PDA

Näytä tavallinen näkymä : Lidl-sälä

Sivut : 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 13

Jani R.
08.09.2011, 18.42
Hmm. Tuli haettua läjä. Housut, ei niissä ollut henkseleitä, vaikku kuvissa näkyi. Olenko taas missannut jotain?

Siellä oli kahta mallia ja takana lukee onko henkselit vai ei. Käy vaihtamassa jos haluat henkseleillä olevat.

ppikkupe
08.09.2011, 19.07
Noniin. Spekseillä 183 cm / 85 kg, farkkukoko ymp. 31 " / pit. 34 " henkselihousuista koko L oli alavatsasta melkoisen reilu eikä M-koon kanssakaan ahtaalta tunnu. M on ehkä lahkeesta hiukan lyhyempi, mutta ihan riittävä. Yltänee kengänsuojien yli/ali. Henskelit on oikeastaan melko sopivat.

Joku aiemmin kyseli, niin näissä pipseissä on sitten ne takataskut.

Nyt kun vähän aikaa on istunut pöksyt jalassa, niin ei nämä enää reisistäkään niin paljoa purista, tosin mulla ei mitkään sprintterin jalat olekaan. Istuvuushan näissä ei vatsan seudulta ole maailman paras, vähemmän joustava softshell kun ulottuu koko etumuksen yli, mutta jos nämä ei lepata tuulessa ja on hiukankaan lämpimät, niin kyllä näillä loppusyksyn viimeiset maantielenkit voinee tehdä. Katsoo sitten miten tuo säämiskäkin toimii.

Plussaa siitä, että housuissa ei ole ylimääräisiä tekstejä tai koristeita. Saumassa vain kapeat heijastinnauhat.

Ski
08.09.2011, 19.18

ei voi olla totta :) :)

eratt
08.09.2011, 19.48
Noniin. Spekseillä 183 cm / 85 kg, farkkukoko ymp. 31 " / pit. 34 " henkselihousuista koko L oli alavatsasta melkoisen reilu eikä M-koon kanssakaan ahtaalta tunnu. M on ehkä lahkeesta hiukan lyhyempi, mutta ihan riittävä. Yltänee kengänsuojien yli/ali. Henskelit on oikeastaan melko sopivat.

Nyt kun vähän aikaa on istunut pöksyt jalassa, niin ei nämä enää reisistäkään niin paljoa purista, tosin mulla ei mitkään sprintterin jalat olekaan. Istuvuushan näissä ei vatsan seudulta ole maailman paras, vähemmän joustava softshell kun ulottuu koko etumuksen yli, mutta jos nämä ei lepata tuulessa ja on hiukankaan lämpimät, niin kyllä näillä loppusyksyn viimeiset maantielenkit voinee tehdä. Katsoo sitten miten tuo säämiskäkin toimii.

Plussaa siitä, että housuissa ei ole ylimääräisiä tekstejä tai koristeita. Saumassa vain kapeat heijastinnauhat.

Mä hain XL:t. Vatsasta löysähköt. Säämiskä hieman omituinen, mutta uskon, että näiden kanssa voi ajaa. Mulla ei kyllä ole mitään takataskuja. :eek:

Edit: löytyihän ne takataskut!

Ripa523
08.09.2011, 20.14
Sininen softshell takki lähti ruokaostosreissulla mukaan... Koko oli hyvä ja osuva - tosin hivenen hämmästyin sitä samaa, josta joku aiemmin sanoikin: sininen on kapeampi malliltaan kuin musta. Mittasin nimittäin kaupassa sen mustan kanssa (kun oli sopiva koko aukinaisena siinä laarissa) ja saman kokoisen sinisen otin matkaan.

Hanskat piti kans ostaa, mutta kun on sama pää kesät talvet, niin enhän minä muistanut... Toivottavasti noita vielä olis, jos vaikka lähtis käväseen. :)

Jani R.
08.09.2011, 20.28
Toinen yksilö toimii jo paremmin vaikka ei sekään kunnon pumpulta vaikuta. Kelpaa johonkin toisijaiseen käyttöön ja ei haittaa vaikka kaverille lainatessa hajoaa. Mittari näyttää n. 2,5 Bar kun renkaassa on 2,2 Bar ja mittari näyttää 2,9 bar kun renkaassa on 2,5 Bar. Piti testata auton renkaisiin heti LIDL:n parkkipaikalla että pitääkö tämäkin palauttaa.

Iso T-mallin pumppu on nyt testattu maantiekumiin. Viimeiset painallukset ilmaa sain niin että hypähdin koko 70 kg painollani pumpun päälle ja sain vielä vähän menemään. Mittari näytti 7 bar ja digitaalimittarilla tarkistettuna 7,04 bar. Joku isompi kaveri voi tuolla yli 8 bar saada.

GaryFrank
08.09.2011, 20.42
Ajolasit testasin juuri. Todella hyvät hintaansa ja muutenkin. En koko lenkin aikana edes huomannut pitäväni laseja. Mulla on nykyään melko herkät silmät tuulelle ja (siite)pölylle ja nyt ei tunnu missään, joten tuuli pysyi lasien ulkopuolella. Jos huonoja puolia hakemalla hakee, niin rumathan ne on kun helvetti...

GaryFrank
08.09.2011, 20.44
Sininen softshell takki lähti ruokaostosreissulla mukaan... Koko oli hyvä ja osuva - tosin hivenen hämmästyin sitä samaa, josta joku aiemmin sanoikin: sininen on kapeampi malliltaan kuin musta. Mittasin nimittäin kaupassa sen mustan kanssa (kun oli sopiva koko aukinaisena siinä laarissa) ja saman kokoisen sinisen otin matkaan.

Hanskat piti kans ostaa, mutta kun on sama pää kesät talvet, niin enhän minä muistanut... Toivottavasti noita vielä olis, jos vaikka lähtis käväseen. :)

Hyvä tietää tuo. Täytyy vilkaista sinistä mallia tarkemmin huomenissa ruokaostoksilla, jos niitä vielä on jäljellä. Musta oli sellainen purje, mistä aikaisemmin kirjoitinkin.

Keskiäkäinen lohjalainen
08.09.2011, 20.49
Ratsasinpa sitten minäkin Natsi-Siwan. Mukaan tarttui:
- ajolasit - hintaisekseen todella pätevän oloiset. Pitäisköhän hakea toisetkin...
- hanskat - ilmeisen kelvolliset, vein viimeiset...
- henkselibyysat kokoa XL. (Omat mitat: 191, inseam 93, painoa 95) Etumuksen kohdalta hiukan reilut, mutta muuten aivan kelvollisen tuntuiset.
- Sukat

Takkiakin sovittelin, mutta ei sopinut leikkaus mulle. Liian lyhyet hihat.

Vecculiko
08.09.2011, 21.03
Sininen ja musta M-koon soft-shell takki kokeiltu ja sininen lähti mukaan. Todella hyvin sopiva 181/74 mitoille. Musta oli sen sijaan purje vatsan kohdalta. Tuo sininen vaikutti muutenkin laadukkaammalta. Itse asiasssa yllätyin että miten tuohon hintaan voi olla noin laadukkaan oloinen, aika näyttää miten kestää käyttöä. Olisin ottanut noita kaksi, mutta viimeinen M-kokoinen lähti mukaani. Kävin toisessakin työmatkan varrelle olevassa kaupassa, mutta sielläkin oli siniset loppu. Aluspaitoja otin viimeiset M- ja L-koon paidat. Molemmat sopii, venyvää kangasta. Hyvin on tuntunut ainakin noissa kaupoissa kauppa käyneen noilla hinnoilla..

Halloo halloo
08.09.2011, 21.13
Siellä oli kahta mallia ja takana lukee onko henkselit vai ei. Käy vaihtamassa jos haluat henkseleillä olevat.

Tätä epäilin. Täytyy toivoa, että on vielä jäljellä.

JiiPee
08.09.2011, 21.16
Ma osta sen sinistä juoksupaita(crivit sport), se olla mulle peeni mulla pitkä käsi ja luhut selka, ai haitata mitää. Mahasta puristus mut se helpotta kun ma aja poora toihin. Ostaa myos pari sakua janojoomaksi.
-Ruudi

Ripa523
08.09.2011, 21.45
Vantaalla Mikkolan Lidlissä kävin ja muutaman minuutin vaille kahdeksan sain sieltä yhdet musta-harmaat hanskat kokoa 9,5, viimeiset ko väriä. Sinne jäi vielä muutama pari musta-sinisiä....

Softshell-takkeja, housuja ja pyöräilypaitoja (9,99€) näytti vielä olevan sen verran että tuskin ees huomenna loppuvat - ainakaan ihan kaikki. :) Aluspaitoja (14,99€) oli melko vähän enää, joitakin hajakokoja vain.

Eli niinkuin usein näitten fillarikamojen kanssa Lidlissä käy, ei ole kovin kauaa myytävää...

Paulix
08.09.2011, 21.59
Viimevuonna ostamani pitkät housut olivat parempaa mallia tämänvuotisiin verrattuna. Nyt L-kokoinen oli paksumpaa kangasta ja puntit hieman lyhyemmät. No piti ne ostaa silti. Koesovituksella perstoppaus tuntui myös vähän jäykältä, ans kattoo hiertääkö vai mukautuuko. Mutta tosiaan, vuos sitten 12,99Eurolla sai paremmat pökät..

Pitkähihainen aluspaita tuntui tosi sopivalta tälläiselle narulle. Kerrankin paita joka ei toimi purjeena!!
Vuos sitten samaa "tekniikkaa" olevat alkkarit perstoppauksineen oli ainakin tosi jees.

Hanskat on ihan jees "välikelin" hanskat, musta softshell-takki tuntui ja näytti halvalta ja lisäksi mitoitus oli kopioitu Haltilta eli tankkimalli vajaakätisille.
Pitkähihainen juoksupaita sensijaan oli taatusti 6,99Euron väärti.

Kyllä mun pyöräilyvaatekaappi on aika Lidl-painotteinen nykyisin.. :)

Jio
08.09.2011, 22.06
182/92-kaverille tuo sininen XL-takki tuntuu ihan passelilta, muutoinkin kuin hintansa suhteen ja ranteet eivät paista ajaessa.
XL-koon aluspaita on myös sopivan ihonmyötäinen, mutta 10-koon hanskat, yllättäen, ehkä numeroa tai puolta isot (mutteivat häiritsevässä määrin) hentoisiin sairaanhoitajan kätösiini.

JohannesP
08.09.2011, 22.26
Muistelinkin aamupäivästä et jotakin unohtu tekemättä mutta ei tullu vaan mieleen. Täytyy käydä huomenna katsomassa heti aamusta jos olisi jäljellä softshell takkeja ja pyöräilyhousuja. Mahdollisesti muitakin vaatteita voi tarttua mukaan. Toivottavasti olisi vaan jäljellä Tampereella...

substitute
08.09.2011, 22.38
Muistelinkin aamupäivästä et jotakin unohtu tekemättä mutta ei tullu vaan mieleen. Täytyy käydä huomenna katsomassa heti aamusta jos olisi jäljellä softshell takkeja ja pyöräilyhousuja. Mahdollisesti muitakin vaatteita voi tarttua mukaan. Toivottavasti olisi vaan jäljellä Tampereella...

Rautatienkadulla oli vähän ennen sulkemista ainakin takkeja jäljellä kohtuullisesti. Ajattelin etukäteen ettei L-kokoa varmaan ole enää ollenkaan mutta yllättäen siellä oli vielä M ja L kokoisia, joskin enimmäkseen mustia. Päädyin ostamaan L-kokoisen takin ja pyöräilypaidan, joista etenkin takki vaikutti oikein käyttökelpoiselta hiihtelyyn, fillarointiin ja juoksuun kylmemmällä kelillä. Paita on vähän ruma mutta eipä tuo haittaa menoa :) Hihoissa olis voinut olla sentti tai kaksi lisää mutta käyttökelpoinen se silti vielä on. Takki se sijaan oli just passelin kokoinen tällaselle 186/80 kuikelolle. Joidenkin mielestä takin pitäis varmaan olla tiukempi torson ympäriltä mutta otin mieluummin L-koon kuin M:n että hiha varmasti riittää.

whelibob
08.09.2011, 23.25
Hain kanssa piruuttani tuon ison pumpun. Tähän asti nylkyttänyt tuollaisella pikku teleskooppi pumpulla ilman mitään mittareita sillai sormi tuntumalla maastoon ja tasaisemmille siirtymille niin paljon kuin jaksaa. Ainakin siihen verrattuna toi on ihan loistopeli ei tule hiki eikä tarvitse möyriä maassa kun pumppaa ja vaikka se mittari jonkun kympän heittäisikin niin mitä sen on väliä jos aina käyttää sitä samaa pumppua kun kerran vaan löytää ne sopivat paineet. Ehkä en maantiepyörää varten ostaisi saattaa olla johonkin sinne lähemmäks 10bar lukemiin aika kova lykkiminen tuolla mutta tälläiselle hälläväliä maastopyöräilijälle ihan käypä peli ainakin omasta mielestäni, eikä tuo nyt ainakaan omaan käteen tuntunut siltä että se ihan heti hajoaisi.
Vähintään yhtä jämäkkä ellei paremman tuntunen kuin vastaavat jalkapumput biltemassa ym. motoneteissä 20e hintasina.
Toki jos vertaa johonkin kalliiseen hipo-jalkapumppuun niin saattaa jäädä kakkoseksi.

Jani R.
08.09.2011, 23.29
Vähintään yhtä jämäkkä ellei paremman tuntunen kuin vastaavat jalkapumput biltemassa ym. motoneteissä 20e hintasina.
Toki jos vertaa johonkin kalliiseen hipo-jalkapumppuun niin saattaa jäädä kakkoseksi.

Lezyneen kun vertaa niin tuon käyttö alkaa itkettää, mutta se maksoikin 67 € + postikulut ;) Tuota LIDL:n pumppua voi lainata tutuille ja unohtaa vaikka työpaikalle. Onkohan joku verrannut sitä siihen Bilteman parin kympin pumppuun?

jory
08.09.2011, 23.34
Eipä löytynyt paikallisesta liiteristä tänään mitään. Pyöräilyhousut olisin ostanut jos olisi ollut.

Rusakko111
09.09.2011, 10.24
Kävin eilen illalla Hertsikan Lidlissä. Yllätyksekseni tavaraa oli vielä hyvin jäljellä. Ostin pitkähihaisen paidan (vähän lepattava leikkaus, mutta lienee ok hintaan nähden), hanskat (ajattelin käyttää myös hiihdossa) sekä olkaimelliset housut. Housut tuntuvat yllätävän päteviltä ja pehmustekin bvaikutti tosi hyvältä, toisin kuin viimeksi Lidlin pöksyissä kun ratkoin surkean pehmusteen ensitöikseni irti.

Jani R.
09.09.2011, 12.15
Sininen ja musta M-koon soft-shell takki kokeiltu ja sininen lähti mukaan. Todella hyvin sopiva 181/74 mitoille. Musta oli sen sijaan purje vatsan kohdalta. Tuo sininen vaikutti muutenkin laadukkaammalta.

Voiko joku muu vahvistaa että tuo sininen on pienempi? Ostin mustan softshell-takin ja se on vähän teltta vatsan kohdalta M-koossa.

JohannesP
09.09.2011, 14.07
Ostin olkaimelliset houset, pitkähihasen paidan ja softshell takin. Paita täytyy käydä palauttaan kun hihat oli todella lyhyet. Tuntu aivan L kokoiselta vaikka piti olla XL. Takki ja housut oli oikein pätevät.

Jneed
09.09.2011, 14.20
Sininen takki on kyllä slimmimpifitti kuin musta. Yllättävän iso ero noissa oli. Onneksi oli molemmat testattavana. Sininen L lähti mukaan.

Housut ei ollu ainakaan meikälle ihan niin hyvä ostos. Ratareisien tunkeminen noihin on temppu sinänsä. Sukukalleuksien kohdille jää vastaavasti aivan käsittämätön kengurupussi. Jaksaiskohan noita alkaa modaamaan, henkseleitäkin pitäs vähän lyhentää ja tiukentaa...

ketju44
09.09.2011, 16.48
Itselle jäi käteen juurikin noi henskelihousut. Sopivasti väljää kylmiin keleihin.

vuohi
09.09.2011, 17.36
Hain vielä pyöräilyhousut ja ajolasit. Housut joutuu viemään takaisin kun ei ollut toivoakaan että olisi reisi mahtunut olemaan puntissa mitenkään ja seuraava koko on jo varmaan naurettavan pitkä kun noissakin oli jo vähän ylimääräistä mittaa mutta ajolasit olivat kyllä vähintäänkin hintansa väärti ja menevät varmaan talvella loistavasti hiihtäessäkin.

ichijiro
09.09.2011, 17.54
L koko on vain vähän liian iso 175 cm / 65 kiloa tapaukselle. Tosin M kokoon jalan mahtuminen epäilyttää.

Halloo halloo
09.09.2011, 19.39
Ei ollut Kampin kaupassa housuja henkseleillä. Ei niitä tainnut alunperinkään olla, en minä nyt niin puusilmä ole. Täytyy näillä nyt sitten polkaista. Vaan voisihan sitä jostain toisesta käydä katsomassa, josko myisivät vaikka irtohenkseleitä :eek:

Paidan hihat ovat hieman lyhyet, vaan ei ole hinnalla pilattu, mennee välikeleillä alla. Rumakin on. Raportoin muista tuotteista tuonnempana.

Miesten aluspaidat olivat jo tyystin loppu. Naisten aluspaitoja oli paljon jäljellä.

Edit. Yhden lenkin perusteella takki ja housut ok, vaikka hihat ja lahkeet tuppaavat hitusen nousemaan. Housut XL, takki L (musta, ei se mikään purje ole. Mahtuupa aluspaita alle kylmemmällä kelillä) (189/95).
Lamppu, ok commuter käyttöön, esim. Otaniemen kiertävällä lenkkipolulla haittasi valokeilan kapeus, kun ei nähnyt nurkan taa. Eteenpäin näyttää ok. Takavalo on suht' kirkas, sen vuoksi valon hankin.
Hankin myös lasit, mutta taidan palauttaa. Blokkaavat näkökenttää liikaa. Jatkan sählylasien käyttöä, niissä näkökenttä "rajaton".

DesignedInWI,MadeInTW
09.09.2011, 19.55
No valikoimathan vaihtelevat Lidlittäin.

Toivottavasti hanskat ovat kestäneet tai tulevat kestämään pidempään teillä, mulla hajosi kokohanskat saumoista (sormien) alle 3 kk, ja geelipehmuste jätti kivat jäljet grippeihin, tosin niin kovin monissa muissakin hanskoissa.

Edellisessä pyöräkamakampanjassa (keväällä/kesällä joskus?) ostin lyhythihaisen ajopaidan, ja totesin, että eihän nämä läskit hihoihin mahdu, pientä ratkomista... Paita on kyllä muuten ihan hyvä. Eli kun reidetkään ei kaikilla tunnu mahtuvan, niin ilmeisesti se sakemannien malli on jotain über-Schleck-tyyppiä.

Olen ostanut myös kovaa pyörätarviketta, ja ne tuntuvat olevan hintaansa nähden ihan toimivia ja kestäviä.

Sit täälläpäin on vielä se juttu, että tavaraa tulee vähän, ja itänaapurit yleensä ehtivät hamstrata kaiken.

ketju44
09.09.2011, 21.41
No valikoimathan vaihtelevat Lidlittäin.

Alun valitusten jälkeen näin ei pitäisi ednää olla .

Risto Koivunen
09.09.2011, 21.54
Ainakin niissä Helsingin ja Vantaan liitereissä joissa tulee säännöllisesti käytyä (noin 5 kpl) tuntuvat olevan aika identtiset valikoimat. Itse asiassa koko myymälätilan lay-out tuntuu myös lähes identtiseltä.

Samuel
13.09.2011, 22.19
Ostin ajolasit ja huomasin kotona, että ovat yllättävän laadukkaat verrattuna merkkilaseihin. Hain tänään toiset lasit ja nehän olivatkin erilaiset.
Näissä toisissa ei ole alhaalla kehystä ja pehmuste on muhkeampi. Selvästi tulevat olemaan pakkaslasit.

ketju44
14.09.2011, 00.51
Yhdet lasit on viimevuodelta , mutta vois hakee vielä yhdet jos löytyy.

KonaKuski
14.09.2011, 09.42
Jep, nuo ajolasit ovat aika laadukkaat, mäkin ostin yhdet ja olen ollut tyytyväinen niihin.

Ostin ajolasit ja huomasin kotona, että ovat yllättävän laadukkaat verrattuna merkkilaseihin. Hain tänään toiset lasit ja nehän olivatkin erilaiset.
Näissä toisissa ei ole alhaalla kehystä ja pehmuste on muhkeampi. Selvästi tulevat olemaan pakkaslasit.

Nelli
14.09.2011, 21.40
Itse ostin viime keväänä? kesällä? sormettomat ajohanskat. Yllättävän hyvät hintaansa nähden. Tällä kertaa tarttui parit sukat, sormelliset hanskat ja rotsi.
Sukat on ainakin hyvät, loput on vielä testaamatta.

Justiina
14.09.2011, 23.42
Onko valikoimissa myös pieniä kokoja - ja tarkoitan oikeasti pieniä, kuten (naisten) S tai mieluummin vielä XS? Jotta kannattaako lähteä varta vasten kiertelemään Lillukoita olisiko jossakin vielä jotakin sopivaa pyöräilyvaatetta jäljellä?

jalkkis
14.09.2011, 23.55
...Tuota LIDL:n pumppua voi lainata tutuille ja unohtaa vaikka työpaikalle. Onkohan joku verrannut sitä siihen Bilteman parin kympin pumppuun?

On, reilu vuosi takaperin. Ostin ensin liiterin pumpun mutta mun käytössä sen suukappale alkoi falskaamaan parin kolmen kuukauden käytön jälkeen niin paljon, ettei pysynyt enää venttiilissä kiinni 5bar paineisiin asti. Sen jälkeen törsäsin ihka-aitoon piilteman, just 20e-malliin. Se on ollut kohta vuoden käytössä ja vielä toimii. Tosin liiterin pumppu jäi porukoille, kun sillä sai jotenkin pumpattua mummofillareihin ilmat.

EDIT: onkohan liiterin pumppu vielä samanlainen kuin vuosi takaperin?

Risto Koivunen
15.09.2011, 00.22
Onko valikoimissa myös pieniä kokoja - ja tarkoitan oikeasti pieniä, kuten (naisten) S tai mieluummin vielä XS? Jotta kannattaako lähteä varta vasten kiertelemään Lillukoita olisiko jossakin vielä jotakin sopivaa pyöräilyvaatetta jäljellä?

Miesten malleissa pienin koko on M, naisten malleissa taitaa löytyä S kokoa.

Justiina
15.09.2011, 00.37
^ Kiitos, pitänee siis poiketa matkan varrelle sattuviin Lidleihin. Toki otan kiitollisena myös vastaan vinkkejä, missä pk-seudun lillukoissa vielä olisi pieniä kokoja jäljellä :)

jan52
15.09.2011, 10.59
Ite ostin keväällä MTB hanskat, jotka on kestäny todella hyvin koko kesän ajot.

Nelli
15.09.2011, 20.59
^ Kiitos, pitänee siis poiketa matkan varrelle sattuviin Lidleihin. Toki otan kiitollisena myös vastaan vinkkejä, missä pk-seudun lillukoissa vielä olisi pieniä kokoja jäljellä :)
Riippuu tietenkin Lidlistä, mutta itse olen huomannut että juuri noita pieniä kokoja yleensä on jäljellä viimeisenä :)

Risto Koivunen
15.09.2011, 23.15
Miesten kokojen suhteen taitaa olla niitä isoimpia kokoja yleensä viimeisenä hyllyssä. Tai ainakin näin M-kokoisen henkilön perspektiivistä usein näyttää siltä.

Halloo halloo
15.09.2011, 23.32
Kaikki aluspaidat hävisivät hyvin nopeasti hyllystä. Tuli mieleen, josko porukka hankki niitä hiihtämiseen tai normiulkoiluun. Laitonta mielestäni. En minäkään pidä hiihtomonoja polkiessa.

Risto Koivunen
16.09.2011, 00.26
Itse olen kyllä joskus syyllistynyt Liiterin juoksuhousujen ja -paitojen käyttämiseen pyöräillessä.

Jazman
16.09.2011, 16.13
Nyt on pakko kyllä kehua keväällä Liiteristä ostettua sadetakkia. Se on uskollisesti palvellut aikaisemmilla lenkeillä, kuurosateen sattuessa, mutta eilen lähdin parin tunnin lenkille kaatosateeseen ja pysyin kuivana (poislukien hiki) koko reissun ajan.
Takki on todella kevyt ja ohkanen, sen saa taiteltua takin selkäpuolella olevaan taskuun kätevästi ja suht pieneen tilaan ja mielestäni siinä on väritkin kohdallaan. Erittäin hyvä tuote, varsinkin hintaisekseen (muistaakseni alle 20€).

mrrw
17.09.2011, 22.35
Pakko käydä liiterissä ku on tuulen ja vähä sateenkin pitävä fleece 19.9 maanantaina :cool:

häggens
18.09.2011, 14.32
Itse olen kyllä joskus syyllistynyt Liiterin juoksuhousujen ja -paitojen käyttämiseen pyöräillessä.
Minullakin juoksuhousut toimii lyhyiden pyöräilyhousujen päällä, silloin kun reisille haluaa vähän lisää lämpöä (verrattuna irtolahkeisiin). Juoksupaitoja käytän toisinaan, kun päällä on takataskullinen liivi.

GodFinger
19.09.2011, 11.02
Pakko käydä liiterissä ku on tuulen ja vähä sateenkin pitävä fleece 19.9 maanantaina :cool:

Pakko oli käydä tarkistamassa tuo fleece, ja hyväksihän se kokeillessa tuntui, tällä kertaa fleece oli jokin 3-kerroksinen, hieman paksumpi versio, jossa väritikin kohdillaan. Sitten siellä oli sellaista ulkoilutakkia, mitä nettisivuilta ei löytynyt (mainoslehdestä kylläkin) tuli sellainenkin hankittua perustakiksi. Tokkopa tuollainen hikeä läpi päästää. Aiemmin lidlin ulkoiluhousut ovat olleet jotakin lycra-luokkaa, jota välttämättä perushetero ei päällensä laita, mutta tällä kertaa materiaalin nypräämisen ja hypistelyn perusteella housut osoittautuivat kohtuuhyviksi. Samalla huomasin, kuinka vieressä ollut randomtyyppi rupesi kokeilemaan housuja jalkaan, toivottavasti päälihousujen päälle :D

elcondorpasa
19.09.2011, 11.35
Viime perjantaina Lidlistä ostettu pumppu hajosi ensimäiseen yritykseen... Makuasioiksi menee oliko huonompi ostos kuin Bilteman pumppu, jolla ilmaa ei saanut sisään ollenkaan.

Jani R.
19.09.2011, 11.38
Kävi mielessä että olikohan järkevä ostos tuo LIDL:n pumppu, kun Bike Planetin loppuunmyynnistä saa nyt 10 €:lla Z-biken T-mallin jalkapumppua.

GodFinger
19.09.2011, 11.38
Oliko jalkapumppu vai se teleskooppiversio?

elcondorpasa
19.09.2011, 11.55
Viime perjantaina Lidlistä ostettu pumppu hajosi ensimäiseen yritykseen... Makuasioiksi menee oliko huonompi ostos kuin Bilteman pumppu, jolla ilmaa ei saanut sisään ollenkaan.

Kyseessä siis jalkapumppu.

Jneed
19.09.2011, 12.29
Käyttökokemuksia Liiterin softshell takista ja henkselihousuista.
Ovatten olleet hintansa väärti mutta mutinaakin saavat osakseen. Takki ei juurikaan hengitä. Hiki kertyy hihojen sisäpuolelle, jossa se pysyy aina seuraavaan lenkkiin saakka, ellei tajua kääntää niitä ylösalaisin. Muuten mitoitus toimii ainakin itselleni varsin hyvin ja näillä syyskeleillä sopivana vaatetuksena. Housut on itseasiassa yllättävän hyvät ja laadukkaat. Plussaa jo mainitusta munaskuiden edessä olevasta tuulensuojasta. Näillä saattaa pärjätä aika pitkälle talveen saakka.

Halloo halloo
19.09.2011, 13.16
Takki ei juurikaan hengitä. Hiki kertyy hihojen sisäpuolelle, jossa se pysyy aina seuraavaan lenkkiin saakka, ellei tajua kääntää niitä ylösalaisin.

Totesin samaa. Riisun takin pitäen hihoista kiinni ja laitan henkariin nurinpäin kuivamaan (jollei sitten kaipaa pesua).

apatceh
19.09.2011, 17.29
Eilen käytin Lidlin hanskoja ensimmäisen kerran. Ovat hyvät, suojaavat ranteet ja ovat hyvät syys/keväthanskat. Ainoat viat mitä havaitsin, oli pitkä pikkurillin lokero ja ahdas etusormen lokero.

via
19.09.2011, 18.48
Nyt on pakko kyllä kehua keväällä Liiteristä ostettua sadetakkia. Se on uskollisesti palvellut aikaisemmilla lenkeillä, kuurosateen sattuessa, mutta eilen lähdin parin tunnin lenkille kaatosateeseen ja pysyin kuivana (poislukien hiki) koko reissun ajan.
Takki on todella kevyt ja ohkanen, sen saa taiteltua takin selkäpuolella olevaan taskuun kätevästi ja suht pieneen tilaan ja mielestäni siinä on väritkin kohdallaan. Erittäin hyvä tuote, varsinkin hintaisekseen (muistaakseni alle 20€).

Olen ostanut muutaman - 12€ - menee pieneen tilaan ja pitää tuulta ja vettä yllättävän hyvin

ästidin
19.09.2011, 19.22
Kävi mielessä että olikohan järkevä ostos tuo LIDL:n pumppu

Joskus ostin liiteristä pumpun. Hajos heti. Osta joku muu.

Gekko
20.09.2011, 12.18
Sellaisen hiukan paksumman pyöräilytakin ostin Liiteristä taannoin. Olikohan 19€ hinta. Ollut todella hyvä käytössä.
Pysyy takaosa alhaalla ja mukava päällä. Ei liian kylmä eikä kuuma. Voi oikeasti käyttää lenkillä.
Siis hintaansa nähden huippu.

ProSLCX
20.09.2011, 12.34
Itellä kestänyt Bilteman pumppu kuin unelma, vaikka olen viskonut sitä kellarin nurkkaan välillä oikein voimalla. Lentokoneen pyöriäkö olet niillä pumpuilla täytellyt vai mitä?

B-nöösi
20.09.2011, 16.00
Sehän näissä (halpa)tuotteissa eli käytännössä melkein missä vaan on, että yksilöissä on vaihteluita ja samaa käyttäjissä. Pumpusta en sano mitään, kun en ole juuri näitä kokeillut, mutta esim muutaman kehun istuvuudesta saanut team lidl softshell (solakampi sininen, koko m) istui itselle melkein kohtuullisesti. Löysähän se vähän on kukkakeppivartalolle ja pituudelle vähän päälle 180cm (hiukan apinakätisenä) hihat ehkä 10cm turhan lyhyet. Mittasin huvikseni, että tuo verrattuna gore bike wearin oxygen (tms as-windstopper) takkiin (tosin koko L), hihat olivat peräti 14cm lyhyemmät.

Noh, tähän vipuun ei varmaan monen enää tarvi mennä, kun saatavuus lienee aika heikkoa noille ja nyt on tätä kokoinfoakin jo etukäteen saatavilla vähän. Taidanpa mielummin viedä tuon johonkin kierrätykseen. Pyöräilyspesifistähän siinä taitaa olla lähinnä se ohuemmasta materiaalista tehty selkäpaneeli. Kai se vaikka reppua kantaessakin on hyödyllinen.

whelibob
21.09.2011, 11.43
Noni murtui sitten kolmannella käyttökerralla pumpun suuttimen supistajavivun akselin ympärillä oleva muovi ja käyttökelvottomaks meni.
Kannattaakohan tuota palauttaa?

Jani R.
21.09.2011, 12.21
Kannattaakohan tuota palauttaa?

Tottakai, käyt vaihtamassa uuteen. Ensimmäinen ostamani yksilö oli valmiiksi rikki ja vaihdoin sen ehjään.

Hannu S
21.09.2011, 14.09
Onkos kokemuksia tällä hetkellä myynnissä olevista ulkoiluhousuista: http://www.lidl.fi/cps/rde/xchg/lidl_fi/hs.xsl/index_14728.htm ? Eilen niitä vähän hiplailin ohimennessä jo, mutta en viitsinyt ottaa mukaan kun ovat niin kovin kalliit(siis tietysti lidl-asteikolla, 15,99€). En suunnitellut lähteväni noilla kolmen viikon tunturivaellukselle, mutta olisko farkkuja paremmat satunnaiseen ulkona liikkumiseen syksyllä?

Smo
21.09.2011, 18.16

Mun muutama vuos sitten ostama pikkunen Lidlin pumppu painemittarilla osoittautui loisto-ostokseksi. Kevyt, kevyt humpata ja helposti sai slikseihin 5-6 baaria.

Halloo halloo
22.09.2011, 01.41
Onko se myyntiin tullut otsalamppu yhtään mistään kotoisin?

Smo
22.09.2011, 02.21
En kyllä oo innostunu noista lampuista joissa ei teholedejä ole.

Jani R.
22.09.2011, 08.58
Onko se myyntiin tullut otsalamppu yhtään mistään kotoisin?

Otsalamppu, jolla tekee jotain maksaa Suomessa vähintään 30 euroa ja siinä on 1 ledi monen huonon sijaan.

Smo
24.09.2011, 22.19
Parilla kympillä saa (sai?) Tarjoustalon lampun jossa on 3W ledi ja patterikotelossa punainen ledirivi taakse päin. Ja syö 4XAA. Vai olikohan kolme. Klasulta sai kybällä 1W ledejä jotka käytti 4XAA. Kestää pidempään kuin AAA. Motonetissä oli 1W fillarilamppuja, 20€ muinoin sittemmin varmaan edukkaampia, tankoon kiinnitettäviä. Mulla oli pari 1W lamppua tangossa ja yks otsalla, kyllä sillä jo vähän näki.

Risto Koivunen
25.09.2011, 00.13
Viimeinkin tuli käytyä kokeilemassa pari kuukautta sitten Liiteristä ostettuja hanskoja. Puolisen tuntia pyöräilin tuolla syksyisessä yössä, lämpömittari näytti noin +7 C. Sopivan lämpiminä säilyivät kädet, vaikka noissa hanskoissa ei paljoa ole paksuutta. Geelipehmusteet ovat kyllä melko kevyen oloiset, huomenna testataan kuinka mukavilta ne tuntuvat pidemmällä lenkillä.

Risto Koivunen
25.09.2011, 17.13
Tänään testattua noita hanskoja 100 km lenkuralla, ja ihan mukavalta tuntuivat.

Tosin lenkin lopuksi kun kiskoi hanskat kädestä, tuli mukana myös irronnut pesuohjelappunen. Jostakin syystä tuo oli ilmeisestikin kiinnitetty liimaamalla eikä ompelemalla.

Herkko6
27.09.2011, 21.00

Nämä ovat nyt myynnissä, loppuvarasto. Ostin ja oikein hyvä on, hintaisekseen (15e) varsinkin.

Kal Pedal
28.09.2011, 09.55
Muutama sata kilometriä olen nyt Lidlin vermeillä ajanut. Kokemuksia:
-Pitkät ajohousut on ihan toimivat vaikka leikkaus on hiukan omituinen. Polvissa kiristää pyörittäessä, muualta löysät. Eivät hengitä hyvin mutta ovat tarpeeksi lämpimät. Säämiskä hyvä.
-Takki: Ihan OK välikausitakki. Ei kovin lämmin mutta tarkenee hyvin vielä näillä keleillä. Ei hengitä hyvin, eli hikistä on meno.
-Hanskat: Huonot. Eivät istu ainakaan minun käsiin ja geelit riittämättömiä.
-Lasit: Ihan OK. Linssien vaihto kohtalaisen vaikeata.

Yhteenvetona: Lidlin vermeet ovat huonompia kun merkkitavara. Tosin kun sen huonommuuden suhteuttaa hintaan (verrattuna siihen mitä merkkisälä maksaa) niin ne on silti hyvä ostos. Kakkos-setiksi suositeltava valinta, mutta en välttämättä laittaisi niitä esimerkiksi Vätterniin.

Risto Koivunen
28.09.2011, 21.06
Huomenna olisi mahdollisuus hankkia omaksi ihka-aito Lidlin moottorisaha (Made in USA).

Risto Koivunen
29.09.2011, 20.34
Jos joku kaipaa niitä pari viikkoa sitten kauppaan tulleita pitkähihaisia paitoja, niin Vantaalla Kaivokselan myymälässä oli tänään vielä parikymmentä kappaletta jäljellä.

Singer
29.09.2011, 21.02
hiomakone on asiallinen peli, tekee saman asian kuin 400e detco paitsi liipaisin on hieman pienempi ja ote on vähän huonompi.

Nutcracker
01.10.2011, 22.59
Klaukkalan Lidlistä loppuu urheilukamat välittömästi, mutta lähiöiden Lidleissä tavaraa riittää kokemuseni mukaan kauemmin. Poikkesin Kontulassa ja katselin hetken paikallisia ihmisiä. Tajusin heti, että urheiluvarusteet eivät ostarin Lidlistä kovin nopeasti hupene. Hävikki lienee suurempi kuin menekki ja Lidlistä kannetaan ulos enemmän urheilujuomia. Menin siis Lidliin ja löysin henkselilliset pitkät pyöräilyhousut kokoa xxl. Vaimo kavensi puoli metriä vyötäröä ja nyt ovat erittäin hyvät, jämäkät ja lämpimät. Saa nähdä miten kestävät kovaa kulutusta.

Risto Koivunen
14.10.2011, 19.30
Joulu tulee! Tänään satuin käymään Liiterissä, ja sinne oli jo kärrätty hyllyllinen saksalaisia jouluherkkuja, kuten piparkakkuja, marsipaania, stollenia ja suklaata.

Siltä varalta että joku haluaisi pukeutua joulukuuseksi, niin toisesta laarista löytyi huomio-LEDeillä varustettuja heijastinpantoja, jotka olivat tulleet vähän aikaan sitten myyntiin. Noita näytti olevan neljä kappaletta paketissa, ja paristot tulevat mukaan.

Oven pielessä olleen julisteen mukaan ensi torstaina olisi tulossa myyntiin teknisiä alusvaatteita ja talvijuoksuhousuja. Meikäläiselle jäi tosin hämäräksi miten nuo talvijuoksuhousut eroavat kesämallista.

Fuuga
14.10.2011, 20.56
Niinpä näyttää tulevankin 20.10 softshell-takkeja ja teknisiä alusvaatteita. Pitää käydä täydentämässä varastoa kunhan takit vain olisivat vähän paremman värisiä kuin sini- tai punamustia, keltamusta olisi hyvä. Tykästyin kyllä itse noihin teknisiin aluspaitoihin, riittävän tiivistä neuletta pitämään viimaa, mutta kuitenkin hengittävää. Mennyt hyvin aina näihin päiviin asti merinovillaisen ajotakin kanssa.

Risto Koivunen
14.10.2011, 21.34
Juu, vähän niukkaahan tuo Lidlin ulkoiluvaatteiden värivalikoima usein on: sinistä, punaista ja mustaa. Mutta onhan siellä välillä muitakin värejä.

Fillarikamojen suhteen olisi mukavaa jos kirkkaan keltaisia kamppeita olisi useamminkin kaupan.

opapopa
15.10.2011, 02.19
Jotenki mulla on sellanen tuntuma että lidlissä ollaan tultu siihen tulokseen että pyöräilykama menee pääasiassa sunnuntaiajelijoille, näin ollen värejä ei tunneta. Luonnollisestikin lidlin periaate on se, että mahdollisimman kapeaan kategoriaan tuotteita koska ne saa nopeasti myytyä pois.

Smo
15.10.2011, 05.03
Mun ajohousut oli sentään Sini-oranssi mutta aika vähän oranssia.

magnuken
15.10.2011, 05.11
Nuo Liiterin koot eivät meikäläisen parin rätin oston myötä vielä ole natsanneet, mutta täytyy kuitenkin tunnustaa, että sen NTZ Siwan kolmiojuustot ja ne monensortin sakemannimakkarat ovat kyllä kaikki olleet ihan sopivia!

cuppis
15.10.2011, 09.14
Ja se Tilsiter-juusto, valmiiksi viipaloitua herkkua halvemmalla kilohinnalla kuin muiden kauppojen arkijuustot yms.

Halloo halloo
15.10.2011, 11.58
Suosittelen Lidlin jogurtteja (Milbona), ½l hyvä satsi lenkin jälkeen.

jannevaro
15.10.2011, 12.54
Yksi parhaista Lidl tuotteista on creme fraichellä ja ruohosipililla maustettu perunasalaatti. Tietysti vain tankkaamiseen. ;) Eikä tuota ällötystä niinkuin kotimaiset majoneesipohjaiset.

Nyt tulossa myös soft shell takit 19.90 ja keltaistakin löytyy:
http://www.lidl.fi/cps/rde/xchg/lidl_fi/hs.xsl/index_15016.htm

Onkohan ne housut sitten nuo tuossa kuvassa, netissä ei ollut mainintaa juoksuhousuista?

Fuuga
15.10.2011, 15.00
Nyt tulossa myös soft shell takit 19.90 ja keltaistakin löytyy:
http://www.lidl.fi/cps/rde/xchg/lidl_fi/hs.xsl/index_15016.htm

Niin muuten tuleekin, hienoa! Miten on tuota malttanut itse mainoksesta lukea.

Risto Koivunen
15.10.2011, 16.04
Jotenki mulla on sellanen tuntuma että lidlissä ollaan tultu siihen tulokseen että pyöräilykama menee pääasiassa sunnuntaiajelijoille, näin ollen värejä ei tunneta.

Täytyy kyllä myöntää, että mitä on porukkalenkeillä tullut vaatetusta katseltua, niin yksiväriset punaiset, siniset ja mustat takit tuntuvat olevan aika suosittuja ihan ns. aktiivipyöräilijöidenkin keskuudessa. Ja ne kaikki takit tuskin ovat Liiteristä hankittuja.

Onkohan ne housut sitten nuo tuossa kuvassa, netissä ei ollut mainintaa juoksuhousuista?

Jostakin syystä tuohon nettiversioon ei aina ympätä kaikkia tuotteita mitä on tulossa, paperiversiossa on sitten täydellisempi listaus.

Ketjureaktio
18.10.2011, 10.31
Voisko noi mainostukset jättää tekemättä tulevista tarjouksista, tavaraa ei riitä kaikille kuitenkaan ;)

Fuuga
18.10.2011, 13.27
Voisko noi mainostukset jättää tekemättä tulevista tarjouksista, tavaraa ei riitä kaikille kuitenkaan ;)

Pitää olla aamulla hyvissä ajoin liikenteessä ;)

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Ripa523
18.10.2011, 17.03
Mulla on viime aikoina ollut vähän ongelmia maantielenkille pukeutumisessa, nimenomaan yläkropan osalta. Aina on liian kuuma tai liian kylmä, windstopperi lepattaa kuin huonosti reivattu märssypurje ja softshell ei päästä sisältä kumpuavaa lämpöä ulospäin. Pari päivää sitten näin Korson (=Metsolan) Lidlissä tarjouksella naisten pyöräilyliivejä, siis "gilet". En tiedä koska nuo on olleet varsinaisesti myynnissä, ei pysty muistamaan. Mut nyt siis on loput koot (S ja XS) myynnissä.

Ostinpas siis piruuttani sellaisen, S kokoa, väri musta. Etupuoli+olkapäiden osuus on ohutta softshell-tyyppistä kangasta, selkäosa neulosta. Takana pieni vetoketjullinen tasku, samoin rintamuksessa vasemmalla puolella. Tänään aloin sitten taiteilemaan sitä päälleni :D Hyvin se meni ohuen pitkähihaisen paidan päälle, mitä nyt vetoketju vähän soi (no, se on naisten S-koko ja minä olen kokoluokkaa M/L, miesten kokoa...) ja kauluksesta joutui pikkusen avaamaa saumaa, ettei ihan kuristu. Mut ehdottomasti paras keksintö sitten ympyränmuotoisen pyörän. :cool: Ei se etuosasta hirmusesti hengitä, mut kun siinä on verkkovuori + se selkäosa verkkokangasta, niin ei olo muistuta turkkilaista saunaa kuitenkaan. Pitää tuulen täydellisesti, eikä taatusti lepata!! :D

Jos joku tuollaisen haluaa, niin siellä niitä luultavasti vielä on (pari päivää sitten kymmeniä kappaleita): väreinä valkoinen ja musta, koot siis S ja XS, ja naisten malli. Hinta 8,00 euroa. :)

Halloo halloo
20.10.2011, 21.19
Johan se taas tekninen alusvaate liikahti sukkelaan.

apatceh
20.10.2011, 21.43
Joo mä kävin kattelemassa teknistä aluspaitaa. L-kokoisena se näytti tosi pieneltä. Hihat olisivat olleet 15cm liian lyhyet mulle ja selkä ois varmasti ollu myös. Kaikki XL-kokoiset olivat loppu mutta tuskin nekään olisivat sopineet. Nuilla kaavoilla ensi vuonna saa olla tavallista (180/84) ihmistä varten XXL-kokoja.

cuppis
20.10.2011, 22.09
Rouva toi L-kokoiset housut ja paidan. Näyttivät paketista otettuna lasten vaatteilta mutta päälle vedettynä olivat erinomaiset. Eli matsku venyy runsaasti. Strategiset mitat 183/78.

Jani R.
20.10.2011, 22.15
Joo mä kävin kattelemassa teknistä aluspaitaa. L-kokoisena se näytti tosi pieneltä. Hihat olisivat olleet 15cm liian lyhyet mulle ja selkä ois varmasti ollu myös. Kaikki XL-kokoiset olivat loppu mutta tuskin nekään olisivat sopineet. Nuilla kaavoilla ensi vuonna saa olla tavallista (180/84) ihmistä varten XXL-kokoja.

Se tekninen aluspaita on hyvä. Ostin silloin joskus lyhythihaisen ja myöhemmin pitkähihaisen. M-koko kerrankin oli S ja M-koon välimuoto, joten ei ollut löysä päällä. Juoksuvaatteet älysin ostaa Stadiumista enkä sortua LIDL-krääsään enää toistamiseen kun koot on aina telttoja.

Risto Koivunen
20.10.2011, 22.40
Jos joku sinne Liiteriin eksyy, niin kannattaa huomata että muro/myslipatukat ovat nyt tarjouksessa 1,29€ paketti (200 grammaa).

Ulkopuolella vitriinissä olleen lakanan mukaan niitä Tronic-latureita akkuparistoille olisi lähitulevaisuudessa tulossa myyntiin.

usko juntunen
21.10.2011, 22.44
Tänään testattua noita hanskoja 100 km lenkuralla, ja ihan mukavalta tuntuivat.

Tosin lenkin lopuksi kun kiskoi hanskat kädestä, tuli mukana myös irronnut pesuohjelappunen. Jostakin syystä tuo oli ilmeisestikin kiinnitetty liimaamalla eikä ompelemalla.
Noiden hanskojen kestävyyttä epäilen pyöräilykäytössäkin, sillä omat antautuivat halkosavotassa ja toisen motin kohdalla. Peukalot irti, onneksi sentään vain hanskoista...Verrokkina Yokon ohuet välikelin käsineet ovat kestäneet niin maastoryskäämisen, kuin halkosavotatkin jo pari vuotta. Ne liiterin patukat on ihan jees.

häggens
21.10.2011, 23.11
Noiden hanskojen kestävyyttä epäilen pyöräilykäytössäkin, sillä omat antautuivat halkosavotassa ja toisen motin kohdalla. Peukalot irti, onneksi sentään vain hanskoista...Verrokkina Yokon ohuet välikelin käsineet ovat kestäneet niin maastoryskäämisen, kuin halkosavotatkin jo pari vuotta. Ne liiterin patukat on ihan jees.
Itse olen joutunut jo useammasta Lidl-hanskasta ("maasto" ja "geeli") joutunut ompelmaan kämmenpohjan ja ranteen välisen sauman kun ovat ratkenneet. No nyt ei ainakaan siitä kohtaa ratkea.

Ne "maastohanskat" ovat kyllä jossain määrin ärsyttävät maantiekäytössä. Niissä on melko pitkä halkio tarranauhan kohdalla, joka tulee kahvoilla ajaessa suoraan eteenpäin, eli ajoviima ottaa siihen ilkiästi. Sinänsä kelin puolesta riittäisivat ihan hyvin.

Risto Koivunen
22.10.2011, 21.00
Ne liiterin patukat on ihan jees.

Tuli haettua kolme pakkausta noita patukoita varastoon, jos tarvitsee lenkkievästä.

Yllätyksenä tosin tuli, että siihen manteli-pähkinäversioon oli tungettu ämpärillinen maltitolia sekaan.

jannevaro
24.10.2011, 13.46
Juoksuhousut on paksureisisemmälle kuin minä ja vielä nilkoistakin liian leveät, joten kylmäkin pääsee sisälle, ellei laita tyylikkäästi sukkia lahkeen päälle. Sitten on lämpöset.

Ketjureaktio
24.10.2011, 14.13

180/74 kg tuo puku on täydellinen lukuunottamatta sitä että paita saisi olla himpun pidempi. Nyt vähän pelottaa että nousee ja paljastaa selän hiihdossa, pyöräilyssä tuntuu toimivan. Hihan pituus hyvä jos ei ole orangin käsiä, mulle tuntuu toimivan. En pahastuisi paria lisäsenttiäkään toisaalta.

Samaan hintaan saa alesta tosin jotain Hellynkin alusasuja, mutta nää tuntuu kyllä äkkiseltään paremmilta.

syklopaatti
24.10.2011, 17.04
Ne vaan näyttää pieneltä kun materiaali on niin venyvää. Minä oon 182cm ja L-koon paita on just passeli paitti selkä vois olla vähän pitempi. Housutkin oli sopivat.

JiiPee
02.11.2011, 23.58
Toissapäivänä liiteristä tarttui mukaan "tekninen" laskettelupaita ja korkeavartiset laskettelusukat huikeaan 15e yhteishintaan. Toi paita on ihan ok työmatkajunnaamisessa ja sukat lämmittää mukavasti "pohkeita".

Jopo Juoppo
06.11.2011, 10.10
Laitanpa joutessani taasen linkin tyrkylle, joskos vaikka sattuisi jollekin tarpeeseen.
Tässä. (http://www.kompernass.com/pages/index.php?page=1,0&lang=fi)

ErkkiM
21.11.2011, 12.43
Jokos kerääntynyt porukalle "kokemuksia" tänään ma 21.11.11 myyntiin tulleista hieman tuhdimmista välikerrastopaidoista? Itselläni kumpaakin mallia olevat pystykaulukselliset paidat L-kokoa autossa - vielä en ole koettanut päälle. (Toivottavasti eivät haise pahasti ensimmäisten lenkkien jälkeen - kuten esim. Craftin keskihintaluokan välikerrastot (paidat) - jotka siis olleet iso pettymys hajun vuoksi.)
-E

Antti_S
20.12.2011, 13.20
Laitetaan ny tännekki....

Ultraäänipesureita tullu tänään myyntiin. 24.99e

Pikainen kokeilu wurthin pinelinellä ja d-a ketjulla

http://suvanto.kuvat.fi/kuvat/da_ketju_likainen.JPG
http://suvanto.kuvat.fi/kuvat/da_ketju_2x300s_pesu.JPG

Voittaa ainakin löpössä/lamppuöljyssä liottamisen 6-0

bomba
20.12.2011, 13.41
Toivottavasti eivät haise pahasti ensimmäisten lenkkien jälkeen - kuten esim. Craftin keskihintaluokan välikerrastot (paidat) - jotka siis olleet iso pettymys hajun vuoksi.

Taitaa kaikki keinokuituvaatteet haista pahalle hikoillessa. Sille ei mahda juurikaan mitään. Toisaalta en ole koskaan ymmärtänyt miten hienhaju ketään haittaa kun urheillaan. Mä en ole kokenut asiaa ongelmaksi edes pitkillä vaelluksilla, se vaan on fakta että päivästä toiseen rymytessä ihminen haisee pahalle. Jos haluaa olla mahdollisimman hajuton, niin sitten ostamaan merinovillakerrastoja.

Ana75
20.12.2011, 13.43

Ei paha :) Mahtuukos tonne 10-pakka (11-36)?

kolistelija
20.12.2011, 13.45
Ei paha :) Mahtuukos tonne 10-pakka (11-36)?
Maantiepakka mahtuu kyllä mutta luulisin että maastopakan joutuu pesemään puolikkaan kerrallaan.

Ei tuo kyllä noin puhtaaksi saanut vanhaa takavaihtajaa yhdellä pesukerralla. Kolme kertaa kymmenen minuuttia teki kyllä aika puhdasta jälkeä.

Ana75
20.12.2011, 13.51
Ei kyllä ois paha investointi ja 3 vuoden takuukin. Taidan hakea moisen vehkeen...

suurtumpelo
20.12.2011, 13.57
Jos näitä suurennuslaseja on vielä Lidl'ssa jäljellä, niin on mainio ostos ainakin tälläiselle ikänäön vaivaamalle tinurille.
http://img405.imageshack.us/img405/1875/suurennuslasi.jpg

Ettei kukaan pahoittaisi mieltään, niin kerrotaan, että tämä liittyy pyöräilyyn siten, että kolvasin tuon avulla kiinavaloon paremmat liittimet saadakseni Lipo'n toimimaan ;) .

TheMiklu
20.12.2011, 15.58
Taitaa kaikki keinokuituvaatteet haista pahalle hikoillessa. Sille ei mahda juurikaan mitään.

semi OT: Zeoliitti on sellanen ikävä aines, että se savi kertyy vaatteisiin ja alkaa haista kun kastuu hikoilun vaikutuksesta. Kannattaa satsata aineisiin jossa zeoliittia ei ole. Kestää pyykkikonekki paremmin.

bomba
20.12.2011, 18.01
semi OT: Zeoliitti on sellanen ikävä aines, että se savi kertyy vaatteisiin ja alkaa haista kun kastuu hikoilun vaikutuksesta. Kannattaa satsata aineisiin jossa zeoliittia ei ole. Kestää pyykkikonekki paremmin.

Erittäin hyvä pointti. Aineen vaikutuksesta pesukoneeseen olen kuullut aiemminkin, mutta tuo vaate- ja hajupuoli oli uutta tietoa.

daemonsultan
22.12.2011, 21.25
Kävin hakemassa tänään Lidlistä ultraäänipesurin 24,99 ja testasin heti vintage-Crescentin osiin. Ihan hyvin puhdisti, tosin ruosteeseen ei luonnollisesti tehonnut.

UKK
22.12.2011, 21.29
Kävin hakemassa tänään Lidlistä ultraäänipesurin 24,99.

Espoon Lommilassa olivatten tietenkin jo loppu. Löytyykö muulta pk-seudulta?

HC Andersen
22.12.2011, 22.30

Martsarissa oli ainakin vielä eilen.

Mä hain itselleni tiistaina, kokeilin tuolla ultraäänipesurissa pestä jo "puhtaaksi" pestyjä ketjuja (aiemmin pesty harjalla ja ketjupesuaineella, 2vrk liotettu ja harjalla pestyt). 3min pineline pesun jälkeen vesi oli mustaa, samaan veteen laitoin sitten oikein tervaiset ja hiekkaiset ketjut, pesu aika oli 2x6min, lopputulos oli kiiltävät ketjut.

Vaikuttaa ihan soivalta peliltä!

Shimaani
22.12.2011, 23.00
Pärk.
Nyt muistin minkä tänään unohdin.
Jos sit vaikka huamenna....

frp
23.12.2011, 10.47
Onko ketjujen pesu tuolla hyväksi. Luulisi tuossa lähtevän öljyt ketjun sisältäkin? Vai paatteko ketjut kuivumisen jälkeen öljyupotukseen? Oliskohan paras tapa pestä ne toistamiseen pesurilla öljyssä...

Smo
23.12.2011, 13.30
Taitaa kaikki keinokuituvaatteet haista pahalle hikoillessa. Sille ei mahda juurikaan mitään. Toisaalta en ole koskaan ymmärtänyt miten hienhaju ketään haittaa kun urheillaan. Mä en ole kokenut asiaa ongelmaksi edes pitkillä vaelluksilla, se vaan on fakta että päivästä toiseen rymytessä ihminen haisee pahalle. Jos haluaa olla mahdollisimman hajuton, niin sitten ostamaan merinovillakerrastoja.

Hagflösinkin kallis alusvaatekerrasto haisee pahalle, laiskana pyykinpesijänä.. ne on kyllä muutoin ihan mukavat alusvaatteet arjessakin, ei tarvi kuin teknisen aluspaidan ja kuori/softshell-takin +10C - -10C alueella.

Lasol
23.12.2011, 16.01

Kontulan ghetossa oli vielä runsaasti vaikka otin yhden. Korsossakin usein käyttötavaratuotteet säilyy pitkään. East-siden ghetoissa kun vaan hakevat halpaa ruokaa ja kaljaa..

ErkkiM
23.12.2011, 16.32
Kontulan ghetossa oli vielä runsaasti vaikka otin yhden. Korsossakin usein käyttötavaratuotteet säilyy pitkään. East-siden ghetoissa kun vaan hakevat halpaa ruokaa ja kaljaa..

Tilanne pesurin suhteen Espoon Niittykummun Lidl:ssä klo 1430.
Otin kehikosta yhden. Maksoinkin. Jäljelle jäi kaksi.
-E

Kosti K.
23.12.2011, 20.12
Nenäkarvatrimmeri on ihan jees. :D

(Jos jalkakarvat ajellaan, niin kai myös nenäkarvat?)

Mc_Mursu
23.12.2011, 20.49
Korsossakin usein käyttötavaratuotteet säilyy pitkään. East-siden ghetoissa kun vaan hakevat halpaa ruokaa ja kaljaa..Totta puhuit. Kävin äsken Korsossa takuuvaihtamassa kaksi vuotta vanhan, kesällä rikkoutuneen pesurin. Vaihto onnistui hyvin, vaikka 5 euroa hävisinkin.

Korsossa 19 aikaan oli uäpesureita jäljellä ainakin 3 ehkä enemmänkin. En tajunnut katsoa sen tarkemmin, kun myyjä tarkisti kuittiani ja löi pesurin kouraan.

Tässä uudessa pesurissa on ainakin kestävämmän oloiset nappulat verrattuna vanhaan, vaikka en ymmärrä miksi erikseen ON ja OFF nappulat. Vanhassa pesurissa oli aavistuksen kapeampi allas, mutta puolet syvempi ja vähän pidempi. Uuden löysä kansi hankaloittaa veden kippaamista, vanhassa mallissa se oli jousella nouseva. Saas nähdä kumpi on parempi... Mulla on kuitenkin myös 5 litranen pesuri, jota käytän ehkä enemmän.

EDIT:

Tulipa kokeiltua.
http://mursun.kuvat.fi/kuvat/Sekalaista/Ultra%E4%E4nipesuri/Lidl+pesuri/IMG_7486.jpg/_smaller.jpg (http://mursun.kuvat.fi/kuvat/Sekalaista/Ultra%E4%E4nipesuri/Lidl+pesuri/IMG_7486.jpg/full)

Loput kuvat: http://mursun.kuvat.fi/kuvat/Sekalaista/Ultra%C3%A4%C3%A4nipesuri/Lidl%20pesuri/

suurtumpelo
23.12.2011, 21.35
Nenäkarvatrimmeri on ihan jees. :D (Jos jalkakarvat ajellaan, niin kai myös nenäkarvat?)

Jos tuolla muotoilee samanlaiset spiraalit nenään, kuin 70-luvun satkuaudin imukanavat (http://www.youtube.com/watch?v=Szau5MbgUDU), saattaa kyseessä olla mekaaninen doping (http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/other_sports/cycling/8721649.stm).

jartsuli
29.12.2011, 17.07
Jos tuolla muotoilee samanlaiset spiraalit nenään, kuin 70-luvun satkuaudin imukanavat (http://www.youtube.com/watch?v=Szau5MbgUDU), saattaa kyseessä olla mekaaninen doping (http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/other_sports/cycling/8721649.stm).

:D hyvät naurut sain :D

Risto Koivunen
31.12.2011, 22.06
Tänään tuli viimeinkin testattua viime keväänä hankittua Liiterilän termospulloa parin asteen pikkupakkasessa. Vielä kolmen tunnin ajelunkin jälkeen sisältö vaikutti olevan täysin nestemäisessä muodossa, eli jäähilettä ei ollut muodostunut.

ErkkiM
01.01.2012, 02.44
Onko ketjujen pesu tuolla hyväksi. Luulisi tuossa lähtevän öljyt ketjun sisältäkin? Vai paatteko ketjut kuivumisen jälkeen öljyupotukseen? Oliskohan paras tapa pestä ne toistamiseen pesurilla öljyssä...

Hei, tämä hyvä kysymys kokemattomalla ao. pesulaitteen käyttjälle. Ehkei kuulu juuri tähän säikeeseen, mutta kertokaahan miten ultraäänipesulaitetta kannattaa/voi hyödyntää fillarihuollossa?
Kiitos.
-E

Mc_Mursu
01.01.2012, 17.17
Kaikki pesurin altaaseen mahtuvat vesipesun kestävät osat voi pestä. Esim. ketjut, vaihtajat, laakerit, rataspakat yms.

Tärkeää saada osat pesun jälkeen täysin kuivattua ja tarvittaessa rasvattua. Täysin rasvattomiksi putsatut ketjut tms ruostuvat, mikäli annetaan kuivua itsekseen.

Jake_Kona
01.01.2012, 17.30
Paras hankintani liiteristä oli viime kesänä pyörän korjausteline n.29e
Vaatevermeitä en voi ostaa kun kokoja 4xl ei ole valikoimissa:eek:

Risto Koivunen
02.01.2012, 21.24
Viikon päästä olisi tulossa Liiterilään talviurheiluvaatteita. Sukat, pohjalliset, aluspaidat ja alushousut saattaisivat olla talvipyöräilyyn soveltuvia.

http://www.lidl.fi/cps/rde/xchg/lidl_fi/hs.xsl/offerdate.htm?offerdate=16320

suurtumpelo
06.01.2012, 13.58
Ostin jokupäivä sitten liidelistä tuommoiset lasketteluhanskat noin 7 Euroa.
Ovat tosi hyvät ajaa käppyräsarvea, johon ei kaikki hanskat sovellukaan(puristavat taipeisiin).

http://img526.imageshack.us/img526/2458/lidlhanskat.jpg

Outoa kyllä oli, että sopiva koko oli 8,5. Talvihanska on minulla yleensä 11.

Smo
06.01.2012, 14.14
Ostin joskus tossa repun jota mainostettiin pidemmillekkin retkille sopivaksi LOL .. ehkä 25-30 litraa mahtuu. Ihan sen takia että siinä oli hengittävä selkäosa.. no näköjään se on irroitettava ja nyt ei enää oysy millään kiinni. Todella huonoa designia, oli ihan loistava niin kauan kuin toimi.

Kosti K.
09.01.2012, 16.16
Ensituntuma talvisukista on hyvä. Melko paksut ja polvipituiset.

http://www.lidl.fi/static_content/lidl_fi/images/FI/fi_66430_04_b.jpg
Sen sijaan talvialusvaatteista en tiedä. Vaikuttivat samoilta kuin aiemminkin myydyt, joten mikähän niistä tekee nyt varsinaisesti talveen sopivia. :seko: Melko ohuita siis talvikäyttöön. Miesten aluspaidassa suurin puute on mielestäni se, ettei siinä ole (kunnollista) kaulusta pakkaskelejä varten. :(

BONK
09.01.2012, 20.30
Tänään kävin hakemassa 2x2 kpl alumiinipäällysteisiä pohjallisia. 2 kpl taisi olla 3,99 € eli ei ihan järin paha.

Risto Koivunen
09.01.2012, 22.23
Noita alumiinipohjallisia voisi hakea kokeilumielessä kesä/syyskäyttöön, talvikengät lienevät riittävän lämpimät muutenkin.

Siellä on myös luettelon mukaan kahta muuta sorttia pohjallista, villaa ja kuitukangasta.

FoMoCo
19.01.2012, 18.11
Onks jossain Turun seudulla näkynyt vielä pyörän korjaustelinettä hyllyssä?

Risto Koivunen
19.01.2012, 23.09
Turun kaupoista en tiedä, mutta pääkaupunkiseutulassa päin noita korjaustelineitä ei ole tainnut näkyä enää moneen kuukauteen.

Rizla
22.01.2012, 16.29
Nyt löytyy liiteristä 3M Dual-lock tarranauhaa.
Järjettömän hyvää kamaa jos tarvii kiinnittää jotain tukevasti ja jonka haluaa nopsaan irti.
Itse oon käyttänyt tota mm. kypärä kameran kiinitykseen,Kameran kiinnittämiseen kilpa-auton kylkeen, Langattoman mikki vastaanottimen kiinnittämiseen kameran kylkeen ja ajovalon kiinnittämiseen tanko.adapteriin.
Kestää pakkasta ja vettä yms. Suositus on käyttää 10cm/1kg.
Suosittelen lämpimästi!
paketin hinta 1,99 ei oo paha

usko juntunen
22.01.2012, 17.25
http://www.lidl.fi/static_content/lidl_fi/images/FI/fi_65220_03_b.jpg
http://www.lidl.fi/cps/rde/xchg/SID-B4FFD827-5B071376/lidl_fi/hs.xsl/index_16332.htm

Tekstasin tänään reilun 3h hiihtolenkillä kuvan paitaa ja on materiaalinsa puolesta aivan Löfllerin yms. merkkiasujen veroinen, eikä haise pahalta. Pari kertaa on pesty ilman että kutistuu
tai muuttaa kuosiaan. Myös mitoitus on hyvin tyköistuva. Pieni miinus matalasta kauluksesta kylmemmillä keleillä.

JiiPee
22.01.2012, 18.18
http://www.lidl.fi/static_content/lidl_fi/images/FI/fi_65220_03_b.jpg

Myös mitoitus on hyvin tyköistuva.

Mulla on toi sama paita, muuten hyvä mutta kiristää jostain syystä mahan kohdalta?

usko juntunen
22.01.2012, 19.45
Mulla on toi sama paita, muuten hyvä mutta kiristää jostain syystä mahan kohdalta?
Sulle sattuna maanantaikappale. Halpiskamojen laatu saattaa heitellä...;)

miq
23.01.2012, 11.35
Nyt löytyy liiteristä 3M Dual-lock tarranauhaa.
Järjettömän hyvää kamaa jos tarvii kiinnittää jotain tukevasti ja jonka haluaa nopsaan irti.
Itse oon käyttänyt tota mm. kypärä kameran kiinitykseen,Kameran kiinnittämiseen kilpa-auton kylkeen, Langattoman mikki vastaanottimen kiinnittämiseen kameran kylkeen ja ajovalon kiinnittämiseen tanko.adapteriin.
Kestää pakkasta ja vettä yms. Suositus on käyttää 10cm/1kg.
Suosittelen lämpimästi!
paketin hinta 1,99 ei oo paha

Prkl, moista pitää saada! Onko tämä joku kamppanjatuote? Ei osunut lidl sivuilla silmään.

Rizla
23.01.2012, 20.14
Prkl, moista pitää saada! Onko tämä joku kamppanjatuote? Ei osunut lidl sivuilla silmään.

Nyt ei tiedä onko kamppis vai mikä. Mutta näytti olevan laatikon päällä joku Liiterin oma merkki "Baufix" tai joku sellanen.
Tarra on läpinäkyvää ja siinä lukee mustalla toi "3M Dual-Lock" .
Näytti olevan sekä nauhana että sellaisina pieninä pyöreinä paloina.

p.s. näytti olevan 19.1 alkaen mainoksessa sivulla 4.

Tragos
24.01.2012, 15.57
Pasilan Lidlistä oli tarranauhat loppuneet, kun ruokatunnilla piipahdin tuolla. Hintalappu oli vielä tyhjän hyllyn reunassa.

Torstaina 26.1. on tulossa (auton) ensiapulaukkuja myyntiin, 6,99 e. Taitaa olla aika päivittää työmatkalaukun sidetarpeet tuoreempiin.

jartsuli
26.01.2012, 12.59
Kävin lidlissä .. Ja hämmästyksekseni sieltä ei löytynyt yhtään mitään =-O

Jopo Juoppo
27.01.2012, 22.30
Tänään kävin hakemassa 2x2 kpl alumiinipäällysteisiä pohjallisia. 2 kpl taisi olla 3,99 € eli ei ihan järin paha.

Ostin vuosi takaperin myös, mutta eivät pysyneet patikkakenkien (Ecco) pohjalla paikoillaan, kiilautuivat sinne kärkeen.
Nyt on tilalla saman putiikin jotkin geeli tms. pohjalliset ja pitävät mainiosti pohjan läpi tulevan pakkasen loitolla.

Jopo Juoppo
27.01.2012, 22.43
Nyt ei tiedä onko kamppis vai mikä. Mutta näytti olevan laatikon päällä joku Liiterin oma merkki "Baufix" tai joku sellanen.
Tarra on läpinäkyvää ja siinä lukee mustalla toi "3M Dual-Lock" .
Näytti olevan sekä nauhana että sellaisina pieninä pyöreinä paloina.

p.s. näytti olevan 19.1 alkaen mainoksessa sivulla 4.

Heh, ostin paketin niitä pieniä pyörylöitä, en saanut pienistä kirjaimista selvää mitä ovat. Ostin kumminkin, kun 3M tavaraa ja hinta kohdallaan. Kuvittelin, että kaksipuolista teippiä ja niinhän ne tavallaan ovatkin.
Joka tapauksessa päätyivät "jos sattuis joskus tartteen" varastoon, eikä vahinkoa syntynyt.

Jake_Kona
28.01.2012, 00.06
Paha kun on xxl-viikko.
Taas 4xl syrjitään. Jotain rotia niihin vähemmistön oikeuksiin saatava:p

mikkox
28.01.2012, 21.50
Sattuuko kenelläkään olemaan lidlin kattotelineitä käytössä? Onko millaisia kokemuksia? Olis aika halvalla saatavilla verrattuin esim thulen vastaaviin.

Liraren
30.01.2012, 11.54
Sattuuko kenelläkään olemaan lidlin kattotelineitä käytössä? Onko millaisia kokemuksia? Olis aika halvalla saatavilla verrattuin esim thulen vastaaviin.

Mulla on. Siellähän nuo on pysyny boksit ja Thulen ProRide 951 katolla ainakin 160 km/h asti. Kovempaa en oo vielä kokeillu. Ihan jämäkät ne telineet kyllä on, ei pahaa sanottavaa.

keppi
31.01.2012, 14.26
Kävin nuo kattotelineet hakemaan eilen. Näyttivät passeleilta ja hinta varsinkin on sopiva. Kiinnitys ei ole kovin pikainen (jokainen kiinnike täytyy ruuvata tiukalle kuusiokoloavaimella), mutta hintaan nähden ihan ok.

mikkox
31.01.2012, 14.31
Jäi noi telineet kauppaan, kun eivät tuntuneet netin keskustelupalstojen mukaan mahtuvan ilman modausta tuohon Skoda Yetiin. Ja jos eivät ole kovin pikaiset laittaa, niin sekään ei kuulosta hyvältä. Edellisessä fordissa jo sai aina ruuvailla noita kuusiokolo ruuveja ja meinasin jo silloin, että seuraavassa vähän pikaisemmat.

keppi
31.01.2012, 15.56
Joo itellä on tarpeet niin harvinaisia, joten sen kerran ku tarttee niin ruuvaillaan sitten...telineet on ollut jo pitkään ostoslistalla niin noi nyt tuli passeliin aikaan ja passeliin hintaan. Autona -06 passatti ja siihen ainakin tuntui sopivan kuin nakutettu.

Liraren
31.01.2012, 16.22
Mulla taas ei ruuvailu haittaa, koska talviajan ne telineet ja boksi on katolla koko ajan. Kesällä tarve kerran viikossa yhtenä päivänä, niin jaksan ruuvailla ees ja taas niitä tuohon hintaan. Ei se niin monta minuuttia kestä.

Ketjureaktio
06.02.2012, 09.18
Verrattu Lidlin tuulenpitävä juoksutakki ja aito Gore-Windstoppare samanlaisesessa -15 asteen pakkassäässä parinkympin hiihtolenkillä, perättäisinä päivinä. Ilmankosteudesta en osaa sanoa, mutta lieneekö kohtalaisen samanlainen, tuuleton jakso.

Lidlin takin selkä jäätyi selästä sisäpuolelta, ulkona ei huurretta. Windstoppare oli selästä märkä sisäpuolelta, ei huurretta ulkopuolella. Kummallakaan ei ollut epämukava eikä kylmä olo. Tarkoittaneekohan tämä sitä että vindstoppare päästää ilmaa ja kosteutta hitusen huonommin läpi? Jos siitä ei lämpö kulje kosteuden eikä ilman mukana ulos, jää sisälle lämpimäpi ilma ja myös vesihöyry, märässä olomuodossaan.

voleman
07.02.2012, 09.24
eilen näkyi olevan pitkähihaisia ajopaitoja poisto(?)myynnissä hintaan 7 €. kuopion petosella siis. eihän tuo paha ole kyllä listahinnaltaakaan.

http://www.lidl.fi/cps/rde/xchg/SID-AA4416D9-0676E3CB/lidl_fi/hs.xsl/index_14660.htm

Risto Koivunen
08.02.2012, 23.55
Lauantaina näyttäisi olevan myslipatukat tarjouksessa, euron paketilta (max 2 pkt per talous).

pikkukara
23.02.2012, 21.58
Onko tällaisia seinäkoukkuja ollut aikasemmin myynnissä eli onko kokemuksia?

http://www.lidl.fi/cps/rde/xchg/lidl_fi/hs.xsl/index_17065.htm

Noilla heittäis tsykän partsin seinälle, mut miks niitä pitää ostaa 12 kpl...

Tomsson
25.02.2012, 23.41
Onko tällaisia seinäkoukkuja ollut aikasemmin myynnissä eli onko kokemuksia?

http://www.lidl.fi/cps/rde/xchg/lidl_fi/hs.xsl/index_17065.htm

Noilla heittäis tsykän partsin seinälle, mut miks niitä pitää ostaa 12 kpl...

Noita sarjojahan myydään samalla rahalla kaikenmaan biltemoissa ja motoneteissä.
Noi T-koukut on ihan käteviä joskin aika himpuloita heikkoine heppeineen ja fillarikoukkuina turhan alhaalla killuvia.
Olen itse aatellut tehdä vastaavia paremmin fillarikiikuiksi sopivia jahka innostun.

Risto Koivunen
14.03.2012, 20.28
Liiterilän väki aloittaa ilmeisesti kevätjuoksukauden ensi viikon maanantaina (19.3.) kun kauppojen hyllyille tömähtää liuta juoksuvaatteita. Liiterin verkkosivuilla ei tosin mainita ihan kaikkia paperiversiosta löytyviä tuotteita:

http://www.lidl.fi/cps/rde/xchg/SID-7765EDF1-3C6AFF05/lidl_fi/hs.xsl/offerdate.htm?offerdate=17319

Jos vanhat merkit pitävät paikkansa, niin lähiviikkoina saatetaan nähdä hyllyillä myös Lidlin pyöräilyvaatteita. Toivottavasti niitä viimevuotisia pyöräilyalushousuja on tänäkin vuonna valikoimissa.

jakkok
15.03.2012, 17.20
12.3 on tullu saksan lidlii pyöräilykamaa... ei oo boksereita näkyvissä jos tänne tulee samat kamppeet myyntii... http://www.lidl.de/de/Sportlich-auf-2-Raedern-ab-12-03

Risto Koivunen
15.03.2012, 18.10
Aika niukasti on tuolla Saksan liiteristön sivulla pyöräilyvaatetta: takit, housut ja hanskat.

Sen sijaan sieltä näkyisi kyllä löytyvän sähköpyörää ja peräkärryä.

V-P.V
17.03.2012, 19.30
Jos vanhat merkit pitävät paikkansa, niin lähiviikkoina saatetaan nähdä hyllyillä myös Lidlin pyöräilyvaatteita. Toivottavasti niitä viimevuotisia pyöräilyalushousuja on tänäkin vuonna valikoimissa.

Hain just vaippoja lidlistä ja kaupan tytsi kiinnitti mainoksen tulevista tavaroista. Päivämäärä jäi katsomatta mutta oli pyöräilyalushousuja+aluspaitoja, pyöräilypaitoja ymsyms. "Tekninen" vedenpitävä ajotakki ja housut näytti olevan uutena tuotteena jota ainakaan ennen en ole nähnyt lidl valikoimassa.

Jopo Juoppo
18.03.2012, 21.23

Voiskos joku verrata tätä DX pudistinta (http://www.dealextreme.com/p/professional-mini-ultrasonic-cleaner-220v-80850) tuohon Liiterin värkkiin (Kyseessä tämä? (http://www.lidl.fi/cps/rde/xchg/lidl_fi/hs.xsl/index_7111.htm) Tämä taitaa olla aikaisempi versio (http://www.lidl.fi/cps/rde/xchg/lidl_fi/hs.xsl/index_12959.htm)?), jotta kannattaako tilata. Kallishan tuo ei ole, hinta sama kuin Liiterin vehkeellä.

Löyty muutama video Liiterin vehkeen käytöstä Vid1 (http://www.youtube.com/watch?v=Wq0No1pFT5w&feature=player_embedded) ja Vid2. (http://www.youtube.com/watch?v=DdCZWcgbahs&feature=player_embedded) Tää on sitte joku muu Vid3

(http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=wOlcxZrdCTQ)DX:n speksit tässä:
Mini ultrasonic cleaner
- 0.5" LED display
- Voltage: 220V
- Power: 30W and 50W selectable
- Operating frequency: 40 KHz
- Remove dirt, dust, grease from the tiniest of places using ultrasonic technology
- Suitable for cleaning jewelry, glasses, circuit boards, etc. - Container size: 16.8 x 8.9 x 4.2 cm
- Comes with English/Chinese user manual

kaakku
18.03.2012, 23.17
Lidlistä ostetut ajolasit pamahtivat rikki todella helposti. Asettelin laseja päähäni kun napsahti. Ostokuitti tietysti mennyt roskiin. Harmi, sillä lasit olivat ihan kohtuulliset.

Lasol
18.03.2012, 23.33
Voiskos joku verrata tätä DX pudistinta (http://www.dealextreme.com/p/professional-mini-ultrasonic-cleaner-220v-80850) tuohon Liiterin värkkiin (Kyseessä tämä? (http://www.lidl.fi/cps/rde/xchg/lidl_fi/hs.xsl/index_7111.htm) Tämä taitaa olla aikaisempi versio (http://www.lidl.fi/cps/rde/xchg/lidl_fi/hs.xsl/index_12959.htm)?), jotta kannattaako tilata. Kallishan tuo ei ole, hinta sama kuin Liiterin vehkeellä.

Liiterin vehe (aikasempi versio) mulla. 50w, ultraäänitaajuus 46khz. Tilavuus 600ml.

Sais olla vähän stydimpi, mutta kyllä tollakin puhistuu kuhan pesee enemmän ku kerran. Helpolla kyllä pääsee kun ei tartte puunata. Paskaset osat masiinaan ja nappia painaen.

Jio
19.03.2012, 10.45
Maanantaista alkaen, ajokalsareitakin näytti löytyvän:

http://www.lidl.fi/cps/rde/xchg/SID-39757ABA-FF72E323/lidl_fi/hs.xsl/offerdate.htm?offerdate=17441 (http://www.lidl.fi/cps/rde/xchg/SID-39757ABA-FF72E323/lidl_fi/hs.xsl/offerdate.htm?offerdate=17441)

VeeVee
19.03.2012, 12.24
Maanantaista alkaen, ajokalsareitakin näytti löytyvän:

http://www.lidl.fi/cps/rde/xchg/SID-39757ABA-FF72E323/lidl_fi/hs.xsl/offerdate.htm?offerdate=17441 (http://www.lidl.fi/cps/rde/xchg/SID-39757ABA-FF72E323/lidl_fi/hs.xsl/offerdate.htm?offerdate=17441)

Siis ensi viikon maanantaista 26.3. alkaen

Risto Koivunen
19.03.2012, 13.02
Täytynee suunnata ensi maanantaina tarkistamaan, millaisia nuo pyöräilyalushousut ovat - jos kyseessä on samaa mallia kuin viime vuonna, niin hankin ehdottomasti muutamat lisää.

sotkotin
19.03.2012, 13.13
Minkälaiset noi pyöräilyalushousut on?

Risto Koivunen
19.03.2012, 13.36
Viimevuotiset pyöräilyalushousut olivat sellaiset tekniset boxerit, joissa oli säämiskä. Lahkeet olivat melko pitkät, eli peittivät suurimman osan reisistä, ja tuossa reisien kohdilla oli kanssa vähän lisäeristystä. Omasta mielestäni ihan mukavat ainakin 0-20 C lämpötiloissa shortsien tai trikoiden alla.

JiiPee
19.03.2012, 17.09
Pitkävartisia juoksusukkia, lyhytvartisia juoksusukkia, ajolaseja, ja lenkkareita halawalla pannaan juu nimenommaan.

Risto Koivunen
19.03.2012, 20.37
Ei sitten kannata unohtaa pääsiäismunia ja -pupuja, niitä näyttäisi jo yksi erä tulleen liiterilään, ja mainoslehdykän mukaan tällä viikolla tulee vielä lisää.

am8119
19.03.2012, 20.54
Onkos joku jo kokeillut näitä pyöräilyhousuja ? kestääkö mitään ? http://www.lidl.fi/cps/rde/xchg/lidl_fi/hs.xsl/index_17451.htm

Risto Koivunen
20.03.2012, 00.38
Itselläni on kaksi vuotta sitten hankitut Lidlin pyöräilyhousut - sekä pitkälahkeiset että shortsimalliset - ja ne ovat mielestäni yhä ihan hyvässä kunnossa. Muutenkin ihan toimivat, säämiskä tosin voisi olla tukevampi (niissä pyöräilyalushousuissa on parempi). Ja pitkälahkeisissa housuissa on sitten todella pitkät lahkeet, jopa tällaiselle pitkäjalkaiselle.

Tähän pätee tietysti normaali liiteri-varaus: samalla nimellä eri aikoina myytävillä tuotteilla ei välttämättä ole mitään yhteistä ominaisuuksiensa puolesta. Ja kuittia vastaan on 14 päivän palautusoikeus.

robink
20.03.2012, 02.04
Onkos joku jo kokeillut näitä pyöräilyhousuja ? kestääkö mitään ? http://www.lidl.fi/cps/rde/xchg/lidl_fi/hs.xsl/index_17451.htm

Harvemmin noissa lidlin varusteissa on ollut kestämisongelmia.. Ongelmat ovat rajoittuneet etenkin housujen kohdalla juuri tuohon pehmusteen paikkaan, paksuuteen ym. suunitteluongelmiin.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Torres
20.03.2012, 10.02
Kellään kokemuksia tuosta pumpusta? http://www.lidl.fi/cps/rde/xchg/SID-432F8036-AE708A69/lidl_fi/hs.xsl/index_17443.htm

Maantiepyörän renkaat pitäisi saada pumpattua tuolla. Sehän nyt ei kerro mitään, että mittari näyttää 16 bariin asti...

frp
20.03.2012, 10.33
Viimekertainen liiterin pumppu ainakin hajosi minulla 2. käyttökerralla enkä ole ainoa joka on sellaista raportoinut.

Torres
20.03.2012, 16.17
Noita hanskoja ja alus-/pyöräilyhousuja vois mennä maanantaina hypistelemään. Juoksuhousujen alle ois kiva saada topattua pöksyä, kun kohta pääsee taas baanalle, mutta ihan shortsikelikään ei vielä ole.

jartsuli
20.03.2012, 16.20
Joo mä ainakin meinaan olla ovella jonossa heti aamulla klo 9

Risto Koivunen
20.03.2012, 20.29
Kellään kokemuksia tuosta pumpusta? http://www.lidl.fi/cps/rde/xchg/SID-432F8036-AE708A69/lidl_fi/hs.xsl/index_17443.htm

Maantiepyörän renkaat pitäisi saada pumpattua tuolla. Sehän nyt ei kerro mitään, että mittari näyttää 16 bariin asti...

Itse en ainakaan ostaisi maantiepyörää varten sellaista pumppua, josta on selkeästi ilmoitettu millaiset baarit sillä saa aikaa. Noita Liiteri-pumppuja tuskin on speksattu maantiepaineita varten.

Apupyörät
21.03.2012, 17.36
Tulipa selailtua liiterin mainokset. Onko noissa alushousuissa pehmusteet vai onko ne ihan "tavalliset" alushousut?

Risto Koivunen
21.03.2012, 17.40
Jos nuo alushousut ovat samaa mallia kuin viime vuonna, niin niissä on melko jämäkät pehmusteet.

ttr
22.03.2012, 16.21
Vertailun vuoksi Lidl.de pyöräilytarvikkeet: http://www.lidl.de/de/Fahrrad-und-Zubehoer

Valikoimaa enemmän ja niiden varusteiden, joita myynnissä Suomessakin, hinnat järjestäen euron-pari halvempia :(

Torres
22.03.2012, 17.41
Niin, jännä juttu, mutta eivät ne kontit ilmaiseksi tänne Suomeen kulje...

ErkkiM
22.03.2012, 18.15
Viimevuotiset pyöräilyalushousut olivat sellaiset tekniset boxerit, joissa oli säämiskä. Lahkeet olivat melko pitkät, eli peittivät suurimman osan reisistä, ja tuossa reisien kohdilla oli kanssa vähän lisäeristystä. Omasta mielestäni ihan mukavat ainakin 0-20 C lämpötiloissa shortsien tai trikoiden alla.
Itelläni on kanssa nuo samaiset ollu.
Hyvin ovat kestäneet. Istuvuus minun kroppaan 10+ - ei kihnää mistään ja pysyvät paikoillaan, eli säämistä persposkia ja palleja vasten kuten pitääkin eikä lahkeet lähde keriytymään. Syksyn/talven ovat olleet käytössä alimmaisina, sitten päällä ohuen tekniset pitkät kaliisit ja kelin mukaan ohuempaa tai paksumpaa päälihousua. Eli - suosittelen kokeilemaan. Ja ainahan saa palauttaa jos ei sovikaan - eivät mitään kysele kun sanoaa vaan että "eivät sopineet."
-E

Risto Koivunen
22.03.2012, 19.54
Vertailun vuoksi Lidl.de pyöräilytarvikkeet: http://www.lidl.de/de/Fahrrad-und-Zubehoer

Mielenkiintoista, että tuolla löytyy vaatteiden osalta Crivit-malliston lisäksi myös hintavampi Outstars-mallisto.

apatceh
22.03.2012, 22.10

Valikoimaa enemmän ja niiden varusteiden, joita myynnissä Suomessakin, hinnat järjestäen euron-pari halvempia :(

Ymmärsinkö oikein, että tuolta voi myös tilata verkkokaupasta? Aika rajua. Tuo fillarin peräkärry kiinnostais. Mutta en taida sortua :)

Leewi
22.03.2012, 22.45
Ymmärsinkö oikein, että tuolta voi myös tilata verkkokaupasta? Aika rajua. Tuo fillarin peräkärry kiinnostais. Mutta en taida sortua :)

Tollainen peräkärry "Bellelli" oli Suomen Polkupyörätukussa muistaakseni 249E. Aika vähän olen käyttänyt, mutta ihan ok tuntuis olevan.

KainalniemenViki
23.03.2012, 00.02
Ostin tällaisen sykemittarin:
http://www.lidl.fi/cps/rde/xchg/SID-BA59871B-623B0058/lidl_fi/hs.xsl/index_13581.htm

Heti ensimmäisen lenkin jälkeen mittari lakkasi toimimasta. Tiedä sitten olisiko paristo mennyt, taidan kuitenkin palauttaa saman tien kauppaan.

Onko muilla kokemuksia?

ArtK
23.03.2012, 01.11

Meillä on tuollainen varapumppuna ja jaksaa 8 bariin asti. Kestävyydestä en osaa sanoa, mutta osat näyttävät suurinpiirtein samoilta kuin kotimaastakin ostetuissa normaalihintaisissa lattiapumpuissa.

ArtK
23.03.2012, 01.18

Vain Saksaan, FAQista löytyy:
"Liefern Sie auch ins Ausland? Wir versenden ausschließlich innerhalb Deutschlands. Deshalb muss sowohl die Rechnungs- als auch die Lieferadresse ebenfalls innerhalb Deutschlands liegen."
Eli niin toimitus- kuin laskutusosoitekin oltava Saksassa. Lasku on näköjään ennakkolasku, kortit tai PayPal eivät kelpaa.

Halloo halloo
23.03.2012, 20.26
http://www.lidl.fi/cps/rde/xchg/SID-BA59871B-623B0058/lidl_fi/hs.xsl/index_13581.htm

Heti ensimmäisen lenkin jälkeen mittari lakkasi toimimasta. Tiedä sitten olisiko paristo mennyt, taidan kuitenkin palauttaa saman tien kauppaan.

Onko muilla kokemuksia?

Paristo, heh, on siinä toinenkin vaihtoehto, jollei saa mittaustulosta, ehhehheh. (Ei ole kokemusta mittarista ja sydän lyö.)

KainalniemenViki
24.03.2012, 00.00
Paristo, heh, on siinä toinenkin vaihtoehto, jollei saa mittaustulosta, ehhehheh. (Ei ole kokemusta mittarista ja sydän lyö.)

Täällä ollaan vielä! :D
Ja mittari palautettu.

Fuuga
26.03.2012, 11.25
Käyty Konalan Liiteri tarkistamassa työmatkan varrelta. Mukaan jäi hanskat (sattui löytymään 9.5 koko), ajopaita, parit alushousut ja shortsit. Iltapäivällä kotimatkalla testi paidalle ja alushousuille. Yksi, jonka olisin ehkä ottanut mukaan jollen olisi ollut pyörällä, oli 25 € hintainen pyöränkorjausteline. Niitä oli 4 kpl korissa odottamassa hakijaansa.

via
26.03.2012, 11.34
Tampereen keskustassakin on pyöränkorjaustelineitä, Rautatienkadulla. ainakin neljä.

jartsuli
26.03.2012, 11.55
Jeps liiteristä lähti mukaan kahdet shortsit, sadehousut sekä ajohanskat. Hämeenlinnan Tiiriössä oli myös noita korjaustelineitä, en kylläkään kokenut sitä tarpeelliseksi (turhaa rojua meinaa muutenkin kertyä nurkkiin).

Nuo sadehousut ja shortsit vaikutti oikein hyviltä pikaisen sovituksen jälkeen, ajohanskat oli niin kyllästetty jollain kemikaalilla että kun niitä hetken käytti kädessä niin heti alkoi käsiä kirveltämään.. hyvä muistutus siitä että nämä kamppeet pitää pestä.

Relg
26.03.2012, 12.13
Paita, shortsit ja kahden alushousut lähti mukaan Karhulan Lidlistä. Shortseissa koko L todella sopiva, alushousuissa sama koko on hieman tiukahko, mietin että vaihdanko ne isompiin vai en, hmm.. Paidassa otin varmuuden vuoksi XL, hieman ehkä reilu koko mutta en taida pienempään vaihtaa kuitenkaan. Niin, ja omat mittani nyt 183/93.

Korjaustelinettä katselin minäkin, onko kellään kokemuksia onko miten kestävää laatua?

miku80
26.03.2012, 12.24
Jotenkin tulee skeptinen olo kun puhutaan lidl:stä ja fillarikaman laadusta mut ei mulla kokemusta olekkaan niistä joten ennakkoluuloinen vaan olen .. Jotenkin tottunu et jos haluaa halvan ja hyvän nii saa erikseen ostaa sen halvan ja sit hyvän .. Jos koittais karistaa ennakkoluulos ja kävis koht hypistelees niitä enne ku menee töihin ..

Aa-si
26.03.2012, 12.25

Onko muilla kokemuksia?

Mies toi minulle liiteristä samanmoisen sykemittarin. Testasin eilen uidessa ja toimi, myös uinin jälkeenkin:D Tosin vyön ompelukset repesi ennen ensimmäistä testiä, mutta sinänsä ei käyttöä haittaa, ja varmaan tumpelona saan tuon korjattuakin.

UKK
26.03.2012, 12.28
Onko niissä alushousuissa säämiskä?

Onko se korjausteline sellainen punanen? Mulla on joku halpisteline, mutten muista onko Lidl:n, Motonetistä vai mistä. Hiukan on hutera, mutta hoitanut hommansa. Siitä Lidl:n telineestä oli täällä taannoin juttua enemmänkin. Olisiko ollut viime keväänä.

jartsuli
26.03.2012, 12.29
On säämiskä

alli
26.03.2012, 12.37
Mies toi minulle liiteristä samanmoisen sykemittarin. Testasin eilen uidessa ja toimi, myös uinin jälkeenkin:D Tosin vyön ompelukset repesi ennen ensimmäistä testiä, mutta sinänsä ei käyttöä haittaa, ja varmaan tumpelona saan tuon korjattuakin.

Ostin itsekin, vaikka ensin en meinannut, kun naapuri mainosti, että ihan hyvä on... mutta minun kappaleeni ei kyllä ole ainakaan virallisen ilmoituksen mukaan uinninkestävä, eikä edes suihkun. Sadetta ja käsienpesua kestää, jos oikein tulkitsin taulukkoa.

frp
26.03.2012, 13.20
Ekat vaippahousut tuli kokeeksi haettua Lidlistä. Tuntui tosiaan, että L-koon shortsit oli hitusen isot ja L-koon aluspöksyt taas selkeästi pienemmät vaikka sama koko.

Kyllä ne melkoisilta patjoilta tuntu nuo säämiskät... tommosillako oikeasti pitäs opetella oleen...

Musashi
26.03.2012, 14.05
Löytyiskö keltään sitä Lidlin korjaustelineen modausohjetta? Haulla en osannut hakea.

koedi
26.03.2012, 14.31
Löytyiskö keltään sitä Lidlin korjaustelineen modausohjetta? Haulla en osannut hakea.

http://koti.phnet.fi/peikonen/korjaustelinemod.jpg

Risto Koivunen
26.03.2012, 16.13
Kävin poimimassa kahdet alushousut matkaa. Näyttävät aika samanlaisilta kuin viimevuotiset, mutta säämiskän muotoilu näyttäisi hieman muuttuneen.

Kosti K.
26.03.2012, 16.29
Kyllä ne melkoisilta patjoilta tuntu nuo säämiskät... tommosillako oikeasti pitäs opetella oleen...

Ei kannata tehdä mitään johtopäätöksiä kaikista pyöräilyhousuista noiden Lidlin pahvinpala-säämisköiden perusteella. Kyllä ne "oikeat" (eli kalliimmat) pyöräilyhousut vaan istuvat paremmin.

Kävin hakemassa tänään 3/4-pitkät housut ja niissä pehmuste ei osu yhtään mun peffaan. Harmi, muuten noita olisi kyllä ilennyt käyttää julkisestikin. :rolleyes: Alushousuissa sen sijaan pehmuste oli parempi, ja niille varmaan sopivaa käyttöä löytyykin.

visnen
26.03.2012, 16.30
Kenelläkään isolla miehellä kokemusta, minkä kokoiset Lidlin pyöräilyhousut on sopivat kun vyötärönympärys on noin 100 cm?

juho_u
26.03.2012, 17.14
Kokeeksi ostin 2x irtohihallisen paidan, sekä 3/4 pitkät ja normaalit pyöräilyhousut. Paidat vaikuttaa olevan ihan ok, ainut vika noissa irtohihoissa on pienuus, ei satu meikeläisen käsivarsille ettei puristaisi. Nuo pitkät housut oli ihan ok, toppaukset tuntui vaan rajuilta. Lyhyemmissä housuissa oli kahkeen alalaidassa nauha vähän tiukka, mutta eiköhän tuo sen verran veny.

Relg
26.03.2012, 18.48
Mitä mitä, oliko siellä jotain pidempiäkin housuja? Siis muita kun ne sadepöksyt. Itse tajusin ostaa vaan ne shortsit.

via
26.03.2012, 19.18
Kenelläkään isolla miehellä kokemusta, minkä kokoiset Lidlin pyöräilyhousut on sopivat kun vyötärönympärys on noin 100 cm?

Ostin M-kokoa, kalsarini ovat sitä, paitani yhtä tai kahta xx +L, housut jotain muuta. Lidlin kalsarimallissa säämiskällä materiaali oli oikein venyvää; kalleudet voivat sopivan ahtaasti.

juho_u
26.03.2012, 19.24
Mitä mitä, oliko siellä jotain pidempiäkin housuja? Siis muita kun ne sadepöksyt. Itse tajusin ostaa vaan ne shortsit.

http://www.lidl.fi/cps/rde/xchg/lidl_fi/hs.xsl/index_17451.htm
Tällänen lukee pienellä, väri: musta, musta/keltainen tai musta ¾-pituinen

Tuli vielä mieleen, että onkohan nuo toppaukset tarkoitettu tuollasia fillareita varten, mikä on tuossa kuvassa:D

rjrm
26.03.2012, 19.32
Kalsarit ostin. Viimevuotisesta malli oli vähän korkeampi, mutta sillä ei ole väliä. Ostin myös "Pyöräilyhousut", mutta palautan ne. Rouvalle otettiin caprit, koko passasi.

miku80
26.03.2012, 19.39
Kalsarit tarttus itelläki mukaan .. ihan hyvin istuu mut toi vyötärö on sikakorkee omanst mielest ..

jtl71
26.03.2012, 20.05
Ei kannata tehdä mitään johtopäätöksiä kaikista pyöräilyhousuista noiden Lidlin pahvinpala-säämisköiden perusteella. Kyllä ne "oikeat" (eli kalliimmat) pyöräilyhousut vaan istuvat paremmin.

Kävin hakemassa tänään 3/4-pitkät housut ja niissä pehmuste ei osu yhtään mun peffaan. Harmi, muuten noita olisi kyllä ilennyt käyttää julkisestikin. :rolleyes: Alushousuissa sen sijaan pehmuste oli parempi, ja niille varmaan sopivaa käyttöä löytyykin.

Miten on, käytättekö pehmusteellisia alushousuja yhdessä pehmusteellisten ajohousujen kanssa, vai miten nuo alushousut tulisi oikein ymmärtää?

Risto Koivunen
26.03.2012, 20.11
Itse käytän noita pehmustettuja alushousuja pehmustamattomien housujen alla.

Pehmustettuja ajohousuja käytän sitten ihan yksinään.

Sanna04
26.03.2012, 21.04
Satuttiin tänään Lidliin iltapäivällä ihmisten ajoissa ilman tietoa siellä olevista fillarikamoista. Ihmettelinkin kun oli mylläämättä kamppeet, ja kaupasta poistuessa huomattiin, että tänäänhän ne sinne vasta olivat tulleet.

Mua on noi saumattomat alusvaatteet aina vähän himottaneet, joten nyt tarttui mukaan niiden alushousujen lisäksi myös alustoppi, molemmat kokoa M (42/44). Normaalisti olen kokoa 40, joten piti nuo kyllä paketeista kaivaa ulos ja käsipelillä tarkastaa koko. Alushousut on ihan istuvat, vaikka tosiaan tulevat aika korkealle ja kyllä siihen toinenkin mahamakkara vielä sopisi. Lahkeen suut tosin ovat siinä rajoilla, että kokoa pienempi olisi saattanut jo puristaa häiritsevästi. Paita vaikutti myös ainakin hyvin mukavalta, mutten tiedä olisiko se saanut olla miten kireä? No, kyllä nuo varmasti tuollaisenaankin asiansa ajavat. Vielä kun pääsisi testaamaan, kuivia asfalttipätkiä alkaa jo ihan kiitettävästi löytyä.

via
26.03.2012, 21.55
Satuttiin tänään Lidliin iltapäivällä ihmisten ajoissa ilman tietoa siellä olevista fillarikamoista. Ihmettelinkin kun oli mylläämättä kamppeet, ja kaupasta poistuessa huomattiin, että tänäänhän ne sinne vasta olivat tulleet.

Mua on noi saumattomat alusvaatteet aina vähän himottaneet, joten nyt tarttui mukaan niiden alushousujen lisäksi myös alustoppi, molemmat kokoa M (42/44). Normaalisti olen kokoa 40, joten piti nuo kyllä paketeista kaivaa ulos ja käsipelillä tarkastaa koko. Alushousut on ihan istuvat, vaikka tosiaan tulevat aika korkealle ja kyllä siihen toinenkin mahamakkara vielä sopisi. Lahkeen suut tosin ovat siinä rajoilla, että kokoa pienempi olisi saattanut jo puristaa häiritsevästi. Paita vaikutti myös ainakin hyvin mukavalta, mutten tiedä olisiko se saanut olla miten kireä? No, kyllä nuo varmasti tuollaisenaankin asiansa ajavat. Vielä kun pääsisi testaamaan, kuivia asfalttipätkiä alkaa jo ihan kiitettävästi löytyä.

Sadetakki oli vähän pientä kokoa. rouva käyttää yleensä S, vaihdoin sovituksen jälkeen M.

Arttuu
26.03.2012, 22.16
Kävin hakemassa ite tuollaset lyhyet shortsit ja pyöräily paidan jossa irrotettavat hihat. Paita tuntuu olevan ihan hyvä, otin L-koon kun joskus noita Lidlin vaatteita ostanut niin yhtä kokoa suurempi pitänyt ottaa. Mutta nuo shortsit kyllä on jotenkin epämukavat, hirvittävän isot nuo pehmusteet. Eivät tunnu yhtään hyvältä. Tosin ensimmäiset säämiskälliset housut niin en kyllä tiedä mikä on edes hyvä. Otin shortseista myös yhden koon isommat. Ajattelin käydä huomenna vaihtamassa pienempään kokoon jos ne tuntuisivat paremmilta, tietty jos vaan kokoja vielä löytyy. Jos ei niin palautan.

V-P.V
27.03.2012, 08.10
Yhdet ajohanskat, parit topatut kalsarit + aluspaita lähti kotia. Muut ei oikeen vakuuttanut. Niissä shortseissa oli kuten epäilinkin yhtä luokaton pehmuste kuten viimevuotisissakin. Ja "tekninen" sade-ajotakki ainakin mun mieleen liian väljä alhaalta, kapea ylhäältä+ lyhyet hihat. Sekä se huppu oli kiinteä minkä nyt olisi voinut ratkoa pois mutta hyllyyn jäi silti.

jartsuli
27.03.2012, 10.38
Vasemmalla lidlin shortsin pehmuste (punainen), oikealla Rukka merkkisen pökän pehmuste (sininen)
http://img.tapatalk.com/d98cbe2b-6047-c762.jpg

Risto Koivunen
27.03.2012, 11.59
Rukka tekee pyöräilypöksyjä?

JackOja
27.03.2012, 12.06
En määkään pitäisi Rukka-brändiä minään referenssinä pyöräilykamoissa.

Jos se nyt oli edes tuon kuvan pointti, että kyllä "Lidl-kama on hyvää kun on ihan samannäköinen"

jartsuli
27.03.2012, 14.51
Joo kyllä Rukka tekee pyörähousuja, pointtina olikin se että kun rukat maksoivat muistaakseni 40e prismassa niin nuo alle kympin lidli pökät näyttää ja tuntuu ihan samanlaisilta.

En tiedä sitten noita hypermerkkejä, antavatko jonkun kolmannenasteen nirvanan perseen ja penkin välissä.. enkä halua kokeillakaan kun nuokin tuntuivat asiansa ajavan.

JackOja
27.03.2012, 14.59
... enkä halua kokeillakaan kun nuokin tuntuivat asiansa ajavan.

Tuleehan se halvemmaksikin :)

katuhaukka
27.03.2012, 15.01
Kävin hakemassa pitkälahkeiset pyöräilyhousut ja "alushousut". Tuntuvat hintaisikseen hyviltä.

Torres
27.03.2012, 16.22
Kahdet kalsarit ja hihaton aluspaita lähtivät mukaan sekä sellainen ajopaita, jossa irtohihat. Kalsarit vaikuttivat ihan käyttökelpoisilta. Vähän tuntui tulevan eteen se säämiskä, mutta kaiketi se osuu pehvaluiden alle, kun satulaan istahtaa. Eihän sen pakaroiden päälle tietenkään kuulukaan seistessä tulla. Ei ole kokemusta säämisköistä entuudestaan, mutta eiköhän noilla mieluummin aja kuin black horseilla.. Ovat muuten melko ahtaat. Itse käytän kalsareina M-kokoa ja otin samat. Reisistä ovat aika pinkeät, vaikka jalkani ovatkin mallia tikut. Sai tosissaan nykiä ja sovitella, että sai säämiskän istumaan kohdilleen. Tuintuivat kuitenkin hyviltä, kun ne viimein sai sovitettua.

Ajopaita ei hirveämmin sytyttänyt, otin varmaan kokoa liian isonkin. Aluspaitaa hypistelin kaupassa ja vaikutti ihan pätevältä. Hanskat tuntuivat käteen siltä, että ajan mieluummin ilman kuin niillä ja Rosesta onkin tulossa vähän laadukkaammat räpylät. Pumpulle olisi ollut tilausta, mutta ei tuohon hintaan yksinkertaisesti voi saada sellaista, jolla saa yli 7 baaria kumeihin.

Eihän halvalla hyvää saa, mutta riski on pieni, vaikka sattuisivatkin olemaan täyttä shaissea. Nuo alusvaatteet vaikuttivat ehdottomasti laadukkaimmilta noista, mitä siellä oli. Sen näkee, miten toimivat käytännössä, pysyvätkö lainkaan kuivana, hiertääkö jne.

visnen
27.03.2012, 21.05
Ostin XL-koon pyöräilyshortsit ja ne oli hieman liian isot sekä säämiskä ei pikaisella testauksella ollut oikein hyvällä kohdalla istuinluiden päällä, eli liian eteen sijoitettu. Ilmeisesti noita ei voi palauttaa vaikka kokeilin kotona vaatteiden päälle kun Lidlin nettisivuilla lukee: "Vaihto- ja palautusoikeus ei koske alusvaatteita tai uima-asuja.".

Halloo halloo
27.03.2012, 21.15
Ostin XL-koon pyöräilyshortsit ja ne oli hieman liian isot sekä säämiskä ei pikaisella testauksella ollut oikein hyvällä kohdalla istuinluiden päällä, eli liian eteen sijoitettu. Ilmeisesti noita ei voi palauttaa vaikka kokeilin kotona vaatteiden päälle kun Lidlin nettisivuilla lukee: "Vaihto- ja palautusoikeus ei koske alusvaatteita tai uima-asuja.".

Sinne vain takaisin, kassaneidille voi sanoa, etteivät ole alus-, vaan urheiluvaatteita.

vuohi
27.03.2012, 22.05
Hain loppuihinkin pyöriin lidlin nopeusmittarit. Ulkokuori oli muuttunut vähän viime kesästä mutta ohjeiden mukaan ominaisuudet olivat ennallaan. Ihan hyvin on toiminut itsellä ainakin toi vanha malli ja kun hintaa on vain se 6€ niin voi olla todellakin tyytyväinen. Kivoja ominaisuuksia ainakin tossa vanhassa ollut lämpömittari ja taustavalo, en niin tarkkaan selannut ohjeita että onko uudessa kaikki samat ominaisuudet.

substitute
27.03.2012, 23.11
Ostin heräteostoksena 3/4 mittaiset pyöräilyhousut. En ole aikaisemmin käyttänyt pehmustettuja housuja, joten en oikein osaa sanoa noista mitään muuta kuin että vaikuttivat oikein käyttökelpoisilta varsinkin kun hintaa oli alle kympin. Sain nyittyä M-kokoiset trikoot koipiini kohtuullisen vaivattomasti mutta en vielä käynyt pyörän päällä istumassa. Mittaa/painoa miehellä siis 186/82.

Mainittakoon myös, että viime syksyksi ostamani Lidlin softshell pyöräilytakki on ollut aivan mainio ostos. Vetoketjujen ja taskujen sisäosien kestävyys epäilyttää vieläkin mutta mitään muuta pahaa sanottavaa ei ole ilmaantunut. Pitää tuulta mukavasti, ei kastu läpimäräksi kovin äkkiä ja hengittää kohtuullisesti.

apatceh
27.03.2012, 23.25
Uudessa mallissa näyttäisi olevan lämpömittari sekä kalorien kulutus ja rasvanpoltto.

Anyway, olen päättänyt että tänä vuonna en osta fillarivaatteita koska niitä on tarpeeksi eikä kaikkia kerkeä käyttämään. Sihteeri pyysi ostamaan fillaripaidan niin ostin hänelle, kuten myös tuon mittarin.

Olen pitkään miettinyt etutarakan tekemistä. Lopulta, kun olin suunnitellut, että alan kahtelee materiaalit valmiiksi niin posteljooni kantaa Lidl:n lehden jossa on niitä tankolaukkuja. Kävin ostamassa itselle ja sihteerille. Tänään laitoin paikalleen ja kävin testaamassa. Korin kannatin, joka tulee tankoon, on suunniteltu ohuemmalle tangolle kuin mun fillarissa, vaikka olen kuvitellut, että mun pyörässä on tanko ohuimpia mitä onkaan. Kumminkin, kannatin on kiinni, tosin hieman pelottaa korkkasko pulttien kierteet. Laitoin korin paikalleen ja painoksi 1,5l vettä. Näyttäisi toimivan ihan hyvin, mutta pikkusen täytyy säätää asentoa niin, että korin alareuna nojaa emäputkeen. Nyt se on n.2cm päässä aiheuttaen pientä vääntöä kiinnityskohtaan. Eniten korissa mua huolettaa sen kiinnitysmekanismin kestävyys. Se on semmonen muovipalikka, jolle tulee kiertövääntöä aika paljon esim. maksimikuormalla. Lisäksi laatikon haju on jotain ihan kauheeta.

OlliR
28.03.2012, 21.02
Ostin Lidlistä pyöräilyalushousut kokoa M (itse 183cm,77kg) ja ovat oikein sopivat. Pyöräilysadetakin ostin kokoa L, mutta siinä oli auttamatta liian lyhyet hihat., menivät palautukseen. Pyöräilysadehousut kokoa M ovat hintaan nähden ok.

Pyöränkorjaustelineeseen en saanut Spessua mahtumaan. Eli leuat eivät auenneet tarpeeksi jotta putki olisi siihen sopinut. Palautan sen huomenna takaisin kauppaan.

Halloo halloo
29.03.2012, 00.55
Pehmustetut alushousut yhden lyhyen lenkin perusteella todettu kelvollisiksi.

Jukkis
29.03.2012, 14.49
Uudessa mallissa näyttäisi olevan lämpömittari sekä kalorien kulutus ja rasvanpoltto.

Viime keväänä Liiteristä ostamassani oli jo nuo fiitserit. Liekö sitten erä vaihtunut kesken kautta ? Vaikka noista nyt ei ole käyttöä kuin ehkä lämpömittarilla; kalorien kulutus ja rasvanpoltto ovat niin ylimalkaisen laskennallisia, että mitäpä niillä tekee,,,

ErkkiM
29.03.2012, 17.06
Ei nyt suoraan liity fillarointikamoihin, mutta onhan tuo Lidl aika mainio ostospaikka. Ohessa viime viikkojen hankintojani ja verrokkihinta "miltei" vastaavaan tuotteeseen - joka ehkä laadukkaampi, ehkä ei... Näistä jo kokemuksia

Juoksukengät 19,90 € / Asics Kayano Suomesta 179€ / Englannista 129€
Sähköinen suola/pippurimylly 7,90€ / Peugeot vastaava (valolla) 39€
Rautainen paistinpannu 28cm 19,90 / Swiss-pan tarjouksesta 119€

Puhumattakaan siis fillarointi-/juoksutekstiileistä, jotka kaikki ovat olleet hyviä, kestäviä - ja hajuttomia!
-E

Leewi
29.03.2012, 17.12
Ei nyt suoraan liity fillarointikamoihin, mutta onhan tuo Lidl aika mainio ostospaikka. Ohessa viime viikkojen hankintojani ja verrokkihinta "miltei" vastaavaan tuotteeseen - joka ehkä laadukkaampi, ehkä ei... Näistä jo kokemuksia

Puhumattakaan siis fillarointi-/juoksutekstiileistä, jotka kaikki ovat olleet hyviä, kestäviä - ja hajuttomia!
-E
Nyt on Erätukun mainoksia tankattu :)

lavke
29.03.2012, 20.35
En tiedä saitko jo kysymykseesi vastauksen, mutta n. 105 cm vyötärönympärys ja kaikki Lidlin L 52/54 koon housut istuvat hyvin. Omasta käytöstä löytyy viime vuoden pyöräilyalushousuja, viime vuoden pyöräilyhousuja sekä tämän vuoden pyöräilyhousuja, kaikki L 52/54 koossa. Paidoissa sama tilanne, L 52/54 sopii hyvin takkeja ja liivejä lukuunottamatta. Niiden kohdalla ei tahdo koot osua mitenkään kohdalleen, L puristaa kainaloista ja XL on taas hirveä purje keskivartalon kohdalta.

Lidlin pyöräilyhousuihin liittyen, tämän vuoden pyöräilyhousuissa pehmusteen ja housun kankaan välinen neule on tehty huomattavasti viime vuotista paremmin. Tämän vuotiseen housuun on neulottu reunaosa mikä estää pyöräilypehmusteen aiheuttamat hankaumat. Lisäksi lähes kaikkien Lidlin pyöräilyvaatteiden kankaat ovat vaihtuneet viime vuodesta. Kankaat tuntuvat nyt paljon ohuemmilta, mikä on joko plussa tai miinus riippuen ajankohdasta. Hihaton pyöräilyaluspaita on materiaaliltaan sama mitä edellisenäkin vuonna.

Kaiken kaikkiaan sitä samaa kohtuullista tavaraa hintaisekseen. Toivoisi vain että esim. pyöräilyliivejä tulisi vielä ennen kesää myyntiin.

Torres
29.03.2012, 23.00

-E
Tämä oli nyt vitsi, olihan? :eek:

ErkkiM
29.03.2012, 23.55
Tämä oli nyt vitsi, olihan? :eek:
Miksi olisi?
-E

Torres
30.03.2012, 00.12
Miksi olisi?
-E
No mikäs siinä, jos Liiterin halpistossut tuntuvat jalkaasi samoilta, kuin Asicsen "vastaavat". :rolleyes:

Noista pyöräilyvarusteista alusvaatteet olivat ainoat, joita kehtaisin oikeasti suositella.

ErkkiM
30.03.2012, 00.33
No mikäs siinä, jos Liiterin halpistossut tuntuvat jalkaasi samoilta, kuin Asicsen "vastaavat". :rolleyes:

Noista pyöräilyvarusteista alusvaatteet olivat ainoat, joita kehtaisin oikeasti suositella.

Niinpä, mikäs siinä... en minä toki tänne moisia vertailuja kirjottaisi jos en tietäisi mistä kirjoitan.
Hämmästynyt olen itsekin.
Viime vuonna ostin ekat juoksutossut Liiteristä. Muutoin olen aina ollut Asicsen tossujen kuluttaja - ja ongelmajalkaisena Kayano on ollut se "ainoa toimiva" - ja siinäkin Footbalancen pohjalliset. Lidl-tossut olivat sitten, yllätys yllätys, viimekesän ykköset - ne vaan sopi mulle täydellisesti, toimiva vaimennus, riittävä tuki ja kestivätkin. Syksyllä alkoi ompeleet aukeilemaan - ehkä Asicsilla juoksee enemmän kilometrejä - tosin niiden vaimennus kyllä hiipuu aina ennen kuin pohja tai rakenne kuluu/hajoilee. Nyt ostin uudet Lidl-versiot, kerran kokeilleena fiilis on oikein hyvä. Mielestäni sama tossu kuin vuosi sitten - uudella kuosilla ja hieman erilaisella nauhoituksella. Varmuus hyvyydestä saadaan vkl:n pitkällä lenkillä.
Eli - hintalaatusuhde erinomainen, jopa loistava. Minun jalkaani. Ja minun askellukseen.

-E

HeliT
30.03.2012, 00.52

Liiterin myllyssä lienee elinikäinen takuu kuten (ainakin perinteisissä veivattavissa) Pököteissä?

Itse olen käynyt kerran Liiterissä silloin kun ensimmäinen tuli JKL:ään, puolet testiostoksista oli OK, puolet käyttökelvotonta (esim. pasta, joka ei kypsynyt ainakaan ekan puolentunnin aikana).

JWH
30.03.2012, 16.19
Tää ei nyt varsinaisesti kuulu tänne, mut en viittiny aloittaa uuttakaan. Kävin tänään Vantaan porttipuiston eilen avatussa uudessa HongKong myymälässä ja siellä oli tarjouksessa juomareppu 6€ hintaan. Kotona tutkailin sitä paremmin ja yllätyin positiivisesti laadusta! Repussa oli irrotettava juomasäiliö ja painoa oli kokonaisuudessa reilut 400 grammaa. Leveimmästä kohdasta 24cm kapeimmasta 17cm ja korkeutta 41,5cm suurinpiirtein.

Otin muutamat kuvat ja tässä linkit kuviin:

http://jwh.kuvat.fi/kuvat/No+Saint/P1060572.JPG/_big.jpg?hash=40845

http://jwh.kuvat.fi/kuvat/No+Saint/P1060571.JPG/_big.jpg?hash=40876

Jos tälle löytyy joku parempi paikka, niin saa siirtää.

BONK
30.03.2012, 17.30
Liiterin myllyssä lienee elinikäinen takuu kuten (ainakin perinteisissä veivattavissa) Pököteissä?

Itse olen käynyt kerran Liiterissä silloin kun ensimmäinen tuli JKL:ään, puolet testiostoksista oli OK, puolet käyttökelvotonta (esim. pasta, joka ei kypsynyt ainakaan ekan puolentunnin aikana).

Puolet käyttökelvotonta? Nyt taitaa olla vähän liioittelua... Arkiostokset tulee vallan kokonaan ostettua Lidlistä, eikä tuotteiden laadussa ole ollut mitään valittamista, edes pastan.

Leopejo
30.03.2012, 18.01
Plussaa Lidl:lle. Ostamistani pyöräilytarvikkeista vain jalkapumppu osoittautui huonoksi, eikä ihme, että se lopulta meni rikki. Yleisesti ottaen, Silvercrestin elektroniikkatuotteet ja Crivit-urheilutekstiilit ovat luotettavia, käytännöllisiä ja enemmän kuin hintansa arvoisia.

Puhumattakaan Lidl:n Chianti-viinistä, mutta sitä ei taida Suomessa olla.

V-P.V
30.03.2012, 21.43
Tuli tänään tehtyä sellainen havainto että noissa Lidl Crivit pöksyissä on kahdenkokoista säämiskää. Paikallisessa myymälässä oli vielä viimevuotisia yksittäisiä malleja myynnissä ja niissä osassa huomattavasti pienempi pehmuste??. Tämän vuotisissa on just sellanen paistinpannun kokonen läpyskä joka ei ainakaan satu mun hanuriin ollenkaan. Aiheuttaa Aku Ankka fiiliksen.. Muuten housut vaikutti hintaan nähden hyviltä.

hannupulkkinen
30.03.2012, 22.42
Tuli tänään tehtyä sellainen havainto että noissa Lidl Crivit pöksyissä on kahdenkokoista säämiskää. Paikallisessa myymälässä oli vielä viimevuotisia yksittäisiä malleja myynnissä ja niissä osassa huomattavasti pienempi pehmuste??. Tämän vuotisissa on just sellanen paistinpannun kokonen läpyskä joka ei ainakaan satu mun hanuriin ollenkaan. Aiheuttaa Aku Ankka fiiliksen.. Muuten housut vaikutti hintaan nähden hyviltä.
Kyllä se pädi asettuu hanuriin kun vain jaksaa sitä satulaan hieroa. Tosihyvä pehmuste moniin muihin viritelmiin nähden vaikka onkin alussa vähän large.

Pisami
30.03.2012, 23.59
Viimekesäisestä pumpusta hajosi se venttiiliin liitettävä osa. Ostin saksasta SKS:n vastaavan kun tilasin muutakin tilpehööriä. Vaihtaminen oli helppoa, edes työkaluja ei tarvinnut ja nyt pumppu on parempi kuin uutena. Tosin hinnaksi tuli päivityksen jälkeen yhteensä noin 15 euroa...

lirva
31.03.2012, 11.37
Hämeenlinnan liiterissä oli vielä hyvästi valikoimaa, parit pöksyt ja paita jäi matkaan, 30€ koko paketista ei ollut paha hinta.