Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Hyvinkään polut !

Sivut : 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 13 14 15

SimmiS
26.04.2014, 14.37
LYNX LYNX http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=12824&d=1398507254 MTB ADVENTURE

Onko innokkaita mukaan lähtiöitä hurjaan seikkailuun?:p Ajankohta on vielä hakusessa, mutta todennäköisest joku näistä 7.6 tai 14.6.:seko:
En ole koskaan tuolla käynyt ja matkaakin kertyy noin 85km (+- n km).:cool: Ei sitä tiedä vaikka törmäisi harvinaiseen isoon kissaan.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=12825&d=1398507275
Tarkoitus on pitää vauhti reippaana "n. 15 km/h", ettei iso kissa peto saa kiinni.:rolleyes:
Aurinko ilves reitin virallinen esite (http://www.outdoorsfinland.fi/reitti/aurinko-ilves/) ja kuvia (https://www.flickr.com/photos/outdoors_finland/sets/72157643344307563/) reitiltä

Maanantain ja torstain ajovuoroilla voi kysellä lisää aiheesta.
Tein alustavan suunnitelman retkestä. Tältä isompi kartta (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=12823&d=1398507002)

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=12822&d=1398506869

SimmiS
26.04.2014, 14.41
Huomenna menen testaan uutta maantie pyörää HYPY:n yhteislenkille. Siellä ajetaan noin 100km ja lähtö on FillariCentterin edestä klo 10. Mukaan vaan jos pk lenkki maistuu.
p.s. vauhti on rento 25-27km/h ja puolivälissä on yleensä ollut huoltamolla kahvitauko/omat eväät.

Maanantaina sitten maastoon kevyelle lenkille klo 17:30 Tapsan koululta.

SimmiS
29.04.2014, 15.53
Olisiko torstaina metsään lähtiöitä? Vappuajelulle? Juomapulloon simaa ja munkit taskuun. ;)

JaSa
30.04.2014, 12.16
Olisiko torstaina metsään lähtiöitä? Vappuajelulle? Juomapulloon simaa ja munkit taskuun. ;)
Ei kykene - oon jo firman tarjjoomas simasa valmiix:cool:. Torstaghna löyät mut jostai ojan pohjilt tai mättäält. Muistaki tuuah kunnon simaa:p -varmaan kova jano. Munkeista viis.

sma
30.04.2014, 19.06
Vappuajelu torstaina kiinnostaa kyllä. Rajamäen reitin testaus erityisesti.:p

Make79
30.04.2014, 22.26
Vappuajelu torstaina kiinnostaa kyllä. Rajamäen reitin testaus erityisesti.:p

Jos töistä kerkiin niin mukaan vois lähtee kunhan ei vedetä kisasimulaatio vauhtia..

SimmiS
01.05.2014, 19.10
Jos töistä kerkiin niin mukaan vois lähtee kunhan ei vedetä kisasimulaatio vauhtia..
Kisasimulaatiotapa hyvinkin vedimme heti aamutuimaan lumen sataessa maahan. Jos analysoiminen kiinnostaa niin softa löytyy täältä (http://www.matstroeng.se/quickroute/en/), jolla voi yhdistää kartan ja gpx fileen.
Tällä kertaa jäätiin tavoitteesta hieman "20km/h" Fattyllä päästiin n. 19km/h.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=12895&d=1398956649
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=12894&d=1398956631

SimmiS
02.05.2014, 19.46
Onko lauantaina klo 15 lähtiöitä tahi sunnuntai klo 9?

Make79
02.05.2014, 20.14
Onko lauantaina klo 15 lähtiöitä tahi sunnuntai klo 9? Jompi kumpi joo.. kumpi lyhyempi jatai hitaampi? Oisko hitaammalle kisasimulaatiolle lähtijöitä tässä lähipäivinä? Viimeistään keskiviikko iltana?

HansKempf
02.05.2014, 20.29

Voisin lähteä kuolemaa halveksuen roikkumaan joukon jatkoksi su klo 9. Eli ajan mukana niin kauan kuin pystyn.

Nimim. "Loppiaisena viimeksi"

Sent from my iPhone using Tapatalk

Radon Race
02.05.2014, 21.16
Jompi kumpi joo.. kumpi lyhyempi jatai hitaampi? Oisko hitaammalle kisasimulaatiolle lähtijöitä tässä lähipäivinä? Viimeistään keskiviikko iltana?

Moi,

Minä voisin lähtee huomenna iltapäivällä mukaan hitaammalle lenkille.

Make79
02.05.2014, 22.40
Olikos sulla joku visio noista la ja su lenkeist? Ja riittäskö mielenkiinto lähtee kartturiks "hitaalle" kisasimulaatiolle? La,su,ti tai ke?

SimmiS
02.05.2014, 22.59
Jompi kumpi joo.. kumpi lyhyempi jatai hitaampi? Oisko hitaammalle kisasimulaatiolle lähtijöitä tässä lähipäivinä? Viimeistään keskiviikko iltana?

ja

Moi,

Minä voisin lähtee huomenna iltapäivällä mukaan hitaammalle lenkille.
Ajetaan huomenna lyhyempi setti. Pitää vähän fundeeraa reittiä. Heitä toivevauti ja matkan pituus.
Lähtö Tapaininlinnan koululta.

Voisin lähteä kuolemaa halveksuen roikkumaan joukon jatkoksi su klo 9. Eli ajan mukana niin kauan kuin pystyn.

Nimim. "Loppiaisena viimeksi"

Su aamusta voitas vetää sellanen pitkähkön kaarteluajon. Pitää hieman funtsii, mutta evästä kannattaa ottaa mukaan esim. ruislepä.
Lähtöpaikka Tapaininlinnan koululta.

Radon Race
03.05.2014, 10.32
Vauhti olis jotain 10- 12. Sopiiko lähtö klo 14 Tapikselta?

HansKempf
03.05.2014, 11.25
ja
Su aamusta voitas vetää sellanen pitkähkön kaarteluajon. Pitää hieman funtsii, mutta evästä kannattaa ottaa mukaan esim. ruislepä.
Lähtöpaikka Tapaininlinnan koululta.

Kuulostaa sopivalta. Energiaa on vyötäröllä, mutta kai sitä jotain reppuun pitää pakata.

SimmiS
03.05.2014, 11.54
Vauhti olis jotain 10- 12. Sopiiko lähtö klo 14 Tapikselta?
Mulla on lasten hoitovuoro siihen asti kun tytöt tulee mettästä. Net ovat lähteneet 9:30 ja tavoitteena ajaa kisarata läpi "yht 40 km". Tyttöjen vauhti on n.10km/h ja evästauko ottaa sen mitä jutut kestää. Klo 15 lähtö on aikasin mitä uskallan luvata.

SimmiS
03.05.2014, 11.57
Kuulostaa sopivalta. Energiaa on vyötäröllä, mutta kai sitä jotain reppuun pitää pakata.

Huomenna ajetaankin Tahko simulaatio. Se mitä kyseinen reissu pitää sisällään onkin sitten toinen juttu.:rolleyes:

Make79
03.05.2014, 12.51
Huomenna ajetaankin Tahko simulaatio. Se mitä kyseinen reissu pitää sisällään onkin sitten toinen juttu.:rolleyes:
ja varmaan täyttää lyhyen ja hitaan kriteerit.. :-) tänään en pääse ni on sit kai tultava huomenna.. Josko vauhti ois alussa sellast et jaksais rimpuilla perässä..

Radon Race
03.05.2014, 13.36
Minulla on tänään tarkoitus ajaa omaan kuntooni nähden pitkä lenkki ja kiertää kiistaveikkojen kautta. Täten meillä taittaa olla omat polut kullakin tänään, vai kuinka?

SimmiS
03.05.2014, 15.20
Minulla on tänään tarkoitus ajaa omaan kuntooni nähden pitkä lenkki ja kiertää kiistaveikkojen kautta. Täten meillä taittaa olla omat polut kullakin tänään, vai kuinka?

Siltähän tämä näyttää. Katsotaan mikä on huomenaamun tilanne.

Radon Race
03.05.2014, 18.12
Riistaveikojen majalla on nyt käyty. Maasto majan jälkeen on tosiaan rajussa kunnossa ja polun seuraaminen meni aikas samoiluksi hakkuuaukiolla. Reitti muuten hyvässä kunnossa.

O'man
03.05.2014, 21.07
Voisin tulla Maken kanssa muodostamaan jälkijoukkoa jos ja kun vauhti pudottaa varttuneemmat kkydistä...

Make79
03.05.2014, 21.29
Voisin tulla Maken kanssa muodostamaan jälkijoukkoa jos ja kun vauhti pudottaa varttuneemmat kkydistä... en mä kyllä vielä itteäin varttuneeks tunnusta vaik en vauhdis mukan pysykkään.. Vanhenpiahan nuo ajokoirat on..:-)

SimmiS
04.05.2014, 15.05
Kiitos kaikille osallistujille seurasta. Tänään ajeltiin kaunissa ilmassa rento lenkki. Keskari liikkeessä oli n. 14km/h ja kokoreissulle pysähdyksineen n.10km/h.
Huomenna onkin sitten palauttelua rennolla vauhdilla. Lähtö on Tapaninlinnan koululta klo 18:00. Onko mukaan lähtiöitä? Tulevista kisoista johtuean torstaina olen tod.näk. suunnistamassa.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=12957&d=1399201132

Make79
04.05.2014, 21.21
Kiitos kaikille osallistujille seurasta. Tänään ajeltiin kaunissa ilmassa rento lenkki. Keskari liikkeessä oli n. 14km/h ja kokoreissulle pysähdyksineen n.10km/h.
Huomenna onkin sitten palauttelua rennolla vauhdilla. Lähtö on Tapaninlinnan koululta klo 18:00. Onko mukaan lähtiöitä? Tulevista kisoista johtuean torstaina olen tod.näk. suunnistamassa. Sa
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=12957&d=1399201132
Saisikko ton kepsi jäljen lähetettyä.. Ei ollu oma kone tänää mukana.. Oisko niit rajamäkeen lähtijöit vaik ke iltana?

SimmiS
04.05.2014, 23.31
Saisikko ton kepsi jäljen lähetettyä.. Ei ollu oma kone tänää mukana.. Oisko niit rajamäkeen lähtijöit vaik ke iltana?

Huomisen jälkeen on mun tän viikon ajot ajettu, ellei sit innostu lähteen Rajamäelle ajeleen ns. maastopyöräkisoihin.

Radon Race
05.05.2014, 19.02
Saisikko ton kepsi jäljen lähetettyä.. Ei ollu oma kone tänää mukana.. Oisko niit rajamäkeen lähtijöit vaik ke iltana?Mulle sopii keskiviikkona klo 18 Rajamäkeen lähtö, eli mukana oon jos tuo aika sopii. Startataanko Tapikselta?

Make79
06.05.2014, 01.06
Mulle sopii keskiviikkona klo 18 Rajamäkeen lähtö, eli mukana oon jos tuo aika sopii. Startataanko Tapikselta?
Onkos sulla reitti tiedossa tai vermeet navikointiin? Olikos simmis laittanu jäljen jo jonnekkin jakoon? Olisko muita lähtijöitä?
40 varmaan tulee yhteensä jos tapikselta lähetään. Vauhti sovitetaan sopivaksi kaikille tulijoille..

Radon Race
06.05.2014, 13.13
Onkos sulla reitti tiedossa tai vermeet navikointiin? Olikos simmis laittanu jäljen jo jonnekkin jakoon? Olisko muita lähtijöitä?
40 varmaan tulee yhteensä jos tapikselta lähetään. Vauhti sovitetaan sopivaksi kaikille tulijoille..

Pahus, Keskiviikoilta täyttyi kotihommilla, joten joudumpa perumaan Rajamäen reissun.
Miten olis tänään tiistaina klo 17:30 Rajamäen poluille, lähtö tapainlinnasta?
Mulla ei ole karttaa kisareitistä.

Make79
06.05.2014, 13.58
Pahus, Keskiviikoilta täyttyi kotihommilla, joten joudumpa perumaan Rajamäen reissun.
Miten olis tänään tiistaina klo 17:30 Rajamäen poluille, lähtö tapainlinnasta?
Mulla ei ole karttaa kisareitistä. tänää ei pääse.. täytyy käydä huomen itekseen jos ei löydy muita innokkaita..

Radon Race
06.05.2014, 20.20
tänää ei pääse.. täytyy käydä huomen itekseen jos ei löydy muita innokkaita..

Mukana jälleen. Huominen onnistuu sittenkin. Lähtö tapikselta klo 18?

Make79
06.05.2014, 23.33
Mukana jälleen. Huominen onnistuu sittenkin. Lähtö tapikselta klo 18?
käviskö lähtö vaik rajamäen uimahallilta? Säästyis aikaa ja saatais navikaattori matkaan..

SimmiS
07.05.2014, 00.20

Ohessa on tämän vuoden saldo ajoista (https://docs.google.com/folderview?id=0B_nFt2cwsjMNU3hvaEwtNklCa0k&tid=0B_nFt2cwsjMNblBWNkI5Wkg2VVE)

Radon Race
07.05.2014, 18.06
käviskö lähtö vaik rajamäen uimahallilta? Säästyis aikaa ja saatais navikaattori matkaan..

ok, tulen sinne. Odota hetki jos hiukan myöhästyn.

Make79
07.05.2014, 21.30
ok, tulen sinne. Odota hetki jos hiukan myöhästyn.
Löysitkö tavarat ja takas rajamäkeen?

Radon Race
08.05.2014, 00.17
Löysitkö tavarat ja takas rajamäkeen?

kaikki ok, tulipahan kierrettyä se pohjoisin lenkki kahdesti. Polut tosi upeessa kunossa odottamassa satapäistä fillaristi joukkoa.

SimmiS
11.05.2014, 19.24
Mites on huomenna lähtiöitä palauttelulenkille klo 17:30 Tapaininlinnan koululta. Käydään etsimässä pumtrack Erkylästä.

Kävin tänään testaan kisaradan. Siitä rapsaa illalla kun saan komputrin auki.

Kahilati
11.05.2014, 21.25
Mites on huomenna lähtiöitä palauttelulenkille klo 17:30 Tapaininlinnan koululta. Käydään etsimässä pumtrack Erkylästä.

Kävin tänään testaan kisaradan. Siitä rapsaa illalla kun saan komputrin auki.

Lähden melko varmasti mukaan huomenna.

SimmiS
11.05.2014, 22.18
Lauantaina oltiin hurraamassa ja videokuvaamassa. Kovasti oli kyselyjä, että missä pyörä? No telakalla tieteskii. Loppujen lopuksi La iltana pyörä oli sitten kunnossa tosin ei siinä vielä ole ketjuohjuria. ISO KIITOS Vainoin Mikalle XT:n kammista kun omat ei sopineet uuteen keskiömalliin. Ja KIITOS Velo Sport kun hoiti takuuasian rungon osalta kun pyörän myynyt yritys olikin jo konkassa.

Illalla tölsää katsoessa mietiskelin mennyttä päivää ja funtsin nota josko sitä huomenna kävis kopasemassa???

Tieteskii aamulla oli kyläreissua, joten evästys jäi heikoille kantimille. No olihan sitä Sacher-kakkua tarjolla ja siinähän vasta energiaa. Kotia päästyäni laitoin HartSporttia pulloon ja pari geeliä mukaan. Klo 13:22 oli lähtö radalle. Eka kierros meni ihan mukavasti, jos alaselän ylirasituusta ei huomioida. Sitä kun on tottunut Faty:ssä sohvatuoliasentoon "selkä suorana" ajamaan. Aikaa ei sentään kalenterilla tarvinnu mitata vaan 1.16.XX ja peräkärrystä vaihdoin täyden pullon mukaan. Kakkos rundilla meno maistui ja 2:02 kun Henkka oli maalissa niin minä poika olin siinä Betoni tehtaan vieressä. Lopulta maalissa ja pyöräkin selvisi neitsytmatkalta ehjänä.

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=13002&d=1399828727

Jotenkin fillari oli tahmanen ajaa kun ei edes lipsunut märällä kivikolla juurikaan. Olisiko nuo enskarenkaat olleet syynä. Takana oli Schwalbe:n Hans Damph josta kerrotaan valmistajan sivuilla notta "Everything has been tuned for control and maximum riding fun.:)" No hauskaa oli ja kiskoilla mentiin. PaceStar 26x2.35" => 765g. Etupäässä oli sitten aivan jotakin muuta. Jos joskus pitoa tarvii ja putjetti on tiukka niin suosittelen ehdottomasti. On-One Chunky Monkey 42a 26x2,4" => 850g ja valmistaja kuvailee seuraavasti "Designed for all out grip, control, absorption this isn't a tyre for XC racers." Kieltämättä parempiakin on nähty. Kesällä tulen vaihtamaan pitkälle matkalle Schwalbe:n Roket Ron PaceStar 26x2,25 => 465g.

p.s. Aika assimaista ajaa yksin:rolleyes:

Ja kuva raaserista.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=13003&d=1399828760

SimmiS
11.05.2014, 22.22

Lähden melko varmasti mukaan huomenna.
Olis tosi hienoo jos ei tuu forcemajorii sulle.:cool:

SimmiS
14.05.2014, 12.00
Huomenna torstaina lenkille lähtö on jo lähellä. Lähden klo 18.00 Tapaininlinnan koululta matkaan.
Onko mukaan lähtiöitä?

KSU
14.05.2014, 12.23
Jep tulossa mukaan.

izmo
14.05.2014, 13.18
Lauantaina oltiin hurraamassa ja videokuvaamassa. Kovasti oli kyselyjä, että missä pyörä? No telakalla tieteskii. Loppujen lopuksi La iltana pyörä oli sitten kunnossa tosin ei siinä vielä ole ketjuohjuria. ISO KIITOS Vainoin Mikalle XT:n kammista kun omat ei sopineet uuteen keskiömalliin. Ja KIITOS Velo Sport kun hoiti takuuasian rungon osalta kun pyörän myynyt yritys olikin jo konkassa.

Illalla tölsää katsoessa mietiskelin mennyttä päivää ja funtsin nota josko sitä huomenna kävis kopasemassa???

Tieteskii aamulla oli kyläreissua, joten evästys jäi heikoille kantimille. No olihan sitä Sacher-kakkua tarjolla ja siinähän vasta energiaa. Kotia päästyäni laitoin HartSporttia pulloon ja pari geeliä mukaan. Klo 13:22 oli lähtö radalle. Eka kierros meni ihan mukavasti, jos alaselän ylirasituusta ei huomioida. Sitä kun on tottunut Faty:ssä sohvatuoliasentoon "selkä suorana" ajamaan. Aikaa ei sentään kalenterilla tarvinnu mitata vaan 1.16.XX ja peräkärrystä vaihdoin täyden pullon mukaan. Kakkos rundilla meno maistui ja 2:02 kun Henkka oli maalissa niin minä poika olin siinä Betoni tehtaan vieressä. Lopulta maalissa ja pyöräkin selvisi neitsytmatkalta ehjänä.

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=13002&d=1399828727

Jotenkin fillari oli tahmanen ajaa kun ei edes lipsunut märällä kivikolla juurikaan. Olisiko nuo enskarenkaat olleet syynä. Takana oli Schwalbe:n Hans Damph josta kerrotaan valmistajan sivuilla notta "Everything has been tuned for control and maximum riding fun.:)" No hauskaa oli ja kiskoilla mentiin. PaceStar 26x2.35" => 765g. Etupäässä oli sitten aivan jotakin muuta. Jos joskus pitoa tarvii ja putjetti on tiukka niin suosittelen ehdottomasti. On-One Chunky Monkey 42a 26x2,4" => 850g ja valmistaja kuvailee seuraavasti "Designed for all out grip, control, absorption this isn't a tyre for XC racers." Kieltämättä parempiakin on nähty. Kesällä tulen vaihtamaan pitkälle matkalle Schwalbe:n Roket Ron PaceStar 26x2,25 => 465g.

p.s. Aika assimaista ajaa yksin:rolleyes:

Ja kuva raaserista.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=13003&d=1399828760

Toi aikahan oli erittäin hyvä yksin ajaessa... tuskin oisin pystynyt parempaan...
Kisassa istuin noin 45 km peesissä polkematta niin eihän siinä hävinnyt henkalle montaa minuuttia...

Make79
14.05.2014, 14.38
Huomenna torstaina lenkille lähtö on jo lähellä. Lähden klo 18.00 Tapaininlinnan koululta matkaan.
Onko mukaan lähtiöitä?

Hypyn "viralliset" lenkitkin alkaa taas pyörimään to klo 1800.. 2 nopeus ryhmää luvattu.. vai tuleeko 3 porukkaa?

SimmiS
14.05.2014, 19.41
Toi aikahan oli erittäin hyvä yksin ajaessa... tuskin oisin pystynyt parempaan...
Kisassa istuin noin 45 km peesissä polkematta niin eihän siinä hävinnyt henkalle montaa minuuttia...

Kiitos kauniista sanoista. Hyvin hän se meni, mutta kärkeen on vielä matkaa. Veikkaan, että peesaaminen ei ihan 20 minuuttia auta. :-)
Kait se on lähettävä Korsoon peesaileen 96km. Se on sit eri asia notta pääseekö vikalle kiepille.

izmo
14.05.2014, 23.07
Kiitos kauniista sanoista. Hyvin hän se meni, mutta kärkeen on vielä matkaa. Veikkaan, että peesaaminen ei ihan 20 minuuttia auta. :-)
Kait se on lähettävä Korsoon peesaileen 96km. Se on sit eri asia notta pääseekö vikalle kiepille.

ei se peesi tietenkään kokonaan auta mutta kun sopiva porukka vie sopivaa vauhtia niin pakko roikkua mukana vaikka pahaa tekee... yksin ajaessa äkkiä onkin mukavuus alueella:cool:

O'man
15.05.2014, 11.27
Tuskin tulee kolmea ryhmää torstaille, mutta jos edes kaksi. Minä ainakin valmis jarruryhmään jos muitakin.

JaSa
15.05.2014, 12.59
En oo vielä-kääään varma kumpaan lähtis illalla, suunnistamaan vai jarrutteleen.
Jos lähden, niin jarruryhmäkin on kasassa - minä ja mr. ö'man. Katsotaan ...

lansive
15.05.2014, 13.38
En oo vielä-kääään varma kumpaan lähtis illalla, suunnistamaan vai jarrutteleen.

Eikös lääkäri kieltänyt juoksemisen? Vai eikö suunnistusta lasketa?

Minä en vielä tänään pääse, kun on kevään viimeiset painit pitää käydä hoitamassa. Ensi viikolla sitten kun tulee helteet niin minäkin pääse parantamaa hyttysten ruokailumahdollisuuksia.

JaSa
15.05.2014, 16.03
^Viimeisin keskustelu käytiin viime viikolla ja eipä suorastaan kieltänyt - "kivun sallimissa rajoissa voi ... ".

SimmiS
16.05.2014, 14.44
Eilen saatiin kaksi nopeusryhmää kasaan. Meitin ryhmä rämistreli Usmissa ja lopuksi suhattiin pitkospuilla. Fätin jälkeen on vielä askelmerkit hakusessa.

Lauantaille on siunaantunut aamusta pienon haku reissu ja näin ollen en pääse mehtään het aamusta. Nyt jo voin aistia monessa kodissa tuuletusta. Ei aamu herätystä.:)

Olisiko mukaan lähtiöitä?
Ehdottakaa lähtöaikaa. Kaikki ajat klo 13 jälkeen ovat käypiä.
Tarkoituksena olisi verifioida naisten makkaralenkin reittivalinta. Kallen laavulle on reitti setti selvä. Loppuosuus hieman harkinnassa. Ainakin pitkä pumptrack "n.1km" ja lopuksi hyppyri on tarjolla + hautuu maan kierto. Matkaa tulee alle 60km.

Reissu ajetaan reippaalla vauhdilla. Laavulla syödään eväät. Mahdollisuus paistaa makkara jos löydetään puita. Todennäköisyys on fiftysixty.

KSU
16.05.2014, 15.01
Joo mukana. Ehdotetaan lähtöajaksi vaikka 13:01

sma
16.05.2014, 22.00
Mukana, 13:01 sopii mulle niin saa kerrankin nukkua myöhään :D

SimmiS
17.05.2014, 00.31
Siis tapikselta lähtee klo 13.01 retkikunta kohti Kallen laavua. Kevyellä keulalla vahvalla poljennolla ja ties vaikka mitä.

SimmiS
17.05.2014, 21.16
Kiitos KSUsma kaksikolle. Nythän kävi niin, että pojat ajo multa jalat alta:o. Loppumatkasta takaa kuului "vielä on kesää jäljellä";). Mahtoiko olla vinkki, että ehtii reenata itsensä kesäkuntoon:seko:. Takasin tullessa molemmat sisäreidet melkein ramppasivat "pientä nyintää" lentokentän kohdalla, kun ajettiin kieliposkella:p. Eipä siistii. Kivaa oli ja lujaa mentiin:cool:. Nyt on kiskottu ruokaa, vettä ja suolaa. Kohta marsu aivastaa ja alkaa rentoutuminen.:rolleyes:

Maanantain lenkki on vaarassa peruuntua minun osalta. Ilmoittelen tarkemmin huomenna illalla kun selviää tarkemmat aikataulut.:mad:

SimmiS
19.05.2014, 08.57
EI pääse tänään radalle, notta torstaina sitten.

SimmiS
21.05.2014, 22.25
Kaikki sankoin joukoin torstai lenkille. Jokelan pitkä lenksu on pyörinyt mielessäin. Tällä lenkillä kierretään lepokallio ja kettu poikineen:cool: jne....... noo katellaan minne sitä sitten lähdetään.

Lisäyksenä. Tapsanlinnan pihasta klo 18

sirrautio
22.05.2014, 08.25
Kaikki sankoin joukoin torstai lenkille. Jokelan pitkä lenksu on pyörinyt mielessäin. Tällä lenkillä kierretään lepokallio ja kettu poikineen:cool: jne....... noo katellaan minne sitä sitten lähdetään.

Lisäyksenä. Tapsanlinnan pihasta klo 18

Näppärästi tuo koulun kevätjuhla alkaa samaan aikaan ja hallituksen yksimielisellä(puolisella) päätöksellä siellä läsnä pitää olla, niin jää väliin. Reitti siinämäärin kiinnostaa, joten vieno pyyntö olisi että josko joku ystävällisesti reitin jäljen postaisi, niin voi käydä ihmetteleen että mistä ne polut kulkee Palopurolta eteenpäin jne...

SimmiS
23.05.2014, 13.34
Tänään lähden koklaan pysyykö tri miesten kyydissä katupyörällä. Lähtö olisi kuulemma sääksin parkkikselta 18.30 ja tarkoituksena ajaa kisarata x 2.

Huomenna olen järkkäämässä naisten makkaralenkkiä Kallen laavulle. Veikkaan, että olen tulta tekemässä 11:30 laavulla. Notta jos olette siellä päin niin ainakin lämpöä pitäis olla.

Poistullessa ajamma JaSa:n möksän ohi ja saatamma vilkutellakkin.

Make79
25.05.2014, 19.17
Olikos huomen ma palauttelu 2h tai alle

Kahilati
25.05.2014, 22.03

Huomenna voisi lähteä ajamaan, 2h ajo tai alle olisi sopiva.

SimmiS
25.05.2014, 22.37
Huomenna voisi lähteä ajamaan, 2h ajo tai alle olisi sopiva.

Aattelin kyllä lähtee testaan SSFB settiä Erkylän maastoon. Notta eiköhän mennä. Lähdetäänkö klo 18 tapaninlinnalta?

Make79
25.05.2014, 23.51
Aattelin kyllä lähtee testaan SSFB settiä Erkylän maastoon. Notta eiköhän mennä. Lähdetäänkö klo 18 tapaninlinnalta?
Joo 18 on ok.. Onkos siin minkälaiset välitykset?

SimmiS
26.05.2014, 12.25
Joo 18 on ok.. Onkos siin minkälaiset välitykset?

Mulle suositeltiin
29" rengas ==> 32t / 20t "poljin kierros vie pyörää n.3,7m eteenpäin"
mut ei löydy varastosta taakse 20t niin valitsin
29" rengas ==> 32t / 21t "poljin kierros vie pyörää n.3,5m eteenpäin"

vastaavia lukuja 26":lla
26" rengas ==> 32t / 18t "poljin kierros vie pyörää n.3,7m eteenpäin"
26" rengas ==> 32t / 19t "poljin kierros vie pyörää n.3,3m eteenpäin"

p.s. toivottavasti kalkusin oikein

Kahilati
26.05.2014, 17.47

Ehdin tähän lähtöön eli klo 18 Tapainlinnan koululta.

kmw
27.05.2014, 18.26
http://www.surplace.fr/ffgc/ hyvä laskuri välityspähkäilyihin.

mun kesäsuunnitelmaan kuuluu makkaranpaistoretki JaSan peesissä. Aikataulusta osaa sanoa mtn vielä, mutta tulollaan on:)

Make79
27.05.2014, 19.22
Oliskos täällä tour te tampereel ny viikonloppuna lähtijoitä?

JaSa
27.05.2014, 20.00
...
mun kesäsuunnitelmaan kuuluu makkaranpaistoretki JaSan peesissä. Aikataulusta osaa sanoa mtn vielä, mutta tulollaan on:)

Aivan mahtavaa - maggaraa ja läskeilyäseuraa:D - muukaan muutkin retkueeseen
Tervetuloo

lansive
27.05.2014, 20.56
Minä ostin eilen virolaista sinappia maggarareissuja varten. Mihin se kesä nyt hävisi?

SimmiS
27.05.2014, 22.09
Oliskos täällä tour te tampereel ny viikonloppuna lähtijoitä?
Ei pääse. Oon raksa hommissa kaukaisella itäisellä maalla.

SimmiS
27.05.2014, 22.49
http://www.surplace.fr/ffgc/ hyvä laskuri välityspähkäilyihin.

Hieno laskin. Kiitti vinkistä.

SimmiS
01.06.2014, 23.27
Kota tuli valmiiksi ja makkarat paistettua. Nyt ollaan taas Hyvinkäällä ja huomenna menossa mehtään ajeleen. Onko tulossa porukkaa mukaan vai tuuppaanko yksin metsän siimeksessä metsän eläinten kanssa rinta rinnan?

Make79
02.06.2014, 07.53
Kota tuli valmiiksi ja makkarat paistettua. Nyt ollaan taas Hyvinkäällä ja huomenna menossa mehtään ajeleen. Onko tulossa porukkaa mukaan vai tuuppaanko yksin metsän siimeksessä metsän eläinten kanssa rinta rinnan?
Semmonen lyhyt hidas palauttelu vaik sonninmaen kautta vois olla hyva..

Kahilati
02.06.2014, 08.22

Joudan lähteä mukaan. Tavalliseen tapaan kello 18 liikkeelle? Minulle käy periaatteessa hieman aiemminkin, pääsen neljältä töistä.

Kahilati
02.06.2014, 10.56
Joudan lähteä mukaan. Tavalliseen tapaan kello 18 liikkeelle? Minulle käy periaatteessa hieman aiemminkin, pääsen neljältä töistä.

Perun puheeni aikaisemmasta lähdöstä, tuli menoa heti töiden jälkeen mutta kello 18 pääsen matkaan.

SimmiS
02.06.2014, 17.07
Perun puheeni aikaisemmasta lähdöstä, tuli menoa heti töiden jälkeen mutta kello 18 pääsen matkaan.klo 18 tapsalta

Kahilati
02.06.2014, 18.14
klo 18 tapsalta

ok, mukana.

TaitettaVille
03.06.2014, 22.48
Periaatteellinen tiedustelu. Onko kiinnostusta viime vuotisten RondeVonVloppi ja Kärkölän Nuoli -tyyppisiin hiekkatien hienonnuksiin tulevana kesänä?

Olen salaa haaveillut Trans Iowa (http://transiowa.blogspot.fi)n tyylisestä, mutta hieman lyhyemmästä "yhteislenkistä", jossa vihjelapun avulla ajetaan reitti läpi. Lauantaina RvV:n reitillä pohdiskelin, että noin kaksisatasen reitin saisi helposti vedettyä Hyvinkään ympärille.

JaSa
03.06.2014, 23.07
Periaatteellinen tiedustelu. Onko kiinnostusta viime vuotisten RondeVonVloppi ja Kärkölän Nuoli -tyyppisiin hiekkatien hienonnuksiin tulevana kesänä?

Olen salaa haaveillut Trans Iowa (http://transiowa.blogspot.fi)n tyylisestä, mutta hieman lyhyemmästä "yhteislenkistä", jossa vihjelapun avulla ajetaan reitti läpi. Lauantaina RvV:n reitillä pohdiskelin, että noin kaksisatasen reitin saisi helposti vedettyä Hyvinkään ympärille.

En mä noista ronde vu lopeista mtään ymmärrä, mutta hienooo, et oot taas kulmilla

kmw
04.06.2014, 00.41
....

Kiinnostaa kovasti kun männä suvena meni kaikki multa ohi. Jos saa toivoa niin semmonen sinkulaystävällinen reitti. Kunnääsnääs viittis kumminkaan läskillä lähteä.

ps. Keskiviikko 18.00 Rajamäen hautausmalta lähtö Sääksinkiertoon. Ohjelmassa mm. Märkiön Parempi Polku. Ks. ao. ketju.

SimmiS
04.06.2014, 01.07
RondeVonVloppi ja Kärkölän Nuoli

Olen salaa haaveillut josko joskus pääsis mukaan. Periattessa kyllä kun matka on riittävän pitkä.:cool:

Ja tervetuloa foorumille.

lansive
04.06.2014, 09.54
Minä voin heti ilmoittautua Trans Uusimaa (pyydetäänkö sponsoriksi joku kuljetusliike vai Seta:p) hiekkatieajelun DNF-sarjaan. Näillä jäätyneillä pulkannaruilla ei ajeta 200 kilometriä putkeen millään alustalla.

Muuten kyllä hiekkatieajelut kiinnostavat. Nyt on krossikumit alla yhdessä pyörässä ja voisihan tuolla retkuepyörälläkin taas kihnuttaa jonkun lenkin. Aika vaan on rajallista kun emäntä on töissä koko kesän ja pääosin vielä iltavuoroja niin harvaan jää ajopäivät.

kry
04.06.2014, 10.56

Mukana ollaan. Viimevuotinen reissu oli hieno. 200km on jo ihan ylärajoilla, mutta siinäpä tavoitetta.

JaSa
04.06.2014, 17.14
Kiinnostaa ....

ps. Keskiviikko 18.00 Rajamäen hautausmalta lähtö Sääksinkiertoon. Ohjelmassa mm. Märkiön Parempi Polku. Ks. ao. ketju.
Tulossa. Koht silleen lähden läskillä.

SimmiS
04.06.2014, 21.44
No niinhän se torsthai tulha jolhottaa ja maasthokuskhit volhottaa:(. Joko lähemmät metähän klo 18 tahi olemmat menemättä. Tapshan koulultha on lähtö ja parkikselha on tilhaa vikha ja miten. Mie sutashin kisa kumhit allensa ja Känhäri painaa reiphasti ale 12kg. Alha pyörhii rakhetti rhonit ja naapurin aithauksessa juoksee phonit.

Huomenna on ohjelmassa polkemista maastopyörällä ja suuntana metsä. Reitille sattuu polku poikineen juurien ja kivien kera. Onko niitä nyt sitten rittävästi vai ei? Se jää kunkin kuljettajan arvioitavaksi. Kettukin on omat merkkinsä jättänyt. Niitä seuraten ei minnen pääse mutta kun on niin hikikii. Lämmin tulee sen lupaan ja jopa janokin saattaa yllättää siis nestettä mukaan.

Josko tosta nyt mitään selvää saa. Jos jää arveluttaan notta mitä ihmettä??????? Kannattaa tulla viivalle.:cool:

JaSa
05.06.2014, 14.05
Eilinen Sääksin kierto painaa jaloissa. Miettii .... josko lähtis tuurstain lenkille. Oiskos muita tuloos tähän ei-ajokoirat -ryhmään?

SimmiS
06.06.2014, 21.07
tyhjä laakiko

SimmiS
06.06.2014, 21.22

Nyt kun ehdin tarkemmin tutustua juttuun niin todella mielenkiintoista säätämistä. Lähden sunnittelemaan mukaan jos asiantuntemattomuudestani on apua. Tavoite voisi olla 007 sotkijaa. Ja jos mahdollista niin tipuille oma setti.

Noissa kuvissa tuo loppusafka on kyllä ehkä se tärkein juttu. Kunnon rillipihvi ja pyöräjuoma maistuisi kyllä reissun päätteeksi.

Aletaanko tusaamaan tapahtumaa? Mitä tähän heittää kaikkien pyorälajien asiantuntija?

SimmiS
06.06.2014, 21.25
Hei ja kiitos eillisestä setistä.

Meitä oli kaikkiaan 8kpl ja hauskaa oli. Lisääkin mahtuu mukaan.

sirrautio
06.06.2014, 22.26

Ehdottomasti kiinnostaa kaikissa muodoissa ja kaikkina vuorokauden aikoina. Hauskoja oli viime kesän reissut.

TaitettaVille
07.06.2014, 01.14
Nyt kun ehdin tarkemmin tutustua juttuun niin todella mielenkiintoista säätämistä. Lähden sunnittelemaan mukaan jos asiantuntemattomuudestani on apua. Tavoite voisi olla 007 sotkijaa. Ja jos mahdollista niin tipuille oma setti.

Ei kai osallistujamäärällä ole merkitystä. Pähkäilin, että ehdoton maksimi on 20. Jotain tavoitteellista tekemistä keksittävä kesäksi, joten miksei järjestäisi ylipitkän GG-ajelun, jossa jampat ja jaanat voivat ottaa itsestään mittaa epävirallisessa hengessä. Minulla on reitti mielessä ja se on siitä kiva, että siitä saa helposti 140 km ja yli 200 km (ehkä 250 km) pitkän. Huoltomahdollisuuksia on kolme ja asfalttia on lyhyellä matkalla noin 10km ja pidemmällä vajaa 30 km. Mäkiäkin reitillä on kerrottu havaitun. Ajankohta syksymmällä, elokuun loppu tai syyskuun alku.

Ensimmäiseksi kai pitää tehdä nuotit ja testiajattaa reitti(palasissa tietenkin). Jos/kun nuotit ja reitti osoittautuvat toimiviksi, voi alkaa soittaa viidakkorumpua ja pistää käytäntöä kasaan. En tiedä. Saahan tuota ainakin yrittää, niin eipä harmita kiikkustuolissa tämäkään kokeilematon tempaus.

TaitettaVille
07.06.2014, 12.25

Noissa kuvissa tuo loppusafka on kyllä ehkä se tärkein juttu. Kunnon rillipihvi ja pyöräjuoma maistuisi kyllä reissun päätteeksi.

Aletaanko tusaamaan tapahtumaa? Mitä tähän heittää kaikkien pyorälajien asiantuntija?
Luulin vastanneeni tähän viestiin eilen, mutta vastaustani ei näy missään???? No joo...

edit:
Nyt se sitten näkyy. Ihme homma.

TaitettaVille
07.06.2014, 22.15
Taitaa Trans Iowan Hyvinkäälle istuttaminen loppua ennen kuin alkaakaan. Aloin ottamaan selvää luvista, joita "virallisella" tapahtumalla pitäisi olla. Viranomaisjutut ovat selvää pässinlihaa, mutta luvat metsäauto- ja yksityisteille taitaa olla tekemätön paikka. A) Selvittelytyö "omistajista" reilulle 200 km pikkuteitä on jo sinänsä jättimäinen haaste, mutta B) lupien saaminen on ihan toinen juttu. Yksi kieltäytyminen tarkoittaa mutulla arvoiden viittä uutta kysyttävää lupaa.

Kiitos ja näkemiin!

SimmiS
08.06.2014, 20.17
Homenna palauttelulenkille klo 18.30 tapsalta. Mulla on ortopedi 17.15 joten kinthaalle menee lähtö. Mut pyöräileen menen kuitenkii.

SimmiS
08.06.2014, 23.54
Taitaa Trans Iowan Hyvinkäälle istuttaminen loppua ennen kuin alkaakaan. Aloin ottamaan selvää luvista, joita "virallisella" tapahtumalla pitäisi olla. Viranomaisjutut ovat selvää pässinlihaa, mutta luvat metsäauto- ja yksityisteille taitaa olla tekemätön paikka. A) Selvittelytyö "omistajista" reilulle 200 km pikkuteitä on jo sinänsä jättimäinen haaste, mutta B) lupien saaminen on ihan toinen juttu. Yksi kieltäytyminen tarkoittaa mutulla arvoiden viittä uutta kysyttävää lupaa.

Kiitos ja näkemiin!
Noita vähemmän virallisia juttuja on järkätty ilman osanottomaksua jolloin jokainen kulkee yksilönä. Kaskummaa kun on sattumoisin porukka eksynyt samalle uralle. Ja järjestäjä on todennut osanottomaksusta. Jos haluaa jotakin antaa niin x€ on sopiva korvaus.

Make79
09.06.2014, 08.55
Olikos tänää palauttelu lenkura?
Simmiksen viesti vissii havinny nakyvist...? Tulikin nakyviin postauksen jalkeen...?

JaSa
09.06.2014, 09.08
Viikonloppuna kylärinkipyöräilyssä (http://www.hehkua.fi/tapahtumat/kylarinki-pyoraily). Pumppu seisoskeli tien varrella yksikseen, ja oli vapaasti käytettävissä.
http://but.fi/t/2vp (http://but.fi/2vp) "klik"
Eppu hoitanut taasen hienosti hommat, kuten aina.

Tällä reissulla ei ollut paha karma ja säästyin gumeksen vaihdolta.
Joko talismaanit ja helismaanit auttaneet:seko:

Shimaani
09.06.2014, 11.38
Ketkuillessani korvasin helismaanien kalisuttelun ölöppätölökkien tsihhauttelulla ==> ei räntää eikä vaakasadetta. Häätyy jatkaa tesmailuilua jos vaikka vaihtajienhajoamisetkin sais emilinoidutuks.... :)

JaSa
09.06.2014, 19.48
.... Häätyy jatkaa tesmailuilua jos vaikka vaihtajienhajoamisetkin sais emilinoidutuks.... :)
Pliis jatka. Hyvin rokkaa susirajalla. Tarttee vissii lötätä ja vaihtaa toi slouganiki uuteen ja ja ...:cool:

TaitettaVille
11.06.2014, 22.01
Iltaa!

Onkohan Erkylässä sattunut jotain pyöräilijöiden ja ratsastajien välillä? Tänään kävin testaamassa """"uutta"""" kokoonpanoa ja Erkylän vuoristoradalla (tallin tienoilla) oli pistetty risua ja runkoa polun poikki ihan urakalla. Muutamat olivat melko ikävissä paikoissa, jos laskettelee Hyvinkäältä päin. Hikiältä päin tullessa olivat ylämäessä. Useaan polun alkuun oli tullut muistutus maastoliikennelaista.

Kiitos ja näkemiin.

lansive
11.06.2014, 22.28
Mopopojat olleet asialla. Hevostelijat tuntevat pykälät ja tietävät että fillarilla saa ajaa. Risut vaan haittaa meitä yhtä paljon.

Make79
15.06.2014, 19.30
Olikos huomen palauttelu lenkura 1800 tapikselta?

SimmiS
15.06.2014, 22.17
Olikos huomen palauttelu lenkura 1800 tapikselta?

Ehottomasti mennään. Palauttelusta en tiä miten jalat toimii. Lauantaina ajellin Burron vesseleiden kanssa 200km josta pikitietä oli n.50km. Tempo oli hidas. Lähtö mulla oli 6:00 ja saunalle pääsin 23:00.
Muta pitäis lähtee koklaan Kiistaveikoille tahi erkylään fätty sinkulan välityksiä.

Mites vesselit pääsee lähteen vaik aikasemmin? esim klo 17:00 tapikselta?

Kiinnostaako ketään hyvä kisa.
CSSC-2014 (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?51472-CSSC-2014-single-speed-maastomestaruuskilpailut-30-8-Joensuussa&highlight=cssc+2014)

KSU
16.06.2014, 11.34
17:00 käy hyvin.

SimmiS
16.06.2014, 11.48
17:00 käy hyvin.

Notta hyvä homma. Lähdetään klo 17:00 Tapaininlinnan koululta kohti Tyninharjua ja siitä sitten Kiistalle päin.

Tänään ei ajeta Tehtaansuon juurakkoa alkulämmöksi, mutta ilman single trackiäkään ei selvitä. Alkulämpö on taattu ennen Harjua.:)

Make79
16.06.2014, 14.20
Notta hyvä homma. Lähdetään klo 17:00 Tapaininlinnan koululta kohti Tyninharjua ja siitä sitten Kiistalle päin.

Tänään ei ajeta Tehtaansuon juurakkoa alkulämmöksi, mutta ilman single trackiäkään ei selvitä. Alkulämpö on taattu ennen Harjua.:)

Yritän keritä mutta pahalta näyttää.. Älköön odotelko jos ei näy.. Käyn sitten vaikka junnulenkillä palauttelemassa..

lansive
16.06.2014, 14.24
En tule. Pääsisi joskus lenkille, niin olisi palauteltavaa.

SimmiS
16.06.2014, 14.34
Yritän keritä mutta pahalta näyttää.. Älköön odotelko jos ei näy.. Käyn sitten vaikka junnulenkillä palauttelemassa..

Mahtavatko olla kesälomalla? Kannattaa tarkastaa.

lansive
16.06.2014, 14.39
Mahtavatko olla kesälomalla? Kannattaa tarkastaa.

Isommat jätkät ajaa maanantaisin vielä. Pikkujunnut lomailee jo.

Make79
16.06.2014, 19.16
Isommat jätkät ajaa maanantaisin vielä. Pikkujunnut lomailee jo. myohastyin sitte tuosta 1800 lahostaki.. Taytyy sit kayda ajaa yksinaa lisaa palauteltavaa..

O'man
17.06.2014, 13.59
Eilen törmäsinkin ajokoiriin, kun juniorin hajonnutta vaihtajaa ihmeteltiin lentokentän metsissä. Ei siitä kalua muuten tullut ja junnu potki pyörän illalla Jimille ja jätettiin lukittuna takaovelle. Nyt fixaus käynnissä, saapahan samalla upgrade XT Shadowiin;)

Ja vastaus kyssäriin, isot junnut suorastaa lisää reeniä, SM kisoja silmälläpitäen, ohessa ohjelmaa, Tapikselta lähdöt
Ma 16.6 klo 18.00 04/03/02/01/00/99/98
Ke 18.6 klo 10.00 04/03/02
Ke 18.6 klo 12.00 01/00/99/98
Ma 23.6 klo 18.00 04/03/02/01/00/99/98
Ke 25.6 klo 10.00 04/03/02
Ke 25.6 klo 12.00 01/00/99/98
Ma 30.6 klo 18.00 04/03/02/01/00/99/98
Ke 02.7 klo 10.00 04/03/02
Ke 02.7 klo 12.00 01/00/99/98
Pe 04.7 klo 18.00 04/03/02/01/00/99/98
Ma 07.7 klo 18.00 04/03/02/01/00/99/98
Ke 09.7 klo 10.00 04/03/02
Ke 09.7 klo 12.00 01/00/99/98
Pe 11.7 klo 18.00 04/03/02/01/00/99/98
Ma 07.7 klo 18.00 04/03/02/01/00/99/98
Ke 09.7 klo 10.00 04/03/02
Ke 09.7 klo 12.00 01/00/99/98
Pe 11.7 klo 18.00 04/03/02/01/00/99/98

Make79
18.06.2014, 15.16
Onkos huomenna vielä metsään menijöitä? Vai karkaako kaikki jo huomenissa jussin viettoon?

SimmiS
18.06.2014, 15.54
Totta maar lähden mettään. Mites ajellaanko jussin kunniaksi kallen laavulle ja takas maggaroiden kera. samalla nautitaan yöttömän yön taikaa.
Mä ajan fätty sinkulalla.

Make79
18.06.2014, 17.00
Totta maar lähden mettään. Mites ajellaanko jussin kunniaksi kallen laavulle ja takas maggaroiden kera. samalla nautitaan yöttömän yön taikaa.
Mä ajan fätty sinkulalla.
Tulikos sinne jotain + 50km? Pitääkö lähteä jo 1700 aikoihin jotta kerkiää..

SimmiS
18.06.2014, 19.06
Tulikos sinne jotain + 50km? Pitääkö lähteä jo 1700 aikoihin jotta kerkiää..

Sopii kyllä. olisko lähtöpaikka tapsan koulu.

Make79
18.06.2014, 21.18
Sopii kyllä. olisko lähtöpaikka tapsan koulu.
Vai oisko sittenki 1800 ku ehka vissii ainaki tuolt maantie puolelt ois muitaki tulijoita.. Ja još tulee yleisoryntays ni mietitaanko paistopaikka lahempaa?

SimmiS
18.06.2014, 21.32
Lähetään klo 18 tapikselta.

SimmiS
19.06.2014, 11.18
Otetaanko illan lenkille makkarat ja puut mukaan?

TaitettaVille
19.06.2014, 11.51
http://youtu.be/E9ka9slO5nA

Lisätietoa (http://pienetpyorat.blogspot.fi/2014/06/grind-over-mantsala-yhteislenkkikutsu.html)

Make79
19.06.2014, 12.07
Joo klapit mukaan ja još jotain muuta lisapainoo keksit..

JaSa
19.06.2014, 22.48
Ai mitä tällä viikolla tapahtu? Kuva puhukoon...
http://but.fi/t/2wh (http://but.fi/2wh)

SimmiS
20.06.2014, 00.35
Kiitos kaikille.

Makkaralenkille lähti huimat 9 kaveria ja vain kaksi lopetti kesken sateen takia. Jälleen kerran sanonta "sateen sattuessa ajetaan sateella" piti paikkansa.

SimmiS
20.06.2014, 08.45
Ai mitä tällä viikolla tapahtu? Kuva puhukoon...
http://but.fi/t/2wh (http://but.fi/2wh)

Jo jonkin kilometrin ajaneena voin suositella kestäviä renkaita joissa sisurit kestävät. Tosin en tiedä rullaavuudesta kun ei ole vertailukohtaa. Ainakaan ei ole hinnalla pilattu.
Perus musta http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=13374&d=1403239249 (https://www.on-one.co.uk/i/q/TYOO26FAT/on-one-floater-fat-tyre)

tahi

Väreissähttp://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=13373&d=1403239233 (https://www.on-one.co.uk/i/q/TYOOFLOAT/on-one-floater-120tpi-folding-tyre)

Sulle sopis toi vihree :). Sit mä olisin vihree kateudesta.

SimmiS
20.06.2014, 08.53

Lisätietoa (http://pienetpyorat.blogspot.fi/2014/06/grind-over-mantsala-yhteislenkkikutsu.html)

Olen mukana eturintamassa kun hyökätään 4 tien tuolle puolen. Ainoastaan Force major syystä jään pois.

kry
20.06.2014, 09.27

Kiinnostava reitti, mukana ollaan jos lähtö lauantaina.

lansive
20.06.2014, 10.15

Epäreilua! Olen poikien kanssa silloin Tahkolla, enkä pääse osallistumaan tähän hiekkatieparhauteen.

TaitettaVille
20.06.2014, 11.52

Ok. Mukavaa, että muutama olisi ainakin lähdössä. Tässä ehdotukset päiviksi. Minulle käy kaikki. Laittakaa teille käyvät päivät listaan.

LA 28.6 - TaitettaVille, Kry
SU 29.6 - TaitettaVille
LA 5.7 - TaitettaVille, Make79
Su 6.7 - TaitettaVille, Make79

Make79
20.06.2014, 12.12
Ok. Mukavaa, että muutama olisi ainakin lähdössä. Tässä ehdotukset päiviksi. Minulle käy kaikki. Laittakaa teille käyvät päivät listaan.

SU 29.6 - TaitettaVille
LA 5.7 - TaitettaVille
Su 6.7 - TaitettaVille

Nuo 5 ja 6.7 kavis.. Eriasia on riittaako kunto moiseen..

kry
20.06.2014, 12.22

SU 29.6 - TaitettaVille
LA 5.7 - TaitettaVille, Kry, Make79
Su 6.7 - TaitettaVille, Kry, Make79

vejo
22.06.2014, 17.38
Sopii 5 ja 6.7

TaitettaVille
22.06.2014, 17.41
SU 29.6 - TaitettaVille
LA 5.7 - TaitettaVille, Kry, Make79, vejo
Su 6.7 - TaitettaVille, Kry, Make79, vejo

SimmiS
22.06.2014, 18.33
SU 29.6 - TaitettaVille

LA 28.6 - TaitettaVille, Kry, SimmiS
SU 29.6 - TaitettaVille

Lauantaille lupailee hyvää säätä ja kotimatkalle myötätuulta. ;)

SimmiS
22.06.2014, 18.37
Huomenna taas metsä kutsuu. Laitoin FB/SS:ään lisää vauhtia 32/18 on kokeilulistalla. Ajattelin suunnata Rajamäen metsiin ja lopuksi pitkokset jos jaksaa/huvittaa. Lähtö olis perinteisesti Tapsalta ja tiku näyttää 17:00. Onko lähtiöitä? Notta tietää odotella nyöhäsiä.

lansive
22.06.2014, 19.19
Vaimon työvuorolista sanoi ettei soraa murskata ensi tai seuraavana viikonloppuna. Täytyy keksiä jotain muuta.

Kahilati
22.06.2014, 19.26
Huomenna taas metsä kutsuu. Laitoin FB/SS:ään lisää vauhtia 32/18 on kokeilulistalla. Ajattelin suunnata Rajamäen metsiin ja lopuksi pitkokset jos jaksaa/huvittaa. Lähtö olis perinteisesti Tapsalta ja tiku näyttää 17:00. Onko lähtiöitä? Notta tietää odotella nyöhäsiä.

Lähden mukaan, kello 17:00 on vähän tiukka mutta ehtinen.

vejo
22.06.2014, 22.15
Vahva ehkä, jos ei sada.

heccu
22.06.2014, 22.55
Epäreilua! Olen poikien kanssa silloin Tahkolla, enkä pääse osallistumaan tähän hiekkatieparhauteen.

kutsussa (http://pienetpyorat.blogspot.fi/2014/06/grind-over-mantsala-yhteislenkkikutsu.html) sanotaan että HYVINKÄÄLÄISILLE :seko:

TaitettaVille
22.06.2014, 23.12
kutsussa (http://pienetpyorat.blogspot.fi/2014/06/grind-over-mantsala-yhteislenkkikutsu.html) sanotaan että HYVINKÄÄLÄISILLE :seko:
Vaatimatimattomana en voinut uskoakkaan, että Hyvinkään ulkopuolella voitaisiin olla edes kiinnostuneita räpellyksistäni ;-). Jos kiinnostaa tulla mukaan, niin eikun tervetuloa!

Tällä hetkellä näyttää siltä, että lähtö olisi 5.7 tai 6.7, mutta huomenna illalla lyödään lukkoon.

Make79
23.06.2014, 00.45
Vauhtiahan piti pois ottaa.. 40 se meni niil hitaillakin.. Kiiretta pitaa et kerkiaa tuohon 17 lahtoon ku kiekot on viel ilman kumeksei..

kry
23.06.2014, 13.59
Vaatimatimattomana en voinut uskoakkaan, että Hyvinkään ulkopuolella voitaisiin olla edes kiinnostuneita räpellyksistäni ;-). Jos kiinnostaa tulla mukaan, niin eikun tervetuloa!

Tällä hetkellä näyttää siltä, että lähtö olisi 5.7 tai 6.7, mutta huomenna illalla lyödään lukkoon.

28. pvä ei sovikkaan, poistin nimeni.

LA 28.6 - TaitettaVille, SimmiS
SU 29.6 - TaitettaVille

sma
23.06.2014, 15.54
28. pvä ei sovikkaan, poistin nimeni.

LA 28.6 - TaitettaVille, SimmiS, Sma
SU 29.6 - TaitettaVille, SMa

Moro, voisin tulla mukaan jos sää ei ole yhtä märkä kuin viime torstain Oitin reissulla.

TaitettaVille
23.06.2014, 20.47

Elikkä 5. ja 6.7 eniten lähtijöitä. Starttaamme lauantaina 5.7 klo 8.00 lentokentän parkkipaikalta.

SimmiS
23.06.2014, 21.12
Elikkä 5. ja 6.7 eniten lähtijöitä. Starttaamme lauantaina 5.7 klo 8.00 lentokentän parkkipaikalta.

Jos tähret ovat konjunk... konjakissa niin voin päästä mukaan. :cool:

sirrautio
24.06.2014, 21.45

Ja täten mukaan tovereiden yhteismarssille ilmoittaudun :D

SimmiS
25.06.2014, 01.19
LYNX LYNX http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=12824&d=1398507254 MTB ADVENTURE

Onko innokkaita mukaan lähtiöitä hurjaan seikkailuun?:p Ajankohta on kuukaudella siirtynyt ja matkaan yritetään lähteä 12.7 ja varapäivä 13.7 jos sataa kaatamalla. :seko: En ole koskaan tuolla käynyt ja matkaakin kertyy noin 85km (+- n km).:cool:Ei sitä tiedä vaikka törmäisi harvinaiseen isoon kissaan.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=12825&d=1398507275
Tarkoitus on pitää vauhti reippaana, ettei iso kissa peto saa kiinni.:rolleyes:
Aurinko ilves reitin virallinen esite (http://www.outdoorsfinland.fi/reitti/aurinko-ilves/) ja kuvia (https://www.flickr.com/photos/outdoors_finland/sets/72157643344307563/) reitiltä

Mukaan kannattaa ottaa makkaraa ja rahaa.
Maanantain ja torstain ajovuoroilla voi kysellä lisää aiheesta.
Tein alustavan suunnitelman retkestä. Tältä isompi kartta (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=12823&d=1398507002)

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=12822&d=1398506869

SimmiS
25.06.2014, 22.39
Huomenna sankoin joukoin Tapiksen koululle klo 18. käyrähän kahtomassa onkos kuivaa. Toivottavasti kuivempaa kuin viime torstagina. Ja hästägillä mukaan ;)

JaSa
26.06.2014, 11.28
Ehkä tulossa. Roikkuu myös siitä, josko palstalla voisi joku muukin ilmoittautua ja tunnustaa, että tulossa tänään ajamaan, eikä kuullu ajokoiriin:cool: elikkäs saataisiin se toinenkii joukkio aikaiseksi.

Make79
26.06.2014, 12.26
Ehkä tulossa. Roikkuu myös siitä, josko palstalla voisi joku muukin ilmoittautua ja tunnustaa, että tulossa tänään ajamaan, eikä kuullu ajokoiriin:cool: elikkäs saataisiin se toinenkii joukkio aikaiseksi. Mää oon tulossa... ja mahdollisimman hiljaa ja vähän aikaa ois tarkotus ajella.. Ei oo viel maanatain "paluuttavast" lenkist palautunu ja tahkolle pitäs säästellä..

SimmiS
27.06.2014, 16.45
Nyt kun ajokoirat on Tahkolla niin löytyykö rauhalliselle makkaralenkille seuraa lauantaiksi tai sunnuntaiksi? Vois koklaa mennä Usmiin ja siellä Suolijärjelle tai jotain vastaavaa. Jos on karttureita niin aina parempi.

lansive
27.06.2014, 19.44
Joo, me tosiajokoirat ollaan täällä Savonmualla. Ajetaan vähempi ja syödään enempi.

JaSa
27.06.2014, 21.30
Nyt kun ajokoirat on Tahkolla niin löytyykö rauhalliselle makkaralenkille seuraa lauantaiksi tai sunnuntaiksi? Vois koklaa mennä Usmiin ja siellä Suolijärjelle tai jotain vastaavaa. Jos on karttureita niin aina parempi.
Tää kartturi on jo mökillä. Jos ei löy kartturia, niin ei auta q hakia kaupunkin sivuilta usmi-kytäjä ulkoilukartta. Sieltä löytyy maggaran paistopaikkakartta.

TaitettaVille
29.06.2014, 18.39

!!!Joudun perumaan Grind Over Mäntsälä-hiekkatieporukkalenkin!!!

Pari viikkoa sitten pitkällä maastopyöräretkellä vasen polvi alkoi ilmoittelemaan itsestään. Olen yrittänyt kuumeisesti parannella polvea ja levossa se olikin jo melko hyvä. Kuitenkin tänään parin tunnin testilenkillä se ärtyi uudestaan eli suurella todennäköisyydellä se ei parane lauantaiksi. Pahoittelen peruutusta. Mutta voinen vakuuttaa, että lenkin peruuntuminen harmittaa minua kaikkein eniten.

Näillä näkymin heinäkuu menee kuvarastien ja lyhyiden tandemlenkkien parissa. Toivottavasti syksyllä pääsen hiekkatiesotureiden joukon jatkoksi!

SimmiS
29.06.2014, 20.00
Huomenna metsään perussetillä. Tapiksen koululta klo 18:00 ja maastopyörällä kohti tuntematonta synkkää metsää. Tiedossa on oravan polkua tahi jotakin vastaavaa?????? Onko mukaan lähtiöitä?

Niin ja syvä osanotto TaitettaVille polville. Paranemisia.

KSU
30.06.2014, 09.37
Jep tulossa mukaan.

Make79
30.06.2014, 10.05
Huomenna metsään perussetillä. Tapiksen koululta klo 18:00 ja maastopyörällä kohti tuntematonta synkkää metsää. Tiedossa on oravan polkua tahi jotakin vastaavaa?????? Onko mukaan lähtiöitä?

Niin ja syvä osanotto TaitettaVille polville. Paranemisia.

Joutuu ainakin viikon palauttelemaan/huilimaan viimeviikon ajokoirajahdeista. (sama meno oli viikonloppuna eli ajokoirien perässä rimpuilua..)
Palataan aiheeseen viikonpäästä maanantaina..

TaitettaVille
03.07.2014, 11.01
Varmuuden välttämämiseksi laitan viestini uudelleen. Harmittaa niin pirusti.

!!!Joudun perumaan Grind Over Mäntsälä-hiekkatieporukkalenkin!!!

Pari viikkoa sitten pitkällä maastopyöräretkellä vasen polvi alkoi ilmoittelemaan itsestään. Olen yrittänyt kuumeisesti parannella polvea ja levossa se olikin jo melko hyvä. Kuitenkin tänään parin tunnin testilenkillä se ärtyi uudestaan eli suurella todennäköisyydellä se ei parane lauantaiksi. Pahoittelen peruutusta. Mutta voinen vakuuttaa, että lenkin peruuntuminen harmittaa minua kaikkein eniten.

Näillä näkymin heinäkuu menee kuvarastien ja lyhyiden tandemlenkkien parissa. Toivottavasti syksyllä pääsen hiekkatiesotureiden joukon jatkoksi!

Make79
06.07.2014, 17.46
Huomenna palauttelu lenkura? Monelta ja mihin suuntaan?

miletski
06.07.2014, 19.05
Meijän herra paistelee tuolla piffejä vaimolleen, joten vaimopa vastaa että SimmiS lähtis mieluusti huomenna klo.17 suuntanaan Nopo ja sen ristiin rastiin polut. :)

SimmiS
06.07.2014, 20.19
Meijän herra paistelee tuolla piffejä vaimolleen, joten vaimopa vastaa että SimmiS lähtis mieluusti huomenna klo.17 suuntanaan Nopo ja sen ristiin rastiin polut. :)

No näinhän se menee ja fatty sinkula on alla. Loppu ilta menee ruohoa leikatessa ja ajattelin tutustua tuohon 29" maailmaan.

Make79
07.07.2014, 13.43

Onko muita lähtijöitä vai jäikö kaikki jo lomille tai lopetti ajamisen tälle vuodelle kun Tahko ohi..
Kiirettä pitää että kerkiän mutta tulossa olen..

SimmiS
09.07.2014, 22.22
Mahtaako huomenna olla lähtiöitä?

Make79
09.07.2014, 22.42
Mahtaako huomenna olla lähtiöitä?
Mää ainaski lähen.. tuliskos muitaki ni saatas 2 ryhmää aikaseks tai ees yks jarruryhmään ni oltas enemmistö ja ja määrättäs vauhti.. :)

Make79
11.07.2014, 17.26
Mää ainaski lähen.. tuliskos muitaki ni saatas 2 ryhmää aikaseks tai ees yks jarruryhmään ni oltas enemmistö ja ja määrättäs vauhti.. :)

Vähemmistöön jäätiin ku tulikin ajokoiraryhmää enempi..

Ei riitä 29 ei.. Vaik oli ajokoira mallia..:mad:
Täytyy vissii ootella 39 plussaa tai jotain josko semmosella pysyis pläski SS:n perässä..:)
Täytyy lähtee hakee vauhtia tuolla lasten kokosella tuolta junnu lenkeiltä..

Make79
11.07.2014, 17.30

Vähemmistöön jäätiin kun tuli ajokoira osastoo enempi..

Täytyy vissii ootella 39 plussaa tai jotain josko semmosella pysyis pläski SS:n perässä..:)

SimmiS
11.07.2014, 21.41
Vähemmistöön jäätiin kun tuli ajokoira osastoo enempi..

Miehessä on selkeesti ajokoira ainesta. Tossa SS versiossa on niin vähän pyöriviä rattaita ja vaihdekkin on aina kohdallansa. Polki sitten jalalla tahi toisella.:)
Kyllä se 29" riittää kunhan siihen tottuu.

Shimaani
12.07.2014, 20.04
Kuuleeko twentyniner? On asiaa mutta vastaanottajan hölötinnumero hukassa ja postiloota täys.

Nimim.
Etuosto-oikeus

pötkö
12.07.2014, 21.47
huomen sunnuntaina pääsisin metsään, ja yksin en uskalla lähteä.

kaipaisin turvallisen seuralaisen, jolla kärsivällisyyttä ylä- ja alamäissä, jopa tasaisella jos alusta on haastava.

Tasapaino alkaa palailla, mutta yksin en metsään vielä mene.

nimim. tototarkoituksella

JaSa
12.07.2014, 22.56
huomen sunnuntaina pääsisin metsään, ja yksin en uskalla lähteä.

kaipaisin turvallisen seuralaisen, jolla kärsivällisyyttä ylä- ja alamäissä, jopa tasaisella jos alusta on haastava.

Tasapaino alkaa palailla, mutta yksin en metsään vielä mene.

nimim. tototarkoituksella
Tässä "naapurissa" majailen. Millaista lenkkiä ja mihin aikaan?

Kahilati
13.07.2014, 19.33
Onko huomiselle lenkkiä suunnitteilla?

SimmiS
13.07.2014, 20.21
Onko huomiselle lenkkiä suunnitteilla?

Klo 17.00 olen metsään menossa tapiksen koululta. Nopon seikkailu on pyörinyt mielessä. Viime reissun tuhot on korjattu osittain. Jarrut vielä laahaa, mutta haitanneeko tuo.

Kahilati
13.07.2014, 20.54
Klo 17.00 olen metsään menossa tapiksen koululta. Nopon seikkailu on pyörinyt mielessä. Viime reissun tuhot on korjattu osittain. Jarrut vielä laahaa, mutta haitanneeko tuo.

Ok, lähden matkaan. Pääsen kello 16:00 töistä eli pienellä kiireellä mutta ehtinen viideksi paikalle.

SimmiS
14.07.2014, 14.56

Tunnelmia retkeltä.

Aluksi mentiin latupohjaa hyvää kyytiä. Sitten tie kapeni ja päästiin single track:lle. Ja lopulta polku katosi (https://scontent-b.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t1.0-9/10373980_336627059827108_424387256903230185_n.jpg) .
Ekassa teknisessä alamäessä sitten tapahtui. Joku oli laittanut kiven heinikossa väärään paikkaan ja OTB. Onneksi reiden ylä osa sujahti tuohon väliin (https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfa1/t1.0-9/10329075_336756256480855_137812045102413819_n.jpg) ja pää jäi kivestä 10cm.
Matkalla oli ihan OK maisemat kuva1 (https://scontent-b.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/t1.0-9/10463998_336809196475561_3849923690448946449_n.jpg ), Kuva2 (https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t1.0-9/10514583_336809166475564_6044364301091270868_n.jpg ).
Laavujakin oli matkalla tarpeeksi. Tässä yksi niistä. (https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/t1.0-9/10464084_336809213142226_846771739607685890_n.jpg)
Matkalla törmää aina johonkin outoon kuten sillan vartiaan kuten Robin Hood tarinassa. Sillan vartija Little John. (https://scontent-b.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t1.0-9/p180x540/10532781_336626889827125_5880780535522513875_n.jpg )
Oli tauon paikka ja laavullehan (https://scontent-b.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t1.0-9/p180x540/10482143_336645823158565_6519204072640737694_n.jpg ) sitä mentiin (https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/t1.0-9/10540386_336809119808902_4334767451285768773_n.jpg ) ja evästä (https://scontent-b.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/t1.0-9/p180x540/10527516_336645869825227_6690985837368804965_n.jpg ) syötiin. Lampalla (https://scontent-a.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t1.0-9/p417x417/10489928_336679749821839_5641415353500809235_n.jpg ) oli surullinen kohtalo.
Tauon jälkeen paluumatka alkoi ja vastaan tuli vanha rakennus (https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/t1.0-9/10376832_336668473156300_39537021108886589_n.jpg). Joku paikallinen isäntä oli löytänyt jotain parempaa viljan sijasta (https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/t1.0-9/p180x540/10389241_336809226475558_7948756012381225448_n.jpg ).

Kaikkiaan matkaa kertyi 79km, josta osa talutettiin. Seikkailua luvattiin ja sitä saatiin. Katsotaan mitä sitä syssymmällä keksitään.

SimmiS
14.07.2014, 20.56
Ok, lähden matkaan. Pääsen kello 16:00 töistä eli pienellä kiireellä mutta ehtinen viideksi paikalle.
Kiitos seurasta. Nyt alkaa Nopon kuviot olla valmiina. Torstaina sitten pitäs ajaa yhellä vedolla koko setti ilman sekoiluja.

Make79
14.07.2014, 22.58
Kiitos seurasta. Nyt alkaa Nopon kuviot olla valmiina. Torstaina sitten pitäs ajaa yhellä vedolla koko setti ilman sekoiluja. olin lähtöpaikal 5 vaille ja 5 yli muttei ketään näkynt.. Ois ollu tarpeeks painava patarauta SS 29 kalustona.. Oisin sillä viel voinu koittaa pysyä kyyris..
otetaanko torstahina 29:tsä toinen kampi ja läskeilt molemmat Pois ni saaraan se hitaampikin ryhmä..:-)

SimmiS
14.07.2014, 23.10
olin lähtöpaikal 5 vaille ja 5 yli muttei ketään näkynt.. Ois ollu tarpeeks painava patarauta SS 29 kalustona.. Oisin sillä viel voinu koittaa pysyä kyyris..
otetaanko torstahina 29:tsä toinen kampi ja läskeilt molemmat Pois ni saaraan se hitaampikin ryhmä..:-)

Olitko klo 18? Me oltiin asemissa klo 17 kuten oli tarkoituskin.

Kahilati
17.07.2014, 14.30
Onko tänään lähtö tavalliseen aikaan kello 18:00?

Make79
17.07.2014, 17.46
Onko tänään lähtö tavalliseen aikaan kello 18:00?
Eiköhän se oo. Mä ainaski tulos tollasel 1 kampisella...

SimmiS
17.07.2014, 17.58
Eiköhän se oo. Mä ainaski tulos tollasel 1 kampisella...

Aattelin ottaa molemmat kammet. Aattelin toisella kammeta paikalle ja toisella mettään.

Make79
17.07.2014, 22.15
Hengissä vissii selviää tän päivän lenkist.. kuulo toisest hukassa jonkin aikaa ja kiinteä eväs vähän kivuliasta.. nestemäinen näköjään menee viel läpi..

SimmiS
20.07.2014, 19.31
Miten on huomenna lenkille lähtiöitä. Tarjolla on lähtöaikoja 17.00 tahi vastaavasti klo 18.00 tapsan koululta. Mulla on se sama vanha FB/SS ja KSU:lla saattaa olla joku ylläri pyörä. Jos nyt alko kiinnostaan niin koululla nähdään.

Make79
20.07.2014, 21.05
Miten on huomenna lenkille lähtiöitä. Tarjolla on lähtöaikoja 17.00 tahi vastaavasti klo 18.00 tapsan koululta. Mulla on se sama vanha FB/SS ja KSU:lla saattaa olla joku ylläri pyörä. Jos nyt alko kiinnostaan niin koululla nähdään.
Millasta settiä ois suunitteilla? Alle 2 hiljaa vai sellanen palauttava 3 kovaa.. tietää vaan ottaa varusteita sopivasti..

TaitettaVille
20.07.2014, 22.08
Joo, nyt kansa vaatii lenxupexejä kehiin! Meinaamme viimeistellä huomenna SyöteMTB-kuntoa ja testata polven kestävyyttä kahtena peräkkäisenä ajopäivänä. Joten jos speksit sopii ja biorytmit ovat kohdillaan, niin tulemme tandemilla näyttämään miten ajetaan oikeasti hitaasti.

SimmiS
20.07.2014, 23.15
Joo, nyt kansa vaatii lenxupexejä kehiin! Meinaamme viimeistellä huomenna SyöteMTB-kuntoa ja testata polven kestävyyttä kahtena peräkkäisenä ajopäivänä. Joten jos speksit sopii ja biorytmit ovat kohdillaan, niin tulemme tandemilla näyttämään miten ajetaan oikeasti hitaasti.

Millasta settiä ois suunitteilla? Alle 2 hiljaa vai sellanen palauttava 3 kovaa.. tietää vaan ottaa varusteita sopivasti..
spexeistä en tiedä. Kävin tänään ajaan maantietä kun polvi ei oikein sinkulaa meinaa kestää. Sen verran on pitkä toi välitys mut sillä mennään. Ajellaan rauhallisesti ja vältetään sellasia tilanteita että ei joutuisi kampeemaan kovalla voimalla. Nyt olis Syötteelle 2 vko aikaa ja polvi pitäis pitää kasassa kisoihin asti.

Miten se lähtöaika? kumpi on parempi?

TaitettaVille
20.07.2014, 23.17
spexeistä en tiedä. Kävin tänään ajaan maantietä kun polvi ei oikein sinkulaa meinaa kestää. Sen verran on pitkä toi välitys mut sillä mennään. Ajellaan rauhallisesti ja vältetään sellasia tilanteita että ei joutuisi kampeemaan kovalla voimalla. Nyt olis Syötteelle 2 vko aikaa ja polvi pitäis pitää kasassa kisoihin asti.

Jos nyt suunnan edes paljastat. Esim. jos menette Usmiin, niin meidän ihan turha edes yrittää lähteä mukaan!

SimmiS
20.07.2014, 23.26

Jos nyt suunnan edes paljastat. Esim. jos menette Usmiin, niin meidän ihan turha edes yrittää lähteä mukaan!

Usmi on liian hapokasta ja joutuu liikaa voimalla polkeen. Erkylä voisi olla sopivampi. Saa ehdottaa.

SimmiS
21.07.2014, 12.15
nyt kun ei tullut mitään mielipiteitä lähtöajasta niin klo 17 tapsan koulun pihalta lähdetään ja suunnataan koilliseen/sooloillaan tarvittaessa.

SimmiS
24.07.2014, 12.15
Auto on saatu korjattua, mutta pyörä se vaan on huoltamatta. No ei se menoa haittaa. Tänään on perus reenit.

lansive
24.07.2014, 12.28
Eilen ja toissapäivänä yhteensä 294 kilsaa murhaavassa helteessä. Aurinkorasvasta ja sinkkivoiteesta huolimatta reippaat tiikeriraidat kaljussa ja muutakin palanutta nahkaa.

Ei enää ikinä ajoa tällaisessa kelissä. Taidan siirtyä lamppulenkkeilyyn klo 23-03 jos tällaiset murhahelteet vielä jatkuu.

SimmiS
24.07.2014, 14.36
Eilen ja toissapäivänä yhteensä 294 kilsaa murhaavassa helteessä. Aurinkorasvasta ja sinkkivoiteesta huolimatta reippaat tiikeriraidat kaljussa ja muutakin palanutta nahkaa.

Ei enää ikinä ajoa tällaisessa kelissä. Taidan siirtyä lamppulenkkeilyyn klo 23-03 jos tällaiset murhahelteet vielä jatkuu.
Ei lämpö luita riko ja rätti päässä on hyvä ajaa.

Make79
24.07.2014, 15.12

Ja kun pitää ajokoira lenkillä vauhtia yllä niin ajoviima jäähdyttää...
Tuliskos tänään siihen jarruryhmään muitakin? 2 ainaski ois tältämäeltä tulossa..

lansive
24.07.2014, 15.12
Ei lämpö luita riko ja rätti päässä on hyvä ajaa.

Ei riko ei, mutta kylmän veden luolaolmista vie vähäisenkin tehon. Tää on joku etelän median salajuoni kun koitetaan tappaa kuumalla kaikki kunnon ihmiset. :p

Onko kellään innostusta ilta/yöpyöräilyyn? Nyt kun olisi loma ja helppo järjestää, kun lapsetkin on saatu mökille ja leirille.

SimmiS
24.07.2014, 17.55
Ei riko ei, mutta kylmän veden luolaolmista vie vähäisenkin tehon. Tää on joku etelän median salajuoni kun koitetaan tappaa kuumalla kaikki kunnon ihmiset. :p

Onko kellään innostusta ilta/yöpyöräilyyn? Nyt kun olisi loma ja helppo järjestää, kun lapsetkin on saatu mökille ja leirille.

Illalla ja yöllä on ollu tapana nukkua. Vkoloppuna ajan ainaki pitkän ja rauhallisen kiemuran fatty sinkulalla. Harkinnassa on Oitti-Kiista-Usmi tai Usmi-Sääksi-Nopo tai Jokela-Nopo-sääksi........ voi lähtee joko kokomatkalle tahi sitten osalle matkaa. Tarvii katella karttaa illalla fundeerata.

SimmiS
25.07.2014, 08.51
Lauantai aamuna klo 8:00 starttaan matkaan. Jos kalusto kestää ja kunto suo niin tarkoituksena ajaa matallalla sykkeellä:cool: pitkää lenksua. Matkaan kannattaa varata juomaa 3-4 litraa ja vaikka reissumies täytteillä. geelit ja patukat eivät ole pahitteeksi. Muistakaa aurinko rasva!!!!

Onko mukaan lähtiöitä tahi tarvitaanko lisä infoa?

KSU
25.07.2014, 12.48
Mukana ollaan.

Make79
25.07.2014, 16.27
Lauantai aamuna klo 8:00 starttaan matkaan. Jos kalusto kestää ja kunto suo niin tarkoituksena ajaa matallalla sykkeellä:cool: pitkää lenksua. Matkaan kannattaa varata juomaa 3-4 litraa ja vaikka reissumies täytteillä. geelit ja patukat eivät ole pahitteeksi. Muistakaa aurinko rasva!!!!

Onko mukaan lähtiöitä tahi tarvitaanko lisä infoa?
Mukaan en lähe ku mulla startti 10:15 matalilla 40 4 tuntiin Dominoilla ja mustaherukkamehulla..
paljokon teillä tuli eilen matkaa ja mitähän maanantain lenkki oli? (Mulla oli satelliitit hukassa loppumatkan..)

SimmiS
27.07.2014, 22.30
Laukkina nykästiin kasinelonen HC säässä. Huomenna pitäis ajaa lyhyt "n.1,5h" vaihtelevalla temmolla "lujaa/hiljaa". Ajattelin suunnata Sonninmäkeen ja sutia erilaisia kisaratoja läpi. Onko mukaan tulijoita? Kalustona on huolettu FB/SS.

KSU
27.07.2014, 23.23
Joo mukana ollaan.

SimmiS
27.07.2014, 23.50
Joo mukana ollaan.

Juurikin muistin että kellonaika ja paikka. No se lähtöpaikka on vanha tuttu Tapaininlinnan koulun parkkipaikalta ja kello kun lyö 17 on lähtö käsillä.

Make79
28.07.2014, 08.51
Laukkina nykästiin kasinelonen HC säässä. Huomenna pitäis ajaa lyhyt "n.1,5h" vaihtelevalla temmolla "lujaa/hiljaa". Ajattelin suunnata Sonninmäkeen ja sutia erilaisia kisaratoja läpi. Onko mukaan tulijoita? Kalustona on huolettu FB/SS.
ehkä mukana jossen joudu maantietä ajeleemaan jo päivällä.. maasturiinki kyl pitäs vaihtaa keskiö ja sähköteipil paikattu taka kumes..

Make79
06.08.2014, 22.09
Onko huomenna ukkolenkille lähtijöitä? Hitaaseen ryhmään täältä voisi olla tulijoita 1,2 tahi kolme.. joku epicin omistaja kun vielä tulis ni pääsis kokeilee...(kahilahti?)

Make79
07.08.2014, 12.30
Onko huomenna ukkolenkille lähtijöitä? Hitaaseen ryhmään täältä voisi olla tulijoita 1,2 tahi kolme.. joku epicin omistaja kun vielä tulis ni pääsis kokeilee...(kahilahti?)
Täytyykö lähtee tuonne naapuripitäjään lenkille jos täällä ei oo lähtijöitä.. siel ois 1800 lähtö ja vauhti kaiketi maltillinen..

lansive
07.08.2014, 12.46
Rautatieasema tehtiin Nurmijärven Hyvinkäänkylään, joteneipäs kukkoilla siellä syrjäkylällä.:p

Tervetuloa vaan Rajamäkeen. Tandemistit ovat kaiketi tulossa myös visiteeraamaan naapurin poluille.

SimmiS
07.08.2014, 13.18
Loma jatkuu ja kalusto vaihtuu. Tää on mun uusin hankinta.http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=13897&d=1407402831

Make79
07.08.2014, 13.23
Rautatieasema tehtiin Nurmijärven Hyvinkäänkylään, joteneipäs kukkoilla siellä syrjäkylällä.:p

Tervetuloa vaan Rajamäkeen. Tandemistit ovat kaiketi tulossa myös visiteeraamaan naapurin poluille.
Eli lähremme täältä sivukylältä isolle kirkolle
Vierailemaan.. meitä on 2 tahi kolme ja josko muitakin innostus lähtee?

Make79
07.08.2014, 13.26
Loma jatkuu ja kalusto vaihtuu. Tää on mun uusin hankinta.http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=13897&d=1407402831
Eihän tuo oo ees 10 tuumainen.. mutta jäykkä sinkula tietysti... :)

Kahilati
07.08.2014, 13.48
Eli lähremme täältä sivukylältä isolle kirkolle
Vierailemaan.. meitä on 2 tahi kolme ja josko muitakin innostus lähtee?

Minä jätän tänään ajelut väliin mutta viikonloppuna voisi olla innostusta ja Epic joutaa silloin testiin. Tein pintakovaksi moittimaani keulaan muutoksen ja sen vaikutuksesta olisi hyvä saada toinen mielipide eli siitäkin syystä lainaan pyörää mielellään.

O'man
07.08.2014, 14.01
Olisko vaikka sunnuntaina hidasta mutta pitempää matkaa kinnostus suunnittella, esim Oittiin ?

Kahilati
07.08.2014, 14.07
Olisko vaikka sunnuntaina hidasta mutta pitempää matkaa kinnostus suunnittella, esim Oittiin ?

Lähtökohtaisesti kyllä, lähtö mielellään aikaisin aamulla niin olisi viileämpi ajella.

Make79
07.08.2014, 14.10
Tarvitaanko kartturi ja makkaroilla vai ilman?

Kahilati
07.08.2014, 14.38
Kartturi olisi tarpeen, en itse muista tuota reittiä kovin tarkasti. Pidemmän tauon voisi hyvin pitää, Oitissahan oli ainakin yksi kota/laavupaikka.

Make79
07.08.2014, 23.37
Kartturi olisi tarpeen, en itse muista tuota reittiä kovin tarkasti. Pidemmän tauon voisi hyvin pitää, Oitissahan oli ainakin yksi kota/laavupaikka.
Kartturikin alustavasti lupautui.. lähtö aikaa saa ehdotella.. itse ilmottaudun alustavasti mukaan..

SimmiS
08.08.2014, 00.08
23-24.8 ajattelin vetää aasimaisen:seko: pitkän setin. En kuitenkaan puku päällä kuten Syötteellä :cool:. Olen kartoittanut n.120km pitkän reitin ja lisäoptioksi 60km. Muutama Cycling El Burron veijari on näillä näkymin tulossa. Jos kaipaat jotakin normaalista poikkeavaa lenkkiä niin tässä sitä nyt olis tarjolla. Palaan tarkemmin aiheeseen jos foorumin kautta joku ilmottautuu mukaan koitokseen.

P.s. Reitiltä pääsee helposti kotiutumaan jos voimat ehtyy.:)

Make79
08.08.2014, 08.13
23-24.8 ajattelin vetää aasimaisen:seko: pitkän setin. En kuitenkaan puku päällä kuten Syötteellä :cool:. Olen kartoittanut n.120km pitkän reitin ja lisäoptioksi 60km. Muutama Cycling El Burron veijari on näillä näkymin tulossa. Jos kaipaat jotakin normaalista poikkeavaa lenkkiä niin tässä sitä nyt olis tarjolla. Palaan tarkemmin aiheeseen jos foorumin kautta joku ilmottautuu mukaan koitokseen.

Ja ehtyyhän ne mut mukaan vois lähtee.. kumpana päivänä meinasit ajella? Vai molempina?

Kahilati
08.08.2014, 08.43
Kartturikin alustavasti lupautui.. lähtö aikaa saa ehdotella.. itse ilmottaudun alustavasti mukaan..

Olisiko kello 8:00? Olisi viileämpi ajaa.

Kahilati
08.08.2014, 17.35

Jyrkkä ehkä osallistumiselle. 120km ei varmaan onnistu mutta jos väliltä kerrran pääsee kätevästi pois...

SimmiS
09.08.2014, 11.34
Ja ehtyyhän ne mut mukaan vois lähtee.. kumpana päivänä meinasit ajella? Vai molempina?

Lauantaina niin pitkään kun huvittaa ja sunnuntaina jos on lähtiöitä/voimia.

Make79
09.08.2014, 14.20
Lauantaina niin pitkään kun huvittaa ja sunnuntaina jos on lähtiöitä/voimia.
Su ei oo voimia.. mut lähe huomen oppaaks ja ota klapit mukaan.. lähtö siis klo 8 ja tapikselt vai lentokentänparkist?

sma
09.08.2014, 15.05
Voisin raahautua huomenna mukaan. Äänestän lähtöpaikaksi tapista.

Kahilati
09.08.2014, 16.01
Voisin raahautua huomenna mukaan. Äänestän lähtöpaikaksi tapista.

Minulle sopii tuo eli huomenna kello 8 ja Tapainlinnan koululta lähtö.

O'man
09.08.2014, 18.47
Mukaan tullaan, jos kirjaimellisesti sunnuntaiajelijan vauhtia pidetään😎

TaitettaVille
09.08.2014, 19.36
Minulle sopii tuo eli huomenna kello 8 ja Tapainlinnan koululta lähtö.

Näillä näkymin olen tulossa mukaan. Tosin minun pitää vielä kuulostella, mitä polvi tykkäsi tämän päivän Usmin rymistelystä. Hiljainen sunnuntaiajeluvauhti kelpaa myös minulle. Jos aamulla ei näy, niin älkää jääkö odottamaan.

SimmiS
09.08.2014, 21.29
Su ei oo voimia.. mut lähe huomen oppaaks ja ota klapit mukaan.. lähtö siis klo 8 ja tapikselt vai lentokentänparkist?

Ei pysy ei kykene. Suora lainaus Sensei JaSa:n repliikistä.
Laitoin Syötteen jälkeen pyörän naulaan ja oon huomenna isolla kirkolla Joensuussa. Ensi viikolla oon taas Hyvinkään El Burrojen muonavahvuudessa.

SimmiS
13.08.2014, 15.50
Vieläko torstain lenkit pyörii? Vielä ollaan lomalla, mutta vois ottaa jo pyörän naftaliinistä. johan tota taukoo on ollu 8 päivee eli selkeesti yli viikko. Silläaikaa olenkin yrittänyt juosta, mutta kun se on niin vaikeeta ja raskasta. Vimeksi oon lenkkeilly 2005 eikä meinaa askellus löytyä. Pari päivää sitten koklasin ja cooper tulos oli niinkin hieno kuin 2500. No hyvä puoli tässä harrastuksessa on, että oppii sitomaan kengän nauhat:) .

Törmäsin Syöte keskustelussa hienoon blogiin (http://sokerimarinaadi.blogspot.fi/2014/08/syote-mtb-2014-osa-iii-aamutoimet.html). Siellä on kerrottu kivasti itse tapahtumasta ja samalla on hienoja kuviakin maastosta. Ja lisää kuvia. (https://www.flickr.com/photos/61123756@N07/sets/72157645766117760/)

Make79
13.08.2014, 23.12
Vieläko torstain lenkit pyörii? Vielä ollaan lomalla, mutta vois ottaa jo pyörän naftaliinistä. johan tota taukoo on ollu 8 päivee eli selkeesti yli viikko. Silläaikaa olenkin yrittänyt juosta, mutta kun se on niin vaikeeta ja raskasta. Vimeksi oon lenkkeilly 2005 eikä meinaa askellus löytyä. Pari päivää sitten koklasin ja cooper tulos oli niinkin hieno kuin 2500. No hyvä puoli tässä harrastuksessa on, että oppii sitomaan kengän nauhat:) .

Törmäsin Syöte keskustelussa hienoon blogiin (http://sokerimarinaadi.blogspot.fi/2014/08/syote-mtb-2014-osa-iii-aamutoimet.html). Siellä on kerrottu kivasti itse tapahtumasta ja samalla on hienoja kuviakin maastosta. Ja lisää kuvia. (https://www.flickr.com/photos/61123756@N07/sets/72157645766117760/)
Ehkä ne pyörii. Määkin voisin huomen yrittää tulla jos jalat elpyy tiistain juoksu kokeilusta..

SimmiS
14.08.2014, 23.10
Rakentelen työmatkapyörää ja siihen ei uskalla laittaa mitään uutta osaa. Niinpä olen keräillyt osia laatikon pohjalta ja hyvässä vauhdissa ollaan. Kuitenkin muutama ratkaiseva juttu puuttuu.
Nyt on hakusessa jousto keula 1 1/8" 120mm tahi 100mm. Keulassa riittää kun jousto toimii eli vaimennuspuolen ei tarvi toimia. Pumppaan sen kuitenkin jäykäksi. "näköiskeula"
Toinen puutos on levyjarrut. Levyjä mulla on, mutta itse satulat ja kahvat puuttuu.
Nyt otetaan vastaan tahi vaihdetaan rahaa vastaan tarpeetonta tavaraa.

lansive
14.08.2014, 23.36
Tektro Auriga Compit kolmen sormen kahvalla olisi jouten. Ei maksa juuri mitään tai vaihdetaan sopivaan määrään ölppää.

Make79
15.08.2014, 08.51
Rakentelen työmatkapyörää ja siihen ei uskalla laittaa mitään uutta osaa. Niinpä olen keräillyt osia laatikon pohjalta ja hyvässä vauhdissa ollaan. Kuitenkin muutama ratkaiseva juttu puuttuu.
Nyt on hakusessa jousto keula 1 1/8" 120mm tahi 100mm. Keulassa riittää kun jousto toimii eli vaimennuspuolen ei tarvi toimia. Pumppaan sen kuitenkin jäykäksi. "näköiskeula"
Toinen puutos on levyjarrut. Levyjä mulla on, mutta itse satulat ja kahvat puuttuu.
Nyt otetaan vastaan tahi vaihdetaan rahaa vastaan tarpeetonta tavaraa.

2 keulaa olis jouten. Toinen muttereina ja merkitön ja toinen manitou mach joka on hoitanut varakeulan virkaa hyllyssä.. eka annetaan ja tokasta jotain oravan nahka kauppaa..

SimmiS
15.08.2014, 12.34
Tektro Auriga Compit kolmen sormen kahvalla olisi jouten. Ei maksa juuri mitään tai vaihdetaan sopivaan määrään ölppää.

Kuulostaa sopivalta budjetilta. Oletko vielä käynyt junnulenkeillä hypyn vuorolla? Voitas tehdä niin, että sinä tuot jarrut ja minä tuon nesteet. Silloin tuosta saadaan nestejarrupakettikauppa.

Toinen kysymys olisi Sääksin kierto ajelu. Olen kuullut, että Tien 25 toisellapuolen olisi hyvää polkua tarjolla. Löytyisikö kartturia tuonne?

SimmiS
15.08.2014, 12.35
2 keulaa olis jouten. Toinen muttereina ja merkitön ja toinen manitou mach joka on hoitanut varakeulan virkaa hyllyssä.. eka annetaan ja tokasta jotain oravan nahka kauppaa..
Millon noita keuloja pääsis katteleen?

lansive
15.08.2014, 14.39
Kuulostaa sopivalta budjetilta. Oletko vielä käynyt junnulenkeillä hypyn vuorolla? Voitas tehdä niin, että sinä tuot jarrut ja minä tuon nesteet. Silloin tuosta saadaan nestejarrupakettikauppa.

Toinen kysymys olisi Sääksin kierto ajelu. Olen kuullut, että Tien 25 toisellapuolen olisi hyvää polkua tarjolla. Löytyisikö kartturia tuonne?

Joo, tuleehan siellä käytyä kun pojat on ajamassa. Tänään toiminta on Rajamäessä ja ohjelmassa on triathlonia (tosin ei kuulemma mennäkään uimaan kun on niin kylmä!!). Maanantaina voisin tuoda ne mukana. Kuinka pitkät letkut pitäisi olla? Voisin mitata valmiiksi, että jos on liika lyhyet niin ei turhaa raahaa niitä paikalle jos ei kuitenkaan sovi.

25:n toisella puolella on lähes legendaarinen "Märkiön parempi polku". En ole sitä kyllä ajanut hetkeen kun siellä tehtiin metsätöitä jokin aika sitten. Pitäisi jossain välissä käydä itse katsomassa ennenkuin kutsuu muita kyläilemään.

SimmiS
15.08.2014, 21.05
Joo, tuleehan siellä käytyä kun pojat on ajamassa. Tänään toiminta on Rajamäessä ja ohjelmassa on triathlonia (tosin ei kuulemma mennäkään uimaan kun on niin kylmä!!). Maanantaina voisin tuoda ne mukana. Kuinka pitkät letkut pitäisi olla? Voisin mitata valmiiksi, että jos on liika lyhyet niin ei turhaa raahaa niitä paikalle jos ei kuitenkaan sovi.

25:n toisella puolella on lähes legendaarinen "Märkiön parempi polku". En ole sitä kyllä ajanut hetkeen kun siellä tehtiin metsätöitä jokin aika sitten. Pitäisi jossain välissä käydä itse katsomassa ennenkuin kutsuu muita kyläilemään.

Vaikeiden mittaus sessioiden jälkeen pääsin mittaan n. 1,48m takana ja edessä 0,65m. Ei tullu taas itelle mieleen, että letkuthan voi tosiaan olla liian lyhyet. Maanantai näyttäisi toistaiseksi sopivalta päivältä.

Palataan tuohon Märkiön "parempaan" polkuun myöhemmin sitten myöhemmin. Onko siellä muuten mitään nuotiopaikkaa? Itse olen havainnut ainoastaan Märkiön leirikeskuksen vieressä makkaran kärtsäys mestan.

lansive
15.08.2014, 21.45
Takaletku 140 ja edessä 75. Tosin kolmen sormen gaffa on sen verran pitkä, että vois sopia. Letkun lähtökin on aika kaukana kiinnityksestä. Otan ne maanantaina mukaan ja tuot takaisin jos ei pituus riitä. Jos riittää niin jarrujen sijaan tuot nestettä seuraavalla kerralla.

SimmiS
15.08.2014, 22.15
Alles klaar, Asii akvarelli

KSU
18.08.2014, 13.00
Voisin lähteä la mukaan.

sirrautio
18.08.2014, 18.25

Oliko tästä mitään lisä-speksiä tarjolla?

SimmiS
18.08.2014, 23.26
Oliko tästä mitään lisä-speksiä tarjolla?

Tilanteet muuttuvat kuin mehiläisen mieli. Burron veijarit ovat niin kiireisiä etteivät ehdi piipahtamaan täälläpäin ja allekirjoittaneella on jokin pöpö. Tosin vielä ollaan elävien kirjoissa ja touhutaan täysillä. Lauantaina sään ollessa siedettävä ja kunto OK ajattelin sutaista joko Oitin kautta Riksuun ja Hyvinkäälle muutamalla ketun lenkillä. Toinen vaihtoehto olisi ajaa Jokelan kautta Sääksiin kuitenkin Hyvinkäällä piipahtaen. Ja lopuksi ettiä 25 tien pohjoisen puoliskon parempaa latua "vahva ehkä". Vauhti olisi rauhallinen ja evästä mukaan. Itse ajattelin paistaa makkarat. Matkaa varmaan kertyy 60-90km. Niin ja lähtö aika voisi olla 8-9 notta ehtii kotio remppaa tekemään.

sirrautio
20.08.2014, 10.16
Tilanteet muuttuvat kuin mehiläisen mieli. Burron veijarit ovat niin kiireisiä etteivät ehdi piipahtamaan täälläpäin ja allekirjoittaneella on jokin pöpö. Tosin vielä ollaan elävien kirjoissa ja touhutaan täysillä. Lauantaina sään ollessa siedettävä ja kunto OK ajattelin sutaista joko Oitin kautta Riksuun ja Hyvinkäälle muutamalla ketun lenkillä. Toinen vaihtoehto olisi ajaa Jokelan kautta Sääksiin kuitenkin Hyvinkäällä piipahtaen. Ja lopuksi ettiä 25 tien pohjoisen puoliskon parempaa latua "vahva ehkä". Vauhti olisi rauhallinen ja evästä mukaan. Itse ajattelin paistaa makkarat. Matkaa varmaan kertyy 60-90km. Niin ja lähtö aika voisi olla 8-9 notta ehtii kotio remppaa tekemään.

Sehän kuulostais mielenkiintoiselta ;-) Olettaen ettei sada kuin vanhassa Venäläisessä elokuvassa lauantaina ja ettei pöpöt myöskään täällä jyllää, niin mukana olen. Äkkiseltään katsottuna la on sateen puolesta parempi kuin su, mutta otappa noista selvää. Kattellaan.

TaitettaVille
21.08.2014, 19.06
Jos nurkasta löytyy shimanon 10-vaihteinen mtb-takavaihtaja ja haluat luopua siitä edullisesti (paikallinen vaatii uudesta SLX:stä 79€, saksanpoika 36€), niin täällä olisi ottaja. Vähän käytetty pakkakin kelpaa. Niin ja rikkonaisella kalustolla harrastaminen on /C:stä.

sirrautio
21.08.2014, 22.20
Do diin, milles sitä lauantaina alettais? Kalenteri on putsattu, terveys ok, ja kelikään ei edellenkään ainakaan ennusteella ihan mahdottomalta näytä.
Aamusta liikkeelle ja ip takas? Vauhti leppoisa, makkaranpaiston kera jne. Ja oliko se niin että Mr.Simmis vetää letkaa ja muut läähättää perässä?
60km vois olla sopeva, mut 90 menee jos ei hoppuile liikaa ;-)

SimmiS
22.08.2014, 11.22
Do diin, milles sitä lauantaina alettais? Kalenteri on putsattu, terveys ok, ja kelikään ei edellenkään ainakaan ennusteella ihan mahdottomalta näytä.
Aamusta liikkeelle ja ip takas? Vauhti leppoisa, makkaranpaiston kera jne. Ja oliko se niin että Mr.Simmis vetää letkaa ja muut läähättää perässä?
60km vois olla sopeva, mut 90 menee jos ei hoppuile liikaa ;-)

Notta lähdetään 8:30 Tapsan koulun pihalta. n. 40-50km jälkeen on maggaran paistotauko. ja sit jatketaan matkaa. Ajetaan Sääksin ympäri ja alkulämmöiksi sutastaan Jokelan kautta "Lepokallio". Matkaa kertyy alle 100km.

Seikkailun tunnus
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=13973&d=1408692346

SimmiS
22.08.2014, 11.35
Jos nurkasta löytyy shimanon 10-vaihteinen mtb-takavaihtaja ja haluat luopua siitä edullisesti (paikallinen vaatii uudesta SLX:stä 79€, saksanpoika 36€), niin täällä olisi ottaja. Vähän käytetty pakkakin kelpaa. Niin ja rikkonaisella kalustolla harrastaminen on /C:stä.Mulla on uusi 10-XT Shadow ja saat sen samaan hintaan kuin minä sen ostin en vaan muista miten halpa se oli. Illalla olen klo 16:00 jälkeen kotosalla.

TaitettaVille
22.08.2014, 13.27
Jos nurkasta löytyy shimanon 10-vaihteinen mtb-takavaihtaja ja haluat luopua siitä edullisesti (paikallinen vaatii uudesta SLX:stä 79€, saksanpoika 36€), niin täällä olisi ottaja. Vähän käytetty pakkakin kelpaa. Niin ja rikkonaisella kalustolla harrastaminen on /C:stä.

En tarvitsekaan vaihtajaa, kiitos lansive. Pakka lähti paikallisesta todella edullisesti, Saksan hinnoin.

Kahilati
23.08.2014, 00.14
Notta lähdetään 8:30 Tapsan koulun pihalta. n. 40-50km jälkeen on maggaran paistotauko. ja sit jatketaan matkaa. Ajetaan Sääksin ympäri ja alkulämmöiksi sutastaan Jokelan kautta "Lepokallio". Matkaa kertyy alle 100km.

Seikkailun tunnus
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=13973&d=1408692346

Huomisen lähdön joudun valitettavasti jättämään väliin.

kry
23.08.2014, 08.23
Ajattelin lähteä mukaan, syödään ensin puurot. Märkä puusto sateen ja sumun jälkeen asettaa haasteen pukeutumiseen..

SimmiS
23.08.2014, 18.45
Kiitos kaikille mukanaolleille. 5 pyöräilijän voimin ajettiin 85km.

SimmiS
01.09.2014, 23.07
Joensuun aboriginaalit oli bongannu
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=14054&d1409592613

Ja Sveitsissä tänään oli

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=14053&d1409592592

Make79
02.09.2014, 00.07
Joensuun aboriginaalit oli bongannu
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=14054&d1409592613

Ja Sveitsissä tänään oli

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=14053&d1409592592
Olikos ja onkos maanantain palauttava pk viel olemas? Meinasin jo junnulenkil tänää suunnata ku ei kunto eikä kalusto kestä ukko eikä makkara lenkkejä.. ( 2 edellisee 4 renkasrikkoo ja ja katkenneit ketjui jne kunnon loppumisest puhumattakaa.. :( )
Ja missäs aasi on ku ei näy kuvas?

SimmiS
02.09.2014, 11.24
Olikos ja onkos maanantain palauttava pk viel olemas? Meinasin jo junnulenkil tänää suunnata ku ei kunto eikä kalusto kestä ukko eikä makkara lenkkejä.. ( 2 edellisee 4 renkasrikkoo ja ja katkenneit ketjui jne kunnon loppumisest puhumattakaa.. :( )
Ja missäs aasi on ku ei näy kuvas?

Ei ole maanatai lenkkejä enään ja muutenkin mun pyöräilyt on hieman kortilla:( kun pesutila remppa pitää saada valmiiksi ennen polvileikkausta "auts".

Vai on aasi hukassa. Ajat muuttuu ja sinun on muututtava mukana, jotta pysyt aasin seljässä. Aasius on aasia jota kannetaan syrämmessä. Mun toinen luonto on Pro Napalm "kasvatti seura" siten varasta. Kikkelis kokkelis mitäs läksit. "tästä tekijän oikeus kuuluu Pirkalle ja Aakelle"

kry
02.09.2014, 16.57
Ei tosta vastauksen loppuosasta kyllä ottanut mitään selvää...sisäpiirin juttuja..? Vai lieneekö ne kattopaneelimaalihöyryt sitten sekoittaneet Simmiksen pään kokonaan..

SimmiS
03.09.2014, 23.09
Lähteekö kukaan huomenna tapikselta klo 18 vihreen pläskin perään?