PDA

Näytä tavallinen näkymä : Espoon lenkit

Sivut : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28

Iletys
27.05.2011, 18.08
Joo, treenit pidetään kun ei tuon enempää kosteutta ole tulossa.
Sadetakki mukaan ja lämmintä päälle ettei tule kylmä.

Toivottavasti kurssi on niin täynnä, että Jari joutuu pitämään vielä uuden. :) Päivämäärät kun ei natsannut tällä kertaa.

pirtti
27.05.2011, 21.37
Minulle perinteinen klo 10 on lähempänä toteutumista, jos tuvalle huomenna kampean. Karjaa-kiepissä on speksattuna tylsää valtatietä poislukien Kuninkaantie. Kumpaa reittiä on on tarkoitus ajaa länteen?

Se on totta että tuo 51 sivu ei ole hehkeintä Etelä-Suomea. Mä lähden silti tuohon ysin porukkaan ja käännyn sitten jossain vaiheessa takaisin.

Tosin sää ja myös jonkin lainen fiilisvaraus. Fillisvaraus siksi, että sen verran vaikeaa puntin vääntäminen äsken. En tiedä missä vika oli mutta jotain oli pielessä, sen verran tässä omaa kroppaa tuntee. Puskisikohan jotain flunssaa tai mitä lie, ei ihan 100% kondis kuitenkaan...

VPR
27.05.2011, 21.46
Sunnuntaina vois ajella 4-5 tuntia tauolla, reittiehdotuksia? Palauttavaa Hyvinkään ajosta.

Heikki
27.05.2011, 21.56
Yksi vaihtoehto on että osallistutaan huomenna kp63:n ehdottamalle lenkille, mutta käännytään takaisin sopivassa kohdassa. Minun pitää ainakin olla takaisin Tuvalla n. neljän aikaan.

Minunkaan aikataulu ei salli nyt 300:n kierrosta. Mitäpä jos ajaisimme taas kerran perinteisen Inkoo-Immula-Vesikansa-Otalampi kiepin, hieman alle 160? Pitäisi ehtiä ennen neljää takaisin, jos lähdemme jo ysiltä kp63:n matkaan.

http://bikeroutetoaster.com/Course.aspx?course=233086
(http://bikeroutetoaster.com/Course.aspx?course=252772)

kp63
27.05.2011, 22.05
Jos sääennuste ei muutu selvästi pahemmaksi niin mennään speksin mukaan. Klousataan klo 21.

130 km Hankoon sivuvastaisessa > mahtavaa :)

Foreca, Norskit ja Ilmatieteenlaitos aika yksimielisiä säästä: Kirkkonummi Tammisaari välillä kevyt sateen riski, muutoin poutaa....mut kova vastatuuli kuivattaa:) eli mun ääni sille, että lähdetään klo 9.00 Hankoon

apuajaja
27.05.2011, 22.08
Klo 9 Hankoon.

JaTu
27.05.2011, 22.15
Foreca, Norskit ja Ilmatieteenlaitos aika yksimielisiä säästä: Kirkkonummi Tammisaari välillä kevyt sateen riski, muutoin poutaa....mut kova vastatuuli kuivattaa:) eli mun ääni sille, että lähdetään klo 9.00 Hankoon

Mä taidan kans tulla tekemään uusia aluevaltauksia lännen suuntaan, tavoitteena olis täyspitkä suoritus. Tämäkin reissu menisi taas ihan peesihengessä, lienee ok kipparille?

Ari_T
27.05.2011, 22.18

Jeh, mukana ollaan. Toivottavasti saadaan vähän vetoapua muilta tupalenkkiläisiltä alkumatkalle. :)

kp63
27.05.2011, 22.45
Mä taidan kans tulla tekemään uusia aluevaltauksia lännen suuntaan, tavoitteena olis täyspitkä suoritus. Tämäkin reissu menisi taas ihan peesihengessä, lienee ok kipparille?

tottakai, kiva kun uskallat lähtee

Jan Kruse
27.05.2011, 23.21
Minunkaan aikataulu ei salli nyt 300:n kierrosta. Mitäpä jos ajaisimme taas kerran perinteisen Inkoo-Immula-Vesikansa-Otalampi kiepin, hieman alle 160? Pitäisi ehtiä ennen neljää takaisin, jos lähdemme jo ysiltä kp63:n matkaan.

http://bikeroutetoaster.com/Course.aspx?course=233086
(http://bikeroutetoaster.com/Course.aspx?course=252772)

Sopii hyvin

Hannu Koo
28.05.2011, 00.49
Inkoo-Immula-Vesikansa-Otalampi kuullostaa hyvältä. Linkki vaan vie väärään :D Tämä (http://bikeroutetoaster.com/Course.aspx?course=233086) kai lienee tarkoitus.

Heikki
28.05.2011, 09.05
Inkoo-Immula-Vesikansa-Otalampi kuullostaa hyvältä. Linkki vaan vie väärään :D Tämä (http://bikeroutetoaster.com/Course.aspx?course=233086) kai lienee tarkoitus.

Se siis kävi kuitenkin noin :mad:.

Eilen piirtelin ja tallensin BikeRouteTouster:iin ensin tuon Karjalohjan kautta kiertävän reitin. Siitä tuli sitten kuitenkin liian pitkä. Poistin sen työkalusta ja latasin vanhan tallentamani Immula-Otalampi reitin. BikeRouteTouster kertoi julkisen linkin, josta tämä jälkimmäinen piti olla ladattavissa. Tarkistuksen vuoksi lähetin linkin ensin itselleni sähköpostilla, ennen kuin liimasin sen foorum viestiini. Kaikki näytti olevan oikein, mutta vaan eipäs ollutkaan. Mokasinko minä nyt jossakin, vain onko BikeRouteToaster:issa jokin vika?

Kiitos, että huomasit virheen ja lähetit oikean reittilinkin.

TuH
28.05.2011, 17.26
Missasinko vain jonkun aiemman viestin vai oliko sunnuntain tupalenkin reittiä ja speksejä vielä päätetty?

VPR
28.05.2011, 19.39
Ei ollu päätetty, mä vaan kyselin onko ehdotuksia. Tässä olis yks. (http://maps.google.fi/maps?f=d&source=s_d&saddr=Turuntie%2FReitti+110&daddr=60.3775859,24.5764789+to:60.40091,24.4852+to :60.41816,24.32298+to:60.4164199,24.1387892+to:60. 3024664,23.9223895+to:60.20052,24.33887+to:60.2012 7,24.52663+to:60.19697,24.56666+to:60.20061,24.627 57+to:60.21119,24.64212+to:Turuntie%2FReitti+110&hl=fi&geocode=FSDrlgMdLH14AQ%3BFfFJmQMd3gF3ASlT-QnkmOWNRjEAHLMlUbUAEw%3BFQ6lmQMdUJ11ASmlPntYa-aNRjEw6eEmUbUAEw%3BFXDomQMdpCNzASmdRmaiT92NRjFgE1A eUbUAEw%3BFaPhmQMdJVRwASlXRZ3PosSNRjEhgLElUbUAEw%3 BFYIkmAMd1QZtASmTHyZZlMeNRjGg4awlUbUAEw%3BFUiWlgMd tmFzASkLAx5xTpONRjFQrygeUbUAEw%3BFTaZlgMdJj92ASmVk zElmvKNRjExVJ8lUbUAEw%3BFWqIlgMdhNt2ASlVPf1h5fKNRj Gg0xEeUbUAEw%3BFaKWlgMdcsl3ASnB2-uzoPONRjGwhREeUbUAEw%3BFfa_lgMdSAJ4ASl10jvcvPONRjG H6YIVtUTvZQ%3BFeDqlgMdMnx4AQ&mra=dvme&mrsp=10&sz=14&via=1,2,3,4,5,6,7,8,9,10&sll=60.209506,24.633751&sspn=0.038848,0.086174&ie=UTF8&ll=60.286131,24.34845&spn=0.620115,1.378784&z=10) Vastapäivään, tauko vaikka siellä Saukkolan St1:llä.

abruzziamo
28.05.2011, 19.52
Reitti näyttää kyllä kivalta, ehkä vähän pitkä. Lähtö jos/kun on yhdeltätoista niin menee taas vaan koko päivä siinä. Lähdössä olen kuitenkin mukaan, oli reitti mikä tahansa. Käännyn sitten vaikka aikaisemmin reitiltä takaisin.

VPR
28.05.2011, 20.30
Joo iteki aattelin et onkohan tää liian pitkä, voidaan tietty lähteä jo klo 10 jolloin siitä tulis 28 km/h vauhdilla noin 5 tuntia plus tauot. Rakensin tän sen ympärille että ajettaisiin tota Karstuntietä Lohjanjärven rannassa, se on todella hieno enkä ole ajanut siitä hetkeen.

kp63
29.05.2011, 00.00
Ajeltiin Harryn, Jaanan ja Arin kanssa vähän muunneltu ja force major lyhennetty Hangon keikka 31 keskarilla.

Muunnos johtui teknisestä: oma takagummi hajos Inkoon jälkeen silleen, että saatiin se Jeesusteipillä kestää Karjaalle, josta uusi takarengas alle.

Lyhennys johtui omasta alokasmaisesta megavirheestä eli ilman merkkiä tehdystä jarrutuksesta, jonka seurauksena Ari ja Harry kolaroivat. Ari selvis naarmuilla, mutta Harri sai siipeensä useaan paikkaan ja pahimpana vasemman käden pikkurilli varmaan murtu. Tästä huolimatta Harry ajoi lenkin loppuun "yhdellä kädellä"----aika sissi..

Oma jarrutus johtui siitä, että tein keulassa muuta kuin keskityin porukan turvallisuuteen (asia josta olen monesti maininnut). Rengashässäkän takia reitti kulki Hangossa eripäin kuin oli speksattu ja kuinka sen olin opiskellut. Etsin keulassa risteystä ja kun sen löysin, niin jarrutus ilman ajatusta ja noin kävi.

Nyt vituttaa ja hävettää ja vielä kerran anteeksi muilta ja erityisesti Harryltä ja toivotaan että poppamiehet saa käden nopeasti ajokuntoon..
Muutoin kiva lenkki ja kovaa porukkaa.

apuajaja
29.05.2011, 00.19
Nyt vituttaa ja hävettää .

Nou hätä. Käpälä turvoksissa mutta katotaan aamulla lekurissa mikä tilanne. Nopeasti kaikki kävi ja turha lähteä syyllisiä hakemaan, olisihan sitä itsekin voinut tarkempi olla ja jarrut on keksitty. Sain kuitenkin ilmaiset ruuat ja kansipaikan Hangosta Espooseen joten ei voi valittaa. Ovelta ovelle 300,3 km moving time 9 h 56 min (joutu ajaa 12 km sakkolenkin että sai kolmosella alkavan matkamittariin)

Mahtilenkki ja loistava porukka :)

Glaciesvir
29.05.2011, 00.38
Mites torstain tammaraveissa on ollut porukkaa ajamassa? Helatorstai varmaan verottaa jonkin verran.

JaTu
29.05.2011, 00.38

Ehdottomasti samaa mieltä!
Paljon ehti tapahtua tämän reissun aikana, huominen menee kyllä siistien sisätreenien parissa;)

karhile
29.05.2011, 03.07
Mites torstain tammaraveissa on ollut porukkaa ajamassa? Helatorstai varmaan verottaa jonkin verran.

Viimeksi oli 18, joista enemmistö oli tosin oreja, mutta tällehän on oma ketjunsa :http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=35742&page=20

Ari_T
29.05.2011, 09.48
Nou hätä. Käpälä turvoksissa mutta katotaan aamulla lekurissa mikä tilanne. Nopeasti kaikki kävi ja turha lähteä syyllisiä hakemaan, olisihan sitä itsekin voinut tarkempi olla ja jarrut on keksitty. Sain kuitenkin ilmaiset ruuat ja kansipaikan Hangosta Espooseen joten ei voi valittaa. Ovelta ovelle 300,3 km moving time 9 h 56 min (joutu ajaa 12 km sakkolenkin että sai kolmosella alkavan matkamittariin)

Mielettömän hyvällä asenteella kyllä vedit loppuun asti. Enpä olisi varmaan itse vastaavassa kunnossa jatkanut noin pitkää matkaa. :eek:

Muilta osin lenkki oli loistava, mutta mitäpä muutakaan voi odottaa tuollaisella porukalla - kiitokset vielä. Loppulenkin kaaharirattijuopon kärähdys lämmitti myös mieltä. :)

apuajaja
29.05.2011, 13.04
No olihan se pikkusormi sit murtunut kuitenkin. Kipsi kädessä seuraavat viisi viikkoa. Olisi pitänyt ottaa ohjaustanko mukaan lekuriin, nyt ei tullu ergonomisesti kovin toimivaa kipsausta. Mutta eiköhän tolla jotain pysty tekeen.

VPR
29.05.2011, 17.19
Sunnuntaina ajettiin neljän hengen voimin hieman alle satanen kosteassa ja viileässä kelissä.

http://connect.garmin.com/activity/88700954

abruzziamo
29.05.2011, 18.13
Joo-o olipahan märkä lenkki, mutta kiva kuitenkin. Kiitoksia seurasta. Oli taas uusi ensikertalainenkin mukana menossa.
Pieni nootti kuitenkin kaikille meille. Täytyy muistaa, että kun kerta foorumilla ja kalenterissa luvataan sunnuntaille rauhallista lenkkiä, niin se vauhti pitäisi sitten pitää varsinkin mäissä kohtuullisena. Tasaisella kuormituksella ja hitaimman mukaan. Nyt meillä ei ollut selvästikään kunnon auktoriteettiä vetämässä, jotta porukka olisi pysyny kasassa. Toivottavasti kuitenkin sinä, joka lopulta jäit jälkeen tulet uudestaankin mukaan.

kp63
29.05.2011, 18.41
Joo-o olipahan märkä lenkki, mutta kiva kuitenkin. Kiitoksia seurasta. Oli taas uusi ensikertalainenkin mukana menossa.
Pieni nootti kuitenkin kaikille meille. Täytyy muistaa, että kun kerta foorumilla ja kalenterissa luvataan sunnuntaille rauhallista lenkkiä, niin se vauhti pitäisi sitten pitää varsinkin mäissä kohtuullisena. Tasaisella kuormituksella ja hitaimman mukaan. Nyt meillä ei ollut selvästikään kunnon auktoriteettiä vetämässä, jotta porukka olisi pysyny kasassa. Toivottavasti kuitenkin sinä, joka lopulta jäit jälkeen tulet uudestaankin mukaan.

Eipä forumi tai kalenteri mitään lupaa. Espoon lenkit ovat omatoimilenkkejä. Käsittääkseni ainoa, joka oli etukäteen oikeasti aktiivinen, oli VPR, joten lenkistä tuli siis hänenkaltaisensa. Eikä VPR mielestäni luvannut kellekään mitään? Siis: jos porukka haluaa rauhallista lenkkiä, porukan se pitää järjestää.

Näyttäisi kuitenkin, vastoin viime syksyn tuntemuksia, ettei Espoosta sitten tosiasiassa löydykkään su-lenkkien kippareita? Silloin lenkki tietenkin on syytä poistaa myös kalenterista. Sehän ei kuitenkaan estä ajamasta, mutta ei anna myöskään yllä kuvattua virheinfoa.

VPR
29.05.2011, 18.47
Mun mielestä lenkki voi olla kalenterissa mutta Vantaankosken 25-lenkin speksiä on turha sotkea siihen ettei tule väärinkäsityksiä.

rhubarb
29.05.2011, 18.50
Kannattaa muuttaa kalenterin kuvaukseksi “omatoimilenkki, ajetaan kuten erikseen lähtöpaikalla tai foorumilla sovitaan”.

abruzziamo
29.05.2011, 18.55
Joo myönnettäköön, ei siellä näköjään mitään lue. Jostain oli vaan kuulemma luettu, että sunnuntaina lähtisi rauhallinen lenkki tuvalta. Minusta on vaan sitten kohteliasta tehdä siitä semmoinen ja niinhän me lopulta tehtiinkin. Ei siinä mitään, hyvä lenkki oli. Kuhan vaan päästin ilmoille muutaman ajatuksen.

Iletys
29.05.2011, 19.35
Näyttäisi kuitenkin, vastoin viime syksyn tuntemuksia, ettei Espoosta sitten tosiasiassa löydykkään su-lenkkien kippareita? Silloin lenkki tietenkin on syytä poistaa myös kalenterista. Sehän ei kuitenkaan estä ajamasta, mutta ei anna myöskään yllä kuvattua virheinfoa.

Eiköhän vetäjiä löydy kun kunto kasvaa. Ainakaan omalla kohdalla kunto ei ole ollut sillä tasolla, että uskaltaisi lenkkiä vetää.
Ei nyt luovuteta. :) Vantaalle en lähe. Fillarilla vähintään 30km/h läpi.

Tassu
29.05.2011, 19.44
Tänään piti lähteä VPR:n speksaamalle lenkille, mutta kun katselin sadetutkaa aamulla niin mieli teki Vkoskelle. Kastuin kuitenkin kotiin-siirtymällä.

Mutta ensi vuonna mulla on tarkotus olla mukana Bemböle kuvioissa. Tää kesä menee sattuneesta syystä enemmän Vkoskella.

kp63
29.05.2011, 20.10
Eiköhän vetäjiä löydy kun kunto kasvaa. Ainakaan omalla kohdalla kunto ei ole ollut sillä tasolla, että uskaltaisi lenkkiä vetää.
Ei nyt luovuteta. :) Vantaalle en lähe. Fillarilla vähintään 30km/h läpi.

Lenkin vetäjäminen/kipparointi ei ole ajokunnosta kiinni, päinvastoin. Kipparihan saa halutessaan päättää kokonaiskeskarin, mäkinopeuden , oman ajopaikan jne. Eli kippari voi olla porukan huonokuntoisin. Johonkin talven viestiin kokosin noita kipparin hommia.

Tassulle kysymys eli et kai luvannut vetää kaikkia Vantaankosken lenkkejä vaan olla yksi vetäjistä?. Ja ei kai lupauksesi estä suo Espoolaisena ajamasta myös Espoon lenkkejä?. Käsittääkseni talvella oli näkemys se, että on myös Vantaankosken lenkkien edun mukaista se, että mahdollisimman moni ajaisi Espoosta. Tähän SIR- kiä vois ottaa kantaa?.

ElluT
29.05.2011, 20.49
Sunnuntain epoiluja voi haitata myös negatiivinen lumipalloefekti: itse suuntasin tänään Vantaankoskelle, kun arvelin tuvalta olevan lähdössä suhteellisen vähän kuskeja, jolloin myös vetovuoroon joutuminen on todennäköisempää :D Tämän seurauksena tuvalta lähti siis yksi kuski vähemmän. Vantaankoskella on aina takuuvarmasti sen verran porukkaa, että sinne voi hyvällä omallatunnolla lähteä kansipaikalle peesailemaan, jos on sellainen tarve.

Toki mieluummin ajelisin lähes 15km lähempää, kyllä noi tunnin siirtymät alkaa syödä naista - varsinkin kotimatkalla sateessa... Ens sunnuntaina sitten taas tuvalta, tai ehkä jo helatorstaina, jos vaikka silloinkin olisi porukkaa lähdössä?

Tassu
29.05.2011, 21.11
Tassulle kysymys eli et kai luvannut vetää kaikkia Vantaankosken lenkkejä vaan olla yksi vetäjistä?.
Joo, yksi vetäjistä toki, silloin kun pääsee. Tänä viikonloppuna mun ei pitäny olla ollenkaan maisemissa, mutta ei sit päästykään reisuun.

Ja ei kai lupauksesi estä suo Espoolaisena ajamasta myös Espoon lenkkejä?.
Ei, tarkoitus on kesän aikana tulla myös katsastaan Espoon lenkkejä. Ja ensi viikonloppuna tähän voisi olla "taas" mahdollisuus.

Käsittääkseni talvella oli näkemys se, että on myös Vantaankosken lenkkien edun mukaista se, että mahdollisimman moni ajaisi Espoosta.
Joo näin. Tällä hetkellä Vkoskella muodostuu yleensä 2 x 25 ryhmää ja usein myös 2 x 28. Eli vetäjiä tarvitaan sielläkin. Tosin tämän päiväisen perusteella voi rehellisesti sanoa, että moni tyyppi kyllä pystyy sen 2-10 minuuttia oleen vetohommissa eli siinä mielessä lenkkien pitäs sujua vaikka monta ryhmää muodostuisikin.

Niis siirtymissä Vkoskelle ei ole mitään muuta iloa kuin että saa extra kilometrit matkakassaan.:D

Iletys
29.05.2011, 21.12
Lenkin vetäjäminen/kipparointi ei ole ajokunnosta kiinni, päinvastoin. Kipparihan saa halutessaan päättää kokonaiskeskarin, mäkinopeuden , oman ajopaikan jne. Eli kippari voi olla porukan huonokuntoisin. Johonkin talven viestiin kokosin noita kipparin hommia.

Nyt oli lähinnä kyse siitä, että jossain vaiheessa keskinopeus tippuisi monellakin pykälällä. Nyt tiedän kunnon ja voin olla jonkun sunnuntain 26-28 lenkin vetäjä, kunhan vaan pääsen joskus paikalle. ;) Taitaa olla 12. päivä kesäkuuta.

pirtti
29.05.2011, 21.25
[QUOTE=ElluT;1622634tai ehkä jo helatorstaina, jos vaikka silloinkin olisi porukkaa lähdössä?[/QUOTE]

Mä ajan torstaina mutta olen aikataulurajoitteinen ja pitää olla klo 13 takaisin tuvalla. Eli lähden varmaan ysiltä jo jotain tommosta arkilenkkiä pidempää, mutta viikonloppulenkkiä lyhyempää kieppiä veivaamaan.

kp63
29.05.2011, 23.27
Toki mieluummin ajelisin lähes 15km lähempää, kyllä noi tunnin siirtymät alkaa syödä naista - varsinkin kotimatkalla sateessa... Ens sunnuntaina sitten taas tuvalta, tai ehkä jo helatorstaina, jos vaikka silloinkin olisi porukkaa lähdössä?

Ei kenenkään tarvi lenkeillä ajaa keulilla, jos ei halua. Sähän Ellu tiedät et miehet vetää naisia mielellään . Meillä on ollut nyt kahdella ultramatkalla (180-280) Jatu mukana ja kiva et on ollut eikä vetäminen oo ollut mikään ongelma. Sitäpaitsi keulillahan saa ajaa just sitä vauhtia ku haluu, kyllä nopeammat ajaa ohi, jos vauhti ei miellytä. Esim mun kipparoimila lenkeillä mä voin vetää yleensä aina koko lenkin, tosin silloin keskari tippuu monen mielestä liian alas. Olen myös kipparoinut sellaisia lenkkejä, jossa olen varannut jo etukäteen kansipaikan.
'
Iletys: Juuri tuohon nopeusryhmään kippareita tarvitaan.

Pirtti: Mä voisin tulla to palauttelee aamulenkille kunhan se on sanotaanko max 3h ja kevyt tai sitten niin et oon kansipaikalla. Mulle käy mikä aika vaan aamusta.

Keskiviikkona mennään alustavasti Ari:n kanssa (oliko niin että, Esa lähti kanssa) ajaa Kaskelan 10KM TEMPO. Tempo alkaa 18.30 ja siirtymä tuvalta vie 28 keskarilla 1.5h eli lähtö tuvalta 16.30 eli jää 30 min aikaa levätä. Vantaankoskella ollaan noin klo 17.00.

http://maps.google.fi/maps/ms?oe=utf-8&client=firefox-a&ie=UTF8&hl=fi&msa=0&msid=200657719599862095593.0004a46e56ec72cbb4d3e&ll=60.315728,25.000076&spn=0.140607,0.594292&z=12

karhile
29.05.2011, 23.47
Nyt oli lähinnä kyse siitä, että jossain vaiheessa keskinopeus tippuisi monellakin pykälällä. Nyt tiedän kunnon ja voin olla jonkun sunnuntain 26-28 lenkin vetäjä, kunhan vaan pääsen joskus paikalle. ;) Taitaa olla 12. päivä kesäkuuta.

Se ei liene hirmuinen ongelma, vaikka keskinopeus olisikin pienempi, kuin tähän mennessä Espoon lenkeillä. Itsekin olen tässä alkukaudesta suunnannut muutaman kerran sunnuntaisin juuri Vantaankoskelle hiljaisempien ajovauhtien perässä, vaikka siirtymä sinne ja sitä myötä aikaisempi lähtö risoo (n.21 kilsaa verrattuna tuvan 7 kilsaan). Enkä selvästi ole ainoa. Luulisin tuon 26-28 lenkin vetävän heti lisää lähtijöitä, vaikka varmaan se joillekin on sitten puolestaan liian hidasta menoa.

Ari_T
30.05.2011, 09.20
Keskiviikkona mennään alustavasti Ari:n kanssa (oliko niin että, Esa lähti kanssa) ajaa Kaskelan 10KM TEMPO. Tempo alkaa 18.30 ja siirtymä tuvalta vie 28 keskarilla 1.5h eli lähtö tuvalta 16.30 eli jää 30 min aikaa levätä. Vantaankoskella ollaan noin klo 17.00.

Tulen varmaan suoraan töistä Vantaankoskelle. Koitan olla siellä viimeistään 17:00.

Tomas Beijar
30.05.2011, 09.24
Sunnuntain epoiluja voi haitata myös negatiivinen lumipalloefekti: itse suuntasin tänään Vantaankoskelle, kun arvelin tuvalta olevan lähdössä suhteellisen vähän kuskeja, jolloin myös vetovuoroon joutuminen on todennäköisempää :D Tämän seurauksena tuvalta lähti siis yksi kuski vähemmän. Vantaankoskella on aina takuuvarmasti sen verran porukkaa, että sinne voi hyvällä omallatunnolla lähteä kansipaikalle peesailemaan, jos on sellainen tarve.

Mulle sopii torstaina 3h lenkki ja sunnuntaina normaali pk lenkki tuvalta.

Päällikkö
30.05.2011, 10.38
Mulle sopii torstaina 3h lenkki ja sunnuntaina normaali pk lenkki tuvalta.

Mihin aikaan siis to olisi lähtö jos yrittäisin joukkoon mukaan?
Speksi vauhti 28? ja aika 3h?:seko:

Iletys
30.05.2011, 10.45
Mihin aikaan siis to olisi lähtö jos yrittäisin joukkoon mukaan?
Speksi vauhti 28? ja aika 3h?:seko:

Mä annan äänene kello 11 lähdölle. Ja minulle sopisi ajaa pikkuisen kauemminkin. Jos sitten tekisi lenkin niin, että osa porukasta voisi jäädä vielä pyöriskelemään jos siltä tuntuu.

pirtti
30.05.2011, 10.55
Mä annan äänene kello 11 lähdölle. Ja minulle sopisi ajaa pikkuisen kauemminkin. Jos sitten tekisi lenkin niin, että osa porukasta voisi jäädä vielä pyöriskelemään jos siltä tuntuu.

3h + 28km/h käy kyllä, mutta kuten aiemmin kirjoitin, mun pitää olla 13.00 mielellään takaisin tuvalla (13.30 ihan viimeistään - mutta joku teknisen tauon vara olisi hyvä olla), eli lähden itse viimeistään klo 10 ajamaan. Jos muita aiemman lähdön ajajia kuin minä (ja KP?) ei ole, niin sitten lähden ysiltä.

Päällikkö
30.05.2011, 11.01
Mulle sopii kanssa hieman pitempikin pyöriminen, jos vauhdit kohdallaan.. kuitenkin tarkoitus pk:lla vetää ;-)
Mulle käy aikaisempi lähtö eli 09-10 paikallaan, eli Iletys vaan joutuu heräämään ennen mukavuusrajaa :)

Iletys
30.05.2011, 11.42
Mulle sopii kanssa hieman pitempikin pyöriminen, jos vauhdit kohdallaan.. kuitenkin tarkoitus pk:lla vetää ;-)
Mulle käy aikaisempi lähtö eli 09-10 paikallaan, eli Iletys vaan joutuu heräämään ennen mukavuusrajaa :)

Kyse on TAAS perheen aikatauluista. 10:00 olisi ihan ok, mutta siitä tulee sanomista. 9:00 on sitten jo avioero.

Tomas Beijar
30.05.2011, 12.00
Mulle sopii lähtö 10-11 ja keskaria voisi olla noin 30. Linkissä ehdotus reitistä ja se on noin 86 km. Reitti tarjoaa Evitskogin kohdalla paljon vaihtoehtoja niille jotka haluaa heittää pidemmän lenkin.

http://maps.google.fi/maps/ms?ie=UTF8&hl=fi&msa=0&msid=214757472847202866379.0004a47981bbe0040a498&ll=60.200422,24.446297&spn=0.136496,0.308647&z=12&iwloc=0004a479d3f96b12606cd

tipsu
30.05.2011, 12.03
Minä lähtisin mielelläni klo 11, ei jaksa herätä mihinkään aamulähtöön. Haluaisin ajaa kevyesti 25-27 km/h tai tuuli huomioiden. Mikään happolenkki ei käy, viikonloppuna täytyy jaksaa ajaa mahdollisesti pitkään. Jos en saa seuraa, ajan luultavasti yksin. 28-vauhti on liikaa, eli eri lenkkiseuraa tässä haen. Matkana joku 80 km voisi olla hyvä.

Iletys
30.05.2011, 12.07
Mulle sopii lähtö 10-11 ja keskaria voisi olla noin 30. Linkissä ehdotus reitistä ja se on noin 86 km. Reitti tarjoaa Evitskogin kohdalla paljon vaihtoehtoja niille jotka haluaa heittää pidemmän lenkin.
http://maps.google.fi/maps/ms?ie=UTF8&hl=fi&msa=0&ll=60.210103,24.661388&spn=0.034114,0.077162&z=14&msid=214757472847202866379.0004a47981bbe0040a498

Linkki ei wörkkinyt? Antoi vähän turhankin vapaat kädet lenkin pidentämiselle. :)
Vauhti olisi mulle hyvä, mutta miten me saadaan Tipsu mukaan?

Tomas Beijar
30.05.2011, 12.15
Linkki ei wörkkinyt? Antoi vähän turhankin vapaat kädet lenkin pidentämiselle. :)
Nyt toimii. Eka kertaa eli en ole mikään G-maps ekspertti :)

http://maps.google.fi/maps/ms?ie=UTF8&hl=fi&msa=0&msid=214757472847202866379.0004a47981bbe0040a498&ll=60.200422,24.446297&spn=0.136496,0.308647&z=12&iwloc=0004a479d3f96b12606cd

Ei se keskari ni fiksattu ole eli kelin ja tuulen armolla mennään. 27-30 keskarin ero ei ole suuri peesissä ja ylämäet mennään lunkisti.

tipsu
30.05.2011, 12.29

Ajakaa vaan 30 km/h, jos haluatte. Ehkäpä tuollainen hitaampikin lenkki toteutuu vielä, tai sitten jos olen energinen (ettekä lähde heti millään tyrmäysvauhdilla liikkeelle) niin saatan tulla kokeilemaan kauanko jaksan roikkua peesissä. Elättelen nyt toistaiseksi vielä toivoa hitaasta lenkkiseurasta:)

Iletys
30.05.2011, 12.46
Ajakaa vaan 30 km/h, jos haluatte. Ehkäpä tuollainen hitaampikin lenkki toteutuu vielä, tai sitten jos olen energinen (ettekä lähde heti millään tyrmäysvauhdilla liikkeelle) niin saatan tulla kokeilemaan kauanko jaksan roikkua peesissä. Elättelen nyt toistaiseksi vielä toivoa hitaasta lenkkiseurasta:)

Okei, no mutta oliskos se nyt päätetty, että TO 11:00 lähtö myös "järjestetään"?

Päällikkö
30.05.2011, 14.03
No lähetään nyt jo kello 10 tuvalta.. Kerkeää tehdä jotain lenkin jälkeenkin.. :eek:
Jos porukka repii mäkiin, niin saa odottaa sitten päällä.. Eli peesissä se karkea 28 mulla haarukassa. Voin sitten ehkä jatkaa lenkkiä sen 3h jälkeen, jos paikat sen sallii ja sää suosii..:D

Tomas Beijar
30.05.2011, 14.06
Kello 10 sopii

Päällikkö
30.05.2011, 14.15
Loistavaa..

Iletys
30.05.2011, 14.46
loistavaa..

10:15?

tipsu
30.05.2011, 15.00

Tule tammaraveihin, siellä suunnitellaan 11 lähtöä.

Päällikkö
30.05.2011, 15.02

Nyt Iletys on vedätyksen makua.. Ei se mamma vartista kimpaannu enempää..
Klo 10 lähtien jalat kramppiin :)

Iletys
30.05.2011, 15.37
Nyt Iletys on vedätyksen makua.. Ei se mamma vartista kimpaannu enempää..
Klo 10 lähtien jalat kramppiin :)

Pitää alkaa valmistelemaan perhettä päiväksi takaisin talviaikaan. Eiköhän tuo kymppikin ole ihan ok. Tammaillaan huomenna. Tammaravit Part II pitäisi olla huomenna.
Ei tää mennyt nyt kuin Marokkolaisessa basaarissa.

Tassu
31.05.2011, 00.40
Älkääs ny veättäkö Iletystä. Perheellisten on pakko maksimoida hyödyllinen ajankäyttö.:D

Mut joo, klo 10.00 torstaina kuulostaa hyvältä. Tosin jos tammat lähtee myös klo 10, joudun arpomaan kumpaan menen.

timppa_234
31.05.2011, 08.53
To klo 10 ja 3 tunnin pikalenkki passais meikäläiselle hyvin.

Proj.nro
31.05.2011, 09.04

http://maps.google.fi/maps/ms?oe=utf-8&client=firefox-a&ie=UTF8&hl=fi&msa=0&msid=200657719599862095593.0004a46e56ec72cbb4d3e&ll=60.315728,25.000076&spn=0.140607,0.594292&z=12

Jep, lähden myös. Koitan ehtiä tuvalle.

Glaciesvir
31.05.2011, 09.32
Mut joo, klo 10.00 torstaina kuulostaa hyvältä. Tosin jos tammat lähtee myös klo 10, joudun arpomaan kumpaan menen.
Taitaa TosiMiehet&aamuvirkut lähteä 1000 ja neidit&nöösit sitten 1100.

Iletys
31.05.2011, 09.32
Älkääs ny veättäkö Iletystä. Perheellisten on pakko maksimoida hyödyllinen ajankäyttö.:D

Hyvä, joku ymmärtää. :)

Tammat taitaa lähteä klo 11 (tai sitten on jo vanhaa tietoa). Ja eikä sitä perheellinen vieraiden tammojen kyytiin saa lähteä.

Jari Kulmala
31.05.2011, 09.40

Ei se keskari ni fiksattu ole eli kelin ja tuulen armolla mennään. 27-30 keskarin ero ei ole suuri peesissä ja ylämäet mennään lunkisti.

Tomas, pistä aina lenkkikuvaukseen saman tien ajetaanko myötäpäivään ja vastapäivään. Voisin tulla Ikean lähdöstä mukaan ajamaan pidennetyn version.

Jari Kulmala
31.05.2011, 09.54
Yleisön pyynnöstä järjestän maantiepyöräilyn harrastajille tekniikkaharjoituksen 2 kertaa 1,5 tuntia + varapäivä.
Harjoitus sisältää teoriaa ja käytännön harjoittelua.

Ekalla kerralla harjoitus tehdään maastopyörällä (tai muulla vähän leveärenkaisemmalla kuin maantiepyörä, huom! takalokari pois) ja se sisältää harjoittelua nurmipinnalla kaatumisriskin takia (normaalisti kaatumista ei pitäisi tapahtua, mutta riski on olemassa). Toisella kerralla harjoitus on maantiepyörällä asfaltilla.

Aiheina on samoja asioita joita harjoiteltiin keväällä Leppävaaran keskiviikkolenkkien yhteydessä, eli:

- Jarruttaminen
- Hyppääminen esteen yli hitaassa vauhdissa ja nopeassa vauhdissa
- Putkelle nousu ilman suhteellista taaksepäin siirtymistä
- Kurviin ajo
- Suoraan ajaminen
- Taakse katsominen
- Rengaskosketuksen hallinta
- Hartiakosketuksen hallinta
- Juomapullon poimiminen vauhdissa huoltajan kädestä

Harjoitus on ilmainen. Osallistujilta edellytetään oman pyörän käyttäytymisen tuntemusta, eli ainakin muutama sata kilometriä pitää olla pyörällä ajettu lenkkivauhtia. Kohderyhmänä on pääkaupunkiseudun yhteislenkkien osallistujat tai sellaisille osallistujaksi suunnittelevat. Harjoitus ei ole tarkoitettu ihan aloitteleville pyöräilijöille, vaan esimerkiksi lukkopolkimien käyttö pitää olla tuttua jo ennestään. Osallistujat ovat mukana omalla vastuulla.

Kokoontumispaikka: Sellon Pyörä, Leppävaara, Alberganesplanadi 2, Espoo
Aika:
Perjantaina 27.5. klo 19, harjoitus maastopyörällä
Keskiviikkona 1.6. klo 19, harjoitus maantiepyörällä
Varapäivä: Perjantai 3.6. klo 19 varapäivä

Huom! Varapäivä 3.6. otetaan käyttöön vain jos huonon kelin takia harjoitus päätetään jättää väliin.

Kurssille mahtuu kymmenen ensiksi ilmoittautunutta.
Ilmoittautumiset tuonne:
http://www.doodle.com/unewkqf2ga3rks3r

Perjantaina oli kostea keli, mutta kaikki ilmoittautuneet tulivat kuitenkin paikalle (yksi tuli kylläkin väärään aikaan ja ei sitten ollut mukana). Leppävaarasta löytyi muuten yllättävästi kuivaa, lämmintä ja rauhallista treenitilaa :D.

Huomenna treenaillaan maantiepyörillä sitten kurvailua, hyppäämistä ym. vähän kovemmassa vauhdissa.

Jan Kruse
31.05.2011, 09.58
Ilmoittaudun myös Tomaksen lenkille torstaina klo 10.

VPR
31.05.2011, 10.01
Leppävaarasta löytyi muuten yllättävästi kuivaa, lämmintä ja rauhallista treenitilaa :D.
Olitteko taas parkkihallissa? :D

pirtti
31.05.2011, 10.56

Tämä on hyvä setti. Klo 10 lähtö tuvalta ja tuolla lenkillä mennään, myötäpäivään?

Iletys
31.05.2011, 11.18
Tämä on hyvä setti. Klo 10 lähtö tuvalta ja tuolla lenkillä mennään, myötäpäivään?

Tuun siis myös. Taitaa olla vastapäivään kun käänsin reitin gpx muotoon, niin näin väitti.

Glaciesvir
31.05.2011, 11.22
Oletan että tuo Niemenkylä-Myllykylä osuus on asfaltoitua, kun viikonloppuna seikkailin Annilantien kautta ja siellä oli pidempi pätkä hiekkatietä ikävän yllärinä?

Tomas Beijar
31.05.2011, 13.20
Juu, koko reitti on asfaltoitu. On itselläkin ollut aikoina tarkoitus mennä Annilantien kautta, mutta jouduin kääntymään kun asfaltti loppui ja silloin ajoin tuon pidemmän reitin siuntion kirkonkylän kautta.

VPR
31.05.2011, 13.23
Niemenkyläntie on asfalttia, Annilantie ja Karhusuontie hiekkatietä.

Glaciesvir
31.05.2011, 13.23
Kiva tietää tulevia lenkkejä ajatellen. Annilantien alussa oli kyltti "3km routavaurioita", niin ajattelin et kai sen 3km jaksaa, no sitten tuli risteys ja kyltti "2km routavaurioita" :D En tiennyt, että järven toiseltakin puolen pääsee, kun ei ollut karttaa mukana ja saman reitin ajaminen takaisin tuntui myös tyhmältä.

Tomas Beijar
31.05.2011, 14.40
Tomas, pistä aina lenkkikuvaukseen saman tien ajetaanko myötäpäivään ja vastapäivään. Voisin tulla Ikean lähdöstä mukaan ajamaan pidennetyn version.
Ok, kiitti vinkistä eli vastapäivää olisi tarkoitus ajaa ellei tuulen suunta ja voimakkuus ole sitä vastaan. Olisi suotavaa ajaa vastatuulen osuus matkan alussa. Lähtö on siis tuvalta.

pirtti
31.05.2011, 15.33
Ok, kiitti vinkistä eli vastapäivää olisi tarkoitus ajaa ellei tuulen suunta ja voimakkuus ole sitä vastaan. Olisi suotavaa ajaa vastatuulen osuus matkan alussa. Lähtö on siis tuvalta.

4km pidennystä ehdotan, eli alun 110 tien sivun ajoon kieppiä Brobackan kautta.

karhile
31.05.2011, 16.04

Epäilinkin jo viime vuonna, ettei TosiMiesten rohkeus riitä lähtemään Tammaraveihin;).
Klo.11.00 lähtijöihin lisätään vielä aamutorkkuilijat, johon ryhmään luonnollisesti ainoastaan kuulun.

Päällikkö
31.05.2011, 16.45
4km pidennystä ehdotan, eli alun 110 tien sivun ajoon kieppiä Brobackan kautta.

Kuulostaa hyvälle ainakin minulle. Eli käy.:cool:

Tassu
31.05.2011, 22.53
Mun on siis pakko olla aamuvirkku....

Sunnuntaille on varmasti jotain speksattua lenkkiä tulossa, mutta pieni mainos tähän kohtaan
Helsinki-Turku-Helsinki/Turku-Helsinki-Turku n175 km lenkki su 5.6 järjestää CCH&TuUl (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=42589)

Ilmaisin kiinnostukseni Hepon lenkkilistan kautta ja mahdolllisesti vetään hitaampaa ryhmää. Muita lähtijöitä? Katso linkit, jotta tiedät mikä meininki.

kp63
01.06.2011, 08.17
Välillä hapotettava.

Perjantaina mäkiharkka + VK harjoitus. Lähtö Lahnuksen Shelliltä 13...18. Koko setti vienee noin 3h. Mäkiharkka osuus sopii kaikiile, mutta VK-osuus vain niille, jotka ovat ajanneet esim Vantaankosken kovia ti-to lähtöjä. Jos kiinnostaa, niin laita mielummin YV tai txt nolla4nolla 3445nolla13, niin sovitaan lähtöaika. Ajan tän itse joka tapauksessa.

http://maps.google.fi/maps/ms?hl=fi&ie=UTF8&msa=0&msid=200657719599862095593.0004a30c155c4d5e90aa8&ll=60.392826,24.66362&spn=0.200489,0.725784&z=11

Sunnuntaina Solvallan 2xtempo (samanlainen speksi kuin Apuajajan laatima harjoitus viime viikon torstaina) + kevyt PK 26-28 perään. Lähtö tuvalta 8...11. PK-osuus + kaffitauko vienee noin 3h ja tempo-osuus vajaan tunnin eli koko setti vienee rapiat 4h. Sopii kaikille, joille 26-28 sopii matkavauhdiksi, koska tempo-osuuden kaikki ajavat omaan tahtiin 2 x noin22min ja 10 min huili eli kukaan ei jää matkalle.

Tää sopis myös su kevyemmäksi yhteislenkiksi, kun ajelee ton Solvallan tien päästä päähän vain kertaalleen ja rauhallisesti. Jos tää kuullostaa kaikista hyvältä, niin ilmotelkaa tänne ja sitten lähdetään su klo 11.00 tuvalta.

http://maps.google.fi/maps/ms?hl=fi&ie=UTF8&msa=0&msid=200657719599862095593.0004a48b1b3903740ea48&ll=60.303144,24.459686&spn=0.201041,0.725784&z=11

VPR
01.06.2011, 21.31
Eli huomenna klo 10 tuvalta? Voisin ajella Jarin kanssa pidemmän siivun.

Iletys
01.06.2011, 22.36
Koville tyypeille on Pe ja Su ohjelmaa, mutta onko joku tekemässä jotain La a.p.?

abruzziamo
02.06.2011, 13.10
Joo-o eipä tullut ollenkaan mieleen, että taskussa olevat sisurit oli lyhyellä venttiilillä ja alla on vähän profiilia. Kiitoksia porukalla, että odottelitte. Vaikkakin turhaan, kun en uskaltanut enää lähteä matkalle ilman sisureita / ulkorenkaalla josta se paistoi läpi. Erityiskiitos Tassulle, kun lainasit sisurin. Saat uuden takaisin, kun nähdään.
Sunnuntaina sitten uusiksi.

Tassu
02.06.2011, 16.15
Erityiskiitos Tassulle, kun lainasit sisurin.
Eipä kestä, pääasia, että pääsit jatkaan matkaa suuntaan tai toiseen.

86 km ja reilu 29 km/h lenkki takana. Ihan ok lenkki, paitsi muutamat tapahtumat vähän häiritsi. Tosin en ollut itse niissä osallisena. Masalan jälkeen tapahtunut (kaiketi) kaatuminen ylämäessä vei vähän ajofiiliksiä pois. Ymmärtääkseni ei kovin pahasti käynyt, mutta ainakin kp ja pirtti jäivät jälkijoukkoon muiden jatkaessa matkaa kohti tupaa/omille teilleen.

Kiitos kp:lle luottamuksesta vetohommiin kun yritettiin saada Jarin vetämä ykkösryhmä kiinni. Kivaa oli vaikka ei saatu (olivat menneet eri reittiä).

http://connect.garmin.com/activity/89599630

Jari Kulmala
02.06.2011, 18.12
Pitemmän lenkin ajanut porukka pääsi kommelluksitta perille (yksiä loppusuoralla tapahtunutta ketjujen katkeamisia lukuun ottamatta). Kantvikin kohdalla vaihdettiin reittisuunnitelmaa sisämaan suuntaan kun mereltä kävi hyisevän kylmä tuuli.

[--]
Kiitos kp:lle luottamuksesta vetohommiin kun yritettiin saada Jarin vetämä ykkösryhmä kiinni. Kivaa oli vaikka ei saatu (olivat menneet eri reittiä).
[--]

Mahtoiko olla kp:n jujutus ajattaa porukkaa vähän vauhdikkaammin. Tehän sitä eri reittiä menitte emmekä me :seko::D

VPR
02.06.2011, 18.44
Pidemmän lenkin dataa: http://connect.garmin.com/activity/89629119

Hieno lenkki ja hieno päivä, kiitos mukana olleille!

kp63
02.06.2011, 19.20
[QUOTE=Jari Kulmala
Mahtoiko olla kp:n jujutus ajattaa porukkaa vähän vauhdikkaammin. Tehän sitä eri reittiä menitte emmekä me :seko::D[/QUOTE]

Ei ollut, ku sullekin alkaa tota ikää kartuu vähän enemmän, niin tuut huomaa että muisti alkaa katkeilee..........niinku ketjut..........hm kauheet WWWWatit, onneksi en lähtenyt teiän pk (=paskaks ketjut) lenkille.

pirtti
02.06.2011, 19.30
Masalan jälkeen tapahtunut (kaiketi) kaatuminen ylämäessä vei vähän ajofiiliksiä pois. Ymmärtääkseni ei kovin pahasti käynyt, mutta ainakin kp ja pirtti jäivät jälkijoukkoon muiden jatkaessa matkaa kohti tupaa/omille teilleen.

Joo, päätin demonstroida vielä sen saarnan jälkeen että mitä käy kun häröilee, ei keskity ryhmän dynamiikkaan jne... :rolleyes: Eli jonon viimeisenä vaan nukuin tai mitä lie säädin ja kun vauhti putosi aika lujaa niin ajoin päin edessä menevää. Täysin oma moka ja siitä ei tarvi muiden fiiliksiä menettää. Kaadoin onneksi vain itseni.

Jälkijoukkoon jääminen oli meille ihan ok, turha siinä oli kaikkien odotella kun nuolin haavojani. Vammat ilmeisesti enemmän psyykkisiä, mitä nyt iho rikki kyynärpäästä ja parit mustelmat lonkassa ja reidessä.

kp63
02.06.2011, 19.32
[QUOTE=kp63;1624687]Välillä hapotettava.

Perjantaina mäkiharkka + VK harjoitus. Lähtö Lahnuksen Shelliltä 13...18. Koko setti vienee noin 3h. Mäkiharkka osuus sopii kaikiile, mutta VK-osuus vain niille, jotka ovat ajanneet esim Vantaankosken kovia ti-to lähtöjä. Jos kiinnostaa, niin laita mielummin YV tai txt nolla4nolla 3445nolla13, niin sovitaan lähtöaika. Ajan tän itse joka tapauksessa.

http://maps.google.fi/maps/ms?hl=fi&ie=UTF8&msa=0&msid=200657719599862095593.0004a30c155c4d5e90aa8&ll=60.392826,24.66362&spn=0.200489,0.725784&z=11

Sunnuntaina Solvallan 2xtempo (samanlainen speksi kuin Apuajajan laatima harjoitus viime viikon torstaina) + kevyt PK 26-28 perään. Lähtö tuvalta 8...11. PK-osuus + kaffitauko vienee noin 3h ja tempo-osuus vajaan tunnin eli koko setti vienee rapiat 4h. Sopii kaikille, joille 26-28 sopii matkavauhdiksi, koska tempo-osuuden kaikki ajavat omaan tahtiin 2 x noin22min ja 10 min huili eli kukaan ei jää matkalle.

Tää sopis myös su kevyemmäksi yhteislenkiksi, kun ajelee ton Solvallan tien päästä päähän vain kertaalleen ja rauhallisesti. Jos tää kuullostaa kaikista hyvältä, niin ilmotelkaa tänne ja sitten lähdetään su klo 11.00 tuvalta.

http://maps.google.fi/maps/ms?hl=fi&ie=UTF8&msa=0&msid=200657719599862095593.0004a48b1b3903740ea48&ll=60.303144,24.459686&spn=0.201041,0.725784&z=11[/QUOTE

MUUTOS NRO 1: Pe ajetaan Apuajajan kanssa klo 11 Tuvalta Solvallan mäkiharjoitus (+ehkä VK perään) ja Lahnuksen Shell/Rinnekoti on siten perutu. Su tehoharjoitus vielä auki, mutta jos toi aiemmin speksattu ei kiinnosta ajan jokun oman jutun.

Tomas Beijar
02.06.2011, 20.52
[QUOTE=kp63;1624687]Välillä hapotettava.

http://maps.google.fi/maps/ms?hl=fi&ie=UTF8&msa=0&msid=200657719599862095593.0004a48b1b3903740ea48&ll=60.303144,24.459686&spn=0.201041,0.725784&z=11[/QUOTE

MUUTOS NRO 1: Pe ajetaan Apuajajan kanssa klo 11 Tuvalta Solvallan mäkiharjoitus (+ehkä VK perään) ja Lahnuksen Shell/Rinnekoti on siten perutu. Su tehoharjoitus vielä auki, mutta jos toi aiemmin speksattu ei kiinnosta ajan jokun oman jutun.
Tulen mukaan sunnuntaina

Steely
02.06.2011, 21.32
Iltaa

Voisin liittyä seuraan Kylmälässä, jossa asun ja yrittää roikkua mukana tuossa 26-28 vauhdissa :) Kehä 3 asti, josta ajelen Lapinkyläntietä takaisin Kylmälään.
Mihin aikoihin about olette Kylmälässä ?

Lenkinne kulkevat aika usein Veikkolan liepeillä josta voin jatkossakin
liittyä porukkaan.

Iletys
02.06.2011, 23.33
Onko lauantaina tuvalta lähtijöitä? Tämän tyyppisen lenkin (http://www.bikeroutetoaster.com/Course.aspx?course=256526) voisi ajaa (myötäpäivään). 102km n.29km/h keskarilla. Lähtö klo 10:00? Saa muutakin ehdottaa.
Avasin vaan pääni kun mitään keskustelua lauantaista ole ollut. Hyvä lenkki olisi kait sunnuntainakin, mutta ei pääse.

kp63
03.06.2011, 09.23
Iltaa

Voisin liittyä seuraan Kylmälässä, jossa asun ja yrittää roikkua mukana tuossa 26-28 vauhdissa :) Kehä 3 asti, josta ajelen Lapinkyläntietä takaisin Kylmälään.
Mihin aikoihin about olette Kylmälässä ?
.

Ajan joudut itse arvioimaan, koska minulle liian monta muuttujaa: lähdetäänkö tasalta tai 10 yli, ajetaanko Solvalla 1..3 kertaa, tuleeko teknisiä taukoja 0..3, ollaanko kaffilla 0..30min. Aja mielummin Solvallan, mutta huomioi seuraava:

Porukkalenkille ei ole fiksua/suositeltavaa tulla yrittämään roikkumista, se ei ole näiden lenkkien idea. Porukkalenkillä on erityisesti turvallisuussyistä ajettava ja siis osattava ajaa tiukassa ryhmässä ja se edellyttää sitä, ettei joudu ajamaan ns täpöillä. Kokeile ensin esim vantaankosken su 25 tai to tammaraveja ja jos ne menee kivasti "roikkumatta", siirry vasta sitten seuraavaan nopeusryhmään. Tämä varsinkin silloin, jos sinulla ei ole ryhmäajokokemusta, joka on edellytys "nopeammissa" ryhmissä.

Edellisistä huolimatta liity mukaan, kimppalenkit on parasta fillaroinnissa.

kp63
03.06.2011, 09.28
Onko lauantaina tuvalta lähtijöitä? Tämän tyyppisen lenkin (http://www.bikeroutetoaster.com/Course.aspx?course=256088) voisi ajaa (myötäpäivään). 102km n.29km/h keskarilla. Lähtö klo 10:00? Saa muutakin ehdottaa.
Avasin vaan pääni kun mitään keskustelua lauantaista ole ollut. Hyvä lenkki olisi kait sunnuntainakin, mutta ei pääse.

Hyvä reitti. Hongisojalla saattaa olla vielä siltatyömaa eli lyhyt pätkä soralla?? En ole tosin muutamaan viikkoon ajanut, mutta harkitse kiertoa lännestä Perttulan kautta.

Mutta lauantai on ylioppilaiden, eli ei pääse.

Iletys
03.06.2011, 10.30
Hyvä reitti. Hongisojalla saattaa olla vielä siltatyömaa eli lyhyt pätkä soralla?? En ole tosin muutamaan viikkoon ajanut, mutta harkitse kiertoa lännestä Perttulan kautta.

Mutta lauantai on ylioppilaiden, eli ei pääse.

Jep, Siltatyö kestää 29.07.2011 saakka. Eli kiertämiseksi menee.

happo
03.06.2011, 10.49
Onko lauantaina tuvalta lähtijöitä? Tämän tyyppisen lenkin (http://www.bikeroutetoaster.com/Course.aspx?course=256088) voisi ajaa (myötäpäivään). 102km n.29km/h keskarilla. Lähtö klo 10:00? Saa muutakin ehdottaa.

Lauantai tupalenkki ok.

Iletys
03.06.2011, 15.52
Lauantai tupalenkki ok.

Ok. No varmaan muodostetaan parijono.

kp63
03.06.2011, 16.15
[QUOTE=kp63;1625902]
Tulen mukaan sunnuntaina

Ok, siis speksilenkki ainakin ajetaan.. Muutkin rohkeesti kokeilee mäkikuntoa. Täsmennyksenä vielä: mäkiveto on kilometrirajoitteinen nopeimmille ja muille aikarajoitteinen eli ajetaan 11 +11 min / setti eli kaikki on tauolla samaan aikaan.

happo
03.06.2011, 16.40
Ok. No varmaan muodostetaan parijono.

:Dtoivotaan että muitakin eksyy mukaan vaikka kiireinen lauantai..

VPR
03.06.2011, 19.22
Mulla on neljät ylppärit, sunnuntaina ajelen CCH:n ja TuUL:n lenkillä.

Iletys
04.06.2011, 18.38
Oliskohan seitsemän kuskia kun starttasi 100km lenkille tänä aamuna. n.29km/h oli "speksivauhti", mutta karkasi parilla pykälällä ylöspäin. Parhaimmillaan viiden kilsan pätkällä keskari melkein 36.

Alku oli sen verran vauhdikas Velskolan mäissä, että rokotti n.80km kohdilla. Piti jakaa porukka kahtia, että menohaluisemmat pääsevät menemään.
Jotenkin pitäisi pystyä pidättelemään voimia ylämäissä. Porukkana pitäisi pysyä.

Reitti oli hyvä vaikka itse sen suunnittelinkin. Pyöräilynintendokin näytti reitin tyyyttävästi paria fibaa lukuun ottamatta.

No vielä... Oli alkumatkasta hauskanhauska kuski kun tuli purkamaan meille pahaa oloa. Huudon jälkeen vielä yritti kiilata meidät klv:lle.

Tomas Beijar
04.06.2011, 23.19
[QUOTE=Tomas Beijar;1625962]

Ok, siis speksilenkki ainakin ajetaan.. Muutkin rohkeesti kokeilee mäkikuntoa. Täsmennyksenä vielä: mäkiveto on kilometrirajoitteinen nopeimmille ja muille aikarajoitteinen eli ajetaan 11 +11 min / setti eli kaikki on tauolla samaan aikaan.
Onko lähtö klo 11 tuvalta?

karhile
04.06.2011, 23.45
[QUOTE=kp63;1626517]
Onko lähtö klo 11 tuvalta?

Aina teille nööseille pitää kaikki taivuttaa rautalangasta;):
Lainaus parin päivän takaisesta kp63:n kirjoituksesta:
"Jos tää kuullostaa kaikista hyvältä, niin ilmotelkaa tänne ja sitten lähdetään su klo 11.00 tuvalta."

Steely
05.06.2011, 19.01
Liityin viiden miehen ja yhden ladyn porukkaan Kylmälässä Sjökullan
koulun tienoilla. Odotin kovempaa kyytiä mäkiosuuksilla, mutta onneksi
mentiin ne hiljalleen, jolloin pysyin helposti mukana vauhdissa.
(Mäkivauhti mittaa henkilön todellisen kunnon :) )

Paluumatkalla tuvalta Veikkolaan yksi kaveri meni ohi reipasta 30+ vauhtia ja pitihän siinä yrittää peesata mukana ja sehän onnistui !
Veikkolan keskustassa simahti takarengas ja syynä presta-venttiilin hajoaminen. Tunnollisena ohjeiden noudattajana minulla oli toki varakumit ulkorengasta myöten ja onneksi huoltoaseman kompressori oli vieressä, jolloin uuteen sisäkumiin 8 baria sisälle (suositus 100-kiloisille) ja loput
neljä kilometriä Kylmälään.

PS1. Miksi lenkiiohjeissa ei mainita ulkorenkaan mukanaoloa ? Voihan
siellä olla jokin lasinsiru joka rikkoo hetimiten uudestaan sisäkumin.
Näin minulle on käynyt kerran, tosin pyörä oli Nishikin hybridi ja rengas karkeampi kuin nämä maantieslicksit, joista vauriot on ehkä helpompi löytää.

PS2. Olen huomenna menossa Tallinnaan. Onko sieltä saatavissa
jotain fillarikamaa edullisemmin ?

VPR
05.06.2011, 19.08
Ulkorengas hajoaa harvemmin ja se vie aika paljon tilaa, lisäksi se maksaa 10 kertaa enemmän eikä sitä voi paikata pysyvästi. Ulkorenkaalle on fiksumpaa pitää mukana pientä paikkaa jonka avulla renkaalla pääsee kotiroskiksen ääreen.

Tallinnan liikkeistä ja hintatasosta en tiedä.

kp63
05.06.2011, 19.11
5 happofania ajoi solvallan tempo-osuuden. Yksi kuski liittyi Kylmälässä mukaan. Koko lenkki ajeltiin speksin mukaan ilman haavereita. Mukana 2 Espoon lenkkien ensikertalaista pitkän linjan ketjunpyörittäjää, jotka sulautuivat ryhmään erinomaisesti. Toivottavasti oli mukava kokemus ja tervetuloa uudelleen. Porukka oli mukava ja ainakin omasta mielestä speksi ensin tehoharjoitus "omaan tahtiin" ja sitten yhdessä oikeasti kevyt nautiskelulenkki oli mukava ja varmaan tulen esittämään samanlaista toistekin. Sääkin suosi. Kiitokset muille mukavasta seurasta.

Iletys
05.06.2011, 21.54
5 happofania ajoi solvallan tempo-osuuden. Yksi kuski liittyi Kylmälässä mukaan. Koko lenkki ajeltiin speksin mukaan ilman haavereita. Mukana 2 Espoon lenkkien ensikertalaista pitkän linjan ketjunpyörittäjää, jotka sulautuivat ryhmään erinomaisesti. Toivottavasti oli mukava kokemus ja tervetuloa uudelleen. Porukka oli mukava ja ainakin omasta mielestä speksi ensin tehoharjoitus "omaan tahtiin" ja sitten yhdessä oikeasti kevyt nautiskelulenkki oli mukava ja varmaan tulen esittämään samanlaista toistekin. Sääkin suosi. Kiitokset muille mukavasta seurasta.

Ensi sunnuntaina? Vai pitääkö pitää "perinteinen" lenkki välillä?

...Niin ja olsikos ensi keskiviikkona jotain porukkaa lähdössä tuvalta 17-18 lähdöllä? jotain 28-31 keskaria n.2,5-3h. Ite ainakin ajan, eli halukkuuden voisi täällä ilmoittaa.
Kaskelassa olis tempo, mutta ei vielä,,, ei vielä.

TommiL
05.06.2011, 22.06

Esitä ihmeessä - loistava treeni! Kiitokset seurasta.

VPR
05.06.2011, 22.45
Tällä viikolla ei ole Kaskelassa tempoa, siellä ajetaan joka toinen viikko. Sen sijaan Pepen tempo välillä Östersundom-Hakunila pyörii viikottain. Ensi sunnuntaina KP on Porvoon ajoissa joten voitte järkkäillä keskenänne mitä haluatte.

Steely
05.06.2011, 23.12
Onko kukaan menossa tähän tapahtumaan 17-18.6 ?

Voisi nimittäin olla aika upeata ihastella kauniita maisemia yöttömässä
yössä leppoisalla vauhdilla.

Viineri
05.06.2011, 23.42
PS2. Olen huomenna menossa Tallinnaan. Onko sieltä saatavissa
jotain fillarikamaa edullisemmin ?

Edullisuus on kovin suhteellinen käsite, mutta yksi parhaista kaupoista on Hawaii Express Piritalla, samalla pihamaalla, kuin Spordihotell

http://luxury.booking.com/hotel/ee/pirita-top-spa.fi.html?aid=311095;label=hotel-24570-ee-wT_ZCfrTf2ICtcgXoezF7gS4080678009;ws=&gclid=CPCCgsnCn6kCFRSVzAodQGbcsw#

Talisker
05.06.2011, 23.51
Onko kukaan menossa tähän tapahtumaan 17-18.6 ?

Voisi nimittäin olla aika upeata ihastella kauniita maisemia yöttömässä
yössä leppoisalla vauhdilla.

Yöttömässä yössä ajamme tänä vuonna myös Pitkän Yöpirkan.
Lähtö klo 20.00.
32, 30 ja 28km/h nopeusryhmät. Huoltoauto mukana.
Yöpyöräilyn maksu Pirkan toimistoon, ilmoittautuminen ryhmään myös minulle privaviestillä.

Iletys
05.06.2011, 23.56
Tällä viikolla ei ole Kaskelassa tempoa, siellä ajetaan joka toinen viikko. Sen sijaan Pepen tempo välillä Östersundom-Hakunila pyörii viikottain. Ensi sunnuntaina KP on Porvoon ajoissa joten voitte järkkäillä keskenänne mitä haluatte.

Ourait. Hyvä korjaus. Ja hyvä, että joku tietää KP:n menot myös. ;)

Tomas Beijar
06.06.2011, 11.49
Oli erinomaiset speksit tällä kertaa :) Kun porukka sai ajettua höyryt pihalle alkumetreillä Solvallan VK osuudella kukaan ei lähtenyt iskemään PK lenkin mäessä vaan jengi pysyi hyvin kasassa. Suosittelen muille ja tulen mielellään seuraavan kerran.

Ari_T
06.06.2011, 12.07
...Niin ja olsikos ensi keskiviikkona jotain porukkaa lähdössä tuvalta 17-18 lähdöllä? jotain 28-31 keskaria n.2,5-3h. Ite ainakin ajan, eli halukkuuden voisi täällä ilmoittaa.

Voisin lähteä ajamaan, jos ei mitään yllättäviä kiireitä tule. Voisi vetäistä vaikka jonkun perinteisen lenkin Kirkkonummen suunnalla...?

Iletys
06.06.2011, 12.19
Voisin lähteä ajamaan, jos ei mitään yllättäviä kiireitä tule. Voisi vetäistä vaikka jonkun perinteisen lenkin Kirkkonummen suunnalla...?

No mahtavaa. Kirkkonummi käy kun Nurmijärvi/Tuusula tuli valloitettua viikonloppuna. Sovitaan aika vielä tarkemmin huutoäänestyksellä.

apuajaja
06.06.2011, 13.22
Uusitaan torstaina jo muutamaan kertaan ajettu 2 x Solvallan mäet urheiluopistolle saakka ja takaisin.

Siihen päälle 40-60 minuuttia tasaista vk-alueen vetoa, esim Veikkolan kautta Kauklahteen (n 40 min) tai joku hivenen pidempi lenkki.

Lähtö tuvalta klo 17, 17.30 tai 18.00 sen mukaan miten osallistujat toivovat.

VPR
06.06.2011, 16.15
Uusitaan torstaina jo muutamaan kertaan ajettu 2 x Solvallan mäet urheiluopistolle saakka ja takaisin.
Pitää katsoa missä kunnossa jalat ovat mutta periaatteessa kiinnostaa.

JaakkoRa
06.06.2011, 17.08
Voisin lähteä ke lenkille. Kuudelta lähtö, 2-3h, 28-32km/h sopii hyvin.

Tassu
06.06.2011, 17.29
Kiinnostaa keskiviikkolenkki, lähtö kuudelta, mut oma toive keskari maltillinen eli tässä tapauksessa lähempänä 28:a kuin 32:sta. Ja jos hallitus myöntää luvan (todennäköisesti kyllä, koska se on viikon ainoa lenkki tulevan sunnuntain Pirkan lisäksi). Tai sit puutarhahommelit sotkee tämän.

Iletys
06.06.2011, 18.08
Ourait. Klo 18:00 sovittu. Ja keskari 29,2km/h.

pirtti
06.06.2011, 19.24
Onko huomenna tiistaina ajavia? Joku (vajaa) 3h lähtö klo 18, keskarit fiiliksen ja osallistujien mukaan. Jos ei parempia ehdotuksia ole niin heitän vaikka perus Bemböle-Veikkola-Kylmälä-Evitskog-Vols-Masala-Kauklahti-Bemböle.

edit: voin muuten lähteä aiemminkin, en ennen klo 17 kuitenkaan. Itseasiassa, jos kukaan ei ilmoittaudu mukaan niin lähden itekseni ajelemaan jo aiemmin ja en aja tuvan kautta, jos yksikin ilmoittautuu niin ajelen tuvan kautta sovittuun aikaan.

apuajaja
06.06.2011, 22.47
KPn ehdotuksen mukaan (ks Tammaravit topic) lähtö torstain 2xSolvalla + vk -lenkille klo 18.00.

Ari_T
06.06.2011, 23.41
Rakentelin pientä ehdotelmaa vähän pidemmäksi lenkiksi pohjoiseen, jos kiinnostuneita löytyy. Tuon voisi vetäistä kahdella tauolla myötäpäivään (esim. Hyvinkää ja jossain Hirvihaaran tienoilla). En ole vielä tutkinut mahdollisia taukopaikkoja tarkemmin. Reittiä voi toki muokata ehdotetusta, jos jollain on parempaa tietoa maisemista ja teiden kunnosta.

http://tinyurl.com/66s6f7a

Tämän voisi ajaa vaikka 18.6. tai 19.6. säästä riippuen.

kp63
07.06.2011, 07.52
Rakentelin pientä ehdotelmaa vähän pidemmäksi lenkiksi pohjoiseen, jos kiinnostuneita löytyy. Tuon voisi vetäistä kahdella tauolla myötäpäivään (esim. Hyvinkää ja jossain Hirvihaaran tienoilla). En ole vielä tutkinut mahdollisia taukopaikkoja tarkemmin. Reittiä voi toki muokata ehdotetusta, jos jollain on parempaa tietoa maisemista ja teiden kunnosta.

http://tinyurl.com/66s6f7a

Tämän voisi ajaa vaikka 18.6. tai 19.6. säästä riippuen.

IDEE: HEPO ajaa su 19.6 150km, jossa tauko Hyvinkäällä. Yhden tauon vois koplaa samaan aikaan ja paikkaan. Mulla oli tarkotus koplata joku oheisen tapainen 158km lenkki. Jos yhdistetään noi siten, että Espoosta lähtee kaksi ryhmää, jotka ajaa Hyvinkäälle yhdessä. Tauon jälkeen voi valita sitten lyhyemmän tai pitemmän (= ilmeisesti vähän nopeampi myös?)Espoon tai sitten jonkun Hepon vaihtoehdoista.

http://maps.google.fi/maps/ms?hl=fi&ie=UTF8&msa=0&msid=200657719599862095593.0004a02ad1062c7de0a01&z=10

Ari_T
07.06.2011, 09.20
IDEE: HEPO ajaa su 19.6 150km, jossa tauko Hyvinkäällä. Yhden tauon vois koplaa samaan aikaan ja paikkaan. Mulla oli tarkotus koplata joku oheisen tapainen 158km lenkki. Jos yhdistetään noi siten, että Espoosta lähtee kaksi ryhmää, jotka ajaa Hyvinkäälle yhdessä. Tauon jälkeen voi valita sitten lyhyemmän tai pitemmän (= ilmeisesti vähän nopeampi myös?)Espoon tai sitten jonkun Hepon vaihtoehdoista.

http://maps.google.fi/maps/ms?hl=fi&ie=UTF8&msa=0&msid=200657719599862095593.0004a02ad1062c7de0a01&z=10

Ei huono idea! Tämä voisi olla suunnitelma säävarauksella. Jos sunnuntaina on hirveä sää, täytyy siirtää tuota pidempää lenkkiä joko lauantaille tai parilla viikolla myöhemmäksi juhannuksen ohi.

Vauhdin osalta lenkin olisi tarkoitus olla tasaista tupakalustoa eli jotain 28-32 km/h vähän tuulesta ja vetäjien määrästä riippuen.

Steely
07.06.2011, 10.14
Ei huono idea! Tämä voisi olla suunnitelma säävarauksella. Jos sunnuntaina on hirveä sää, täytyy siirtää tuota pidempää lenkkiä joko lauantaille tai parilla viikolla myöhemmäksi juhannuksen ohi.

Vauhdin osalta lenkin olisi tarkoitus olla tasaista tupakalustoa eli jotain 28-32 km/h vähän tuulesta ja vetäjien määrästä riippuen.

Voisiko taukopaikan valita "yleiselle uimarannalle", josta olisi mukava
virkistyneenä jatkaa pulahduksen jälkeen ?
Minulle riittää tuo 158 km :)

PS. Kiitettävästi on mielenkiintoa viikkolenkeillä Kylmälän suunnalle, mutta
valitettavasti kuntoni on vielä sellainen että en 60 km työmatkapyöräilyn
(meno + paluu) oikein jaksa "15 min." kotonaolon jälkeen lähteä vetämään uutta 50 km matkaa (Kauklahteen). Mutta nälkä voi kasvaa syödessä (ilmoittelen) :)

kp63
07.06.2011, 11.32

joo sää varaus ehdottomasti

VPR
07.06.2011, 13.37
Lauantaina on IK-32:n järkkäämä SM-paritempo Kirkkonummella missä taitaa olla ainakin osa porukasta talkoohommissa, sunnuntai käy hyvin.

happo
08.06.2011, 11.51
Onko tulijoita sekä reittiehdotuksia ensi lauantain tupalenkille, keskari 31-32 km/h.

Tassu
08.06.2011, 22.57
Niin ja olsikos ensi keskiviikkona jotain porukkaa lähdössä tuvalta 17-18 lähdöllä? jotain 28-31 keskaria n.2,5-3h.

Voisin lähteä ke lenkille. Kuudelta lähtö, 2-3h, 28-32km/h sopii hyvin.

Kiinnostaa keskiviikkolenkki, lähtö kuudelta, mut oma toive keskari maltillinen eli tässä tapauksessa lähempänä 28:a kuin 32:sta.

Ourait. Klo 18:00 sovittu. Ja keskari 29,2km/h.
Mjoo, en urputa nyt kun olisin voinu jo lenkillä tehdä sen. Juhone'n rengasrikkoon saakka keskari oli 33, joten olinkin koko ajan siellä häntäpäässä nauttimassa siipeilystä. Rengasrikon jälkeen porukka jakaantu kahtia, meitä jäi kolme katteleen kun yks vaihto sisuria. Päästiin sit vetää kaikki vuorollaan kun oli enää neljä messissä, ja se keskari tippu sinne 32:een. Joku 65 km tuli polettua, ja tais olla perinteistä perinteisin lenkki tänään.

Hyvä lenkki siis, kiitos porukalle. Volsintielle pistettiin uutta pintaa, siel on hieno ajaa kun se on valmis.

Iletys
09.06.2011, 00.07
Mjoo, en urputa nyt kun olisin voinu jo lenkillä tehdä sen. Juhone'n rengasrikkoon saakka keskari oli 33, joten olinkin koko ajan siellä häntäpäässä nauttimassa siipeilystä. Rengasrikon jälkeen porukka jakaantu kahtia, meitä jäi kolme katteleen kun yks vaihto sisuria. Päästiin sit vetää kaikki vuorollaan kun oli enää neljä messissä, ja se keskari tippu sinne 32:een. Joku 65 km tuli polettua, ja tais olla perinteistä perinteisin lenkki tänään.

Hyvä lenkki siis, kiitos porukalle. Volsintielle pistettiin uutta pintaa, siel on hieno ajaa kun se on valmis.

Keskari tosiaan karkasi. Alku olikin aika pitkälti myötätuulta. Mäet olisi voinut vetää iisimmin, mutta tulipahan vedettyä vk treeni (taas).
Mikään "virallinen" lenkki tämä ei ollut ja siten ei mitään rahat takaisin takuuta vauhdista saa. Ihan fiksua olisikin jakaa porukka jossain vaiheessa kahtia kun ei sitä aina omasta kunnosta ja menohalustakaan tiedä. Nyt se tapahtui teknisen takia.
Oliko se Juhone etu- vai takarengas? Me ajauduttiin näkymättömiin kun luultiin, että ryhmä vaan katkesi ja piti höllätä hetkeksi.

JaakkoRa
09.06.2011, 09.34
Kiitoksia kaikille eilisestä lenkistä! Mukavaa menoa hienossa säässä!

Olen lähdössä itse lauantaina pk-lenkille noin klo 09.00 - 09.30 välillä. Tarvittaessa voin koukata tuvan kautta. Tarkoituksena olisi ajaa noin 3-4h noin 28-30 km/h vauhdilla. Aikataulut on iltapäivällä sen verran tiukat kaverin häiden takia, että en ehdi klo 11 (?) lähtevän ryhmän mukaan.

Jos jollain on kiinnostusta lähteä lauantaina aikaisemmin treenaamaan, niin laittakaa viestiä. Oon avoin kaikille reittiehdotuksille (ja vauhdeille)...

Steely
09.06.2011, 10.06
Onko tulijoita sekä reittiehdotuksia ensi lauantain tupalenkille, keskari 31-32 km/h.

Kiitoksia kaikille eilisestä lenkistä! Mukavaa menoa hienossa säässä!

Olen lähdössä itse lauantaina pk-lenkille noin klo 09.00 - 09.30 välillä. Tarvittaessa voin koukata tuvan kautta. Tarkoituksena olisi ajaa noin 3-4h noin 28-30 km/h vauhdilla. Aikataulut on iltapäivällä sen verran tiukat kaverin häiden takia, että en ehdi klo 11 (?) lähtevän ryhmän mukaan.

Jos jollain on kiinnostusta lähteä lauantaina aikaisemmin treenaamaan, niin laittakaa viestiä. Oon avoin kaikille reittiehdotuksille (ja vauhdeille)...

Voisin liittyä joukkoon Veikkolan liepeillä, jos reitti kulkee siellä tai tulla muualle. Tuo 9-10 aika sopii hyvin, myöhempikin käy.
Keskari (KOKO LENKILTÄ) 27-30 ( tuuli, porukka, keli). 31-32 on liian kova minulle :)

Reittiehdotus: Bemböle - Veikkola - Yövilän risteys (Karprintin jälkeen) - Yövilä - Kahvimaa - Turuntie - Nummela - Ojakkala. Sitten on ainakin kaksi vaihtaria a) Pohjoiseen pätkä Hanko-Hyvinkäätä, josta Katinhännän liittymästä Vihdintien yli Otalammelle, josta jotain reittiä Bemböleen.
b) Vakiolenkki: Ojakkala - Veikkola - Vols - Masala - . . .

Näistä a) olisi ehkä vaihtelun vuoksi mukavampi ?

En ole vielä käyttänyt noita sähköisiä karttapiirtureita eli joku voisi piirrellä niitä.

t. Steely Dan (Hyvää musiikkia Kaliforniasta)

VPR
09.06.2011, 10.59
http://maps.google.fi/maps?f=d&source=s_d&saddr=Bellinm%C3%A4ki&daddr=60.25846,24.4917+to:60.2938286,24.3949546+to :60.27532,24.29284+to:60.3195998,24.3175952+to:60. 334922,24.3206921+to:60.35652,24.35599+to:60.39337 21,24.4362028+to:60.3973132,24.5080032+to:60.3631, 24.63848+to:Bellinm%C3%A4ki&hl=fi&geocode=FZLslgMd7Ht4AQ%3BFZx4lwMdtLZ1ASllIiZKxO2NR jHhLecmUbUAEw%3BFcQCmAMdyjx0ASlJH278_euNRjFRc0keUb UAEw%3BFXi6lwMd6K1yASmN8vjDUuqNRjEBFVIgUbUAEw%3BFW 9nmAMdmw5zASkrLmt3j-mNRjHAqrolUbUAEw%3BFUqjmAMdtBpzASmDYS8RvumNRjGBbTQ gUbUAEw%3BFaj3mAMdlqRzASkZpz-YTeiNRjFxzbolUbUAEw%3BFZyHmQMd6t10ASktJ23oLuaNRjEB sUgeUbUAEw%3BFQGXmQMdY_Z1ASnZwT28dOaNRjEgvEgeUbUAE w%3BFVwRmQMdEPR3ASmN9_QYROWNRjEhGjUeUbUAEw%3BFZLsl gMd7Ht4AQ&mra=dme&mrsp=10&sz=17&via=1,2,3,4,5,6,7,8,9&sll=60.223746,24.674714&sspn=0.004156,0.013937&ie=UTF8&ll=60.29566,24.490585&spn=0.265395,0.891953&z=11

http://maps.google.fi/maps?f=d&source=s_d&saddr=Bellinm%C3%A4ki&daddr=60.25846,24.4917+to:60.2938286,24.3949546+to :60.27532,24.29284+to:60.3195998,24.3175952+to:60. 334922,24.3206921+to:60.35652,24.35599+to:60.32447 ,24.40651+to:60.24056,24.38384+to:60.2252578,24.37 39742+to:60.1777799,24.3946748+to:60.19697,24.5666 6+to:60.20394,24.63651+to:Bellinm%C3%A4ki&hl=fi&geocode=FZLslgMd7Ht4AQ%3BFZx4lwMdtLZ1ASllIiZKxO2NR jHhLecmUbUAEw%3BFcQCmAMdyjx0ASlJH278_euNRjFRc0keUb UAEw%3BFXi6lwMd6K1yASmN8vjDUuqNRjEBFVIgUbUAEw%3BFW 9nmAMdmw5zASkrLmt3j-mNRjHAqrolUbUAEw%3BFUqjmAMdtBpzASmDYS8RvumNRjGBbTQ gUbUAEw%3BFaj3mAMdlqRzASkZpz-YTeiNRjFxzbolUbUAEw%3BFXZ6mAMd7ml0ASmz8oJwO-mNRjGArrolUbUAEw%3BFbAylwMdYBF0ASnj48XZjuyNRjHrBFt C2dcRUw%3BFen2lgMd1upzASlTlc_8leyNRjEw5qolUbUAEw%3 BFXM9lgMdsjt0ASkNPovz25KNRjGAoqolUbUAEw%3BFWqIlgMd hNt2ASlVPf1h5fKNRjGg0xEeUbUAEw%3BFaSjlgMdXux3ASnzt 1fVo_ONRjGgMOYmUbUAEw%3BFZLslgMd7Ht4AQ&mra=dpe&mrsp=12&sz=12&via=1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12&sll=60.234528,24.520111&sspn=0.132946,0.445976&ie=UTF8&ll=60.28477,24.543457&spn=0.265484,0.891953&z=11

Steely
09.06.2011, 12.03
http://maps.google.fi/maps?f=d&source=s_d&saddr=Bellinm%C3%A4ki&daddr=60.25846,24.4917+to:60.2938286,24.3949546+to :60.27532,24.29284+to:60.3195998,24.3175952+to:60. 334922,24.3206921+to:60.35652,24.35599+to:60.39337 21,24.4362028+to:60.3973132,24.5080032+to:60.3631, 24.63848+to:Bellinm%C3%A4ki&hl=fi&geocode=FZLslgMd7Ht4AQ%3BFZx4lwMdtLZ1ASllIiZKxO2NR jHhLecmUbUAEw%3BFcQCmAMdyjx0ASlJH278_euNRjFRc0keUb UAEw%3BFXi6lwMd6K1yASmN8vjDUuqNRjEBFVIgUbUAEw%3BFW 9nmAMdmw5zASkrLmt3j-mNRjHAqrolUbUAEw%3BFUqjmAMdtBpzASmDYS8RvumNRjGBbTQ gUbUAEw%3BFaj3mAMdlqRzASkZpz-YTeiNRjFxzbolUbUAEw%3BFZyHmQMd6t10ASktJ23oLuaNRjEB sUgeUbUAEw%3BFQGXmQMdY_Z1ASnZwT28dOaNRjEgvEgeUbUAE w%3BFVwRmQMdEPR3ASmN9_QYROWNRjEhGjUeUbUAEw%3BFZLsl gMd7Ht4AQ&mra=dme&mrsp=10&sz=17&via=1,2,3,4,5,6,7,8,9&sll=60.223746,24.674714&sspn=0.004156,0.013937&ie=UTF8&ll=60.29566,24.490585&spn=0.265395,0.891953&z=11

http://maps.google.fi/maps?f=d&source=s_d&saddr=Bellinm%C3%A4ki&daddr=60.25846,24.4917+to:60.2938286,24.3949546+to :60.27532,24.29284+to:60.3195998,24.3175952+to:60. 334922,24.3206921+to:60.35652,24.35599+to:60.32447 ,24.40651+to:60.24056,24.38384+to:60.2252578,24.37 39742+to:60.1777799,24.3946748+to:60.19697,24.5666 6+to:60.20394,24.63651+to:Bellinm%C3%A4ki&hl=fi&geocode=FZLslgMd7Ht4AQ%3BFZx4lwMdtLZ1ASllIiZKxO2NR jHhLecmUbUAEw%3BFcQCmAMdyjx0ASlJH278_euNRjFRc0keUb UAEw%3BFXi6lwMd6K1yASmN8vjDUuqNRjEBFVIgUbUAEw%3BFW 9nmAMdmw5zASkrLmt3j-mNRjHAqrolUbUAEw%3BFUqjmAMdtBpzASmDYS8RvumNRjGBbTQ gUbUAEw%3BFaj3mAMdlqRzASkZpz-YTeiNRjFxzbolUbUAEw%3BFXZ6mAMd7ml0ASmz8oJwO-mNRjGArrolUbUAEw%3BFbAylwMdYBF0ASnj48XZjuyNRjHrBFt C2dcRUw%3BFen2lgMd1upzASlTlc_8leyNRjEw5qolUbUAEw%3 BFXM9lgMdsjt0ASkNPovz25KNRjGAoqolUbUAEw%3BFWqIlgMd hNt2ASlVPf1h5fKNRjGg0xEeUbUAEw%3BFaSjlgMdXux3ASnzt 1fVo_ONRjGgMOYmUbUAEw%3BFZLslgMd7Ht4AQ&mra=dpe&mrsp=12&sz=12&via=1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12&sll=60.234528,24.520111&sspn=0.132946,0.445976&ie=UTF8&ll=60.28477,24.543457&spn=0.265484,0.891953&z=11

Kiitos VPR kartoista.
Kannatan näistä ekaa (Otalampi .. ). Ajattelin itse että Kahvimaalta mennään Asematietä Nummelaan, mutta näemmä on parempi (Pillistöntie, Vanha Sepäntie), josta en ollut tietoinen.
Pitäisikö pituuden olla suurempi eli kartta näyttää 1 h 50 min ( 81 km) ja
JaakkoRA halusi kiduttaa 3-4 tuntia ? Mutta nuo arvothan tarkoittaisivat 40+ vauhtia ! eli jollain 28-vauhdilla menisi lähemmäs 3 tuntia, jolloin 81 km riittänee ? Tuolla Vihdintien pohjoispuolella on kyllä tarvittaessa tilaa "happofaneille".

VPR
09.06.2011, 12.27
Nuo aika-arviot lasketaan autolla nopeusrajoitusten mukaan ajettaessa. Asematiekin on varmasti hyvä, en ole ajanut siitä itse.

Jalat ovat säilyneet hyvin hengissä, mukana illan Solvalla + VK -lenkillä.

Steely
09.06.2011, 12.49
Nuo aika-arviot lasketaan autolla nopeusrajoitusten mukaan ajettaessa. Asematiekin on varmasti hyvä, en ole ajanut siitä itse.

Jalat ovat säilyneet hyvin hengissä, mukana illan Solvalla + VK -lenkillä.

"Solvalla + VK" tarkoittanee tämän illan tammaraveja.
Niissäkin olisi välillä terveellistä käydä, mutta ajelen nyt päivittäin
60 km työmatkoja, jossa on riittävästi haastetta.
Nimittäin saa ajaa aika kovaa, jos meinaa välttää massaohitukset :)

JaakkoRa
09.06.2011, 22.05
Ensimmäinen reitti näyttää ihan kivalta. Mulle käy hyvin tollainen 80-85km lenkki. Siihen päälle tulee siirtymät meikäläiselle, joten kokonaispätkä on noin 100km (= 3-4 tunnin setti).
Lauantaiksi on luvattu taas hellesäätä, aamulla ysiltä pitäisi olla jo +23 astetta tän hetken ennusteen mukaan. Ei jouduta ajamaan koko lenkkiä ihan kovimmalla helteellä.

Lähtö voisi olla esim. klo 09.15 tuvalta, matkana noin 80-85km ja vauhtina tuo 28-30km/h.

rhubarb
09.06.2011, 22.42
Tavoitteellisempi gruppo ajeli tänään alkumatkan Tammaravien kanssa Solvallaan, jossa 10+10 minuutin mäkitempoa. Suunnitelmasta poiketen toinen ajokerta jäi väliin ja siirryttiin palautteluna Veikkolaan josta jätskin jälkeen aluksi nelimiehinen ryhmämme lähti ajamaan n. puolen tunnin VK-pätkää Kylmälän ja Lapinkylän kautta (oik. n. 31 min ja ~37,2 km/h). Kaikenkaikkiaan matkaa kuutisenkymppiä.

Karttoja ja teho-/nopeus-/sykedataa (resetoin jostain syystä Veikkolassa joten kahdessa osassa):

Solvalla (http://connect.garmin.com/activity/91238155)
VK-lenksu (http://connect.garmin.com/activity/91238239)

VPR
09.06.2011, 22.53
Kaikki samassa pätkässä: http://connect.garmin.com/activity/91243022

Unohtu vaihtaa kierrosta tauolla mutta kyllä tostakin selvän saa. Paljon kovempi treeni kuin tiistain maantiekisa (42,4 km/h) tai keskiviikon tempo (40,3 km/h). :)

apuajaja
09.06.2011, 22.58
Mun Garmin antoi Veikkola-Mankin Esso vk-vedolle kestoksi 31 min 00 sek, matkaksi 19,58 km ja keskinopeudeksi 37,9 km/h. Ei se mulle ollut vk vaan vk > ana kynnys > VO2max mutta hyvä niin. Kiitos teille hyvästä harjoituksesta.

Steely
09.06.2011, 23.44
Ensimmäinen reitti näyttää ihan kivalta. Mulle käy hyvin tollainen 80-85km lenkki. Siihen päälle tulee siirtymät meikäläiselle, joten kokonaispätkä on noin 100km (= 3-4 tunnin setti).
Lauantaiksi on luvattu taas hellesäätä, aamulla ysiltä pitäisi olla jo +23 astetta tän hetken ennusteen mukaan. Ei jouduta ajamaan koko lenkkiä ihan kovimmalla helteellä.

Lähtö voisi olla esim. klo 09.15 tuvalta, matkana noin 80-85km ja vauhtina tuo 28-30km/h.

OK.
Odottelen Veikkolan keskustassa about 09:35 alkaen.
Tuolla vauhdilla olette perillä n. 09:45.

rhubarb
10.06.2011, 00.14
Lauantaina 11.06. kello 11:00 (Vantaankoskelta)* olisi tarjolla lenkki niille jotka haluavat ajaa pitkälle, mutta eivät kauas.

Ideana siis se, että ajetaan pidempi matka PK-seudulla koukkaillen jolloin kyytiin ja pois pääsee helposti eikä väsyn yllättäessä täydy polkea takaisin Hämeenlinnasta tjsp. Ajatuksena oli lähteä itsekseen, mutta ajokavereiden kanssa on tietty aina hauskempaa. Ja peesimpää….

Reittisuunnitelma (http://ridewithgps.com/routes/453893), kokonaisuudessaan 211 km. Suunta siis V:koski-Klaukkala-Bemböle-Kirkkonummi-Siuntio-Veikkola-Bemböle-Velskola-Lepsämä-Nurmijärvi-Tuusula-V:koski. Tauot Siuntiossa ja Pirttilässä (Kunnarlantiellä), lisäksi vedentäyttötauko ekalla kerralla Bembölen ohituksessa ja tarvittaessa Nurmijärvellä/Tuusulassa.

Mukaan voi tulla myös Bembölestä (n. 12:30, odotellaan jos aikaisessa) tai vaikka ajaa vain Bemböle-Bemböle-osuuden (n. 95 km), tai minkä tahansa muun hyväksi katsomansa osuuden.

Vauhti pidetään 27-30 eli koko reissun kesto on 8 h luokkaa. Pidempiä ruokataukoja (15-20 min?) yllämainitut 2, lyhyitä venyttelytaukoja tarpeen vaatiessa. Juomapulloja syytä olla tarpeeksi 2 h yhtämittaiseen ajoon, ja energiaa/ruokaa riittävästi vaikka ruokapisteiltä pitäisikin saada lisäravintoa.

* Voin joustaa lähtöä 10:een jos suurempi porukka näin haluaisi. Mielummin kuitenkin 11.

Iletys
10.06.2011, 12.20
Onkos sunnutaille toiveita? Klo 11 voisin tulla ajamaan/ajattamaan 26-28 lenkkiä. Keskari varmaan kuitenkin lähempänä tuota yläpäätä.
Voitaisiin mennä HePo:n pyhille maille (http://maps.google.fi/maps/ms?oe=utf-8&client=firefox-a&ie=UTF8&hl=fi&msa=0&msid=200657719599862095593.0004a1abdef2b612036d4&z=11) (tosin tuota lenkkiä voisi pikkuisen pidentää varsinkin kun tarvitaan tauko) tai sitten mennään syömään HePo:lle varatut munkit Siippooseen ennen kun saapuvat meidän taukopaikalle. Niin ja yksi hyvä vaihtoehto olisi mennä kiertäen Porkkalaan.

Ari_T
10.06.2011, 12.32
Onkos sunnutaille toiveita? Klo 11 voisin tulla ajamaan/ajattamaan 26-28 lenkkiä. Keskari varmaan kuitenkin lähempänä tuota yläpäätä.
Voitaisiin mennä HePo:n pyhille maille (http://maps.google.fi/maps/ms?oe=utf-8&client=firefox-a&ie=UTF8&hl=fi&msa=0&msid=200657719599862095593.0004a1abdef2b612036d4&z=11) (tosin tuota lenkkiä voisi pikkuisen pidentää varsinkin kun tarvitaan tauko) tai sitten mennään syömään HePo:lle varatut munkit Siippooseen ennen kun saapuvat meidän taukopaikalle. Niin ja yksi hyvä vaihtoehto olisi mennä kiertäen Porkkalaan.

Entäs tällainen hieman pidempi reitti:

Hausjärven kieppi (http://maps.google.fi/maps/ms?ie=UTF8&hl=fi&msa=0&msid=205922305364925348536.0004a556bb5829e4076b8&ll=60.39961,24.903259&spn=0.419886,1.175537&z=10)

Voin vetää tuon harjoitusmielessä seuraavaa viikonloppua varten jo tulevana sunnuntaina, jos kiinnostuneita löytyy. Säät ovat niin mainiot nyt. Tämä lenkki vedetään 18.-19.6. viikonloppuna säävarauksella. Kuten kp63 jo täällä aiemmin ehdotti, reitti voidaan yhdistää varsinaiseen Espoon lenkkiin, jolloin halukkaat voivat päättää vasta Hyvinkäällä, jatkavatko pidempää vai lyhyempää reittiä.

Iletys
10.06.2011, 12.47
Entäs tällainen hieman pidempi reitti:

Hausjärven kieppi (http://maps.google.fi/maps/ms?ie=UTF8&hl=fi&msa=0&msid=205922305364925348536.0004a556bb5829e4076b8&ll=60.39961,24.903259&spn=0.419886,1.175537&z=10)

Voin vetää tuon harjoitusmielessä seuraavaa viikonloppua varten jo tulevana sunnuntaina, jos kiinnostuneita löytyy. Säät ovat niin mainiot nyt. Tämä lenkki vedetään 18.-19.6. viikonloppuna säävarauksella. Kuten kp63 jo täällä aiemmin ehdotti, reitti voidaan yhdistää varsinaiseen Espoon lenkkiin, jolloin halukkaat voivat päättää vasta Hyvinkäällä, jatkavatko pidempää vai lyhyempää reittiä.

Höpistiin eilen KP:n kanssa, että voisi vetää pikkusen lyhyemmän koska ensi viikolla on tuo pidempi versio. Loogista kyllä, mutta tietysti hyvä ilma puoltaa pitkää lenkkiä. Itse en pääse seuraavana sunnuntaina, eli pitkäkin käy.
Nyt vaan äänestystä.

Ari_T
10.06.2011, 13.23
Höpistiin eilen KP:n kanssa, että voisi vetää pikkusen lyhyemmän koska ensi viikolla on tuo pidempi versio. Loogista kyllä, mutta tietysti hyvä ilma puoltaa pitkää lenkkiä. Itse en pääse seuraavana sunnuntaina, eli pitkäkin käy.
Nyt vaan äänestystä.

Jos lähdetään pitkälle, vedetään rauhallista vauhtia. Voisi tietty harkita, että lähtisi jo kymmeneltä..? Voin kyllä ajella pitkän molempina viikonloppuina.

Iletys
10.06.2011, 13.40
Jos lähdetään pitkälle, vedetään rauhallista vauhtia. Voisi tietty harkita, että lähtisi jo kymmeneltä..? Voin kyllä ajella pitkän molempina viikonloppuina.

Ari ei. :) Oon saanut lastenhoidon sovittua silleen, että pääsen klo 11:00 tuvalle. Tää on tällasta. Mercy!

Ari_T
10.06.2011, 14.32
Ari ei. :) Oon saanut lastenhoidon sovittua silleen, että pääsen klo 11:00 tuvalle. Tää on tällasta. Mercy!

Jees, eli 11:ltä sit vasta. :) Eipä tuo pitkäkään lenkki ole ongelma, vaikka lähtisi vasta 11:ltä. Ei siinä rauhallisemmallakaan tahdilla mene liian myöhään.

happo
10.06.2011, 15.34
Voisin liittyä joukkoon Veikkolan liepeillä, jos reitti kulkee siellä tai tulla muualle. Tuo 9-10 aika sopii hyvin, myöhempikin käy.
Keskari (KOKO LENKILTÄ) 27-30 ( tuuli, porukka, keli). 31-32 on liian kova minulle :)

Reittiehdotus: Bemböle - Veikkola - Yövilän risteys (Karprintin jälkeen) - Yövilä - Kahvimaa - Turuntie - Nummela - Ojakkala. Sitten on ainakin kaksi vaihtaria a) Pohjoiseen pätkä Hanko-Hyvinkäätä, josta Katinhännän liittymästä Vihdintien yli Otalammelle, josta jotain reittiä Bemböleen.
b) Vakiolenkki: Ojakkala - Veikkola - Vols - Masala - . . .

Näistä a) olisi ehkä vaihtelun vuoksi mukavampi ?

En ole vielä käyttänyt noita sähköisiä karttapiirtureita eli joku voisi piirrellä niitä.

t. Steely Dan (Hyvää musiikkia Kaliforniasta)

Tuohon 30 kmh voisi tiputtaa:D...onko tuo 9:15 jo lyöty lukkoon? 10:00 tulisi varmasti enemmän kuskeja ja vetovuoroja..

Steely
10.06.2011, 16.25
Tuohon 30 kmh voisi tiputtaa:D...onko tuo 9:15 jo lyöty lukkoon? 10:00 tulisi varmasti enemmän kuskeja ja vetovuoroja..

Tällä hetkellä sovittu aika on 09:15 koska JaakkoRa'lla on kiire
päivä.
Mahd. voimme tehdä siten, että Jaakko ja muut 09:15 aikaan ehtivät lähtevät 09:15
"hitaampaa" vauhtia (28) ja 30+ porukka lähtee 10:00 ja ottaa meidät kiinni jossakin matkalla ?

PS. Toivottavasti ylämäissä ei ole nopeusalarajaa, josta voi seurata että
keskarit tippuu :)

VPR
10.06.2011, 16.39
Ylämäet kolmeakymppiä ja alamäet viittäkymppiä. :D

abruzziamo
10.06.2011, 16.48
Moro mä tuun ainaki aamusta, eli 9.15.

pirtti
10.06.2011, 17.50
Moro mä tuun ainaki aamusta, eli 9.15.

Mukana myös. Mutta mielellään lähtö 9.15 tiukasti, matkaa se 80, ajetaan lujaa ja vältetään teknisiä :)

(eli olen hieman aikataulurajoitteinen, tavoite takaisin tuvalla klo 12.00 viimeistään).

apuajaja
10.06.2011, 18.49
Onko huomenna lauantaina normitupalenkille lähtijöitä eli klo 10?

JaakkoRa
10.06.2011, 19.01
Joo lähdetään 9.15 tuvalta. Olen tosiaan myös aikataulurajoitteinen ja kotona tulee sanomista, jos myöhästyn häistä (ei tosin ole omat!).... Vedetään koko setti putkeen, korkeintaan pullojen täyttö. Voi olla aika tuskaa, äsken juoksin tunnin +30 helteessä ja tuntui kyllä kropassa.

Huomiseksi on luvattu niin upeeta säätä, että luulisi porukkaa löytyvän myös klo 10 tai 11 lähtöön. Normaalisti nää ajat käy myös mulle oikein hyvin.

happo
10.06.2011, 19.12
Onko huomenna lauantaina normitupalenkille lähtijöitä eli klo 10?

Normitupalenkki 10:00 sopii paremmin. Tulossa ollaan.

Iletys
11.06.2011, 11.01
Tässä taas lenkkiehdotus (copyright kp) (http://maps.google.fi/maps/ms?hl=fi&ie=UTF8&msa=0&msid=200657719599862095593.00049871052ed5ba48f43&ll=60.393505,24.389648&spn=0.406396,1.451569&z=10) sunnuntaille. Toinen vaihtoehto oli se Arin ehdottama Hausjärvi (ehkä lyhennettynä). Itsellä ei tuonne ole tietuntemusta, mutta reitin saa syötettyä Nintendoon.

TommiL
11.06.2011, 12.50
Tässä taas lenkkiehdotus (copyright kp) (http://maps.google.fi/maps/ms?hl=fi&ie=UTF8&msa=0&msid=200657719599862095593.00049871052ed5ba48f43&ll=60.393505,24.389648&spn=0.406396,1.451569&z=10) sunnuntaille. Toinen vaihtoehto oli se Arin ehdottama Hausjärvi (ehkä lyhennettynä). Itsellä ei tuonne ole tietuntemusta, mutta reitin saa syötettyä Nintendoon.

Kelit "pakottaa" huomenna ajamaan ja ääni Arin pidemmälle kiepille. Pari ylimääräistä pullon täyttöätaukoa pitänee ottaa ohjelmaan.

Ari_T
11.06.2011, 14.55
Kelit "pakottaa" huomenna ajamaan ja ääni Arin pidemmälle kiepille. Pari ylimääräistä pullon täyttöätaukoa pitänee ottaa ohjelmaan.

Mulle käy kumpi tahansa noista lenkeistä. Voin toimia kartturina omalle ehdotelmalleni, jos se halutaan ajaa. Täytellään pulloja aina tarpeen mukaan, koska näillä säillä ei kannata jättää juomista liian vähälle.

happo
11.06.2011, 16.41
Normitupalenkki 10:00 sopii paremmin. Tulossa ollaan.

Kolme kuskia lähti normitupalenkille. Reitti muodostui taipaleen varrella..veikkola-yöviläntie-kahvimaantie-Nummela-ojakkala, josta bemböleä kohti. Tuvalta tuvalle n. 96 km..jokaiselle tosin 100km ylitys kun kotimatkat mukaan. Itsellä kilsat 119,5 km. Keskari siinä 29 kmh.

apuajaja
11.06.2011, 17.03
...Ojakkala-Selki-Lepsämä - Klaukkala-Skogby-Lahnus-Röylä-Bemböle.

Kruisailua raskaahkon viikon jälkeen, oikein mukava reitti. Ajettiin Old School -hengessä ilman kiinnihakattua suunnitelmaa. Hapolla oli näkymys alkupätkästä ja mulla loppupätkästä.

Ari_T
11.06.2011, 20.40
Tulkitaanko tämä Tommin ääni niin, että tuolle lenkille halukkaita olisi ainakin kolme (Iletys, TommiL ja minä)? Voin väsätä ohjeistuksen tuota reittiä varten joka tapauksessa. Jos arvonnan tuloksena mennäänkin joku muu reitti, voin käyttää ohjeita ensi viikonloppuna.

Muillekin ajohaluisille: kyseessä on rento lenkki riittävillä pullontäyttötauoilla ja rauhallisella vauhdilla (28-30 km/h riippuen vetäjien määrästä, tuulesta ja kuun asennosta). Pidetään kaksi munkki/jätskitaukoa ja rupatellaan mukavia. :)

pirtti
11.06.2011, 20.48
Porvooseen huomenna?

Onko kiinnostuneita ajamaan porvooseen katsomaan ajoja ja takaisin? Mulla ei valitettavasti ole älyllisempiä reittejä tarjota kuin "uuden" porvoontien varsin (170) kumpaankin suuntaan. Espoosta matkaa kertyy sitä reittiä vähän lähtöpaikasta riippuen noin 60km, eli noin 120km kokonaismatka. Voin ajella jotain 26-30 vauhteja, mielellään lähtisin melko aikaisin. Kiinnostuneita näinkin lyhyellä varoitusajalla? Paremmat reitit pienin kiepein kelpaa myös.

Hasujärvi olisi jees, mutta sori vaan kundit teidän lähtöaikanne on pölhö noin pitkälle. Koko ajo kuumimpaan aikaan ja kun tuossa taukoinene menee se 7-8h niin tuhoaa kyllä aivan koko päivän ja vielä illankin, kasilta tai ehkä vielä ysiltä voisin tohon lähteä.

Ari_T
11.06.2011, 21.28
Hasujärvi olisi jees, mutta sori vaan kundit teidän lähtöaikanne on pölhö noin pitkälle. Koko ajo kuumimpaan aikaan ja kun tuossa taukoinene menee se 7-8h niin tuhoaa kyllä aivan koko päivän ja vielä illankin, kasilta tai ehkä vielä ysiltä voisin tohon lähteä.

Ei voi oikein aiemmin lähteä, kun Iletyksellä on aamu kiinni. Mulla ei oo sen kummempaa tekemistä illallakaan, joten kai sitä voi pyöräilläkin. :)

Steely
11.06.2011, 22.04
Kolme kuskia lähti normitupalenkille. Reitti muodostui taipaleen varrella..veikkola-yöviläntie-kahvimaantie-Nummela-ojakkala, josta bemböleä kohti. Tuvalta tuvalle n. 96 km..jokaiselle tosin 100km ylitys kun kotimatkat mukaan. Itsellä kilsat 119,5 km. Keskari siinä 29 kmh.

Samoin kolme kuskia lähti tuvalta 09:15 kieppeillä tuolle speksi-lenkille.
Minä liityin joukkoon Veikkolassa. Läheltä piti etten liittynyt väärään joukkoon eli vähän ennen kuuden miehen joukko ajoi ohi.
Loppumatkasta kolmikko jatkoi yksin Kunnarlan mäkien revittelyssä, jossa
vauhdissa en edes yrittänyt pysyä mukana.

Tällaisilla keleillä aikainen lähtöaika on hyvä, jotta välttää pahimman
kuumuuden.

Kiitokset hyvästä seurasta ja vetoavusta.

Steely
11.06.2011, 22.25
Tämä on siis kelistä riipuen joko la tai su.

lenkkiehdotus (copyright kp) (http://maps.google.fi/maps/ms?hl=fi&ie=UTF8&msa=0&msid=200657719599862095593.00049871052ed5ba48f43&ll=60.393505,24.389648&spn=0.406396,1.451569&z=10)

Tuossa on mainittu kaksi nopeusryhmaa ja ilmottaudun niistä
hitaampaan esim. 26-28 km/h.
Hitaille (ja ylipainoisille :) ) on speksattu 58 + 56 km ja nopeille 64 + 62.
Yhteinen tauko Karkkilassa.

Käväisen jossakin kohtaa ennen Karkkilaa uimassa, niin jaksaa paremmin
ajella takaisin. Teen sen nopeasti ja liityin tauolla porukkaan.

Toinen vaihtoehto lenkille on AriT'n Hausjärvi, jossa voisi olla myös
kaksi nopeusryhmää / reittiä. Mahd. lyhyempänä kuin 211 km ettei mene koko päivä ajamiseen.

Iletys
11.06.2011, 22.40
Ei voi oikein aiemmin lähteä, kun Iletyksellä on aamu kiinni. Mulla ei oo sen kummempaa tekemistä illallakaan, joten kai sitä voi pyöräilläkin. :)

Hienoa! Nyt kun pidit näin mun puolia, niin tuun sinne mihin sinäkin. Koitan laittaa tuon mun ehdottaman reitin kepsiin jos päätetäänkin tuvalla jotain muuta.
Niin ja jos lyhyempää lenkkiä joku haluaa, niin pääseehän sitä matkan varrelta pois.

Ari_T
11.06.2011, 22.47
Hienoa! Nyt kun pidit näin mun puolia, niin tuun sinne mihin sinäkin. Koitan laittaa tuon mun ehdottaman reitin kepsiin jos päätetäänkin tuvalla jotain muuta.
Niin ja jos lyhyempää lenkkiä joku haluaa, niin pääseehän sitä matkan varrelta pois.

Doddi, kaksi kuskia tekee porukkalenkin. :) Ja eiköhän TommiL:kin lähde mukaan, kun sitä jo täällä kuulutti, joten poljetaan porukalla joku kieppi. Mulla on toi Hausjärven lenkki speksattuna navigointilaitteeseen. Arvotaan sit tuvalla, mihin ajetaan.

JA-J
11.06.2011, 23.54
Doddi, kaksi kuskia tekee porukkalenkin. :) Ja eiköhän TommiL:kin lähde mukaan, kun sitä jo täällä kuulutti, joten poljetaan porukalla joku kieppi. Mulla on toi Hausjärven lenkki speksattuna navigointilaitteeseen. Arvotaan sit tuvalla, mihin ajetaan.

Olisin halukas ajamaan huomenna tuvalta, mutta kunto ei taida riittää yli 200 km matkalle. Jos olen ainoa lyhemmän (100 -150 km max) matkan kannattaja, suuntaan siinä tapauksessa Vantaankoskelle.

kp63
12.06.2011, 08.06

ota Ari arvonnassa huomioon tämä: Hepo ajaakin ens su Hyvinkäälle siten, että ne tulee sinne 100km ajon jälkeen. Tästä syystä räätälöin Espoon lyhyemmän version uusiksi siten, että ollaan Hyvinkäällä myös 100km jälkeen.

Eli jos ajaisitte tänään hausjärven ja ajettaisiin ensiviikolla 100km yhdessä karkkilan kautta Hyvinkäälle. Virität sen päälle pidemmän paluun hyvinkäältä. Voi sitten paikanpäälle päättää ajaako sen vai ei.

http://maps.google.fi/maps/ms?oe=utf-8&client=firefox-a&ie=UTF8&hl=fi&msa=0&msid=200657719599862095593.0004a5695a8fced41692b&ll=60.456541,24.480286&spn=0.440821,1.849823&z=10

Ari_T
12.06.2011, 09.10
ota Ari arvonnassa huomioon tämä: Hepo ajaakin ens su Hyvinkäälle siten, että ne tulee sinne 100km ajon jälkeen. Tästä syystä räätälöin Espoon lyhyemmän version uusiksi siten, että ollaan Hyvinkäällä myös 100km jälkeen.

Eli jos ajaisitte tänään hausjärven ja ajettaisiin ensiviikolla 100km yhdessä karkkilan kautta Hyvinkäälle. Virität sen päälle pidemmän paluun hyvinkäältä. Voi sitten paikanpäälle päättää ajaako sen vai ei.

http://maps.google.fi/maps/ms?oe=utf-8&client=firefox-a&ie=UTF8&hl=fi&msa=0&msid=200657719599862095593.0004a5695a8fced41692b&ll=60.456541,24.480286&spn=0.440821,1.849823&z=10

Okei, hyvä tietää. Me arvotaan vielä tuvalla tuota tämän päivän lenkkiä vähän sääennusteenkin mukaan. Tietysti pieni rankkasade voisi piristää helteessä. :) Mikäänhän ei estä ajamasta tuota Hausjärven kieppiä joskus myöhemminkin, vaikkei sitä tänään tai ensi viikonloppuna ajettaisikaan. Näitä lenkkejä on hyvä olla varastossa.

Steely
12.06.2011, 10.29

Pieni tarkennusehdotus reittiin: Veikkolan jälkeen Tervalammentien risteyksen jälkeen n. 100 metrin päästä vasemmalle Palajärventielle.
Ajoimme sen eilen ja se tappoi mukavasti tylsän suoran Turuntien.
Tien pintakin oli parempi. Tie yhtyy Karprintin kohdalla turkutiehen.
Lisämatkaa tulee vain pari kilometriä.

Jossain kohtaa ennen Hyvinkäätä aion käydä uimassa !

Koitin hakea Hepon sivuilta tietoa tuosta Hyvinkään keikasta, mutta
en löytänyt mitään.

rhubarb
12.06.2011, 13.09
en löytänyt mitään.

Ei ole HePon sivuilla, vaan ihan tuossa viereisessä ketjussa: http://fillarifoorumi.fi/forum/showpost.php?p=1628014&postcount=3674

pirtti
12.06.2011, 16.52
Yhden miehen ryhmämme suuntasi aamusta kohti Porvoota reittiä mistänytpääsi-170-Porvoo. Loppumatkasta noin viimeisen kymmenen km vetoapua tarjosi joku Itä-Helsigin lenkkiporukka. Paluumatkalla ihastelimme maisemia reitillä Hinthaara-Pornainen-Järvenpää-Tuusula-Lahela-jne...

Kokonaismatka ja keskari puretaan jaksaessa, mutta noin 160km ja 29km/h. Vauhti painui lopussa, mutta se sopi kaikille vetomiehillimme koska speksiksi oli sovittu että ajetaan siten että on kivaa ja pysytään PK-alueella. Kansipaikallahan ei niin kauheasti ollutkaan porukkaa.

Ajojakin ehti tunnin verran seurata, Espoon lenkeiltä tuttuja bongattiin kisasta KP ja Nokso.

Iletys
12.06.2011, 22.25
Virallinen Sunnuntailenkki starttasi neljän kuskin voimin Hausjärvelle. Ari veti koko reissun ja muut otti aurinkoa.
Itse ilmoittuduin 28 ryhmään ja 31 taisi olla keskari. Mihin saa valittaa. :)
Yksi valitettava tapaus tuli kuin joukossa ollut ensikertalainen (ilmoittaudu tänne) sai jonkun krampitusmutippeliskleroosin. Jouduttiin jättämään kylmästi matkasta pois, mutta hyvässä yhteisymmärryksessä. Hyvin vedit!
Ei kyllä omalla uralla ole vielä näin loppu ole lenkin jälkeen ollut. Kait se kuumuuskin teki osansa.

Tässä dataa reitistä (http://connect.garmin.com/activity/91901268).

Niin ja kiitos Ari, Tommi ja se se se...

ElluT
12.06.2011, 22.33
Ajojakin ehti tunnin verran seurata, Espoon lenkeiltä tuttuja bongattiin kisasta KP ja Nokso.

Kai sä huusit ja kannustit, mutta mä en huomannut ollenkaan... Tais mennä keskittyminen ihan vaan hengittämiseen, sen verran jännääkin tää vielä on :D

Ari_T
12.06.2011, 22.43
Virallinen Sunnuntailenkki starttasi neljän kuskin voimin Hausjärvelle. Ari veti koko reissun ja muut otti aurinkoa.
Yksi valitettava tapaus tuli kuin joukossa ollut ensikertalainen (ilmoittaudu tänne) sai jonkun krampitusmutippeliskleroosin. Jouduttiin jättämään kylmästi matkasta pois, mutta hyvässä yhteisymmärryksessä. Hyvin vedit!
Ei kyllä omalla uralla ole vielä näin loppu ole lenkin jälkeen ollut. Kait se kuumuuskin teki osansa.

Kiitokset myös omalta osaltani. Olosuhteet eivät olleet mitenkään optimaaliset, mikä selittänee itse kunkin hyytymisen. Tässä taisi tulla monelle jonkinlaista ennätystä - omalta osaltani "pisin vetovuoro" tms. :) Sää ei siis ihan suosinut näin pitkää lenkkiä mutta hyvä seura ja mukava reitti (vaikka itse sanonkin) auttoivat jaksamaan.

Lenkin ensikertalainenkin veti hyvin lopun kramppeihin asti. Näillä helteillä täytyisi syödä jotain suolaista tai naukkailla vastaavat aineet muuten. Kotona pystyi taas rapsuttelemaan päivän suola-annoksen iholta ennen suihkua.

Steely
12.06.2011, 23.55
Lenkin ensikertalainenkin veti hyvin lopun kramppeihin asti. Näillä helteillä täytyisi syödä jotain suolaista tai naukkailla vastaavat aineet muuten. Kotona pystyi taas rapsuttelemaan päivän suola-annoksen iholta ennen suihkua.

Näillä keleillä suolaa pitäisi kaiketi nauttia säännöllisesti esim. maustekurkkujen muodossa, jos niistä pitää.
Mangnesium auttaa kramppeihin. Minulla oli pohkeissa kiristystä ilman
mitään urheiluakin, mutta kahden viikon mangenesium-kuuri ja sen jälkeen ennen lenkkiä on poistanut ongelman totaalisesti.

Energiajuomista minulla ei ole kokemusta,mutta nekin lienevät välttämöttömiä energitasojen ylläpitämiseksi. Olen nyt käyttänyt Dexal-merkkistä juomaa ilman sivuvaikutuksia. Marketeista saatavia nuorison energiajuomia ei ehkä ole syytä liiemmäti nauttia.

Nyt ilmat ovat muuttumassa viileämmäksi, tosin sadettakin on luvassa.
Täytyy laittaa lokasuojat takaisin fillariin :)

rhubarb
13.06.2011, 00.51
Asian vierestä, tilasin itse viime kesänä epähuomiossa Zipvitiltä elite-nimisen sijaan extreme-urheilujuomaa joka on tarkoitettu kuumiin olosuhteisiin*. Juoma maistuu aivan suolavedeltä eikä sitä oikein pysty ihan sisätiloissa kittaamaan kakomatta… eilen kuumalla lenkillä sen sijaan upposi todella mainiosti. Tuon lisäksi oli pari apteekista saatavaa kalium-tablettia ja noilla meni lihastuntemusten suhteen ihan mainiosti (vaikka tehot toki olivatkin hyvin matalat). Pureskeltavia magnesiumtablettejakin voi ottaa mukaan, eilen annoin kaksi krampeista kärsiville; vaikka se siinä vaiheessa onkin hieman myöhäistä ryhmässä pysymisen kannalta, imeytyminen antaa n. 20-30 minuutin kuluttua paremmat lähtökohdat lenkin jatkamiselle tai kotimatkalle.

* Sisällöt/35g:
Elite: 32 g hiilihydraattia, 0 g proteiinia, 0,3 g natriumia
Extreme: 27 g hiilihydraattia; 3,3 g proteiinia; 1,2 g natriumia

kp63
13.06.2011, 08.12
Näillä helteillä täytyisi syödä jotain suolaista tai naukkailla vastaavat aineet muuten.

Ihan klassinen metukkaleipä-keli

tipsu
13.06.2011, 09.54
Offtopicia täältäkin: eilen helteellä Pirkassa kokeilin itse ensimmäistä kertaa urheilujuoman naukkailua veden sijaan, ja se tuntui toimivan. Tarjolla oli Maratonic-nimistä keltaista litkua. Suolakurkut, energiapatukka, jatkuva mehu- ja energiajuomatankkaus auttoivat itseäni ajamaan hurjassa helteessä Pirkan 134 km omaan ennätystahtiin 28,5 km/h, kolmella tauolla (5 min), yhteensä taukoja 15 min.

Tuossa sen näki, että juomisella ja juomisella on eroja. Normaalisti käyttämälläni vedellä ei varmasti olisi onnistunut, nyt tuntui jaloissa ja naisessa olevan virtaa vaikka mihin:)

Iletys
13.06.2011, 20.06
Foreca lupaa huomiseksi sadetta ja norjalaiset nättiä. Huomenna jos ajaisi rauhallista ajoa (n.28km/h) klo 18:00 tuvalta. Reittinä voisi olla nyt Tupa-Lapinkyläntie-Vols-Lapinkylä-Kymälä-Veikkola-Brobacka-Tupa. Eli tässä haen sitä, että pysyykö peruslenkkiä ajamaan tuohon suuntaan ilman eksymistä?
Vähän jumittaa eilisestä. Pakko saada nämä kaksi jalkaa taas tuntumaan omilta jaloilta.

VPR
13.06.2011, 20.12
Mihinkäs sitä eksyisi, helppoja maastojahan noi ovat.

kp63
13.06.2011, 20.16
Mulla taasen mäkitreeni. Rinnekodin jyrkempää puolta 6-10krt ylös-alas. Voin ajaa tuvan kautta esim klo 18, jos kiinnostaa.

Iletys
13.06.2011, 20.28
Mihinkäs sitä eksyisi, helppoja maastojahan noi ovat.

Ei siinä oikeasti eksy, mutta tuntuu vaan, että tuota lenkkiä on vastapäivään sen verran pyöritetty, että vaikeuksia tekee toiseen suuntaan.

Tuonne Rinnekodillekin voisi ajaa. Ei mitään väliä, mutta mäki nousee varmaan korkeintaan pariin kertaan. Katsotaan tuvalla. Pääasia, että ajetaan.

Ari_T
13.06.2011, 21.03
Mulla taasen mäkitreeni. Rinnekodin jyrkempää puolta 6-10krt ylös-alas. Voin ajaa tuvan kautta esim klo 18, jos kiinnostaa.

No hitto, huomiseksi on saunailtaa tiedossa. Tuollaisen Rinnekodin keikan voisi heittää joskus myöhemminkin. Toisaalta tänään työmatkalla oli sellainen olo, että se eilinen >200 km vetovuoro painaa vähän kropassa vielä.

Iletys
13.06.2011, 21.23
No hitto, huomiseksi on saunailtaa tiedossa. Tuollaisen Rinnekodin keikan voisi heittää joskus myöhemminkin. Toisaalta tänään työmatkalla oli sellainen olo, että se eilinen >200 km vetovuoro painaa vähän kropassa vielä.

No sehän natsasi. Pääsee vielä saunaan lenkin jälkeen. Hyvä.

Steely
13.06.2011, 21.33
Foreca lupaa huomiseksi sadetta ja norjalaiset nättiä. Huomenna jos ajaisi rauhallista ajoa (n.28km/h) klo 18:00 tuvalta. Reittinä voisi olla nyt Tupa-Lapinkyläntie-Vols-Lapinkylä-Kymälä-Veikkola-Brobacka-Tupa. Eli tässä haen sitä, että pysyykö peruslenkkiä ajamaan tuohon suuntaan ilman eksymistä?
Vähän jumittaa eilisestä. Pakko saada nämä kaksi jalkaa taas tuntumaan omilta jaloilta.

Onnittelut yritteliäisyydestä eli hetimmiten 200 km jälkeen uudestaan
baanalle.
Säätiedotusten mukaan huomenna voi sataa aika ajoin.
Jos ei ole sateista ja olen ajoissa kotona niin saatan liittyä joukkoon Kylmälässä ja
ajaa sinne Nuuksion liittymään (ulostulo Brobackasta ?), josta takaisin kotiin. Jos tälle reitille on lähtijöitä niin varmistakaa lähtöaika tuvalta ja about aika Kylmälässä. Odottaa ei tarvitse, koska epävarmuutta on.

PS. Tänään kastuin aika hyvin paluumatkalla duunista (30 km) :)

LeTouriste
13.06.2011, 22.13

Lenkillä mukana turistina olleena speksini aamulla oli keskari 28 ja 4h ja sen mukaan oli eväät ym. valmistautuminen tehty. Lauantailta oli vielä reilu 90 takana. Mutta hyvä ensilenkki, enempi tästä riittää kerrottavaa kuin normiveivaamisesta. Ts. perille on päästy ja ensi kertaa odotellessa eli kiitos Ari, Ile & Tommi.
PS. Aamun speksini ei ihan täyttynyt, keskari jäi 27km/h, aika kyllä tuli täyteen. ;)

Steely
13.06.2011, 22.30

Jos mäkitreenin tarkoitus on parantaa vauhtia mäissä, niin
onko tällainen lajinomainen "happokidutus" paras tapa päästä
tavoitteeseen vai onko muita suositeltavia harjoitusmuotoja ?

Mahd. tuo happoasia kertoo jotakin kysyjän lähtötilanteesta eli
olen kokenut että pohkeet ovat hapoilla lyhyenkin mäkiajon jälkeen
samalla kadenssilla millä mäkeen on tultu. Hengitys vielä kulkee
välttävästi.

kp63
13.06.2011, 22.48
huomisen oma tavoite on ihan kilpailullinen eli yrittää totuttaa kroppa ajaa putkelta rennosti 9% jyrkkyistä mäkeä niin ettei syke nousis ihan tappiin eli vähän semmonen raakatekniikaharjoitus. Sit samalla yritän katella vähän mikä välitys sopis parhaiten. Eli ihan täpöillä ei oo tarkotus ajaa ja tarkoitus on uusia sama ainakin ens pe.

Ei ne jalat tiedä mistä ne hapoille menee, satulasta tai putkelta on vaan vähän eri juttu.

karhile
13.06.2011, 22.49
Foreca lupaa huomiseksi sadetta ja norjalaiset nättiä. Huomenna jos ajaisi rauhallista ajoa (n.28km/h) klo 18:00 tuvalta.

Ja kun yksi Espoolainen lupailee lenkkivauhdiksi rauhallista n.28km/h:), niin varmaakin varmempaa on muun porukan nostavan sen n.31km/h:eek:.

Iletys
13.06.2011, 22.50
Lenkillä mukana turistina olleena speksini aamulla oli keskari 28 ja 4h ja sen mukaan oli eväät ym. valmistautuminen tehty. Lauantailta oli vielä reilu 90 takana. Mutta hyvä ensilenkki, enempi tästä riittää kerrottavaa kuin normiveivaamisesta. Ts. perille on päästy ja ensi kertaa odotellessa eli kiitos Ari, Ile & Tommi.
PS. Aamun speksini ei ihan täyttynyt, keskari jäi 27km/h, aika kyllä tuli täyteen. ;)

Ihan loistavaa! Nyt nukun yöni paremmin kun tiedän, että perille on päästy. Vompattileiman olet ansainnut. Annoin meinaan itselle myös sellaisen.
Tuosta voi kyllä sen päätellä, että kaikki 28 porukkalenkit matkasta riippumatta ainakin menee kevyesti ja varmaan lähes kaikki 30+ porukkalenkit myös. Siis kun kyse on ns. takuulenkeistä. Tämä ei ollut sitä. :)

Iletys
13.06.2011, 22.54
Ja kun yksi Espoolainen lupailee lenkkivauhdiksi rauhallista n.28km/h:), niin varmaakin varmempaa on muun porukan nostavan sen n.31km/h:eek:.

Hö! Katsotaan vielä huomen ip tuo sade ja katsotaan tuvalla minne mennään, mutta jos sovitaan se vauhti 28 kohille. Mäkiä voidaan mennä vetämään jos porukka haluaa.
Eli Steely... Varminta olisi tulla tuvalle. :)

Iletys
14.06.2011, 20.30
Hö! Katsotaan vielä huomen ip tuo sade ja katsotaan tuvalla minne mennään, mutta jos sovitaan se vauhti 28 kohille. Mäkiä voidaan mennä vetämään jos porukka haluaa.
Eli Steely... Varminta olisi tulla tuvalle. :)

Monologi jatkuu... Tammaravit Part II klo 18:00. Yksi siirtymällä kastunut kuski saapui tuvalle ja päätti ajaa siirtymän takaisin kotiin (tosin pikkuisen kiertämällä).

rhubarb
14.06.2011, 20.56
Tammaraveista kannattaa varmaan puhua omassa ketjussaan(kin). Ei OT:n vuoksi, vaan sen, että siitä topikista kiinnostuneet eivät välttämättä lue tätä ja jättävät väliin.

kp63
14.06.2011, 21.04
kun kukaan ei halunnut mäkiin, niin lähdin Espoon keskuksesta 17.30 ja ajelin Velskolan kautta Rinnekodin mäkeen. Mäessä ketjun pikaliitin irtosi??, mutta sain sen korjattua. Kiitos paikalliselle fillariharrastajalle käsienpuhdistus -avusta, tsemppiä Vätterniin ja tuu joku kerta kokeilee Espoon kimppalenkkejä uudella fillarilla.

8x mäen jyrkkä osuus rennosti ylös ja sitten palauttelut kotiin. Ainoastaan Velskolassa tuli viitisen minuuttia mitätöntä tihkua, joka ei kastellut mitään. Hyvä treeni, mutta seura oli tällä kertaa normaalia tylsempää. Pe uudestaan + joku 60min VK/MK perään. Ilmotelkaa, jos kiinnostaa, lähtö tuvalta jotain 17-18.

Tammaravit tarkoittanee vain to HEPO.lenkkiä. Ti ajetaan (jos ajetaan) kai vain joku tiistailenkki, josta kukin käyttää vähän omaa ilmaisua. Ehkäpä kalenteriinkin se kannattaisi täsmentää.

Steely
14.06.2011, 21.37
Pieni tarkennusehdotus reittiin: Veikkolan jälkeen Tervalammentien risteyksen jälkeen n. 100 metrin päästä vasemmalle Palajärventielle.
Ajoimme sen eilen ja se tappoi mukavasti tylsän suoran Turuntien.
Tien pintakin oli parempi. Tie yhtyy Karprintin kohdalla turkutiehen.
Lisämatkaa tulee vain pari kilometriä.

Jossain kohtaa ennen Hyvinkäätä aion käydä uimassa !

en löytänyt mitään.

Tällä hetkellä sääennustukset ovat tasaväkisiä 18. ja 19. päivän osalta eli
puolipilvistä ja ajoittaisia sadekuuroja.
Näin ollen päätös päivästä menee loppuviikkoon.
Hepon tämänhetkistä suunnitelmaa en ole katsonut.

Alkuperäinen suunnitelma:
http://fillarifoorumi.fi/forum/showp...postcount=3674

terv. nimim "Papparavit"

Iletys
14.06.2011, 21.41
Jep, Itsekin kutsun sitä Tammaraviksi, mutta sellasena sitä en miellä. Ehkä se on vain houkute, että joku nainen sinne joskus eksyisi.
Ei minusta mäkiä olisi ollut ajamaan näillä pohkeilla. Sen verran turvoksissa.

karhile
14.06.2011, 22.01
Tällä hetkellä sääennustukset ovat tasaväkisiä 18. ja 19. päivän osalta eli
puolipilvistä ja ajoittaisia sadekuuroja.
Näin ollen päätös päivästä menee loppuviikkoon.
Hepon tämänhetkistä suunnitelmaa en ole katsonut.

Alkuperäinen suunnitelma:
http://fillarifoorumi.fi/forum/showp...postcount=3674

terv. nimim "Papparavit"

Hepon suunnitelmat sunnuntain osalta ovat säilyneet ennallaan. Pitkä 150 kilsan lenkki Hyvinkää tauolla, mutta tarjolla myös lyhyempi vaihtoehto.
Sää luonnollisesti voi vielä sotkea ennenkaikkea pitkän lenkin suunnitelmat.

karhile
14.06.2011, 22.08
Monologi jatkuu... Tammaravit Part II klo 18:00. Yksi siirtymällä kastunut kuski saapui tuvalle ja päätti ajaa siirtymän takaisin kotiin (tosin pikkuisen kiertämällä).

Tarkoitus oli kyllä lähteä tarkistamaan Iletyksen lupaaman nopeuden paikkansa pitävyys, mutta kolme varttia ennen lähtöä tullut sade sai laiskuuden ja mukavuuden halun kasvamaan itsestäni. Sade tietysti loppui jo ennen lähtöaikaa, eikä sen jälkeenkään ole tainnut sataa niinkuin ei aikaisemminkaan päivällä, mutta tällaista se elämä on.....ei voi mitään:mad:.

tipsu
14.06.2011, 22.18
Kyselenpä alustavasti, kiinnostaisiko ketään lähteä perjantaina esim. aamupäivästä ajelemaan? Jonkinlainen päivälenkki olisi aika kiva, ettei tulisi vain laiskoteltua kotona:p Minulla on näitä perjantaivapaita heinäkuun puoliväliin asti, joten jos jollain on intoa ja mahdollisuus lenkkeillä päiväsaikaan, niin saa ilmoitella täällä. Realistinen etenemisvauhti n. 24-28 km/h.

robink
14.06.2011, 22.22
Kyselenpä alustavasti, kiinnostaisiko ketään lähteä perjantaina esim. aamupäivästä ajelemaan? Jonkinlainen päivälenkki olisi aika kiva, ettei tulisi vain laiskoteltua kotona:p Minulla on näitä perjantaivapaita heinäkuun puoliväliin asti, joten jos jollain on intoa ja mahdollisuus lenkkeillä päiväsaikaan, niin saa ilmoitella täällä. Realistinen etenemisvauhti n. 24-28 km/h.

Jos vantaankoskelle tuut klo 10-11 niin mä pääsen ainakin lenkille. :cool:

tipsu
14.06.2011, 22.24
Jos vantaankoskelle tuut klo 10-11 niin mä pääsen ainakin lenkille. :cool:

Vantaankoski on niin kaukana. Jonnekin Leppävaaraan tai sinne päin voisin tullakin. Vantaankoskelle ja takaisin on jo itsessään melkein lenkki (46 km), joten sinne asti tulemiseen on korkeahko kynnys:p

juhone
14.06.2011, 22.25
Olisiko huomenna lähtijöitä perus Tupa-Veikkola-Kylmälä jne lenkille? Vauhdiksi mystinen 28km/h ja lähtöajaksi klo 18.

Ari_T
14.06.2011, 22.30
Olisiko huomenna lähtijöitä perus Tupa-Veikkola-Kylmälä jne lenkille? Vauhdiksi mystinen 28km/h ja lähtöajaksi klo 18.

Voisihan sitä lähteä, jos ei sada tai ole kovin pahaa sateen uhkaa. :) Onko tuo speksattu vauhti kauhean tiukka ja tuleeko valitusta forumilla, jos siitä lipsutaan? :rolleyes:

juhone
14.06.2011, 22.34
Voisihan sitä lähteä, jos ei sada tai ole kovin pahaa sateen uhkaa. :) Onko tuo speksattu vauhti kauhean tiukka ja tuleeko valitusta forumilla, jos siitä lipsutaan? :rolleyes:

Sen takia siinä on edessä tuo "mystinen" kun tuohon speksiin osuminen on perinteisesti ollut vaikeaa. :D Vauhdista on jälkeenpäin turha valittaa jos ei osaa huudella ajaessa.

Steely
14.06.2011, 22.47

Voin liittyä jonoon Kylmässä 28 km/h rykmenttiin, jos ei sada, mutta sateen todennäköisyys on nyt suurehko.
Tupa 18:00 lähtöajalla olette Kylmälässä Eerikinkartanontien ja Sjökullantien liittymässä about 18:40 - 18:50.
Jos ei tarvitse vetää niin suorilla ja alamäessä saa ajaa kovempaa :)

Ari_T
14.06.2011, 23.12
Voin liittyä jonoon Kylmässä 28 km/h rykmenttiin, jos ei sada, mutta sateen todennäköisyys on nyt suurehko.
Tupa 18:00 lähtöajalla olette Kylmälässä Eerikinkartanontien ja Sjökullantien liittymässä about 18:40 - 18:50.
Jos ei tarvitse vetää niin suorilla ja alamäessä saa ajaa kovempaa :)

Jees, alku luultavasti tullaan taas Brobackan kautta (pieni lisäaika)? Tässä on tosiaan osaltani vielä vahva säävaraus, mutta vedän kyllä mielelläni vaikka koko lenkin, jos ei muut protestoi vastaan.

juhone
14.06.2011, 23.13

Joo, sateessa ajaminen ei ole niin hirveän kivaa. Tehdäänkö vaikka niin, että varmistellaan huomenna iltapäivällä ennusteet ja huudellaan klo 16 mennessä täällä foorumilla ollaanko lähdössä vai ei.

Iletys
14.06.2011, 23.24
Tarkoitus oli kyllä lähteä tarkistamaan Iletyksen lupaaman nopeuden paikkansa pitävyys, mutta kolme varttia ennen lähtöä tullut sade sai laiskuuden ja mukavuuden halun kasvamaan itsestäni. Sade tietysti loppui jo ennen lähtöaikaa, eikä sen jälkeenkään ole tainnut sataa niinkuin ei aikaisemminkaan päivällä, mutta tällaista se elämä on.....ei voi mitään:mad:.

Kurja ilma oli joo. En itsekään olisi lähtenyt, mutta seraavan kerran pääseen lenkille la ja silloinkin lyhyesti.
Pitäkää lystiä ja koittakaa osua spekseihin.

JaakkoRa
14.06.2011, 23.27
Mä olen huomenna messissä, jos ei sada. Sateella en jaksa lähteä, kun sitten menee illalla tunti pyörän putsaukseen. Vaihdan sit pyöräilykengät juoksulenkkareihin, jos sataa...

Heitän ehdotuksen loppuviikon ajoista, mikäli nykyinen sääennuste (Foreca / ilmantieteenlaitos) pitää paikkansa:
- ke ilta = sataa
- to ilta = sataa?? (Foreca näyttää sadetta, ilmatieteenlaitos poutaa)
- pe ilta = poutaa
- la koko päivä = sataa
- su aamupäivä = sataa

Miten olisi pk-lenkki 80-100km perjantai-iltana? Voisin sumplia omat työaikatauluni siten, että ehtisin tuvalle viideksi. Tällöin ehdittäisiin tehdä esim. 3h lenkki. Perjantai-ilta on varmasti monelle paska, mutta tän viikon ajot voi olla aika vähissä, jos välttää sateella ajoa. Toki ennusteet elää koko ajan ja ehtii muuttua, mutta kyselyn tässä jo etukäteen!
Mikäli lauantaiaamuna ja sunnuntaiaamuna on poutaa, niin se tietty sopii myös mulle paremmin.

Steely
15.06.2011, 09.00
Mä olen huomenna messissä, jos ei sada. Sateella en jaksa lähteä, kun sitten menee illalla tunti pyörän putsaukseen. Vaihdan sit pyöräilykengät juoksulenkkareihin, jos sataa...

Heitän ehdotuksen loppuviikon ajoista, mikäli nykyinen sääennuste (Foreca / ilmantieteenlaitos) pitää paikkansa:
- ke ilta = sataa
- to ilta = sataa?? (Foreca näyttää sadetta, ilmatieteenlaitos poutaa)
- pe ilta = poutaa
- la koko päivä = sataa
- su aamupäivä = sataa

Miten olisi pk-lenkki 80-100km perjantai-iltana? Voisin sumplia omat työaikatauluni siten, että ehtisin tuvalle viideksi. Tällöin ehdittäisiin tehdä esim. 3h lenkki. Perjantai-ilta on varmasti monelle paska, mutta tän viikon ajot voi olla aika vähissä, jos välttää sateella ajoa. Toki ennusteet elää koko ajan ja ehtii muuttua, mutta kyselyn tässä jo etukäteen!
Mikäli lauantaiaamuna ja sunnuntaiaamuna on poutaa, niin se tietty sopii myös mulle paremmin.

Tuolta ennustukset näyttävät ja kesäretki Hyvinkäälle (la,su) on suuressa
vaarassa peruuntua.

http://maps.google.fi/maps/ms?oe=utf...,1.849823&z=10

Jos la,su on nähtävissä muutaman tunnin rako sateessa niin silloin voisi
ajaa tavanomaisen lenkin ( n. 100 km ).

tipsu
15.06.2011, 09.37
Miten olisi pk-lenkki 80-100km perjantai-iltana? Voisin sumplia omat työaikatauluni siten, että ehtisin tuvalle viideksi. Tällöin ehdittäisiin tehdä esim. 3h lenkki.

Mikä on tämä pk-vauhti noin suurinpiirtein? Jos en saa päivälenkkiseuraa, niin voisin iltasella ehkäpä lähteä jollekin n. 27-lenkille. Mikäli muut tahtoo ajaa kovempaa, niin ajelen sitten yksin tai laiskottelen kotona:)

Steely
15.06.2011, 10.29
Mikä on tämä pk-vauhti noin suurinpiirtein? Jos en saa päivälenkkiseuraa, niin voisin iltasella ehkäpä lähteä jollekin n. 27-lenkille. Mikäli muut tahtoo ajaa kovempaa, niin ajelen sitten yksin tai laiskottelen kotona:)

Kuulemma "vakio tupakalusto" vauhti = 28-32, mutta minullekin
sopisi aika ajoin vähempikin esim. tuo 27.
Liity siis joukkoon (tuvalla), johon minä voin sitten jossakin liittyä ja ajamme omassa ryhmässämme.
Toisn pitää muistaa että peesissä parhaimmillaan saa 25 % edun, mutta
jos haluaa välttää kolarit niin ei pidä roikkua kaverin takarenkaassa kiinni, jolloin peesihyöty laskee, mutta turvallisuus on parempi.

tipsu
15.06.2011, 11.20
Liity siis joukkoon (tuvalla), johon minä voin sitten jossakin liittyä ja ajamme omassa ryhmässämme.
jos haluaa välttää kolarit niin ei pidä roikkua kaverin takarenkaassa kiinni, jolloin peesihyöty laskee, mutta turvallisuus on parempi.

Ok, tulen sitten varmaan mukaan. Pystyisin ajamaan jonkun matkaa (ehkä tunnin) kovaakin, mutta se ei ole enää mukavaa eikä kovin turvallistakaan, jos väsähtääkin. Siksi ajelen mieluiten tuollaista jutteluvauhtia.

Viineri
15.06.2011, 11.26
kun kukaan ei halunnut mäkiin, niin lähdin Espoon keskuksesta 17.30 ja ajelin Velskolan kautta Rinnekodin mäkeen. Mäessä ketjun pikaliitin irtosi??, mutta sain sen korjattua. Kiitos paikalliselle fillariharrastajalle käsienpuhdistus -avusta, tsemppiä Vätterniin ja tuu joku kerta kokeilee Espoon kimppalenkkejä uudella fillarilla.

8x mäen jyrkkä osuus rennosti ylös ja sitten palauttelut kotiin. Ainoastaan Velskolassa tuli viitisen minuuttia mitätöntä tihkua, joka ei kastellut mitään. Hyvä treeni, mutta seura oli tällä kertaa normaalia tylsempää. Pe uudestaan + joku 60min VK/MK perään. Ilmotelkaa, jos kiinnostaa, lähtö tuvalta jotain 17-18.

Tammaravit tarkoittanee vain to HEPO.lenkkiä. Ti ajetaan (jos ajetaan) kai vain joku tiistailenkki, josta kukin käyttää vähän omaa ilmaisua. Ehkäpä kalenteriinkin se kannattaisi täsmentää.

Naapuri oli tullut susta ohi ja kerto tänään, että joku hullu vetää sitä jyrkkää mäkeä ylös monta kertaa! Arvasin heti, että kp:hän se siellä treenaa :)

Ari_T
15.06.2011, 11.34
Voisin lähteä perjantaina ajamaan kovaa, kun nämä säät näyttävät niin surkeilta muiden päivien osalta. Voin lähteä repimään mäkiä tai ajamaan perussettiä (esim. tuo Veikkola - Kylmälä - jne) kovempaa vauhtia. Nopeus riippuu toki reitistä, joten en osaa sanoa siitä sen enempää. Ilmoitelkaa täällä, jos kiinnostaa. Tulen tuvalle kello 18:00 katsomaan, ketkä haluaa lähteä ajelemaan vähän reippaammin.

Steely
15.06.2011, 12.11
Voisin lähteä perjantaina ajamaan kovaa, kun nämä säät näyttävät niin surkeilta muiden päivien osalta. Voin lähteä repimään mäkiä tai ajamaan perussettiä (esim. tuo Veikkola - Kylmälä - jne) kovempaa vauhtia. Nopeus riippuu toki reitistä, joten en osaa sanoa siitä sen enempää. Ilmoitelkaa täällä, jos kiinnostaa. Tulen tuvalle kello 18:00 katsomaan, ketkä haluaa lähteä ajelemaan vähän reippaammin.

Tervetuloa Kylmälään !
Ajamme Tipsun kanssa perässä "hiljaa" :)

kp63
15.06.2011, 12.18
Naapuri oli tullut susta ohi ja kerto tänään, että joku hullu vetää sitä jyrkkää mäkeä ylös monta kertaa! Arvasin heti, että kp:hän se siellä treenaa :)

jep, oothan säkin lähös Lejona GP:n, se on kuin sulle tehty ja toi jyrkkäosuus on tarkka kopio sieltä

kp63
15.06.2011, 13.26

ehkei kannata antaa tälläisiä ohjeita, jollei ole ihan varma onko oikeassa. oikein tehtynä lähellä peesaaminen (esim 0.1...0.5m) ei aiheuta kolareita. ne syntyy muista hölmöilyistä esim siitä, ettei tiedetä tai noudateta ryhmäajon perussääntöja eli ajetaan ryhmässä niinkuin ajettaisiin yksin tai sitten keskitytään johonkin muuhun. jos aikoo ajaa ryhmissä on opeteltava ajamaan tiiviisti ja sen takia ryhmäajo on viisasta aloittaa hitaammissa ryhmissä. Espoon lenkeillä on ollut 2011 aika paljon kovakuntoisia ajajia, joilta on puuttunut ryhmäajokokemus ja sen on huomannut.

juhone
15.06.2011, 15.37

Jaa-a. Säätiedotteet näyttää niin surkeilta, että jätetään tämänpäiväinen lenkki väliin ja yritetään vaikka huomenna uudestaan. :(

Steely
15.06.2011, 15.59
Jaa-a. Säätiedotteet näyttää niin surkeilta, että jätetään tämänpäiväinen lenkki väliin ja yritetään vaikka huomenna uudestaan. :(

Joo. Kylmälässäkin välillä paistaa ja sataa.
Menen kylälle ajelemaan mäkiä, josta pääsee nopeasti kotiin
sateen sattuessa.:D
Mäet täällä ovat pieniä, kuten tiedätte, mutta jostain pitää aloittaa :-)

pirtti
15.06.2011, 16.45

Riippuu ketä uskoo. Forecan tutka ja ennustemalli näyttää että rannikko pysyisi kuivana iltaan asti. Varsinkin jos ehtisi 17:30 lähteä niin voisi hyvin ajaa.

Kiinnostuneita uhmaamaan säätä? Yksin en taida viitsiä. Siirryn nyt kotiin ja tulen kohta tarkastamana foorumin, ehdin tuohon 17:30 lähtöön tai sitten sen jälkeen, mutta sateen riski kasvaa mitä myöhemmin ollaan tiellä.

Steely
15.06.2011, 17.14
Riippuu ketä uskoo. Forecan tutka ja ennustemalli näyttää että rannikko pysyisi kuivana iltaan asti. Varsinkin jos ehtisi 17:30 lähteä niin voisi hyvin ajaa.

Kiinnostuneita uhmaamaan säätä? Yksin en taida viitsiä. Siirryn nyt kotiin ja tulen kohta tarkastamana foorumin, ehdin tuohon 17:30 lähtöön tai sitten sen jälkeen, mutta sateen riski kasvaa mitä myöhemmin ollaan tiellä.

Jos kyse on seur. linkistä

http://www.foreca.fi/Finland/Helsinki/map/radext?zoom=sfi

niin se tosiaan sanoo että rannikolla poutaa yöhön asti, mutta
hetki sitten Kylmälässä lounaistaivas muuttui tummaksi ja nyt sataa reippaasti !

pirtti
15.06.2011, 17.57
No tulkitaan tämä radiohiljaisuus siten että kaikki on sokerista ja pienikin sateen uhka estää pyöräilyn. En lähde sitten yksinään tuvalle.

karhile
15.06.2011, 19.14

.

Eipä pysynyt kuivana. Nyt juuri Tuomarilan lähettyvillä 6 kilsan päässä tuvalta sataa ja kohtuullisen kovaa, joten eipä noihin ennusteisiin paljoa voi luottaa ainakaan tällaisena päivänä. Kyllä sokeriset kuskit olisi tässä sateessa sulaneet kokonaan viimeistä murua myöten:).

Ei näytä hyvltä tämä viikko ajojen suhteen. Sunnuntain pitkät lenkitkin on edelleen uhan alla.

tipsu
16.06.2011, 08.13
Lenkkiaikaa vielä varmistan, eli onhan meidän rauhallisempaa tahtia ajelevien ryhmäkin starttaamassa kuudelta, eikä viideltä?

Steely
16.06.2011, 10.08
Lenkkiaikaa vielä varmistan, eli onhan meidän rauhallisempaa tahtia ajelevien ryhmäkin starttaamassa kuudelta, eikä viideltä?

18:00 sopii minulle paremmin.

Kertokaa mitä reittiä tulette eli jos Kylmälään niin Eerikinkartanontien kautta Heparinjärvi kiertäen vai Lapinkylän kautta ?

Tänään mahd. joku porukka olisi myös ajamassa eilisen keskustelun perusteella.

PS. Viikonlopun sääennustukset näyttävät, että sunnuntaina lähes koko päivä voisi olla poutaa eli suunniteltu 19.6 aika Hyvinkään lenkille voisi toteutua.

abruzziamo
16.06.2011, 10.55
Lähtiskö joku ajelee tänään jotai semmosta 28/80km kieppiä?

pirtti
16.06.2011, 12.22
Lähtiskö joku ajelee tänään jotai semmosta 28/80km kieppiä?

Mulla on kiinnostusta. Tammaravit ajaa tuvalta klo 18 myös, mutta sinne on speksattu aika lyhyttä ja hiljaa ajettavaa, luulen että sieltä vois joku muukin innostua tosta 28/80 kiepistä.

Joku Veikkola-Kylmälä-Evitskog-Vols tyyppinen? Vai onko parempia mielessä?

abruzziamo
16.06.2011, 16.18
Joo, tuo reitti kuulostaa hyvältä. Lähdetäänkö mekin siis tuvalta klo 18?

pirtti
16.06.2011, 16.44
Joo, tuo reitti kuulostaa hyvältä. Lähdetäänkö mekin siis tuvalta klo 18?

Joo, mulle kävis vähän aiemminkin. Mutta jos käydään klo 18 kalastelemassa lisää osallistuja tuolta? Eiköhän sieltä osa saada tolle reissulle puhuttua.

karhile
16.06.2011, 17.25
Perjantai näyttäisi olevan kaikista varmin ajosään osalta loppuviikosta, joten tulen myös tuvalle ja katson sitten kenen kyydissä pysyn, jos kenenkään....

pirtti
16.06.2011, 17.31
Tänään siis vaikka tämmöisin kiepein: http://maps.google.fi/maps/ms?msa=0&msid=206533183667505488440.0004a56798da688e38723&ie=UTF8&z=11

Ei tuosta nyt ihan 80km tule, mutta 70 kuitenkin. 28-kuormitus takuu, eli jos on halukkaita ajamaan semmoista niin mä ajan sitä. Jos _kaikilla_ tähän osallistuvilla on haluja ajaa lujempaa niin voin ajaa lujempaa.

JaakkoRa
16.06.2011, 21.32
Tänään tuli sitten ajettua sellaisessa kaatosateessa 45min pätkä ettei mitään rajaa... meno oli kun Montrealin F1-kisassa. Sadetutkat näytti poutaa, mutta 17.15 alkoi aivan vi***moinen sade... olin just tolloin Brobackantiellä... Nyt on taas voittajafiilis! :)

Huomisesta:
Huomenna pitäisi olla poutaa (koputetaan puuta), mihin aikaan porukka ehtisi tuvalle? Mä ehdin itse hyvin esim. viideksi. Voisi tehdä jonkun 70-80km setin... Myöhemmin en ainakaan ite mielellään lähde, jotta ehdin sitten saunavuorolle :)

Iletys
16.06.2011, 22.12
Huomenna tääkin pääsee. 17 ja 18 lähdöt käy ja kaikki vauhdit.

pirtti
16.06.2011, 22.18
Tänään ajettiin tiukasti speksin mukaan. Eli keskari oli joku 31+ mutta rasitus takuu 28 tai sellainen joka kaikille sopi.

Lähti 7, palasi tuvalle 3. Timo Soinin naapurit hävisivät hallitusti Iivisniemeen ennen Kökkeliä kuten myös Tommi kotiinsa kun siitä ohi ajettiin, yhden minulle tuntemattoman kuskin kadotimme ihan vähän ennen tupaa, toivon että kääntyi johonkin kotiinsa mainitsematta asiasta, eikä eksynyt ja ajele tällä hetkellä ympäri Lommilaa etsien reittiä pois.

Huomenna 17 tai jopa 1630 lähtö kävisi. Mielellään 80km+ mutta jos on aikataulurajoitteisia niin pidetään sitten se 70-80.

kp63
16.06.2011, 22.25
Tuvalta klo 18 ainakin minä ja AriT mennään Rinnekodin jyrkän mäen kimppuun. Mäki 8-12 kertaa omalla vauhdilla ylös. Sitten loppuosuus VK-ajona 35-37km/h tuvalle. Lenkki on tarkoitettu kovakuntoisille.

http://maps.google.fi/maps/ms?msa=0&msid=200657719599862095593.0004a30c70e71efcc08c5&hl=fi&doflg=ptk&ie=UTF8&ll=60.349375,24.752884&spn=0.212646,0.924911&z=11

ElluT
16.06.2011, 22.36
Tänään ajettiin tiukasti speksin mukaan. Eli keskari oli joku 31+ mutta rasitus takuu 28 tai sellainen joka kaikille sopi.

Lähti 7, palasi tuvalle 3. Timo Soinin naapurit hävisivät hallitusti Iivisniemeen ennen Kökkeliä kuten myös Tommi kotiinsa kun siitä ohi ajettiin, yhden minulle tuntemattoman kuskin kadotimme ihan vähän ennen tupaa, toivon että kääntyi johonkin kotiinsa mainitsematta asiasta, eikä eksynyt ja ajele tällä hetkellä ympäri Lommilaa etsien reittiä pois.

Hyvät oli speksit ja vedot, kiitti taas kundit! Kyllä teiltä saa aina takuukyydit :D Ei edes kastuttu kunnolla, mikä vaikutti tuvalta lähtiessä vielä erittäin epätodennäköiseltä. Kuraa lensi kuitenkin sen verran, että pääsi taas suihkuun fillarin kanssa.

Mulla on huomenna ihan omat mäet tiedossa, mutta ainakin sunnuntaina voisin taas ajella porukalla, jos muitakin pientä kastumista pelkäämättömiä lähtijöitä on liikkeellä.

kp63
16.06.2011, 22.48
"yhteislenkki" Hepon kanssa. Oma tauko Karkkilassa ja yhteinen tauko Hepon porukan kanssa Hyvinkäällä. 28-30km/h. AriT saattaa ajattaa Hyvinkäältä tuvalle myös pidemmän version. Lähtoaika poikkeuksellisesti noin 10.45 johtuen yhteensovituksesta. Aika tarkentuu viim la-iltana. Luonnollisesti säävaraus.

http://maps.google.fi/maps/ms?msa=0&hl=fi&doflg=ptk&ie=UTF8&ll=60.453832,24.520111&spn=0.440857,1.849823&z=10&msid=200657719599862095593.0004a5695a8fced41692b

juhone
16.06.2011, 22.49
Tänään Tuvalta Kökkeliin keskari oli 31.1 km/h eli n. 28km/h. :D

rhubarb
16.06.2011, 23.03

Huomenna 17 tai jopa 1630 lähtö kävisi. Mielellään 80km+ mutta jos on aikataulurajoitteisia niin pidetään sitten se 70-80.

Kiitoksia että olitte odotelleet saapuvaksi, sadekuuro iski juuri kun sain pyörän ulos joten kömmin takaisin sisään.

Huomenna voisi yrittää taas, liian kauan viime ajosta…

Steely
16.06.2011, 23.20
Tänään tuli sitten ajettua sellaisessa kaatosateessa 45min pätkä ettei mitään rajaa... meno oli kun Montrealin F1-kisassa. Sadetutkat näytti poutaa, mutta 17.15 alkoi aivan vi***moinen sade... olin just tolloin Brobackantiellä... Nyt on taas voittajafiilis! :)

Huomisesta:
Huomenna pitäisi olla poutaa (koputetaan puuta), mihin aikaan porukka ehtisi tuvalle? Mä ehdin itse hyvin esim. viideksi. Voisi tehdä jonkun 70-80km setin... Myöhemmin en ainakaan ite mielellään lähde, jotta ehdin sitten saunavuorolle :)

Kiitos samoin. Olin toista kertaa "suihkussa" tämän viikon aikana.
Lisäksi takarenkaan sisäkumi petti taas, nyt oikeaan reikään, 2 viikkoa
siten hajosi venttiili. Korjausta sateessa :)
Huomenna sadetta luvattu alkavaksi etelästä käsin illallla, joten lähtöaika
olisi syytä olla ennen 18:00.
Piirtäkää reitti kartalle.

Iletys
16.06.2011, 23.34
Ehdotan 17:00 lähtöä ja suuntana pohjoinen. Jotain Siippoon suuntaa esm (http://maps.google.fi/maps?f=d&source=s_d&saddr=Bellinm%C3%A4ki&daddr=60.325866,24.64683+to:60.371131,24.641147+to :60.39903,24.50267+to:Siippoontie%2FReitti+1323+to :60.35859,24.7043+to:60.34304,24.71491+to:60.27714 1,24.6697031+to:Bellinm%C3%A4ki&hl=fi&geocode=FantlgMdXXt4AQ%3BFep_mAMdrhR4ASnp0rhlGfCNR jEQWekmUbUAEw%3BFbswmQMde_53ASlfr7tEP-WNRjGQYjceUbUAEw%3BFbadmQMdjuF1ASnTbc0dc-aNRjFwv0geUbUAEw%3BFXrNmQMdeV11AQ%3BFb7_mAMdLPV4AS lF13JUx_qNRjFQZTUeUbUAEw%3BFQDDmAMdnh55ASkNQGMnkPq NRjEQUaAlUbUAEw%3BFZXBlwMdB254ASkHUHR2qPGNRjFgQBIe UbUAEw%3BFRrslgMdMnx4AQ&mra=dme&mrsp=4&sz=14&via=1,2,3,5,6,7&sll=60.418541,24.494813&sspn=0.0311,0.100164&ie=UTF8&ll=60.303144,24.754944&spn=0.249686,0.801315&z=11) (vastapäivään)?

abruzziamo
16.06.2011, 23.49
Huomenna tosiaan voisi ajella sen epämääräisen espoon lenkin, 27-32km/h ja 70-100km. Lähtöaika voisi olla juurikin klo 17. Katotaan jos saadaan hyvänkokoinen porukka, muuten voisi sitten varmaan mennä nousemaan mäkeä. Katsellaan...

pirtti
17.06.2011, 07.15
Ehdotan 17:00 lähtöä ja suuntana pohjoinen. Jotain Siippoon suuntaa esm (http://maps.google.fi/maps?f=d&source=s_d&saddr=Bellinm%C3%A4ki&daddr=60.325866,24.64683+to:60.371131,24.641147+to :60.39903,24.50267+to:Siippoontie%2FReitti+1323+to :60.35859,24.7043+to:60.34304,24.71491+to:60.27714 1,24.6697031+to:Bellinm%C3%A4ki&hl=fi&geocode=FantlgMdXXt4AQ%3BFep_mAMdrhR4ASnp0rhlGfCNR jEQWekmUbUAEw%3BFbswmQMde_53ASlfr7tEP-WNRjGQYjceUbUAEw%3BFbadmQMdjuF1ASnTbc0dc-aNRjFwv0geUbUAEw%3BFXrNmQMdeV11AQ%3BFb7_mAMdLPV4AS lF13JUx_qNRjFQZTUeUbUAEw%3BFQDDmAMdnh55ASkNQGMnkPq NRjEQUaAlUbUAEw%3BFZXBlwMdB254ASkHUHR2qPGNRjFgQBIe UbUAEw%3BFRrslgMdMnx4AQ&mra=dme&mrsp=4&sz=14&via=1,2,3,5,6,7&sll=60.418541,24.494813&sspn=0.0311,0.100164&ie=UTF8&ll=60.303144,24.754944&spn=0.249686,0.801315&z=11) (vastapäivään)?

Tänks Ile, hyvän näköinen setti. Mennään tolla jos kaikille sopii? Mä ajaisin ton myötäpäivää, mutta ehdotettu kiertosuuntakin käy. Ilmeisesti ainakin 4 kuskia saadaan viideksi.

Niin ja voihan tuon ajaa myös niin että Röylästä Bodomin toista puoltakin jos haluaa vaihtelua.

mantis
17.06.2011, 09.18

Mä koitan kanssa ehtiä viideksi paikalle. Toi on hyvä reitti ja ehdottomasti vastapäivään. Jos saanen kuitenkin ehdottaa niin poljettaisiin tuo alkumatka hieman eri tavalla. Kp johdatti meidät eilen tuolta järvenperän kautta röylään ja se oli oikein hyvä reitti.

http://maps.google.fi/maps?f=d&source=s_d&saddr=Bellinm%C3%A4ki&daddr=60.325866,24.64683+to:60.371131,24.641147+to :60.39903,24.50267+to:Siippoontie%2FReitti+1323+to :60.35859,24.7043+to:60.34304,24.71491+to:60.29365 2,24.6996391+to:60.2886623,24.7026075+to:60.279003 ,24.7125674+to:60.26877,24.72124+to:60.2535408,24. 7358615+to:60.2333702,24.7018078+to:Bellinm%C3%A4k i&geocode=FantlgMdXXt4AQ%3BFep_mAMdrhR4ASnp0rhlGfCNR jEQWekmUbUAEw%3BFbswmQMde_53ASlfr7tEP-WNRjGQYjceUbUAEw%3BFbadmQMdjuF1ASnTbc0dc-aNRjFwv0geUbUAEw%3BFXrNmQMdeV11AQ%3BFb7_mAMdLPV4AS lF13JUx_qNRjFQZTUeUbUAEw%3BFQDDmAMdnh55ASkNQGMnkPq NRjEQUaAlUbUAEw%3BFRQCmAMd9-J4ASkXHSVu-fCNRjGQtPImUbUAEw%3BFZbulwMdj-54ASnjiEP0_PCNRjHACg8eUbUAEw%3BFdvIlwMddxV5ASkbjKZ nHvGNRjGgGhIeUbUAEw%3BFeKglwMdWDd5ASk3mjhpI_GNRjHA zZ8lUbUAEw%3BFWRllwMddXB5ASnzt-qlNfGNRjEwUBIeUbUAEw%3BFZoWlwMdb-t4ASmbCpF8_fONRjEyo4hz_lRjCA%3BFRrslgMdMnx4AQ&hl=fi&mra=dpe&mrsp=10&sz=12&via=1,2,3,5,6,7,8,9,10,11,12&sll=60.26962,24.733658&sspn=0.093303,0.306587&ie=UTF8&ll=60.299402,24.76181&spn=0.186436,0.613174&z=11

tipsu
17.06.2011, 09.56
Löytyykös vielä sitä rauhallisempaa seuraa, jos tulen tuvalle viideksi? Saatan tulla joka tapauksessa, lähden sitten vaikka yksikseen ajelemaan siitä, jos ei löydy. Ennen viittä en oikein ehdi, kun on päivätreffit kaverin kanssa. Mieluiten tulisin muutenkin samaan aikaan paikalle, kuin molemmat ryhmät, että saisin edes siirtymälle ajoseuraa (jos vaikka lenkistä tuleekin soololenkki:))