Näytä tavallinen näkymä : Espoon lenkit
Shimaani
18.03.2007, 19.41
...kyllä minulla oli alla aito maantie-Bianchi (17 v), Ja nätti sellainen.:)
Nou hätä, ajelin ittekseni Pirttimäessä pari tuntia. Yllättäen Pirttimäen latu-urat olivat ihan pyöräiltävässä kunnossa nastarenkailla. Ladut oli jo kävelty tuhannen rikki ja siinä keskellä oli ihan hyvä ajaa. Pari muutakin maasturillista tuli vastaan.
Odotellaan rauhassa kunnon maantiepyöräkelejä. Tehtiin juuri äsken pojan kanssa tonne pihalle lumilinna...:cool:
Eipä tullut katsottua forumia ennen viikonloppua, kun lupaili niin surkeeta keliä.
Käväisin sitten kuitenkin sunnuntaina cc:lla Bemböle, Siikajärvi, Kylmälä, Kirkkonummi, Kivenlahti -lenkin ennen lumituiskua. Ei näkynyt muita.
Tuli käytyä Sunnuntai aamusta maasturilla ajelemassa hiekkateitä reilut pari tuntia, nastatkin oli vielä monin paikoin tarpeen.
Ensiviikonlopuksi lupailee +7 joten, ehkä pääsee maantiepyörää ulkoiluttaa.
Illalla meillä tulikin sitten lunta 20cm 4h aikana! Olis nyt p.kle satanut talvella, jolloin niitä olis todella tarvittu latuja varten :(
Pitääköhän vanha sananlasku paikkansa enään: Uusi lumi on vanhan surma. Minkä vanhan?
Ensi viikonloppuna ajamaan! Tosin lauantaina lenkki jää lyhökäiseksi kun on perhemenoa. Sunnuntaina pidempi siivu, kenties. Eikä millään sviiddun maasturilla, johan tuota on tullut tahkottua. Tänäänkin sohjossa perskeles.
Mulle voisi kanssa alustavasti sopia lauantaina vähän lyhempi siivu. Pitää olla kahden maissa kotona, joten sellaisen kolmetuntisen ehtisin hyvinkin jos kympiltä startaa. Kuntokaan ei taida riittää kovin kovaan tai pitkään lenkkiin. Ajattelin tulla vielä CC:llä, kun Olmossa ei ole vielä osia kiinni (olemassa)
Ok, kuulostaa passelilta. Minunkin pitää olla 4v synttäreillä jo kahden maissa. Lauantaina siis.
Minäkin taidan päästä, kolme tuntia on ok.
Ilmatieteenlaitos lupaa +12 ja heikkoa tuulta koko viikonlopuksi:) :) :)
En ole tulossa mukaan, kun IL lupaa niin surkeeta keliä viikonlopuks ja pyöräily on muutenkin ihan perseestä. ;)
Todettiin tossa välilevyn repeämä:mad: jota aattelin parannella kiltisti ainakin huhtikuun loppuun asti.
Kohtalotoveri siis. Minulta repesi vastaavat tiedot reilu puolitoista vuotta sitten, ja vielä vaan selkää joutuu jumppaamaan ja säätämään että saa tehdä mitä huvittaa. Jahka kipu hellittää niin Kamppiin Selkä-Centeriin hakemaan hyvää ohjetta. Auttoi mulle.
Eikun koetahan jaksella. Ehjäselkäisemmät huomenna Bömböleen.
Todettiin tossa välilevyn repeämä:mad: jota aattelin parannella kiltisti ainakin huhtikuun loppuun asti.
Gynis, ei kannata vaipua epätoivoon! En tiedä, miten välilevyrepeämä poikkeaa -pullistumasta, mutta esim mulla pullistuman leikkauksesta on jo kohta 20v. Pyöräkilometrejä tulee silti yli 10000km per vuosi.
Käsittääkseni repeämä ei ole yhtä paha juttu kuin pullistuma. Tai ainakin repeämä voi olla pieni sellainen ilman että itse välilevy liikkuu paikaltaan.
Pekka Sirkiä
23.03.2007, 14.40
1. Kuusijärvellä on 24.-25.3. CCH:n järjestämä, kaikille avoin maantieleiri. Molempina päivinä klo 10 lähdetään. Huoltoauto seuraa, ja omankuntoista ajoseuraakin luvataan löytyvän.
2. Pk-seudun pyöräilyseurojen yhteislenkkikausi käynnistyy Vantaankosken kioskilta (Vanhan Nurmijärventien ja Kuninkaantien risteyksestä) palmusunnuntaina 1.4. (ei, ei ole aprillipilaa, ellei takatalvi sitten iske :eek: ) klo 11. Viime kevään tapaan IK-32:n Pasi Ahlroos vetää 3-kympin keskariryhmän, (tavalliseen tapaan huonokuntoinen) allekirjoittanut ajelee 25-ryhmässä (sen minkä jaksaa) ja 22 km/h retkiryhmäkin on tarkoitus saada aikaan. - Uutuutena käytetään (em.) keskarinumerolappuja ryhmien johtajilla, jolloin saadaan pidettyä vauhti luvatunlaisena.
Tervetuloa mukaan länsipuolen(kin) kuskit :)
No mulla on tossa kyseissä lannerangan välilevyssä ollut muutama vuosi sitten prolapsi (pullistuma) jossa siis sitä levyn ydinainesta on päässyt ulkopuolelle. Tuo prolapsi on sittemmin kadonnut mutta levy on tuon seurauksena madaltunut ja tietenkin herkempi vaurioitumaan uudestaan. Tällä kertaa siitä löytyi tuo ulkoreunan repeämä, eli ainakin näin maallikon näkökulmasta lievempi vaurio. Leikkausvaihtoehtoa ei mun tapauksessa ole ollut missään vaiheessa. Nyt pitäs vaan jaksaa olla iisisti tarpeeks kauan jotta toi repeämä rauhoittuis. Pyöräilyn kannalta ajoitus oli aika huono, mieluummin olisin lepäillyt esim. tammi-helmikuun.
Anyway, ei muuta kuin kovaa ajoa Espoon lenkeillä. Liityn mukaan sitten kun siltä tuntuu.
Mulla on vähän samat ongelmat. Todettiin helmikuun alussa kaksi pientä prolapsia ja madaltumaa nikamien välillä, ei vaadi leikkausta vielä ainakaan. Pitäis parantua kevyellä liikunnalla itsekseen. Itse olen ainakin pystynyt hiihtämään ja kevyesti pyöräilemään. Uintia, vesijuoksua ja jumppapallon kanssa treenaamista saa tehdä niin paljon kuin sielu sietää. Tosin en tiedä olisiko kivut helpottaneet jo tähän mennessä, jos olisin jättänyt pyöräilyn ja hiihdon. Nyt vielä jatkuva jomotus ristiselässä varsinkin toimistolla istuessa.
Aion kuitenkin huomenna kokeilla vähän pidempää lenkkiä ja jos oireet lisääntyy, niin pitää lopettaa kesken. Käskikö sun lääkäri/fysiatri/fysioterapeutti pitää kokonaan taukoa pyöräilystä tai liikunnasta yleensä?
2. Pk-seudun pyöräilyseurojen yhteislenkkikausi käynnistyy Vantaankosken kioskilta (Vanhan Nurmijärventien ja Kuninkaantien risteyksestä) palmusunnuntaina 1.4. (ei, ei ole aprillipilaa, ellei takatalvi sitten iske :eek: ) klo 11. Viime kevään tapaan IK-32:n Pasi Ahlroos vetää 3-kympin keskariryhmän:)
No tännehän sitä pitää tulla jonon jatkoksi jos ei porukka Z kehitä jotain ihmeellistä omaa toimintaa ko päivälle! Ei kait tuolla ole sitä muinaista 6.8 painorajaa kulkuneuvolle? Eihän nykypelit kellään kait tuota enää paina, vai? :p
Pekka Sirkiä
23.03.2007, 15.25
VEsaP: Pyöriä ei punnita; ei ole kilpailu, eihän... :rolleyes:
Kuskit sen sijaan voitaisiin punnita, ja pituuskin mitata, niin saataisiin mielenkiintoista taustatietoa, esim. painoindeksi. Ja jonkinlainen alaraja, noin 19 :seko: vois kyllä painoindeksillä olla... (muttei ylärajaa ;) )
j.k. SEllainen 5-kiloinen velo mulle!!! Ja painoindeksi 21 olis kiva kanssa... :D
No tännehän sitä pitää tulla jonon jatkoksi jos ei porukka Z kehitä jotain ihmeellistä omaa toimintaa ko päivälle!
Nämä ison klungan lenkit ovat niin harvinaista herkkua, että eiköhän porukka Z tule kokonaisuudessaan taas tänne? Ainakin vuosi takaperin ajokausi oli mahtava aloittaa tällä tavalla.
Teemu Kalvas
23.03.2007, 21.59
VEsaP: Pyöriä ei punnita; ei ole kilpailu, eihän... :rolleyes:
Kuskit sen sijaan voitaisiin punnita, ja pituuskin mitata, niin saataisiin mielenkiintoista taustatietoa, esim. painoindeksi. Ja jonkinlainen alaraja, noin 19 :seko: vois kyllä painoindeksillä olla... (muttei ylärajaa ;) )
Voin etsiä jonkun puntin nilkkaan ettei Pekalle tule paha mieli. Tai jos pyörän paino yli 6,8:n lasketaan hyvitykseksi niin eiköhän se painoindeksi saada vaikka kahteenkymmeneen kun otetaan tuosta tuo 11,8-kiloinen...
Lauantaina oli Kahvituvalla 7hlö, sää oli upea, käytiin Kirkkonummella kahvilla.
Paluumatkalla minä ja hiilari oikaistiin vähän, siinä tuli pikku laskuvirhe ja piti vielä heittää sakkolenkki Bodom:in ympäri, että sai reilu 3h ajettua, muille tuli
kilometrejä enemmän?
Ensi sunnuntaina Vantaankoskelle, joten minulta jää La lenkki väliin(perhesyihin vedoten)
Poikkesimme nelistään Masalasta Veklahteen ja takaisin aamun tuloreittiä Bemböleen. Mulle tuli mittariin nafti 120km tuvalta-tuvalle.
Ensi la lenkki on tosiaan vielä avoin, koska sunnuntaina on joka tapauksessa herättävä Vantaankoskelle klo 11:ksi. Viime pyhänä nukuin pommiin klo 10:stä, typerä keksintö tää kesäaikaan siirtyminen...
Jeesus pyöräilee
26.03.2007, 14.00
2. Pk-seudun pyöräilyseurojen yhteislenkkikausi käynnistyy Vantaankosken kioskilta (Vanhan Nurmijärventien ja Kuninkaantien risteyksestä) palmusunnuntaina 1.4. (ei, ei ole aprillipilaa, ellei takatalvi sitten iske :eek: ) klo 11. Viime kevään tapaan IK-32:n Pasi Ahlroos vetää 3-kympin keskariryhmän, (tavalliseen tapaan huonokuntoinen) allekirjoittanut ajelee 25-ryhmässä (sen minkä jaksaa) ja 22 km/h retkiryhmäkin on tarkoitus saada aikaan. - Uutuutena käytetään (em.) keskarinumerolappuja ryhmien johtajilla, jolloin saadaan pidettyä vauhti luvatunlaisena.
Olisko hyvä jos reittiä olisi vähän mietitty etukäteen niin mattimyöhäset ja muut voi osallistua matkan varrelta? Lisäksi se turha ihmettely voisi tapahtua ennen 11:sta eikä sen jälkeen.
Oli hyvä lenkki, ja läskikin nippa nappa pysyi eri-ikäisten urheilijanuorukaisten vauhdissa :). Paljon hienompi ajokauden avaus kuin vuosi sitten, kun mukulat eivät ole tuoneet ihan niin montaa flunssaa tarhasta kotiin. Vielä toiset viisi kiloa jenkkakahvaa veke niin ei tarvitse enää jarrutella alamäissä niin paljoa....
Ensi sunnuntaina olisi mukava kokeilla tollasella 25 keskarilla pidempää siivua, tyyliin pari sataa. Vaikka Lohjanjärven ympäri tai jotain. Jos keli huononee siihen mennessä (kuten vähän lupailivat) niin sitten satasen kurjistelu kolmeakymppiä.
Hyvin vähän yhteislenkkejä ajaneena tiedustelen, minkä pituisia lenkkejä on tavattu ajaa milläkin keskariporukalla? Olisin myös kiinnostunut mahdollisista reittisuunnitelmista palmusunnuntaille.
Pekka Sirkiä
27.03.2007, 01.15
Palmusunnuntain avauksen reitistä: Pasi A. suunnittelee reitin ja kertoo sen meille. Hän on ammattilainen ja osaa asiansa ;) Veikkaisin, että jonnekin pohjoisen suuntaan lähdetään. Hitaammat ryhmät ajelevat samaa reittiä (ainakin alkumatkasta). Lyhyemmän lenkin saa myös ajaa, jos ei halua/ jaksa/ viitsi itseään rasittaa pidemmän kaavan mukaan. (Itsellänikin varmaan "noutaja" tulee jossain vaiheessa, kun ei ole juurikaan kilometrejä alla.)
j.k. Palaan reittiin ym. yksityiskohtiin tarkemmin viikon loppupuolella, kun saan niistä lisää tietoa. Nyt näyttää siltä, että kolmessa keskariryhmässä ajellaan, ts. 3-kympin, 25:n ja 20 km/h vauhteja. Ja matka olisi pisimmillään (3-kympin "eliitillä") 120-150 km , mutta hitaammilla ryhmillä selvästi vähemmän.
j.j.k. Nostin aiemman aiheen Kevään avaus pk-seudulla pk-vauhtia? (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=22979) taas esille. Keskustelun reitistä (ynnä muun spekulaation) voinee siirtää sinne. Kiitos.
Ja eikun huomenna Vantaankoskelle klo 11. Olikohan kukaan tänään Bömböölessä? Mä olin lapionvarressa ja pallogrillin katveessa.
Ja eikun huomenna Vantaankoskelle klo 11. Olikohan kukaan tänään Bömböölessä? Mä olin lapionvarressa ja pallogrillin katveessa.
Ajelin maisemissa ja tosi hiljaista. Tosin myöhästyin klo 10.Stä vähän. Tuli sit kierreltyä siuntion suunnalla ja ei ketään liikenteesä mikä hämmästyttää näin hienoilla keleillä. Huomenna uusi päivä.
Ja eikun huomenna Vantaankoskelle klo 11. Olikohan kukaan tänään Bömböölessä? Mä olin lapionvarressa ja pallogrillin katveessa.Klo 10:13 startattiin kahvituvalta 3 ajajan voimin. Omaan mittariin kertyi siirtymineen 237 km, mikä nyt oli vähän suunniteltua enemmän.
Toisin sanoen tein aivan oikein, kun lähdin oikasemaan kohti Vihtiä silloin, kun käännyitte Moksiin. Mullekin tuli mittariin 193km. Siinäkin on vähintään 50km liikaa ajatellen huomista. Saa nähdä, kuinka käy...
Klo 10:13 startattiin kahvituvalta 3 ajajan voimin. Omaan mittariin kertyi siirtymineen 237 km, mikä nyt oli vähän suunniteltua enemmän.
Kolmen ajajan voimin juu mutta liittyihän seurueeseen vieraileva vahvistus myös vähän myöhemmin. Vahvistukselle tuli paria minsaa vaille 7h ja 196km lenksulle mittaa...
Klo 10:13 startattiin kahvituvalta 3 ajajan voimin. Omaan mittariin kertyi siirtymineen 237 km, mikä nyt oli vähän suunniteltua enemmän.
Taisit tulla vastaan puoli kasilta malminkartanonkujalla?
Mitenkäs Pääsiaisen lenkit tuvalta?
Lauantaina mulle sopis 10.30 tai sitten voisitte lähteä Lepsämän suuntaan ensin, niin voin hypätä matkalta mukaan?
Toivottavasti ei tarvii laittaa nastarenkaita takas alle, sen verran kalsaa keliä pukkaa:(
Mä lähden mieluusti lauantaina, parempikuntoisten perään peesailemaan kuten tapani on.... mutta vaan suvikumeilla. Olen ihan kypsä nastoilla rouhimiseen. Kellonajan puolesta mulle käy milloin vaan.
Lähden ajamaan himasta Tuvalle päin 9:40 Lauantaina, tulette sitten vastaan tai lähdetään 10.30 tuvalta eteenpäin.
Mikäli tulee vettä/lunta täytyy suorittaa lyhyempi lenkki, mutta tulen silloinkin tuvan kautta.
Viineri, mitä kautta tulet, meinaan tuon Vihdintien eteläpuolisen osan? Sieltäkö Velskolan pitkäjärven laitaa, ja sitten Bodomjärven vierustaa?
Voisin tehdän niin että ilmaannun kympiksi tuvalle, ja jos siellä on ryhmää niin sitten lähdetään porukalla Lepsämän suuntaan. Jos ei, tulen ittekseni. Paitti jos pyryttää.
Juuri näin, suorinta reittiä. Nähdään huomenna.
Moi,
Oli tänään lenkillä puhetta, että myös Stepe ja VesaP tulisivat. Tosin VesaP saattaa liittyä joukkoon myöhemmin jossakin reitillä, mikäli ei kerkeä kotoa (Tikkurilasta) tuvalle kymmeneksi. Toivottavasti ymmärsin oikein?
Moi,
Oli tänään lenkillä puhetta, että myös Stepe ja VesaP tulisivat. Tosin VesaP saattaa liittyä joukkoon myöhemmin jossakin reitillä, mikäli ei kerkeä kotoa (Tikkurilasta) tuvalle kymmeneksi. Toivottavasti ymmärsin oikein?
Tai olikos se 10.30 se tuvalta lähtö? Jos minua ei näy niin sitten en tule tai olen myöhässä :) Jälkimmäisessä tapauksessa soitan vaikka Stepelle tai Heikille että missä olette menossa niin ajan teidät kiinni tai sitten voitte odotella tuvalla kun yritän löytää perille... Saa nähdä miten kone palautuu äskeisestä vajaan 8h ja 207km rypistyksestä. Stepe heitti äsken kaasun pohjaan kun Heikki lähti kotia. Siinä tuli Powertappiin lenkin ennätys noin 1000 wattia yhdessä nousussa ja viiden sekunnin keskiarvomaksimit 880 wattia. Tuntui vähän koivissa tuo 1000 wattia jo vajaan 7h kohdalla :)
Edit: 10.00 vai 10.30? Ilmeisesti sit 10.00?
Luvattu hienoa keliä lauantaiksi, saadanko isompi ryhmä kasaan?
Allekirjoittanut ainakin tulossa, pystyn lähtemään kotoa vasta 9:15, joten
saatan myöhästyä 10 minuuttia?
Ok, odotellaan toki että ehdit paikalle. Olenkin juuri edellisestä lauantaista toipunut joten eikun uutta kehiin. :)
Jack Bauer
13.04.2007, 20.52
Monelta on huomenna tarkoitus lähteä sieltä tuvalta? Voisi tulla kokeilemaan miten pärjää vähän kovammassa vauhdissa, ainakin jonkin matkaa.
Nimellinen lähtöaika on klo 10:00. Käytännössä kuitenkaan harvoin toteutunut, yleensä noin klo 10:10...10:15.
Tällä kertaa tosin odottelemme Viineriä, koska hän on tossa aiemmin ilmoittanut mahdollisesta pienestä myöhästymisestään...
Olisiko kenelläkään GPS-jälkiä reiteistä?
Voisin pistää ne kaikkien saataville osoitteeseen: http://www.lenkkivihko.fi/track
Ja sitten lenkkejä voisi katsella tähän tyyliin:
http://www.lenkkivihko.fi/admin/somero_marathon_2006
Itsekin juuri nyt pohdin, että minnekähän lähtisi Bembölen suunnasta. Vaihtoehtoja on muutama...
Osoite, johon noita voi pistää on info miuku mauku lenkkivihko piste fi. Lisäilen niitä sitten tuonne sivulle....
Kiitokset jo etukäteen!
Olisiko kenelläkään GPS-jälkiä reiteistä?
Tuolla (http://otoksia.fi/lenkit/?reitti=003) on näkyvissä valmis karttatuotos (osittain imaginaarinen, osittain gps:ään pohjautuva, gps-dataa ei ole koko reitiltä) tältä aamulta suurin piirtein kahvituvalta Veikkolan ja Klaukkalan kautta takaisin. Jouduin olemaan liikkeellä jo reilusti ennen 10:30:tä joten ajelin sitten yksikseni.
Ajeltiin La lenkki lostavassa säässä 7-5hlö voimin.
Itselle tuli 152km keskarilla 27,8. Reitti oli suurinpiirtein näin: Tupa-Masala-Pikkala-Inkoo/Tähtelä-Virkkala-Vappula-Lohja-Lehmijärvi-Vesikansa-Nummela-Siippoo-Otalampi-Lepsämä-Velskola-Tupa
Pari seuraavaa viikonloppua menee Mallorcalla, joten nähdään tuvalla seuraavan kerran 12.5
Mulle kertyi siirtymineen 167 km. Keli oli hieno vaikka Lohjanharjun mäet alkoivatkin ahistaa loppupuolella tällä elopainolla. Mukavaa että odottelitte mäen päällä. Loppui bensa tyystin, pitää varustautua ensi kerralla paremmin. Toisaalta tuntuu että lyhyet ja pitkät lenkit alkavat piukku hiljaa purra, palautuminen jo pirun paljon nopeampaa. Vaikka sitä vetää ittensä maantiellä ihan piippuun, niin kotona on lähinnä helevetinmoinen nälkä eikä juuri muuta vaivaa. Kyllä se tästä.
Onhan se ihme, jos mies ei ala muistuttaa kukkakeppiä loppukesästä, kun vetää samanmoisia kuustuntisia joka viikko kertaalleen:) Nousee ne Vesikansan mäetkin melkein lentämällä sitten.
Toivotaan näin. :o Hyvää mallorcan reissua! Ensi lauantaina kotomaahan jäävät joukolla brevetille, eikös?
Rataspakka
20.04.2007, 22.02
Huomenna joku menossa?
EDIT: Ei varmaan kukaan tolla säällä...
Menipä eilinen perjantai viihteen puolelle, ei ollut minusta lauantailenkille lähtijäksi. Onkos huomenna sunnuntaina joku lähdössä?
Jeesus pyöräilee
29.04.2007, 02.23
Jossei IK lenkille niin sitten tuvalta 10:00. Ittekin vähän kännissä ja kova on hätä vessaan kummaltakin puolen.
ps. Aikaa huomiselle lenkille pari kolme tuntia jonka jälkeen ohjelmassa ihan muuta.
Sori vaan, sviidduralleen meni Wapun seudun pyöräilyt. Eikä edes siitä normi syystä vaan kotona oli liikaa kuumepotilaita.
Ensi lauantaina taas paremmalla onnella.
Sunnuntaina oli tarkoitus lähteä Vantaankoskelta, mutta suunnitelmiin tuli muutos. Olenko yksin, jos ilmaannun uutena naamana kahvituvalle lauantaina klo 10?
Pekka Sirkiä
04.05.2007, 13.03
Lauantaina on mahdollista, että fillaroidaan seurakaverien kanssa Bembölen kahvituvan kautta... :cool:
Vinkkinä, että jos kilpailullinen maantiepyöräily vähänkään kiinnostaa, niin tulevana viikonloppuna (5.-6.5.) kannattaa ehdottomasti suunnata lenkki Sipoon kautta, sillä siellä - Boxin (la) ja Ingmanin tehtaiden (su) kohdalla - ajetaan tempo- (la) ja yhteislähtökisat (su) eli kevään kotimainen klassikko Susirinki (http://sibbo-vargarna.sporttisaitti.com/info/pyorailyjaosto/kilpailut_ja_tulokset/susirinki/).
j.k. Sunnuntaina ajettava Vantaankosken yhteislenkki (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=26589) saatetaan myös kääntää kohti Sipoota...
Olenko yksin, jos ilmaannun uutena naamana kahvituvalle lauantaina klo 10?
Epäilen vahvasti että et ole. Tosin ainakin minulla on huomenna aika kortilla, eli tollanen 2-3 tuntia on maksimi siivu. Muut vetävät varmaan sen normi 4-5 tunnin siivun.
Lauantailenkki jää väliin, joten aion suunnistaa Su klo 11.00 V-koskelle.
Tää viikko on mennyt talvilomalta palautuessa, sillä viime viikolla + maanantaina tuli ajettua 7 lenkkiä yhteismitaltaan 820km. Säät suosi, pääasiassa oli lämpötila varjossa 21-23C, yhtenä päivänä kastuttiin kunnolla, vaikka satoi vain n. 20 min, mutta vettä tuli niin paljon, että keskiö hipoi veden pintaa, jännä ajaa kun odotti vain, että milloin kaivonkansi on noussut paikoiltaan ja tiessä on reikä !
Mäkiäkin tuli veivattua, tiukin oli La Calobra 9,5km/700m, hyvää PK:ta noilla 39/26 välityksillä, kokonaismatka oli tuolla lenkillä 150km ja La Calobraan mennessä täytyy nousta ensin vuoren toinen puoli ylös, joka sekin on hieno nousu, tosin aika paljon loivempi. kaiken kaikkiaan hyvässä seurassa loistava pyöräilypaikka tuo Mallorca, ainakin näin loppukeväästä :)
Tarkemmin ajatelln on parempi etten itsekään lupaile ilmestyväni Bemböleen. Nyt illalla alkaa olla sellanen olo että flunssa joka kaikilla muilla perheessä on jo ollut tekee seuraavaksi pesää meikäläisen sierainonkaloon. Olisi kyllä tosi nastaa päästä ajamaan. Tuun jos pääsen.
Ai niin, muutama vakilenkkeilijä lähtee varmaan huomenna 300 km Brevetille.
Näillä näkymin voisin huomenna kokeilla pari tuntia miten olen toipunut hengitystietulehduksesta. Johan tässä on 2 viikkoa ollut ajotaukoa. Toisaalta mun pitää kohta kiskoa puku päälle ja lähteä illanviettoon, joten tiedä sitten taas mikä on fiilis aamulla.
Minä olen ainakin lähdössä, keliksi lupaillaan aurinkoa ja +14, ei siis
vieläkään ihan shortsikeli mutta ok kuitenkin.
Tulossa ollaan.. jos laittais lyhkäset ja ne irtolahkeet..
Minkälaisen lenkin meinaatte vetää? Voisin polkasta junan kyytiin roikkumaan jos passaa. T:Yksinäinen susi Leppävaarasta
Ainakin vielä tuntuu sille, että tulossa ollaan:D
Ainakin vielä tuntuu sille, että tulossa ollaan:D
Onko lähtö klo 10? Voisin koittaa pitkästä aikaa tulla paikalle _noin aikaisin_...
Onko lähtö klo 10? Voisin koittaa pitkästä aikaa tulla paikalle _noin aikaisin_...
Juu kympiltä tietääkseni, ainakin itse yritän tähdätä siihen...
Käytiin ajamassa uusi lenkki reitillä: (Lepsämä)-Tupa-Siikajärvi-Veikkola-Kylmälä-Evitskog-Siuntio-Niemistenkylä/Yövilä-Nummela-Vihti kk- Siippoo-Lepsämä-(Tupa) 120km, ka 29,1. Keli oli loistava, 1. lenkki lyhyissä tällä kaudella kotimaassa :) Lähtiessä oli 6 hlö, mutta koska melkein kaikki oli menossa Kirkkonummelle??? loppupuolella oli enään 3hlö jäljellä.
Ja myttyyn meni minun osaltani taas....:(
Käytiin ajamassa uusi lenkki reitillä: (Lepsämä)-Tupa-Siikajärvi-Veikkola-Kylmälä-Evitskog-Siuntio-Niemistenkylä/Yövilä-Nummela-Vihti kk- Siippoo-Lepsämä-(Tupa) 120km, ka 29,1. Keli oli loistava, 1. lenkki lyhyissä tällä kaudella kotimaassa :) Lähtiessä oli 6 hlö, mutta koska melkein kaikki oli menossa Kirkkonummelle??? loppupuolella oli enään 3hlö jäljellä.
Klo 10 on hieman aikaisin :-) Siis näin aamu-uniselle ja lähtöpaikalle keskustasta tulevalle. Olin 10.30 Bembölessä...ja jatkoin omille teilleni. Torstaina (kun on vapaapäivä) voisi koittaa uudelleen, vaikka klo 11 alkaen?
Eli tuvalta klo 10:00. Laitan tänne ilmon, niin uskaltaa kaikki tulla paikalla, kun tietää,että ainakin joku on lähdössä :)
Keliksi luvattiin vielä eilen +25 astetta, tänään +16 ja sadetta :( (lähde:ilmatieteenlaitos) , no tuo ehtii vielä vaihtumaan monta kertaa.
Onpa täällä hiljaista, kaikki varmaan lenkillä :)
Kyllä tuo huomisen sääennuste vetää hiljaiseksi. Vaikka alkuviikosta ennusteet lupailivat parhaimmillaan hellelukemia viikonlopuksi, niin nyt näyttää kaikelta muulta. Kun huomenna myöhemmin iltapäivällä mitä ilmeisemmin sateen pitäisi loppua, taidan käydä suosiolla ajamassa iltapäivä- tai iltalenkin (sadehan ei ajamista estä, mutta miksi turhaan kiusata itseään?).
Vältin aamupaivän sateet ja kastuin sen sijaan iltapäivällä :(
Vihtijärvi-Alimmainen-Karkkila väli oli todella märkää.
Pekka Sirkiä
29.05.2007, 16.28
Vantaankosken maantiepyöräilyn arkil-iltojen harrastelähdöt (by HePo & Prologi) ovat alkaneet.
Tiistaisin klo 18 ajetaan, ja varapäivä on torstaina, jos ei tiistaina sateen/ laiskuuden/ hellapoliisin tms. johdosta pääse ajamaan.
Tervetuloa lenkille eritasoisten harrastekuskien kanssa. (No, ainakin minä olen sitä huonointa kuntotasoa... ;)) Tästä lisätietoja. (http://www.hepo.fi/index.php?sivu=yhteislenkit)
j.k. Ennakkotieto: HePo:n kuntoilulliset, naisten omat harrastelähdöt käynnistyvät 10.6. Maunulan majalta, klo 10.30. - Tervetuloa mukaan muidenkin seurojen naiskuskit & myös täysin ulkopuoliset kokeilemaan yhteislenkkeilyä noin 2-kympin keskarilla. Naisten lenkkireitit kulkevat (mm.) Hki-Vantaan lentokentän ja Bodom-järven ympäri (n. 40-50 km) eli matkat eivät ole turhan rasittavia eivätkä kovin pitkiä aloittelijoillekaan. Lenkkien käytännön järjestelyistä vastaa HePo:ssa Sari Kyllönen.
Eipä ole minua näkynyt ajoporukoissa pariin viikkoon. Syykin on selvä: poika syntyi viime yönä. Kaikki ovat rättiväsyneitä mutta voivat hyvin. Tervetuloa siis huomenna tiistaina 5.6.2007 klo 18 Varpajaisiin!
Osoite: Kahdeksas huvilatie 6, 02730 Espoo (Laaksolahti) Sää suosinee huomennakin grilli-iltaa puutarhan puolella. Saunakin lämpiää.
Hiilari
Vantaankosken maantiepyöräilyn arkil-iltojen harrastelähdöt (by HePo & Prologi) ovat alkaneet.
Tervetuloa lenkille eritasoisten harrastekuskien kanssa. (No, ainakin minä olen sitä huonointa kuntotasoa... ;)) Tästä lisätietoja. (http://www.hepo.fi/index.php?sivu=yhteislenkit)
Millasilla keskareilla noilla lenkillä ajellaan? pärjääkö alotteleva maantiekuski perässä?
Pekka Sirkiä
05.06.2007, 02.42
Elmiira edellä kyseli, että a) mikä on keskari ja b) pärjääkö aloitteleva kuski Vantaankosken arki-iltojen lenkeillä?
a) Jos puhutaan miesten lähdöistä (myös viikonloppuisin), niin keskari riippu melkoisen paljon ajoporukan kokoonpanosta. Jos on kovakuntoisia kuskeja paikalla, ajellaan vauhdikkaammin. Jos huonokuntoisempia, niin rauhallisemmin. (Ideaali olisi tietenkin kaksi keskinopeusryhmää, kuten seurojen kerran kuussa ajetuilla yhteislenkeillä, mutta tähän ei usemmiten päästä.) Yleensä on ajettu "hyvällä sykkeellä" eli kovakuntoisempien määrätessä tahdin (ja meidän huonompikuntoisten lähinnä peesatessa...). Melko usein kiihdytetään jo lähdössä 3-kymppiin, ja muutaman kilometrin verryttelyajon jälkeen joku saattaa innostua repimään 4-kympin vauhtia (mutta onneksi vain hetkellisesti). Sitten vauhti tasaantuu keskarien ollessa 3-kympin molemmin puolin. (Jos itse olen vetämässä, ajan kyllä hiljempaa... prkl... :( )
b) Aloittelevan kuski pärjää niin hyvin kuin hänellä on kuntoa. Hyväkuntoinen pärjää paremmin kuin huonokuntoinen. Jos kuntoa ei ole, niin tippuu /tai/ tiputtautuu porukasta jossain vaiheessa lenkkiä. Tästä ei kuitenkaan pidä hämmentyä, vaan jos meno muuten maistuu, niin tulee uudelleen. Lenkeillä tutustuu myös sellaisiin kuskeihin, jotka ovat lähempänä omaa kuntotasoa ja/tai saa vinkkejä lenkeistä, joilla ajetaan hitaammin (esim. HePo:ssa) tai vauhdikkaammin (CCH, IK-32 jne.). -- Lenkeillä voi kysyä ohjeita ryhmässä ajamisesta. Minä olen jaellut sellaista A4-ohjelappua ja neuvonut muutenkin (tyyliin "älkää tehkö niin kuin minä teen..." ;) )
Edellinen saattaa kuulostaa aloittelijsta varsin rankalta, mutta itse mukana - yhä edelleen kroonisen huonokuntoisena eli turistina - olleena sanoisin, että kyllä kannattaa käydä tutustumassa. Yleensä tutustujat ovat yllättyneet myönteisesti, jos on vähänkään kiinnostusta vauhdikkaampaan maantieajoon :)
j.k. Alkaneena tiistaina, btw, ajellaan Vantaankoskelta katsomaan SRAM-cupia Rusutjärvelle, joten aloittelijat voivat hyvin tulla mukaan, koska pidämme pidemmän "harjoittelutauon" kilpailupaikalla; ks. lisätietoja tästä (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showpost.php?p=823101&postcount=11).
j.j.k. Huom! Naisten kuntolähtöjen keskarit ovat noin 20-22 km/h, mutta tämä tarkentuu, kun lenkit pääsevät vauhtiin 10.6. alkaen. Naisten ryhmässä vauhti lienee tasaisempaan ja matkat lyhyempiä (lue. erityisesti aloittelijoille sopivia) koska kyse ei ole kilpaharjoittelusta.
Elmiira edellä kyseli, että a) mikä on keskari ja b) pärjääkö aloitteleva kuski Vantaankosken arki-iltojen lenkeillä?
*clip clip*
Eli mä olen kyl auttamatta nosta päälle 30 keskareista veks :).
j.k. Alkaneena tiistaina, btw, ajellaan Vantaankoskelta katsomaan SRAM-cupia Rusutjärvelle, joten aloittelijat voivat hyvin tulla mukaan, koska pidämme pidemmän "harjoittelutauon" kilpailupaikalla; ks. lisätietoja tästä (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showpost.php?p=823101&postcount=11).
Tuo Rusutjärven keikka voisi olla ihan hyvä, niin ehtii hieman puhaltelemaan ennen kuin tarvii lähteä takaisin. :o
j.j.k. Huom! Naisten kuntolähtöjen keskarit ovat noin 20-22 km/h, mutta tämä tarkentuu, kun lenkit pääsevät vauhtiin 10.6. alkaen. Naisten ryhmässä vauhti lienee tasaisempaan ja matkat lyhyempiä (lue. erityisesti aloittelijoille sopivia) koska kyse ei ole kilpaharjoittelusta.
Ookei, mun keskarit on yleensä jotain 28 pinnassa (matkat päälle satkusta alle kahteen sataan), joten en usko, että kauan viihdyn tässä porukassa.. tai tulee vaan kylmä :)--
Pekka Sirkiä
05.06.2007, 03.04
Jos, E., ajat yksin keskarilla 28, niin ajat ryhmässä aivan varmasti 3-kymppiä :)
j.k. Kisaharjoittelun ja kuntoharjoittelun ero on lähinnä motivaatiossa... Jos kilpavauhtia (+4-kymppiä) harjoitteleminen kiinnostaa, niin suosittelen vahvasti Siltamäen eli CCH:n viikonloppulenkkejä :cool:
Jos, E., ajat yksin keskarilla 28, niin ajat ryhmässä aivan varmasti 3-kymppiä :)
kaverin peesissä ja vuorovedoilla (harvoin). Porukassa ajoa pitäis kyllä harrastaa enemmän, että oppisin paremmille tavoille :D.
Nähdään taas lenkillä, kun lapsenhoidolta ennätät.
Lenkillehän se miehen mieli jo halajaa, katotaan milloin pääsen. Poika on rauhallista sorttia, toistaiseksi. Tissiä, nokoset, tissiä, nokoset jne. jne.
Iltaa. Onko porukka menossa sunnutaina lenkille? Täällä ois yksi innokas lähtijä.
Iltaa. Onko porukka menossa sunnutaina lenkille? Täällä ois yksi innokas lähtijä.
Samoin. Kaippa sinne joku reittimestari ilmaantuu myös paikalle :).
EDIT: nii siis Vantaankosken kautta ajattelin ite huomenna ajella ja tarkastaa, jos joku on paikalla.
Näihin pitäis joskus ehtiä mukaan. Mutkun klo 10 on mulle kamalan aikaisin.
Taitaa olla Bembölen suunnalla rauhallista, kun sunnuntaina on yleensä lähdetty lenkille Vantaankoskelta (vaikka mistä minä sitä tiedän, kun on tämän kesän viikonloput tullut ajettua enimmäkseen pidempiä lenkkejä). Lisäksi Pirkan Pyöräily ja Porvoon ajot vievät osaksi porukan huomion.
Tänään kävin pitkästä aikaa kurkkaamassa aamulla Bembölen kahvituvan nurkalla, mutta eihän siellä ketään näkynyt, joten tuli sitten ajettua sellainen yhden hengen porukkalenkki.
Jaa, taidan ajella bembölestä semmosen yhden hengen porukkalenkin.
Jaa, taidan ajella bembölestä semmosen yhden hengen porukkalenkin.
Vähän taisin myöhästyä kun ei ketään paikalla 10,15. Siitä sit kohden siuntiota ja joitakin tuli vastaan naama edellä. Tuulta paikoitellen kivasti muta hieno päivä. 105 kilsaa 30:n keskarilla amatoorilta. Ilman lisäravinteita. Ihan kiva olo.
Pekka Sirkiä
11.06.2007, 01.12
Vantaankosken kautta lähdettiin Porvoon ajoja katsomaan kolmen kuskin voimin. Lentokenttä ympäri ja Sipoon kirkon kautta ajettiin. Keli oli mainio, veto hyvä (ainakin muilla kahdella :D ) ja kisat näkemisen arvoiset. Harry Hannuksenkin bongasin, ja loputtoman määrän hienoja pyöriä. Kesän vauhdikkain lenkki tähän saakka. Ja yllättynyt olin, että pysyin porukassa niinkin hyvin, vaikka ylämäissä puhti joskus loppui näin huonolla peruskunnolla (alle 1200 maantiekilometriä ajettuna).
j.k. Pitäisi siellä lännessäkin taas vierailla, mutta lauantaisin on ollut viime ajat muuta tekemistä.
j.j.k. Muistakaa Vantaankoskelta seurojen yhteislenkki sunnuntaina 1.7., klo 11. Ajamaan lähtee vähintään kaksi keskinopeusryhmää (25/30) sekä *uutuutena* naisten oma ajoryhmä (tai parikin). Wiidakkorummun kautta kuulin juuri, että muuan Vikstedt saattaa olla mukana naisten ryhmässä :cool:
Pirkassa meni tuo eilinen, jotan lauantaina tuli tehtyä muuta(lue.lastenhoitoa).
Ensiviikonloppu Vättern. Seuraavana viikonloppuna voi taas aloittaa Tupalenkeillä käymisen (30.6). Silloin on siis reittiopas paikalla, mikäli sellaiseen on tarvetta.
Onko Juhannusaattona (pe 22.6.) innostusta muutaman tunnin lenkkiin? Saattaa olla ainoa poutapäivä tänä viikonloppuna. Tuvalta klo 10:00.
Tuli aattona mentyä tuvan ohi, mutta vasta 10:30, oli kireät aikataulut, joten ajoin 83km reippaasti, eilen ajelin Vesikansan kautta mökille, sen verran reittitietoa, että Vesikansantie oli korjattu asialliseen kuntoon ja myös Oikotie Otalammella oli saanut uuden päällysteen, sekä liikennemerkin "Pyörätie".
Painaiskohan tuo Vättern vielä jaloissa, kun oli raskaan oloista lenkillä?
Teemu Kalvas
26.06.2007, 12.27
Valkjärventiellä on muuten myös uusi päällyste, tuli sunnuntaina ajettua. Tosin siinä on paikoin aika pahaa irtosoraa sen päällysteen päällä, mutta eiköhän se siitä aikanaan ajaudu ojaan.
Heikin kanssa yritettiin perjantaina ajaa Valkjärventietä, mutta tiellä oli sitä renkaisiin tarttuvaa irtoöljysoraa niin paljon, että oli pakko luokitella tie siinä vaiheessa ajokelvottomaksi.
Ei kai se Vättern enää voi viikon jälkeen jalkoja painaa? Ainakaan Heikin ajossa ei ollut havaittavissa väsymystä sen kummemmin perjantaina kuin sunnuntaisella Porvoon keikallakaan.
Noo, Heikille tuo 300km:ää on melkein normiviikonloppulenkki ja onhan se äijä kovassa kunnossa toisin kuin minä. Taidan siirtää tähtäimen elo-syyskuun kisoihin, jos ehtis sitä ennen treenaamaan, toivottavasti ilman taukoja.
Pitää olla himassa lauantaina viimeistään 11.00, joten tupalenkki jää taas väliin :(
Lähden aamulla aikaisin itsenäiselle lenkille, no siihenhän tässä on jo totuttu.
No voi pahus!
Mutta eiköhän tuvalle kuitenkin mun lisäksi joku muukin ilmaannu?
Nyt näyttäis siltä, että pitkästä aikaa pääsis tupalenkille :)
Eli La 10.00, sellainen 100-150km:iä.
Toivottavasti kaikki ei ole mökillä?
Huomenna lenkille 10:00, satoi tai paistoi :)
Käytiin 5hlö porukalla ajamassa aurikoisessa säässä reittiä:
tupa-sikajärvi-tervalampi-vihti kk-haavisto-läyliäinen-kytäjä-herunen-kiljava-perttula-lepsämä-tupa. Matkaa tuli tasan 150km, keskari oli itsellä 31.1, sisältäen 19km rauhallista yksinajelua.
Viikonloppuna menen Mäntsälä ajoihin, joten La lenkki jää väliin, mutta eiköhän Tuvalla jonkimoinen ryhmä ole kuitenkin lauantaina lähdössä.
Näyttäisi siltä, että pääsen huomenna vihdoin ja viimein kesän ensimäiselle tuvalta lähtevälle lenkille.:)
Jep, mä tulen kans mukaan.
Eilen ajettiin StePen johdolla 3 hengen ryhmässä tuo Viinerin 11.07. kuvaama reitti. Kytäjällä pidettiin kahvitauko.Vauhti oli allekirjoittaneelle sopiva, noin 28,5 km/h. Siirtymineen minulle kertyi ajomatkaa 170 km.
Moi! Pientä reittitiedustelua. Pääseekö tuolta Bodominjärven läsipuolelta Nurmijärvelle asfalttiteitä pitkin? Tosta ulkoilukartasta ei kyllä saa mitään selvää onko hiekka-vai asfalttitie.
t. Matti
Moi! Pientä reittitiedustelua. Pääseekö tuolta Bodominjärven läsipuolelta Nurmijärvelle asfalttiteitä pitkin? Tosta ulkoilukartasta ei kyllä saa mitään selvää onko hiekka-vai asfalttitie.
Sekä Velskolantietä (mäkinen!) että Röylän ja Lahnuksen kautta kulkeva reitti ovat kestopäällystettyjä. (Päällystetietoja kannattaa ennemmin katsoa GT-kartoista.)
Sekä Velskolantietä (mäkinen!) että Röylän ja Lahnuksen kautta kulkeva reitti ovat kestopäällystettyjä. (Päällystetietoja kannattaa ennemmin katsoa GT-kartoista.)
Kiitoos! Suunnittelin huomenna ajella täältä Tuusulasta, Rusutjärven ja Palojoen kautta Oittaan leirintäalueelle kaffelle ja toista puolta järveä takaisinpäin ja Nurmijärven kautta kotiin.
Saavuin tänään tuvalle 5 min myöhässä, ja muita kuskeja ei näkynyt, joten ajelin sitten 103 km itsekseni.
Pääsen itse pitkästä aikaa Tuvalle, joten kaikki mukaan :)
Porukkaa oli kuin meren mutaa, eli käytiin Heikin kanssa ajamassa reipas n. 125km reitillä: Tupa-Masala-Gesterby-Pikkala-Siuntio-Lohja-Vesikansa-Nummela-Ojakkala-Otalampi-Lepsämä-Tupa. Sää oli mitä lämpimin, ainoastaan loppumatkan vastatuuli hieman hiljensi vauhtia.
Pekka Sirkiä
31.08.2007, 10.49
Olisiko ideaa siirtää pk-seurojen sunnuntainen yhteislenkki Vantaankoskelta - ennustetun sateen vuoksi - Bemböleen lauantaiksi... :seko:
TdH-kenraaliharjoitus ajettaisiin siis jo lauantaina 1.9., klo 11 - alkaen Bembölen kahvituvalta!!!
j.k. Toki sunnuntainakin voidaan ajaa Vantaankoskelta (ja osa ajaakin), mutta mitä ilmeisimmin sateessa...
----------------
Ottakaa kantaa asap...!!! (tämä sama kysely myös Prologin lenkkien puolella)
Olen lauantaina ilmeisesti Solvallan urheiluopistolla... Löytyykö sieltä kivaa teknistä tai muuta polkua helposti vaikkei niin tuntisi paikkoja?
kiitän tiedoista etukäteen.
:)
Olen lauantaina ilmeisesti Solvallan urheiluopistolla... Löytyykö sieltä kivaa teknistä tai muuta polkua helposti vaikkei niin tuntisi paikkoja?
En tiedä polkujen teknisyydestä kun en juurikaan maastossa ajele.. Tunnustan kuitenkin että olen käynyt tuolla Solvallan seudulla pari kertaa myös maastopyörällä ja cyclocrossarilla ulkoilureittejä pitkin. Kyllä sieltä suht helposti noille ulkoilureiteille pitäisi löytää, ovat kuitenkin merkittyjä viitoin jne. Korkeuseroja siellä ainakin riittää ihan kivasti. Muistaakseeni ihan siitä urheiluopiston pihapiiristä lähtee reitti Pirttimäen suuntaan ja Pirttimäestä taas pääsee Oittaalle tai Luukkiin.
http://www.fillari-lehti.fi/cch/images/nuuksio3.jpg
Tuossa mahd. avuksi karttakuva johon merkitty hiljattain ajetun kuntoajon/marathon cupin osakisan reitti.
Terveeks pitkästä aikaa. Eipä ole meikäläistä näkynyt Bembölen porukassa, eikä Solvallan Pirttimäen metsissäkään. On ollut nämä ekat kuukaudet uuden jätkiksen kanssa vähän haastavia, kun on nuo entisetkin tuossa, ja vapaa-aika menee rakennushommissa, ja kaiken huipuksi meidän firma otti ja meni konkurssiin... nou hätä, rahat ei menneet eikä edes maine, mutta härdelliä riitti.
Oletteko käyneet lauantailenkillä? Voi hemmetti että olisi hienoa päästä mukaan, mutta nykykunnolla pitänee löytää jotain rauhallisempaa lenkkiporukkaa. Täytynee alkaa katsella noita HePon lenkkejä....
Jari Kulmala
20.10.2007, 08.34
Huomenna sunnuntaina IK-32:n yhteislenkki Mikkelän Essolta kello 9:30.
Maantiepyörällä vielä tarkenee ajaa. Lenkin pituus noin 4 tuntia ja keskari noin
27 km/h, mutta periaatteena on, että ketään ei tiputeta.
Ja Mikkelähän on Kehä III:n ja Espoonväylän risteyksessä.
Ajokelit on vielä hyviä, joten La klo 10:00 Tuvalta lähtee jonkin kokoinen porukka kohti länttä tai luodetta, kaikki mukaan!
Jari Kulmala
27.10.2007, 18.24
Tänään oli mun ohjelmassa CX-rytyytystä ja makkaranpaistoa Nuuksion ja Luukkaan maisemissa. Muuten olisin voinyt tulla mukaan Tuvalta lähtevään lenkkiin.
Huomenna syksyn viimeinen iikoon maantiepyörälenkki Mikkelästä klo 9:30.
Käytiin 3hlön voimin ajamassa n. 100km. Reitti suurinpiirtein näin: Tupa: Siikajärvi:Veikkola:Tervalampi:Vihti kk:Olkkala:Moksi:Haimoo.Selki:Lepsämä:Velskola:T upa
Varsinaisesti ei satanut, mutta keli oli "hieman kostea" :(
Olisko ketään kiinnostunut lähtemisestä nauttimaan kirpeästä talvisäästä ensi Lauantaina?
Mulla olis aikaa klo 14:00 asti, joten 3-4h CC pyörällä olis tähtäimessä.
Normiaikaan 10:00, vai vasta 11:00 ?
Saattaa mennä vaan aika tekniseksi asfaltilla ajaminen, Foreca lupaa perjantaina vesisadetta ja sitten illaksi pakkasta, joka jatkuu koko lauauntain. Mulla ei ole CC:ssä nastoja.
Katsotaan, on tässä vielä aikaa ennusteiden muuttua...
Jos on kovin liukasta, niin täytyy ajella enemmän hiekkateitä ja ulkoilureittejä.
Ei mullakaan nastoja vielä ole, maasturiin olis, mutta toi cc menee niin paljon kevyemmin :)
Jari Kulmala
16.11.2007, 18.49
Tulen mukaan jos olen ajokunnossa.
Siis klo 10?
Käytiin La kolmeen mieheen pyörimässä Nurmijärven ja Vihdin hiekkateitä, keli oli mitä mainion :) Ensi La jääkin väliin, Su ehdin 2½-3h ajelemaan.
Jari Kulmala
30.11.2007, 23.30
Vai siellä päin pörräsitte.
Minä kävin tekemässä yhden miehen porukkalenkin.
Matkalla vilahteli tuollaisia paikannimiä: Bemböle, Heinäs, Haapajärvi, Kylmälä, Palojärvi, Annila, Evitskog, Kauhala, Luoma.
Pitänee huomenna käydä ajamassa pitkää lenkkiä kun tuo sunnuntain keli näyttää vähän heikolta. Lepuskista lähden liikkeelle ja Sipoon Gumbostrandin voisi käydä koukkaamassa. Jos joku haluaa lähteä mukaan niin ilmaantukoon klo 10 Leppävaaran Shellille (Turuntien ja Lintuvaarantien risteys).
Sunnuntaina 1.12, piti lähteä tuvalta lenkille, mutta lumi karkoitti kaikki osallistujat ?
Ajelin sitten 1. traineri treenin tänä syksynä/talvena, kesto:1h On se vaan pitkä aika, kun maisema ei vaihdu. Lauantaina kävin cc:llä ajelemassa tuulensuojassa reitillä: Lepsämä-Salmi-Kattila- Solvalla-Pirttimäki-Velskola- Lepsämä, saatto olla ensimmäinen ja samalla viimeinen tuolla reitillä ennen ensi kevättä. Oliskohan ensi La ajokelejä, voisi taas yrittää tuvalta cyclolla.
Jari Kulmala
05.12.2007, 09.11
Itsenäisyyspäivänä on IK:n yhteislenkki Mikkelän Essolta klo 9:30.
Sääennuste lupaa lämmintä ja kosteaa, mutta sehän sopii ihan hyvin.
Ps. Laittakaapa niistä tupalenkkien suunnitelmista tänne tietoa, niin ehkä joskus saadaan yhdistettyä lenkkiporukoitamme.
Olisko lähtijöitä?
Viime Su oltiin 3hlö porukalla veivaamassa, itselle tuli 4½h ja 99km, saatasko nyt
isompi porukka? Mä olen saanut valtuudet ajaa 4h, joten jos lähen himasta 9:00 ehtiäkseni
tuvalle, niin Lepsämän kohdalla pitäs olla 13:00, tuosta sitten vielä tauko pois, mikäli sellaista pidetään. Keliksi on luvattu tyyntä ja lämmintä :)
Käytiin 3hlön voimin ajelemassa raikkaassa talvisäässä :(
Kilometrejä tuli 92 ja ajoaikaa 4h07min. Reittinä: Vitträsk-Evitskog-Veikkola-Ojakkala-Lepsämä-Tupa
Tämän vuoden kilometrit on rapiat 7kkm, pojilla 2-3 kertaa enemmän :o
Olisiko huomenna kukaan lähdössä uuden kauden avajaislenkille? (esim. klo 11 Bembölestä)
Lauantain "raikas talvisää" oli kyllä suhteellisen kostea. Onneksi oli vaihtohanskat mukana.
Jari Kulmala
31.12.2007, 16.56
Minä ja ehkä muutakin IK:n porukkaa lähtee lenkille Mikkelän Essolta klo 11.
Jari Kulmala
05.01.2008, 00.24
Huomenna ajattelin ajaa koko päivän lenkin. Päivän pituus on 6 tuntia ja 7 minuuttia. Lepuskista auringonnousun aikaan lähtö. Sääennuste lupaa aurinkoista mutta vähän viileähköä (-5 astetta ja 8 m/s :rolleyes:).
Käytiin poikkeuksellisesti Sunnuntailenkillä, Prologi vahvistuksella mukana oli peräti 4hlö :)
Keli oli loistava, matkaa itselle tuli 103km, pyörittiin normaalisti Espoo, K-nummi, Vihti, N-järvi alueella.
Olisko ketään lähdössä palelemaan Perjantaina?
Vois lähtee vasta 11:00, ehtii tiet sulaa, ehkä :(
Edellinen pyörälenkki tuli ajettua +26 lämmössä, saattaa olla
ei ihan niin herkkää menoa?
Mistäs ajattelit lähteä ja mihin aikaan? Pärjäisköhän sitä ilman nastoja vaikka on pakkasta?
Perinteinen lähtöpaikkahan on Bemböle. Sääennusteiden perusteella ei taida tiet sulaa klo 11 mennessä. Ilman nastarenkaita varmaankin voi hyvin ajaa (ainakin perjantaina, sunnuntain ja maanantain olosuhteet näkee sitten aikanaan).
Vähän harkitsin perjantaina Kuusijärven lenkille lähtöä, mutta pakkaskelissä ei oikein houkuttele 30 km siirtymä, joten taidan kuitenkin valita Bembölen lenkin.
Juu mullakin on crossarissa nastat edessä, enkä ajatellut vaihtaa vielä.
Klo 11:00 siis Kahvituvalla Bembölessä.
Onko lenkille lähtijöitä huomenna Bembölestä. Keli vaikuttaa aurinkoiselta ja tienreunat ainakin suuremmilla teillä on varmaankin aika sulat? Ehkä jollain on parempaa tietoa tästä.
Itselläni on vuoden ensimmäinen lenkki ja lähden crossarilla Marathon Plussilla ajamaan.
Heikosta pyöräilykunnosta johtuen jättäydyn varmaan porukasta (mikäli sellaista on), jossain vaiheessas siten että saisin noi 60-70 km kasaan.
Onko 10 vai 11 parempi lähtöaika. Lämpötila noussee +5 iltapäivään mennessä.
Moi! Mulla jää ikävä kyllä huominen Tupalenkki väliin, pääsen lahtemään vasta ip., Sunnuntaina olis tarkoitus lähteä pitemmälle lenkille vaikka tuvalta 11:00, mikli joku muukin ilmoittautuu.
Onko lenkille lähtijöitä huomenna Bembölestä. Keli vaikuttaa aurinkoiselta ja tienreunat ainakin suuremmilla teillä on varmaankin aika sulat? Ehkä jollain on parempaa tietoa tästä.
Itselläni on vuoden ensimmäinen lenkki ja lähden crossarilla Marathon Plussilla ajamaan.
Heikosta pyöräilykunnosta johtuen jättäydyn varmaan porukasta (mikäli sellaista on), jossain vaiheessas siten että saisin noi 60-70 km kasaan.
Onko 10 vai 11 parempi lähtöaika. Lämpötila noussee +5 iltapäivään mennessä.
Mä voisin lähteä vaikka klo 11 rauhalliselle nautiskelulenkille. Tuli eilen otettua pari keppanaa joten ei hiirveästi jaksa alkaa revittelee, mut kun toi keli on niin kaunis niin lenkille pitää päästä :)
Mä voisin lähteä vaikka klo 11 rauhalliselle nautiskelulenkille. Tuli eilen otettua pari keppanaa joten ei hiirveästi jaksa alkaa revittelee, mut kun toi keli on niin kaunis niin lenkille pitää päästä :)
Meni vähän ohi kun katselin aamulla ettei lähtijöitä ole. Lähden kuitenkin tunnin päästä ajelemaan leppävaarasta-bemböle-veikkola-kylmälä-mikkelän esso- bemböle lenkille.
No voi pahus!
Odottelimme sinua tovin, poistuimme tuvalta 11:12. Reittimme vei Gesterbyn ja Kirkkonummen kautta Pikkalaan, josta mantis kiirehti kotiin. Jatkoimme Stepen kanssa Lohjalle kahville. Kotiin ponnistelimme sivu- ja vastatuulessa Nummelan, Otalammen, Lepsämän ja Velskolan kautta. Olin kotona hieman jälkeen 17:n.
Täytyypä olla vastaisuudessa aktiivisempi tällä palstalla, jotta tällainen epävarmuus lenkkiseurasta ei toistu.
Harmi. No mulla meni säätämisessä niin kauan että olisin myöhästynyt muutenkin. Ajelin Leppävaara-Bemböle-Siikajärvi-Veikkola-Kylmälä-Gesterby-Bemböle-Leppävaara lenkin. Reilu 90 tuli mittariin pienellä eksymällä. Välillä vastatuuli söi miestä ja keskari jäi vaatimattomaksi 26 km/h.
Lähdetäänkö huomenna kesäkauden lähtöajalla 10:00 ?
Enpä saanut niitä vahvempia renkaita hankittua Portugalista, oli liian kiireinen aikataulu.
Viimeviikonlopun viimeinen rengasrikko on vielä paikkaamatta ja pyörä pesemättä :(
täytyy painua talliin heti 21:00 jälkeen, kun vaimo tulee kotiin omista harrastuksistaan.
Uskaltaakohan noilla Open Corsilla lähteä vai laittasko nastat takaisin, no ehkä se auttaa,
jos jätetään Kehä III sepelipyörätiet väliin.
Käytiin IK-32 ja CCH:n ajureilla vahvistettuna ajamassa reilu satku, kauniissa ja lämpimässä kevätsäässä :(
Vauhti oli reipasta keskari vähän päälle 26km/h, kiitos Jarin vetotöiden.
Pyörittiin akselilla Sikajärvi-Veikkola-Palojärvi-Höytiönnummi-Nummela-Vihti kk- Siippoo-Haimoo-Lohjanharjuntien risteys -Selki- Lepsämä, josta käännyin kotiin.
Ps. Mihin Pertti ja Heikki olivat jääneet?
Eilen oli sen verran karu keli, että valitsin soololenkin ilman taukoja (on ne kahvitauot kylmässä kosteassa sen verran karmivia kokemuksia). Vauhti ei ollut päätä huimaava, mutta matkaa kertyi kuitenkin 200 km.
Tänään Vantaankosken lenkillä olikin sitten vauhtia tähän vuodenaikaan suhteutettuna ihan mukavasti (kioski-Jokela-kioski keskinop. yli 30 km/h 100 km matkalle)
Kioskilenkillähän on sitten menty ihan PK:ta koko matka.
Ps. Ei yhtään rengasrikkoa viikonloppuna :), toivottavasti sama linja jatkuu.
Mulla oli lauantaina vuorossa lenkki äitiä helssaamaan. Tuo lenkki nyt tosin typistyi puoleen, kun kotimatka olisi pitänyt tehdä sateessa vastatuleen. Pehmeilin ja valitsin autokyydin.
Vai ettei rengasrikkoja. Multa rikkoutui takarengas sunnuntain Jokelan kierroksella. Tosin havaitsin sen vasta pari tuntia kotiintulon jälkeen. Onneksi joskus näinkin.
Ootteko tehnyt vertailevaa tutkimusta Edgen ja Polarin sykenäytöistä?
Mulla oli Sunnuntain lenkillä, niin alhaiset sykkeet, että ei ikinä?
Alkoi siis epäilyttämään, että Edge näyttää sykkeet alakanttiin, voihan se
toisaalta olla palautumattomuudenkin aiheuttamaa, mutta kun pyörä kulki
oikeastaan poikkeuksellisen kevyesti.
Onko lähtijöitä ensi Lauantaina 10:00, säätiedotus lupailee hyvää.
täällä vois olla yksi innokas polkija
Mukaan ainakin lähdetään. Katsotaan sitten, pysynkö teidän vauhdissa.
KonstantinShemyak
11.04.2008, 16.04
Onko lähtijöitä ensi Lauantaina 10:00, säätiedotus lupailee hyvää.
Onko lähtöpaikkana Bembölen kahvitupa?
FYI, HePo:n porukka lähtee samana päivänä klo 9:00 Maunulan Majalta (linkki: http://www.hepo.fi/index.php?mact=Calendar,cntnt01,default,0&cntnt01year=2008&cntnt01month=4&cntnt01event_id=121&cntnt01display=event&cntnt01lang=fi_FI&cntnt01detailpage=&cntnt01return_id=66&cntnt01returnid=66); reitistä ei vielä tietoa.
Juu Bembölen Kahvituvalta lähdetään, reitti suunnitellaan 10:00-10:10 välillä huomenna :)
Ps. Ihan samaa sykettä näyttää Polar ja Edge, oli eilen molemmat mukana lenkillä, joskus
se syke vaan on laskuissa alle 90, vaikka mukamas ajaa reippaasti :(
Taidan jättää huomennakin tupalenkin väliin. Pitää yrittää kaiken varalta ajaa huomenna sunnuntainkin kilometrit, jos sää vaikka muuttuu ennusteen mukaan epävakaisemmaksi.
Pertti; Sähän voi käydä heittää satkun pohjia, ja tulla sitten meidän kanssa ajelemaan toisen noin palautteluksi :)
160km tuli mittariin ovelta-ovelle. Kiitos hyvästä seurasta ja vetoavusta. Vähän kyllä tuntu jaloissa ja selässä viime viikon hiihdot, mutta kyllä se tästä taas lähtee. Joutuu kyllä varmaan kaivamaan tuon maantiepyörän talvilevolta ens kerraks että pysyy mukana :D
KonstantinShemyak
12.04.2008, 21.49
160km tuli mittariin ovelta-ovelle. Kiitos hyvästä seurasta ja vetoavusta. Vähän kyllä tuntu jaloissa ja selässä viime viikon hiihdot, mutta kyllä se tästä taas lähtee. Joutuu kyllä varmaan kaivamaan tuon maantiepyörän talvilevolta ens kerraks että pysyy mukana :D
"Vetoapu"? "pysyy mukana"? Sanavaras! Minun käsitteeni! :D
Eli todella kiitoksia ryhmälle, joka peesäili minut koko ajan ja odotteli muutama kertaa loppuosalla! Tässä lähtöhetki:
http://pics.livejournal.com/k_shemyak/pic/0000c442/s320x240
Onkos ketään kokonaisnousun arvo?
Joutuu kyllä varmaan kaivamaan tuon maantiepyörän talvilevolta ens kerraks että pysyy mukana :DTämän päivän lenkistä en tiedä, mutta aikaisempien lenkkien perusteella voisin ehdottaa, että vaihdat Salsaan seuraavalle lenkille nastarenkaat, niin muutkin pysyisivät mukana ilman kohtuuttomia ponnisteluja. :D
Tuo oma CC tuntuu kyllä kulkevan maantierenkailla aivan maantiepyörän vauhtia (johtuu varmaan siitä, että CC taitaa olla aavistuksen kevyempi kuin alumiininen kakkospyörä)
Paljos muuten stepe sait tänään kasaan?
Paljos muuten stepe sait tänään kasaan?Oli lopussa kierrettävä sen verran sakkolenkkiä, että sain 300 täyteen (tuulesta huolimatta oli sen verran nätti keli, että piti nauttia koko rahan edestä).
Oli lopussa kierrettävä sen verran sakkolenkkiä, että sain 300 täyteen (tuulesta huolimatta oli sen verran nätti keli, että piti nauttia koko rahan edestä).
JEESUS! Nyt kyllä hirvittää. Äijä on aika eläin!
Ja niin, en kyllä tänään ollut se joka oli vedossa. Muut teki työt enimmäkseen.
Ja niin, en kyllä tänään ollut se joka oli vedossa. Muut teki työt enimmäkseen. Vanha taktiikka toimi tälläkin kertaa. Keulassa saa yleensä määrätä vauhdin!
Noista lenkin nousumetreistä. Stepe varmaan pitkäaikaisella kokemulsella Garmin'in tuloksista osaat tulkita, mitä nämä Garmin Training Center'in ja saman lenkin SportTracks'in kertomat tulokset nyt tarkoittaa:
Garmin TC: Total Ascent 1587m, Total Descent 1573m
SportTracks: Ascending +635,0m / Flat -136,9m / Descending -489,5m
Noissa lukemissa ei oikein tuntuisi olevan mitään yhteistä?
Vanha taktiikka toimi tälläkin kertaa. Keulassa saa yleensä määrätä vauhdin! Tuosta taktiikasta on kyllä kokemuksia aikaisemmiltakin lenkeiltä (VesaP:kin muistelee kauhulla erästä Lohjanharjulta Espooseen päin ajettua etappia) :)
Garmin TC: Total Ascent 1587m, Total Descent 1573m
SportTracks: Ascending +635,0m / Flat -136,9m / Descending -489,5m
Noissa lukemissa ei oikein tuntuisi olevan mitään yhteistä?Garmin Edge 305 laskee (ja TC näyttää) jokaisen nousu- ja laskumetrin, mutta SportTracksin nousua (tai laskua) on riittävän jyrkkä ylä- tai alamäki (oletusraja taitaa olla 2%). Nuo Garminin nousulukemat ovat nykyisellä firmwarella hyvin lähellä Polarin mittaamia lukemia (Edgen ensimmäisillä versioilla nousumetrit olivat yleensä vähintään 30 % Polarin lukemia suurempia).
SportTracksin nousua (tai laskua) on riittävän jyrkkä ylä- tai alamäki (oletusraja taitaa olla 2%)
Tuo SportTracks'in käyttöliittymä on hieman vielä hämärä (ST 2.0.2976). Valinnassa Settings - Display - Analysis - Data Smoothing - Elevation näyttää olevan oletusarvoisesti lukemassa 30 (mitä ikinä se sitten tarkoittaakin!). Tuota Flat prosenttiarvon asetuksen säätöä en ole vielä löytänyt.
Tuota Flat prosenttiarvon asetuksen säätöä en ole vielä löytänyt.Select View -> Categories varmaan valaisee asiaa.
Tuota aikaisempaa kommenttia pitänee vielä korjata sen verran, ettei Edge ihan jokaista nousumetriä laske nousukertymään, vaan kertymää lasketaan vasta kun nousumetrejä on kertynyt riittävästi (taisi se kynnys olla 5 m, ainakin TdH-reitin nousukertymäksi Antti sai laskettua laskettua Garminin kanssa saman lukeman tuolla arvolla). Esim. minun eiliselle lenkille Garmin näytti nousukertymäksi 1999 m. Samasta aineistosta SportTracks laski 721 m ja CyclingPeaks WKO+ 2785 m.
Jos kerran Garmin TC'in on yleisesti todettu näyttävän noinkin tarkasti oikeita nousukertymäarvoja, eikö houkuttelevaa olisi löytää SportTracks'iin (ja myös tuohon kolmanteen) asettelut, jolla samasta aineistosta päästäisiin noihin samoihin lopputuloksiin?
Teemu Kalvas
15.04.2008, 10.22
Se ettei ihan jokaista hidastetöyssyä lasketa noususummaan on sikäli perusteltua, ettei niitä tarvitse ajaa ylös kun ne menee alkuvauhdilla. Riippuu tietty ihan ajovauhdista mihin kohtaan tällä perustelulla se laskettavan mäen raja laitetaan. Neljästäkympistä se viisi metriä nousee juuri ja juuri vauhdilla ylös. Kolmestakympistä ehkä kolme metriä, kahdestakympistä joku puolitoista. Ja tässä ei ole laskuvirhettä, tuosta ei tosiaan tule suoraa viivaa jos sitä ruutupaperille alkaa piirtää.
Huomenna olisi taas lauantai ja tupalenkin aika klo 10. Jokohan saisimme Stepe:nkin mukaan ajamaan alle 200km lenkkiä? :D
Lupailee lämmintä keliä, minäkin palailen täältä Lapista perjantai iltana, joten Tuvalla nähdään.
Saadaanko kasaan kevään suurin ryhmä?
Taitaapa tupalenkki jäädä taas vaihteeksi väliin, kun pitäisi lähteä lauantaina ajamaan Asikkalaan mutkan kautta (samalla jää kyllä sunnuntainkin yhteislenkki väliin). Porukassa taitaisi olla vielä tilaa parille innokkaalle ajajalle (jos sattuisi tuollainen rauhallinen 24 h lenkki lenkki kiinnostamaan).
Lupailee lämmintä keliä, minäkin palailen täältä Lapista perjantai iltana, joten Tuvalla nähdään.
Saadaanko kasaan kevään suurin ryhmä?
Moi kaikille
Fillaroinnin uudelleen löytäneenä ja muutaman vuoden itsekseen ajelleena olisi kiva ajaa matkaa porukassa - rupee oma seura hiven kyllästyttämään.
Olen keskusteluista ymmärtänyt, että mukaan voisi tulla jos kunto, kantti ja kalusto kestää. Niinpä kysynkin, että minkälaista vauhtia pidätte ja kuinka pitkiä lenkkejä teette? Oma vauhti pyörii siinä 26-28 väillä (100-40km) lenkeillä.
P.S. Matiksi ovat tutut ja tuntemattomat haukkuneet
Bembölen lenkeillä matkat ovat yleensä n. 100 km tai sitten vähän enemmän (on tainnut joskus lipsahtaa pienellä porukalla yli 200 km). Viime lauantaina tuli Bemböle-Läyliäinen-Bemböle-lenkille matkaa n. 150 km (keskinopeus taisi olla päälle 30 km/h).
Jos yksin ajaessa nopeus on tuota 26-28 km/h luokkaa, pysyy helposti porukassa mukana (nopeus asettuu ajajien mukaan, eikä kaveria jätetä). Aikaisemmin pelkästään yksin ajaneille on täydellinen yllätys kuinka helposti ryhmässä pääsee ajamaan vähän vauhdikkaampia lenkkejä.
Kiitos infosta StePe :)
eli jos mukaan haluaa, niin klo 10 tuvalle huomenna.
Huomiseks on luvattu jo yli 15 astetta lämmintä :eek: Uskaltaiskohan sitä jo lähteä shortsien kanssa liikkeelle? Hmm.. ainakin kengänsuojat jääpi pois.
Uskaltaiskohan sitä jo lähteä shortsien kanssa liikkeelle? Hmm.. ainakin kengänsuojat jääpi pois.
Ei, kyllä sun on syytä laittaa vielä nastarenkaatkin alle, jotta me muut pysymme sun vaihdissa.;)
Ei, kyllä sun on syytä laittaa vielä nastarenkaatkin alle, jotta me muut pysymme sun vaihdissa.;)
Mä voin ottaa valjaat mukaan joissa on roikkukahva sua varten :p
Olipas hieno lenkki tänään. Osallistujiakin ilmaantui lähtöpaikalle peräti 9 kpl. Muutama kaveri tipahti matkan varrella ja yksi kaatuminenkin saatiin aikaseksi. Onneksi ei tullut muuta kuin henkisiä kolhuja. Itselle kertyi lopulta mittariin 167km.
Kiitos kaikille mukanaolleille minunkin puolesta!
Samat kilometrimäärät mulle tuli kuin mantikselle, eli ei ne lopun reitit Lepsämän tai Veikkolan kautta kovinkaan paljoa toisistaan poikkea.
Näin eka kertalaiselle vauhti riitti mainiosti! Voimat loppuivat n. 3 km ennen tupaa. Seuraavalla kerralla tietää jo odottaa rankkaa lenkkiä.
Kiitokset hyvästä fillarointiseurasta!
Kiitokset omasta puolestani kanssa kaikille. Vauhti oli omaani kykyyni hiven vaihdikasta, joten oli hyvä päätös kääntyä Virkkalasta kotia kohden.
Toisaalta jos se ei tapa niin se vahvistaa - toivottavasti.
Se toinen joukosta tippunut :p.
Kiitos Samille ja Heikille, kun saatoitte minut kotiin asti :)
Keskari oli minulla 29,6 ja matkaa 154km. Keskari sisältää yksinajellun
18,5km, joten eikohän se porukan keskari ollut hieman yli 30, Lohjalta himaan
oli keskinopeus 32,3, joten reipasta menoa, kun muistaa vielä Vesikansantien mäet.
Täytyy nostaa hattua ensikertalaiselle "juoksijalle", että pysyit hyvin porukassa, sinulla täytyy olla hyvä pohjakunto ja ensikerralla se menee jo helpommin.
Olikos tänään tarjolla lenkkiseuraa tuvalta klo 10?
Useimmiten lauantaisin tuvalta löytyy lähtijöitä, vaikka siitä ei erikseen täällä informoitaisikaan (näin oli myös vappuaamuna). Ajattelin joka tapauksessa ajaa Bembölen kautta tänäänkin.
Tuli ajeltua neljän hengen voimin kohtuullisen vauhdikas lenkki tänään. Mittariin tuli 160km @ 30,8km/h. Reitti oli tupa-röylä-nurmijärvi-hyvinkää-kytäjä-haimoo-lepsämä-tupa. Joku muu voi kertoa tarkemman reitin jos huvittaa. Kiitos osallistuneille vielä kerran.
Tuli ajeltua neljän hengen voimin kohtuullisen vauhdikas lenkki tänään. Mittariin tuli 160km @ 30,8km/h. Reitti oli tupa-röylä-nurmijärvi-hyvinkää-kytäjä-haimoo-lepsämä-tupa. Joku muu voi kertoa tarkemman reitin jos huvittaa. Kiitos osallistuneille vielä kerran.
Juu mukava lenkki ja oli tuo GPS-Sportstracker yhdistelmäkin mukana, mutta valitettavasti en osaa viedä tiedostoa GoogleMapsiin, jotta olisin voinut laittaa tarkemman reitin ihmeteltäväksi.
Oli todella mukava lenkki kesäisissä olosuhteissa. Vaikka parhaani mukaan yritin jarrutella menoa, päästiin 136 km lenkillä tupa-Kytäjä-tupa keskinopeuteen 31,3 km/h keskiteholla 215 W (jos vapaalla rullailut jättäisi laskusta pois, keskiteho olisi aika tarkkaan 250 W).
kiitos osallistujille täältäkin suunnalta, oli loistava lenkki. Tulen varmasti toistekin kun vain ehdin. T:ensikertalainen
Juu mukava lenkki ja oli tuo GPS-Sportstracker yhdistelmäkin mukana, mutta valitettavasti en osaa viedä tiedostoa GoogleMapsiin, jotta olisin voinut laittaa tarkemman reitin ihmeteltäväksi.
Avaat vaan sen harjoituksen, otat Options ja "Upload to service", sitten valitset "Share with anyone". Sulla pitää tietysti olla Settings:eistä säädetty account-tiedot oikein!
Linkin saat sitten kun loggaat sisään ja menet vaikka Dashboardiin ja valitset sen uusimman workoutin
Avaat vaan sen harjoituksen, otat Options ja "Upload to service", sitten valitset "Share with anyone". Sulla pitää tietysti olla Settings:eistä säädetty account-tiedot oikein!
Linkin saat sitten kun loggaat sisään ja menet vaikka Dashboardiin ja valitset sen uusimman workoutin
Kiitokset tiedoista!
Tässä ajettu reitti:
http://sportstracker.nokia.com/nts/workoutdetail/index.do?id=168717
Toi anteron linkki on ihan hyödyllinen tämmösille karvalakkimittarin omistajille. Ei taida tuossa muuten olla tuo nopeus skaala ihan kohdallaan ;)
Toi anteron linkki on ihan hyödyllinen tämmösille karvalakkimittarin omistajille. Ei taida tuossa muuten olla tuo nopeus skaala ihan kohdallaan ;)
Nooh ehkä tuo nopeuskin olla hieman suurpiirteinen. Mutta "ajettu" reitti on kuitenkin piirtynyt Etelä-Suomeen ja suurimmaksi osaksi jopa mantereen puolelle. Ei nää jutut oo niin justiinsa:D
KonstantinShemyak
12.05.2008, 12.29
Ja tässä vähän myöhässä oleva "raportti" 27.5-ryhmästä:
http://www.konstantin.shemyak.com/blog/2008/05/12/joint-season-opening-of-helsinki-bicycle-clubs/
(sorry englanniksi)
http://www.konstantin.shemyak.com/blog/wp-content/uploads/2008/05/04052008166-300x225.jpg http://www.konstantin.shemyak.com/blog/wp-content/uploads/2008/05/04052008171-225x300.jpg
Erittäin kiva lenkki oli!
Jari Kulmala
13.06.2008, 18.02
Tuvalta (Bembölen kahvitupa, Bellinmäki 1, Espoo) lenkki huomenna klo 10.
10 minuutin suunnittelupalaveri on yleensä ensin pidetty, joten lenkki lähtee tarkemmin sanoen klo 10:10.
Jari Kulmala
14.06.2008, 09.35
Voimistuvaa itätuulta olisi luvassa, joten eiköhän lähdetä itään päin. Eli ensin kehä kolmosen varren pyörätietä itään. Jos joku on sieltä päin tulossa vastaan niin voi siis vaikka lähteä myöhemmin. Tuntemattomille tuntomerkiksi että minulla on oranssi paita ja punainen cännäri.
Jari Kulmala
15.06.2008, 09.24
Eilen ei tupalenkille päässyt kuin kaksi kuskia. Minä kävin ajamassa Sipoon Spjutsundissa ja lenkkiä tuli 5h/150km. Kaveri kääntyi vastatuulesta pois vähän aikaisemmin.
Lähiseudun maantiekuskit (ja paikkakunnalla vierailijat) tulkaapa rohkeasti mukaan, niin saadaan isompaa porukkaa lenkille. Itse en pääse tulemaan taas muutamaan viikkoon.
StePe tuossa muutama viesti sitten kertasi tupalenkin speksejä. Jos kaipaatte rauhallisempaa menoa, niin HePo:n lenkit on hyvä vaihtoehto. IK-32:n lenkeille Mikkelän Essolta Sunnuntaisin tasan klo 9:30 voi myös tulla vierailemaan. Siellä ajetaan vähän sen mukaista vauhtia ketkä on mukana, mutta normaalisti ideana on ajaa tasaista PK:ta, joten peesissä pysyy jopa helpommin kuin tupalenkeillä, jossa usein näkee turhia spurtteja ylämäkeen.
Nyt on ollut vakiporukalla kaikkea muuta pyöräilyhappening:iä, kuten Pirkka ja Vättern, mutta toivottavasti jatkossa löytyy enemmän ajajia.
Itsellä homma jatkuu linjalla Tahko MTB, Mäntsälän-ajot ja ISM- maantie, joten tupalenkit ovat aika vähissä :(
Teemu Kalvas
19.07.2008, 16.20
Huh, olin ainoa. Ajoin silti Vihtijärvelle kahville, hämmentävästi meni vähemmän aikaa kuin vastaavaan porukalla. Ryystin varmaan sen kahvin ennätysaikaan tai jotain.
On tässä kesän mittaan ollut sen verran muuta ohjelmaa, etten ole Bemböleen lauantaisin ennättänyt. Tänään olisi varmaan muuten ennättänytkin, mutta hyvän sään innoittamana päätin käydä tutkimassa uusia reittejä vähän kauempana (suuntana mm. Artjärvi-Nastola-Heinola-Kalkkinen).
Pari seuraavaa viikonloppua menee vielä muissa kiireissä, mutta elokuun puolella voisi yrittää taas tupalenkkejä (jos vaikka TdH-reittiä vähän kävisi tunnustelemassa, vaikka Velskolantie nyt vähän aikaa onkin lähes ajokelvoton).
Pekka Sirkiä
21.07.2008, 10.42
Hieman sivullisena, ts. lähinnä HePo:n Maunulan ja Vantaankosken lenkkien aktiivina kommentoin tupalenkkien - joita ehdottomasti tarvitaan, jotta palvellaan läntisen pk-seudun harrastajia - tämän kesäistä "inaktiivisuutta":
Ekax: Tupalenkkien pituudet lienevät pääasiallisin syy, ettei osallistujia Bembölessä ole ollut. Jos olisin aloittelija tai satunnainen ryhmälenkkeilijä, minuakin houkuttelisivat enemmän 50:n kuin 150 km:n reissut... Bembölen lenkkien kovakuntoiset vakiokuskit "heittävät" toki pitkänkin reissuin helposti, mutta harvemmin osallistuvien & aloittelijoiden saaminen mukaan näille 3-5 tunnin sessioille voi olla hankalampaa... Osallistujien puolella ei ehkä myöskään oivalleta (etenkin aloittelijana/satunnaisena vierailijana), että pääjoukon mukana voi hyvällä omallatunnolla ajaa lyhyemmänkin matkan. Ja jos osallistujia on enemmän, voi osa erkaantua omaksi ryhmäkseen sopivassa tienhaarassa (eli ajaa lyhyemmän lenkin) - ja vain kaikkein kovakuntoisin porukka ajaa +130-150...
Tokax: HePo:n lenkit, btw, ovat kesän mittaan vauhdittuneet (keskarit nousseet; myötätuulessa jopa 35:een :eek:), kun vakio-osallistujat ovat päässeet ns. kuntoon. Tämä on ihan normaalia kehitystä, ja osallistujia on (etenkin viikonlopun lähdöissä) riittänyt (ks. j.k.). Kyllä se niin on, että lenkkien tarjonta (4 krt/vko) lisää myös kysyntää.
Kolmannex: Edellä jo viitattiin mäkikireihin, joita kovakuntoisimmat mielellään ajavat ryhmälenkeillä. Tämä ilmiö on havaittu myös HePo:ssa (ja itsellänikin - wanhana kilparatsuna - on tällaiseen "vauhtileikittelyyn" selviä taipumuksia... :o). Tasaisempaa ajamistapaa kannattaville & toivoville tämä "kirittely" on kuitenkin hankala ilmiö. Miten kiriin/ mäkikiriin pitäisi ryhmässä ajettaessa reagoida? Lähteäkö mukaan vai ei? Kas, siinäpä kysymys... :seko: Entä miten johdetuilla & järjestetyillä ryhmälenkeillä järjestävän tahon pitäisi "kirittelyyn" suhtautua? -- On ainakin kaksi koulukuntaa: toinen kieltää mäkikirit kokonaan, toinen kehottaa olemaan osallistumatta mäkikireihin, jos niihin ei halua lähteä mukaan (ts. ajamaan itselle sopivalla, tasaisemmalla tavalla, vaikka kärjessä kiriin lähdettäisiin). - Itse kannatan jälkimmäistä vaihtoehtoa: (mäki)kirejä saavat halukkaat kyllä ottaa, mutta kaikkien ryhmässä ajavien ei niihin tarvitse osallistua. Tällöin tärkeää olisi (mäki)kirin jälkeen kärjessä hidastaa, että ne, jotka eivät kiriin ole lähteneet, saisivat kovakuntoisemmat kiinni, ja porukka pysyisi kasassa. Tässä auttaa paljon, jos "hullunaan vetävä/ille" huomautetaan, että "häntäpää tipahti, odotetaan". Hyväkuntoinen kun helposti jatkaa vauhdikasta menoa mäen jälkeenkin. -- Mäkien (etenkin vauhdikas) nouseminen on puolikuntoisille/ aloittelijoille "myrkkyä", ja vie "hapoille" eli niitä tärkeitä voimia, joiden avulla vähempikuntoiset voisivat ajaa pääjoukossa tasaisemmalla vauhdilla lenkin loppuun. Tämä pitäisi parempikuntoisten oivaltaa, ihan jo lenkkien osallistujamäärien lisäämiseksi. -- Vinkki: hyvä peesaaja (tätäkin taitoa voi tasaisesti ajavassa ryhmässä helposti harjoitella) pysyy ilman nykäyksiä ajettaessa - mäissä jopa hieman hidastettaessa - mukana häntä itseään paljon parempikuntoisten vauhdissa ...vaikka 70-90-120 - jopa 140 km (tämä tiedoksi TdH:n ajoryhmiin osallistuville).
Tässäpä muutama selitys, miksi ei väkeä lenkeillä ole/ tule...
j.k. HePo:n lenkit ovat olleet siitäkin syystä suosittuja, että niille on jo keväällä saatu runsaasti väkeä paikalle... ts. mitä isompi porukka (http://www.pixbox.fi/pic_show_id22217354.html) on lähtöpaikalla, sitä helpompi on sinne tulla uutena tai harvemmin osallistuvana mukaan. Tämä lisää lenkkien suosiota entisestään. Ja tietysti säännöllisyys; (ryhmä)lenkistä pitää tehdä koko ajokauden jatkuva tapa, jotta kuntoa kehittyisi :)
Pekalla oli monta hyvää pointtia joita komppaan aivan täysillä. Viime perjantaina ostin siis cyclocrossarini ja vaikka sillä en varmasti kunnon maantiekiitäjien perässä pysyisikään on minulla kiinnostusta tällaista aktiviteettia kohtaan. Tällaiset 200km lenkit kuitenkin pelottavat piene aloittelijan aivan täysin. Asun kahvituvalta vain muutaman kilometrin päässä, joten minun olisi äärimmäisen helppo tällaiseen osallistua.
Saas nähä miten uskaltautuu myöhemmin. Onko muuten CC:llä mitään jakoa pysyä perässä? tällä hetkellä vielä ihan perusnakit alla, mutta myöhemmin jotain hieman sileämpää olisi hakusessa.
-supe
Pekalla oli monta hyvää pointtia joita komppaan aivan täysillä. Viime perjantaina ostin siis cyclocrossarini ja vaikka sillä en varmasti kunnon maantiekiitäjien perässä pysyisikään on minulla kiinnostusta tällaista aktiviteettia kohtaan. Tällaiset 200km lenkit kuitenkin pelottavat piene aloittelijan aivan täysin. Asun kahvituvalta vain muutaman kilometrin päässä, joten minun olisi äärimmäisen helppo tällaiseen osallistua.
Saas nähä miten uskaltautuu myöhemmin. Onko muuten CC:llä mitään jakoa pysyä perässä? tällä hetkellä vielä ihan perusnakit alla, mutta myöhemmin jotain hieman sileämpää olisi hakusessa.
-supe
Juuri eilen juteltiin asiasta Tuvan vakiolenkkeilijöiden kanssa ja ihka oikeasti vilpitön halu kaikilla on että porukkaa tulisi jatkossa enemmän ja toiminta aktivoituisi. Nyt on kuitenkin valitettavasti ollut niin, että porukoilla on ollut useiden edellisten viikonloppujen ajan jos jonkinlaista kuntoajoa ja kilpailua, joten Tupalenkit on jääneet väliin. Puhetta on ollut myös siitä, että uskaltaako sinne kukaan tulla?!? Tottakai uskaltaa, peesissä kulkee oikeasti helposti 30 km/h ja jos alkaa ryytymään, niin aina voi kääntyä pois. Ja se ei saa olla mikään "kunniakysymys".
CC:riin kannatta heittää 23 mm maantiekumit alle, niin et anna näin kesäkelillä liikaa tasoitusta muille.
Tuvalle pitää saada paljon kaikentasoisia kuskeja, niin silloin porukat löytää toisensa ja homma ruokkii itse itseään, joten tosiaankin kaikki jotka arpoo tulemistaan lopettakaa arpominen ja tulkaa.
PS. Tulevan viikonlopun sunnuntaina on muuten Vantaankoskelta lähdössä porukkaa ajamaan keskariryhmillä 22, 26 j a +30 mk/h. Suosittelen sitäkin.
PS. Tulevan viikonlopun sunnuntaina on muuten Vantaankoskelta lähdössä porukkaa ajamaan keskariryhmillä 22, 26 j a +30 mk/h. Suosittelen sitäkin.
Ettei kuitenkin vasta ensi viikon sunnuntaina?
Ettei kuitenkin vasta ensi viikon sunnuntaina?
Auts, juu siis tietty elokuun ekana sunnuntaina eli 3.8. klo 10.
Puhetta on ollut myös siitä, että uskaltaako sinne kukaan tulla?!? Tottakai uskaltaa, peesissä kulkee oikeasti helposti 30 km/h ja jos alkaa ryytymään, niin aina voi kääntyä pois. Ja se ei saa olla mikään "kunniakysymys". Ei se ole myöskään "kunniakysymys" tarvittaessa vähän hidastaa ryhmän vauhtia (ei se vauhti ole pääasia, vaikka joskus voi sellainen vaikutelma syntyäkin - omatkin lenkit taitavat jäädä keskinopeudeltaan usein sinne 28 km/h tasolle, vaikka porukan mukana joskus tulee vähän reippaampaankin vauhtiin syyllistyttyä).
Itselleni sopisi myös hyvin tuvalta lähtö, mutta 200km on kyllä liikaa. Oma lenkkivauhti yksin ajaessa on jossain 25-30 paikkeilla ja lenkit olleet tuollaista 50-70km, vähän pidempää (ja kovempaa) voisi tietysti porukassa koittaa.
Porukassa ajamisesta ei ole mitään kokemusta, vielä. Eilen oli kyllä tarkoitus HePo:n lenkille, mutta satuin nukkumaan vähän pidempään ja olisi mennyt liian tiukalle sinne ehtiminen.
Teemu Kalvas
21.07.2008, 22.08
Aika harvoin on tullut kyllä ajettua mitään 200 kilsaakaan (joskus tosin on). Yleensähän tupalenkit on ollut sellaista 120-150, ja kun porukkaa on ollut enemmän, niin siitä on ihan järjestään lähdetty tekemään jollain osalla lyhyempää lenkkiä jossain vaiheessa.
Laitetaan tietoa, jotta epäilijät eivät luule Tupalenkkien aivan kuolleen. Viime viikonlopun lauantaina ajelin Tuvalle 10:neksi. Sää loistava, mutta kun 10:15 mennessä ei ketään näkynyt ajoin itekseni noin 85 km. SM-rataako porukka oli ajamassa/seuraamassa vai liekö kaikki vielä olleet mökkeilemässä?!?
Kunnarla-Takkula väli on muuten vielä(kin) työn alla, joten sinne ei maantiepyörällä kannata ainakaan vauhdikkaalla mielellä eksyä. Tuleva viikonloppu jää Tuvan osalta väliin, sillä olen menossa lauantaina ajamaan Velon parkkikselta klo 10 Tour de Helsingin reitin
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?p=976727#post976727
Ja sunnuntainahan onkin pääkaupunkiseudun pyöräseurojen yhteislenkki Vantaankoskelta kello 10.
Molemmille lenkeillehän kaikki ovat tietty tervetulleita.
Ensi La siis pre TDH, Tuvaltakin pääsee kätevästi mukaan, jos Velolta lähtö on 10:00.
Jari Kulmala
01.08.2008, 18.30
Pre TDH:n ajajat lienevät tuvan kohdalla lähempänä klo 11:a. Yritän tähdätä tähän.
Onko huomenna ajureita Tuvalla 10:00 ?
Vai yhytetäänkö Antero siten, että Tuvalta lähtö jo 9:00 ?
Onko huomenna ajureita Tuvalla 10:00 ?
Vai yhytetäänkö Antero siten, että Tuvalta lähtö jo 9:00 ?
Juu Velon parkkikselta lähtevä porukka voisi tosiaan ajaa siten, että matka jatkuu Tuvalta klo 9. Hyvä!
Toivottavasti ei ole kovin vesiliukoisia kavereita lähdössä velolta, kun on edelleen tuota vettä luvassa huomiseksi.:p
Tuon Forecan tuoreimman sääennusteen perusteella taidan ajaa tänään iltalenkin ja keskittyä huomenna huoltohommiin.
9:00 lähtö siis Tuvalta, reittinä TdH, itse tulen matkalta mukaan.
Otin varaslähdön ja ajoin TdH-reitin jo näin yöllä. Wilma oli helpompi kiinnittää CC-hyrrään, joten ajoin lenkin sitten tällä kertaa sillä. Velskolantiellä tällä hetkellä Vittorian Evo XN onkin aivan sopiva rengas varsinkin Takkulan puoleisessa päässä.
Loppumatkasta Koskelantiellä ohi ajanut taksikuski kehui poikkeuksellista näkyvyyttä. On kuulemma harvinainen näky pyöräilijä, joka näkyy pimeässä.
Toi on ns. Extremeä. Mä lähen tästä kohta kastumaan :(
Onkos kukaan lähdössä sunnuntaina päiväsaikaan ;) ajamaan TdH reittiä? Saattaa olla tarjolla etupäässä poutasäätä.
Antero taisi vihjailla "Hepon yhteislenkit"-säikeessä (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=31515&page=3), että Bembölestä olisi myös huomenna klo 10 lähdössä porukkaa TdH-lenkille. Taidan suunnata sinne minäkin.
Käytiin 3hlö:n gruppetolla ajamassa erittäin mukailtua TdH lenkkiä, minulle tuli matkaa 116km, keskarilla 33,5. Ekat 2h keli oli ohan hyvä, mutta loppu 1½h vähän kosteahkoa :(
Huomenna klo:13:00 rippibileet naapurissa, joten Tupalenkki jää väliin. Täytyy jossain välissä käydä pari tuntia ajamassa.
Jari Kulmala
16.08.2008, 22.12
Kosteahkoa oli juu. Kiva oli silti ajaa kun tiet oli harvinaisen puhtaita kurasta ja roskasta. Varmaan torstain rankkasateiden ansiota.
Huomenna iikoon lenkille.
Sen jälkeen onkin kolme lepopäivää työmatkan merkeissä.
Onkohan lauantaina lenkillelähtijöitä bembölestä klo 10? Vois tulla pitkästä aikaan huristelemaan.
Onkohan lauantaina lenkillelähtijöitä bembölestä klo 10? Vois tulla pitkästä aikaan huristelemaan.
Juu tarkoitus olisi huomenna ajaa "tasasta" 30+ km/h muutama tunti tai jos HePon vakiolenkkiporukkaa (joka on siis ajamassa ilmeisesti huomenna TdH-lenkin), saa houkuteltua Tuvalle jo kymmeneksi, niin sitten voisi isommalla porukalla ajaa sen.
Jari Kulmala
29.08.2008, 21.19
Kannatetaan.
Kuullostaa hyvältä. Oli muuten tänään jo pirun koleaa polkea kesätamineissa. Huomenna otan kyllä irtohihat ja lahkeet mukaan.
Huomenna jää tupalenkki väliin, mutta sunnuntaina voin ajaa TdH-lenkin, jos muita kiinnostuneita löytyy.
Ensi viikon lauantaina voisi vielä ajaa TdH-reitin tarkistusmielessä läpi, jos silloin sattuu olemaan vielä kuivaa.
Teemu Kalvas
29.08.2008, 22.01
Ensi viikon lauantaina voisi vielä ajaa TdH-reitin tarkistusmielessä läpi, jos silloin sattuu olemaan vielä kuivaa.
Harja mukaan! ;)
Kai se on jonkun ajettava se tapahtuma-aamuna autolla ympäri ja lakaista samalla pahimmat mutkat. Pitää laittaa muistilistalle.
Tuvalla oltiin kympiltä käsi lipassa, mutta kovin oli hiljasta. Taisi olla vakioporukka Ylöjärven mettissä Tampereen kupeessa...
Yksi muukin ilmaantui ja ajettiin länteen päin (Siuntio) ja takas Tuvalle. Kilsoja 82 ja keskari 28 km/h, niin kuin oli tarkoituskin.
Käytiin muuten Mikkelän Essolla pyörähtämässä 10 jälkeen. Ahaa, sieltä porukka lähteekin jo 9:30, ilmankos oli vähän hiljasempaa...
Klo 10:02 olin Vantaankoskella (perinteisestihän on la Bemböle ja su Vantaankoski), mutta ei sielläkään ketään näkynyt. Ajoin sitten suurin piirtein sen lenkin, joka oli tarkoitus ajaa eilen (eilen kalusto päätti keskeyttää matkanteon Klaukkalassa).
Matkaa 230 km ja risat ja vauhtia vähän enemmän kuin tuolla teidän Siuntion kierroksella.
Jari Kulmala
14.09.2008, 19.43
Mä puolestani lähdin Mikkelästä liikkeelle klo 9:31. Muita ei ollut ilmestynyt paikalle. Ajoin rauhallista vauhtia Vihdin kautta Moksiin ja Lepsämään, kun jätin sen Moksin sakkolenkin eilen ajamatta.
Aamulla oli aika epävarma olo miten jaksaa eilisen jälkeen ajaa, mutta sitkuttelin kuitenkin tuollaisen neljän tunnin lenkin kylmässä ja tuulisessa syyskelissä.
Jari Kulmala
26.09.2008, 23.19
Jahas, kukaan ei ole vielä ehtinyt speksata, joten: tuvalta lähtö tasan klo 10:10, matkaa 200 km uuttamaata tampaten, keskari 28.
KonstantinShemyak
27.09.2008, 18.53
Jahas, kukaan ei ole vielä ehtinyt speksata, joten: tuvalta lähtö tasan klo 10:10, matkaa 200 km uuttamaata tampaten, keskari 28.
Olipa hieno lenkki! Kiitoksia Jari, Jan ja Teemu - olen pahoillani että roikkuin perässä koko ajan, tavoitteena oli pysyä joukossa, onnistui paitsi kertaa tai kahta :rolleyes: Kilometriä tuli vähemmän, joka oli minulle varsin hyvä kun ehdin myös kotiasioihin, mutta keskarina 31.0 km/h GPSin mukaan.
Ainoat kuvat jaksoin tehdä kun rengas rikkoi (muina aikoina pystyin vain hengittämään :D):
http://konstantin.shemyak.com/photos/d/1872-2/27092008312.jpg (http://konstantin.shemyak.com/photos/d/1870-1/27092008312.jpg) http://konstantin.shemyak.com/photos/d/1876-2/27092008313.jpg (http://konstantin.shemyak.com/photos/d/1874-1/27092008313.jpg)
Ja reitti (kuvana):
http://konstantin.shemyak.com/photos/d/1878-2/route.png (http://konstantin.shemyak.com/photos/d/1877-1/route.png)
Ja minä kun olin päivällä bongaavinani Jarin tulossa Ikkalasta Karkkilan suuntaan noin klo 14 aikoihin? Taisi olla sittenkin joku muu? Itse olin liikkeellä autolla :o
Jari Kulmala
27.09.2008, 21.32
Joo, kyllä se mä varmaan olin. Jaettiin Lohjalla kahvitauon jälkeen porukka kahtia, eli minä jatkoin vielä pois päin kotoa kun olin suunnitellut pitempää lenkkiä. 200 km ja 7 tuntia tuli täyteen.
Vähän erikoinen juttu muuten tuo rengasrikko. En ole ennen saanut snakebiteä maantierenkaaseen. Aamulla laitoin renkaaseen painetta 7.5 baaria. Ehkä olisi pitänyt laittaa 8 kun aamupaino oli kolme kiloa enemmän kuin viime lenkillä. Konstantin epäili että ehkä renkaassa on toinenkin reikä joka on ensin tyhjentänyt rengasta. Pelkäsin että rengas menee uudestaan kun en löytänyt piikkiä tai sirua ulkorenkaasta. No, kotona etsin toista reikää mutta ei löytynyt. Maalarinteippi muuten peitti hyvin latex-renkaan ison reiän, kun etsiskelin sitä pienempää reikää.
Mites muuten Epsoon maasturimiehet? Olen nyt asunut Espoon Keskuspuiston laitamilla kuukauden ja tutustunut pari kertaa omatoimisesti lähialueen maastoreitteihin, mutta onko kellään tietoa Espoon maastoajoporukoista? Omilla lenkeilläni on vastaan tullut muutama yksittäinen maasturikuski, mutta ollaan vaan moikattu ohimennen.
Olis kiva joskus mennä jonkun pitempään alueella vaikuttaneen mukaan tutustumaan minulle uusiin reitteihin...:)...vaikka löytäähän noita tietty itsekin renkaanjälkiä seuraamalla.
MTBCF ry:n porukkaa ajelee Espoossa silloin tällöin.
Tälläkin palstalla voisi tietty organisoida porukkalenkkiä keskuspuiston poluille. Saattaa löytyä uutta ajettavaa ja porukassa on aina mukavampi touhuta. Kiinnostuneita?
Nappulakenka
28.09.2008, 08.28
Tälläkin palstalla voisi tietty organisoida porukkalenkkiä keskuspuiston poluille. Saattaa löytyä uutta ajettavaa ja porukassa on aina mukavampi touhuta. Kiinnostuneita?
Mä olisin ainakin kiinnostunut. Muutenkin vasta tänä kesänä olen alkanut ajamaan metsässä satunnaisesti, joten kaikki vinkit ajotaidoista jne otan mieluusti vastaan :) eli aloittelija olen vielä metsän puolella, mutta innokkaana mukana
_o/ Hep! Mieluummin epävirallisen pikkuporukan kesken kuin maastopyöräseuran. Olin itseasiassa jokunen vuosi takaperin MTBCF:n jäsenkin (ajelinkohan yhteensä noin 10 kertaa klubikruisingissä ja yhdet viikkoajot päälle; kahden kesän aikana siis). Ihan kiva porukka, muttei ehkä mun juttu toi seuraan kuuluminen.
Omakin ajokaveriporukka kyllä löytyy, mutta eri aikataulut/asuinpaikat antavat melko huonosti periksi yhteislenkeille (vaikka oltiinhan me just Saariselällä ajelemassa 4 päivää).
Jari Kulmala
03.10.2008, 22.31
Vähän kostealta näyttää mutta eiköhän sinne sekaan mahdu. Eli huomenna tuvalta kymmeneltä maantielenkille. Mulle näin vuosin "kaikki käy" matkan ja vauhdin suhteen, paitsi jos kastuu, niin vauhtia on laitettava lisää että pysyy lämpimänä.
Jari Kulmala
04.10.2008, 09.20
Reittiehdotuksia:
Karkkila, Marttila, Sammatti, Karjalohja, Mustio: 204 km
Karkkila, Marttila, Sammatti, Lohja: 177 km
Karkkila, Marttila, Pusula, Vihti: 148 km
Jari Kulmala
04.10.2008, 20.21
Paikalle saapuneen yksimielisellä päätöksellä valittiin tuo eka reittivaihtoehto.
Siirtymineen kilometrejä tuli 226 ja keskari 28.9.
Ensin oli ajoittain heikkoja sadekuuroja mutta iltapäivällä sää muuttui täydelliseksi. Sään kuivuessa ketjut kuivuivat myös ja piti käydä Karjalohjan Nesteeltä ostamassa ketjuöljyä kun ei kestänyt kuunnella sitä kitinää.
Aamulla juuri, kun piti lähteä kohti Bemböleä, reipas sadekuuro pääsi muuttamaan suunnitelmia. Hetken mielijohteesta lähdinkin lenkille CC-hyrrällä, kun siinä sattuivat olemaan lokasuojatkin paikallaan. Matkaa kertyi vain 160 km, mutta aikaa kyllä meni reilun 2-satasen verran (muutama soratiepätkä ei ainakaan nostanut keskinopeutta). Lähtiessä varauduin sadekeliin, mutta alkumatkan sadekuurojen jälkeen keli muuttui lähes kesäiseksi.
Oli aamulla jotenkin tukkoinen olo ja olisi Jarin mukana roikkuminen todennäköisesti ollut turhan rankkaa. CC-lenkin jälkeen oli pakko käydä maantiepyörällä tehomittarin kanssa kokeilemassa, että normaalitehot/-vauhti löytyvät - pakko todeta, että yli 30 mm CC-renkailla pistosuojan kanssa ei pyörä vaan liiku maantiekiekkojen tapaan.
KonstantinShemyak
18.10.2008, 16.30
Tänään 18.10 Bembölen kahvituvalle klo 10 ilmestyi vain yksi ajaja. Odottelin viime hetkeen, eli 10:10 asti, että kovassa luoteistuulessa pääsen ilmaiseksi toisten peesiin. Suunnitelmani ei toteutunut, kovaa motivaatiota ei löytynyt, jäin polkemaan "coasting kahvilasta kahvilaan" tyylillä 70km Nuuksion ympäri. No ainakin takamatkalla Ojakkalasta Espoonlahteen kiihdytin myötätuulessa 30+ km/h, juuri kuin olisin ryhmän keskellä :D
Jari Kulmala
18.10.2008, 17.20
Sorry, taidettiin tehdä sulle vähän jekkua. Ehdotin tuossa "Prologin maantielenkit" -ketjussa, että yhdistetään meidän, Prologin ja HePon porukat ja lähdetäänkin Maunulasta. No, eipä Maunulaankaan sitten tullut ainuttakaan Prologilaista tai HePolaista. Kolme Espoolaista ja yksi ulkomaanvahvistus kuitenkin saapui paikalle.
Ajettiin Hyrylän kautta Haimooseen ja Selkiin, josta jatkoin kotiin ja kaksi muuta jatkoi vielä Ojakkalaan päin. Ulkomaanvahvistus oli jo kääntynyt aikaisemmin takaisin.
Jari Kulmala
25.10.2008, 19.45
Oliko tänään kukaan ajamassa? Näkyi olevan aikas hieno keli. Minulta jäi tänään (ja koko viikkona) pyöräily väliin, mutta huomenna on tarkoitus ajaa kelistä riippumatta.
Oliko tänään kukaan ajamassa? Näkyi olevan aikas hieno keli. Minulta jäi tänään (ja koko viikkona) pyöräily väliin, mutta huomenna on tarkoitus ajaa kelistä riippumatta.
Käytiin kahteen mieheen Porvoossa kahvilla. Menomatka +40 km/h tulomatka +20 km/h. Sanoisinko, että jonkin verran oli tuulta.
Jari Kulmala
31.10.2008, 22.45
Sunnuntaina klo 9:30 alkaa taas peruskuntokauden Iikoon yhteislenkit Mikkelän Essolta. Lenkeillä ajetaan maastureilla tai cyclocrossareilla Uudenmaan pikkuteitä. Joka kerta ajetaan eri reittejä. Yleensä lähdetään ensin vastatuuleen, jotta paluumatka on myötätuuleen. Talvilenkeillä kolutaan hauskoja päällystämättömiä pikkuteitä, joita ei tule kesälenkeillä ajettua. Välillä saatetaan poiketa autoteiden ulkopuolelle, esimerkiksi Nuuksion ulkoilureiteille tai tilanteen salliessa jopa jääteille. Lenkille ovat tervetulleita myös seuraan kuulumattomat.
Lenkit ajetaan tasavauhtisena PK:na, mutta koska kyseessä on yhteislenkki, niin PK-alue ei välttämättä toteudu kaikilla kuskeilla. Elitemieskuskeilla syke on PK:n alarajalla, ikureilla PK:n ylärajalla ja naisilla ja nuorilla syke saattaa mennä välillä VK:n puolelle. Aloittelijoilla syke saattaa hipoa MK-aluetta ainakin kun maasto on pehmeää tai epätasaista.
Elitekuskeille suositellaan mahdollisimman raskasta ajokalustoa, eli maastopyörää leveillä nastarenkailla ja vieläpä matalilla rengaspaineilla. Nuorille ja naisille suositellaan taas mahdollisimman kevyttä ajokalustoa kuten cyclocrossaria kapeilla hyvin rullaavilla renkailla ja kevyellä nastoituksella. Toisaalta tällaisella pelillä pahassa maastossa ajo vaatii hyvää tekniikkaa, mutta ainakin Laura L pysyi hyvin porukassa mukana tällaisella kalustolla viime vuonna. Valtaosa ajosta on kuitenkin tasaista ja hyvin rullaavaa tietä.
Varusteina kaikilla pitää olla kypärä, kaksi varasisärengasta ja renkaanvaihtovälineet. Pyörässä on syytä olla takalokari (takalokarittomat ajavat porukan viimeisinä). Talvella on hyvä olla nastarenkaat, jotta liukkaalla ajosta ei tule jäykkää jännittämistä.
Talvilenkeillä peesin tuoma hyöty on selvästi vähäisempi kuin kesäkelillä maantiepyörillä, vastatuuliosuuksia lukuunottamatta. Lenkin vetäjien pitää ottaa tämä huomioon. Siispä epätasaisella ja pehmeällä alustalla vetäjien täytyy pitää tehot kurissa, jotta nuorilla ja naisilla sykkeet ei nouse punaiselle alueelle.
Lähtö on tasan kello 9:30. Korkeintaan pari minuuttia saattaa lähtö myöhästyä.
Lenkkien kesto on aina vähintään 3 tuntia, mikä tarkoittaa sitä, että heti lenkin alusta alkaen pitää nauttia hiilihydraattia 50-70 g tunnissa, jotta lenkin lopussa ei tule seinä vastaan. Sipannutta ei kuitenkaan jätetä, ellei hän itse sitä vaadi. Sen sijaan tarjotaan tuplapeesiä ja työntöapua. Hätätapauksessa pidetään kahvitauko.
Lenkin aikana ei normaalisti pysähdytä kahvitauolle. Jossain neljän tunnin kohdalla pysähdytään juomapullojen täyttötauolle. Rengasrikon sattuessa kaveri voi jäädä auttamaan renkaanvaihdossa, mutta muu porukka ajaa viisi minuuttia eteenpäin ja palaa takaisin hakemaan korjausta tehneet mukaan.
Lenkit ajetaan tasavauhtisina, ja porukka pidetään kasassa. Alkukaudesta ei ajeta edes kunnanrajakirejä. Jos tasainen PK alkaa puuduttaa, niin sykkeen kohottamiseksi on suositeltavaa ottaa heikompikuntoisin työntöön ylämäessä. Jos mukana on ajureita, jotka haluavat ajaa lyhyemmän lenkin (esmes eivät halua ajaa 7 tuntia VK:ta), niin vetäjät pyrkivät suunnittelemaan reitin niin, että jossain kohdassa löytyy sopiva paluureitti lyhyemmän lenkin ajajille.
Lenkkien pakkasraja on henkilökohtainen. Käytännössä pakkasrajana on noin -10 astetta. Pakkasilla lämmitellään tarvittaessa välillä hetkeksi jalkautumalla. Pahimmillakin lumipyrykeleillä pyritään lähtemään lenkeille. Tällöin yritetään löytää ajokelpoisia aurattuja teitä. Turvallisuussyistä pyrykelillä pitää pyörässä olla takavalo.
Muutaman kerran talvessa sunnuntaiksi osuu ihanneolosuhteet, jolloin pakkasta on pari astetta, aurinko paistaa, ja tien pinnassa on tiukkaan painunut valkoinen lumikerros. Tällaisella kelillä on lähes pakko ajaa seiskatuntinen aamuhämärästä iltahämärään katsellen kuinka aurinko kiertää lenkin aikana taivaanrantaa.
Mahtavassa säässä ja mukavan vaihtelevissa maisemissa pk:ta 5 ja 1/2 tuntia neljän kuskin voimin. Itsellä kalustona maasturi ja semikorkeilla rengaspaineilla pysyi sykkeetkin pk-alueella. Tosiaankin kuten Jari tuossa kirjoittikin matka/aika kuluu mukavasti kun reitti meni reiteillä missä maantie/maastofillarilla ei tule kesäaikaan ajettua.
Jarin pedaalin sippaamisen lisäksi kalustorikoksi kirjattakoon, että pois lähtiessä peruutin autolla irtiolleen eturenkaani päällle parkkiksella.:D
(ei onneksi hajonnut kuin pikalinkku. Kai.)
[quote=Jari Kulmala;1018966]Sunnuntaina klo 9:30 alkaa taas peruskuntokauden Iikoon yhteislenkit Mikkelän Essolta. Lenkeillä ajetaan maastureilla tai cyclocrossareilla Uudenmaan pikkuteitä.
...asianmukaisilla renkailla, tulen joku kerta mukaan, kun laittoi Jari noin kutsuvan viestin. Kuulostaa tosi hyvältä - kun tuo talvikausi on tosi pitkä odottaa taas kunnon lenkkejä - sisätreenit treinerillä kun eivät vastaa täysin todellisuutta ja raitista ilmaa kyllä kaipaa!!! Toivottavasti lupaus työntö- ja peesiavusta pitää :)
Jari Kulmala
08.11.2008, 21.56
Huomenna taas lenkille Mikkelästä klo 9:30.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.