Näytä tavallinen näkymä : Hyvinkään polut !
Sivut :
1
2
[
3]
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
twentyniner
01.12.2011, 23.10
Täälläkin alkaa flenssu (lähes 5vko) taittumaan, mutta töissä su, joten katsokaa se nuotiopaikka kunnolla, ei viitsi pyhäpäivänä lähteä metsän sammutukseen :)
... ja sanoi että sunnuntaina sataa:( Pieni tihuttelu ei haittaa, mutta jos keli on ihan esteristä niin meikä passaa ajelut.?
Samma här - sanotaanko näin, että josko 1 tunti ennen H-hetkeä tulee esteristä, niin sessio perutaan. Peruutukset tällä palstalle. Oliskos parempaa ehdotusta?
Se mikä on H-hetki, niin odottelen jäsen KMW:ltä ehdotuksia, kunhän on ajatuksen valopääaloituksesta esittänytkin.
Mulla ei ole tietoa notskipaikoista Hikiän suunnalla. Mitä sanoo JaSa?
Notskipaikkoja ei oo. Sellainen on järjestettävissä, jos näin halutaan. Abouttiarallaa 16km päässä lähtöpisteestä on mökki, jonka pihalla voisi savustella. Riittääkö teitillä aika pyärä-makkara-lenkille vai pelkälle pyärälenkille? Noi notskihommat vienee kuitenkin aikaa jonnii verran.
Jos vaan ajetaan ja pidetään pari seisoskelupaussia. Makkarasessio edellyttäisi melkeimpä taukovaatteiden mukana kuljettamista.
Mulle kävis lähtö 08.00, mutmut norskin ennuste sunnuntaille ei ole kovinkaan kannustava:(:(:(
Temp.
Nedbør
Vind
kl 0–6
http://symbol.yr.no/grafikk/sym/b38/09.png
2°
2,4 – 4,3 mm
http://fil.nrk.no/yr/grafikk/vindpiler/32/vindpil.0075.180.pngLaber bris, 8 m/s fra sør
kl 6–12
http://symbol.yr.no/grafikk/sym/b38/09.png
3°
1,1 – 6,4 mm
http://fil.nrk.no/yr/grafikk/vindpiler/32/vindpil.0050.185.pngLett bris, 4 m/s fra sør
kl 12–18
http://symbol.yr.no/grafikk/sym/b38/07d.png
4°
0,2 – 1,5 mm
http://fil.nrk.no/yr/grafikk/vindpiler/32/vindpil.0025.185.pngSvak vind, 3 m/s fra sør
kl 20–2
http://symbol.yr.no/grafikk/sym/b38/mf/03n.29.png
1°
0,6 mm
http://fil.nrk.no/yr/grafikk/vindpiler/32/vindpil.0025.180.pngSvak vind, 2 m/s fra sør
palaamme aiheeseen.
Aikaa riittää, mutta voi olla tiukassa into jos vettä lopottaa taivaan täydeltä. Kello 8.00 on tosiaan *piip* aikaisin, mutta minkäs teet. Ostin kyllä Petikon PP-tukun halvennuksesta Shimanon sadetakin, mutta lähinnä ensi kesän pyöräretkiä ajatellen. Retkellä kun ei yleensä voi jättää vaan ajamatta jos sataa.
Mutta joo. Katsotaan lauantaina illalla tilannetta uudestaan.
TaitettaVille
02.12.2011, 15.13
Olisin lähdössä sunnuntaina ajamaan periaatteella sateen sattuessa ajetaan sateessa.
Olisin lähdössä sunnuntaina ajamaan periaatteella sateen sattuessa ajetaan sateessa.
Kyl määkin sateessa, mut
.... jos keli on ihan esteristä... niin voipi jäädä väliin myös meikällä. Palataan asiaan.
BTW - kävin katsastamassa sen Sveitsin polun, joka laskee Vantaanjoen rantaan ja joka jota luulimme Moton lopullisesti tuhonneen. Suurin osa ainakin keskiviikkona oli OK. Kyllä siihen vielä polku muodostuu.
Lähtöruutu huomiselle mahdolliselle ajosessiolle:
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=parkkipaikka&srs=EPSG%3A3067&y=6725602&x=384571&lang=fi
Aamulla katotaan tilanne esterin suhteen.
Onko se sitten kello 8.00? Laittakaa tekstiviesti, jos ollaan menossa (kyllä jollain on mun numero, se on ollut sama jo yli 15 vuotta). Nastoja ei vissiin tarvita? Onko kivikoita? Eli laitanko pattikumia alle? Lokasuojia soviteltu tänään, eli pieni sade ei haittaa. Jos sataa aamusta paljon, niin ehkä myöhemmin lenkuraa täällä tai siellä?
Juuei. On pitkä päivä takana ja vielä tässä keikutaan. Nyonniin että aamulla meikä nukkuu ja jättää ajot väliin. nimim. "Sokeri Sakari" Hyvää lenkkiä kaikille lähtijöille. Mutta minä palaan vielä aiheeseen uudestaan. Setti Hikiän/Erkylän suuntaan on sitä samaa neulaspolkua kuin Käpylännummella, me like. Kuraa ei ole isommin. Btw mulle olis hyvä tavoite että Erkylän vuoristoradan joskus jaksaisi ajaa kokonaan:cool:. Pitääks ruveta reenaan?
Jäykkätakaperä on oikein hyvä etenemiseen, mutta ovat ne ajomiehet sanoneet että kyllä täpäri siellä mukavasti hyväilee Salpausselkää:) Jos on woimaa reidessä niin paikon voi ajaa oikeesti kovvaa.
Päivemmällä näyttäisi olevan poutaisempi muutamatuntinen niin ehkäpä käyn jossakin lähempänä kotia rypemässä.
... Nyonniin että aamulla meikä nukkuu ja jättää ajot väliin. nimim. "Sokeri Sakari" ...
"Sokeri Sakari" on pudonnut sängyn pohjalle. Josko vaihdetaan lähtöajaksi klo 9, niin olis vähän valoisempaa? Paikka toi sama lentokentän nurkka. Silloin ainakin minä tulen paikalla, vaikka tulis Esterin prsiist. Vai vieläkös klo 800 haluja, niin tullaan sitten kun kerran lupasin.
Esteri: http://testbed.fmi.fi/
TaitettaVille
04.12.2011, 08.07
9 käy......
...Laittakaa tekstiviesti, jos ollaan menossa ...
Sorppa - en notkunut illalla enää langoilla notta olisin voinut viestittää. Vielä ehtii, jos oot hereillä...
Keuhkotautiosasto kiittää ajoseurasta. Vähän jäi lenkki lyhyeksi, mutta kummasti vain oli raskasta. Menin heti lenkin ja syömisen jälkeen parin tunnin päikkäreille ja silti väsytti aivan tolkuttomasti. No, jos vaikka kevääseen mennessä olisi taas ajokunnossa.
@TaitettaVille; kiitti lenkkiseurasta. Hyvä lenksu kunnes kalusto petti.
TaitettaVille
06.12.2011, 16.57
@TaitettaVille; kiitti lenkkiseurasta. Hyvä lenksu kunnes kalusto petti.
Juu, ei mitään. Kiitoksia itsellenne. Kalustorikon jälkeinen pätkä oli melko hubaa. Olen monta kertaa miettinyt työmatkoilla, että mihin ihmeeseen tuokin polun pää johtaa. Olisi pitänyt vain lähteä ajelemaan sitä pitkin, on erittäin kiva pätkä.
Hyvä lenksu kunnes kalusto petti.
Mitä nyt meni rikki?:eek:
Mitä nyt meni rikki?:eek:
Käytiin teitin nurkilla, mutta vasta kotinurkilla, k-raudan enduropätkällä polkas tyhjää - ei sen kummempaa kuin korvake poikki. Ihmejuttu, ei edes kolahtanut mihinkään, enkä muista aikaisemillakaan lenksuilla mitään ihmeempää käyneen - mitä nyt pari OTBtä. No uusia korvaksia on ollut tilauksessa saksanmaalta
Juu, ei mitään. ....
Tarkoittaakos toi myös nastarenkaita eli jokos on katsottu renkaisiin - oliko jo helpompi laskea montako nastaa jäi vai oliko tilanne jo "juu, ei mitään";)?
Asian vierestä tai ei, mutta mulla on tuhat varanastaa jos joku haluaa renkaitaan parannella. Itse olen aina nastakauden aluksi laittanut puuttuvat paikalleen, ettei tule sitten yllätyksiä jos on nakissa "kalju" kohta.
TaitettaVille
08.12.2011, 19.35
Tarkoittaakos toi myös nastarenkaita eli jokos on katsottu renkaisiin - oliko jo helpompi laskea montako nastaa jäi vai oliko tilanne jo "juu, ei mitään";)?
En laskenut, mutta muutama uusi reikä sieltä löytyi. Vielä rapisee somasti, kun kivikossa ajelee.
En laskenut, mutta muutama uusi reikä sieltä löytyi. Vielä rapisee somasti, kun kivikossa ajelee.
Ei taida rapista enää somasti, eikä taida löytyä somia polkujakaan ... on vaan tota valkoista polun tappajaa:eek:
TaitettaVille
09.12.2011, 20.35
Ei taida rapista enää somasti, eikä taida löytyä somia polkujakaan ... on vaan tota valkoista polun tappajaa:eek:
Ei rapise enää. Aamulla oli historian hitain työmatka. Loskapaskaa ja kova vastatuuli, 15 km ja 55 minuuttia. Polut ovat varmaankin piilossa, joten pitää miettiä millä korvaisi polkuhurjastelun. Mahdollisesti retkipyörään nastat ja hiekkatiehurjastelemaan.
... millä korvaisi polkuhurjastelun... Josko pöyrän saan kuntoon, niin ehkä sunnuntaina kurjastelen mukaan?
TaitettaVille
09.12.2011, 21.23
Käy! Laitellaan huomenissa uudestaan viestiä, josko saadaan biorytmit kohdilleen.
twentyniner
09.12.2011, 22.13
Se on poijaat hiihtokausi avattu Hyvinkäällä, pöperöisellä Ahdenkallionkadun klv:llä joku dorka luisteli tuossa tunti sitten :)
Se on poijaat hiihtokausi avattu Hyvinkäällä, pöperöisellä Ahdenkallionkadun klv:llä joku dorka luisteli tuossa tunti sitten :)
-En myönnä (vaikka mieli tekikin jossain kohden...).
Käy! Laitellaan huomenissa uudestaan viestiä, josko saadaan biorytmit kohdilleen.
Kuunpimennys laitto mun rytmit sekasin - ei ole lähtijäksi. En muista koska en olisi lähtenyt lenkille - satoi tai satoi tai satoi tai satoi tai paistoi ...Saas nähdä millaset vierotusoireet aamulla. Kenties ...:seko:
twentyniner
10.12.2011, 20.23
-En myönnä (vaikka mieli tekikin jossain kohden...).
Kyllä se dorka oli allekirjoittanut, muutama kävelijä hiukan katsoi hymyillen :)
TaitettaVille
10.12.2011, 20.31
Tänään lumen kosteus oli merkittävää. Aamulla pitää katsella ikkunasta ulos ja päätää, mitä tekee ja millä. Tällä hetkellä retkipyörä ja hiekkatiepyörittely olisi pop. Rouva ehdotteli, että josko pitäisin pyörättömän päivän, sillä edellisestä on vierähtänyt yli kolme viikkoa.
... Rouva ehdotteli, että josko pitäisin pyörättömän päivän, ....Joooo, saa nähä onnistutko. Pitäisköhän sittenkin houkutella sut pyöräilyn pahuuteen;)
TaitettaVille
10.12.2011, 21.17
Joooo, saa nähä onnistutko. Pitäisköhän sittenkin houkutella sut pyöräilyn pahuuteen;)
Se ei ole hirvittävänä vaikeaa ja sitä ei kannata CV:ssä mainita. Jos houkuttelisit, olisitko poluille lähdössä?
Se ei ole hirvittävänä vaikeaa ja sitä ei kannata CV:ssä mainita. Jos houkuttelisit, olisitko poluille lähdössä?
JOS, niin en.
TaitettaVille
11.12.2011, 10.17
Rouva esti nerokkaalla tavalla lenkkeilyn ja varmisti kotipäivän: pirulainen söi Alpenit ja nyt ei ole lenkkievästä. Taitaa olla lepopäivän paikka.
TaitettaVille
17.12.2011, 17.43
7-veljestä oli loistokunnossa tänään. Joki/puro oli noussut polulle maaseutuopiston takana ja polku oli mutainen. Kaikkialla muualla polut hyvässä kunnossa, pitkokset sopivan liukkaat. Toivottavasti aamulla ei ole loskakuorrutusta maassa.
7-veljestä oli loistokunnossa tänään. Joki/puro oli noussut polulle maaseutuopiston takana ja polku oli mutainen. Kaikkialla muualla polut hyvässä kunnossa, pitkokset sopivan liukkaat. Toivottavasti aamulla ei ole loskakuorrutusta maassa.
Olikos muualla kuin pitkoksilla pliukasta? Mihinkäs suuntaat aamulla?
TaitettaVille
17.12.2011, 21.22
Olikos muualla kuin pitkoksilla pliukasta? Mihinkäs suuntaat aamulla?
Hiekkatiet olivat melko liukkaat, mutta polut, juuret ja kivet justiinsa perfekt. Lunta oli vain sen verran, että käsitepari "joulukuu-talvi" pysyi mielessä.
Jos aamulla ei ole kymmentä senttimetriä sohjoa, tarkoitus olisi lähteä Hikiän suuntaan.
Josko ei tota loskaa tulle enempi, niin voisín lähteä mukaan. Paikka voisi kait olla se sama lentisparkkis. Mikä olis h-hetki?
TaitettaVille
17.12.2011, 21.28
Olisiko klo 9 mitään?
Olishan se jotain - kiinni veti. Klo 9 nähdään varauksella, ettei tota valkosta tuu lisää. Paan viestii aamulla, jos muutoksia.
TaitettaVille
17.12.2011, 21.37
Ok. ja muutama ylimääräinen merkki.
... ettei tota valkosta tuu lisää... Huonolta näyttää ...
http://www.iltalehti.fi/saa/sadetutka/#saa
TaitettaVille
17.12.2011, 22.32
Sadetta olikin odotettavissa koko yön. Täällä on sormet ristissä ja varpaat ristissä, että sade tulisi pisaran muodossa.
Sadetta olikin odotettavissa koko yön. Täällä on sormet ristissä ja varpaat ristissä, että sade tulisi pisaran muodossa.
Aika "sälli":rolleyes:! Miten sä jaksoit pitää noita varpaita ja sormia ristissä koko yön? Eihän siellä tuu, kun vettä. Mahtava suoritus - eiku menox?
TaitettaVille
18.12.2011, 08.40
...Sanoi Annie Lenox, vai miten se oli. Juu, menossa ollaan.
Oliskos OK jos vaihdetaan lähtkoordinaatit eli siihen Munkinkadun kaupalle. Olikos se nykyään Valintalato
TaitettaVille
18.12.2011, 09.01
Käy sekin, minulla matka lyhenee 100 metriin.
... Eihän siellä tuu, kun vettä... Tulihan sieltä muutakin - hevosenpskaa - niin sieltä poluilta. Ei meinaa takki lähtee puhtaaksi.
TaitettaVille
18.12.2011, 22.48
Johtuikon hevosenjaskasta vai mistä, mutta virnettä naamalta on ollut vaikea pyyhkiä. Kurjistelua parhaimmillaan. Kenkien pohjallisten alla oli muutaman millin vahvuinen vesikerros, joten huomenna vissiin rikkinäiset kengät jalkaan. Takkia en ole uskaltanut katsoa pesun jäljiltä. Kiitoksia vielä kerran lenkkiseurasta!
TaitettaVille
22.12.2011, 14.41
Usmin polut muutamaa kohtaa lukuunottamatta hyvässä kunnossa. Vettä oli noussut välillä reilustikkin poluille, mutta kaikki kohdat jotka ovat ajettavissa olivat ajettavissa. Pitkoksilla erinomainen pito!
Pahus. Taas luvattiin lämpenevää kun juuri ajattelin laittaa nastat alle. No, vaihdepyörä on nyt telakalla odottamassa uusia vipuja, joten jos tuohon tosikurjistelupyörään laittaisi sitten piikkiä alle. Samalla voisi laittaa vähän kevyempää välitystä, kun 39/18 on vähän raskaanpuoleinen maastossa (vaikka täällä edes mitään mäkiä ole, mutta mulla on se p*sk* kunto). Töissä pitää olla viimeiseen asti, eli huominenkin vielä töitä. Pahalta näyttää ettei ennen joulua kerkiä ajamaan. Tapaninajelua? Anyone?
TaitettaVille
22.12.2011, 15.48
...Tapaninajelua? Anyone?
Tulen Hyvinkäälle vasta puolen päivän jälkeen, joten minä ainakin joudun jättämään väliin.
twentyniner
22.12.2011, 17.34
Tapanina saattaisi onnistua ja ilman nastoja sekä vaihteita ?
Paitsi ettei onnistu kuin ehkä aamusta. Vaimo ilmoitti, että olen Tapanina sosiaalinen ja meille tulee vieraita. Ei aina voi voittaa, mutta joka kerta voi hävitä.
twentyniner
23.12.2011, 02.03
Katsotaan vielä aaton jälkeen uudemman kerran, meilläkin on kuulemma sosiaalista elämää tapanina...ja häviäjä tälläkin kertaa olen minä :(
Hyvää Joulua kaikille kanssa-kurjistelijoille täällä ja siellä. Tapaninpäivänä Tapaninpäiväajot - ehkä...
twentyniner
24.12.2011, 00.43
Kiitos samoin. Huomenaamusta pakollinen vitosen pyrähdys Kalevankadulle, aatto vietetään poikaporukassa saunoen,syöden ja kansalaisia palvellen, joten juhlikaa maltilla ja muistakaa sammuttaa ne kynttilät :)
Tapanina voisi onnistua pieni aamupäivä pyrähdys, semmoinen pari tuntinen, ehkä :)
twentyniner
25.12.2011, 16.48
Olikos huomiselle Tapaniajelulle lähtijöitä? Aamusta pari hoota, kotiin puoliksi päiväksi ? Ehdotelkaa mestoja ,katsotaan kalustoa sen mukaan :)
twentyniner
26.12.2011, 01.14
Eli yksin lähden :) joulun jatkoja
TaitettaVille
28.12.2011, 20.06
Tällä hetkellä ilmatieteenlaitos näyttää Hyvinkäälle viikonlopuksi melkein täydellistä joulukuun ajokeliä. Olisiko lauantai-maanantai välille halukkaita yhteislenkkeilijöitä?
Nimimerkki: 31.12 ja 1.1 ovat vain osa kalenterien valmistajien salaliittoa.
Tällä hetkellä ilmatieteenlaitos näyttää Hyvinkäälle viikonlopuksi melkein täydellistä joulukuun ajokeliä. Olisiko lauantai-maanantai välille halukkaita yhteislenkkeilijöitä?
Nimimerkki: 31.12 ja 1.1 ovat vain osa kalenterien valmistajien salaliittoa.
Saas nährä ny. Tulis enztex viikonloppuuu ... pitkiä nää ns. välipäivät täällä töissä :(
Ylen-juotu-syöty mäti-lohi-perunat-valkoviinittely-kinkku-laatikot-punaviinittely-suklaa-pulla-pipari-kaffittelu-kö se väsyttää vai niiden puute? Ainii oluttelu unohtu:cool:
Viikonloppu menee Satakunnassa. Mietin juuri, että viitsisikö ottaa pyörää mukaan. Onhan sielläkin jokunen polku jota voi kihnuttaa.
twentyniner
30.12.2011, 16.35
Mää lähden ainakin aamusta klo 09-10 aikoihin pariksi tunniksi happihyppelylle ,ringasin JaSalle ,joka lupasi ilmoittaa täällä vielä tänä iltana omat siirtonsa huomisen suhteen.
Olisiko Alttarikivi sopiva lähtöpaikka? Laittakaa lähtijät sopiva aika,kun minä laitoin tuon paikan :)
TaitettaVille
30.12.2011, 16.38
Olipa komea sää ajella Järvenpäästä Jokelaan ja Hyvinkäälle. Löytyi muutama uusi (minulle, jäljistä päätellen kaikki muut ovat tietäneet siitä) polkukin työmatkoja varten.
Asiaan. 9.30 on jo riittävän valoisaa. Ehdotan täten 9.30, koska 9.00 on liian aikaisin ja 10.00 liian myöhään.
twentyniner
30.12.2011, 18.20
Ehdotus meni läpi, klo 09.30 Alttarikiveltä lähtö ja puolilta päiviltä takaisin.
Ehdotus meni läpi, klo 09.30 Alttarikiveltä lähtö ja puolilta päiviltä takaisin.
Täältä tullee pari lähtijää, säävarauksella. Ilmoitellaan 8.30 jos ei lähdetä tällä palstalla. Meillä oli tarkoitus heittää Hyvinkäätä ympäri ns. setävauhdilla lähinnä ulkoilureittejä. Jos lähdette meidän suuntaan, niin munkkikafferahaa mukaan - poiketaan ABC:llä.
twentyniner
30.12.2011, 21.18
Tämä plääni käy, jäykästi ilman vaihteita lähden, mutta hilloa mukaan kaffea varten löytyy :)
Mainio ilma. 9.30 alttarikivellä.
twentyniner
31.12.2011, 09.33
Mainio ilma. 9.30 alttarikivellä.
Kyllä vaan :)
Kiitos, ihan hieno päätöslenkki vuodelle 2011. Lopuksi kävi vielä munkki:)
twentyniner
31.12.2011, 15.15
Kiitos vain kaikille ja Hyvät Uudet Vuodet .
Gratias cyclists
Kalendis Ianuariis
TaitettaVille
31.12.2011, 23.42
Täällähän puhutaan kielillä (http://www.youtube.com/watch?v=NT_8vVlG_VA). Turvallista loppu vuotta ja hyvää seuraavaa!
Täällähän puhutaan kielillä (http://www.youtube.com/watch?v=NT_8vVlG_VA). Turvallista loppu vuotta ja hyvää seuraavaa!
joo - HAT:lla kävi munkki. Mulla kävi munkkilatina
TaitettaVille
15.01.2012, 21.07
Päivää taloon!
Olen tuossa mietiskellyet, että jos veisin rouvan makkaroita paistelemaan tandemilla. Olen yrittänyt miettiä hyvää paikkaa, mutta minulle tulee mieleen vain Usmin laavut. Löytyykö Hyvinkäältä tai kohtuullisen matkan päästä luvallista makkaranpaistopaikkaa, jonne pääsee kohtuu lähelle maastokelvottomalla pyörällä?
Olen tuossa mietiskellyet, että jos veisin rouvan makkaroita paistelemaan tandemilla. Olen yrittänyt miettiä hyvää paikkaa, mutta minulle tulee mieleen vain Usmin laavut. Löytyykö Hyvinkäältä tai kohtuullisen matkan päästä luvallista makkaranpaistopaikkaa, jonne pääsee kohtuu lähelle maastokelvottomalla pyörällä?
Usmin laavuilla tarkoitat ilmeisesti Kaksoislammin laavua, jonka kautta mentiin useasti syksyn lenkeillä. Vähän lähempänä on Iso-Karhu -lammen Makkaran-Paisto-paikka. Sinne mennään Hyypparän- / Usmintien kautta. Muut paikat löydät kartalta http://www.hyvinkaa.fi/Tiedostot/Kartat ja paikkatieto/Teemakartat/kytaja-usmi.jpg. Piilommelle, Iso-Haiskarille, Kiiskilammelle täytyy mennä Kytäjäntien kautta näin talvella. Ainakin Piilolammelle tie on aurattu aika lähelle M-P-paikkaa. Muista M-P-paikoista en ole varma.
Viikonloppuna tsekkasin muutamat polkupaikat. Sveitsi ei kunnossa . Sonninmäessä niiden muutamien polkujen perusteella uskaltaisi sanoa, että OK. Mut perskule - lupasivat lumisadetta. Ehkä kuitennii jo viikonlöppyna OK?
Saattaisi olla, että olisi pyöräkin jo viikonloppuna taas ajossa. Riippuu vähän siitä tuleeko paketti saksasta ajoissa ja saa taas osat kiinni. Ja tietysti, että ehtisi vielä kasaamaankin. Voisihan sitä tietysti laittaa jonkun tissiposkivälityksen sinkulaan ja tulla sillä kurjistelemaan.
Ensi viikonloppuna ei nimittäin olisi painikisoja joten voisi päästä jo lauantaina lenkkeilemään.:)
TaitettaVille
16.01.2012, 18.01
Viikonloppuna pyöräilen muodossa tai toisessa. Jos maastopuolen porukkaa kasaantuu, voisin lähteä mukaan!
Vetäsin just iltalenkit Sveitsin poluilla. Aika hyvässä kunnossa. Tästä se alkaa :) Eiköhän noi muutkin polkualueet ala olla hyvässä kunnossa. Jonakin iltamana täytyy vetästä lenkurat Sonninmäki - Hkylä - Vanha K-rauta -alueilla.
TaitettaVille
30.01.2012, 19.26
Mie oon messissä, jos porukalla ollaan lähdössä. Minä olen valmis aikaisintaan 17.30, mutta mielellään n. 18.00. Laitappa viestiä sinne tai tänne, jos olet lähdössä. Muistio itselle: tsekkaa topikki useammin ja lamppu lataukseen.
Mie oon messissä, jos porukalla ollaan lähdössä. Minä olen valmis aikaisintaan 17.30, mutta mielellään n. 18.00. Laitappa viestiä sinne tai tänne, jos olet lähdössä. Muistio itselle: tsekkaa topikki useammin ja lamppu lataukseen.
Rapeet kelit. Katsotaan, kun toi rapeus häviää.
Taitaa olla sopivan kuivaa ja viileää, jotta ajamaan on lähdettävä. TaittettaVille kerkeetkös 1815 Pyrtsin parkkis?
TaitettaVille
01.02.2012, 17.58
Suattaspa tuota ehtiikkii. Nähdäänpä Pyrtsillä.
twentyniner
01.02.2012, 20.32
Oliko nyytit jäässä :)
TaitettaVille
01.02.2012, 20.44
Eikokö just sopiva! Jos olisi ollut yhtään lämpimämpi, niin olisi tullut kuuma ;).
Oliko nyytit jäässä :)
Ei käyny kulkkuse, kävi kurkkuse - vai oonkohan mä taas kuorsannu yöllä, ku kurkus tuntuu näin aamusel.
twentyniner
02.02.2012, 14.38
Itse siirryin eilen illasta tänne työmaalle ja siinäkin tuntui olevan jo tarpeeksi liikehdintää, näille pakkasille :)
TaitettaVille
06.02.2012, 20.30
Viikonloppuna kaksoisnyppylän ympärillä, Tehtaansuolla ja lentokentällä oli mainiot polut. Nyt oli tullut sen verran lunta ja kapeat polut pehmenneet, että kaksoisnyppylän lenkki meni enemmän kiroiluksi kuin ajamiseksi. Tehtaansuolla oli ihan kiva ajaa, samoin lentokentällä. Toivottavasti lumentulo loppuu ja pakastuu hieman, että polut jälleen kovenesivat.
Viikonloppuna kaksoisnyppylän ympärillä, ...
Jaa että mikä - kaksoisnyppylä? Missäs tollaset näppylät o :o
Jaa että mikä - kaksoisnyppylä? Missäs tollaset näppylät o :o
Etkö sää muka tiedä? Kovemmat jätkät vetää vähän pidempää lenkkiä kuin me.
http://irmako.files.wordpress.com/2009/07/nattaset.jpg
^ Ja Pekulit repussa (http://www.youtube.com/watch?v=0P5MN9zVp4M)... :p
TaitettaVille
07.02.2012, 18.29
Karttapaikan linkki (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=Nyppyl%C3%A4+nro1%2C+toinen+polkaisu+koillise en&srs=EPSG%3A3067&y=6725082&x=385187&lang=fi) kaksoisnyppylän nyppylään nro1 eli ns. Iso-nyppylään. Toinen nyppylä on hieman kartan osoittamasta nuolesta oikeaan. Eilen nimesin sen "peeveli kun linssit on huurussa ja en näe polkua ja senkin minkä nään on helvatan pehmeää"-nyppyläksi.
Kesällä erehtyessäni Tehtaansuolle, minulla oli vaikka kuinka hienoja nimiä sille. Olisin nimennyt sen "metsittyneeksi lammeksi prisman fudiskentän laidalla", jos olisin joutunut siitä foorumeilla keskustelemaan.
Karttapaikan linkki (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=Nyppylä+nro1%2C+toinen+polkaisu+koilliseen&srs=EPSG%3A3067&y=6725082&x=385187&lang=fi) kaksoisnyppylän nyppylään nro1 eli ns. Iso-nyppylään. Toinen nyppylä on hieman kartan osoittamasta nuolesta oikeaan. Eilen nimesin sen "peeveli kun linssit on huurussa ja en näe polkua ja senkin minkä nään on helvatan pehmeää"-nyppyläksi.
... .
No hö - noihan on Tyninpolun näppylät ts. toi polku päättyy Tynintiehen. Magee kesäpolgu.
Kesällä erehtyessäni Tehtaansuolle, minulla oli vaikka kuinka hienoja nimiä sille. Olisin nimennyt sen "metsittyneeksi lammeksi prisman fudiskentän laidalla", jos olisin joutunut siitä foorumeilla keskustelemaan
No hö -toi alue on alapallokentän suo.
Jollei sateet pilaa rännejä ja pakkanen+tuuli fiilistä, niin lauvantaiaamusta (9.00-kö?) tarkoitus vetästä Hkäätä ympäri setävauhtisesti. Matkaa tullee kenties 30km-kö? ja aikaa palaa.
Oliskos lähtijöitä?
Lähtöpaikkana vois olla parkkis ennen uimalaa.
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=Parkkis+ennen+Uimalaa&srs=EPSG%3A3067&y=6723596&x=381613&lang=fi
Kaffe-&pullarahaa tarttee mukaan - ehkä pariinkin kaffeen:p?
TaitettaVille
09.02.2012, 22.32
http://youtu.be/FbS4fW3GVgw
:D
vielä kö? muita pukamia tulossa
Ei kerkiä.:( Pitää tuomaroida aluemestaruuskisoja Helsingissä. Söntaakina ehtisin. Onko silloin kiinnostuneita?
Ei kerkiä.:( Pitää tuomaroida aluemestaruuskisoja Helsingissä. Söntaakina ehtisin. Onko silloin kiinnostuneita?
Löörtaakina ei tule lunta. Väittävät että söntaakina tulee. Siksi ko. valinta. Hmm ... jää miettimään josko myös sönt...
Ny ei pysty, mutta vakaa aikomus on näillä lumilla ehti tutustumaan Hyvingen talvipolkutarjontaan. Se on maaliskuu kun palaan asiaan.
Jollei sateet pilaa rännejä ja pakkanen+tuuli fiilistä, niin lauvantaiaamusta (9.00-kö?) ....
Kyllähän toi Forecan huomisen säätiedoitus pilaa fiilistÄ. Ei ihan sitä, mitä alkuviikosta lupailtiin:
klo 900 pakkasta -12 ja tuulta 4m/s. Toi tarkoittais aamulle about alle -19 asteen purevuutta:mad:
http://legacy.fmi.fi/src/tuotteet/PakkasenPurevuus/index.php
klo 900 lähtöpaikalla. Rännit kutsuu:p
thethent
11.02.2012, 11.57
Ajoseuraa keskiviikko iltana esim klo.17 tienoilla, pakkasraja itsellä -20, noin parituntinen setti lähteekö kukaan?
TaitettaVille
11.02.2012, 14.46
Ajoseuraa keskiviikko iltana esim klo.17 tienoilla, pakkasraja itsellä -20, noin parituntinen setti lähteekö kukaan?
Suattaspa tuota lähteekkii, jos lähtöaikaa voisi myöhästyttää tunnilla. Olen yleensä kotona vasta 16.20, joten olisi kiva ehtiä vaihtamaan kuivat kamat päälle ja syödä jotain.
Tämän illan aikana ja huomenna tulee lunta, joten polut eivät välttämättä ole kovinkaan hyvässä kunnossa.
thethent
11.02.2012, 14.48
Suattaspa tuota lähteekkii, jos lähtöaikaa voisi myöhästyttää tunnilla. Olen yleensä kotona vasta 16.20, joten olisi kiva ehtiä vaihtamaan kuivat kamat päälle ja syödä jotain.
Tämän illan aikana ja huomenna tulee lunta, joten polut eivät välttämättä ole kovinkaan hyvässä kunnossa.
Juu, katellaan ja palataan lähempänä keskiviikkoa. 18 ok.
Tänään mahtava keli, rännit mahtavassa kunnossa, mahtavan maukkaat pullakaffet tauolla. Trackeri näytti about 44 kilsaa. Kiitos ajoseuralle
thethent
12.02.2012, 12.43
Tänään mahtava keli, rännit mahtavassa kunnossa, mahtavan maukkaat pullakaffet tauolla. Trackeri näytti about 44 kilsaa. Kiitos ajoseuralle
Missäpäin ajoitte? kiinnostaisi laajentaa polku repertuaaria.
TaitettaVille
12.02.2012, 13.20
JaSalla saattaisi olla GPS-jälki.
Yritin muistella reittiä. Muutama karttalinkki mukana.
1. Aloitettiin Sveitsin uimalan nurkilta (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=L%C3%A4ht%C3%B6paikka&srs=EPSG%3A3067&y=6723578&mode=rasta&x=381611&lang=fi) ja kierrettiin hyppyrimäki.
2. Palattiin lähtöpisteeseen ja lasketeltiin alas kohti härkävehmaan suota ja koirarataa.
3. Suolta poistuimme kohti jäähallia ja sieltä suuntasimme Talvisiltaan
4. Sairaalanmäki
5. Nikinharju
6. Vantaan vartta pieni lenksu
7. Nikinharju pitkin kutakuinkin samoja jälkiä pitkin kaffelle sairaalaan
8. Puolimatkan koulun vieressä oleva polkuverkosto
9. Vehkoja
10. Vehkojan (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=L%C3%A4htee+tuosta&srs=EPSG%3A3067&y=6721146&mode=rasta&x=382847&lang=fi) takana olevat polut
11. Hakalan (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=L%C3%A4htee+tuosta&srs=EPSG%3A3067&y=6721118&mode=rasta&x=382947&lang=fi) takana oleva (minun mielestä paras) talvipolkupätkä
12. Taka-Martin kautta
13. Tapainlinna
14. Tehtaansuo
15. Mustamännistön länsipuolella oleva kaksoisnyppylän (joku Tyninharju kai...) polkku (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=L%C3%A4htee+esim.+tuosta&srs=EPSG%3A3067&y=6725190&mode=rasta&x=384863&lang=fi)
16. Lentokenttä
17. Kottiin!
Lähetin privana tietoa
JaSalla saattaisi olla GPS-jälki...!
Myös TaitettaVillelle
Mukavasti meni sunnuntai. Kello 11 sain pyörän lopulta pihalle ja ajoa tuli runsas vartti kun vapaaratas alkoi lyödä tyhjää kun vähänkin piti pistää voimaa polkimiin. Oli se kyllä sellaisessa kunnossa, että olisi varmaan lämpimässäkin tullut huti.
Ensi viikolla on koulujen hiihtoloma ja silloin olen painihommista vapaa. Näin etukäteen tiedustelen, että onko silloin iltaisin kenelläkään aikaa lähteä polkuja koluamaan?
thethent
13.02.2012, 20.07
Lähetin privana tietoa
Myös TaitettaVillelle
Kiitos, tuo pitääkin kokeilla:)
thethent
13.02.2012, 20.09
Tuli hommattua shimanon MW81 popot, varmasti tarkenee paremmin kun kesäkengillä ja neopreeneilla.
Mukavasti meni sunnuntai. Kello 11 sain pyörän lopulta pihalle ja ajoa tuli runsas vartti kun vapaaratas alkoi lyödä tyhjää kun vähänkin piti pistää voimaa polkimiin. Oli se kyllä sellaisessa kunnossa, että olisi varmaan lämpimässäkin tullut huti.
Ensi viikolla on koulujen hiihtoloma ja silloin olen painihommista vapaa. Näin etukäteen tiedustelen, että onko silloin iltaisin kenelläkään aikaa lähteä polkuja koluamaan?
Alkuviikosta matkalla jossakin. Torstaina kenties, jos polut ja keli OK?
TaitettaVille
14.02.2012, 19.25
Nenästä tulevan eritteen määrä antaa ymmärtää, että kroppa vaatii lepoa. Suomeksi: En uskalla lähteä lenkille huomenna ja riskeerata hiihtolomaa sairastelulla.
Nenästä tulevan eritteen määrä antaa ymmärtää, että kroppa vaatii lepoa. Suomeksi: En uskalla lähteä lenkille huomenna ja riskeerata hiihtolomaa sairastelulla.
Eipä taida poluille ola asiaakaan. Menee ainkin muutama päivä sateen jälkeen ennenkuin koirailijat saa potkittua lumet pois poluilta.
thethent
15.02.2012, 08.47
Eipä taida poluille ola asiaakaan. Menee ainkin muutama päivä sateen jälkeen ennenkuin koirailijat saa potkittua lumet pois poluilta.
Kyllä tuota lunta on tullut yli omiin tarpeisiin:(
Katsotaan toisen kerran polkuajelua, taidan vetää tänään riksun kierroksen pyörätiellä.
thethent
27.02.2012, 21.07
Eilen oli joku muukin eksynyt poluille kuin mä, pongasin sairaalan metiköstä jälkiä ja oli polut muuten aivan mahtavassa kunnossa
kun ajoin valopää lenkin 18-20 välillä.
Huomenna harmi kyllä polut jälleen tukkoon lumesta:mad:
Eilen oli joku muukin eksynyt poluille kuin mä, pongasin sairaalan metiköstä jälkiä ja oli polut muuten aivan mahtavassa kunnossa
kun ajoin valopää lenkin 18-20 välillä.
Huomenna harmi kyllä polut jälleen tukkoon lumesta:mad:
Jahas että mahtavassa kunnossa. Harmi,se joku en ollut minä:(
TaitettaVille
28.02.2012, 00.06
Tunnustan. Viimeisiä flunssan aijeuttamia karstoja yritin puskea ulos. Polut olivat totta tosiaan ok kunnossa, mutta kapeiksi oli penteleet menemään.
thethent
02.03.2012, 18.37
Lähteekö joku seuraksi huomenna aamulla, kellonajalla ei niin väliä
mutta vaikka 9-10 lähtö jostakin?
TaitettaVille
02.03.2012, 18.53
Ei kykene. Lähdemme messuille aamusta. Jos olet lenkkeilemässä myös sunnuntaina, niin sitten voisin lähteä mukaan.
thethent
04.03.2012, 09.50
Tuli ajettua 2,5 tuntinen lauantaina polkuja, oli bueno
keli ja polut kovapohjaisia, polkuverkosto on aika kattava hyvinkään eteläpuolella, takaisin tullessa
yritin etsiä polun pätkää lentokentän kupeesta mutta aika tukossa olivat.
Viikolla vois ajaa ehtoo lenkin.
Ankeimmat messut ikinä, kalastus osastolla oli shimanokin edustettuna kelojen muodossa.
Näin vissiin käy kun ajattelee ostavansa messuilta jotain uutta ja hienoa niin jää luu käteen.
Hienot röntgen- ja UÄ-potretit otettu olkapäästä. Lomaa pidetty, fyskaali taivutellut kättä sinne-tänne. Ei kuulemma mitään suurempaa vikaa, jumppaa ja avot.
Käsi ei kestä nostoa. Ortopeti hannaa magneettipotretin ottoa ... kevättä pukkaa ... kohta PITÄIS PÄÄSTÄ AJAMAAN poluille:mad:
No ei käy kateeksi. Se kaatuminen ei tosiaankaan parantanut asiaa.
Joutunet keskittymään sileämmille teille ja yhdellä kädellä?
No ei käy kateeksi. Se kaatuminen ei tosiaankaan parantanut asiaa.
Joutunet keskittymään sileämmille teille ja yhdellä kädellä?
JEP - viikonloppuna vielä vedin kaksin käsin viin ... pyörölenkit asfphaltilla. Aamun työmatka sujui enää about yhden käden hommana:(
...Ortopeti hannaa magneettipotretin ottoa ... kevättä pukkaa ... kohta PITÄIS PÄÄSTÄ AJAMAAN poluille:mad:
Löyty ystävällinen lastenlääkärisetä:o, joka laitto lähetteen magneettipotrettiin. Täällä periferiassa ku ei oo mokomia laitteita, niin täytyy oottaa keskiviikkona tulevaa rekkaa. Kait ne magneetit samalla imaisee kaiken pahan pois tosta olkapäästä:seko:
Projektit etenee. Nyt on täysjäykkä jo ajokunnossa. Tällä kertaa uutena asiana vaihteet, eli 1x10 on nyt sitten käytössä. Ei ehkä ihan paras maastoon, kun välitykset on 13-26 takana ja edessä 39. Harkinnassa on laittaa eteen vielä joku pikkuratas kunhan löytyisi joku sopiva. Nyt etuvaihtaja pitää pelkästään ketjua paikallaan. Joustopyörän kun saisi kuntoon ja ehtisi joskus ajamaankin...
... Joustopyörän kun saisi kuntoon ja ehtisi joskus ajamaankin...
Jokos Sääksin valopäälenkille ehdit muukaan ;)
Ensi viikolla alkaa junnulenkit, mikä tarkoittaa sitä, ettei tarvitse niin paljon enää kuskata junnuja painiin. Joka päivä saa silti suhata Hyvinkäälle.
... joka laitto lähetteen magneettipotrettiin...
Supraspinatus repeytynyt - leikkaus edessä.
ns. 1-kätiset helppopolku- ja kylätielenkit jatkuu. Toivottavasti paranee syksyksi. Tavoitteena olla mukana "Noin Seitsemän veljeksen reitillä" / 2012
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?43874-Noin-Seitsem%E4n-veljeksen-reitti-9-10-2011
^Voihan vihtahousu:( Runsaasti woimia toipumiseen.
^Voihan vihtahousu:( Runsaasti woimia toipumiseen.
Kiitti osanotosta. Aivan mahtava keli ja toinen käsi toimii - ei noita kelejä voinut jättää väliin. Aamulla olikin vedettävä vammaissajoa hankikannolla ja poluilla:cool:
twentyniner
01.04.2012, 17.40
Koitahan ajella auhassa, uudet lipat vain hajoittavat lisää paikkoja. Yritetään mennä kimpassa klv lenkille joku päivä. Tänään ajattelin mennä maantielle, mutta kävin vielä Riutassa ladulla.
... Yritetään mennä kimpassa klv lenkille joku päivä... Jo vain mennään - munkkikaffella höystettynä?
twentyniner
01.04.2012, 18.18
Mulla on mennyt munkiksi koko talvi, ei kirjaimellisesti vaan ihan muuten vain, mutta ei ole kuin yksisuunta pois täältä kadotuksesta :)
klv-lenkille pvm & klo -ehdotusta - ma ei käy?
twentyniner
01.04.2012, 18.59
Ti 3.4 yritetään, hallitusneuvottelut kesken, onko toiveita ajan suhteen?
Sent from my HTC Vision using Tapatalk
Täällä neuvottelut käyty - aikaa on koko päivän eli kaikki käy.
twentyniner
01.04.2012, 20.43
No tuohan kuulostaa hyvältä. Neuvottelut myös käyty, jos vaikka n. klo 12.30 aikoihin ajateltais lähtöä? Saa nähdä missä kunnossa kelvit on luvatun lumipyryn jäljiltä. Mutta noilla mennään. Ollaan yhteydessä vielä tarkemmin kordinaateista.
twentyniner
03.04.2012, 09.35
Kelvit on aika liukkaana ja lentokenttän ladut on ajettu...hiihtopäivä tänään ja näyttää jatkuvan ainakin viikon.
...hiihtopäivä tänään ja näyttää jatkuvan ainakin viikon.
Tämä ymmärretty.
Onkos JaSan operatsioonille jo päivä määrättynä?
lentokenttän ladut on ajettu
Onko ruuhkaa, mahtuuko koiraladulle koiran kanssa?
twentyniner
03.04.2012, 11.10
Koiraladulle varmasti mahtuu, eipä tuolla ole kuin aurinkoisina vkl -päivinä "ruuhkaa".
Vielä tässä kärvistellään. Tiistaina 10.4. olkaspezialisti Öunap tutkii ja sitten hutkitaan - ties milloin.
Vielä tässä kärvistellään. Tiistaina 10.4. olkaspezialisti Öunap tutkii ja sitten hutkitaan - ties milloin.
Kaddämed.. Käy niinkuin Cancellaralle, kevätkausi vaarantuu..
twentyniner
03.04.2012, 14.03
6.4 eka brevetti? 200km ilman pohjia lumisohjossa, ei paljon naurata.
^ hauska harrastus toi maantiepyöräily.
Kaddämed.. Käy niinkuin Cancellaralle, kevätkausi vaarantuu..
Jos se oliskin pelkästään kewät. Toipuminen kestää Qkausia:mad:
Jotain hyvääkin. Jos ymmärrän tota nettikirjoitusta, niin välttyy (?) OTB'ltä:
"... voimakkaat heittoliikkeet ovat sallittuja vasta noin 6 kuukauden kuluttua leikkauksesta"
Pääseehän niistäkin eroon vähäx aikaa :rolleyes:
http://www.sairaalaneo.fi/fi/Osaamisalueet/Olkapaavaivat/Kiertajakalvosimen_repeama
Supraspinatus repeytynyt - leikkaus edessä.
ns. 1-kätiset helppopolku- ja kylätielenkit jatkuu.
Muistat vaan varoa pyöräteitä (http://www.youtube.com/watch?v=pGTqYSZS7F4), kun niillä hortoilee heti joku jalankulkija alle...:D
Nyt näyttää kyllä vähemmän hyvältä tuo keli pihalla, noin niinkuin fillarointia ajatellen. Juuri kun sain nastakumitkin pois. No, onhan varmaan pyörätiet kohta sulana. Tosin viime viikolla kun kiertelin Hyvinkäätä, niin tappajasepeli söi ihkauuden Rocket Ronin. Litkut onneksi paikkasivat, mutta aika paljon tuli pihalle ennenkuin tyrehtyi. Että ehkä se on parempi, että on lunta päällä kun ei noita väyliä kumminkaan olisi harjattu.
Muistat vaan varoa pyöräteitä (http://www.youtube.com/watch?v=pGTqYSZS7F4), kun niillä hortoilee heti joku jalankulkija alle...:D
...
...
Uskaltaiskos sitä mennä spinningiin:seko:
Koiraladulle varmasti mahtuu, eipä tuolla ole kuin aurinkoisina vkl -päivinä "ruuhkaa".
Hiihtoniiloja oli kuin suurpujottelukeppejä Sveitsin kilparinteessä. Koira tykkäs, ihmiset ihmetteli.
Onko siellä muita latuja hiihtokunnossa? Erityisesti Usmin suunta kiinnosta.
twentyniner
04.04.2012, 18.47
Usmin pellot oli aika sulana ennen uusia lumia, Usminlenkki oli todella roskainen. Kaupunki olmoitti ajavansa tällä viikolla ti ja to lentokentän ladut ja Perttulan nurmen ladut. Muut on jo olleet hetken hoitamatta. Latujen kunto löytyy googlen avulla, linkkiä en juuri nyt muista.
twentyniner
04.04.2012, 18.48
Eilen tosiaan olin klo 14 jälkeen pari tuntia ja selkeästi alkoi porukkaa tulemaan klo 16aikoihin runsaasti. Tänään huila ja huomenna latukoneen jäljiltä heti baanalle.
Ajaax joku vielä vai onx tää menossa hiihtämisex?
twentyniner
04.04.2012, 23.18
Kaupunki ajaa vielä huomenna lentokentän ja Perttulan eli menee suksimiseksi vielä :)
Ajaax joku vielä vai onx tää menossa hiihtämisex?
Tänään Hyvinkään ympäriajoa (http://connect.garmin.com/activity/164775570) 30 km, kun juniori oli painissa. Suksia ei ole vieläkään. Ehkä ensi talvena.
Pitää vähän harjoitella, kun maantiekausi olisi tarkoitus korkata Lattomeriajossa maanantaiana (jos ei tule kauheasti lunta). Maastopyörä vieläkin osina tallissa. Jos vaikka lumet kohta sulaa...
Tänään Hyvinkään ympäriajoa (http://connect.garmin.com/activity/164775570) 30 km, kun juniori oli painissa. Suksia ei ole vieläkään. Ehkä ensi talvena.
Pitää vähän harjoitella, kun maantiekausi olisi tarkoitus korkata Lattomeriajossa maanantaiana (jos ei tule kauheasti lunta). Maastopyörä vieläkin osina tallissa. Jos vaikka lumet kohta sulaa...
Samoin - Hyvinkään ympäriajoa, mutta suurin osa polkuja pitkin. Suopolutkin aivan mahtavassa kunnossa.
http://www.sports-tracker.com/#/workout/JaSan/5vmcdcgmtq6fiple/media/fi2ns6mbf1veln5g06oi153d7s256sq1
TaitettaVille
09.04.2012, 21.34
Pitää vissiin vaihtaa nastoja alta pois ja lähteä taas poluille kaatuilemaan. Meidän pihalla on niin paljon lunta, ettei ole metsikköön uskaltautunut. Pyöräily jäänyt muutenkin vähille männä päivinä. Viikko esiteinien kanssa leirikoulussa ja sitä edellinen viikko leirikoulun märehtimistä. Päästäisenä ulkoilutin pikkupyöriä ja tandemia rouvan kanssa. Kivaa oli!
Eikös ne nastat oo korkaantunut irti syksyn ajoissa?
Oli muuten vielä poluilla paljon jäätä.
TaitettaVille
09.04.2012, 22.08
Eikös ne nastat oo korkaantunut irti syksyn ajoissa?
Oli muuten vielä poluilla paljon jäätä.
Mun nastat on kuin Andyn leegot, eli harvassa ovat, mutta asiansa ajavat. Pitää sittenkin jättää nastat vielä seuraavaan viikonloppuun asti.
Sen verran tuli lunta su-ma yönä, että jätin sitten välistä. Ei huvittanut lähteä katsomaan, miten pahasti on jäässä ja/tai märkänä tiet. Lauantaina kyllä ulkoilutin Olmoa ja kävin katsomassa Reposaaren kirkkoa, mikä tiesi 41 kilsaa länsirannikon iki-ihanaan vastatuuleen. Ylämäeltä se tuntui kyllä koko ajan.
Sukuloidessa ei tapahtunut fillareille mitään. Kumma juttu. Jos vaikka ensi viikonloppuna saisi taas maastovärkit kuntoon ja pääsisi kokeilemaan miten ajo sujuu.
Soittivat että 25.04. Sit kait rauhotuttava ja jätettävä ns. yxkätisetkin lenkit pois :(.
Nythän sulla on sitten aikaa purkaa fillari palasille ja viedä vaimennuselementit Fillariosaan huoltoon, kun ajokiireitä ei ole.
^^hyvähyvä että tapahtuu ja pääset toipumaan.
Ajoin autolla tänään Rajamäen hautuumaan ohi ja Käpylännummi on vielä tanakasti lumen alla. Miten on Hyvingellä lumi metsistä sulanut?
^^hyvähyvä että tapahtuu ja pääset toipumaan.
Ajoin autolla tänään Rajamäen hautuumaan ohi ja Käpylännummi on vielä tanakasti lumen alla. Miten on Hyvingellä lumi metsistä sulanut?
Kävin juuri autolenkillä Hkään Sveitsissä - lunta oli riittävästi.:)
Nythän sulla on sitten aikaa purkaa fillari palasille ja viedä vaimennuselementit Fillariosaan huoltoon, kun ajokiireitä ei ole.
Tuo olikin harkinassa.
TaitettaVille
22.04.2012, 14.55
Kevät saa tuntemaan itsensä nuoreksi ja komiaksi. Tänään auringonpaisteen innoittamana vaihdoin SPeDet lättänäöihin, vedin fudissyndit ja lenttispolkkarit jalkoihin ja lähdin Kikkakallioille (TM)(R), joka myös natiivien kansanperinteessa kulkee Tanssikallion nimellä.
Kun ketään ei ollut näkyvissä, uskalsin laskea satulaakin. Harjoittelin mm. jänishyppyä, tiputusta ja askelman ajamista. Eivät onnistuneet ainakaan vielä. Kikkakalliot olivat melkein lumettomat ja kuivat. Taidan jättää lättänät kampiin ainakin viikoksi ja käydä iltahämärissä kikkailemassa. Tekee hyvää ihan vain hinkata itselleen vaikeita kohtia, niin tietääpähän ettei sitten porukkalenkillä kokeile ja joudu naurunalaiseksi.
@JaSa
Doh, mitkäs ovat tunnelmat ja tuntemukset puukotuksen jäljiltä? Milloin mennän mehtään pörräilemään?
TaitettaVille
13.05.2012, 16.40
Usmin polut korkattu. Joku oli jo ehtiny aikaisemmin, mutta ei haittaa.
Kaatuneita puita oli tullut viime syksystä merkittävästi lisää. Yhdessä kohdassa joutui kiipeilemään tovin, että pääsi kahteen-kolmeen kerrokseen kaatuneet puut kiertämään. Paikoin märkää, mutta suurin osa erittäin hyvässä kunnossa. '
Tein myös merkittävän luontohavainnon. Usmin itäpäässä näin hyvinkääläisen maastopyöräkauriin, joka oli tänään tavallisuudesta poiketen suunnistusnappikset jalassa laupiaa samarialaisen töissä. Olipa mukava nähdä!
@JaSa
Doh, mitkäs ovat tunnelmat ja tuntemukset puukotuksen jäljiltä? Milloin mennän mehtään pörräilemään?
No pahemminkin ois voinu käydä, jos jalka olis menny. Nyt pääsee metsäilemään jalkaisin nuita Usmin polkuja ja pitämään jonkinlaista kuntoa yllä. Pörräileminen taitaa jäädä syksyyn? Lääkärin mukaan täyspainoinen kuormitus noin 20 - 24 viikkoa leikkauksesta.
Jospa pääsis noin 7 veljeksen pörräilyyn.
Usmin polut korkattu. Joku oli jo ehtiny aikaisemmin, mutta ei haittaa.
Kaatuneita puita oli tullut viime syksystä merkittävästi lisää. Yhdessä kohdassa joutui kiipeilemään tovin, että pääsi kahteen-kolmeen kerrokseen kaatuneet puut kiertämään. Paikoin märkää, mutta suurin osa erittäin hyvässä kunnossa. '
Tein myös merkittävän luontohavainnon. Usmin itäpäässä näin hyvinkääläisen maastopyöräkauriin, joka oli tänään tavallisuudesta poiketen suunnistusnappikset jalassa laupiaa samarialaisen töissä. Olipa mukava nähdä!
JEPS mukava nähdä myös! Kiitti tuosta Kaurisnimityksestä. Samarialaisuudesta en ny tiiä - ajan kuluksihan putsailen polkuja oksista. Josko säästyis edes jokunen vaihtaja ja korvake - jos ei itellä, niin jollain muulla.
Menitköskös muuten Piilolammen polun kautta Usmin länsipuolelle. Se on aika rytö se Piilon notko, jossa oli ennenkin runkoja polulla. Mutta nythän se (ja muutama muukin paikka) on viime myrskyn jälkeen aivan mahoton paikka. Täytyy varmaan kysellä, kuka pitää ko. 7-velj. polkua yllä. Josko raivaisivat aukon.
TaitettaVille
13.05.2012, 22.36
Menin Piilolammin kautta. Notkossa olikin niitä puita kahdessa tai kolmessa kerroksessa. Ajelin myös Iso-Karhun kautta, ja se osuus oli melko kostea ja sielläkin oli paljon puita kaatunut polkujen yli.
... Ajelin myös Iso-Karhun kautta, ...Siis ne oli sun jäljet, niinkuin arvelinkin.
Tässä parin viikon aikana on tullut koluttua tuttuja polkuja. Ja jonkin verran on tullut kiertelyä tehtyä, koska poluille on tosiaan esteitä ilmestynyt.
Martin ja 25-tien risteyksestä lähtevä polku palopuron suuntaan on myllätty metsäkoneella. Läntinen reitti sinne taidemetsäpolun luokse vielä jotenkin menee, mutta itä kautta paluu on ihan mahdoton lopusta.
7-veljeksen reitillä on ennen petkelsuota pari kaatunutta puuta, pitkospuilla samoin muutama näre. Pohjoiseen jatkaessa kytäjän tien ylityksen ja heinäpellon jälkeen on hakkuuaukea (ollut varmaan jo viime syksynä?), jossa reitti täysin haussa.
Koirapolullakin olisi moottorisahalle käyttöä.
Moottoriurheilukeskuksen takaa ampumaradalle menevä pätkä melko hyvässä kunnossa.
Hautumaan takana oli jo viime syksynä metsätyöt, joka edelleen vaikeuttaa reitillä liikkumista. Risua on melko paljon.
Hikiän ja rutikan nurkat näyttäisi olevan hyvässä kunnossa.
Onko kukaan jo käynyt Rajamäen suunnassa? Siinä nopon tien risteyksen nurkalta, josta noustaan linkkitornin luokse, oli syksyllä tehty pientä harvennusta, onkohan reitti nyt millaisessa kunnossa?
Maaliskuun kaatumisen jäljiltä vielä ei saa ajaa pitkään aika:(, mutta onneksi saa kävellä :). Otin muutaman foton matkalla:
... 7-veljeksen reitillä on ennen petkelsuota pari kaatunutta puuta, pitkospuilla samoin muutama näre... Joo muutama puu heti ennen suota. Limboomaan joutuu..
http://www.sports-tracker.com/#/workout/JaSan/d3h7ot5ns5qtkiah/media/8v40o681okuk758vcg2k8imebn7irbkt
Ja sitten se "näre":
http://www.sports-tracker.com/#/workout/JaSan/d3h7ot5ns5qtkiah/media/ebf1fntbrv276r9ib8bulqc7ffmiq0ml
...
Pohjoiseen jatkaessa kytäjän tien ylityksen ja heinäpellon jälkeen on hakkuuaukea (ollut varmaan jo viime syksynä?), jossa reitti täysin haussa...
Syksyllä ei viel ollut, mutta tuli talvella todettua, että uittu - pilalla on: http://www.sports-tracker.com/#/workout/JaSan/6kb6ppn3tg185hst/media/4920640sonrr3bnu66sr4q1ajffa80gt
Nyt tuli todettua,että tosihuonossahapessa: http://www.sports-tracker.com/#/workout/JaSan/d3h7ot5ns5qtkiah/media/afl5u7mlstmc7e2qeql82afsdcds9g4n
Vielä ei pysty risusavottaan ja polun tekoon. Täytyy vissiin kiertää, jos ja kun "Noin Seitsemän veljeksen reitti 2012" järjestetään (2011: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?43874-Noin-Seitsem%E4n-veljeksen-reitti-9-10-2011) http://www.sports-tracker.com/#/workout/JaSan/d3h7ot5ns5qtkiah/media/8v40o681okuk758vcg2k8imebn7irbkt
TaitettaVille
20.06.2012, 10.53
Vielä ei pysty risusavottaan ja polun tekoon...
Jos joku joskus lähtee risusavottaan tai muuten polkuja parantelemaan, niin tässä olisi apumies vapaana aina elokuun puolelle saakka.
käytiin TaitettaVillen kaa tutkailemassa Riksu-Loppi-Räyskälä sekä Räyskälä-Läyliäinen-Hyvinkää baanoja ja samalla kierreltiin Poronpolut ja Samot sekä Melkuttimet.
(voorumilainen kmw bongattiin Pilkuttimen laavulla viettämässä A-luokan vapaa-aikaa :rolleyes:.)
Ilves? -reitin uusi linjaus Riksu-Loppi on kyllä ihan /Cstä, reitti on vedetty osittain umpimettään josta ei oo ruohon korsikaan taittunut. vanha linjaus oli paljon maastopyöräystävällisempi vaan sitä ei lyödy enää kuin vanhemmista kartoista. tossa ajettu uutta reittiä mukaellen eli umpimetsäosuudet jätetty suosiolla väliin.
http://www.sports-tracker.com/#/workout/heccut/59aflkr1a4qpeic2
Räyskälä-Läyliäinen-Hyvinkää löytyy kyllä mielenkiintoinen reitti. on pientä metsäautotietä, polkua ja ulkoilureittejä. tossa meitin reitillä ajettin vähän valtion teitäkin
mutta ne voi kiertää pikkubaanoja pitkin jos haluaa.
(http://www.sports-tracker.com/#/workout/heccut/59aflkr1a4qpeic2)http://www.sports-tracker.com/#/workout/heccut/bpmttrgbufq5ck1i
twentyniner
08.07.2012, 11.37
Varmasti ollut hieno reissu. Törmäsin T.villeen tuossa kulmaterassilla teidän lähtöa edeltävänä päivänä ja kertoi aikeistanne.
Sitten toiseen asiaan, jota JaSa tuossa jo harmitteli eli 7 veljestä. Tottakai olisi mukava järjestellä tuo ajo tulevanakin syksynä ,mutta kävin itse kesäkuun alkupuolella ajamassa Kattopeitteentieltä Sveitsiin ja nuo JaSan mainitsemat paikat oli aika arsesta, etenkin se uusi avohakkuu Petkelsuon jälkeen.
Pitäisi alkaa kimpassa ajamaan reittikunnostus retkiä ja uskon etelästäkin tulevan joitain vapaaehtoisia, kun luvataan tulet ja uimamahdollisuus :)
Myös vetoporukkaa pitää saada lisää. Voisimme olla yhteydessä HyPyn suuntaan, jos sieltä edellisen kerran tapaan saisimme nopeampien ryhmien vetäjiä.
Nyt tietenkin lomat ja muut kesäkiireet painavat päälle, mutta yritetään olla aktiivisia ja yhteyksissä...pääsin juuri töistä eli pakenen mökille perheen ja Surlyn kanssa taas kolmeksi päiväksi.
Näkemisiin
...
Sitten toiseen asiaan, jota JaSa tuossa jo harmitteli eli 7 veljestä. ... avohakkuu Petkelsuon jälkeen. ... Pitäisi alkaa kimpassa ajamaan reittikunnostus retkiä ja uskon etelästäkin tulevan joitain vapaaehtoisia, kun luvataan tulet ja uimamahdollisuus :)
Jep. Ainakin toi avohakkuu Petkelsuon jälkeen voitaisiin tehdä isommalla jengillä. Sen verran iso duuni. Piilolammen notkon puunkaadoista kävin alustavasti puhumassa kaupungin liikuntapäällikkölle. Varsinaista lupausta ei tullut, mutta myötämielistä suhtautumista, josko kiireiltään ehtisivät hoitaa puunkaatoihin reitin auki. Voitaisin mennä vielä elokuun lopussa uusinta visiitille?
twentyniner
09.07.2012, 18.03
Uskoisin kaupungin pojille sopivan, jos itse raivaamme ne puut sieltä pois. Voisin virkani puolesta soittaa kaupungin pojille ja kysäistä asiaa. Motorisoidut vehkeet löytyy kyllä tuohon hommaan, joko meiltä töistä, kaupungin pojilta tai viimoisena vaihtoehtona omasta tallista.
Mulla alkaa tän viikon jälkeen loma ja voi lähtee ainakin päiväksi luovuttamaan verta hyttysille ja samalla polttomoottorityökalutalkoisiin.
käytiin TaitettaVillen kaa tutkailemassa Riksu-Loppi-Räyskälä sekä Räyskälä-Läyliäinen-Hyvinkää baanoja ja samalla kierreltiin Poronpolut ja Samot sekä Melkuttimet.
(voorumilainen kmw bongattiin Pilkuttimen laavulla viettämässä A-luokan vapaa-aikaa :rolleyes: ....
Oli kyllä teidänäkin ajanvietto melkoisen ykkösluokkaa:) Minä jo ennen puoltapäivää aloitin leikkimisen Räyskälan mopopaanalla +Melkuttimien kiertelyn. Iltapäivemmällä makkarat Kyläkaupasta ja autosiirtymä Pilkuttimelle tulistelemaan. Lopuksi vielä vähän Luutaharjun sivuja ajelin. Polut ei tuosta imo paljon parane.
Kuis JaSan toipuminen edistyy?
... Kuis JaSan toipuminen edistyy?
Liikeradat kädessä alkaa olemaan kunnossa - voimaa puuttuu. Painavaa ei saa kantaa. Lekuri antoi juoksuluvan, mutta hölkkääminen ei ole mun alaa. Kinusin pyöräilupaa ja sain (ehkä?) luvan ajaa rauhallisesti asphaltilla. Kaatuakaan ei sais. Kuvarastiajoja ja muuta sellasta pientä totutteluajoa. Poluilta olen malttanut pysyä pois, muutamaa sataa metriä lukuunottamatta. Oikean käden työlupa tulee elokuussa ja taidan joutua ainakin työmaalle, jollei jopa töihin - loma loppuu:(. Tulihan kerralla käytettyä pitämättömiä sairaslomia.:cool: Enää vain 5 viikkoa kesä- ja talvilomia käyttämättä:o
Öilen aloitin purkamisen ja prkle chainstay murtunut TAAS:mad:. Aivan samasta kohtaa kuin viimeeksi:
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=7875&d=1341993968
Tuntuu olevan kulutustavaraa mun ajotyylillä eli vaihdettava n. 2 vuoden välein. Hyvä kun tuli huomatuxi. Jos olis menny ajossa, niin oltaiskohan taas saikulla vajaat puolvuotta:eek:
twentyniner
11.07.2012, 13.39
,, Nyt laitetaan JaSalle fillaritorilta tuommoinen jäykkis 29er alle? Kävin eilen kaverin luona ja se laittoi pakolla takakonttiin tuollaisen 29er Am runkosetin, joten tuo karate apina jää hiukan turhaksi. Ehkä kuitenkin teen siitä sinula monsterkrossin ,jos se nurkkiin jää.
Ja yritähän olla varovainen sekä kärsivällinen sen käden kanssa, ettei mene ensi talvikin sen kanssa parannellessa.
TaitettaVille
11.07.2012, 13.43
...Kävin eilen kaverin luona ja se laittoi pakolla takakonttiin tuollaisen 29er Am runkosetin...
Mihin vihamiehiä tarvitsee, kun kaveritkin on noin ilkeitä...
twentyniner
11.07.2012, 14.17
Mihin vihamiehiä tarvitsee, kun kaveritkin on noin ilkeitä...
Käyttämätön/kokoamaton Transition TransAm 29er ja uusi 120mm DT Swiss keula ja ohjainlaakeri. Odottelen Toikalta Foxcomista takanavan "korkkeja" ja avot Hope 135mm muuntautuu 142x12mm systeemiin sopivaksi :)...täysin älytönhän tuo on, mutta kaveria otti niin päähän , kun hänellä on oikeasti järjettömän pitkä reisi ja pystyllä satulatolpalla ei vaan saa penkkiä tarpeeksi taakse, että voisi ajaa ilman että polviin särkee. Tästä syystä otin tuon kiusankappaleen mukaani Hyvinkäälle :)
Joku oli käynyt tuolla rutikan ja hikiän välillä kirveen kanssa viimeistelemässä polkuja. Nyt oli nopee ajaa kun ei tarvinnut nostella senkään vertaa kun viimeeksi. 45 kilsaa tuli 2,5 tunnissa tuolla välillä, en jotenkin ymmärtänyt että hyvinkää on täältä hikiästä noin kaukana...
Eli siis nyt olen kulmilla ihan virallisesti, joten varokaa!
Eppu/homme Hikiä
twentyniner
12.07.2012, 11.38
Tervetuloa kulmille ja muista varoa meitä hitaampia metsässä liikkujia :)
Ei meinannut pikainen iltalenkki oikein edetä, kun maasto notkui lisäravinnetta:http://img.photobucket.com/albums/v489/Jio/008-1.jpg
Kaikkea ei saanut edes kerättyä, kunhan isoimmat poimi päältä pois.
Itellä mökki Kurun tien varrella ja hyvällä ilmalla kymmeniä maantiepyöräilijöitä ajaa ko. paikan ohitse. Viime viikon loppuna tuli mieleen pistää pystyyn puolimatkan krouvi, josta sais vaikka kaffetta, muutakin juotavaa, banaania tms. No - kyläläiset ehti ennen. Jos tarvetta pitää taukoa, niin nyt hyvä tilaisuus siihen
Kurun Maisalassa (http://www.maisala.info/konehistoriikki/konehistoriikki.pdf)
TaitettaVille
07.08.2012, 22.39
Loma loppuu ja syyssää (http://youtu.be/0plnl4Dc47s) kuulostaa pahalta. Ajattelin juhlistaa lauantaina syksyn saapumista Jokelan lenkuralla. Olisiko halukasta lenkkiseuraa tiedossa? Reitti riippuu vähän torstain tiedustelun tuloksista, mutta tarkoituksena olisi päästä käymään Kellokoskella kahvilla eli matkaa tulee kohtuullisesti ja aikaa menee setävauhdilla reilusti. Maantiesiirtymät ei saa pelottaa, sillä niitä on mahdotonta (näillä näkymin) välttää.
sirrautio
08.08.2012, 14.35
Loma loppuu ja syyssää (http://youtu.be/0plnl4Dc47s) kuulostaa pahalta. Ajattelin juhlistaa lauantaina syksyn saapumista Jokelan lenkuralla. Olisiko halukasta lenkkiseuraa tiedossa? Reitti riippuu vähän torstain tiedustelun tuloksista, mutta tarkoituksena olisi päästä käymään Kellokoskella kahvilla eli matkaa tulee kohtuullisesti ja aikaa menee setävauhdilla reilusti. Maantiesiirtymät ei saa pelottaa, sillä niitä on mahdotonta (näillä näkymin) välttää.
Kiinnostaa!
TaitettaVille
09.08.2012, 19.05
Hyvä hyvä! Jos ei muut lähde, niin sitten kahdestaan. YR.no (http://www.yr.no/sted/Finland/Södra_Finland/Hyvinkää~656914/) lupaa nyt ihan ok säätä. Kävin tänään tiedustelemassa mahdollisen reitin minulle tuntemattomat osat ja hyvältä näytti. Mietin ajellessa parikin erilaista vaihtoehtoa:
1. Syksyn Eeppinen PyöräRetki: Etelän Hetelmät eli SEPREH ;)
- Reitti: Hyvinkää-Nykiö-Kapilamminnummi-Kaukas-Ullamäki-Kellokoski-Nuppulinna-Perttu-Lepokallio-Takoja-Palopuro-Saunaan
- Siirtymiä tulee reilusti. Kellokoski-Nuppulinna -väli kokonaan maantietä pitkin.
- Matkaa tulee sen verran, että illalla kotona voi uskottavasti kieltäytyä kaikista kotitöistä lauseella: "Hei, minä olen ajanut tänään XX km maastossa".
- Aikaa kuluu
- Jonkin verran mutaa, heinikkoa/vatukkoa ja umpeen kasvanutta polkua. Huomaa, mutta ei häiritse. edit: Mukana myös noin 150 m pehmeätä hiekkaa.
- Kahvitauko Kellokoskella. Testasin tänään pullan, munkin, kahvin ja palvelun. Kaikki olivat vähintään erinomaisia.
2. Lyhennetty versio edellisestä: SEPREH lite
- Hyvinkää-Nykiö-Kapilamminnummi-Kaukas-Ullamäki-Kaukas-Lepola-Perttu-Lepokallio-Takoja-Palopuro-Saunaan.
- Pisin siirtymä Ullamäki-Kaukas-Lepola.
- Lyhenee kohtuullisesti. Illalla voi joutua tiskaamaan.
- Kahvitauko Jokelassa (Teboil tms.)
3. Jokin muu versio edellä mainituista
-esim. HVK-Nykiö-Kapilamminnummi-Lepola-Perttu-Lepokallio-Takoja-Palopuro-HVK
Kiinnostaisiko jokin noista vai päätetäänkö lauantaina?
sirrautio
09.08.2012, 21.03
Kyllä mä tuon hardcore version kannalla olen. Hyvää lämmittelyä viikon päästä odottavaan Luonteri pyöräilyyn (http://www.esliikunta.fi/tapahtumat/luonteripyoraily/).
TaitettaVille
09.08.2012, 21.24
Ehdotan lähdöksi Munckinkadun Valintataloa klo 9.00. Lauantaina 11.8.
sirrautio
09.08.2012, 21.41
Ehdotan lähdöksi Munckinkadun Valintataloa klo 9.00. Lauantaina 11.8.
Ok.
twentyniner
09.08.2012, 22.41
Kuulostaa herkulliselta retkeltä, itse joudun keskittymään maalausprojektiin :(
... SEPREH ;) ...
:
Matkaa tulee sen verran, että illalla kotona voi uskottavasti kieltäytyä kaikista kotitöistä lauseella: "Hei, minä olen ajanut tänään XX km maastossa".
:
Kiinnostaisiko jokin noista vai päätetäänkö lauantaina?
KADE-:( ja kiinnostaa.
MUTTA (isosellainen) ei vielä uskalla - varsinkaan hardcore-versiota. Harjoittelen rauhallisesti yxixeen ja sitte joku SEPREH-juttu syksymmällä.
Kaippa mä sitten siivoon - HUOH-:(
TaitettaVille
11.08.2012, 17.20
Yllättävän helposti sain vääntyneen korvakkeen käänneltyä suoraksi. Säästyipä varakorvake todellista tarvetta varten.
Ensimmäinen SERPEH ajettiin kolmen kuskin voimin ja hyvinkääläisille tuli noin 67 km ja ilmeisesti samankaltaisia lukemia oli myös Järvenpään osastolla. Ajelimme melkein suunnitelman mukaisesti. Ullamäellä löytyi aivan mahtava kalliopätkä ja Kellikseltä pääsee kuin pääseekin polkuja ja hiekkateitä pitkin Nuppulinnaan. Lepokallion jälkeen päätimme säästää Takojan ja Palopuron polut seuraavaan kertaan. Aloittelevana GPS:n käyttäjänä sain reittimme pituudeksi puolitoista päivää :). Reitti (http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=1714368&code=4cb185b6aa694468683305e4cb42e34b).
Kiitos lenkkiseurasta!
Huomenna tiedustelemaan polkuja Ridasjärven ja KeraGrillin suuntaan.
Seppo Nurminen
11.08.2012, 18.00
Kiitokset myös täältä Kelliksen suunnalta hienosta lenkistä.
Hienoa polkua oli Hyvinkään suunnilla, mittariin tuli tasan 70km josta siis tuo alku Kellikseltä Hyvinkäälle KLV:ää.
sirrautio
11.08.2012, 18.38
Makee oli reissu. Paikallis/lähialue tietämys kasvoi roppakaupalla. Koitetaan ottaa syssymmällä uusiksi jossain muodossa.
TaitettaVille
12.08.2012, 12.00
Yllättävän helposti sain vääntyneen korvakkeen käänneltyä suoraksi. Säästyipä varakorvake todellista tarvetta varten.
Nyt on todellinen tarve... Ehdin ajaa Myllykylään asti, kun joku keppi hyppäsi vaihtajan ja pinnojen väliin ja *poks*. Vaihtaja pinnojen välissä, häkki solmussa. Korvake katkesi juuri kohdasta, josta se eilen vääntyi. Ehdin yhden kartasta löytyvän (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=Tuohon+asti+l%C3%B6ytyi+ura%2C+mutta+sitten+h %C3%A4v&srs=EPSG%3A3067&y=6721540&x=391311&lang=fi) polun todeta maastossa olemattomaksi.
Hei!
Mitä pyöräilyliikkeitä hyvinkäällä on ja mitä niistä suosittelet? Vai mistä hankinnat teette? Tarkoitus siis ensimmäistä maastopyörää ostaa, kuten foorumilla olenkin jo huudellut.
twentyniner
14.08.2012, 19.42
Fillari-Center myy Trekkiä, Gary Fisheriä ja Cubea . Polkupyörätukku Corrateckiä, Urheilu Alholla taitaa löytyä joitain Meridan malleja. Sportiasta ei taida lyötyä mitään järkevää. Intersportista Jamista. Siinähän tuo tarjonta. Paras Hyvinkään fillarin hankintapaikka taitaa olla kuitenkin paikallinen Itellan toimipiste :)
TaitettaVille
24.08.2012, 01.00
http://farm8.staticflickr.com/7248/7846728146_3bc7f962d1_z.jpg (http://www.flickr.com/photos/villeparkkinen/7846728146/)
Olisiko kiinnostusta Erkylä By Night: Light Endurance Test -tyyppiseen ajeluun?
Syksy saapuu vääjäämättä ja uudet/vanhat/kaverin valot pitää koeponnistaa, että selviää turvallisesti pimeän ajan yli. Lähdetään ihmettelemään valojen paloaikoja Erkylän maastoihin ja ajellaan ensimmäisten valojen hyytymiseen asti ;). Samalla pääsee totuttelemaan pimeässä ajamiseen Erkylän kohtuu helpoissa maastoissa. Erkylän poluilla on aina tien lähellä, joten valojen hyytyminen ei ole vaarallista (tietenkin varatuikku pitää olla mukana).
Lähtö voisi olla hautausmaan kulmilta (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=Hautausmaan+kulma&srs=EPSG%3A3067&y=6728369&x=385182&lang=fi) noin klo 21.
Ajoaikaa voisi varata vaikka parisen tuntia.
Päivä sopimuksen mukaan.
Kiinnostuneita?
Kannatetaan. Toivottavasti löytyy myös kalenterista aikaa tälle. Vähän pitäisi ajaakin vielä ennen Haanjaa, ettei ihan kylmiltään sinne menisi.
sirrautio
24.08.2012, 17.02
Kiinnostaa kyllä, mutta vaatii kaluston kuntoon saattamisen ensin. SEPREH-reissu oli haarukka ratkennut sen verran vekkulista paikkaa, että ennen kuin uuden haarukan Saksasta saan, ei poluille ole asiaa. Pitäs kyllä olla jo haarukka matkalla, eli ehkä ens viikolla.....
twentyniner
24.08.2012, 18.12
Hyvä idea, mutta laitetaanko lähtöpaikaksi Ilmailutie-Lentokentäntie risteyksen vieressä sijaitseva p-alue? Siitä olisi hyvä startata kohti Erkylää, ei eksy kun pääsee kimpassa siirtymään "alueelle" :) Ensi viikosta mukana (ei ti, la).
TaitettaVille
24.08.2012, 20.11
Dinotten valot tuli tänään ja ovat nyt latauksessa ja kohtsillään valmiina koeponnistusta varten. Yr.no lupaa ensi viikolle melkoisen karseaa keliä (http://www.yr.no/sted/Finland/Södra_Finland/Hyvinkää~656914/langtidsvarsel.html). Sunnuntaina olisi kivaa ilmaa tiedossa. Lentokentän kulma lähtöpaikkana sopii vallan mainosti. Minulle käy oikeastaan mikä päivä vain, joten tehdäänpä gallup.
Su (Tville)
Ma (Tville, Tniner)
Ti (Tville)
Ke (Tville, Tniner)
To (Tville, Tniner)
Pe (Tville, Tniner)
La ()
Su ()
En muista ensiviikon työvuorojani, mutta voisin koittaa kyllä tulla teräshirviölläni mukaan, mikäli valittu päivä sopii kalenteriini.
TaitettaVille
25.08.2012, 22.23
Dinotten valot tuli tänään ja ovat nyt latauksessa ja kohtsillään valmiina koeponnistusta varten. Yr.no lupaa ensi viikolle melkoisen karseaa keliä (http://www.yr.no/sted/Finland/Södra_Finland/Hyvinkää~656914/langtidsvarsel.html). Sunnuntaina olisi kivaa ilmaa tiedossa. Lentokentän kulma lähtöpaikkana sopii vallan mainosti. Minulle käy oikeastaan mikä päivä vain, joten tehdäänpä gallup.
Su (Tville)
Ma (Tville, Tniner)
Ti (Tville)
Ke (Tville, Tniner)
To (Tville, Tniner)
Pe (Tville, Tniner)
La ()
Su ()
Minä lähden huomenna valolenkille illalla Tour de Hyvinkää-hengessä. Ajattelin startata yhdeksän maissa ja ajella pari tuntia. Reittiajatelma: Lentokenttä-Tyninharju-Enduropätkät-Maaseutuoppilaitoksen takaiset polut-Sonninmäki-Kottiin. Ajokavereita otetaan vastaan.
Ehdotan Erkylä by Nightia keskiviikoksi.
Keskiviikko onkin paras ensi viikon päivistä. Sade ei haittaa. Laitetaan jurommat gummit alle. Pakko treenata edes vähän TdH:ta varten.
twentyniner
26.08.2012, 01.40
Kaivelen kanssa kiinanihmeet keskiviikoksi ja ilmestyn sokaisevana paikalle :)
TaitettaVille
26.08.2012, 11.37
Sittenhän lenkillä itä kohtaa lännen:
http://youtu.be/ny2VHPMA9YQ
Minulla on jokin fetissi jenkkituotteisiin. Hankin Dinotten XML-3 (http://store.dinottelighting.com/dual-xml-3-headlight-xml-3-light-engine-x-2-p175.aspx) setin, jossa on kaksi lamppua. Yhden lenkuran olen ehtinyt niillä tehdä ja ihan ok toimi.
-Perskele. Teillä taitaa olla sellaiset halogeenit ja lamppupaketit pyörissä kiinni, että kehtaako sitä pelkällä fikkarilla varustetulla pyörällä paikalle ilmestyäkkään...
Jonon hännillä kun ajelee niin taitaa olla kuin Kakkosnelosessa joskus; siällä mtn omia valoja tartte :)
Keskiviikko on vakavassa harkinnassa. Jyrkkä ehkä tässä vaiheessa.
Harkitsen myös vakavasti jarrumiehen paikkaa keskiviikkoiltana.
Jos muistan työvuoroni oikein, niin voisin myös ilmaantua paikalle.
TaitettaVille
28.08.2012, 21.34
Huomenna tähän aikaan pitäisi Erkylä by nigh-ajelulle tulijoiden vedellä pöksyjä jalkaan ja kypärää päähän. Yr.no lupailee illaksi poutaa. Lähtö lentokentän hoodeilta.
tuun, mutta mihin? hautausmaan kulmalle vaiko lentokentän nurkalle? hä?
TaitettaVille
28.08.2012, 22.48
tuun, mutta mihin? hautausmaan kulmalle vaiko lentokentän nurkalle? hä?
Lentokentän p-paikka. (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=Lentokent%C3%A4n+p-paikka&srs=EPSG%3A3067&y=6725594&x=384579&lang=fi) Vanha ja turvallinen lähtöpaikka. Hautausmaa oli minun aivopieru, jonka voimme haudata muiden kaltaistensa joukkoon ;).
Pöh :( Jää väliin meitsiltä Erkylä by nihgt. Onkin pidempi päivä duunissa kuin ennakkoon luulin. Ja olenko tullut oikeasti vanhaksi kun tuntuu että työpäivän jälkeen on takki ihan tyhjä eikä enerkiat riitä kuin läppärin + kaukosäätimen näpyttelyyn.
Tulen paikalle tuon lampunruppanani kanssa ja varaan oikeuden ajaa perässä!
Täältäkin jää nyt väliin lamppuajo.:(
Väsyttää nyt jo ja työt painavat päälle.
Kiitoksia porukalle ajoista ja pahoittelut jarrumiehen roolistani.
Nyt on kädet ja jalat kankeina.
Tämän vuoden TdH on sitten suoritettu (ja tulosluettelon mukaan Villekin ilmeisesti ulkoilutti jotakin pyörää tuolla - Bromptonia?).
Nyt pitäisi sitten keskittyä maastoon ja saada mäkikunto trimmattua etelä-Viron heinäpeltoja varten edes säälittävälle tasolle. Aikaahan on reilu kuukausi. Onko kenelläkään ajohaluja keskiviikoksi kello 18-20 välille? Enempää en pysty, koska juniorit pitää tuoda harrastuksesta kotiin. Lähtö ja maali minulla Hakakalliossa (Kivikonkierto 13). Ihan sama mitä ajetaan: pyörätietä, metsää tai jotain muuta. Kunhan vähän saadaan jotakin mäkiä mukaan, jotta tulee hiukan edes intervallia.
TaitettaVille
03.09.2012, 18.36
Tämän vuoden TdH on sitten suoritettu (ja tulosluettelon mukaan Villekin ilmeisesti ulkoilutti jotakin pyörää tuolla - Bromptonia?).
Bromptoniapa hyvinkin.
Nyt pitäisi sitten keskittyä maastoon ja saada mäkikunto trimmattua etelä-Viron heinäpeltoja varten edes säälittävälle tasolle. Aikaahan on reilu kuukausi. Onko kenelläkään ajohaluja keskiviikoksi kello 18-20 välille? Enempää en pysty, koska juniorit pitää tuoda harrastuksesta kotiin. Lähtö ja maali minulla Hakakalliossa (Kivikonkierto 13). Ihan sama mitä ajetaan: pyörätietä, metsää tai jotain muuta. Kunhan vähän saadaan jotakin mäkiä mukaan, jotta tulee hiukan edes intervallia.
Alustavasti kyllä kiinnostaa. Keskiviikot ovat pitkiä päiviä, joten pitää vähän järkätä työkuvioita.
... Onko kenelläkään ajohaluja keskiviikoksi kello 18-20 välille? ...
Ei pysty, ei kykene ... suunnistuskisat ja sitten kiiruusti koululle vanhempainiltaan.
sirrautio
04.09.2012, 21.14
Onko kenelläkään ajohaluja keskiviikoksi kello 18-20 välille? Enempää en pysty, koska juniorit pitää tuoda harrastuksesta kotiin. .
Haluja olis ja kalustokin on taas kunnossa, mutta ei kykene lähteen. Oliskos viikonlopulle mitään virityksiä lampuilla tai ilman?
TaitettaVille
04.09.2012, 21.53
Bromptoniapa hyvinkin.
Alustavasti kyllä kiinnostaa. Keskiviikot ovat pitkiä päiviä, joten pitää vähän järkätä työkuvioita.
Ei onnistunut. Olen kotona sen verta myöhään, että en ehdi mukaan. Sorry!
Ei haittaa. Kyllä mä yksinkin varmaan jonkun mäen löydän.:D
Eipä sitten ajettukaan mäkiä. Iltapäivällä kurkku oli vähän karheana, joten rullailin superkevyesti asvaltilla Riihimäkeen ja takaisin. Nyt täytyy vähän lepäillä ettei mitään pahempaa tulisi riesaksi. Hyvinhän tässä onkin mennyt kun koulut ovat alkaneen jo monta viikkoa sitten ja vielä eivät lapsetkaan ole saaneet mitään isompia pöpöjä raahattaua kotiin.
Haluja olis ja kalustokin on taas kunnossa, mutta ei kykene lähteen. Oliskos viikonlopulle mitään virityksiä lampuilla tai ilman?
Sunnuntaiksi mietteissä jokin pitkä lenkki, jos ei sada. Aamusta ajattelin lähteä kiertelemään kohti Oitin laavu (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=___________&srs=EPSG%3A3067&y=6738064&x=391399&lang=fi)a.
TaitettaVille
06.09.2012, 19.41
Sunnuntaiksi mietteissä jokin pitkä lenkki, jos ei sada. Aamusta ajattelin lähteä kiertelemään kohti Oitin laavu (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=___________&srs=EPSG%3A3067&y=6738064&x=391399&lang=fi)a.
Polkusia vai teitä pitkin? Jos vain mahdollisille ajokumppaneille passaisi, saattaisin lyödä kaksi kärpästä yhdellä iskulla ja ulkoiluttaisin Rouvaa ja pyörää samaan aikaan. Maastossa olemme hieman hitaita vielä, joten jossain kohdissa saattaa meitä joutua odottamaan. Sanokaa reilusti, jos ette halua tandemia lenkuralle taakaksi mukaan, niin siinä tapauksessa toimin herrasmiesmäisesti ja jätän rouvan kotiin.
Polkusia vai teitä pitkin?
Polkuisia pääasiassa
Jos vain mahdollisille ajokumppaneille passaisi, saattaisin lyödä kaksi kärpästä yhdellä iskulla ja ulkoiluttaisin Rouvaa ja pyörää samaan aikaan.
Ei oo tietoo ajokumppaneista, mutta lyödään ne kärpäset sillee yhellä ...
Maastossa olemme hieman hitaita vielä, joten jossain kohdissa saattaa meitä joutua odottamaan.
Niin muakin
Sanokaa reilusti, jos ette halua tandemia lenkuralle taakaksi mukaan, niin siinä tapauksessa toimin herrasmiesmäisesti ja jätän rouvan kotiin.
Onx toi jättäminen herrasmiäsjuttu?
sirrautio
07.09.2012, 21.20
Su reissu kiinnostas kyllä, mut liikkeelle ei pääse ku 10-11 aikoihin joten en taida mukaan ehtiä. Vai oliko millaisen visio aikataulusta?
Su reissu kiinnostas kyllä, mut liikkeelle ei pääse ku 10-11 aikoihin joten en taida mukaan ehtiä. Vai oliko millaisen visio aikataulusta?
Sorppa, mutta vähän myöhäiseksi menisi. Klo 9.00 olisi lähtö :oja aikaisemminkin mulle käy.
Sorppa, mutta vähän myöhäiseksi menisi. Klo 9.00 olisi lähtö :oja aikaisemminkin mulle käy.
-Lentokentän parkkiselta? Onko laavulla tarkoitus paistaa kyrsää tai kuluttaa muutoin aikaa? Klo 9 on OK mulle (jos saan pyörän tänään).
TaitettaVille
08.09.2012, 14.07
Olemme yhdeksältä lentiksen parkkiksella. Lähdemme mukaan tandemilla. Jos alkaa näyttää siltä, että olemme liian hitaita, jatkamme omia polkujamme pitkin "sinne ja takaisin". Makkaran mittainen tauko kääntöpaikalla kävisi mainiosti!
Edit: Myö tuuvvaan sinappi ja sytykkeet.
Olemme yhdeksältä lentiksen parkkiksella. Lähdemme mukaan tandemilla. Jos alkaa näyttää siltä, että olemme liian hitaita, jatkamme omia polkujamme pitkin "sinne ja takaisin". Makkaran mittainen tauko kääntöpaikalla kävisi mainiosti!
Edit: Myö tuuvvaan sinappi ja sytykkeet.
Määkin tuun sinne parkkikselle ysältä.
Määkin tuun sinne parkkikselle ysältä.
Olen tulossa myös! Pyörä kotiutettu.
twentyniner
09.09.2012, 07.49
Hyviä lenkkejä teille, minä menen nyt aamulenkuralle, klo 09 pitää olla työmaalla. Voisimme mennä joku ilta valolenkille, ehdotelkaa päiviä. Minulle ei kävisi mahdollisesti ma ja ti.
moukkasin päiviä, kun ke iltana vaimolla onkin meno ja minulla kotihommat :(
TaitettaVille
09.09.2012, 08.53
Hyviä lenkkejä teille, minä menen nyt aamulenkuralle, klo 09 pitää olla työmaalla. Voisimme mennä joku ilta valolenkille, ehdotelkaa päiviä. Minulle ei kävisi mahdollisesti ma,ti.ke .
Kannatetaan! Minulle käy ma ja ke. Tiistaina on vanhempainilta.
soittakaa jos laavulta on puut loppu, saan niitä sinne vartissa. tai tuutte hikiään käyttämään kaasugrilliä.
mulla maalaushommia tiedossa, eikä karkuun pääse
TaitettaVille
09.09.2012, 15.17
Emme älynneet kiittää jäsen Jioa lenkkiseurasta. Kiitos! Kivaa oli. Ehkäpä uskaltaudumme toistekin tandemilla mukaan.
Emme älynneet kiittää jäsen Jioa lenkkiseurasta. Kiitos! Kivaa oli. Ehkäpä uskaltaudumme toistekin tandemilla mukaan.
-Kiitoksia vaan itsellenne "repun lainasta" ja seurasta. Ja anteeksi nykyistä -petrattavissa olevaa- yleiskuntoani!
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.