Näytä tavallinen näkymä : Espoon lenkit
Ja täältä ilmoittautuu yksi tuvalle huomenna klo 11. Keskaritoiveena 28-30. Eli eiköhän sitä joku porukka tule kasaan.
Vetäjäksi ei uskaltaudu kun kunto on täääyyysin arvoitus.
Ja täältä ilmoittautuu yksi tuvalle huomenna klo 11. Keskaritoiveena 28-30. Eli eiköhän sitä joku porukka tule kasaan.
Vetäjäksi ei uskaltaudu kun kunto on täääyyysin arvoitus.
Mä tässä vielä mietin että Tuvalta vaiko Vantaankoskelta. Ainakaan paljon yli 30 ei varmaan viitsisi ajella.
Saatiin hienosti kasaan 6hlö, matka taittui mukavasti hieman speksiä(27,1)nopeammin,
matkaa tuli Tupa-Tupa 155km, ka 29,6.
Milläköhän sitä jaksaa huomenna ajaa taas :(
Vai hieman, käsittämätöntä ylivauhtista kaahotusta ja tietenkin ylämäet vedetty taas kieli pitkällä ja alamäissä jarruteltu. Ei mihinkään voi enää luottaa. Kuka on vastuussa, kysyn vaan?
Mä ilmestyn joka tapauksessa Bemböleen 28 ryhmään. Tai jos ei saada kahta ryhmää niin 30 ryhmään laahusankkuriksi.
apuajaja
23.04.2011, 22.19
Jumansviidu olihan lenkki. Olisin tullu Tammisaaresta suoraan 51:stä pitkin Espooseen mutta kaikki pikkutiet piti kiertää..
Noeivaan, hieno reitti oli ja kiitokset taas KP:lle, on se kone. 272 km, personal longest ever.
Tuvalle totta kai kaikki Espoolaiset. Tuollanen sunnuntain "EPo"-lenkki kun on perustettu, niin pakkohan sellasta on kannattaa.
abruzziamo
23.04.2011, 23.13
Tulossa tuvalle huomenna. Mä ajelen ainaski hiljaa, eiköhä me porukka saada.
Tuvalle totta kai kaikki Espoolaiset. Tuollanen sunnuntain "EPo"-lenkki kun on perustettu, niin pakkohan sellasta on kannattaa.
Oikein, tehdään siitä yhdessä vakiokamaa ja tietenkin parempi kuin Hepon lenkit.
Oma revanteri on eilisen jälkeen pakkotauolla, mutta huomenna aattelin ajella rauhallisesti jonkin lenkin. Jos kiinnostaa semmonen ulkoilulenkki noin 3h mielellään tauolla ja 28-30 vauhdilla (voin kyllä vetää kokoajan jos tarvis eli soveltuu aika monelle), niin laita viestiä. Lähtöaika 10-12. Jos kiinnostaa, niin viritän jonkin lenksun näkyville.:)
Huomenta!
Yksi aloittelija on tulossa tänään Bembölen 28-ryhmään hakemaan oppia ryhmäajosta (Hepon ohjeet ryhmäajosta kyllä luettu).
Oma revanteri on eilisen jälkeen pakkotauolla, mutta huomenna aattelin ajella rauhallisesti jonkin lenkin. Jos kiinnostaa semmonen ulkoilulenkki noin 3h mielellään tauolla ja 28-30 vauhdilla (voin kyllä vetää kokoajan jos tarvis eli soveltuu aika monelle), niin laita viestiä. Lähtöaika 10-12. Jos kiinnostaa, niin viritän jonkin lenksun näkyville.:)
Mä voisin ainakin lähteä mukaan peesailemaan - nää kelit on hyödynnettävä! Mä kannatan lähtöajaksi klo 11 tuvalta.
Yhdeksitoista saatan ehkä jopa minä pystyä herääämään paikalle.
Olisin lähdössä huomenna. Kannatan lähtöajaksi tosin kymppiä, mutta olen joustava ja voin lähteä vielä klo 11 :) Mielellään ei sitten enää sitä myöhemmin.
Mä voisin ainakin lähteä mukaan peesailemaan - nää kelit on hyödynnettävä! Mä kannatan lähtöajaksi klo 11 tuvalta.
Tehdään niinkuin naiset käskee. Lähdetään tuvalta klo 11 ja ajellaan pääsiäisen ristiretki HEPO:n pyhille seuduille. Ajellaan noin 3h 28-30km/h ja ylämäet hissukseen ja lähtökohtaisesti olen keulilla koko matkan. Soveltuu siis kokeiluksi niille, jotka empii siirtyiskö 25:sta jo 28:n. Vantaankoskelta pääsee mukaan 11.35 kunhan sitten ajaa Tuvalta itsekseen. Tauko ilman kiireitä Nurmijärvellä. Kuuluu sarjaan HEPO/EPO takuulenkit eli ei räyhätä.
http://maps.google.fi/maps/ms?oe=utf-8&client=firefox-a&ie=UTF8&hl=fi&msa=0&msid=200657719599862095593.0004a1abdef2b612036d4&z=11
Tänään virallinen EPo:n sunnutailenkki ajoi Lohja-Virkkala-Siuntio-Vols lenkin. Hjuva reissu, mutta tuli tehtyä.
Ainoa rengasrikko sattui minulle kun olin juuri maininnut, että yhtään rikkoa ei viime kaudella tullut. Renkaasta löytyi kotona puolen sentin nätti viilto. Ei muuta kun uutta rengasta alle ja taakse sisuriksi nyt alkukevääksi perus-kortonkia latexin tilalle. Sen verran vähän on noita renkaita joutunut vaihtelemaan, että tuhosin vielä pari sisuria kotosalla kun paikalleen uusia renkaita väänsin. Over and out.
Kiitos kaikille paikkausta odottaneille ja porukan määrästä päätellen EPo:n sunnuntailenkit ovat suosiossa.
[QUOTE=Iletys;1597138
Ainoa rengasrikko sattui minulle kun olin juuri maininnut, että yhtään rikkoa ei viime kaudella tullut.. ja porukan määrästä päätellen EPo:n sunnuntailenkit ovat suosiossa.[/QUOTE]
Mulla kahdella viime lenkillä pakasta vedetyt Ultremot ja molempiin ekalla lenkillä ns snake-bite eli sivuun osuma esim railosta tai vastaavasta. ko rengas kestää kohtuullisen hyvin alhaalta tulleet kivet, muttei noita, ku on vähän ns kisarengas, jossa painoa säästetty nimenomaan sivusta. Kiva kuulla, et porukka alkaa löytää tuvalle. Lenkkimaastot ja vaihtoehdothan ovat paljon parempia kuin Vantaankoskelta. PS huomennakin ajetaan klo 11.
Tehdään niinkuin naiset käskee. Lähdetään tuvalta klo 11 ja ajellaan pääsiäisen ristiretki HEPO:n pyhille seuduille. Ajellaan noin 3h 28-30km/h ja ylämäet hissukseen ja lähtökohtaisesti olen keulilla koko matkan. Soveltuu siis kokeiluksi niille, jotka empii siirtyiskö 25:sta jo 28:n. Vantaankoskelta pääsee mukaan 11.35 kunhan sitten ajaa Tuvalta itsekseen. Tauko ilman kiireitä Nurmijärvellä. Kuuluu sarjaan HEPO/EPO takuulenkit eli ei räyhätä.
Jee. Hyvä KooPee! Jos sä oot keulilla, mä voin varmistaa takapään:D.
Taas luvataan hyvää säätä, joten mainostetaan että ainakin yksi pari karvaisia miessääriä ilmaantuu paikalle. Lenkin suosio on siis taattu:D.
apuajaja
24.04.2011, 21.23
Mulla sosiotekninen huomenna (sukulaisia tulossa kylään), joutuu ajamaan yksin klo 8-11.30.
Mulla kahdella viime lenkillä pakasta vedetyt Ultremot ja molempiin ekalla lenkillä ns snake-bite eli sivuun osuma esim railosta tai vastaavasta. ko rengas kestää kohtuullisen hyvin alhaalta tulleet kivet, muttei noita, ku on vähän ns kisarengas, jossa painoa säästetty nimenomaan sivusta. Kiva kuulla, et porukka alkaa löytää tuvalle. Lenkkimaastot ja vaihtoehdothan ovat paljon parempia kuin Vantaankoskelta. PS huomennakin ajetaan klo 11.
Jää vaan harmittamaan kun joutuu heittämään ulkokumeksen pois. Vai voisikohan pikaliimailla?
Jää vaan harmittamaan kun joutuu heittämään ulkokumeksen pois. Vai voisikohan pikaliimailla?
Joo, jotain löytyy kaupoista ulkokumillekin. Sain tomilta (kiitos siitä) Tammisaaressa Pääsiäislauantain kunniaksi pätkän Jeesus-teippiä (tästedes mullakin on sitä pumpun ympärille laitettuna muutama kierros, MTB-kikka, kuulemma) ja sen avuin vika satku. Koska kaksi gummia samassa jamassa, niin pakko keksiä joku viritys, raportoin myöh onnistuiko.
Jee. Hyvä KooPee! Jos sä oot keulilla, mä voin varmistaa takapään:D.
Taas luvataan hyvää säätä, joten mainostetaan että ainakin yksi pari karvaisia miessääriä ilmaantuu paikalle. Lenkin suosio on siis taattu:D.
Sovittu, sun säärillä joutuu ajaa vikana, en sano miksi, tiedät kyllä.
Joo, jotain löytyy kaupoista ulkokumillekin. Sain tomilta (kiitos siitä) Tammisaaressa Pääsiäislauantain kunniaksi pätkän Jeesus-teippiä (tästedes mullakin on sitä pumpun ympärille laitettuna muutama kierros, MTB-kikka, kuulemma) ja sen avuin vika satku. Koska kaksi gummia samassa jamassa, niin pakko keksiä joku viritys, raportoin myöh onnistuiko.
Kohta dyykkaamaan roskiksesta ulkokumi ja latexit. Piheys iski. Raportoi toki.
Pyöräilyhistoriani eka ryhmäajo/EPO-ajo takana. Matka taittui ketterästi ilman ongelmia, ja koukussa ollaan heti ekasta laakista.
Tulossa messiin huomiselle ristiretkelle.
Mulla sosiotekninen huomenna (sukulaisia tulossa kylään), joutuu ajamaan yksin klo 8-11.30.
=tossunallasyndrooma.
Pyöräilyhistoriani eka ryhmäajo/EPO-ajo takana. Matka taittui ketterästi ilman ongelmia, ja koukussa ollaan heti ekasta laakista.
Tulossa messiin huomiselle ristiretkelle.
Jes, huomisen jälken oot toivottavasati fillanisti.
Heps. Voisin tulla mukaan riippumaan mukana. Vantaankoski @ 11:35.
http://maps.google.fi/maps/ms?oe=utf-8&client=firefox-a&ie=UTF8&hl=fi&msa=0&msid=200657719599862095593.0004a1abdef2b612036d4&z=11
apuajaja
24.04.2011, 23.19
=tossunallasyndrooma.
Hepon puolella kettuillaan ajamisesta ja täällä ajamatta jättämisestä. Ei oo kivaa.
Ittelläs oli tänään sosiotekninen :D
Kiitoksia lenkkiseurasta. Kiva kun reitti oli etukäteen esillä niin pääsi sopivasti nurmijärveltä pyöritellen itekseen reittiä pitkin bemböleen, ja sitten ryhmään.
ajeltiin speksilenki noin 10 kuskin porukalla. Tauko Nurmijärven tebiksellä, joka olikin suht suuri eli sopii isommillekin porukoille ainakin kun ilmoittaa etukäteen. Tauolla sovittiin että ajellaan loppu vähän vauhdikkaammin. Velskolassa ajettiin perinteisesti yksilöinä ja täysiä. Jälleen kerran pakko todeta, että kun ryhmäkoko on sopiva, niin ajo siistiä ja ryhmä pysyy nätissä muodostelmassa. Kiitos kaikille.
Thanks myös mun puolesta porukalle ja erityiskiitos KP:lle taas kerran lenkin speksaamisesta! On se luksusta, kun pääsee ajamaan valmiin reitin sopivaa vauhtia ja hyvässä seurassa :)
Jees, tänks. Upea lenkki.
Jos jotain negatiivista pitäisi hakemalla hakea, niin kädet ehkä "vähän" kärähti. Joku kevät vielä opin käyttämään aurinkorasvaa...
Jees, tänks. Upea lenkki.
Jos jotain negatiivista pitäisi hakemalla hakea, niin kädet ehkä "vähän" kärähti. Joku kevät vielä opin käyttämään aurinkorasvaa...
Kuuluu lajiin. Vähän väliähän luetaan lehdistä, et se ja se pro kärähti. Sulle kävi Contadorit, kun kärähdit vaan vähän. Oisko taukomunkissa ollu jotain?
Risto Koivunen
25.04.2011, 19.07
Varmaan ovat jo tuolla Nurmijärven Teboililla niin tottuneet pyöräilijöihin, että lisäävät näitä nähdessään automaattisesti clenbutarolia kahviin.
(Toissa sunnuntaina siellä taisi käydä peräkanaa tauolla niin CCH:n kuin HePonkin lenkkiporukat.)
Jep. Kiitoksia kovasti oikein mukavasta lenkistä. Todella tasaista vetotyötä :) tämmönen rapakuntoinenkin välttyi rytmihäiriöiltä ja erityis kiitos vielä kp63:lle reitti-opastuksesta takaisin tutummille kulmille. Höveliä porukkaa espoossa :) tänx.
Jes, huomisen jälken oot toivottavasati fillanisti.
Jep, oikeassa olit, juuri noin siinä kävi, kun löytyi näin hyvä diilerirengas:D Kiitti tämän päivän lenkistä!
Erikoisten speksien sarjalle jatkoa: Ke Kaskelan (ks Pyöräilyseura Zeus) 10km tempo 18.30 ja kunnon lämmittelyt 43km eli lähtö tuvalta 16.30. Takas palautellen sitten jotain reittiä, ite ajan Kalajärvelle esim samaa reittiä Vihdintielle asti. Jos kiinnostaa, ilmoittele. Toivotaan, että Foreca väärässä.
http://maps.google.fi/maps/ms?hl=fi&ie=UTF8&msa=0&msid=200657719599862095593.0004a1ce14c24b8880951&ll=60.260255,24.698639&spn=0.406019,1.451569&z=10
Cannon Dave
26.04.2011, 13.06
Oliko tuosta Kaskelan temporeitistä ja "tapahtumasta" mitään tarkempaa speksiä? Siellä ilmeisesti on ajanotto järjestäjien toimesta?
Erikoisten speksien sarjalle jatkoa: Ke Kaskelan (ks Pyöräilyseura Zeus) 10km tempo 18.30 ja kunnon lämmittelyt 43km eli lähtö tuvalta 16.30. Takas palautellen sitten jotain reittiä, ite ajan Kalajärvelle esim samaa reittiä Vihdintielle asti. Jos kiinnostaa, ilmoittele. Toivotaan, että Foreca väärässä.
Olen tänään Järvenpäässä piipahtamassa, joten saatan koukata tuota kautta kotimatkalla, jos aikataulut mätsää.
Onko keskiviikolle muuten tiedossa normimuotoista tupalenkkiä klo 18 lähdöllä? Oma aikataulu ei tuolle klo 16:30 tempolenkille anna mitenkään myöten.
Onko huomenna klo 18 lähdöllä ajajia? Itse ajelen maantietä huomenna joka tapauksessa, jos on muita lähtijöitä niin voin ajaa Bembölen kautta kuudelta. Vauhti toiveiden mukaan 25-30+, jos ei nyt kuitenkaan kauheasti yli 30.
Onko huomenna klo 18 lähdöllä ajajia? Itse ajelen maantietä huomenna joka tapauksessa, jos on muita lähtijöitä niin voin ajaa Bembölen kautta kuudelta. Vauhti toiveiden mukaan 25-30+, jos ei nyt kuitenkaan kauheasti yli 30.
Mä voin tulla mukaan köröttelemään. Jos käpätään vauhti vaikka 28:n niin voisi useampi uskaltautua mukaan.
timppa_234
27.04.2011, 23.00
Onko huomenna klo 18 lähdöllä ajajia?
Voisin tulla torstailenkille joukkoon sankkaan. Toiveissa joku suht lyhyt ja reipas lenkki.
Harmin paikka, lupaavat hyvää säätä, mutta en ehdi ihan kuudeksi. Täytyy varmaan hyödyntää sää, ja ajella vaikka oma lenkki:) Ensi viikolla sitten tammailemaan:)
Eli taas tämmöistä kp:n tyylistä teholenksua ajattelin polkea. Voin tulla tuvan kautta jos joku muukin haluaa lähteä "kehittämään" itseään, mutta ilmoitelkaa koska menen muuten omia aikojani.
Aluksi 2x(3x2min) maxteho vetoja. Sitten 2/3min ns over-under eli syke kynnystehon molemmin puolin 20min. Lopuksi vauhtikestävyys yhdessä porukassa 40min. Intervallien väleissä 10-15 min palatukset, jossa porukka kerätään kasaan.
Eli taas tämmöistä kp:n tyylistä teholenksua ajattelin polkea. Voin tulla tuvan kautta jos joku muukin haluaa lähteä "kehittämään" itseään, mutta ilmoitelkaa koska menen muuten omia aikojani.
Lisää tehoa: lauantaina mäkiharjoitus :p jne säästä riippumatta. Jos ei tule ilmoittautuneita ajelen mäkeen ehkä pohjoisen kautta. Nyt sääennusteet epäilee, että aamusella olisi kuivempaa eli startti alustavasti 9.00.
http://maps.google.fi/maps/ms?hl=fi&ie=UTF8&msa=0&msid=200657719599862095593.0004a1d5bb58819499b35&z=11
JK: Ajelen tänään Espoon keskuksesta Vantaankosken lenkille, jos muita menijöitä, niin ilmoita ja treffataan 17.20 Tuvalla.
Jan Kruse
28.04.2011, 09.25
Teholenksujen vaihtoehdoksi ehdotaan perinteistä PK-lenkkiä?
tulen myös tuvalle tänään, tuo 28 lenkki kuulostaa hyvältä.
Samoin tämä, tullaan tuvalle tänään kuudeksi.
Hannu Koo
28.04.2011, 12.43
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.gif Tykkää!
Taidanpa tulla testailemaan itseäni. Max. mielellään 28.
Kiitos intervalli-porukalle! Hyvät treenit saatiin aikaiseksi ja kelikin oli vielä kiva niin mikäs sen parempaa. 78km kerty matkaa ovelta ovelle. Hapokasta, nyt kyllä kelpaa sauna ja kunnon venyttely päälle.
Kiitos intervalli-porukalle! Hyvät treenit saatiin aikaiseksi ja kelikin oli vielä kiva niin mikäs sen parempaa. 78km kerty matkaa ovelta ovelle. Hapokasta, nyt kyllä kelpaa sauna ja kunnon venyttely päälle.
Kiitokset munkin puolesta! Kyllä porukassa vaan saa itsestään enemmän irti kuin yksin nykiessä - ihan eri fiilis! Hyvät vedot oli, ja sainpa hyvät peesausharjoituksetkin samalla :)
Ei-intervallaajat jakaantu Kylmälän kohdalla kahtia ja lyhyemmän lenkin ajaneet ajoivat seuraavanlaisen lenkin:
http://connect.garmin.com/activity/82140769
Kiitos kanssakulkijoille, kivaa oli vaikka polvet alko oireileen loppumatkasta!
Kiitokset myös puolestani lenkkiseurasta. Tuvalta lähti laskujeni mukaan yhdeksän kuskia ajamaan normilenkkiä. Kuten Tassu mainitsi, porukka jakaantui Kylmälän nurkilla kahtia. Kylmälän tienoilla keskari oli 28.1km/h, joten mentiin aika lähelle speksiä.
Kylmälältä jatkoi viisi kuskia reittiä Evitskog - Vols - Kirkkonummi - Masala ->. Vauhtia päätettiin lisätä hieman ja loppumatka menikin joutuisasti 29.9km/h keskarilla. Matkaa kertyi Tuvalta Kauklahteen noin 58km + siirtymät. Tässä vielä GePSikäppyrä allekirjoittaneen siirtymisineen:
http://www.traxmeet.com/traxmeet/showperformance.jsp?performanceid=3533096064
Tupalenkille tullaan,onko Janilla reitti jo suunniteltu ?
Jan Kruse
29.04.2011, 12.09
Huomenna lupaavat vilpoista aamua, mutta ei sadetta. Ajattelin että voisi polkea ensiksi vastatuuleen eli pohjoiseen ja sitten myötätuulessa takaisin. Tommi voisit nyt tuoda se sun uusi karttalaite niin ei eksytä....
Minulle voisi sopia 120-150km PK keskarilla 28-30 ja aamulla voidaan pitää pikainen reittipalaveri, ellei joku ehdi ehdottaa jotakin
Lisää tehoa: lauantaina mäkiharjoitus :p jne säästä riippumatta. Jos ei tule ilmoittautuneita ajelen mäkeen ehkä pohjoisen kautta. Nyt sääennusteet epäilee, että aamusella olisi kuivempaa eli startti alustavasti 9.00.
http://maps.google.fi/maps/ms?hl=fi&ie=UTF8&msa=0&msid=200657719599862095593.0004a1d5bb58819499b35&z=11
Mä saattaisin olla lähdössä mäki-tuskareitille :eek: Voin yrittää pysyä peesissä sun vk-vedoissa, mut jos ei onnaa, voidaan ajaa kiinni sit palautellessa.
Jos jalat ihan tukossa aamulla eikä mäkeen kannata lähteä, saatan suunnata tupailuun.
Jollei sitovia ilmoittautuneita ole aamulla klo 8.00 foorumilla, niin ajan oman lenkin. Sääennusteen puolesta voidaan startata myös klo 10
equilibrium
29.04.2011, 16.42
Mä voin Ellu tulla tsemppaamaan sua mäkivedoissa. ;)
Kymppi sopii mulle lähtöajaksi paremmin, kerkeää vähän keli lämmitä ennen siirtymästarttia. Pitää varmaa kaivaa muutenkin lämpöisempää vaatetta taas laatikon pohjalta, kun eilenkin meinasi tulla vilu.
No onhan se sit sinne mäkeen lähdettävä, kun on tsemppausta tiedossa ja KP:ltäkin tuli boldattua tekstiä :) Mäkin lähtisin mieluummin kympiltä tuvalta, kun on tuota siirtymää sinnekin jo.
Hienoa. Samaa mieltä, että kovat lenkit pääsääntöisesti levänneenä, mutta naseva vaihtoehto on tehdä ne joskus myös väsyneenä (itelläkin jalat valmiiksi aika puhki) kisatilannetta simuloiden. Huomenna siis klo 10 tuvalta pääsee mukaan intervalliharjoitukseen. Katellaan mihin tupalenkkiläiset lopulta lähtee ja mahdollisuuksien mukaan peesataan eli sovelletaan ton lenksun kiertosuuntaa. VK-osuus ajellaan ilman muuta kimpassa. Siippoosta Velskolaan on pääsääntöisesi suht tasasta eli eiköhän peesihommalla selvitä.
Voisin huomenna yrittää tulla rauhalliselle tupalenkille, jos nyt kohtuudella saa yhden väliin jääneen yön univelat kuitattua aamuun mennessä. Varmaan sitten aamullakin voi jonkun reitin keksiä (minulla ainakaan ei ole koskaan jäänyt lenkki ajamatta sen takia, ettei olisi löytynyt reittiä).
Mukana ollaan pk tupalenkillä, ei väliä vaikka tulis vaan reilu satku, jaksaa illlalla juhlia paremmin:)
Reitistä ei kannata murehtia, sen ehtii keksiä aamulla tuvallakin, ehdotan vaihteeksi Vihdin suuntaa, vaikka Suonpääntien kautta Vihti kk:hon, siitä vaikka Haaviston kautta Läyliäisiin kahville, tai voi oikaista suoraan Vihtijärvelle, jotakin sellaista.
Jätetään me intervallit väliin, ja yritetään mennä tasaisella kuormituksella, itsekin kaipaan vaan ihan peruskilometrejä , kun niitä ei montaa ole ehtinyt tänä vuonna kertyä.
Hienoa. Samaa mieltä, että kovat lenkit pääsääntöisesti levänneenä, mutta naseva vaihtoehto on tehdä ne joskus myös väsyneenä (itelläkin jalat valmiiksi aika puhki) kisatilannetta simuloiden. Huomenna siis klo 10 tuvalta pääsee mukaan intervalliharjoitukseen. Katellaan mihin tupalenkkiläiset lopulta lähtee ja mahdollisuuksien mukaan peesataan eli sovelletaan ton lenksun kiertosuuntaa. VK-osuus ajellaan ilman muuta kimpassa. Siippoosta Velskolaan on pääsääntöisesi suht tasasta eli eiköhän peesihommalla selvitä.
Voisin tulla mukaan säävarauksella. Kroppa alkaa olla jotenkin toipunut siitä keskiviikon riehumisesta, joten kai sitä voisi taas rääkätä. :)
Kaipati joku halajaa baanalle vappupäivänäkin. Eli tommosta satkun pk-lenkkiä vois ajatella. Jos muilla oli jo muita mielessä, nekin käy. Voisin kipparoida ton suht rauhallisesti 27-28 keskarilla ja ylämäet rauhallisesti eli sopii vappusimaa nauttineille ja niille, jotka pohtii 25 ja 28 nopeusryhmien välillä. Tää vois olla taas takuulenkki eli speksistä ei poiketa ellei se kaikille sovi. Joku vois ottaa nopeamman ryhmän komentoon ja keksiä tohon lenkkiin tarvittavat sakkolenkit.
http://maps.google.fi/maps/ms?oe=utf-8&client=firefox-a&ie=UTF8&hl=fi&msa=0&msid=200657719599862095593.0004a213196b4a8ee3e2b&ll=60.14629,24.445267&spn=0.253959,1.056747&z=11
abruzziamo
29.04.2011, 23.44
Hienoa! Mietinkin jo, että lähteeköhän kukaan sunnuntaina lenkille. Itse siis ainakin tulossa mukaan.
equilibrium
30.04.2011, 08.22
Sadetutkat ei näytä kovin hyvää: ainakin Forecan iPhone-ohjelma ennustaa sadetta, samoin näytti norskit lupaavan. Katson vielä miltä näyttää tunnin päästä, mutta jos on liian märkää luvassa, ajan mieluummin oman lenkin iltapäivällä kuivemmissa olosuhteissa.
Sadetutkat ei näytä kovin hyvää: ainakin Forecan iPhone-ohjelma ennustaa sadetta, samoin näytti norskit lupaavan. Katson vielä miltä näyttää tunnin päästä, mutta jos on liian märkää luvassa, ajan mieluummin oman lenkin iltapäivällä kuivemmissa olosuhteissa.
Veikkaan kuitenkin niin, että iltapäivällä saat ajaa kumisaappaissa. No mä ajan nyt anyway tuvalle. Jos mäkiosuuden kerkiää ajaa suht kuivassa, ei loppumatkaa sade haittaa.
Aattelin kysästä, mikä on kiinnostus sellaisille viikonlopun "iltalenkeille"? En tarkoita kaljan juontia vaikka kivaa sekin on. Itselläni on sellanen ongelma, että 10-11 lähtöihin ei perheellisistä syistä yleensä pääse. Huomennakin pääsee vasta kolmen jälkeen lenkille.
Eli käytännössä tuollainen arkilenkkiporukka viikonlopulle. Lähtö n 16:00 ja kestoltaan 2-3h.
Tämä on siis kysely kiinnostuksesta ja en varmaan tällaisellekaan lenkille itse aina pääse. ;)
Tuvan intervalliryhmä ajeli tupapappojen kanssa Vihtiin, jossa erkanimme, kiitos mukavista peeseistä. Mina, ElluT ja AriT (onkohan naimisissa tai sukua?) vedettiin Siippoon mäki 4 kertaan 5 sijasta, ku ei jaksanut, no oikeesti mä en jaksanut, nuoret olis ku ne on ihan kauheita happoja. Sitten tauoteltiin Nesteellä. Sateen ja tietyön (Otalammelta Siippoon tielle 1322 ei voi ajaa, sepelillä) takia oikaistiin Velskolaan Vihdintien kautta. Vaikka jalat oli jo Vappukunnossa, vedettiin Velskolan pikis silti täysiä. Onnistunut harjoitus, kiitos mukanaolleille, kaikille hauskaa vappua ja toivotaan huomiseksi poutaa, jotta päästään yllä speksatulle vappulenkille.
Tuvan intervalliryhmä ajeli tupapappojen kanssa Vihtiin, jossa erkanimme, kiitos mukavista peeseistä. Mina, ElluT ja AriT (onkohan naimisissa tai sukua?) vedettiin Siippoon mäki 4 kertaan 5 sijasta, ku ei jaksanut, no oikeesti mä en jaksanut, nuoret olis ku ne on ihan kauheita happoja. Sitten tauoteltiin Nesteellä. Sateen ja tietyön (Otalammelta Siippoon tielle 1322 ei voi ajaa, sepelillä) takia oikaistiin Velskolaan Vihdintien kautta. Vaikka jalat oli jo Vappukunnossa, vedettiin Velskolan pikis silti täysiä. Onnistunut harjoitus, kiitos mukanaolleille, kaikille hauskaa vappua ja toivotaan huomiseksi poutaa, jotta päästään yllä speksatulle vappulenkille.
Kiitokset myös omasta puolestani ja kiitokset tupaporukalle alkumatkan peesiavuista. Olihan se melko hapokasta - ja likaista. Sai pestä pyörää, kuskia ja vaatteita kotona ihan urakalla.
Oli kyllä todella onnistunut treeni, kiitos vaan KP ja Ari! Velskola meni yllättäen kovempaa kuin viimeksi - liekö syynä toi mäkinen "alkulämmittely" :)
Mä vietin fillarin kanssa melkein tunnin suihkussa... Onkohan tärkeysjärjestys kohillaan, kun ensin piti puunata fillari ja sitten vasta kuski? :D
Kaipati joku halajaa baanalle vappupäivänäkin.
Kyllä vappusimalenkkiä tosiaan halajataan. Mihis aikaan huomenissa olis startti?
Veikkaan että klo 11 startataan, vaikka itse heitän vakioehdotukseni klo 10 :)
(heräilen kuitenkin aina ajoissa ja aamulla se tunti yleensä valuu "hukkaan", iltapäivällä voisi ollakin jotain ideaa olla aiemmin kotona... mutta makuasioita, tiedän että monet tykkää nukkua pitkään)
Kyllä vappusimalenkkiä tosiaan halajataan. Mihis aikaan huomenissa olis startti?
Normiaikaan klo 11. Pienenpienenä optiona kannattaa pitää säävaraus eli jos ennuste on sellainen, että klo 10 olisi selkeästi parempi ajosää, niin voitaneen ottaa se huomioon. Jos lähtö aikaistuu ilmoitan viimeistään 8.45 tänne.
apuajaja
30.04.2011, 21.28
Täältä ääni klo 10 startille. Norskien ja Forecan mukaan sade alkaisi noin klo 15 aikoihin. Joka tapauksessa aamupäivä iltapäivää parempi ilmeisesti.
Käytiin veivaamassa Tupa-Tupa 125km, 7hlö oli matkassa, lähtiessä tais olla 11, mutta kolme lähti Vihdissä mäkitreeniin Painonummenmäkeen. Mulla oli ka. 28,6, mutta siinä on 18km alkulämmittelyä yksin, joten varmaan jossain 29-30 välillä liikuttiin porukkaosuus.
Kylmäkin meinas välillä olla, kun "lämmöt" kävi Haavistontiellä +3:ssa, Vihtijärven tauon jälkeen onneksi aurinko lämmitti ja tiekin oli kuiva.
Tuon Otalammen tietyöt pääsee kiertämään Oikotien ja Rantatien kautta, joten Vihdintietä tarvii ajaa alle 1km. Vihdintieltä siitä vanhan Otalammen kahvituvan jälkeen tiukka vasen, joka menee Otalammen uimarannan ohi, sitten pitää vielä kerran muistaa kääntyä vasemmalle, niin tulee takaisin tutulle reitille.
t:Hannu
Lähetäänkö jo klo 10 vai 11?
apuajaja
01.05.2011, 09.39
Mä voisin tulla tuvalle klo 10ksi jos parikin muuta tulis niin voitaisi lähteä veivaamaan tuntia aiemmin samoilla spekseillä.
Lähetäänkö jo klo 10 vai 11?
Tämänhetken tiedon perusteella sadetta tulossa idästä iltapäivällä. On siis perusteltua ainakin yhden poppoon startata jo klo 10. Nähdään tuvalla.
Voihan aamu-uniset ajaa sitten oman kierroksen klo 11, jos porukkaa riittää.
Ok, mä tuun kans kymmeneks. Saatan olla jokusen minuutin myöhässä kun vaihdan kiekot.
Kymmenkunta kuskia starttasi 10 tuvalta. Alkuosa ajeltiin myötätuuleen speksin mukaan. Vappumunkit nautittiin Pikkalassa. Loppuosa tultiin Heikin ehdotuksen mukaisesti Niemenkylän ja Palojärven kautta vastatuulen. Omaan mittariin 134km siirtyminen ja tuulesta huolimatta varsin onnistunut lenksu, sadekkaan ei iskenyt. Kiitokset seurasta.
3 seuraavaa viikonloppua olen näistä kuvioista pois eli olkaapa muut aktiivisia . 28 tai 29.5 palaan astialle 300km PK-lenkillä alustavasti Porvoon Orimattilan ja Mäntsälän suuntaan.
Meikäläiseltä loppui tehot n. 25 kilsan tienoilla eli suurinpiirtein heti tuon rengaskorjauksen jälkeen, vaikka siihen asti kaikki sujui hyvin. Kaiketi tuosta voi päätellä, että "huippu-urheilijan" lihakseni kylmeni hetkessä vauhdin hidastuttua korjauksen ajaksi ja tämän jälkeen ne olikin sitten poissa pelistä ja yritin pysyä mukana pelkällä tahdonvoimalla huonoin tuloksin. Ajoin sitten kuitenkin kohtuullisesti yhteensä 102 kilsaa, joten kai sitä kunto taas hiukan koheni. Pitänee mennä taas Hepon lenkeille löysäilemään 25 ryhmään, ehkä sitä uskaltaa taas epoilla joskus hamassa tulevaisuudessa.
3 seuraavaa viikonloppua olen näistä kuvioista pois eli olkaapa muut aktiivisia . 28 tai 29.5 palaan astialle 300km PK-lenkillä alustavasti Porvoon Orimattilan ja Mäntsälän suuntaan.
Mullakin on reissu edessä tässä kuussa, mutta toi Orimattilan reissu kuullostaa sopivan 'sairaalta' että vois lähteä mukaan. Palaan tosin vasta 27.5 joten toi 29.5 olis alustavasti parempi jos saa toivoa.
Meikäläiseltä loppui tehot n. 25 kilsan tienoilla eli suurinpiirtein heti tuon rengaskorjauksen jälkeen, vaikka siihen asti kaikki sujui hyvin. Kaiketi tuosta voi päätellä, että "huippu-urheilijan" lihakseni kylmeni hetkessä vauhdin hidastuttua korjauksen ajaksi ja tämän jälkeen ne olikin sitten poissa pelistä ja yritin pysyä mukana pelkällä tahdonvoimalla huonoin tuloksin. Ajoin sitten kuitenkin kohtuullisesti yhteensä 102 kilsaa, joten kai sitä kunto taas hiukan koheni. Pitänee mennä taas Hepon lenkeille löysäilemään 25 ryhmään, ehkä sitä uskaltaa taas epoilla joskus hamassa tulevaisuudessa.
Tavataan Hepolan 25:ssa! Olen kahdessa lähdössä roikkunut mukana, kerran Lohjalle ja lauantaina Veikkolaan, mutta vaikka viime kesänä loppukaudesta pystyi roikkumaan iltalenkeillä yli 30 keskareissa, nyt ei kunto ole riittänyt hitaampaankaan menoon.
Tavataan Hepolan 25:ssa! Olen kahdessa lähdössä roikkunut mukana, kerran Lohjalle ja lauantaina Veikkolaan, mutta vaikka viime kesänä loppukaudesta pystyi roikkumaan iltalenkeillä yli 30 keskareissa, nyt ei kunto ole riittänyt hitaampaankaan menoon.
Samoin meni itsellänikin syksyllä, kahdesti tuli roikuttua koko matka 30-31 keskarissa tiistain lenkeillä, eikä tällä kaudellakaan noilla 25 lenkeillä ole ollut ongelmia, mutta nyt tuli noutaja, joten ensi sunnuntaina ilmeisesti taas Vantaankoskelle kuntoa nostamaan porukassa.
Tossa skitsi kevään pitemmästä PK lenkistä. Ennakkoon ajopäivä olisi la tai su 28-29.5. Säät jne kaikki vaikuttavat, mutta laittakaapa muistiin kalenteriin. Speksattu 29km/h eli pitemmän linjan ketjunpyörittäjille.
http://maps.google.fi/maps/ms?oe=utf-8&client=firefox-a&ie=UTF8&hl=fi&msa=0&msid=200657719599862095593.0004a1d3795207e5261f3&ll=60.780954,25.473862&spn=0.249042,1.056747&z=11
Tossa skitsi kevään pitemmästä PK lenkistä...
Hyvältä näyttää... toivottavasti ei tuule lounaasta niin kuin yleensä :D Onko noi lepopaikat nyt sitten tehokertymän mukaisesti tasavälein siten että tuuli on huomioitu? :cool: (Eikös se kp ollut niin että on aloittelijamaista asettaa taukopaikat tasavälein matkan suhteen)
Samoin meni itsellänikin syksyllä, kahdesti tuli roikuttua koko matka 30-31 keskarissa tiistain lenkeillä, eikä tällä kaudellakaan noilla 25 lenkeillä ole ollut ongelmia, mutta nyt tuli noutaja, joten ensi sunnuntaina ilmeisesti taas Vantaankoskelle kuntoa nostamaan porukassa.
Alkuosuus ajeltiin molemmilla lenksuilla siten, että oikein peesaten ei ois pitänyt pudota. Molemmat lenksut on jonninverran mäkisiä eli olisko ongelmana mäkitekniikka?.
Hyvältä näyttää... toivottavasti ei tuule lounaasta niin kuin yleensä :D Onko noi lepopaikat nyt sitten tehokertymän mukaisesti tasavälein siten että tuuli on huomioitu? :cool: (Eikös se kp ollut niin että on aloittelijamaista asettaa taukopaikat tasavälein matkan suhteen)
aivan ja siksi se on vain skitsi. Tän välin kun oon poissa niin derivoin mäet, jotta voin muodostaa mäkiprofiilimatriisin, josta ratkaisen numeerisesti muutaman faktorin, jotta saan tehokertymän peruslausekkeen, jonka sitten tarkastelen integroimalla sen erisuuruisten muuttuvien tuulivektoreiden kanssa. Sitten kerron tarkat taukopaikat.
Tossa skitsi kevään pitemmästä PK lenkistä. Ennakkoon ajopäivä olisi la tai su 28-29.5. Säät jne kaikki vaikuttavat, mutta laittakaapa muistiin kalenteriin. Speksattu 29km/h eli pitemmän linjan ketjunpyörittäjille.
http://maps.google.fi/maps/ms?oe=utf-8&client=firefox-a&ie=UTF8&hl=fi&msa=0&msid=200657719599862095593.0004a1d3795207e5261f3&ll=60.780954,25.473862&spn=0.249042,1.056747&z=11
100-120km pois ja vauhti alle 25, oikeasti alle 25, niin oon messissä.
100-120km pois ja vauhti alle 25, oikeasti alle 25, niin oon messissä.
Meidän lyhyemmän linjan ketjunpyörittäjien pitää järjestää oma lenkki:)
100-120km pois ja vauhti alle 25, oikeasti alle 25, niin oon messissä.Itäpuolella maasto on sen verran tasaisempaa kuin lännessä, että peesissä pääsee tuolla paljon helpommalla.
KP:n luonnoksessa ei näytä olevan mitään uusia pätkiä ja on noita taukojakin ideoitu sen verran reilusti, että varmaankin jätän tuon keikan väliin, vaikka muuten idea periaatteessa kiinnostaisikin.
Alkuosuus ajeltiin molemmilla lenksuilla siten, että oikein peesaten ei ois pitänyt pudota. Molemmat lenksut on jonninverran mäkisiä eli olisko ongelmana mäkitekniikka?.
Oliskohan tämä kommentti ennemmin tuohon Pakkelin kirjoitukseen?
Itsellänihän on toki mäkitekniikka hallussa.....ainakin alamäkitekniikka:).
300 km, hmmm.
Yks pointti: aika kauas ulottuu tuo lenkki, väsähdyksen sattuessa saattaapi olla vaikea matka kotiin.
Jos reitti pysyttelisi esim. Lohja-Karkkila-Hyvinkää-Mäntsälä-Porvoo -kaaren
alapuolella niin kotiin pääsisi kesken reissun järkevällä noin 50 km ajolla.
Jari Kulmala
01.05.2011, 22.39
Juu ei. 300 km:n lenkki ajetaan tietysti mahdollisimman kauaksi että tulee nähtyä uusia reittejä. Jos väsähtää niin sitten junalla tai bussilla takaisin. Mutta juu, mää en pääse osallistumaan tuona viikonloppuna kun on kalenteriin merkitty rock-juhlat. (Ei kyllä pahasti muitakaan viikonloppuja ole vapaana ennen kisakauden loppua).
Hienoja pätkiä olet kerännyt tähän lenkkiin, esim sakkolenkki Porvoon eteläpuolella ja reitti Porvoonjoen vartta ylös Orimattilaan (oletan, että reitti ajetaan kp-mäisesti vastapäivään).
Mutta miksi rangasta porukkaa ajattamalla Hki-Porvoo väli Uutta Porvoontietä/Helsingintietä? Tuo on yleensä sen verran vilkas tie, että autoilijat eivät juuri ymmärrä ajotiellä pyöräilyä, kun klv on kuitenkin koko matkalle olemassa. Pohjoisempi reitti Nikkilän ja Hinthaaran kautta on monin verroin miellyttävämpi. Eikä siellä onneksi juuri ole pyöräteitä.
Tätä ei saa nyt kuitenkaan tulkita niin, että olisin jo tässä vaiheessa ilmoittaunut tuolle retkelle.
Joo ton pitkän reitin suunnittelussa oli 3 princiippiä: >300km, itään ja mahdollisimman suoraan Vantaan ja Helsingin ohi. Laitoin sen siksi jo näkyviin, että mahdollisimman moni viilais sitä paremmaksi, sillä itelle noi kaikki Lahdentien itäpuolet on vieraita.
Eli kaikki ideat on enemmän kuin tervetulleita erityisesti niiltä, jotka on noita ajellut. Niille, jotka pohtii jaksaako lenkin ajaa, niin tämä ei ole oikea lenkki. Mutta esim Vätterundiin aikoville varmaan kohallaan.
heti tuon rengaskorjauksen jälkeen
On varmaankin paikallaan pikku kertaus ryhmässäajamisen periaatteisiin?
Jonon vetäjä on koko jonon palveluksessa. Vetäjä valitsee ajoreitin niin, että perässätulijat voivat turvallisesti seurata samaa jälkeä hyvinkin tiukassa peesissä. Kuopat ja reiät kierretään loivin ajolinjoin. Yksin ajaessahan kuopat voi ohittaa hyvinkin läheltä, mutta ryhmää vetäessä tämä tapa johtaa takuuvarmasti siihen, että joku jäljempänä täräyttää siihen montuun. Ja huuto: "Monttu!" pitää kuulua. Käsimerkit ovat sitten vain lisänä.
Näitä monttuun ajamisia yleensä sattuu, kun ajetaan kahdessa jonossa rinnakkain. Voitaisiinko ajatella, että näin ajettaessa kärkiparin olisi syytä jopa rajoittaa keskinäistä keskusteluaan ja keskittyä enemmän etumaaston skännäämiseen?
Ajattelin polkaista tänään vaihteeksi pohjoiseen. Käväisen tuvan kautta klo 18 joten mukaan pääsee jos haluaa. Vauhtia pyrin pitämään silleen että ollaan VK-alueella eli varmaan joku 30km/h.
Tuossa reitti: http://www.google.fi/maps/ms?ie=UTF8&hl=fi&msa=0&msid=205564323009075770330.0004a2447c736be4a5ecd&ll=60.359564,24.781036&spn=0.187451,0.613174&z=11
On varmaankin paikallaan pikku kertaus ryhmässäajamisen periaatteisiin?
Jonon vetäjä on koko jonon palveluksessa. Vetäjä valitsee ajoreitin niin, että perässätulijat voivat turvallisesti seurata samaa jälkeä hyvinkin tiukassa peesissä. Kuopat ja reiät kierretään loivin ajolinjoin. Yksin ajaessahan kuopat voi ohittaa hyvinkin läheltä, mutta ryhmää vetäessä tämä tapa johtaa takuuvarmasti siihen, että joku jäljempänä täräyttää siihen montuun. Ja huuto: "Monttu!" pitää kuulua. Käsimerkit ovat sitten vain lisänä.
Näitä monttuun ajamisia yleensä sattuu, kun ajetaan kahdessa jonossa rinnakkain. Voitaisiinko ajatella, että näin ajettaessa kärkiparin olisi syytä jopa rajoittaa keskinäistä keskusteluaan ja keskittyä enemmän etumaaston skännäämiseen?
Peukku tälle! Varsinkin alkukaudesta parijonon oikea reuna kerää mukavan määrän kiveä ja kuoppaa renkaiden alle.
Tosin itse taisin olla viimeksi vedossa kun rengas meni. Eli joka toiselle kuoppaa kaivaa...
On varmaankin paikallaan pikku kertaus ryhmässäajamisen periaatteisiin? ...
Voitaisiinko ajatella, että näin ajettaessa kärkiparin olisi syytä jopa rajoittaa keskinäistä keskusteluaan ja keskittyä enemmän etumaaston skännäämiseen?
Kannatetaan. Ryhmäajotavoista pitää pystyä keskustelemaan avoimesti ja niitä tulee hioa näin alkukaudesta koska ne ovat monilla meistä vähän hakusessa. Tunnustan ensimmäisten joukossa omat mokani siellä letkan kärjessä. Niitä ei saisi tulla, mutta niitä vain tulee erinäisistä syistä. Välillä veto ei ole tarpeeksi tasainen, välillä veto mäkeen loppuu liian aikaisin ja niin edelleen. Joskus monttuja on vaikea nähdä riittävän aikaisin varjojen, valon tai muiden syiden takia.
Tosin ainakin eilen kävi iloinen puheensorina niin kiivaana välillä että merkit eivät kyllä kulkeneet parhaalla tavalla senkään takia. Kyllä siellä peesissäkin pitää olla hereillä ja keskittyä ensisijaisesti ryhmässä ajamiseen puhumisen sijasta.
Kyllä siellä peesissäkin pitää olla hereillä ja keskittyä ensisijaisesti ryhmässä ajamiseen puhumisen sijasta.
Missään tapauksessa tarkoitus ei ole osoittaa ketään sormella. Pyörälenkithän ovat mitä suuremmassa määrin sosiaalisia tapahtumia, jossa keskustelu vieruskaverin kanssa mitä mainiointa yhteishengen kohottamista. Peesistä vaan noita monttuja on melko vaikea havaita riittävän ajoissa ja vielä ehtiä varoittaa takanatulevia.
Montun läheltä ajettaessa ei enää irroteta kättä tangosta, ainoaksi konstiksi jää huutaminen. Olen myös hieman skeptinen sen suhteen, että onko yleensä turvallista aloittaa esteiden väistely keskellä glungaa. Aika usein näistä manöövereistä aiheutuu vain kasoja, kun väistäjä kaataa liian lähellä ajavan takanatulijan. Turvallisinta onkin ajaa suoraan, vaikka sitten siihen monttuun (vaikka siinä saattaa mennä oman fillarin vanne). Esteen voi kuitenkin aina yrittää ylittää hyppäämällä. Hyppääminen on suht helppoa, koska fillari edustaa yleensä vain 10%:ia kuskin painosta. Polkimet vaaka-asentoon, pylly irti satulasta ja hyppäys ylös samalla kun nostaa ohjaustangosta ja hiukan koukistaa polvia. Tätä on vain harjoiteltava niillä lenkeillä, jossa ei ole muita mukana, esim nuo kouluja edeltävät poikittaistärinäraidat ovat oivia "harjoitusmonttuja".
Huomenna olisi tarjolla tuvalta klo 10 myös hieman normitupailua iisimpi vaihtoehto: tavoitteena nelisen tuntia leppoisaa 28-vauhtia, pyrkimys suht tasaiseen tehoon eli mäet rauhassa.
Tämä ei ole takuulenkki :D Vauhti ei siis välttämättä ole ihan tarkalleen tässä ilmoitettu, mutta tavoitteena on kuitenkin ajaa melko rauhallisesti.
Huomenna olisi tarjolla tuvalta klo 10 myös hieman normitupailua iisimpi vaihtoehto: tavoitteena nelisen tuntia leppoisaa 28-vauhtia, pyrkimys suht tasaiseen tehoon eli mäet rauhassa.
Tämä ei ole takuulenkki :D Vauhti ei siis välttämättä ole ihan tarkalleen tässä ilmoitettu, mutta tavoitteena on kuitenkin ajaa melko rauhallisesti.
Olen myös lähdössä ajelemaan tuvalta huomenna kello 10 ja rennompikin meno kelpaa hyvin. Olitko jo miettinyt jotain reittiä?
Olen myös lähdössä ajelemaan tuvalta huomenna kello 10 ja rennompikin meno kelpaa hyvin. Olitko jo miettinyt jotain reittiä?
Kirkkonummen suuntaa ja länttä ajattelin. En vielä tsekannut tarkemmin, mut voin kattoo aamuks jonkin kiepin. Ja sit voidaan soveltaa matkalla fiilisten mukaan :)
Tänään oli kiva lenkki, jota itse häiritsin omalla tasatehoyritelmällä :D Kilsoja kertyi kotoa saakka 135, vauhti taisi olla himpun verran yli sen 28km/h. Reittinä oli Veikkola - Kylmälä - Lappers - Tähtelä - Degerby, kuulemma perus-Inkoosetti, mutta toisin päin (vaihtelu virkistää :)). Suunnattiin Juhonen kanssa Kirkkonummelta suorempaa tietä Etelä-Espooseen, muut taisivat jatkaa tuvalle?
Onko huomenna lähtijöitä klo 11?
Inkooseen asti vauhti oli Garminin mukaan aavistuksen päälle 28 km/h. Siitä eteenpäin mentiin hieman kovempaa, koska tehomittarin hankinta on jäänyt Risulta harkinnan asteelle ja takaa kuuluvat vapaarattaiden äänet kuulemma kannustivat lisäämään vauhtia :). Kimppalenkkiä kertyi mulle Finnoontielle asti 125 km, avg 28.9 km/h. Harvoin kun näille lenkeille pääsen/viitsin lähteä, niin on hienoa, että sattui kohdalle hyvät säät ja leppoisa porukka.
Onceagain
07.05.2011, 21.19
Onko huomenna lähtijöitä klo 11?
Oliko millaista reittiä mielessä?
Itse ajattelin vetää sellaisen leppoisan setin aurinkoisesta kelistä nauttien. Näillä näkymin hepon sunnuntailenkki (3-4tuntia) klo 11 täyttää nämä vaatimukset joten aikomus mennä sinne.
Oliko millaista reittiä mielessä?
Itse ajattelin vetää sellaisen leppoisan setin aurinkoisesta kelistä nauttien. Näillä näkymin hepon sunnuntailenkki (3-4tuntia) klo 11 täyttää nämä vaatimukset joten aikomus mennä sinne.
Ei vielä mitään käsitystä reitistä, mutta 5 tuntia reipasta menoa porukan mukaan sovittaen. Mulla on Vantaankoskelle sen verran pitkä siirtymä (yli 25km), että sinne en jaksaisi lähteä...
Toinen mukava variaatio tuosta vakiolenkistä on tulla pikkuteitä reittiä Kärkölä - Hausjärvi/Oitti - Ridasjärvi - Jokela - Järvenpää. Tosin väli Oitti-Kuru voi olla tällä hetkellä huonokuntoinen...
Hyvä lenkki hyvässä säässä ja mukavassa seurassa - tällaisia täytyy saada lisää. Huomenna olisi tarkoitus ajella Järvenpäähän äitienpäivää viettämään joskus aamupäivällä. Jos joku haluaa ajella pohjoiseen tuvalta, minusta saa seuraa puolimatkaan. Ajattelin ajella hieman reippaammin, mutta sekään ei ole välttämättömyys.
Onceagain
08.05.2011, 00.56
Ei vielä mitään käsitystä reitistä, mutta 5 tuntia reipasta menoa porukan mukaan sovittaen. Mulla on Vantaankoskelle sen verran pitkä siirtymä (yli 25km), että sinne en jaksaisi lähteä...
Meikäläinen hoitelee siirtymät autolla, onhan se noloa kaivaa fillari takakontista mutta laiskuus näyttää iskevän huomennakin :)
Täytyypä tutustua espoon reitti-tarjontaankin lähiaikoina, eipä ole tullut käytyä veikkola-kylmälä-osastoa lännemmässä, mielenkiintoisia reittejä lienee sielläkin.
Mukavia ajeluja huomiselle!
Ajeltiin rapiat 120. Ylimääräisen siirtymälenkin jälkeen kotoa kotiin 187 km. Kiitos mukana olleille!
http://connect.garmin.com/activity/84251386
http://connect.garmin.com/activity/84251367
http://connect.garmin.com/activity/84251339
Olisko huomenna Espoonlahden maanantailenkille lähtijöitä? Aattelin tällaisen perinteisen siivun käydä ajelemassa: http://maps.google.fi/maps?f=d&source=s_d&saddr=Vanha+Jorvaksentie&daddr=60.26924,24.44051+to:60.249394,24.3845507+to :60.2259097,24.3772442+to:60.14484,24.41721+to:60. 1564615,24.5322453+to:Vanha+Jorvaksentie&hl=fi&geocode=FQjrlQMdjMh3AQ%3BFbiilwMdvu50ASkXlCV6POyNR jGBITQgUbUAEw%3BFTJVlwMdJhR0ASnJInk0feyNRjHwrSgeUb UAEw%3BFXX5lgMdnPdzASnBiawAleyNRjGQrygeUbUAEw%3BFc i8lQMdupN0ASnvEqqDiJKNRjGwVykeUbUAEw%3BFS3qlQMdFVV 2ASkRMLtZL42NRjFwRSQeUbUAEw%3BFQvrlQMdZMh3AQ&mra=dvme&mrsp=5&sz=12&via=1,2,3,4,5&sll=60.124579,24.477196&sspn=0.149809,0.31105&ie=UTF8&ll=60.175331,24.509125&spn=0.299156,0.622101&z=11
Olisko huomenna Espoonlahden maanantailenkille lähtijöitä? Aattelin tällaisen perinteisen siivun käydä ajelemassa: http://maps.google.fi/maps?f=d&source=s_d&saddr=Vanha+Jorvaksentie&daddr=60.26924,24.44051+to:60.249394,24.3845507+to :60.2259097,24.3772442+to:60.14484,24.41721+to:60. 1564615,24.5322453+to:Vanha+Jorvaksentie&hl=fi&geocode=FQjrlQMdjMh3AQ%3BFbiilwMdvu50ASkXlCV6POyNR jGBITQgUbUAEw%3BFTJVlwMdJhR0ASnJInk0feyNRjHwrSgeUb UAEw%3BFXX5lgMdnPdzASnBiawAleyNRjGQrygeUbUAEw%3BFc i8lQMdupN0ASnvEqqDiJKNRjGwVykeUbUAEw%3BFS3qlQMdFVV 2ASkRMLtZL42NRjFwRSQeUbUAEw%3BFQvrlQMdZMh3AQ&mra=dvme&mrsp=5&sz=12&via=1,2,3,4,5&sll=60.124579,24.477196&sspn=0.149809,0.31105&ie=UTF8&ll=60.175331,24.509125&spn=0.299156,0.622101&z=11
Huomenna ei pääse, mutta olisi se hienoa jos nuo lenkit taas jatkuisi!
Olisko huomenna Espoonlahden maanantailenkille lähtijöitä?
Mul oli tarkoitus mennä huomenna lenkille ja reittikin oli muuten sama paitsi ajattelin polkea veikkolaan bembölen kautta mutta käy tommonenkin reitti ihan hyvin. klo 18 ja about 30 keskarilla?
Mäkin voisin yrittää tuollaiselle lenkille. Reitistä sen verran, että tuo Kylmäläntie Evitskogiin oli ihan ruvella, kun sen torstaina ajoin. Itse ajaisin suosiolla Sjökullantietä Evitskogintielle asti ja kääntyisin sieltä sitten länteen.
tuo Kylmäläntie Evitskogiin oli ihan ruvella, kun sen torstaina ajoin. Itse ajaisin suosiolla Sjökullantietä Evitskogintielle asti ja kääntyisin sieltä sitten länteen.
Eipäs nyt liioitella. Useita kertoja tullut ajettua tuo Kylmäläntie tänäkin keväänä, viimeksi lauantaina porukalla, eikä mitään ongelmia. Siellä on yhdessä nousussa pientä monttua ja hiekkaa mutta entäs sitten.
Ajoin sen eilen ja kyl se oli ihan ajokunnossa paria kohtaa lukuunottamatta. Viime vuonna (http://fillarikalenteri.fi/eventinstance/466/2010-5-10) lähettiin puol seiskalta mutta mulle käy kyllä jo kuudeltakin, eipähän viilene niin paljon loppua kohden. Toi oli 58,5 km joten jotain parin tunnin luokkaa siihen pitäis mennä. Palauttelua eilisestä satakasiseiskasta.
Tiistaina Bembölen tuvalta klo 16.30 Vantaankoskelle. Nykyään ajetaan Vantaankoskella niin kovaa, että käydään ennen sinne menoa lämmittelemässä noin 30min :p Velskolan mäessä.
Jari Kulmala
09.05.2011, 18.19
Tiistaina Bembölen tuvalta klo 16.30 Vantaankoskelle. Nykyään ajetaan Vantaankoskella niin kovaa, että käydään ennen sinne menoa lämmittelemässä noin 30min :p Velskolan mäessä.
Ja Vantaankoskelta kiertotietä pitkin Myllykylään ajamaan Bianchi-cuppia.
apuajaja
09.05.2011, 19.01
Apu kuittaa ja tulee Tuvalle.
Ajeltiin kolmistaan suunniteltu reitti. http://connect.garmin.com/activity/84565254
Muut ovat ilmeisesti niin naatteja :rolleyes: että tässä dataa tämäniltaiselta Epo-HePo-keikalta: http://connect.garmin.com/activity/84792106. 4 henkeä lähti, 3 ajoi koko 91km ja ihan tehokastakin taisi olla. Tuntuu että olisi ajanut.
Ajattelin käydä polkemassa tänään vähän pidemmän viikkolenkin kun keli on niin hyvä. Sellainen 84km ja 30 keskarilla tasaisesti nautiskellen olis tarkoitus heittää. Tuvalta ajan, joten mukaan pääsee. Lähtöaika voisi olla vaikka 17.30 niin kerkee valosalla kotio.
PS. Ilmoittakaa mikäli haluatte mukaan.
Tuossa vielä reitti: http://www.google.fi/maps/ms?ie=UTF8&hl=fi&msa=0&msid=205564323009075770330.0004a2fa9b0163e4f82d1&ll=60.178746,24.505692&spn=0.225708,0.695572&z=11
Tänään tarkoitus ajaa kovempi harjoitus Solvallassa. Rosendahl:ia valmistava tykitys. Starttaan Shellin edestä klo 17. Lähtiöitä?
Jan Kruse
13.05.2011, 09.10
Huomiseen keliin sopiva PK lenkki kiinnostaa! Lähtö Tuvalta klo 10 tai jopa aikaisemmin?
Huomiseen keliin sopiva PK lenkki kiinnostaa! Lähtö Tuvalta klo 10 tai jopa aikaisemmin?
Jos ei ole kova vesisade niin tulen mukaan.
Mitä PK tässä tapauksessa tarkoittaa? KP-PK vai ihan oikea PK? Tälläpäin voisi olla kiinnostusta.
Mitä PK tässä tapauksessa tarkoittaa? KP-PK vai ihan oikea PK? Tälläpäin voisi olla kiinnostusta.
PK tasaisella kuormituksella 28 km/h.
timppa_234
14.05.2011, 00.36
Tasainen 500W? :D
Fiksillä ja soraa täynnä oleva peräkärry mukana :cool:
apuajaja
14.05.2011, 16.50
Sunnuntaina klo 10 lähtijöitä Tuvalta? Mulle sopis esim 100-120 km keskinopeudella 28 km/h. Parametrejä voi säätää järjen rajoissa ylös- tai alaspäin.
Sunnuntaina klo 10 lähtijöitä Tuvalta? Mulle sopis esim 100-120 km keskinopeudella 28 km/h. Parametrejä voi säätää järjen rajoissa ylös- tai alaspäin.
Voisin lähteä aiemminkin, mutta kymppi ok. Matka ok jos kympin lähtö, jos aiempi lähtö niin vähän pidempikin matka käy. Vauhti riippuen tuulesta, mutta tuo varmaan ok jos ei törkeä tuuli ole. Paljon lujempaa en viiti ajaa huomenna.
Mutta jos ei muita lähtijöitä niin (oma) vaihtoehto myös kiertää jonkun sakkoringin kautta Vantaankoskelle klo 11 lähtöön ja sieltä sitten 28 ryhmän matkassa, ne ajaa kuitenkin sen verran lyhyttä kieppiä että sillain saisi tuon 120 tai vähän yli täyteen.
Huomenna klo 10 tuvalta apun speksein sopii mulle, tulossa siis mukaan.
Jan Kruse
15.05.2011, 00.29
Kiitos seurasta neljälle muulle polkijalle jotka osallistuivat tänään Tupalenkille. Puuskittainen tuuli vei sopivasti voimat lenkillä Hyvinkäälle ja takaisin. Kiitos Stepelle reitityksestä. Matka n. 150km ja vauhti n. 29.
apuajaja
15.05.2011, 17.07
Tuvalta lähti viisi kuskia ja kuudes liittyi ryhmään Veikkolassa. Sieltä Evitskog, Virkkala (tauko), Tähtelä, Siuntio, Kirkkonummi, Masala, Mikkelä, jossa jengi pölähti kuka minnekin. Keskinopeus siinä kohtaa 29,0 km/h ja matkaa karvan alle 120 km.
Ajatteko te joka viikko saman lenkin? :D
Ajatteko te joka viikko saman lenkin? :D
Helpottaa reititystä kun vakioi nää hommat. :) (Itsehän tosin en ajanut tätä viime viikolla)
Kiitokset kaikille ajoseurasta ja onneksi pahemmilta vammoilta ilmeisesti vältyttiin vaikka yksi kaatuminenkin varjosti matkaa alkumatkan vesisateen lisäksi.
Siirtymineen tuli 150km täyteen itselle ja keskari vähän reilu 29. Taisin ajella sen paikkauksen jälkeen yksin suht ripeästi kotiin.
Muistutuksena la 28.5 (säävaralla su 29.5) kevään kevyt kolmesatanen tuvalta klo 9!!!!!. :eek: (http://maps.google.fi/maps/ms?hl=fi&ie=UTF8&msa=0&msid=200657719599862095593.0004a1d3795207e5261f3&z=9) Reitin hifistely vielä tekemättä, mutta perussetti on tossa. Tietenkään ei ajeta, jos sää molempina päivinä sateinen.
http://maps.google.fi/maps/ms?hl=fi&ie=UTF8&msa=0&msid=200657719599862095593.0004a1d3795207e5261f3&z=9
Nyt la 21.5 (säävaralla su 22.5) vois ajella pikkasen lyhyemmän sprintti-tupalenkin klo 10 (182km PK-lenkki 29-32km/h) yhdellä tauolla. Ajoaika noin 3h+3h eli huomioikaa juomissa jne.
http://maps.google.fi/maps/ms?hl=fi&ie=UTF8&msa=0&msid=200657719599862095593.0004a366c037221be6e57&ll=60.368392,24.418488&spn=0.50041,2.113495&z=10
Onko huomenna tiistaina klo 18 ajelijoita? En tosin itsekään ole ihan 100% varma mahdollisen työesteen takia, mutta jos aikataulut antaa myöten niin ajan tuvan kautta klo 18.
Oma tavoite noin 30km/h keskarilla joku reilu 60km kieppi. Voin ajaa hiljempaakin jos joku toivoo tai sitten vähän lujempaa jos saa peesailla välillä :) Ajoaika ei jousta kauheasti 2h yli, mutta tarvittaessa vähän.
Tossa 28. toukokuuta on Hyvinkään ajo, voi karsia hieman osallistujia.
[QUOTE=kp63;1612717]Muistutuksena la 28.5 (säävaralla su 29.5) kevään kevyt kolmesatanen tuvalta klo 9!!!!!. :eek: (http://maps.google.fi/maps/ms?hl=fi&ie=UTF8&msa=0&msid=200657719599862095593.0004a1d3795207e5261f3&z=9) Reitin hifistely vielä tekemättä, mutta perussetti on tossa. Tietenkään ei ajeta, jos sää molempina päivinä sateinen.
Lauantaina on edessä 400 km brevetti säässä kuin säässä,muuten tulisin.:)
Onko huomenna tiistaina klo 18 ajelijoita? En tosin itsekään ole ihan 100% varma mahdollisen työesteen takia, mutta jos aikataulut antaa myöten niin ajan tuvan kautta klo 18.
Oma tavoite noin 30km/h keskarilla joku reilu 60km kieppi. Voin ajaa hiljempaakin jos joku toivoo tai sitten vähän lujempaa jos saa peesailla välillä :) Ajoaika ei jousta kauheasti 2h yli, mutta tarvittaessa vähän.
Voisin lähteä ajelemaan tuvalta kello 18, jos täällä ilmottautuu muitakin lähtijöitä. Muuten taidan suunnata Vantaankoskelle.
Voisin lähteä ajelemaan tuvalta kello 18, jos täällä ilmottautuu muitakin lähtijöitä. Muuten taidan suunnata Vantaankoskelle.
Ilmoittaudun mukaan.
Ilmoittaudun mukaan.
Valitettavasti joudun kuitenkin perumaan osallistumiseni. Totesin kotimatkalla pyöräillessäni, että yskä on tehnyt comebackin, joten en ole lenkkikunnossa. Saisi tämä sairastelu nyt jo vihdoin loppua... :mad:
Meikäläinen itkee kuin pikkutyttö pienessäkin ylämäessä, joten nyt on aika tarttua härkää sarvista ja ajella muutama mäki. Jos muillekin maistuu mäet, olisin lähdössä huomenna keskiviikkona Bembölen tuvalta klo 18. Ideana olisi ajella 26-28km/h keskarilla rauhallista kyytiä siirtymät ja mäet sitten jokainen ajaisi omaan tahtiin. Porukka kerätään kasaan mäen jälkeen. Nyt on hyvä sauma lähteä ajelemaan mäkeä vähän maanläheisemässä seurassa:D.
Reittinä tylsä Velskola - Rinnekoti - Velskola - Solvallan urheiluopisto (jossa kuulemma on hyviä mäkiä, itse en ole siellä käynyt koskaan). Matka tuvalta tuvalle n. 70km
http://maps.google.fi/maps/ms?ie=UTF8&hl=fi&msa=0&msid=213825749354825897497.0004a37acc01903b438cf&ll=60.307056,24.709625&spn=0.126189,0.445976&z=12
Tervetuloa mukaan. Huudelkaa tänne jos kiinnostaa lähteä mukaan.
Mäkitreeni kuulostaa hyvältä, voisin lähteä messiin. Solvallassa on paljon hyviä mäkiä, Solvallan nousun voi vielä maksimoida nousemalla Solvallan laskettelukeskuksen huipulle Haukkalammen risteykseen ajamisen sijaan. Alla reittikartta ja -profiili, laskettelukeskus on piikki 51 km:n kohdalla.
http://img.photobucket.com/albums/v77/IndyVille/tupa_maki_velskola_rinnekoti_solvalla.png
5 kuskia lähti tänään tuvalta suuntana Velskola-Rinnekoti-Klaukkala-Lahnus Bemböle. 2 tiputtautui alkumatkan jälkeen pois kyydistä (olivat ensikertalaisia). Velskola mentiin vauhdikkaasti, sit vähän tasattiin vauhtia. Lopussa Kuninkaantie tultiin myös vauhdikkaasti. Kyllä se oli makeeta vetää Tommi G:n perässä lujaa. :) Kiitos!
http://connect.garmin.com/activity/86273242
Meikäläinen itkee kuin pikkutyttö pienessäkin ylämäessä, joten nyt on aika tarttua härkää sarvista ja ajella muutama mäki. Jos muillekin maistuu mäet, olisin lähdössä huomenna keskiviikkona Bembölen tuvalta klo 18. Ideana olisi ajella 26-28km/h keskarilla rauhallista kyytiä siirtymät ja mäet sitten jokainen ajaisi omaan tahtiin. Porukka kerätään kasaan mäen jälkeen. Nyt on hyvä sauma lähteä ajelemaan mäkeä vähän maanläheisemässä seurassa:D.
Reittinä tylsä Velskola - Rinnekoti - Velskola - Solvallan urheiluopisto (jossa kuulemma on hyviä mäkiä, itse en ole siellä käynyt koskaan). Matka tuvalta tuvalle n. 70km
http://maps.google.fi/maps/ms?ie=UTF8&hl=fi&msa=0&msid=213825749354825897497.0004a37acc01903b438cf&ll=60.307056,24.709625&spn=0.126189,0.445976&z=12
Tervetuloa mukaan. Huudelkaa tänne jos kiinnostaa lähteä mukaan.
Ilmottaudutaan mukaan.
Koska tänään en sittenkään ehtinyt, niin koitan lähteä huomenna nöyryyttämään itseäni ja hidastamaan pelotonia. Ainakin jos ei sada.
Glaciesvir
17.05.2011, 22.40
Onkos Espoon vakiolenkit tälle kesälle listattu johonkin? Viime vuonna taisi olla oikeastaan joka päivälle jonkin porukan vakilenkki, lähtöpaikkojen vaihdellessa Kivenlahden TB:n, tuvan ja Mikkelän ABC:n välillä.
Tarttis vaihtaa juoksukenkiä fillariin jä lähteä peesaamaan parempikuntoisia.
Mikkelästä ei tänä vuonna lähde lenkkejä, Espoon Ikealta lähtee mahdollisesti joku sunnuntai pidempi lenkki. Muuten ajetaan yleensä maanantaina Kivenlahdesta ja tuvalta tiistaina, torstaina, lauantaina ja sunnuntaina. Kannattaa kysellä ennen lenkkiä onko muita lähtijöitä. Fillarikalenterista http://fillarikalenteri.fi/ löytyy osa lenkeistä, kunnaksi Espoo ja ruksi vain maantielenkkeihin.
Hyvä treeni, mutta jalat muussina. Pieni vinkki: 70km mäkiharkkana + siirtymät speksikeskarilla johtanee yli 3h treeniin!!!
Solvallassa on paljon hyviä mäkiä, Solvallan nousun voi vielä maksimoida nousemalla Solvallan laskettelukeskuksen huipulle Haukkalammen risteykseen ajamisen sijaan. Alla reittikartta ja -profiili, laskettelukeskus on piikki 51 km:n kohdalla.
Nuuksiontiellä on muuten kevyenliikenteenväylän rakennustyöt käynnissä. Viime viikolla niistä ei ollut merkittävää haittaa. Voitte maksimoida nousut ajamalla ensin tuonne huipulle, sitten edelleen Haukkalammen risteyksen ohi yleisen asfaltoidun tien päähän josta takaisin Solvallaan ja uudestaan tuonne huipulle, ja sitten Nupurintielle. Nupurintien risteyksestä on asfaltoidun osuuden loppuun ja takas noin 20km. Ajakaa tuo isolla tuumalla tempona, kyllä hapottaa.:) Eikä sinne Rinnekodille asti tartte lähteä lainkaan kun tota 20km pätkää voi kiskoa useamman kerran.:D
Glaciesvir
18.05.2011, 10.34
Mikkelästä ei tänä vuonna lähde lenkkejä, Espoon Ikealta lähtee mahdollisesti joku sunnuntai pidempi lenkki. Muuten ajetaan yleensä maanantaina Kivenlahdesta ja tuvalta tiistaina, torstaina, lauantaina ja sunnuntaina. Kannattaa kysellä ennen lenkkiä onko muita lähtijöitä. Fillarikalenterista http://fillarikalenteri.fi/ löytyy osa lenkeistä, kunnaksi Espoo ja ruksi vain maantielenkkeihin.
Kiitoksia vastauksesta. Tuo fillarikalenteri oli mielessä, mutten muistanut mistä ja millä nimellä se löytyy.
Koska tänään en sittenkään ehtinyt, niin koitan lähteä huomenna nöyryyttämään itseäni ja hidastamaan pelotonia. Ainakin jos ei sada.
Ja vaikka paistaa ja speksi näyttää hyvältä niin skippaan silti. Erinäisiä tekosyitä en edes jaksa luetella, laiska jätkä.
Muussijalkainen KP oli päivän kovin kuski, joka mäessä täysii ohi. Skipattiin Rinnekoti ja Velskola ja ajettiin Nuuksiontien päähän bussin kääntöpaikalle ja takaisin, Solvallan korkeimman mäen kautta. Lopuksi vielä "palauttava" kruisailu Brobackantien kautta ja Turuntie tempona takaisin tuvalle. http://connect.garmin.com/activity/86464196
Kiitos Juhonelle ideasta, tosi makee setti. Otetaan uusiksi
timppa_234
18.05.2011, 22.46
Jep, hyvä lenkki oli ja Nuuksiontieltä löytyi kuin löytyikin jokunen töyssy vaikka olin toisessa kettingissä vähän epäileväinen. Tarttee käydä uudestaan josko ne menisi paremmin kun on reenattu.
Hyvät kelit luvassa eli tuvalta kannattaa ajella molempina päivinä.
Lauantain PK-tupalenkki (29-31) klo 10
http://maps.google.fi/maps/ms?hl=fi&ie=UTF8&msa=0&msid=200657719599862095593.0004a366c037221be6e57&z=9
Sunnuntain PK-lenkki 125km klo 11. Kunto on nousussa eli vähän jo pitempi su lenkki (pitää olla aina vähän pitempi kuin Vantaankoskelta :D). Ite vedän nopeamman ryhmän 28-30 (sakkolenkki ennen taukoa, jos tulee hitaampi ryhmä) eli hitaampaan ryhmään (26-28) tarvitaan kippari !!!!!!, joka vois ilmoittautua tänne, niin porukka tietää et myös hitaampi ajetaan.
http://maps.google.fi/maps/ms?hl=fi&ie=UTF8&msa=0&msid=200657719599862095593.0004a398fa056ce9cccf2&ll=60.182502,24.33609&spn=0.40493,1.451569&z=10
Minäkin pääsen vaihteeksi Tupalenkille Lauantaina, toivottavasti säätiedotus ei enään paljoa muutu, ainakaan huonommaksi.
Päättelin reittiohjeista, että on tarkoitus kiertää lenkki myötäpäivään, menikö oikein?
Jos näin, lähden kotoa Tuvalle heti yhdeksän jälkeen.
T:Hannu
Lauantain lenkki näyttää hyvältä ja sisältää mullekin uusia pätkiä, viikonloppu menee kylläkin metsässä joten en pääse mukaan.
Kiitoksia vielä puolestani eilisestä mäkitreenistä. Ihan hyvä että jätettiin Rinnekodit ja Velskolat väliin. Nuksiontien mäet oli aivan riittävät:D.
Lopun "palautteleva" oli tosi makee, vaikka itselläni se oli epätoivoista peesissä rimpuilua, mutta pysyin kuin pysyin mukana. Kiitosia kannustuksesta edessä olleelle herrasvetomiehelle.
apuajaja
19.05.2011, 13.22
Kiitosia kannustuksesta edessä olleelle herrasvetomiehelle.
Apuajaja kerrankin oikeissa töissä :)
http://maps.google.fi/maps/ms?hl=fi&ie=UTF8&msa=0&msid=200657719599862095593.0004a366c037221be6e57&z=9Lauantain reitti tarjoaisi hyvän pohjan kunnon lenkille, kun ilmeisestikin Karkkilaan suunnitellun kahvitauon korvaisi puolen tunnin mäkitreenillä Antiaisentiellä. :D
Valitettavasti parin potentiaalisen tupalenkkiläisen kanssa suuntaamme lauantaina 24 h flechelle määränpäänä Tampere (porukassa olisi tänäkin vuonna vielä tilaa parille lisäosallistujalle).
Kun KP on tuota 300 km lenkkiäkin muutamaan otteeseen mainostanut, niin mainostan tässä myös omaa perinteistä (vuodesta 2006 alkaen) päiväkahvilenkkiä Tampereelle 12.6. (säävarauksella). Matka on vuosittain vähän reitistä riippuen vaihdellut 410 ja 470 km välillä (viime vuonna oli Etelä-Suomen sateiden vuoksi lyhennetty n. 70 km versio Ittalasta).
Eikö kova kuski ajaisi ensin Tampereelle, sitten Pirkan Pyöräilyn 217 km ja lopuksi takaisin kotiin? :D
Minäkin pääsen vaihteeksi Tupalenkille Lauantaina, toivottavasti säätiedotus ei enään paljoa muutu, ainakaan huonommaksi.
Päättelin reittiohjeista, että on tarkoitus kiertää lenkki myötäpäivään, menikö oikein?
Jos näin, lähden kotoa Tuvalle heti yhdeksän jälkeen.
T:Hannu
jep, kotiin pääset sitten porukassa
http://maps.google.fi/maps/ms?hl=fi&ie=UTF8&msa=0&msid=200657719599862095593.0004a366c037221be6e57&z=9
Mä voisin tulla lauantaina mukaan hakemaan kokemusta vähän pidemmästä lenkistä. Koska tässä on nyt kyse mulle ekasta normia (120 km) pidemmästä kiekasta, tekisin tällä kertaa ultimate peesitreenin eli luovuttaisin jo heti lähdössä kaikki vetovuorot teille kokeneille-ketjunpyörittäjä-karpaaseille :D
Mitä sanoo ryhmänjohtaja KP, sopisiko tämmöinen diili?
Mä voisin tulla lauantaina mukaan hakemaan kokemusta vähän pidemmästä lenkistä. Koska tässä on nyt kyse mulle ekasta normia (120 km) pidemmästä kiekasta, tekisin tällä kertaa ultimate peesitreenin eli luovuttaisin jo heti lähdössä kaikki vetovuorot teille kokeneille-ketjunpyörittäjä-karpaaseille :D
Mitä sanoo ryhmänjohtaja KP, sopisiko tämmöinen diili?
Ilman muuta ja ajattelinkin sanoa sen lenkin alussa niille, jotka vähänkin epäilee kestävyyttään. Mielummin koko matka peesissä kuin alussa keulilla ja lopussa jarruna. Eli kenekään ei ole tarvis vetää, mielelläni ajan keulilla ja vedän koko reitin, jos oltais vaikka kaksin, mutta sitten keskari on haarukan alapäässä, mutta tärkeämpää on kuitenkin, että on kiva porukka.
Mutta muistä nämä: sulla oltava mukana min 2l juomaa (mulla 3l) + 200g hiilareita per puolisko. Lisäksi 2kpl sisärenkaita ja semmonen kartanpala tai GP et tarvittaessa löydät kotiin.
Jälkijouko
19.05.2011, 21.31
Meikäläinen ilmoittautuu. Vihdoinkin sopii tupa aikatauluihin.
Sovittiin juuri Risu-Hannun kanssa että on pakko kääntyä Lohjalta takaisin. Jos muillakin on kiire kotiin niin saa tulla mieluusti mukaan.
Joo, mukana ollaan lauantaina, jos flunssa ei enää palaa takaisin häiritsemään.
Hannu Koo
19.05.2011, 22.37
Meikäläinen ilmoittautuu. Vihdoinkin sopii tupa aikatauluihin.
Sovittiin juuri Risu-Hannun kanssa että on pakko kääntyä Lohjalta takaisin. Jos muillakin on kiire kotiin niin saa tulla mieluusti mukaan.
jep, varmaan Lehmijärven ja Vesikansantien suunnasta tms - ja kotiväki kiittää.
T: Hannu myös
Aattelin kysästä, mikä on kiinnostus sellaisille viikonlopun "iltalenkeille"? En tarkoita kaljan juontia vaikka kivaa sekin on. Itselläni on sellanen ongelma, että 10-11 lähtöihin ei perheellisistä syistä yleensä pääse. Huomennakin pääsee vasta kolmen jälkeen lenkille.
Eli käytännössä tuollainen arkilenkkiporukka viikonlopulle. Lähtö n 16:00 ja kestoltaan 2-3h.
Tälle olisi tilausta huomenna tupailun vaihtoehtona. Lähtö Bembölestä 15-16 välillä, pari tuntia 28-30 keskarilla.
Jos kiinnostusta niin viesti tähän ketjuun. En tule paikalle, jos ketään ei kiinnosta vaan suuntaan jonnekin tai sit en.
Ei enää tilauksessa.
16 kuskia lähti tuvalta. 11 tossun alla elävää ajoi ns sprintin, mutta 4 kovaa jäbää ja 1 ihan käsittämättömän kova lady ajoivat 182km speksilenkin ilman teknisiä tai muita murheita 31 keskarilla. Kiva sää ja hyvä lenkki eli kiitos porukalla.
16 kuskia lähti tuvalta. 11 tossun alla elävää ajoi ns sprintin, mutta 4 kovaa jäbää ja 1 ihan käsittämättömän kova lady ajoivat 182km speksilenkin ilman teknisiä tai muita murheita 31 keskarilla. Kiva sää ja hyvä lenkki eli kiitos porukalla.
Todella hyvä lenkki oli - kauden parhaita. Ahterikin kesti istumisen yllättävän hyvin, joten enköhän uskalla lähteä ensi viikonlopun ylipitkällekin tuolla maantiefillarilla. Kiitokset vielä kaikille osallistujille lenkkiseurasta!
Kiitos vedosta ja ystävällisestä lenkkiseurasta kaikille. Jäin Lohjalta myötätuulen vietäväksi kun tajusin että energiat ja kilsat ei enempään tänään riittäny.Mun "sprintti" oli 125km eli kesän kivoin veto toistaseks.:)
Klo 11 huomenna Bembölestä? Jos tänään porukka on hurjastellut ja ajanut ylipitkästi, niin vedetäänkö huomenna rauhassa? Sen verran syntinen ollut viime aikoina.
Meni aika tarkalle, että pysyi speksissa, mun ajoaika 14 sekuntia alle 6h!
Kiitos vetotöistä, peesissä oli hauska matkustaa:)
Klo 11 huomenna Bembölestä? Jos tänään porukka on hurjastellut ja ajanut ylipitkästi, niin vedetäänkö huomenna rauhassa? Sen verran syntinen ollut viime aikoina.
Huomenna on tarjolla myös “myöhäinen lähtö” sillä Vantaankosken lenkit suuntautuvat koukkaavat aivan tuvan vierestä. Lisätietoja HePo-ketjusta…
Tulkitsenko oikein, että ilmoitat itsesi tuolla kiertoilmaisulla ryhmän 26-28 kippariksi, hyvä. Mikään ei estä, että team-peacefellows ajaa myös jonkin lyhyemmän lenksun kuin tuo Virkkalan rundi.
Tulkitsenko oikein, että ilmoitat itsesi tuolla kiertoilmaisulla ryhmän 26-28 kippariksi, hyvä. Mikään ei estä, että team-peacefellows ajaa myös jonkin lyhyemmän lenksun kuin tuo Virkkalan rundi.
Mahtavaa tulkintaa. Kahtellaan tuvalla. Tuolta vantaankoskelta tosiaan tulisi porukkaa bembölen vierestä. No... klo 11 ihmettelen tuvalla.
Mahtavaa tulkintaa. Kahtellaan tuvalla. Tuolta vantaankoskelta tosiaan tulisi porukkaa bembölen vierestä. No... klo 11 ihmettelen tuvalla.
Tulen kans klo11 tuvalle ihmettelemään mihin ajetaan ja millä porukoilla.
Tuvalla tavataan. Reitissä on mulle uusia teitä mutta kai niistä hätätilassa selviäisi kartan kanssa. Mielummin jättäisin kipparoinnit muille tänään kyl.
31-ryhmä ajeli 8-9 kuskin voimin speksilenkin + pari pientä sakkolenkkiä päälle. Pakko sanoa vaikka ite reitin tein, niin kaikinpuolin kiva rundi. Sääkin suosi ja hyvä porukka jälleen liikkeellä eli kiitos kaikille.
26-28 porukka ajoi varmaan lähelle 30km/h keskarilla lenkin. Hyvä hieno lenkki, mutta vauhti oli vähän päivään nähden kova.
"Satikutia" tuosta keskarin noususta yli speksin ja loppumatkan härdellistä. Härdelli varmaan sekin johtui siitä, että koville otti.
Ehkäpä jokainen porukka vaatii sen yhden jästipään joka ajaa speksien mukaan koko matkan.
Kauhee nälkä. Moro!
26-28 porukka ajoi varmaan lähelle 30km/h keskarilla lenkin. Hyvä hieno lenkki, mutta vauhti oli vähän päivään nähden kova.
"Satikutia" tuosta keskarin noususta yli speksin ja loppumatkan härdellistä. Härdelli varmaan sekin johtui siitä, että koville otti
Härdelli? Kolaroitiinko kakkosporukassa vai mistä oli kyse?
Härdelli? Kolaroitiinko kakkosporukassa vai mistä oli kyse?
No ei mitään tapahtunut, mutta muodostelma oli sellainen parijonon ja jonon välimuoto. Yksi letukka olisi voinut päälle ajaa kun railoja väisteltiin. Kuoppa/railo merkinnät jäi myöskin vähän unholaan. Väsyneenä tietysti vähän ote herpaantuu, mutta toisaalta tuskin ne takana tulijatkaan kauheasti skarpimpia on.
Vauhti vaan sellaiseksi, että kaikki pystyy ajamaan turvallisesti.
Mutta hieno lenkki. Kiitos K.P. Ja hienoa, että Espoosta lähti näin iso porukka. Kun pääsisi aina mukaan.
Jari Kulmala
22.05.2011, 23.01
Yleisön pyynnöstä järjestän maantiepyöräilyn harrastajille tekniikkaharjoituksen 2 kertaa 1,5 tuntia + varapäivä.
Harjoitus sisältää teoriaa ja käytännön harjoittelua.
Ekalla kerralla harjoitus tehdään maastopyörällä (tai muulla vähän leveärenkaisemmalla kuin maantiepyörä, huom! takalokari pois) ja se sisältää harjoittelua nurmipinnalla kaatumisriskin takia (normaalisti kaatumista ei pitäisi tapahtua, mutta riski on olemassa). Toisella kerralla harjoitus on maantiepyörällä asfaltilla.
Aiheina on samoja asioita joita harjoiteltiin keväällä Leppävaaran keskiviikkolenkkien yhteydessä, eli:
- Jarruttaminen
- Hyppääminen esteen yli hitaassa vauhdissa ja nopeassa vauhdissa
- Putkelle nousu ilman suhteellista taaksepäin siirtymistä
- Kurviin ajo
- Suoraan ajaminen
- Taakse katsominen
- Rengaskosketuksen hallinta
- Hartiakosketuksen hallinta
- Juomapullon poimiminen vauhdissa huoltajan kädestä
Harjoitus on ilmainen. Osallistujilta edellytetään oman pyörän käyttäytymisen tuntemusta, eli ainakin muutama sata kilometriä pitää olla pyörällä ajettu lenkkivauhtia. Kohderyhmänä on pääkaupunkiseudun yhteislenkkien osallistujat tai sellaisille osallistujaksi suunnittelevat. Harjoitus ei ole tarkoitettu ihan aloitteleville pyöräilijöille, vaan esimerkiksi lukkopolkimien käyttö pitää olla tuttua jo ennestään. Osallistujat ovat mukana omalla vastuulla.
Kokoontumispaikka: Sellon Pyörä, Leppävaara, Alberganesplanadi 2, Espoo
Aika:
Perjantaina 27.5. klo 19, harjoitus maastopyörällä
Keskiviikkona 1.6. klo 19, harjoitus maantiepyörällä
Varapäivä: Perjantai 3.6. klo 19 varapäivä
Huom! Varapäivä 3.6. otetaan käyttöön vain jos huonon kelin takia harjoitus päätetään jättää väliin.
Kurssille mahtuu kymmenen ensiksi ilmoittautunutta.
Ilmoittautumiset tuonne:
http://www.doodle.com/unewkqf2ga3rks3r
Päällikkö
23.05.2011, 09.47
Kiitos eilisestä lenkistä "hiljaisemmassa" porukassa. Hieman porukka keuli lopussa, mutta kasassa päästiin pois..merkit porukalta unohtui vauhdin hurmassa.. :cool:
Espoon sunnuntai (lauantai) lenkkien alkuun muutamia ajatuksia.
Lenkkejä ei kukaan virallisesti järjestä vaan se on vain foorumi, jossa sovitaan kimppalenkeistä. Koollekutsujalla (vetäjä) ei siis ole sen suurempaa vastuuta kuin muillakaan osallistujilla. Kaikilla osallistujilla on vastuu itsestään, lenkkikavereistaan ja koko lenkin onnistumisesta.
Viikonlopun pitkä lenkki ei ole kilpailu tai voimain näytös/koitos vaan yhteislenkki. Tavoitteena on lähteä ja saapua perille yhdessä hyväntuulisena ja hyvävoimaisena, mutta sopivasti uupuneena. Kun sinusta alkaa tuntua siltä, että vauhtia voisi olla enemmänkin, toteuta se vasta seuraavalla kerralla vaihtamalla ryhmää tai perusta uusi ja nopeampi ryhmä. Samoin liity uuteen nopeusryhmään vasta sitten, kun olet varma kunnostasi. Lähtökohtaisesti siis ketään ei jätetä, mutta on kohteliasta jättäytyä, jos päivän kunto on haitaksi muulle ryhmälle.
Vetäjän ei tarvitse olla kartturi ja hän saa päättää ajaako koko ajan keulilla tai ei ollenkaan. Vaikka vetäjällä ei ole velvoitteita, tulisi hänen parhaansa mukaan vaikuttaa koko ryhmän turvallisuuteen ja edesauttaa kaikille mukavan lenkin syntymiseen. Vetäjä voi ja saa toimia kuten laivan kapteeni ja olla aktiivinen taukojen pituuden, teknisiä ongelmien, muodostelman (koko, 1jono, parijono jne) ajonopeuden, kurin ja monen muun asian suhteen. Joukon perässä ajaen kykenee havainnoimaan enemmän kuin keulilla.
Jokaisen osallistujan velvoite on huolehtia ryhmän turvallisuudesta ja toisista siten kuin haluaa itsestään huolehdittavan. Osallistujan on kunnioitettava vetäjän päätöksiä ja noudatettava niitä. Osallistujan (kunto. juomat, hiilarit jne) pyörineen (huollettu, varaosat jne) on oltava riittävässä kunnossa verrattuna lenkin pituuteen ja kaavailtuun nopeuteen.
Teknisten ongelmien osalta perussääntönä on se että normaalit rengasrikot jne korjataan eikä ongelman kohdannutta jätetä, vaan tarjotaan tarvittava apu. Muu ryhmä voi joko taukoilla tai ajella edestakaisin sopivan ajan. Viimekädessä vetäjällä on niin halutessaan (ei siis velvoitetta edelleenkään) oikeus tehdä lopullinen päätös.
Isoja ryhmiä on syytä jakaa kahtia tai useampaankin jos tarvetta. Muistaakseni Hepon spekulaatioissa sovittiin, että pyritään pitämään ryhmän koko max 12-16, jonka jälkeen muodostetaan kaksi ryhmää jne, jotka ajavat sen verran etäällä toisistaan, että autoilla on ohitus mahdollisuus. Tässäkin vetäjällä on oikeus sanoa painava sana.
Kun porukkaa on paljon, on viisasta soittaa suunniteltuun taukopaikkaan ja varmistaa tarjoilun riittävyys. Kahvit, munkit, sokerilimpat yms kuuluvat perinteeseen.
Sunnuntailenkit aloitetaan toivottavasti 17.4 kahdella nopeusryhmällä. Sivistynyt arvaus on, että hitaampi ajanee 26-29 ja nopeampi 28-31 vauhtia. Kunhan kevät etenee ja nähdään kuinka paljon porukkaa ja vetäjiä löytyy, niin mikään ei estä meitä perustamasta uusia nopeusryhmiä esim 23-26 ja/tai 31-35. Kaikki on meistä itsestä kiinni. Kun liikkeelle lähtee useampi nopeusryhmä, on tavoitteena saapua taukopaikalle noin samaan aikaan, joten ryhmien on viisasta vaihtaa muutama puhelinnumero keskenään mahdollisten poikkeuksien varalta.
Hepon tiedotteessa tulee lisää etikettisääntöjä. Paljon tuli sanottua ja paljon jäi varmaan sanomatta. Ollaan aktiivisia, kohteliaita ja tehdään yhdessä mukava ja turvallinen lenkkivuosi 2011.
Kuulin vähän sisäpiiritietoja eilisen Espoon lenkin "hitaamman" porukan häröilystä loppumatkalla. Seuraavana sunnuntaina ei järjestetä tuvalta yhtään lenkkiä, jos etukäteen ei löydy vetäjää, joka pitää porukan säntäilyt kurissa.Ilmeisesti yhteislenkin periaatteet hävinneet jonnekin matkalle eli tuossa vähän muistutusta.
thomas_s
23.05.2011, 17.58
Huomenna tiistaina olisi koko ilta vapaa-aikaa ja ajattelin sen kunniaksi lähteä vähän pidemmälle iltalenkille.
Jos on kiinnostuneita mukaan lähtijöitä, koukkaan mielelläni Bembölen kautta klo 18. Lenkin speksit voisivat olla 100km, 25-28km/h, yksi pullatauko. Lähtöaikaa ja matkaa voi tarvittaessa vähän säädellä.
Seuraavana sunnuntaina ei järjestetä tuvalta yhtään lenkkiä, jos etukäteen ei löydy vetäjää, joka pitää porukan säntäilyt kurissa.
:seko: Eihän lenkkejä ole nytkään kukaan järjestänyt?
:seko: Eihän lenkkejä ole nytkään kukaan järjestänyt?
Näköjään pitäis, muuten joku vielä loukkaantuu ihan turhan takia. Maantiepyöräily näillä roilomonttuväylillä kaistapää autoilijoiden seassa on ihan riittävän haasteellista ilman, että sitä tarvitsee enää ite hölmöillä.
Mutta kun olen lupautunut katsomaan päältä, miten homma toimii, niin sen aion tehdä. Sinänsä VPR, tän asian suhteen ei kannata kauheasti näsäviisastella vaan keskittyä omalta osalta miettimään toimiiko itse oikein vai mitä? Itekin sain la lenkillä kurinpalutuksen takajoukoilta ja ihan aiheesta.
Huomenna tiistaina olisi koko ilta vapaa-aikaa ja ajattelin sen kunniaksi lähteä vähän pidemmälle iltalenkille.
Jos on kiinnostuneita mukaan lähtijöitä, koukkaan mielelläni Bembölen kautta klo 18. Lenkin speksit voisivat olla 100km, 25-28km/h, yksi pullatauko. Lähtöaikaa ja matkaa voi tarvittaessa vähän säädellä.
Itellä "aja niin paljon viikossa kuin mahdollista"-viikko menossa, eli mukana. Pikkasen tällä hetkellä kevyen sateen uhkaa huomenna 19-21 eli ehotan niin aikaista (mulle käy alkaen 15.30) lähtöä, kuin sulle ja muille kohtuudella sopii, jotta pullatauolle asti pysyis kuivana, sit ei niin väliä.
Speksinopeus on sellainen, että voin olla tuulenhalkojana tarvittaessa koko matkan. Onko reitti mietitty, jos ei, niin mun arkistosta voin käydä tonkimassa muutaman ehdotuksen.
thomas_s
23.05.2011, 22.16
Itellä "aja niin paljon viikossa kuin mahdollista"-viikko menossa, eli mukana. Pikkasen tällä hetkellä kevyen sateen uhkaa huomenna 19-21 eli ehotan niin aikaista (mulle käy alkaen 15.30) lähtöä, kuin sulle ja muille kohtuudella sopii, jotta pullatauolle asti pysyis kuivana, sit ei niin väliä.
Speksinopeus on sellainen, että voin olla tuulenhalkojana tarvittaessa koko matkan. Onko reitti mietitty, jos ei, niin mun arkistosta voin käydä tonkimassa muutaman ehdotuksen.
Työmenot ovat sellaisia että juurikaan aikaisemmin en pääse lähtemään. Vartin voin kuitekin puristaa pois, eli 17:45 kävisi.
Reitin voisi vaikka suunnitella sääennusteiden mukaan. Sadealueita pakoon tai jos ei ole sadeuhkaa niin vastatuulet ensin alta pois niin että myötätuulet jää loppumatkalle. :)
Päällikkö
23.05.2011, 22.42
Kyllähän se näin on että spekseissä hyvä pysyä. Siksi ne speksit on että voi mallata oman harjoituksen niiden mukaan. Su oli muutama joilla hieman heikompi päivä, niin ei se keuliminen elimistöä huoltanut. Mutta ei tainnut kukaan "herneitä" reenistä vetää? Mutta aihetta muistutukseen, että ensi kerralla mennään sopimusten mukaan. Yritän su päästä taas mukaan.
käy oikein hyvin eli olisko se sitten 17.45 tuvalta semmonen 3,5h iltalenkki pullakaffilla ja tuulen mukaan. Jos muilla ei ideoita, kerkiän täsmävirittää lenksun reitin ennen lähtöä (sanotaan 16.30 mennessä) sään mukaan ja keskarille 27-28.
Yritän ehtiä mukaan huomiseen 17:45 lähtöön, voi kyllä tehdä lähtöajan kanssa tiukkaa, ei tarvitse/kannata odotella jos mua ei näy, ajan sitten yksinään jotain.
Itellä "aja niin paljon viikossa kuin mahdollista"-viikko menossa, eli mukana.
Joskus sitä miettii:
miksi en aloittanut pyöräilyä aikaisemmin
miksi on jälkikasvua
miksi ylipäätään sekaannuin toiseen sukupuoleen
miksi pitää käydä töissä
miksi pitää tehdä puutarhahommia
miksi pitää mennä mökille
plus muita koottuja aineksia
Suomeksi: Kiinnostaa, kiinnostaa, mutta ei kykene.
Tämä tällaisena humoristisena pläjäyksenä. Kiitos ja anteeksi.
Voisin myös tulla tänään 17:45 lähtöön mukaan.
Tommonen ehdotus. Ajetaan Veikkolaan tauolle, jossa katellaan sadetutkat ja päätetään ajetaanko pikapikaa takas tuvalle tai sitten Kylmälän kautta tai koko lenkki.
http://maps.google.fi/maps/ms?hl=fi&ie=UTF8&msa=0&msid=200657719599862095593.0004a405f7ed909ae7f0b&ll=60.184891,24.510498&spn=0.202451,0.725784&z=11
thomas_s
24.05.2011, 18.06
Näyttää hyvältä! Sadetutkan mukaan näyttää tosiaan vähän kostealta tuo klo 19-22 väli joten ihan hyvä että on optioita vielä reitillä. Sitten vaan ajovaatteet päälle ja menoksi!
Huomenna olisi tarjolla tylsääkin tylsempi perus takuulenkki. Eli huomenna keskiviikkona Tuvalta klo 18.00. Vauhdiksi tasainen 27km/h keskari, takuulenkki(tm) tyyliin mäet iisisti. Eli jos siirtyminen 28+ luokkiin mietityttää, voi hyvin tulla mukaan kokeilemaan. Ohjelmistossa ei tule olemaan yllärisprinttejä tms, koska allekirjoittaneen jalat on vieläkin jumissa viikonlopun jäljiltä.
Reittinä vanha tuttu. N. 65km
http://maps.google.fi/maps/ms?ie=UTF8&hl=fi&msa=0&ll=60.210487,24.594612&spn=0.126561,0.445976&z=12&msid=213825749354825897497.0004a408636670b40b072
apuajaja
24.05.2011, 22.03
Lähtö Tuvalta klo 18.00 (tai 17.30 jos kaikille ilmoittautuville sopii).
Ajetaan lämmittelynä 110:ä pitkin Nuuksiontien ja Nuuksionkujan risteykseen, josta lähtö varsinaiseen harjoitukseen. Ajetaan Solvallan Urheiluopistolle ja takaisin mäkitempona eli mäet reippaasti ja välit vauhtikestävyysalueella.
Kymmenen minuuttia kevyttä pyörittelyä lähtöpaikan läheisyydessä ja sama uudelleen.
Nuuksionkujan risteys - Solvallan Urheiluopisto - Nuuksionkuja risteys = 12,8 km.
Jokainen ajaa tempon omalla vauhdillaan, saa ajaa lyhyemmän tai pidemmän pätkän kuin speksattu reitti. Porukat otetaan kasaan kummankin tempovedon jälkeen.
Jos jalkoja riittää, voidaan ajaa "Brobackan lenkki" ja Turuntietä kirittelynä Tuvalle.
(http://maps.google.fi/maps?client=firefox-a&rls=org.mozilla:fi:official&hl=fi&tab=il)
kuulostaa mukavan hapokkaalle, pakko olla mukana ja 17.30 käy
Tehän ootte ny innostunu tosta lenkistä. Koska alotetaan TTT-harjoittelu Turuntiellä? :D
apuajaja
25.05.2011, 13.04
Tehän ootte ny innostunu tosta lenkistä. Koska alotetaan TTT-harjoittelu Turuntiellä? :D
Tule huomenna mukaan speksatulle lenkille niin siinähän meitä on jo kolme ajamassa harjoituksen päätteeksi TTT:tä Nupurintietä (tie 110) väli Siikajärventie-Ylämyllyntie = 8,7 km.
Riippuu vähän kestosta, pitäis mennä ysin aikaan leffaan jolloin 17.30 lienee paras lähtöaika. Toivottavasti jalat eivät kuole täysin ennen lauantain Hyvinkään ajoa. :D
Pitääkö mäkitempoon laittaa tempohaalari, aerotangot ja edessä oleva satula? ;)
apuajaja
25.05.2011, 14.26
Kun ei näytä mikään varsinainen yleisöryntäysetappi olevan niin voidaan mun puolesta aikaistaa vaikka klo 17:ksi, uskoisin et sopii myös viralliselle valvojalle. Toki jos muita vielä ilmoittautuu niin otetaan lähtö siten että kaikki ehtii.
Seuran edustaja oli viime vuonna sitä mieltä, että Solvallassa tempo ajetaan aina tempovehkeillä pyörää myöden, mutta itse tulen kyllä maantievarusteilla ihan vaan et pääsee mäet ylös :)
Klo 17 on aika aikasin, pitäis puol neljän aikaan jo lähteä töistä. Saa nähä jaksanko vaihtaa pyörään tempokamat, haalaria en kyllä ota koska siinä ei ole taskuja. Onneksi on aero-ajopaita. :D
Se takavaihtajan ajautuminen pinnoihin johtui muuten vääntyneestä korvakkeesta, sain sen taivutettua varovasti takaisin oikeaan paikkaan. Pitää hommata varakorvake jos toi vaikka vääntyy uudelleen.
Kun ei näytä mikään varsinainen yleisöryntäysetappi olevan niin voidaan mun puolesta aikaistaa vaikka klo 17:ksi, uskoisin et sopii myös viralliselle valvojalle. Toki jos muita vielä ilmoittautuu niin otetaan lähtö siten että kaikki ehtii.
Voisin vaikka lähteä mukaan rääkkäämään jalkoja, mutten tiedä, ehdinkö huomenna ihan 17:ksi. Laitan vielä illemmalla lisätietoa...
apuajaja
25.05.2011, 15.24
17 oli harhalaukaus, olikin liian aikaista VPR:lle. Palaamme lähtöruutuun eli 17.30 tällä hetkellä.
thomas_s
25.05.2011, 16.01
Huomenna olisi tarjolla tylsääkin tylsempi perus takuulenkki. Eli huomenna keskiviikkona Tuvalta klo 18.00. Vauhdiksi tasainen 27km/h keskari, takuulenkki(tm) tyyliin mäet iisisti. Eli jos siirtyminen 28+ luokkiin mietityttää, voi hyvin tulla mukaan kokeilemaan. Ohjelmistossa ei tule olemaan yllärisprinttejä tms, koska allekirjoittaneen jalat on vieläkin jumissa viikonlopun jäljiltä.
Reittinä vanha tuttu. N. 65km
http://maps.google.fi/maps/ms?ie=UTF8&hl=fi&msa=0&ll=60.210487,24.594612&spn=0.126561,0.445976&z=12&msid=213825749354825897497.0004a408636670b40b072
Vaikuttaa sopivalta setiltä! Yritän ehtiä mukaan.
Onkos kellään mahdollisuutta ja kiinnostusta lähteä huomenna torstaina jo päivällä ajelemaan? Suht rauhaisaa vauhtia, jos kovasti tuulee vastaan. Olen varmaan joka tapauksessa lähdössä päivällä yksin ellen jää haahuilemaan muihin puuhiin tai sitten odottele illan tammaraveihin. Houkuttaisi kuitenkin näin lomalaisena ajella jo kaikkein lämpimimpään aikaan päivästä:)
Huomenna olisi tarjolla tylsääkin tylsempi perus takuulenkki.
No olipas tylsä lenkki!:)
Luvattu nopeuskin ylitettiin kaikessa tylsyydessään vain niin hiuksenhienosti, että itsekin pysyin koko matkan mukana ilman suurempia ongelmia.
Totta puhuen ihan hyvä peruslenkki, jossa pysyttiin poikkeuksellisen hyvin luvatussa vauhdissa, vaikka joskus myötätuulen avustaessa kuvittelinkin keskivauhdin nousevan jo reippaasti 30 km:n:eek: paremmalle puolelle.
Kiitos vain juhonelle ja thomas s:lle vetovastuun ottamisesta vuorotellen meikäläisen vain "laiskotellessa" viimeisenä. Toisaalta ei kai kukaan itseään
arvostava maantiekuski kestäisikään, jos leveärenkaisemmalla CC:llä ajava ottaisi vetovuoron;).
Vaihteeksi oli myös kiva ajaa pienessä kolmen hengen porukassa. Ei ollut ainakaan pahemmin pelkoa härdelleistä tai kanalaumamaisista ajomuodostelmista:).
Onkos kellään mahdollisuutta ja kiinnostusta lähteä huomenna torstaina jo päivällä ajelemaan? Suht rauhaisaa vauhtia, jos kovasti tuulee vastaan. Olen varmaan joka tapauksessa lähdössä päivällä yksin ellen jää haahuilemaan muihin puuhiin tai sitten odottele illan tammaraveihin. Houkuttaisi kuitenkin näin lomalaisena ajella jo kaikkein lämpimimpään aikaan päivästä:)
Aamusta 8:45 vedän Bembölen ohi ja ajan Mäntsälään. Mukaan vaan. :)
Aamusta 8:45 vedän Bembölen ohi ja ajan Mäntsälään. Mukaan vaan. :)
Muuten jees, mutta tuohon aikaan suunnitelma on vielä lojua sängyssä, kun kerrankin ei tarvitse nousta aikaisin:p Ajattelin päästä liikkeelle lähempänä yhtätoista, kun en ole mikään aamuvirkku:)
Muuten jees, mutta tuohon aikaan suunnitelma on vielä lojua sängyssä, kun kerrankin ei tarvitse nousta aikaisin:p Ajattelin päästä liikkeelle lähempänä yhtätoista, kun en ole mikään aamuvirkku:)
Kuhan kokeilin. Ei kyllä ole minunkaan aika päivästä.
Lähden vastaan kaveriporukkaa joka saapuu fillareilla Kemistä. Siellä on antibioottikuuria ja rikkonaista alaselkää, niin tarjotaan vähän vetoapua.
Eli kuten ylempänä jo todettiin, lähti Tuvalta tänään 3:n kuskin miniryhmä vetämään peruslenkkiä. Kaikki meni oikein hyvin, keskari tosin taidettiin lipsauttaa 28:n nurkille (speksattu 27), mutta se varmaan johtui loppuosan helposta maastotsta ja myötätuulesta.:rolleyes: Kiitoksia osallistuneille.
Kuhan kokeilin. Ei kyllä ole minunkaan aika päivästä.
Lähden vastaan kaveriporukkaa joka saapuu fillareilla Kemistä. Siellä on antibioottikuuria ja rikkonaista alaselkää, niin tarjotaan vähän vetoapua.
Onneksi saat seuraa paluumatkalle, vähän tylsähän se on pitkiä pätkiä yksin ajella:) Minäpäs taidan suunnata sitten omalle seikkailulle päivemmällä, kun hyvää säätäkin on luvattu. Vielä kun keksisi reitin, missä olisi silkkaa myötuulta mennen tullen:) Viime viikonloppuna lenkin keskari nousi 23 -> 28 menomatkan vastatuulen vaihduttua paluumatkan myötäiseksi, mikä oli jo ihan kannustava vauhti yksin ajellessa.
Ennuste lupailee sittenkin lauantaiksi kohtuu ajosään. Päivä on riittävän lämmin, mutta tuulinen, aamupäivällä pieni sateenuhka, mutta loppupäivä poutainen.
Eli mun mielestä tuo pitempi PK-lenkki on ajettavissa. Laitan uudelleen ton kartan, siinä on muutama parin kilometrin hifistely muttei mitään mullistavaa muutosta. Koska 305km käy työstä, on pidettävä lakisääteiset kaksi kaffitaukoa ja lounas (:D = ei kuulu lenkkiin eli on omaa aikaa) on pidettävä. Pisin etappi noin 100 eli juomapullot sen mukaan.
Jollen ole väärin tulkinnut, niin ainakin Apuajaja, AriT ja Mantis on lähdössä eli saadaan riittävästi vaihtelua vetopaikalle.
HUOMAA LÄHTÖAIKA KLO 9
http://maps.google.fi/maps/ms?hl=fi&ie=UTF8&msa=0&msid=200657719599862095593.0004a3f4230d665eaa476&ll=60.677887,25.410004&spn=0.397461,1.451569&z=10
apuajaja
26.05.2011, 08.47
Lauantain lenkki ajetaan vastapäivään?
apuajaja
26.05.2011, 08.48
Lähtöaika Tuvalta siis 17.30
Lauantain lenkki ajetaan vastapäivään?
mun speksaamat reitit ajetaan lapsuuden traumoista :eek: johtuen yleensä vastapäivään. No stadin läpi menee ehkä aamulla helpommin.
Jan Kruse
26.05.2011, 09.48
Lähtö klo 10 ja matka voisi olla n. 150. PK-vauhti voisi olla 28-30, hieman sopeuttaen tuuliolosuhteisiin.
apuajaja
26.05.2011, 09.53
mun speksaamat reitit ajetaan lapsuuden traumoista :eek: johtuen yleensä vastapäivään. No stadin läpi menee ehkä aamulla helpommin.
Siinä tapauksessa liityn ryhmään Lepuskista, vältän ajamasta metriäkään yli 305.
Ennuste lupailee sittenkin lauantaiksi kohtuu ajosään. Päivä on riittävän lämmin, mutta tuulinen, aamupäivällä pieni sateenuhka, mutta loppupäivä poutainen.
Jollen ole väärin tulkinnut, niin ainakin Apuajaja, AriT ja Mantis on lähdössä eli saadaan riittävästi vaihtelua vetopaikalle.
Joo, mukana ollaan, jos sääennuste ei tuosta kovasti heikkene. Ilmatieteenlaitoksen sääkartta lauantaille ei tosin ole hirveän lupaava, mutta katsotaan. Pitää muistaa, että tällaiselle reissulle täytyy tutkia vähän muitakin kuin Espoon ja Helsingin sääennusteita. :D
Lähtö klo 10 ja matka voisi olla n. 150. PK-vauhti voisi olla 28-30, hieman sopeuttaen tuuliolosuhteisiin.
Mä voisin olla tässä mukana. 300 on pikkasen liikaa. Ajettaisko johonkin muualle kuin Virkkalaan tällä kertaa?
Tässä teille reittiehdotus: http://maps.google.fi/maps?saddr=Bellinm%C3%A4ki&daddr=60.25776,24.57722+to:60.29688,24.38463+to:60 .3168561,24.3125378+to:60.340287,24.3082752+to:60. 35153,24.24762+to:60.3492,24.08987+to:60.3542872,2 3.9683636+to:60.43296,23.94521+to:60.48632,23.9674 1+to:60.4211,24.31521+to:60.40949,24.47246+to:60.3 9809,24.50488+to:60.3505761,24.6476007+to:60.26822 ,24.6531+to:Bellinm%C3%A4ki&mra=dme&via=1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14&sll=60.224406,24.668598&sspn=0.014684,0.035491&ll=60.352772,24.342957&spn=0.468042,1.135712&z=10
Edit: pirtti huuteli taukopaikkaa, vaikkapa Pusulan Neste (https://www.facebook.com/pages/Neste-Nummi-Pusula/133325353381879) 80 km kohdalla. Myötäpäivään.
Edit: pirtti huuteli taukopaikkaa, vaikkapa Pusulan Neste (https://www.facebook.com/pages/Neste-Nummi-Pusula/133325353381879) 80 km kohdalla. Myötäpäivään.En ole tällä kertaa lähdössä tupalenkille tai 300 km rundille, mutta kahvipaikkaa voisin sen verran kommentoida, että Saukkolan ST1 on huomattavasti tuota Pusulan Nestettä parempi kahvipaikka. Myös Hyönölässä leipomon kahviossa (http://maps.google.fi/maps?f=q&source=s_q&hl=fi&geocode=&q=Hy%C3%B6n%C3%B6l%C3%A4,+Nummi-Pusula&aq=0&sll=60.463565,23.935776&sspn=0.060084,0.217152&ie=UTF8&hq=&hnear=Nummi-Pusula,+Hy%C3%B6n%C3%B6l%C3%A4&ll=60.463227,23.936291&spn=0.059746,0.217152&z=13&layer=c&cbll=60.46338,23.936061&panoid=xHoyc7iTt-yobr4XW2rpvg&cbp=12,271.1,,0,8.04) on yleensä löytynyt tuoretta purtavaa (muistaakseni auki la klo 14 asti).
[QUOTE=VPR;1619996]Tässä teille reittiehdotus: http://maps.google.fi/maps?saddr=Bellinm%C3%A4ki&daddr=60.25776,24.57722+to:60.29688,24.38463+to:60 .3168561,24.3125378+to:60.340287,24.3082752+to:60. 35153,24.24762+to:60.3492,24.08987+to:60.3542872,2 3.9683636+to:60.43296,23.94521+to:60.48632,23.9674 1+to:60.4211,24.31521+to:60.40949,24.47246+to:60.3 9809,24.50488+to:60.3505761,24.6476007+to:60.26822 ,24.6531+to:Bellinm%C3%A4ki&mra=dme&via=1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14&sll=60.224406,24.668598&sspn=0.014684,0.035491&ll=60.352772,24.342957&spn=0.468042,1.135712&z=10
Uteliaisuutta katsoin reittiä, jotta saisi vaihtelu omiin lenkkeihin. En tiennytkään, että Saukkolan etelä-kaakkoispuoliset tiet on päällystettyjä, siis esim. Oittilantie. Kiitokset tästä. Kerään vielä rohkeutta ja ajotaitoa ryhmälenkille.
Jaa en tiedäkään siitä, katselin vain nopeasti Street Viewillä. Voi olla että jotkin noista eivät ole päällystettyjä, StePellä on varmaan tarkka tieto?
Cannon Dave
26.05.2011, 13.47
Selintien ja Siippoon tien risteyksessä oli ainakin viimeviikonloppuna sellainen tietyö menossa, että jäi kääntyminen Sippoontielle väliin. Päällysteet revitty kokonaan pois. En tiedä miten pitkältä matkalta, mutta kuitenkin niin pitkältä, että ei viitsinyt sinne ajella.
Ei kovin pitkältä matkalta. Lauantaina tota ajeltiin. Veikkaisin että sellainen 200-300 metriä.
Jaa en tiedäkään siitä, katselin vain nopeasti Street Viewillä. Voi olla että jotkin noista eivät ole päällystettyjä, StePellä on varmaan tarkka tieto?Sellainen muistikuva huhtikuun lopulta viimeksi Lohjantietä Saukkolaan ajaessa on, että Oittilantie näytti hiekkatieltä (tosin siinä vaiheessa kevättä näyttivät monen päällystetynkin tien risteykset hiekkaisilta). Street Viewlläkin Oittilantien länsipää on puhtaasti hiekkatie (tosin se ei mitään todista, esim. Herrankunnantie Vihdissä on kuvissa hiekkatie ja Suonpääntiellä uusi päällyste yllättäen katoaa, kun siirtyy Immolantien risteyksestä askeleen verran 25 tielle päin.
TTT-harjoittelu typistyi yhden miehen show'ksi, sain kuitenkin itsekin myötätuuleen vitosen pätkissä yli 40 keskarin mikä olisi kymppitemponkin tavoite. Jalat enemmän jumissa kuin viime viikon mäkireenissä.
Treeni: http://connect.garmin.com/activity/88143677
Kotimatka: http://connect.garmin.com/activity/88143670
Kiva oli tuo apuajajan suunnittelema Solvallan mäkitreeni. Sai vetää omaan tahtiin mutta kuitenkin porukassa (vaikka toiset menikin edellä mäkiosuuden). Täytyypä tulla seuraavallakin kerralla, jos vain töistä ehtii.
hyvä setti, ei tosin mennyt montaa minuuttia VK:lla, viimeksi 1 setti, tänään kaksi, oisko se sitten 3 seuraavalla kerralla?
hyvä setti, ei tosin mennyt montaa minuuttia VK:lla, viimeksi 1 setti, tänään kaksi, oisko se sitten 3 seuraavalla kerralla?
Ajoit liian hiljaa :cool:
Eli mun mielestä tuo pitempi PK-lenkki on ajettavissa. Laitan uudelleen ton kartan, siinä on muutama parin kilometrin hifistely muttei mitään mullistavaa muutosta. Koska 305km käy työstä, on pidettävä lakisääteiset kaksi kaffitaukoa ja lounas (:D = ei kuulu lenkkiin eli on omaa aikaa) on pidettävä. Pisin etappi noin 100 eli juomapullot sen mukaan.
HUOMAA LÄHTÖAIKA KLO 9
http://maps.google.fi/maps/ms?hl=fi&ie=UTF8&msa=0&msid=200657719599862095593.0004a3f4230d665eaa476&ll=60.677887,25.410004&spn=0.397461,1.451569&z=10
Sääennuste elää. Apuajan ja AriT:n kanssa sovittiin, että katon huomisen varalle länsi/ranta-vaihtoehdon, kun näyttäs tällä hetkellä sää suosivan sitä suuntaa + pääsis kotiin muikeessa myötäleessä. Samalla viritin lenkin kahden stopin taktiikalle eli kaksi pitkää ja yksi pitempi. Aamulla saattaa vähän kastua, niin kerkii kuivuu ennen lounasta. Ehdotan, että tänään klo 21.00 sovitaan täällä forumilla lähdetäänkö ja mihin lähdetään vai vedetäänkö huomenna kalsarikännit, mitäs mieltä??.
http://maps.google.fi/maps/ms?hl=fi&ie=UTF8&msa=0&msid=200657719599862095593.0004a439fc0d33b5324ee&ll=59.987998,23.711243&spn=0.811906,2.903137&z=9
Sääennuste elää. Apuajan ja AriT:n kanssa sovittiin, että katon huomisen varalle länsi/ranta-vaihtoehdon, kun näyttäs tällä hetkellä sää suosivan sitä suuntaa + pääsis kotiin muikeessa myötäleessä. Samalla viritin lenkin kahden stopin taktiikalle eli kaksi pitkää ja yksi pitempi. Aamulla saattaa vähän kastua, niin kerkii kuivuu ennen lounasta. Ehdotan, että tänään klo 21.00 sovitaan täällä forumilla lähdetäänkö ja mihin lähdetään vai vedetäänkö huomenna kalsarikännit, mitäs mieltä??.
http://maps.google.fi/maps/ms?hl=fi&ie=UTF8&msa=0&msid=200657719599862095593.0004a439fc0d33b5324ee&ll=59.987998,23.711243&spn=0.811906,2.903137&z=9
Hyvältä näyttää. Toivottavasti saadaan edes yksi lisäukko mukaan halkomaan tuulta. Hyvällä tuurilla ehditään melko pitkälle ennen kuin vastatuuli yltyy kunnolla. Vielä paremmalla tuurilla ei edes kastuta. :)
Jan Kruse
27.05.2011, 11.22
Mä voisin olla tässä mukana. 300 on pikkasen liikaa. Ajettaisko johonkin muualle kuin Virkkalaan tällä kertaa?
Yksi vaihtoehto on että osallistutaan huomenna kp63:n ehdottamalle lenkille, mutta käännytään takaisin sopivassa kohdassa. Minun pitää ainakin olla takaisin Tuvalla n. neljän aikaan.
apuajaja
27.05.2011, 12.20
Ehdotan, että tänään klo 21.00 sovitaan täällä forumilla lähdetäänkö ja mihin lähdetään vai vedetäänkö huomenna kalsarikännit, mitäs mieltä??.
Jos sääennuste ei muutu selvästi pahemmaksi niin mennään speksin mukaan. Klousataan klo 21.
130 km Hankoon sivuvastaisessa > mahtavaa :)
Jos sääennuste ei muutu selvästi pahemmaksi niin mennään speksin mukaan. Klousataan klo 21.
130 km Hankoon sivuvastaisessa > mahtavaa :)
Kun mä oon teamin kippari ja Ari keskittyy mäkikireihin, niin arvaatko mikähän homma jää sulle :p ?
Yksi vaihtoehto on että osallistutaan huomenna kp63:n ehdottamalle lenkille, mutta käännytään takaisin sopivassa kohdassa. Minun pitää ainakin olla takaisin Tuvalla n. neljän aikaan.
Just tuvalle vaan klo 9 ja vetää meidät Inkoosen ja vähän yli ja sit meette lepää Karjaan ABC:lle kaffille, esim tommosella reitillä.
http://maps.google.fi/maps/ms?hl=fi&ie=UTF8&msa=0&msid=200657719599862095593.0004a43fbb6cdee3766bd&ll=60.089502,24.34433&spn=0.406076,1.451569&z=10
Sopii paremmin kuin hyvin. 9 on mulle parempi kuin 10 lähtö lähes aina.
Hannu Koo
27.05.2011, 16.46
Minulle perinteinen klo 10 on lähempänä toteutumista, jos tuvalle huomenna kampean. Karjaa-kiepissä on speksattuna tylsää valtatietä poislukien Kuninkaantie. Kumpaa reittiä on on tarkoitus ajaa länteen?
Onko tänään tekniikkatreenit, vaikka on luvassa sadetta? Jos on, niin tulen paikalle, mutta jos onkin siirretty toiseen päivään, niin mieluummin kuulen sen nyt kuin havaitsen poljettuani Leppävaaraan. Onkos joku muu tulossa tänään?
Edit: kuuden pintaan lähden ajelemaan, eli jos sitä ennen ehtisi joku vastata. Jos mitään ei kuulu, niin lähden paikalle ja toivon muidenkin saapuvan:)
Jari Kulmala
27.05.2011, 17.57
Onko tänään tekniikkatreenit, vaikka on luvassa sadetta? Jos on, niin tulen paikalle, mutta jos onkin siirretty toiseen päivään, niin mieluummin kuulen sen nyt kuin havaitsen poljettuani Leppävaaraan. Onkos joku muu tulossa tänään?
Edit: kuuden pintaan lähden ajelemaan, eli jos sitä ennen ehtisi joku vastata. Jos mitään ei kuulu, niin lähden paikalle ja toivon muidenkin saapuvan:)
Joo, treenit pidetään kun ei tuon enempää kosteutta ole tulossa.
Sadetakki mukaan ja lämmintä päälle ettei tule kylmä.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.