Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Hyvinkään polut !

Sivut : 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 13 14 15

SimmiS
16.01.2014, 18.59
Just tulin Laken talvikenkien sovituksesta. Eip käy - niin ei käy. Masentuneena ei jaksa:(

Mull on keksittynä helppo tapa tehä hyvii lämmittimiä halvalla. Noi mun lopot on northvave celcius ja kokoo 45 jos tarttee testaa.

SimmiS
17.01.2014, 20.55
Huomen aamuna klo 10 lähden koluun keskustan polkuja. Ajoaikaa on varattu 3h mut luulen et 2 riittää. Onko mukaan lähtiöitä?

JaSa
17.01.2014, 21.17
Huomen aamuna klo 10 lähden koluun keskustan polkuja. Ajoaikaa on varattu 3h mut luulen et 2 riittää. Onko mukaan lähtiöitä?
Eiköhän mennä. Lähtökoordinaatit?

SimmiS
17.01.2014, 23.04
Eiköhän mennä. Lähtökoordinaatit?

Lähdetään könyyn uimalan p-alueelta.

JaSa
18.01.2014, 14.32
Mukavaa könyymistähän se oli siihen asti, qunnes muklu anto perix.

lansive
18.01.2014, 14.39
:confused:
Mikäz ny muklulle tuli?

SimmiS
18.01.2014, 15.31
Mukavaa könyymistähän se oli siihen asti, qunnes muklu anto perix.

Syvä osan ottoni. Muistutus kuolevaisuudesta on aina paikallaan. Ehdotan minuutin hiljaisuutta "kumin puhkeamiselle". Enpä ole koskan nähnyt aiemmin kun n. 7mm okasa sojotta renkaassa pystyssä. Luulin, että talvella tappajasepili olisi pahin vastustaja.

Jok tapauksessa huomenna on uusi lähtö seikkailuun keskustan tuntumassa. Lähtö suoritetaan Tapaininlinnan koululta klo 10.00. Perusturvallista kartturia emme valitettavasti saa mukaan joten allekirjoittanut koittaa keksiä sekä haastavia maastoja, että lyhyitä siirtymiä. Sen voin luvata että enskapätkiä ainakin survotaan.

JaSa
18.01.2014, 16.35
:confused:
Mikäz ny muklulle tuli?
Vapaarataassa paksut(-lti)? rasvat(-aa) ja tietäähän sen, mitä siinä pakkasella käy. Eikä siinä kaikki - löi tyhjää just kriittisessä paikassa ja persus putos siinä rytäkässä satulalle ja satulakannatin meni poikki. Hyvä, ettei ollut putki persiis. Ja ei siinä kaikki - putosin siitä stongan päälle. Nyt on rinnukset kipiät. Niin ja sitten toi Simmiksen mainitsema gummijuttu.
"ei päivää ilman vahinkoa"

Kahilati
18.01.2014, 20.11
Syvä osan ottoni. Muistutus kuolevaisuudesta on aina paikallaan. Ehdotan minuutin hiljaisuutta "kumin puhkeamiselle". Enpä ole koskan nähnyt aiemmin kun n. 7mm okasa sojotta renkaassa pystyssä. Luulin, että talvella tappajasepili olisi pahin vastustaja.

Jok tapauksessa huomenna on uusi lähtö seikkailuun keskustan tuntumassa. Lähtö suoritetaan Tapaininlinnan koululta klo 10.00. Perusturvallista kartturia emme valitettavasti saa mukaan joten allekirjoittanut koittaa keksiä sekä haastavia maastoja, että lyhyitä siirtymiä. Sen voin luvata että enskapätkiä ainakin survotaan.

Lähden mukaan eli tulen huomenna klo kymmeneksi Tapainlinnan koululle.

lansive
18.01.2014, 21.20
satulakannatin meni poikki. Hyvä, ettei ollut putki persiis. Ja ei siinä kaikki - putosin siitä stongan päälle. Nyt on rinnukset kipiät. Niin ja sitten toi Simmiksen mainitsema gummijuttu.

Jos on kiirettä uusille osille niin hihkaise. Mulla on varastossa vaikka mitä ylimääräistä joka joutaa lainaan tai vaihtamaan omistajaa.

Huomenna varmaan hyrräilen rauhallisesti jälkikasvun kanssa. Tänään ainakin vielä tuntuu siltä, että huomenna jo varovaisesti uskaltaa ajella.

JaSa
20.01.2014, 15.05
Kiitos tarjouksesta. Ei ole kiirus.

SimmiS
22.01.2014, 17.58
Viikvjielä, onloppu tulee. Oletko valmis?

Minä en :(

Vieläkö murjotus jatkuu??
Saitko ammattiapua räikkään ja istuintukeen??

Minulla olisi mahdollisuus lähtee retkiajelulle la-aamuna Klo 8,9,10 tahi jotain siitä välistä. Mielessä kävi Oitin kauempi ja lämpimämpi rillikota. "Järkevällä pakkasrajalla"

Ja sit su-aamuna lähtö 8,9,10 tahi jotain "kammet pyörii" ja kotona klo 13.00 "tyttöjen lähtö klo 14"

Mikä on innostus vko loppu reippailuun pyörän kanssa? Tähän Oulun poika sanos. Kekä lähtee mukkaan? Tahi sitten. Ookko nää mukana?

JaSa
22.01.2014, 23.20
EI :mad:

Tohtori Toikka antoi asiantuntevaa apua - pyörä kunnossa

... Mielessä kävi Oitin kauempi ja lämpimämpi rillikota. "Järkevällä pakkasrajalla
Rillikota kaukana. Flättipolkimin hidasta touhuu. Lukoilla tarttee akkupohjalliset - riittäkö akut - kas siinä meillä problemi. Odotellaan putooko "Järkevälle pakkasrajalle".

Mikä on innostus vko loppu reippailuun pyörän kanssa?
Intoo joo, mut toi pakkanen ja puutteellinen kenkävarustus ...

Kahilati
23.01.2014, 17.21

Minulla olisi mahdollisuus lähtee retkiajelulle la-aamuna Klo 8,9,10 tahi jotain siitä välistä. Mielessä kävi Oitin kauempi ja lämpimämpi rillikota. "Järkevällä pakkasrajalla"

Ja sit su-aamuna lähtö 8,9,10 tahi jotain "kammet pyörii" ja kotona klo 13.00 "tyttöjen lähtö klo 14"

Mikä on innostus vko loppu reippailuun pyörän kanssa? Tähän Oulun poika sanos. Kekä lähtee mukkaan? Tahi sitten. Ookko nää mukana?

Minulle kävisi lähtökohtaisesti sunnuntai aamu. Suunta vapaa.

SimmiS
23.01.2014, 20.15
Minulle kävisi lähtökohtaisesti sunnuntai aamu. Suunta vapaa.

No nyt näyttää hyvältä.

LA ja SU ajetaan lenkkiä, joka tapauksessa. Lähdöt on aamusta ja suunta on vielä mietinnässä "max. 10 km +-2km Hyvinkäältä. Ainakin pyssymiehen luokse ollaan menossa etsimään uusia uria.
Seuraa tilannetta niin huomenna selviää tarkempi aikataulu ainakin lauantain lähtöön.

lansive
23.01.2014, 21.57
Lauantai kiinni. Sunnuntai jyrkkä ehkä.

Make79
24.01.2014, 15.45

Su aamuna voisin mukaan tulla.. Oisiko ne jokelan löytymättömät kalliot liian kaukana? Paluumatkalla sitten pyssymiehen reviirille?

sma
24.01.2014, 19.12
Smoi
lauantaina perheellistä ohjelmaa valoisa aika, mutta sunnuntaina pitää päästä ajamaan aamusta.

Hankitko jasa Laket?

SMa

SimmiS
24.01.2014, 19.13
Su aamuna voisin mukaan tulla.. Oisiko ne jokelan löytymättömät kalliot liian kaukana? Paluumatkalla sitten pyssymiehen reviirille?

Onhan ne tuol puolen Jokelaa ja siin mieles kaukana. Mut katellaan mitä keksitään.

SimmiS
24.01.2014, 19.15
Huomen aamuna lähden klo 9:30. Lähteekö kukaan mukaan vai säntäänkö yksin?

KSU
24.01.2014, 20.14
Voisin lähtee mukaan jos ei älytön pakkanen. Mistä ajattelit starttailla?

SimmiS
24.01.2014, 21.05
Voisin lähtee mukaan jos ei älytön pakkanen. Mistä ajattelit starttailla?

Sutastaan matkaan tapaininlinnan koululta. Mikä on pakkasraja? Lupaili huomiseksi 12 mutta saapas nähhä mihin korkeuteen elohopee nousee. Ja jotta viisastelijat ei pääse sanoon niin tiedän elohopeeta ei ole käytetty moneen hetkeen ;)

JaSa
24.01.2014, 22.04
Huomen aamuna lähden klo 9:30. Lähteekö kukaan mukaan vai säntäänkö yksin?
Lähtee mukaan.

SimmiS
24.01.2014, 22.44
Lähtee mukaan.

Det är bra. Se hjuvå ån.

JaSa
24.01.2014, 22.52
... Mielessä kävi Oitin kauempi ja lämpimämpi rillikota. "Järkevällä pakkasrajalla"
...
?
Nyt ei oo pakkasrajaa :) Käväsin tänään hi5bikessa hakemassa Laket. Testilenkki tehtynhä. Kyl ol lämpimät kengät. Tosin Mutikselta saaduilla spessiaalisukilla varmaan osansa.
Nyt voidaan lähteä maggaran paistoon.

SimmiS
24.01.2014, 23.22
Nyt ei oo pakkasrajaa :) Käväsin tänään hi5bikessa hakemassa Laket. Testilenkki tehtynhä. Kyl ol lämpimät kengät. Tosin Mutikselta saaduilla spessiaalisukilla varmaan osansa.
Nyt voidaan lähteä maggaran paistoon.

Nyt tuli tenkka påå. Nua naiset lähtöö huomenna lenksulleen klo 14 notta mulla on kotiintuloaika. Jos Oittiin mentäs niin keskari pitäis olla 25 ja siinä ei ole etes nakki taukoo.

Nyt joudutaan tyytyyn johonkin ihan muuhun. Aikaa on käytössä 3,5 mellan 4 timmar. Jätetään notskit tekemättä, mutta rieskat ja lämpimät juomat kyllä ehitään siemasta. Mulla on mielessä joko Hyvinkään kierto tahi sitten Sveitsin trackaaminen.

JaSa
24.01.2014, 23.35
Potut pottuina ;) - muistaakseni joku heitti "kokeilumielessä" makkaralenkin Oittiin.
Sitä saa, mitä tilaa...:cool:

JaSa
24.01.2014, 23.51
... mielessä joko Hyvinkään kierto tahi sitten Sveitsin trackaaminen.
Kierto jep, Sveitsi Jep.

SimmiS
25.01.2014, 17.52
Reissu tuli tehtyä ja yksinkään ei tarvinnut ajaa. Kiitos seurasta.

Kuten oli puhetta niin naisilla on nyt oma foorumi.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?50456-Hyvink%E4%E4n-polut-NAISET-!!
Te jotka luette näitä höpinöitä voisitte tarkistaa. Onko kotijoukoissa naisia jotka ovat vailla maastopyöräilyseuraa. Oli sitten pitkäaikainen harrastaja tahi vasta harkitseva. Lenkkien pituus ja tempo vaihtelee reippaasta - rauhalliseen.

Ja sitten asiaan. Tänään oli hyvä sää ja jokainen puki liikaa. Pakkanen oli lähtiissä 15°C ja palatessa vain 8°C. Huomenna lähdetään taas liikkeelle. Tapaininlinnan koululta klo 9.00 paikan päällä sitten katsellaan ketä tulee ja mihin mennään. Jokela/pyssymies on kovassa huudossa.

JaSa
25.01.2014, 18.43
... Huomenna ... ketä tulee ....
Miettii ........

...Jokela/pyssymies on kovassa huudossa
Harvinaisen totta

JaSa
26.01.2014, 16.56
Polkuja lähdettiin skouttaamaan ja löydettiinhän niitä. Itse tykkäsin, vaikka meni vähän pieneksi ajoittain. Hyvää vääntämistä.

SimmiS
26.01.2014, 18.52
Polkuja lähdettiin skouttaamaan ja löydettiinhän niitä. Itse tykkäsin, vaikka meni vähän pieneksi ajoittain. Hyvää vääntämistä.

Hyvää settiä oli ja uusia uriakin löyty. Tosin kesällä sitten nähdään mahtuuko poluille kun lehti on puussa. Kiitos vielä kaikille mukana olleille.

Kahilati
26.01.2014, 21.25
Hyvää settiä oli ja uusia uriakin löyty. Tosin kesällä sitten nähdään mahtuuko poluille kun lehti on puussa. Kiitos vielä kaikille mukana olleille.

Kiitos vetureille. Suunta ja polut olivat minulle ihan uusia. Jostain syystä otti enemmän kunnon päälle kuin parilla aikaisemmalla lenkillä, ehkä nastarenkaat vastusti :)

JaSa
27.01.2014, 22.01
Ens viikonloppuna vois olla lähtee retkueelle Usmiin-kö? Maja/kanttiini on auki http://hyvinkaanlatu.sportti.info/?x103997=290940

http://hyvinkaanlatu.sportti.info/@Bin/274898/IMG_5897.jpeg

Mehua, Kaffeeta, pullaa ... . Makkaran paistoa tietty - jossakin:p

SimmiS
28.01.2014, 00.11
Ens viikonloppuna vois olla lähtee retkueelle Usmiin-kö?.......
Mehua, Kaffeeta, pullaa ... . Makkaran paistoa tietty - jossakin:p

No mikä jottei. Voipi olla, että tuona aikana on poluilla tunkua. Tosin ohi aina pääsee kun menee isolla syötöllä. Mulla on budjetoitu aikaa seuraavasti.
Lauantaille klo 13-18 ja sunnuntaina heti aamusta klo13 saakka.

Kahilati
29.01.2014, 10.30
No mikä jottei. Voipi olla, että tuona aikana on poluilla tunkua. Tosin ohi aina pääsee kun menee isolla syötöllä. Mulla on budjetoitu aikaa seuraavasti.
Lauantaille klo 13-18 ja sunnuntaina heti aamusta klo13 saakka.

Minä pääsen lähtemään sunnuntaina mukaan. Usmi ja vierailu ulkoilumajalla kuulostaa suunnitelmalta, säänkin puolesta kelpaa lähteä- ennusteen mukaan vain viisi astetta pakkasta.

SimmiS
31.01.2014, 22.00
Huomenna on ensimmäinen toista ja se tarkoittaa notta http://www.kilometrikisa.fi/ on alkanut. Lähden huomenna jahtaamaan kilsoja pitkin metsiä. Starttaan siis la 1.2 Tapaininlinnan koululta klo 13. Vauhti on reipasta ja valot kannattaa ottaa mukaan. Sitä kun ei tiedä jos vaikka pimeys yllättää.

JaSa
31.01.2014, 22.31
En tuu lauvantaina- seoon varma :mad:
Enkä taida tulla suntaina - kerpele :mad: Alaselkä vihottelee, eikä nyt pysty noihin reippaisiin kilometrikisa vauhtiloihin.

Make79
31.01.2014, 22.42
Huomenna on ensimmäinen toista ja se tarkoittaa notta http://www.kilometrikisa.fi/ on alkanut. Lähden huomenna jahtaamaan kilsoja pitkin metsiä. Starttaan siis la 1.2 Tapaininlinnan koul
ulta klo 13. Vauhti on reipasta ja valot kannattaa ottaa mukaan. Sitä kun ei tiedä jos vaikka pimeys yllättää.

Huomen ei paase mut sunnuntaina mukana jos lunssa helpottaa.. aja huomen pitkaa ja kovaa ni on su kyyti mulle sopivaa..

SimmiS
01.02.2014, 19.44
Huomen ei paase mut sunnuntaina mukana jos lunssa helpottaa.. aja huomen pitkaa ja kovaa ni on su kyyti mulle sopivaa..

No nyt on jattu 42km. Aluksi sudittiin polkuja ja se oli aika raskasta. Kuvio täytty puuterilumesta ja sitäkautta takanakki suti jos ajo isolla syötöllä. Alamäissä harvemmin oon taluttanu mut nyt oli jyrkässä alamäessä pakko. Eturengas ei pitäny vaan mentiin kuin suksi lumessa. Seuraavaksi siirryttiin latupohjiin. Tie leveni mutta yhtä heikko pito. Teitäpitkin ajaminen oli melko sukkelaa.

Onko JaSa tikissä? Lähdössä huomenna?

Jos Usmiin on halua niin tunkkaamiseen kannattaa varautua. Muutoinkin ajo on hidasta.

Kahilati
01.02.2014, 20.57
Minulle käy Usmi suunnaksi, täytyy sitten valita vähän helpompia reittejä jos kovin vastustaa. Onko lähtöajasta ja -paikasta vielä päätöstä?

JaSa
01.02.2014, 20.59
... Onko JaSa tikissä? Lähdössä huomenna? ....
Tikissä, mutta huonossa sellaasessa. En taida nyt lähtee kilomeetrikisaan - jotain pientä pyörittelyä kuitennii :cool:

SimmiS
01.02.2014, 21.25
Minulle käy Usmi suunnaksi, täytyy sitten valita vähän helpompia reittejä jos kovin vastustaa. Onko lähtöajasta ja -paikasta vielä päätöstä?

Lähdetään huomenna klo 8.30 uimalan parkkipaikalta.

Onko tarkoitus ottaa makkarat mukaan?

SimmiS
01.02.2014, 21.27
Tikissä, mutta huonossa sellaasessa. En taida nyt lähtee kilomeetrikisaan - jotain pientä pyörittelyä kuitennii :cool:

Ei sitä huomenna hamstrata kilsoja. Mut päästäänks me sinne majalle joteskii? Kyl varmaan jos kartturi löytyy.

JaSa
01.02.2014, 22.13
Tässä kartturit:)
http://www.hyvinkaa.fi/Tiedostot/AYR_Kartat_paikkatieto/Teemakartat/Latukartta2014.pdf
tai
http://www.hyvinkaa.fi/Tiedostot/AYR_Kartat_paikkatieto/Teemakartat/Kytäjä_Usmi_Ulkoilualue_2013.pdf

SimmiS
01.02.2014, 22.53
Tässä kartturit:)
http://www.hyvinkaa.fi/Tiedostot/AYR_Kartat_paikkatieto/Teemakartat/Latukartta2014.pdf
tai
http://www.hyvinkaa.fi/Tiedostot/AYR_Kartat_paikkatieto/Teemakartat/Kytäjä_Usmi_Ulkoilualue_2013.pdf

Näillä mennään ja loput sovelletaan. Ottakaa evästä mukaan. Koskaan ei tiedä mitä sattuu.

JaSa
02.02.2014, 21.37
Kahdella läskillä ja kahdella rimpulalla ;) liikkeellä.

Olihan hienoa ilma.

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=12063&d=1391365128

... Ottakaa evästä mukaan ...

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=12062&d=1391364867

Kiitokset
"Kartturi"

SimmiS
02.02.2014, 22.39
Kiitos seurasta.

Ilman kartturia oltais varmaan kierretty järveä ilman järkeä ympäri ja palattu samaa uraa takas.
Eväät oli erittäin maukkat. Saattoi tosin johtua umpihankipyöräilystä. Nälkä nääs on paras mauste.

SimmiS
02.02.2014, 23.10
Nyt ku on hieno vko loppu setti vedetty niin katse kääntyy jo tiistaille. Olisko intoo lähtee hamstraan kilometrejä ti iltana klo 17 ?

JaSa
03.02.2014, 15.26
Katse käännetty tiistain suuntaan ja "epävarma kartturi" kyselee:
- poluillekö?
- mihinkö suuntaankö?
- paljonkö meinasitkö käyttää aikaa?

lansive
03.02.2014, 16.04
Tiistaina ei pääse. Katseet kääntyvät minulla jo tulevaan sunnuntaihin.

Keskiviikkona tosin näyttäisi tulevan sen verran pakkasta, että pitää illalla käydä paikallisilla poluilla koeponnistamassa Wölvhammerit. Jos vaikka nyt alkaisi varpaatkin tarkenemaan pakkaskelissä.

JaSa
03.02.2014, 16.47
... pitää illalla käydä paikallisilla poluilla koeponnistamassa Wölvhammerit...
Kummat ostit- Fasterkattit vai SPDeeet?

lansive
03.02.2014, 17.02
Ihan piti ne parhaiten eristetyt SPD-töppöset ostaa. Noissa jos ei tarkene niin sitten ei vaan voi ajaa kylymällä. Luulen kyllä että tarkenee.

SimmiS
03.02.2014, 20.18
Ihan piti ne parhaiten eristetyt SPD-töppöset ostaa. Noissa jos ei tarkene niin sitten ei vaan voi ajaa kylymällä. Luulen kyllä että tarkenee.

Olennaista ei ole kenkien merkki vaan hyvät lämppärit.

SimmiS
03.02.2014, 20.22
Katse käännetty tiistain suuntaan ja "epävarma kartturi" kyselee:
- poluillekö?
- mihinkö suuntaankö?
- paljonkö meinasitkö käyttää aikaa?

Poluilleppa hyvinkin ja sunnalla ei ole väliä. Aikaa käytetään sen verran kun kivalta tuntuu. Ei ole spexiä reissulle. Tärkeintä on polttaa vko lopun herkkurengas mahan ympäriltä.

JaSa
04.02.2014, 13.21
Lähteminen vielä vaiheessa. Pitäisi saada se rengas aikaiseksi ennen lähtöä. Ilmootellen vieläkin myöhemmin.

SimmiS
04.02.2014, 13.22
Lähden tänään Puolimatkan koululta klo 17:00. Keli vaikuttaa liukkaalta ja nastoja ei ole. Tiedossa on siis epävakaata ja hauskaa menoa.

SimmiS
04.02.2014, 13.23
Lähteminen vielä vaiheessa. Pitäisi saada se rengas aikaiseksi ennen lähtöä. Ilmootellen vieläkin myöhemmin.

Auttaako jos siirretään 30 min.

JaSa
04.02.2014, 13.35
Sei auta. 123456789

JaSa
04.02.2014, 16.37
Tulossa kaikesta huolimatta.

JaSa
04.02.2014, 22.44
@SimmiS; kiitos aurauksesta. Epävakaata ja hauskaa oli meno kuten lupailit.

SimmiS
04.02.2014, 23.57
Kiitokset seurasta ja hauskaa oli.

Nyt jos intoa löytyy niin latu on avattu. Puolimatkankatu-enskaa lantalyseolle-petkelsuon pitkospuut-7-velj.reittiä hyyppäräntielle
Eikä kannata pelästyä vaikka välillä näyttäs, että siellä olis kiemurrellu boa poikineen. Ehei. Siellä oli veljekset BFL ja Floater.

SimmiS
06.02.2014, 21.29
Lauantain sääennuste ei ole mikään paras mahdollinen, mutta sää kuitenkin.:seko: Lähden ajamaan aamusella Oitin suuntaan "vahva ehkä".
Onko mukaan lähtiöitä. Speksi on auki joten, jos lähdet mukaan niin lähtöpaikka ja aika on vielä ehdotuksia vaille lukossa.:cool:

JaSa
07.02.2014, 09.38
Lähtö vielä vähän vaiheessa "vahava ehkä".
^ onko "aurauskalusto" jo kunnossa, ettei rissat rassaa?

Kahilati
07.02.2014, 11.27
Lauantain sääennuste ei ole mikään paras mahdollinen, mutta sää kuitenkin.:seko: Lähden ajamaan aamusella Oitin suuntaan "vahva ehkä".
Onko mukaan lähtiöitä. Speksi on auki joten, jos lähdet mukaan niin lähtöpaikka ja aika on vielä ehdotuksia vaille lukossa.:cool:

Onko sunnuntaiaamun osalle vielä mitään suunnitelmia?

SimmiS
07.02.2014, 18.09
Onko sunnuntaiaamun osalle vielä mitään suunnitelmia?
Kahtelin ennustusta ja näyttää, että sade kuihtuu ja baana on aamusta vapaa. Lumi painuu ja mieleen tulee umpihankiheitto Oitin tasaisella maastolla. Laitan tänään takahutlarin ja puut mukaan. Siis makkaralenkkiä puskee. Tosin vielä ei tietä onko eväänä sitten mitä? Jos Oittiin mennään pitää aikaa varata 6h. Lähtö vois olla klo 9. Alttarikiveltä -2min ja parkkis tasalt.

Lähtö vielä vähän vaiheessa "vahava ehkä".
^ onko "aurauskalusto" jo kunnossa, ettei rissat rassaa?

Tänä iltana olen yksinäinen pyörätohtori kun lapset on mummolassa ja vaimo saunaillassa. Laitan zrissat kuntoon ja viritän uuden ajo asennon.

lansive
07.02.2014, 18.21
Alustavasti sunnuntai kuulostaa hyvältä. En vain vielä tiedä onko minulla parempaa tekemistä silloin. Sen kuulee kun pääsee kotiin keskustelemaan päättävien tahojen kanssa.

Make79
07.02.2014, 19.43
Su oittiin voisin lahtea ainakin alkumatkaan jarruksi.. oisko siel jo piikkirengas kelit.?

SimmiS
07.02.2014, 20.02
Mulla män päivät sekas. Siis aattelin huomen aamua LAUANTAINA.
Kahtelin ennustusta ja näyttää, että sade kuihtuu ja baana on aamusta vapaa. Lumi painuu ja mieleen tulee umpihankiheitto Oitin tasaisella maastolla. Laitan tänään takahutlarin ja puut mukaan. Siis makkaralenkkiä puskee. Tosin vielä ei tietä onko eväänä sitten mitä? Jos Oittiin mennään pitää aikaa varata 6h. Lähtö vois olla klo 9. Alttarikiveltä -2min ja parkkis tasalt.

Toki sunnuntainakin lähden aamusta matkaan vaan katellaan sitä huomenillalla tarkemmin.

JaSa
07.02.2014, 20.27
^Olen joko tai eli
Alttarikiveltä -2min ja parkkis tasalt.

Kahilati
07.02.2014, 20.30
Mulla män päivät sekas. Siis aattelin huomen aamua LAUANTAINA.

Toki sunnuntainakin lähden aamusta matkaan vaan katellaan sitä huomenillalla tarkemmin.

Minä lähden sunnuntaina mukaan, suunta minun puolestani vapaa. Mielellään aamusta liikkeelle.

SimmiS
07.02.2014, 20.37
^Olen joko tai eli
Alttarikiveltä -2min ja parkkis tasalt.

Jeeee. Läskit pakkiparit liikenteessä taas. Lähen hakeen maggaraa ja laitan pulloon jotin hyvää.

JaSa
07.02.2014, 20.37
Lähetäänkö vähän aikaisemmin, jos ei muita tulijoita, q me kax läskiiiii?
VAIN ONKO lauantaiksi muita tulijoita?

SimmiS
07.02.2014, 20.55
Lähetäänkö vähän aikaisemmin, jos ei muita tulijoita, q me kax läskiiiii?
VAIN ONKO lauantaiksi muita tulijoita?

Mulle käy sekä aikaisempi että tulijat. Oisko 8 mitä? Selänne:)

JaSa
07.02.2014, 21.42
Joo kyllä tonne mahtuis polulle ja tulien ääreen.
Kasi hyvä, jos ei muita ehdotuksia, joko myöhäs- tai aikas-empiä.

sma
07.02.2014, 21.51
Eväsretki Oittiin kuulostaa hyvältä. Mun pitäisi olla kotona kello 13, eli 6 tuntia ei oikein onnistu.
Kävin äsken lenkillä ja ainakaan tänään ei nastoille ollut mitään tarvetta.

SimmiS
07.02.2014, 22.03
Eväsretki Oittiin kuulostaa hyvältä. Mun pitäisi olla kotona kello 13, eli 6 tuntia ei oikein onnistu.
Kävin äsken lenkillä ja ainakaan tänään ei nastoille ollut mitään tarvetta.

Jos 7.35 lähtee ja sma ottaa paluumatkalla loppu kirin tarvittaessa. Aika ohut suunnitelma mut toimii. Mitä tähän kommentoi veljet.

P.s. asensin just kaasupumpun takahutlariin. Nysse aukee itestään ja pysyy ylhäällä.

sma
07.02.2014, 22.44
7.35 on kyllä aikainen herätys, mut jos sopii teille niin ok.

JaSa
07.02.2014, 22.55
Jos kerran smör..., eiqu sma, niin kyl määkin.
eli onx se sitten 7.33 alttarikiveltä ja 7.35 parkkis?

SimmiS
07.02.2014, 22.59
Jos kerran smör..., eiqu sma, niin kyl määkin.
eli onx se sitten 7.33 alttarikiveltä ja 7.35 parkkis?

Roger.

Hullua ei pitäs yllyttää.

Aamulla ennen sian pieremää nähdään ja valot voi olla tarpeen tahi sitten ei.

sma
07.02.2014, 23.01
Aamulla nähdään

SimmiS
08.02.2014, 15.58
Oitissa käytiin ja raskasta oli. Keskari oli kuitenkin mov.ave. 10.44km/h. Kusetuspolkua oli melko paljon ja loput umpihankee. Eipähän oo aikoihin noin aikasteen lähetty. Kiittipelist pyöräilijät.

Huomen aamuna taas mennään. Tänään oli sellanen keli, että läski rules. Ny pitää miettii sellanen reitti, että noi kaposemmatkin renkaat pärjää. On meinaan käärme kelit ja mitä enemmän lauhtuu ja loskaa tulee nii vaikeemmaks menee. EHDOTUKSIA!!!

SimmiS
08.02.2014, 17.59
Homiset aikataulut on selvinneet ja allekirjoittanut palaa kotia klo12.30. Notta ehtii ajaa pitkän matkan niin lähden sutkuttamaan klo 8.00.
Ja samalla kun kirjottaa niin alkaa reittikin selvitä. Lähden Uimalan parkkikselta 》hyppyrimäen liepeille katsomaan muistomerkkiä》laskeudun koiraradan suolle 》Hyyppärän tietä pitkin 7-veljeksen uralle kohti pitkospuita 》katson kelloon ja valitsen tod näk Rajamäen suunan. Vauhtia pidetään yllä jotta kilometrejä tule riittävästi.

Evästä mukaan, mutta nuotiota tuskin tehdään. Ainakin puut jätän kotia.

Peesaajat huutakaa hep.

sma
08.02.2014, 19.19
Sää ei tänään suosinut laiha pyöriä metsässä jossa ei ollut tallattuja polkuja. Tulin kotiin riksu suolijärvi piilolampi usmi reittiä ja vähänkin jos oli ylämäkeä tai aukeampi paikka niin joutui taluttamaan tuolla metsässä. Saattaa olla että 7 veljeksen noppo osuudella on niin paljon metsää että pääsee ajamaan. Tallatut polut auttavat etenemistä kovasti.

Kahilati
08.02.2014, 19.56
Homiset aikataulut on selvinneet ja allekirjoittanut palaa kotia klo12.30. Notta ehtii ajaa pitkän matkan niin lähden sutkuttamaan klo 8.00.
Ja samalla kun kirjottaa niin alkaa reittikin selvitä. Lähden Uimalan parkkikselta 》hyppyrimäen liepeille katsomaan muistomerkkiä》laskeudun koiraradan suolle 》Hyyppärän tietä pitkin 7-veljeksen uralle kohti pitkospuita 》katson kelloon ja valitsen tod näk Rajamäen suunan. Vauhtia pidetään yllä jotta kilometrejä tule riittävästi.

Peesaajat huutakaa hep.

Lähden mukaan. Jos on kapeille renkaille kovin vaikea ja raskas keli niin täytyy sitten jossain kohdassa lähteä kotia kohti. Tavoitteena kuitenkin pysyä koko matka mukana.

JaSa
08.02.2014, 21.19
Roger.
Hullua ei pitäs yllyttää...
en tunnusta, vaikka olin mukana

Oitissa käytiin ja raskasta oli. Keskari oli kuitenkin mov.ave. 10.44km/h. Kusetuspolkua oli melko paljon ja loput umpihankee.
Jep raskas lenksu OITTIIN. Mitä sitä ei tekis, jos saa grillimakkaraa.

Homiset aikataulut...

Peesaajat huutakaa hep.
Ei grillausta - ei reissua :( En peesaa, enkä huuda:rolleyes:

Make79
08.02.2014, 22.12
Lähden mukaan. Jos on kapeille renkaille kovin vaikea ja raskas keli niin täytyy sitten jossain kohdassa lähteä kotia kohti. Tavoitteena kuitenkin pysyä koko matka mukana.
Samoin evain tulossa mukaan..

lansive
08.02.2014, 22.46
Mukana jos herään ajoissa. Ilta meni vaimon autoa, anteeksi - Opelia, rassatessa eikä hajonnut pakoputki edes suostunut irtoamaan. Tekisi kyllä hyvää päästä vähän haukkamaan raitista ilmaa.

JaSa
09.02.2014, 20.47
...vauhtia pidetään yllä jotta kilometrejä tule riittävästi...
No tulkos niitä k-metrejä - riiiiittävästi? Tais olla pliukasta ja märkää?

SimmiS
09.02.2014, 22.24
No tulkos niitä k-metrejä - riiiiittävästi? Tais olla pliukasta ja märkää?
Nihkeesti tuli. Liukasta oli. Sohjo teki kelistä raskaan. Ei edes läskillä pystynyt ajaan keskiviikon uraa pitkin. Polun pohja sortui kokoajan ja etunakki haukkas puolelta jos toiselta. Sää oli muuten hyvä.

SimmiS
10.02.2014, 22.30
Huomenna taas mennään. Onko innokkaita lähtiöitä? Reitti kulkee teitä pitkin ja aina kun sopiva polku osuu kohalle niin sinne. Missään ei käydä mikkekkään ei mennä, mutta kaikkialla ajetaan. Lähtöpaikka ja aika sovittavissa.

JaSa
10.02.2014, 22.53
BFL turhan liukas tolle alustalle ja sitäpaitsi oon sokurista.

SimmiS
13.02.2014, 14.51
Menen illalla ajeleen ja testaamaan pohjallisia. Lähteekö peesaajia tahi vetäjiä.

Make79
14.02.2014, 14.41
Menen illalla ajeleen ja testaamaan pohjallisia. Lähteekö peesaajia tahi vetäjiä.

Monelta meinasit mennä ja kuinka pitkästi?

SimmiS
14.02.2014, 14.54
Monelta meinasit mennä ja kuinka pitkästi?

Kävin jo eilen. Kohta lähden Joensuuhun pohjosen leirille pariksi päivee.

SimmiS
19.02.2014, 13.42
22.2. Lauantaina lähden synttäriseikkailulle metsään. Lähtö on aamulla klo 8.00 ja suunta on hieman hakusessa. Onko peesaajia lähdössä?

Kahilati
19.02.2014, 15.19
22.2. Lauantaina lähden synttäriseikkailulle metsään. Lähtö on aamulla klo 8.00 ja suunta on hieman hakusessa. Onko peesaajia lähdössä?

Mahdollisesti kyllä, tarkennan viikonlopun lähestyessä.

JaSa
20.02.2014, 21.30
EHOTTOMASTI lähden lavvantaina. Lähtökoordinaatteja odotellen.
Kävin tänään Sveitsin suon poluilla. Polut hyvässä kunnossa, mutta jäisiä. Muutama uusi polkukin tuli ajettua.

lansive
20.02.2014, 22.03
Päivystystä lauantaina ja sunnuntaina pakollista sosiaalisuutta. Huomenna ehkä illalla johonkin kaatuilemaan?

JaSa
20.02.2014, 23.10
Makkaranpaistoretkueetkin Oittiin ovat uhan alla, kun polustot häviää soraksi ja suoja-alueiksi.:mad:

Meinaavatten tuulivoimaloita (http://h[/COLOR) (http://hameenliitto.fi/fi/ajankohtaista/kaavaluonnoksen-tuulivoimalat-puhuttavat-eniten )tonne Hausjärven puolelle, parhaille kangaspoluille. Vasemman puoleinen kartta on etelä Suomen maakuntien laatimasta kartasta, potentiaalisesta merkittävästä tuulivoiman sijoituspaikasta. Piirsin karttapohjalle "noin rajat" punaisella, jotta selvemmin näkee mistä alueesta on kyse.

Lisäsin vihreällä karttaan nykyiset soranottoalueet tulevine laajennuksineen ja sinisellä aiotun soranottoalueen, joka toistaiseksi on jäissä.

Palautetta saa laittaa:
http://hameenliitto.fi/fi/2.vaihemaakuntakaava / https://e-lomake.fi/lomakkeet/3564/lomake.html

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=12129&d=1392926129

JaSa
20.02.2014, 23.29
Päivystystä lauantaina ja sunnuntaina pakollista sosiaalisuutta. Huomenna ehkä illalla johonkin kaatuilemaan?
Jos nyt yrittäis oleen tän vuoden ilman kirurgisia toimenpiteitä, ja qu
todennäköisyys kaatumiselle on tosiaan liian suuri, ja qu
huomenna tulee toi Ruottimatsikii, ja qu
joutuu ottamaan kisajuomaa.

Niin piti sanoman, etten ole lähdössä:o

kry
21.02.2014, 17.04
Jonkinlaiselle lenkille lähdössä huomenna, onko suunta jo varmistunut? Ei läskit nastat alla, joten jäiset polut jees.

SimmiS
21.02.2014, 18.33
Jonkinlaiselle lenkille lähdössä huomenna, onko suunta jo varmistunut? Ei läskit nastat alla, joten jäiset polut jees.

Kyllä vain ja olen todella huolestunut tuosta JaSa:n kirjoitelmasta. Siispä retkikunta suuntaa tarkastamaan tuulivoimala alueita. Tämähän luonnollisesti tarkoittaa, että suunta on Oitti ja se kauempi grillimaja. Lähtöpaikka alttarikivi 7:57 ja parkkis 8:00. Viimeksi siellä oli polkuja todella paljon auki. Suorastaan hämmästelin tuota polkuverkostoa keskellä ei mitään.

Huom!!! Listalla tällä hetkellä on.
Kahilati "vahva ehkä"
JaSa "EHOTTOMASTI"
kry "empii"
Kuka muu mikä "Cheek"?

Minä tuon Hirviryynärin/kuski "Makkara pitää miehen kaidalla polulla" ja muut herkut. Leipää en tuo koska se pitää miehen tiellä. Me maastopyöräilijät vihamme teitä ja suosimme polkuja. Teille vieraille jää tuotavaksenne hyvä seura ja omat juomat. Itse otan ainakin oluen. :rolleyes:

Matkaa tuolle reissulle tulee n.55km ja keskari on ollut siinä n.12km/h takaisin ollaan varmaankin klo 14:00-14:30

Toki ehdotuksia etetaan vastaan. Muut paitsi JaSa voisivat vahvistaa lähdön rahti järjestelyjä varten.

Make79
21.02.2014, 19.27
Kyllä vain ja olen todella huolestunut tuosta JaSa:n kirjoitelmasta. Siispä retkikunta suuntaa tarkastamaan tuulivoimala alueita. Tämähän luonnollisesti tarkoittaa, että suunta on Oitti ja se kauempi grillimaja. Lähtöpaikka alttarikivi 7:57 ja parkkis 8:00. Viimeksi siellä oli polkuja todella paljon auki. Suorastaan hämmästelin tuota polkuverkostoa keskellä ei mitään.

Kahilati "vahva ehkä"
JaSa "EHOTTOMASTI"
kry "empii"
Kuka muu mikä "Cheek"?

Minä tuon Hirviryynärin/kuski "Makkara pitää miehen kaidalla polulla" ja muut herkut. Leipää en tuo koska se pitää miehen tiellä. Me maastopyöräilijät vihamme teitä ja suosimme polkuja. Teille vieraille jää tuotavaksenne hyvä seura ja omat juomat. Itse otan ainakin oluen. :rolleyes:

Matkaa tuolle reissulle tulee n.55km ja keskari on ollut siinä n.12km/h takaisin ollaan varmaankin klo 14:00-14:30

Toki ehdotuksia etetaan vastaan. Muut paitsi JaSa voisivat vahvistaa lähdön rahti järjestelyjä varten.
Vahva ehka ainakin alkumatkaan..
Vai oisko su lenkkia tiedossa?

SimmiS
21.02.2014, 20.12
Vahva ehka ainakin alkumatkaan..
Vai oisko su lenkkia tiedossa?

No tua noi niin kyl maar uattelin lähtee ku tyttäret tulloo mehästä poies. Klo 14 uattelin lähtee kierteen vuaikka Sääzkii.

kry
21.02.2014, 21.06
Tulossa olen.
Jätetään pieni varaus oman kunnon ja pyörän tekniikan suhteen, että pääsenkö koko lenkkiä läpi. Reittihän on kyllä tuttu niille vesialtaille asti.

Onneksi on plussa-asteita luvassa => juomareppu sulana + jalatkin ehkä pysyy lämpöisinä kesäkengissä.

Kahilati
21.02.2014, 22.40

Kahilati "vahva ehkä"
JaSa "EHOTTOMASTI"
kry "empii"
Kuka muu mikä "Cheek"?

Joudun jättämään huomisen väliin, sunnuntaina. Ehkä.

Make79
21.02.2014, 23.50
Tulossa oon.. makkaroille asti en anna takuuta mut alkumatkaan ainakin.. kait siel joku mun makkaran syo..

Kahilati
22.02.2014, 18.34
No tua noi niin kyl maar uattelin lähtee ku tyttäret tulloo mehästä poies. Klo 14 uattelin lähtee kierteen vuaikka Sääzkii.

Huomenna sunnuntaina pääsisin mukaan. Sääksin suunta ja klo 14:00 lähtöaika käyvät hyvin. Onko lähtöpaikka mikä?

SimmiS
22.02.2014, 21.10
Huomenna sunnuntaina pääsisin mukaan. Sääksin suunta ja klo 14:00 lähtöaika käyvät hyvin. Onko lähtöpaikka mikä?

Lähdetään Tapaininlinnan koululta.

JaSa
22.02.2014, 22.22
Tanks ryynäreistä ja makiasta. Hyvää vauhdinpitoa - varsinkin se tulopätkä. Nyt alkaa vauhdit alkaa pikku hiljaa tuleen kohilleen.
"Ei päivää ilman vahinkoa":
Tänään 2-0 mun hyväksi ja 3 - 0, jos pitkix mennyt mutka ja rengasrikkokin lasketaan mukaan.

Make79
22.02.2014, 22.49
Hyva oli lenkki ja ryynarit kiitokset molemmist.. Paljonko tuli lenkille mittaa siit kentan kulmalt ja ja mitahan oli vauhti? Oma sykekone hukkas satelliitit siin jossain 33 km jalkeen..

JaSa
22.02.2014, 23.31
Kentän kulmilta 40 ja muutama satanen pääle..
Mun koko matkalle kotoonta 13,6km/h.

SimmiS
22.02.2014, 23.43
Hyva oli lenkki ja ryynarit kiitokset molemmist.. Paljonko tuli lenkille mittaa siit kentan kulmalt ja ja mitahan oli vauhti? Oma sykekone hukkas satelliitit siin jossain 33 km jalkeen..

Aika tarkkaan matkaa tuli 40km kun hieman oiottiin. Keskari oli 13.3km/h.

Kiitos osallistujille hyvästä seurasta.

lansive
23.02.2014, 11.57
Aika nastattomuusepäystävällisiä polut täällä Rajamäellä. Sivusta joutuu ajamaan kun pinnalla lilluva vesi ei varsinaisesti paranna pitoa.
http://img.tapatalk.com/d/14/02/23/6uduzyne.jpg

kry
23.02.2014, 18.30
Lauantailenkin paluumatkalla kyllä kiemurreltiin niin pahasti perusmaastureilla, että eturengas kulki enemmän polun ulkopuolella kuin olisi suonnut.
Pahin ahdistus tuli ryynärit vatsassa kodan jälkeen loskassa möyriessä ja matkakin oli vasta puolessa välissä.

Kyllä me silti Make79:n kanssa päästiin nastoillakin joissakin paikoissa helpommalla, vierintävastus tms. taisi hiukan ahistaa fätti-polkijoita. Kotiovelle asti päästiin loppujen lopuksi hyvissä voimissa.
Kiitos seurasta.

SimmiS
24.02.2014, 07.44
Aika nastattomuusepäystävällisiä polut täällä Rajamäellä. Sivusta joutuu ajamaan kun pinnalla lilluva vesi ei varsinaisesti paranna pitoa.
http://img.tapatalk.com/d/14/02/23/6uduzyne.jpg

Sääksi kierrettiin. Suurin osa poluista oli erittäin nopeassa kunnossa. Kuvan mukaisia polkuja ei montaa k.metriä ollut. Kovin yllätys oli loppu pään polut. Nehän olvat aivan sulat ja pyörä piti pestä. Ei kauaa mene kun metsät on kesä kunnossa.

Make79
27.02.2014, 20.20
Onko viikonlopulle lenkkia suunitteilla? Jos meinais lahtea taytyis vissii suvikumit kattella piikkien tilalle..

SimmiS
27.02.2014, 22.50
Onko viikonlopulle lenkkia suunitteilla? Jos meinais lahtea taytyis vissii suvikumit kattella piikkien tilalle..

Lauantaille olen suunnitellut parin tunnin vauhtisettiä klo 13-14 lähtöajalla.
Sunnuntaina olis pitkä lenkura klo 8 lähdöllä+eväät++50km

Make79
27.02.2014, 23.48
Laskillako meinasit vauhtilenkin ajella? En viitti lahtee jarruks jos meinaat nopiammalla lahtee..

SimmiS
28.02.2014, 00.13
Laskillako meinasit vauhtilenkin ajella? En viitti lahtee jarruks jos meinaat nopiammalla lahtee..
Pläskilläpä hyvinkin

KSU
28.02.2014, 15.47
Mukana la ja su retkillä.

Kahilati
28.02.2014, 16.34

Lähden ainakin lauantaina mukaan. Onko suunnasta ja kyseisen suunnan polkujen jäätilanteesta tiedustelutietoa? Haluaisin nimittäin vaihtaa Smörgåsbordit nastarenkaiden tilalle mutta toisaalta vielä viime sunnuntaina nastat olivat kovin tarpeelliset...

Make79
28.02.2014, 22.00
Oisko lähtö tapainlinna ja monelta? Saako tyttöjen lenkiltä tiedustelutietoa reiteistä tai kelistä?

SimmiS
28.02.2014, 23.37
Oisko lähtö tapainlinna ja monelta? Saako tyttöjen lenkiltä tiedustelutietoa reiteistä tai kelistä?

Kyllä varmaan saa mut ei ehi paljoo reagoimaan. En ole mehässä käyny sitten sääksin kierron jälkeen. Kyl siel jäätä viel on mut kiveäkin riittää.

Tapsan linnoituksen kentän vierestä voidaan lähtee sutiin ja ajaksi laitetaan klo 13. Ajoaikaa on mulla 2h :( koska kaukisreenit on siirretty alkamaan jo 16.15. joten fatty saa kyytiä. Pyritään pitämään lyhyitä ja ytimekkäitä taukoja. Hittolainen. Tää alkaa kuulostaa jo liian ammattitaitoiselta. Korjataan asia sunnuntaina hyvillä eväillä ja vähemmän kiireisellä aikataululla.

Sunnuntain lähtö on klo 8.00 Tapsanlinnan pihasta suuntana sääksi.

sma
01.03.2014, 10.56
[QUOTE=SimmiS;2172690]Kyllä varmaan saa mut ei ehi paljoo reagoimaan. En ole mehässä käyny sitten sääksin kierron jälkeen. Kyl siel jäätä viel on mut kiveäkin riittää.

Ainakin sonninmäessä on enemmän kuljetut reitit paksulti jäässä ja erittäin liukkaita, mutta metsäisemmät polut taas lähes kesäkunnossa. Eli pitänee yrittää valita sellaisia reittejä joita ei ole hirveästi kuljettu. Ilman nastoja tulee liukasta, mutta ice spikerin nappuloita tulee irtoamaan jos lähtee nastoilla eli valitse noista.:seko:

kry
01.03.2014, 20.03
Huomenna aamulla lähdössä mukaan. Tuossa on nyt nastallinen ja nastaton maasturi valmiina, kummankohan ottaisi?
Millainen tuntuma jäi tämän päivän lenkiltä, oliko kovin jäisiä kohtia?

SimmiS
01.03.2014, 20.17
Huomenna aamulla lähdössä mukaan. Tuossa on nyt nastallinen ja nastaton maasturi valmiina, kummankohan ottaisi?
Millainen tuntuma jäi tämän päivän lenkiltä, oliko kovin jäisiä kohtia?

Tänään olis ollu nastoille käyttöö. Siksipä hieman spekuloitiin huomista suuntaa. Sääksin kierrossa on takulla jääränniä tiedossa. Siksipä vahvassa harkinnassa on Oitin suunta. Katsotaan aamulla minne mennään. Otan puut makkaran paistoa varten mukaan.

kry
02.03.2014, 16.38
Nastarengaskeli mitä mainioin Oitin suunnan metsissä! :)
Kiitos ajoseurasta, pääsin polkuja pitkin takaisin. Hiukan harhaannuin yhdellä polulla, kun oli hyvä vauhti päällä. Satanut lumi teki niljakkaaksi alustan, mutta pystyssä pysyin.
Hautumaan klvin kohdasta seurasin teidän jälkiänne.

SimmiS
03.03.2014, 00.08
Nastarengaskeli mitä mainioin Oitin suunnan metsissä! :)
Kiitos ajoseurasta, pääsin polkuja pitkin takaisin. Hiukan harhaannuin yhdellä polulla, kun oli hyvä vauhti päällä. Satanut lumi teki niljakkaaksi alustan, mutta pystyssä pysyin.
Hautumaan klvin kohdasta seurasin teidän jälkiänne.

Kiitos myös meidän puolesta. Hyvä että pääsit perille. Allekirjoittanut ja kaksi muuta nastatonta olimme tyytyväisiä valintaan, joka perustui tervelliseen huomiseen. Tein pikaisen päätöksen, etten lähde noin liukkaalla ajamaan ennen kesää. Lopputuloksena voi olla alkukesän ajoistaluopuminen. Sen verran hyvät pannut *2 tuli vedettyä.

Jasa:lle terkkuja. Viimereissulla tasoitit tilanteet 4-4. Olen taas vahvassa johdossa 6-4. Harkitsen Fattyn kunnostamista nyt kun siirryn hetkeksi tauolle.

JaSa
03.03.2014, 07.49
...
Jasa:lle terkkuja. Viimereissulla tasoitit tilanteet 4-4. Olen taas vahvassa johdossa 6-4. Harkitsen Fattyn kunnostamista nyt kun siirryn hetkeksi tauolle.
Tänään onkin vapaa päivä. Josko lähtis poluille tasoittamaan tilannetta;)

SimmiS
03.03.2014, 23.32
Tänään onkin vapaa päivä. Josko lähtis poluille tasoittamaan tilannetta;)
Kuis kävi. Vielä hengissä. Mulla pukkaa projektia kun kelit ei suosi.
https://docs.google.com/file/d/0B_nFt2cwsjMNelFyZWU0cVJaaTQ/edit?usp=docslist_api
https://docs.google.com/file/d/0B_nFt2cwsjMNelFyZWU0cVJaaTQ/edit?usp=docslist_api

Joko nyt onnais
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/asset.php?fid=10491&uid=49408&d=1394052556

JaSa
04.03.2014, 15.34
Kuis kävi. Vielä hengissä. Mulla pukkaa projektia kun kelit ei suosi.

Voiko sitä sanoa tässä tapauksessa, että huonosti kävi, q en kaatunut:rolleyes:? Johdat edelleen 6-4.

JaSa
04.03.2014, 22.33
...https://docs.google.com/file/d/0B_nFt2cwsjMNelFyZWU0cVJaaTQ/edit?usp=docslist_api
SimmiS muokkasi tätä : Eilen at 23.09Syy: yritän lisätä kuvaa

Ei nävy kuvaa. Harjoittelehan vielä http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?36766-Kuvan-lis�minen

SimmiS
06.03.2014, 09.23
Nythän on niin, että keli ei suosi nastattomia renkaita maastossa. Tämä suo mahdollisuuksia maantiajoon. Riskien kasvaessa vietän maastottoman vko lopun ja ajankin maantiepyörällä sunnuntaina. HUOM HUOM kaikki joilla on maantiepyörä. Nyt on tarjolla kauden ensimmäinen yhteislenkki. Olemme jo pari kertaa käyty tarkastamassa maanteiden kunto ja hyvältä näyttää. Lenkuralle tulee mittaa 80-100km. Ja keskari on 25-30km/h. Tällä hetkellä matkaan on lähdössä Sma ja Allekirjoittanut. Lähtö ajaksi on harkittu aamua/aamupäivää. Ei kuitenkaan perinteitä vaalien klo 8.00.

lansive
06.03.2014, 09.36
Jyrkkä ehkä yhteismaantielenkille. Mihinkä suuntaan reittiä on suunniteltu kulkevaksi?

JaSa
06.03.2014, 10.54
Nythän on niin, että keli ei suosi nastattomia renkaita maastossa. Tämä suo mahdollisuuksia maantiajoon. Riskien kasvaessa vietän maastottoman vko lopun ja ajankin maantiepyörällä sunnuntaina. HUOM HUOM kaikki joilla on maantiepyörä. Nyt on tarjolla kauden ensimmäinen yhteislenkki. Olemme jo pari kertaa käyty tarkastamassa maanteiden kunto ja hyvältä näyttää. Lenkuralle tulee mittaa 80-100km. Ja keskari on 25-30km/h. Tällä hetkellä matkaan on lähdössä Sma ja Allekirjoittanut. Lähtö ajaksi on harkittu aamua/aamupäivää. Ei kuitenkaan perinteitä vaalien klo 8.00.

HÄH? Miten tää liittyy polkuihin:seko:
Tää ei lähde sekoilemaan maanteille.
Ehdottoman jyrkkä EI :cool:

SimmiS
06.03.2014, 23.31
No nyt sieltä tulee myrskykii. Pitää tarkkailla säätäkii. Ajatus oli jokela mäntsälä oitti hyvinkää tahi riksu hyvinkää.

SimmiS
07.03.2014, 19.34
Jos toi sää on kohtuullinen niin reitti olisi seuraava ja näyttäis siltä, että se poljetaan pysähtymättä "eväät lennossa" joten aikaa menee 3,5-4h.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/asset.php?fid=10497&uid=49408&d=1394210184

Make79
13.03.2014, 22.10
Metsaa vai maantieta?

SimmiS
13.03.2014, 23.01
Metsaa vai maantieta?

Huomenna meen maantielle. Sunnuntaina metsään. Lauantai on sään puolesta vahva ehkä.

Make79
13.03.2014, 23.24
Huomenna meen maantielle. Sunnuntaina metsään. Lauantai on sään puolesta vahva ehkä.
Su vois mehtaa menna.. makkaroilla vai ilman?

SimmiS
15.03.2014, 14.34
Homenna olis paluu metsäpoluille kun talvi yllätti maantiepyöräilijän. Maastokuljettaja menetti kilpurin hallinnan ja ajautui poluille. Kuinka moni lähtee ajaan huomenna umpihankeen "luetaan 7cm" het aamusta 8-8.30. Jos on lähtiöitä niin sunnitellaan reitti muuten sooloilen jotakin.

KSU
15.03.2014, 14.42
8.30 ois hyvä. Eli tulossa mukaan.

Make79
15.03.2014, 14.47
Tulossa oon. Roikun mukana niin kauan ku jaksan..

SimmiS
15.03.2014, 19.12
Lähdetään Tapaininlinnan koululta klo 8:30 ja mennään Jokelaan. Haetaan vauhtia lentokentän kierrolla ja siitä sujautetaan Jokelaan perinteistä polkua. Takanurkassa katellaan kelloa ja voip olla, että Repokallio kutsuu. Sitten suditaan takas perinteistä ränniä tahi sitten jotakin aivan muuta. Hyvinkään kupeessa tarkistellaan kellon aika ja tarvittaessa joku lisä lenksu. Joka tapauksesa viimeistään klo 14 ollaan takas koululla. Muona varustukseen ei välttämättä makkaraa kannata ottaa ellei sitten pidä kylmästä lenkistä. Parhaiten selviää perus leipäsetillä.

JaSa
16.03.2014, 20.02
Tänks tänpäiväisestä. Yhtään sakkokierrosta ei olis enää jasa jasannut - liekö syynä puutteellinen ravinto - makkaranpaisto puuttu.

SimmiS
16.03.2014, 23.22
Tänks tänpäiväisestä. Yhtään sakkokierrosta ei olis enää jasa jasannut - liekö syynä puutteellinen ravinto - makkaranpaisto puuttu.

Kiva kun pääsit lähteen. Ja kiitos myös muille seurasta. Umpihankiauraus kävi kyllä munkin reisien päälle. Nyt näyttää siltä että lumi pysyy ens vko loppuun asti joen sillon sit makkarat mukaan.

Make79
17.03.2014, 08.38
Paljonkos tuli matkaa sakko lenkin sakko lenkin sakko lenkille?

JaSa
18.03.2014, 12.20
^ Vajaat 48 kmetriä

SimmiS
20.03.2014, 19.27
Homenna taas mennään. Kuka lähtee mukaan sutiin klo17 jälkeen?

Lauantaina olis aamuvuoroa tarjolla jos innokkaita on?

Sunnuntai on vielä vaihessa ja siten vahva ehkä.

KSU
21.03.2014, 10.06
Lauantaina mukana ja su käy myös.

lansive
21.03.2014, 11.37
Painihommissa lauantaina, mutta sunnuntaina voisin lähteä hidastamaan joukon kulkua.

Kahilati
21.03.2014, 12.36
Homenna taas mennään. Kuka lähtee mukaan sutiin klo17 jälkeen?

Lauantaina olis aamuvuoroa tarjolla jos innokkaita on?

Sunnuntai on vielä vaihessa ja siten vahva ehkä.

Huomenna mukana. Onko tiedustelutietoa polkujen kunnosta? Täytyykö nöyrtyä ja laittaa nastat takaisin alle?

SimmiS
21.03.2014, 15.31
Käyn tänään katsomassa, mutta veikkaan ettei.
Aamulla lähdetään 8:30 Tapaininlinnan koululta kohti Kiistaveikkojen majaa. Kettulenkkiä on tiedossa joten matkaa tulee riittävästi. Perus Kiistaränni on 36km. Parilla kolmella ketulla päästään melkein tuplaan tahi sitten ei.
Majalla on tulipaikka, mutta ei mitään tuulen suojaa.
Maja tuskin on auki. joten suosittelen reissaria tahi jotakin ei lämpöä tarvitsevaa energiaa syötäväksi.
Lähden kevyellä varustuksella joten puut jäävät kotia.

kry
21.03.2014, 17.10
Onko simmis ottamassa siis täpärin vaiko läskin? Itse jos mukaan lähden todennäköisesti otan nastat alle.

SimmiS
21.03.2014, 22.42
Onko simmis ottamassa siis täpärin vaiko läskin? Itse jos mukaan lähden todennäköisesti otan nastat alle.
Pläskillä mennään.

Huomenna mukana. Onko tiedustelutietoa polkujen kunnosta? Täytyykö nöyrtyä ja laittaa nastat takaisin alle?
Loskaa oli ja kuvio menee tukkoon. Jäätä ei juurikaan ole ja mettässä on jonkun verran sulaa uraa.

Kahilati
22.03.2014, 08.22
Pläskillä mennään.

Loskaa oli ja kuvio menee tukkoon. Jäätä ei juurikaan ole ja mettässä on jonkun verran sulaa uraa.

Ok, kiitos tiedosta- ei tarvitse näin aamusta lähteä vaihtamaan nastoja, voi keskittyä energiatankkaukseen :)

SimmiS
22.03.2014, 15.05
Ktos tämän päiväisestä seurasta. Matkaa tuli 47km ketunlenkkeineen. Otin hautuumaan takana vielä turvat. Onneksi todistajia oli yksi kuten eilenki. JaSalle terveisiä. Saldo kasvo taas kahdella. Nyt ollaan tukevassa johdossa :). Eilen vasen jalka sai kolhun ja vieläpä koiran pskt lahkeseen. Tänään oli sitten oimean vuoro.

SimmiS
28.03.2014, 18.13
Olisiko sunnuntai aamuna muistolenkille lähtiöitä?

Cannondale on surun murtama ja ehkä allekirjoittaneen jalat ovat olleet asialla.
Tässä on vaarassa kesän massatapahtumat. ainakin Rajamäki jää väliin näillä näkymin.
Pieniä toiveita olisi, että rungon elinikäinen takuu pelastaa kesän. Nähtäväksi jää kuin käy.
Eli pläskillä mennään toistaiseksi.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=12393&d=1396018778

lansive
28.03.2014, 19.54
Kyllä vaan sunnuntaina! Pieni varaus eli selkä on aivan sökönä, mutta jos tuska ei ole ihan sietämätön niin ajamaan lähden. Selästä johtuen luultavasti juustopöörällä pitää ajaa vaikka siinä iskari kaipaisikin jo huoltoa.

Kahilati
28.03.2014, 21.01
Sunnuntaina mukana. Viikolla oli vaivoja ja vastuksia jarruja ilmatessa mutta voiton puolella jo.

SimmiS
29.03.2014, 18.42
Lähetään Tapaininlinnan koululta kohti sääksiä klo 8:30. Mukaan kannattaa ottaa evästä.

Make79
29.03.2014, 21.01
Lähetään Tapaininlinnan koululta kohti sääksiä klo 8:30. Mukaan kannattaa ottaa evästä. Onko ajatusta kuinka pitkä lenkura ois tulossa? Meniskö reitti taas herusten kiskan kupeesta 9 aikoihin?

lansive
29.03.2014, 21.23
Rajamäen osasto jättää reissun välistä. Selkä ei nyt vaan kestä maastossa ajamista tai ajamista muutenkaan.

SimmiS
29.03.2014, 21.40
Onko ajatusta kuinka pitkä lenkura ois tulossa? Meniskö reitti taas herusten kiskan kupeesta 9 aikoihin?

Koskaan ei tietä kuinka pitkä reissu tulee. Mutta eiköhän me siinä 9 maissa kipsan nurkalla pyörähdetä.

SimmiS
29.03.2014, 22.31
KESÄ TULEE OLETKO VALMIS???????
Laitetaampa kyselyä liikenteeseen.

Olen ajatellut seuraavia päiviä vikkolenkeiksi jotka voisi aloittaa 10.4.
MA klo 17:30 lähdöllä==> rento seikkailu 2-4h riippuen porukasta ja maastosta
TO klo 17 lähdöllä ==> reipas vauhtinen 3-4h "40-50km"
LA & SU klo 8-9 lähdöllä ==> ilmoitellaan erikseen, mutta jokin kiva pitempi seikkailu/makkara lenkki

Kertokaa sankoin joukoin kuinka moni voisi päästä mukaan niin katsotaan kannattaako laittaa vakkarivuoroa. Samalla ottakaa kantaa alotusikoihin.
Sanotaanko vaikka näin, että vastauksia odotellaan ensivikko eli palautus päivä on 4.4.

Tämä ei missään tapauksessa ole sitova vaan puhtaasti innokkaiden kartotusta.

LasseK
30.03.2014, 13.16
Olisiko sunnuntai aamuna muistolenkille lähtiöitä?

Cannondale on surun murtama ja ehkä allekirjoittaneen jalat ovat olleet asialla.
Tässä on vaarassa kesän massatapahtumat. ainakin Rajamäki jää väliin näillä näkymin.
Pieniä toiveita olisi, että rungon elinikäinen takuu pelastaa kesän. Nähtäväksi jää kuin käy.
Eli pläskillä mennään toistaiseksi.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=12393&d=1396018778

Jos toi ei mene takuuseen, niin Hyvinkäällä Haloma Oy:ssä osataan tehdä ihmeitä alumiinin ja muiden metallien kanssa. Suosittelen!

SimmiS
30.03.2014, 16.03
Jos toi ei mene takuuseen, niin Hyvinkäällä Haloma Oy:ssä osataan tehdä ihmeitä alumiinin ja muiden metallien kanssa. Suosittelen!
Hitsaaminen tietenkin houkuttaa, mutta ongelma toistuu hitsin viereen hetken päästä. Runkorakenne on sunniteltu taipumaan tasaisesti. Kun runko hitsataan niin materiaalin paksuus muuttuu. Näin ollen siihen tulee epäjatkuvuuskohta ja paikalliset jännitykset kasvavat melkoisesti. Olen muutaman rungon hitsannut itse MasterTig AC/DC 3500W laitteella ja riiputtanut 2kk ennen käyttöä mutta vierestä on viety. Nykyisessä työpaikassa ei ole noin hienoja leluja. Voisihan sitä harkita hitsauttamistakin, mutta tiedätkö mitä maksaa?

SimmiS
30.03.2014, 17.14
Aamun sarastuksessa lähdimme kiertämään Sääksiä. Joutsenetkin olivat heränneet ja toivottivat meidät tervetulleeksi.

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=12407&d=1396182219

Aloimme jäljittää maastopyöräilijöitä ja kas JaSa:han se siinä oli merkannut reviiriänsä. Vesseli oli kiertänyt Sääksin myötäpäivään ja jäljet olivat painautuneet noin 14:45.

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=12406&d=1396181977

Puolimatkassa Tikka tuli vastaan ja pörhisti rintaansa niin, että untuvat pöllähtivät. Herra tikalla oli ilmeisesti eillisilta mennyt pitkäksi ja aamun kankkunen painoi vielä. Levolle laske luoja kuten pappi totesi nähdessään Cannondalen rungon. Näin olisi varmaan tikallekin ripittänyt ellisen illan helvetillistä menoa.

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=12404&d=1396181877

Lopuksi nautiskelimme luonnon parasta polkutarjontaa oikein isolla pyörällä ( 26X4" )

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=12410&d=1396183587

Iso kiitos mukana olleille notta saatiin saattue muodostettua.

P.s. Naisten foorumilla on alettu spekuloimaan josko kolmantena päivänä Cannondale nousisi kuolleista tositoimiin :seko:

JaSa
30.03.2014, 21.52
Aamun sarastuksessa lähdimme kiertämään Sääksiä. Joutsenetkin olivat heränneet ja toivottivat meidät tervetulleeksi.

HIENO KUVA TUO "JOUTSENKUVA".

Aloimme jäljittää maastopyöräilijöitä ja kas JaSa:han se siinä oli merkannut reviiriänsä. Vesseli oli kiertänyt Sääksin myötäpäivään ja jäljet olivat painautuneet noin 14:45.

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=12406&d=1396181977
Sen verran korjaan, että tosa oltiin 14:47.
Ennen vanhaan meikä kiersi myös vastapäivään, kunnes natiivit opettivat kiertämään myötäpäivään. Kun kysyin miksi, niin sain vastaukseksi vain tuhahduksia. Sen jälkeen on tullut kierrettyä myötäpäivään ja hyvä niin, enkä enää muuttais -EHKÄ.

Öilen lähes natiivi? KMW näytti Märkiön Paremman Polun. Me likes, hyvää settiä - siinä sai tehdä kikkailutöitä ja sanan varsinaisessa merkityksessä sai tehdä töitä, kun tää yritti ensin vartin omalla nuhapumpulla täyttää puhjennutta rengasta ja samalla piti vielä kuunneella KMW:n, hmmm olix se laulua :o. KMW tänks ulkorenkaan paikasta ja kunnon pumpusta.

SimmiS
30.03.2014, 23.22
Ennen vanhaan meikä kiersi myös vastapäivään, kunnes natiivit opettivat kiertämään myötäpäivään. Kun kysyin miksi, niin sain vastaukseksi vain tuhahduksia. Sen jälkeen on tullut kierrettyä myötäpäivään ja hyvä niin, enkä enää muuttais -EHKÄ.

Kandee tosiaan vielä harkia. Me kierrettiin perinteitä kunnioittaen vastapäivään ja en olisi ollenkaan vakuuttunut, että toisin olisi parempi.

Make79
31.03.2014, 09.19

LA & SU klo 8-9 lähdöllä ==> ilmoitellaan erikseen, mutta jokin kiva pitempi seikkailu/makkara lenkki

Kertokaa sankoin joukoin kuinka moni voisi päästä mukaan niin katsotaan kannattaako laittaa vakkarivuoroa. Samalla ottakaa kantaa alotusikoihin.
Sanotaanko vaikka näin, että vastauksia odotellaan ensivikko eli palautus päivä on 4.4.

MA olis ok jossen ole junnu lenkillä.
TO lähdöt sopii toukokuun lopusta alkaen jos kunto ja vauhti riittää..(jos ei riitä niin ajelen siinä myöhäsemmässä lähdössä.. ;) )
LA lähdöt toukokuun lopusta alkaen.
SU lähdöillä mukana..(jos kellot herättää...)

KSU
31.03.2014, 09.40
Joo mukana kesän ajoissa aina kun vuorotyö sen sallii.

LasseK
31.03.2014, 10.14
Hitsaaminen tietenkin houkuttaa, mutta ongelma toistuu hitsin viereen hetken päästä. Runkorakenne on sunniteltu taipumaan tasaisesti. Kun runko hitsataan niin materiaalin paksuus muuttuu. Näin ollen siihen tulee epäjatkuvuuskohta ja paikalliset jännitykset kasvavat melkoisesti. Olen muutaman rungon hitsannut itse MasterTig AC/DC 3500W laitteella ja riiputtanut 2kk ennen käyttöä mutta vierestä on viety. Nykyisessä työpaikassa ei ole noin hienoja leluja. Voisihan sitä harkita hitsauttamistakin, mutta tiedätkö mitä maksaa?

En osaa sanoa hinnasta. Itse olen teettänyt siellä motskariin muutaman jutun kun on tullut tuhoja. Kannattaa kysyä ja tietysti kertoa tuo kirjoittamasi tarina, saattaa olla haasteesta huolimatta jotain ideaa korjauksesta. Se puljun pitäjä rikkoo itsekin omia lelujaan ja on joutunut kaikenlaista fiksailemaan...

JKeats
31.03.2014, 16.43
Hello,

Vieläkö Hyvinkäällä pyörii torstain klo 18:00 lenkit? Tällaisella muistaakseni kävin joskus pari vuotta sitten.

Kahilati
01.04.2014, 17.53

Arkisin lähtisin mukaan niinä viikkoina kun olen Suomessa. Tuskin maanantai ja torstai lähtöön mutta ainakin toiseen ja sitten viikonloppuisin toiseen lähtöön, yleensä sunnuntain.

SimmiS
01.04.2014, 18.45
Hello,

Vieläkö Hyvinkäällä pyörii torstain klo 18:00 lenkit? Tällaisella muistaakseni kävin joskus pari vuotta sitten.

Saattaa ne tänäkin vuonna pyöriä. Vielä ei ole ilmoitettu, että olis tahi ei olis. Tässä on ollu puhetta jo muutama vuosi torstailenkin jakamisesta kahteen nopeusluokkaan. Minäpä päätin ihan ite, että tämä porukka ajaa torstaina sen pikaisemman ja pitemmän lenkin. Toivotaan, että Hypyllä olisi vielä se ns. Äijälenkki jossa ajellaan lepposaa vauhtia useilla tauoilla.
Torstaiksi olen kaavaillut tälle pitemmälle lenkille taukoja 1/10km ja vauhdiksi 12-17 km/h.
Maanantaina vastaavasti palauttelua. Taukoja 1/10km ja vauhti 10-15km/h.

T-CUP
06.04.2014, 20.23
Minä myös mukana kesän lenkeillä aikataulun sen salliessa.

SimmiS
06.04.2014, 21.08
Olisko huomenna koe lenksulle lähtiöitä. Ehtisin lähtee klo 18 koeponnistaan vauhtia Fattyllä kun tuo kilpuri on vielä surun murtama. Varovaisten tietojen mukaan pyörä on nouseva kuolleista päästäisen aikana kuten iso kirja kertoo.

Make79
06.04.2014, 23.46
Olisko huomenna koe lenksulle lähtiöitä. Ehtisin lähtee klo 18 koeponnistaan vauhtia Fattyllä kun tuo kilpuri on vielä surun murtama. Varovaisten tietojen mukaan pyörä on nouseva kuolleista päästäisen aikana kuten iso kirja kertoo.
Voisin 1-2 tuntiselle lähtee.. Täytyy vaan pyörää parsii ku näytti takakiekost menneen 1 nippeli poikki.. Juurikin noista piti niitä kireyksii tarkistella...

SimmiS
07.04.2014, 08.48
Voisin 1-2 tuntiselle lähtee.. Täytyy vaan pyörää parsii ku näytti takakiekost menneen 1 nippeli poikki.. Juurikin noista piti niitä kireyksii tarkistella...

1-2h on riittävä. Lähdetään Tapaininlinnan koululta.

SimmiS
07.04.2014, 22.00
Kiitos mukanaolleille. Vauhtia etsittiin ja löytyihän Itä ihan hiljasesta loppukiriin asti. Aikaa lenkille kertyi 1:52. Eli siis osuttiin 1-2h aikahaarukkaan. Allekirjoittaneella syke nousi loppukirin aikana Tyninharjulla 191 ja huohotin piti jo melkoista meteliä.

Miten on torstaille innokkaita lähtemään? Ja olisiko klo 17 sopiva aika?

Make79
08.04.2014, 08.19
Kiitos mukanaolleille. Vauhtia etsittiin ja löytyihän Itä ihan hiljasesta loppukiriin asti. Aikaa lenkille kertyi 1:52. Eli siis osuttiin 1-2h aikahaarukkaan. Allekirjoittaneella syke nousi loppukirin aikana Tyninharjulla 191 ja huohotin piti jo melkoista meteliä.

Miten on torstaille innokkaita lähtemään? Ja olisiko klo 17 sopiva aika?

Lopussako hiljaa ajelitte? En ainakaan alkumatkasta muista hiljaa menneeni.. Syke huippukin oli alkulenkillä 197.. (varmaan sähkölinja antoi haamuja..) Missä käännyitte takasinpäin ja paljonko tuli matkaa? Mulla tuli n 19km ja noin puoltoist tuntii.. (paluun 7 km keskari 27 kun ei ollut enää kiire..)

KSU
08.04.2014, 09.46
Torstai klo 17 käy hyvin.

SimmiS
08.04.2014, 11.23
Lopussako hiljaa ajelitte? En ainakaan alkumatkasta muista hiljaa menneeni.. Syke huippukin oli alkulenkillä 197.. (varmaan sähkölinja antoi haamuja..) Missä käännyitte takasinpäin ja paljonko tuli matkaa? Mulla tuli n 19km ja noin puoltoist tuntii.. (paluun 7 km keskari 27 kun ei ollut enää kiire..)

Ei ollu matkamittaria. Koukattiin siinä linjalla mutka, ehkä 1km lisämutka ennen kotiin paluuta.

SimmiS
09.04.2014, 22.40
Torstai klo 17 käy hyvin.
Olen flunssan kourissa ja huominen ajaminen jää minun osalta. Katsotaan josko vko loppuna olisin ajokunnossa.

O'man
10.04.2014, 14.35
Hyvä että Simmis haalii teidät ajokoirat yhteen, mutta jääkös sinne enää ketään jäljelle ns toiseen nopeusryhmään?
Eli lähteekö vauhtiryhmä jo tänään 17.00, ja voi muut mennä katsomaan ketä rahjuksia enää 18.00 jää jäljelle (jonne itseni luen mukaan, vanhalla ei edes syke nouse enää yli 160;)?

Viikonloppuisin voisi olla kiva kanssa koitella makkaralenkkejä, mutta jos meno on samaa kuin viime vuosinä äijälenkeillä ei vaan kestä mukana, nauttimisesta puhumattakaan…

JaSa
11.04.2014, 11.50
...Viikonloppuisin voisi olla kiva kanssa koitella makkaralenkkejä…
JEP, mukana:p

mutta jos meno on samaa kuin viime vuosinä äijälenkeillä ei vaan kestä mukana, nauttimisesta puhumattakaan…
Täytyisköhä tehä kombäkki ja tulla jarrumieheksi, niin ei sellanen meno enää jatku.
No pahennustahan tuo vois herättää, mut so what :cool:

O'man
11.04.2014, 13.26
Hyvä JaSa, herrasmies-vauhtia lisää!

Olikos vauhtijaos eilen lenkillä? Kävin kuudelta vilkaisemassa ja siellä oli vain Sakke paikalla, jota kiitin kauniisti ja päästin hänet omalle lenkille (täytyyhän miehen reenata euroopankiertueelle kunnolla) ja lähdin hidastelemaan Rutikan ympäristöön.

petjala
11.04.2014, 13.52
...makkaralenkkejä...

No nyt vois olla tarpeeks maukas syy tulla joskus tutustumaan Hyvinkään ympäristöön, niin kuin JaSalle tässä taannoin Shock Therapyssa hövähdinkin :p Oon kyllä välillä vilkas ja räkänokka, mutta toisinaan yritän käyttäytyä metsäsalonkikelpoisesti.
Äh, nyt täytyy lähtee tienaamaan sitä käyrää nuotion hehkuun.

JaSa
11.04.2014, 20.12
No nyt vois olla tarpeeks maukas syy tulla joskus tutustumaan Hyvinkään ympäristöön, niin kuin JaSalle tässä taannoin Shock Therapyssa hövähdinkin :p Oon kyllä välillä vilkas ja räkänokka, mutta toisinaan yritän käyttäytyä metsäsalonkikelpoisesti.
Äh, nyt täytyy lähtee tienaamaan sitä käyrää nuotion hehkuun.
No niin Herra Petjala tervetuloo ihan mikä päivä vaan - alkoi 13 päivän loma - JIHAAAA. Ehdotuksia päivästä ja ajankohdasta, makkaralla vai ilman. Teknisempää vai nummipolkuu. Paljonkos uhrataan aikaa?
Mukaan mahtuu muitakin. Läskillähän on tarkoitus mennä?

lansive
11.04.2014, 20.36
Mulla on talviloma pääsiäisen jälkeisellä viikolla. Sittenhän voidaan ajella aamupäivälläkin? -kö?

JaSa
11.04.2014, 20.40
Onnistuu ...

SimmiS
12.04.2014, 08.30
JIHAAAA. Ehdotuksia päivästä ja ajankohdasta
Huomenna 13.4 sunnuntaina klo 8.30.

, makkaralla vai ilman.
Makkaralla

Teknisempää vai nummipolkuu.
Oitti = tasaista perussettiä ilman suurempia mäkiä.

Paljonkos uhrataan aikaa?
Yleensä 5-6h "sis. Maggaran käryt"

Mukaan mahtuu muitakin. Läskillähän on tarkoitus mennä?
Todellakin mahtuu. 'Pikkasen pitää olla pläski, pläski. Pitää olla jotakin mistä ottaa kiinni' ote Jukkapojan levyltä.
Kisakone on telakalla vielä pitkään vaikka runko on tullu, koska luminuumi ja hiilaripiilari ei olleetkaan samoilla mitoilla.

P.s. Reissulla ne parhaat jubailut kuulee.
P.s.2. Puut otan mukaan, jos saan seuraa.

lansive
12.04.2014, 10.41
Onko lähtö alttarikiveltä maggaranuhrausreissulle? Vai muita suunnitelmia?

SimmiS
12.04.2014, 15.14
Onko lähtö alttarikiveltä maggaranuhrausreissulle? Vai muita suunnitelmia?

Alttarikivi on soiva paikka

JaSa
12.04.2014, 17.46
Makkarat haettu. Juomaa näytti olevan jääkaapissa. Näytti löytyvän perunasalaatiakin. Makkaratikku löyty repusta. Mitäs muuta q menox - aamulla 8.29 Alttarikivellä siis.

lansive
12.04.2014, 21.19
Laskeuduin polviasentoon kun piti nostaa rälläkkä maasta ja selkä sanoi naks.:mad: Ihan suoraan vielä menin ilman mitään kiertoa. Nyt jännittää liikkuuko huomenna vasen jalka enää ollenkaan. Jos en ilmaannu paikalle niin ei kannata odotella.

JaSa
12.04.2014, 22.04
...
P.s. Reissulla ne parhaat jubailut kuulee.

Ja parhaat jutut lukee tuolta "Hyvinkään polut NAISET" palstalta. ;)

JaSa
12.04.2014, 22.23
@Mösjöö Petjala - täällä susirajalla aurinko nousee aikaisin ja vähän aikaisia nää lähdöt. Ehdottaa vaan sopivaa aikaa, niin järjestyy.

petjala
12.04.2014, 22.49
No sitä mä just haukottelin (painoinkohan mä äsken lähetä-nappia, vai lukeeko kaikki mun ajatuksia:eek:??).

petjala
12.04.2014, 22.52
Missäs toi teitin Alttarikivi sijaitsee? Kyllä kai mä voin jättää kauneusuneni lyhemmiksi hyvän asian puolesta ja saapua siihen puoli ysiin.
Niin juu ja olin kyllä sen verran ennakoiva, jotta nuotiofileen hain.

SimmiS
12.04.2014, 23.14
Missäs toi teitin Alttarikivi sijaitsee? Kyllä kai mä voin jättää kauneusuneni lyhemmiksi hyvän asian puolesta ja saapua siihen puoli ysiin.
Ohessa kartta ja metsässä on kivi. Sen oikealla puolen on parkkis "Lentokentäntie 6-8, Hyvinkää" jos autolla tulet.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=12567&d=1397329658

petjala
12.04.2014, 23.24
Jippii, noille main kerkesinkin himpun kuukkelihaarukoida osumaa. Aamulla siis.

JaSa
12.04.2014, 23.42
Mtään kiviä tartte ettii. Tuut tohon parkkikselle, niin siellä nähdään.
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=PARKKIS&srs=EPSG%3A3067&y=6725602&x=384581&lang=fi

JaSa
13.04.2014, 07.58
@Petjala - privaa tulossa tästä päivästä

lansive
13.04.2014, 08.18
Selkä sanoo ettei pyöräilyä tänään. Ehkä varovaisesti koitan hiekkateitä iltapäivällä.

JaSa
13.04.2014, 09.02
Selkä sanoo ettei pyöräilyä tänään. Ehkä varovaisesti koitan hiekkateitä iltapäivällä.
Koetahan ajaa varovasti, josko ens viikolla sitten.

SimmiS
13.04.2014, 16.12
Kiitos kaikille tämänpäiväisesttä lenkistä.

No nyt se sitten alkais.
Huomenna Tapaininlinnan koululta klo 17.30. Eka lenkki voisi olla n. 2h rennolla vauhdilla. Pyritään pitään 12km/h vauhtia.
Onko lähtiöitä?

Huom. Mukaan mahtuu eikä tarvi olla minkään seuran jäsen.

Make79
13.04.2014, 17.35

No nyt se sitten alkais.
Huomenna Tapaininlinnan koululta klo 17.30. Eka lenkki voisi olla n. 2h rennolla vauhdilla. Pyritään pitään 12km/h vauhtia.
Onko lähtiöitä?

Olikos tuo viime maanantain reissu tuollainen "rennolla vauhdilla" jos oli niin tarttis oikeesti saada meille "jarru miehille" oma lähtö maanantaillekkin..
Löytyiskö jollekkin noista lähtöajoista muitakin "hitaampia" jotta saataisiin 2 porukkaa aikaiseksi? Vielä kun löytyisi joku reitti/suunnistus taitoinen vetämään porukkaa. Jos ei löydy niin jatketaan ajoikoirien perässä rimpuilua/jarruttelua..:)

Onko jollain tietoa niistä HYPY:n to ukkolenkeistä? Kalenteriin niitä ei ainkaan ole vielä merkitty..

Niin ja mukana huomenna jos vaan kerkiän lähtöön..

sirrautio
13.04.2014, 20.42
Olikos tuo viime maanantain reissu tuollainen "rennolla vauhdilla" jos oli niin tarttis oikeesti saada meille "jarru miehille" oma lähtö maanantaillekkin..
Löytyiskö jollekkin noista lähtöajoista muitakin "hitaampia" jotta saataisiin 2 porukkaa aikaiseksi? Vielä kun löytyisi joku reitti/suunnistus taitoinen vetämään porukkaa. Jos ei löydy niin jatketaan ajoikoirien perässä rimpuilua/jarruttelua..:)

Onko jollain tietoa niistä HYPY:n to ukkolenkeistä? Kalenteriin niitä ei ainkaan ole vielä merkitty..

Niin ja mukana huomenna jos vaan kerkiän lähtöön..

Mä voisin kans lähteä "jarrumiesten" vauhdilla mukaan huomenissa. Ja jatkoa ajatellen rennon letkeä vauhtiset reissut kyllä kiinnostaa, jos vaan aikataulut passaa.

Jaa, va eipä tuota ehdikkään.. kevväämmällä uus yritys

SimmiS
13.04.2014, 21.26

Maanantaina ei aina kulje niinkuin pitäis. Eiköhän siitä ihan sopiva vauhti tule.

Noi Hypy:n torstailenkit hävis muistaakseni kalenterista viimekesän lomakauden jälkeen eikä ole senkoommin kuulunut. Itsekin hämmästelin asiaa hetken vaan ei auta jäädä tuleen makaamaan. Huhujen mukaan asiaa viritellään ja toivottavasti ne jatkuisi.

No jos niitä ei tule niin ainakin vauhtia on torstaisin tarjolla.

JaSa
13.04.2014, 22.36
Tänks retkuelaisille tän päivän reissusta ja vieraalle makkaran kyytipojasta.

Make79
15.04.2014, 09.50

No nyt se sitten alkais.
Onko lähtiöitä?

Rennon letkeellä mainiossa säässä mentiin vajaa 2 tuntia .. Keskarikin jäi tavoitteista ei ollu ku vajaa 9km/h. Hidas vauhti johtui varmaan huonosta pidosta märällä kivellä/juurella..:)

SimmiS
16.04.2014, 17.24
Huominen torstain lähtö oli tarkoitus lähteä klo 17. Nythän on niin, että olen huomenna hautajaisissa. Pyöräilemään pääseminen on hieman arvailujen varassa, mutta kannattaa kerääntyä klo 18 tapaininlinnan koululle. Ei sitä tiedä vaikka hypyn kaverit olisivat suuremmalla joukolla liikenteessä. Itsekin yritän ehtiä mukaan.

O'man
17.04.2014, 17.30
VesaR kutsui Peruskuntoryhmää ja lähdetään tänään 17.45 Tapikselta, 3 ukkoa ainakin matkassa

Make79
17.04.2014, 18.20
VesaR kutsui Peruskuntoryhmää ja lähdetään tänään 17.45 Tapikselta, 3 ukkoa ainakin matkassa klo 1800 olin tulossa.. Kerkiääkö kaikki aikaistettuun lähtöön?

SimmiS
17.04.2014, 21.10
Onko huomenna innokkaita lähtiöitä? Tahi miten vko loppuna on ajohaluja? Saati sitten maanantaina?

KSU
17.04.2014, 21.33
Huominen käy ja miksei myös viikonloppunaki.

Make79
17.04.2014, 21.55
Onko huomenna innokkaita lähtiöitä? Tahi miten vko loppuna on ajohaluja? Saati sitten maanantaina?
Maanantain PK lenkille voisin lähteä.. Päiväl vai illal?

SimmiS
17.04.2014, 23.06
Huominen käy ja miksei myös viikonloppunaki.

Lähdettäiskö klo 9.00 tapaininlinnan koululta.

KSU
17.04.2014, 23.27
Se käy hyvin.

SimmiS
18.04.2014, 15.32
Käytiin sitten Jokelassa katselemassa uusia uria ja vieläpä vauhdilla. KSU hiosti perässä ja eihän sitä kehdannu jarrutella. Paikoin pläski alkoi käydä raskaaksi ja ilman lentojakaan ei selvitty. Tälläkin reissulla pläskin keula oli kuin kenguru. Pieni pomppu suvuun/koivun näreeseen ja kylkikontakti maan kanssa oli tosi asia. Terveisiä JaSa:lle johto sen kuin vahvistuu. :p

Siinä sitä sitten temuttiin n. 40km ja lopussa oli jo jalatkin tyhjät. Ennen kaikkea kahvojen puristaminen on tullut rajoitteeksi vauhdille kun pläskin häränsarvista ei meinaa jaksaa pitää kiinni. Suosittelen lämpimästi Jokelaa kaikille nyt kun siellä ei ole heinä peittämässä näkyvyyttä.

Matkalla sattuu ja tapahtuu. Kuvassa oleva puu on ainut, joka kolarissa vaurioitu. Ukko lähti kuin Krimin ohjus. Ainoastaan aurinkolasit jäivät satulalle. Pläski mies siis molemmat on kunnossa ja voi olosuhteisiin nähden hyvin. :seko:
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=12633&d=1397819073

SimmiS
18.04.2014, 15.41
Huomenna olisi palauttelulenkkiä hakusessa ja Sunnuntaille on harkinnasa sitten pidempää settiä.

Maanantaina tosiaan olisi palauttelu sudaamiset. Kahtellaan tota kellonaikaa hieman tuonnempana.

poksutin
18.04.2014, 21.48
Huomenna olisi palauttelulenkkiä hakusessa ja Sunnuntaille on harkinnasa sitten pidempää settiä.

Maanantaina tosiaan olisi palauttelu sudaamiset. Kahtellaan tota kellonaikaa hieman tuonnempana.

minkäslaisia lenksuja ootte vedelly? nopeus ja minkälaista maastoa??

SimmiS
19.04.2014, 00.37
minkäslaisia lenksuja ootte vedelly? nopeus ja minkälaista maastoa??

Pitkät on 35-50km
Lyhyet alle 35km
Nopeus palauttelulenkillä on maastosta riippuen 9-15 km/h
Makkaralenkeillä 12-14km/h
Jne......
Tosin kaikki annetut lukuarvot on hihaperusteisia.:seko:

Huomenna meinasin kopasta Usmin rännejä noin 1,5-2h.

poksutin
19.04.2014, 10.28
Pitkät on 35-50km
Lyhyet alle 35km
Nopeus palauttelulenkillä on maastosta riippuen 9-15 km/h
Makkaralenkeillä 12-14km/h
Jne......
Tosin kaikki annetut lukuarvot on hihaperusteisia.:seko:

Huomenna meinasin kopasta Usmin rännejä noin 1,5-2h.

no palauttelulenkille vois joskus sitten ängetä mukaan niin näkis vähän hyvinkään polkujakin :)

Tänää olis tosin lähtö oman poppoon kanssa Turkhaudan ympäristöä scouttaamaan :)

SimmiS
19.04.2014, 18.18
Lähdin fiilisteleen ja suuntana Usmi. Haaveeksi jäi kun '92 vuoden IceBike:n orginelli etugummi ei kestänyt meno.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=12686&d=1397916736
Siinä on kivi johon matka tyssäsi.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=12688&d=1397916776

SimmiS
19.04.2014, 18.27
Huomenna aamulla 8:30 olisi lähtö pitkälle lenkuralle Tapaininlinnan koululta. Matkaa saattaapi tulla 50 +- useita kilometrejä. Onko mukaan lähtiöitä?

KSU
19.04.2014, 20.19
Tulossa mukaan.

poksutin
19.04.2014, 21.29
Lähdin fiilisteleen ja suuntana Usmi. Haaveeksi jäi kun '92 vuoden IceBike:n orginelli etugummi ei kestänyt meno.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=12686&d=1397916736
Siinä on kivi johon matka tyssäsi.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=12688&d=1397916776

Tuonne usmiin pitäis omallakin ryhmä rämällä suunnata kesän aikana :) siellä taitaa olla aika mukavasti polkuja?

SimmiS
20.04.2014, 00.07
Tuonne usmiin pitäis omallakin ryhmä rämällä suunnata kesän aikana :) siellä taitaa olla aika mukavasti polkuja?

Polkuja on ja ovat haastavimmasta päästä. Voip olla, että huomenna sutastaan Kiistaveikkojen majan kautta.

Make79
20.04.2014, 00.25
Polkuja on ja ovat haastavimmasta päästä. Voip olla, että huomenna sutastaan Kiistaveikkojen majan kautta.u
Majalta lähdettäessä linja muuttunut ja kait silta poistettu.. Voi tulla silmille jos vanhasta muistista laskee.. Siitä vähän matkaa polku hukassa hakkuu aukeella.. Löyty ilman karttaakin mut kartta voi vähentää samoilua..

SimmiS
20.04.2014, 16.42
Käytiin sit Kiistiksen majalla ja Sveitsiin tultaessa keskari oli 15.3km/h. Kun kerran vauhti oli päällänsä niin kopastiin Usmikin. Eikä siinä vielä kaikki. Päätettiin ahmia kermat kakun päältä ja pitkospuille sännättiin. Lopulta matkamittari Tapsankoululla näytti 55km ja vauhtimittari oli laskenut 14,5km/h. Oli kyllä loisto settiä. Nyt on jalat aikas lopussa ja mieli tekis jo vaihta fat bike hieman kevyempään meno peliin, mutta kun se on huollossa ja osien tulosta ei tiedä:mad:.

Viime syksynä löydetty hieno enska lasku Kiistaveikkojen päässä oli turmeltu. Tosin sen saa työllä kuntoon. Polku sinällänsä on melko ehjä. Risua ja puuta on sitten himan enemmän. Se vaatii pari kolme innokasta ja työjuomaksi kaljaa lämpimänä päivänä.
Tosta se lähti mut mettäkone on leventänyt latua hieman.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=12700&d=1397991111

Tältä näytti itse alamäki.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=12701&d=1397991127

Ai että miten viksettää ja sylettää kun hienot polut tuhotaan.:mad:

Olisko raivaus partioon lähtiöitä kesemmälllä?

SimmiS
20.04.2014, 18.00

Aikataulut alkaa selviimään. Tytöt käyvät aamulla lenkillä joten iltavuoroon menee.
Lähdetään klo 17 Tapaininlinnan koululta. Ajellaan n. 2h.

lansive
20.04.2014, 18.49
Terveiset Satakunnasta!

Eilen kävin näyttämässä polveani peruskalliolle Ulvilan korkeimmassa kohdassa, joten jäi täksi päiväksi suunniteltu maantiekauden avaus väliin. Huomenna jos täältä ehdin ajoissa takaisin voisin tulla koittamaan joko kestäisi pyörittelyä.

Ensi viikolla illat menee kuopuksen kanssa maastopyöräkoulussa, mutta päivällä voisi lenkkiä ajella. Alkuviikosta varsinkin näyttää ilmatkin aika sopivilta.

Make79
20.04.2014, 19.28
Aikataulut alkaa selviimään. Tytöt käyvät aamulla lenkillä joten iltavuoroon menee.
Lähdetään klo 17 Tapaininlinnan koululta. Ajellaan n. 2h.
Yritän keritä mukaan. Pelottaa vaan ku noi teijän mettä keskarit rupee olee mun maantie keskareitten luokkaa.. Ja pläskillä vielä..

SimmiS
20.04.2014, 23.22
Yritän keritä mukaan. Pelottaa vaan ku noi teijän mettä keskarit rupee olee mun maantie keskareitten luokkaa.. Ja pläskillä vielä..

Täytyyhän sitä joskus irrotella.
P.s. Pläskin takakiekko on laihiksella ja huomenna ajetaan fiilistely fillarilla.

JaSa
22.04.2014, 17.50
Mulla on talviloma pääsiäisen jälkeisellä viikolla. Sittenhän voidaan ajella aamupäivälläkin? -kö?
Ei pääse Rajamäelle - auto särki.

JaSa
22.04.2014, 18.01
....
Risua ja puuta on sitten himan enemmän. Se vaatii pari kolme innokasta ja työjuomaksi kaljaa lämpimänä päivänä.
...
Olisko raivaus partioon lähtiöitä kesemmälllä?
Mukana. Kyl maar työjuoma maistuu.

SimmiS
22.04.2014, 18.53
Ei pääse Rajamäelle - auto särki.

Joko olet siirtynyt nelipyöräisiin?:seko:

JaSa
22.04.2014, 19.36
Joko olet siirtynyt nelipyöräisiin?:seko:
Jep. Apupyörät jelppaa ihmeesti. Kantsii kokeilla.

SimmiS
22.04.2014, 20.48
Jep. Apupyörät jelppaa ihmeesti. Kantsii kokeilla.

Viime lauantaina vetäsin taas turvat kun olin lenksulla. Ei ollu todistajia niin ei saa pisteitä. Mut noi lisä rillat vois tosiaan auttaa :rolleyes:

O'man
23.04.2014, 13.35
Olisko torstaina taas vauhdittomaan lähtijöitä, esim. sama aika 17:45 Tapainlinnalta. Viimeksi piti olla PK-lenkki, mutta kyllä se edelleen meni VK2 tai mitä ne onkaan 3+ tuntia, eli minulle täysi vauhti, mutta sentään pysyi mukana;) Nyt voisi koittaa vielä astetta paria hidastaa menoa...

SimmiS
23.04.2014, 17.56
Olisko torstaina taas vauhdittomaan lähtijöitä, esim. sama aika 17:45 Tapainlinnalta. Viimeksi piti olla PK-lenkki, mutta kyllä se edelleen meni VK2 tai mitä ne onkaan 3+ tuntia, eli minulle täysi vauhti, mutta sentään pysyi mukana;) Nyt voisi koittaa vielä astetta paria hidastaa menoa...

En tiä, mutta aattelin lähtee klo 17:00 tapsan koululta. Huomenna on ohjelmassa 2min vetoja :seko: "täysiä pläskillä" ja vieläpä Jokelan kautta. Matkaa tulee n.40km ja vauhtia on hetkellisesti riittävän paljon:rolleyes:.

Onko mukaan lähtiöitä ja sopiiko aikainen lähtö?

P.S. pläski on kevyempi kuin koskaan:)

KSU
23.04.2014, 23.07
17.00 lähtö käy.

JKeats
23.04.2014, 23.14

Voisin lähteä tähän 17.45 mukaan. Koulun pihastako on ollut lähtö?

O'man
24.04.2014, 14.11
Koulun pihalta joo

SimmiS
24.04.2014, 22.58
Kiitos reippaasta ajo seurasta. Lepokalliolla vedon aikana takanakki sai pienen reijän ja joutu punppaan pari kertaa. Onnex ei tarvinnu sisuria vaihtaa. Ei ole pläski tarkoitettu rankkaan juurakkoon/kivikkoon jos kovaa pitää ajaa. Ohjattavuuden tarkkuus tolla hyppykepillä on puolen metrin sisällä ja sillon on jo puut lähellä.:seko: