Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Hyvinkään polut !

Sivut : 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 14 15

Make79
04.09.2014, 00.16
Lähteekö kukaan huomenna tapikselta klo 18 vihreen pläskin perään?
Siirrä lähtö 2100 niin lähen Vaik erelle..
Oisko pe la ilta tai su aamu tahi ilta jotain lenkuraa suunitteilla? Lyhyt,hidas tahi usmi pitäs jossain vaihees suorittaa.. ( ja huomen ei saa mennä usmiin ku en pääse mukaan..)

JaSa
04.09.2014, 14.33
Lähteekö kukaan huomenna tapikselta klo 18 vihreen pläskin perään?
Ei pysty - ei kykene. Lupautunut ajamaan etelän lämmössä :cool:http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?45829-Klaukkala-ja-ympäristö&p=2258776#post2258776

SimmiS
04.09.2014, 16.52
Ei pysty - ei kykene. Lupautunut ajamaan etelän lämmössä :cool:http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?45829-Klaukkala-ja-ympäristö&p=2258776#post2258776

No mää lähen sit kans etelään paleleen.

Kahilati
04.09.2014, 20.09
Siirrä lähtö 2100 niin lähen Vaik erelle..
Oisko pe la ilta tai su aamu tahi ilta jotain lenkuraa suunitteilla? Lyhyt,hidas tahi usmi pitäs jossain vaihees suorittaa.. ( ja huomen ei saa mennä usmiin ku en pääse mukaan..)

Sunnuntai aamuna voisin lähteä Usmiin.

Make79
05.09.2014, 17.13
Sunnuntai aamuna voisin lähteä Usmiin.

Saatasko me kartturi reissuun mukaan? Vai onko kaikki leireilemässä? Alustavasti oisin tulossa ja kartturi ehken tarttis olla niin löytää hyvät pätkät..

SimmiS
05.09.2014, 20.59
Saatasko me kartturi reissuun mukaan? Vai onko kaikki leireilemässä? Alustavasti oisin tulossa ja kartturi ehken tarttis olla niin löytää hyvät pätkät..

Tää kartturi on itse itseään määräten ajokiellossa. Käytiin JaSa:n kanssa etelässä kalliovuorilla leireilemässä ja siellä sattui tapaturma. Puolihöntsä sivu gräbi ei onnannu ja hetkessä halasin kalliota. Vasenta säärtä koristaa nykyään liimattu reikä. Ajot jatkuu aikaisintaan 4 vuorokauden päästä. Mutta ei muuta kun nokka kohti uraa ja isolla syötöllä.

Spekial tänx för JaSa hyvästä ideasta lähtee merta edemmäs kalaan:)

Kahilati
06.09.2014, 18.50

Minulla ei mennyt jarrujen vaihtooperaation ihan putkeen ja nyt ajokunnossa on vain Trek. Vastoinkäymisestä huolimatta olen valmis lähtemään huomenna Usmiin- läheskään kaikkia polkuja en siellä tiedä mutta jotain löytyy. Olisiko kello 9:30 Uimalalta ja tähtäimessä noin 3h lenkki Usmissa?

Make79
06.09.2014, 20.36
Minulla ei mennyt jarrujen vaihtooperaation ihan putkeen ja nyt ajokunnossa on vain Trek. Vastoinkäymisestä huolimatta olen valmis lähtemään huomenna Usmiin- läheskään kaikkia polkuja en siellä tiedä mutta jotain löytyy. Olisiko kello 9:30 Uimalalta ja tähtäimessä noin 3h lenkki Usmissa?
Aamu lähtö ei multa onnistu.. iltapäivällä ehkä.. tai sit lamppu lenkki illalla jossain lähimaastossa..
Menkää te muut aamulla jos oli lähtijöitä..?

Kahilati
06.09.2014, 23.16
Aamu lähtö ei multa onnistu.. iltapäivällä ehkä.. tai sit lamppu lenkki illalla jossain lähimaastossa..
Menkää te muut aamulla jos oli lähtijöitä..?

Ok, käyn pyörähtämässä Uimalalla 9:30 ja jatkan sitten Usmiin tai jonnekin- testaan miten jarru ja uusi takavaihtaja toimii.

O'man
11.09.2014, 13.55
Oliskos intoa lähteä 7 veljestä Myllykoskelle ajelemaan edestakaisin viikonloppuna. Matkaa tulee 65 km ja siihen aiemmin on minulla leppoisasti ajellen mennyt kuutisen tuntia, ilman makkaranpaistoa joka tietty täytyisi lisätä jos joukolla matkataan. Itse en jaksaisi lähteä revittelemään vaan monen mielestä ehkäjopa hidasta tempoa ehdottaisin;)

SimmiS
11.09.2014, 14.56
Onko tänään kukaan lähössä Hypyn peruslenkille?

Kahilati
11.09.2014, 17.49
Onko tänään kukaan lähössä Hypyn peruslenkille?

Kuudeksi ajattelin mennä Tapainlinnalle katsomaan onko lähtijöitä.

Make79
12.09.2014, 15.18
Oliskos intoa lähteä 7 veljestä Myllykoskelle ajelemaan edestakaisin viikonloppuna. Matkaa tulee 65 km ja siihen aiemmin on minulla leppoisasti ajellen mennyt kuutisen tuntia, ilman makkaranpaistoa joka tietty täytyisi lisätä jos joukolla matkataan. Itse en jaksaisi lähteä revittelemään vaan monen mielestä ehkäjopa hidasta tempoa ehdottaisin;)
Jos retki sunnuntaina niin vahva ehkä.. Voisin lähtee taas pari renkasta puhkomaan.. ja makkaroilla mieluusti ja r kiskan kautta..

Make79
13.09.2014, 15.18

Onkos retki huomenna vai joko kävit?

O'man
13.09.2014, 16.45
Sorry ehdin jo käydä

p-olkisin
13.09.2014, 17.45
Ens lauantaina kaikki sitte ajamaan maraa. 7-veljes höystettynä alueen muilla herkuilla. Mukana mm. aikanaan JaSa:n minulle esittelemä invaliidiliiton maja-kaksoislammit.

Kahilati
17.09.2014, 21.39
Olisiko kukaan kiinnostunut lähtemään huomenna ajamaan Seitsemän veljeksen MTB:n Usmin osuus läpi? Eli lähtö vaikka Invalidiliiton majalta tai Petkelsuon pitkospuilta.

Kahilati
18.09.2014, 13.38
Olisiko kukaan kiinnostunut lähtemään huomenna ajamaan Seitsemän veljeksen MTB:n Usmin osuus läpi? Eli lähtö vaikka Invalidiliiton majalta tai Petkelsuon pitkospuilta.

Joudun ajamaan tänään vähän lyhyemmän lenkin eli lähden tänään kello 17:00 Sveitsin uimalalta ja ajan siitä Hyyppärän kautta Invalidiliiton majalle etsimään Seitsemän veljeksen MTB:n reittiä. Vauhti maltillinen. Jos joku haluaa lähteä matkaan niin olen uimalalla vähän ennen kello 17:00.

O'man
18.09.2014, 15.28
Just tuolla käytiin viikonlopunna, mutt ajos maltilla meinaat voisi koittaa ehtiä, mutta mieluummin tasan 17:00 että ehtii...

Kahilati
18.09.2014, 16.21
Just tuolla käytiin viikonlopunna, mutt ajos maltilla meinaat voisi koittaa ehtiä, mutta mieluummin tasan 17:00 että ehtii...

Ok, vartoilen Uimalalla. Toivottavasti reitti on jo merkitty maastoon niin ei tarvitse hirveästi arpoa ajaessa.

JaSa
20.09.2014, 22.22
Läskiryhmällä KMW & JaSa lähdetään kiertämään klo 900 Erkylän polkuja. Letkaan mahtuu ...
LÄHTÖRUUTU (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=L%C3%84HT%C3%96RUUTU+&srs=EPSG%3A3067&y=6726896&x=384265&lang=fi).

kmw
20.09.2014, 22.48
Onko hitailun ja horjahtelun lisäksi makkaranpaistoa tiedossa? Vai onko matkan varrella joku ravitsemusliike? Kysen että osaan varautua sopivalla evästyksellä kunnääs olen kovin huono syömään aamuisin ja jossakin kohtaa aamupäivää alkaa kummiskin huikoa.

JaSa
20.09.2014, 23.19
Ei ole ravitsemusliikettä. Jospa olis maggaraa, niin järjestyishän toi polttopaikka.

kmw
20.09.2014, 23.53
Paketti Wilhelmiä on jääkaapissa. Otan mukaan.

JaSa
21.09.2014, 07.05
Jep. Yksi riittää mulle. Jaksaa ajjaa takasin päinkin.

kmw
21.09.2014, 17.38
Olipas se hienoa settiä, sopiva mix kaikenlaista alustaa. Isompi kiitos&kumarrus JaSalle reitityksestä ja opastuksesta. Tulen varmasti uudestaan eikä haittaa vaikka ajettaisiin ihan sama lenkura. Hää vaan yritti huijata ja valehdella. Löytyi nääs vallan oiva ja tunnelmallinen kaffepaikka :)

JaSa
21.09.2014, 21.05
^ tänks. Emmää valehdellu - enkä huijannutkaan. Se oli vaan tommonen piikkunen kaffeteria, eikä ravitsumusliike.
Ohessa sport träkkerin jälki. Tosin sports träkkerin uusimisen jälkeen se on ollut prsiist - ei tosta reitistä enää saa PC:llä oikeen selvää.

NEULASREITTI & se pump träkki (http://www.sports-tracker.com/#/workout/jasan/541ebe05e4b0b6047ed8b725)

kmw
21.09.2014, 21.10
Vaatii todentamista @ sportstrcker.com? Mää ymmärrä mtn.

JaSa
21.09.2014, 21.20
^ yrittää korjata tilanteen - eri asia onnistuuko

JaSa
21.09.2014, 21.30
^ perissiist koko uus versio - vaikeaa on - ainakin mulle

JaSa
23.09.2014, 10.14
Vaatii todentamista @ sportstrcker.com? Mää ymmärrä mtn.

Ei tarttenut q nukkua muutama yö ja jo nysse linkki toimii. Tais olla ton uuden träkkerin, toivottavasti entisiä ongelmia.

heiber
23.09.2014, 15.38
Hyvinkäällä näyttää olevan hyvä meininki - makkaran paisto on lähes yhtä isossa roolissa kuin varsinainen pyöräily. Mutta sopisiko tässä ketjussa kysäistä mielipidettänne seuraavasta. Fillarilehti puffasi Seitsemän Veljeksen reitin melko positiivisessa hengessä muutama vuosi sitten. Kuitenkaan täällä Foorumin sivuilla ei löydä reitistä juurikaan kommenteja tai, että sitä alvariinsa ajettaisiin, ei teidän ketjusta, ei jäljestä eikä kai muualtakaan. Mistä mahtanee johtua? Siis, jo voimallisesti keski-ikäinen kuntoilija tulee junalla Keravalta Hyvinkäälle, Hyvinkään Sveitsistä jäykkäperäisellä 29llä Seitsemän Veljeksen reittiä Palojoelle, josta pyöräteitä takaisin Hyrylään. Onko toteuttamiskelpoinen? Kommentteja/vinkkejä? Etukäteen kiittäen!

kmw
23.09.2014, 16.03
^ on oikein toteuttamiskelpoinen retki. Reitti on merkitty koko matkalta Tosin ite en ole vielä koskaan ajanut Rajamäki-Myllykoski väliä, mutta sanovat notta on ok. Mun lempparipätkät on makkaranpaistolaavulta Petkelsuolle ja Rauhalasta Herusiin.

Kunhan heiber on päättänyt ajankohdan niin voi täällä huudella josko löytyisi alkuasukasopas :)

lansive
23.09.2014, 17.06
Reittiähän ajetaan paljonkin, mutta pääosin lyhyemmissä pätkissä. Kokonaisena sen ajaminen on aina vähän isompi projekti, kun se ei itsessään ole mikään ympyrä.

Täällä tosiaan kannattaa mainita, että on lähdössä ajelemaan niin alkuasukkaat saattavat tullakiljuen kannoilla taikka edessä.:p

JaSa
23.09.2014, 19.04
^^JEP - kyllä täällä hyvä on meininkiii. Tuo makkaranpaistoväittämäsi ei ikävä kyllä pidä paikkaansa, vaikka niin haluaisinkin ja taitaa olla aika marginaalinen ryhmä, joka huutelee täällä palstoilla?

Kuten Lansivekin totesi, 7-veljeksen reitistä tulee ajettua osaa sen poluista eli Usmin kierros, Sääksin kierros ... tai yhdistelmää näistä. Omasta puolesta voin sanoa, että kaikki aivan mahtavia polkuja. Tosin Hyvinkäänpäässä osa 7-v reittiä ei kulje parhaiden polkujen kautta, vaan menee osittain ulkoilureittien kautta - hyviähän nekin ja säästyy jalat loppurutistuksiin.

Ensimmäistä kertaa itse ajoin koko 7v reitin - sen virallisen - vasta tänä vuonna ja yllättävän paljon on siirtymiä ja muuta kuin polkua, mutta eipä tuo haitannutkaan, kun on mennyt läskeilyksi:rolleyes:. Itse pidin reitistä vai johtuiko tosta 5v tarjoilusta:
7-v episodi I
(http://www.sports-tracker.com/#/workout/jasan/54140714e4b0f84ba19c8749)7-v episodi II (http://www.sports-tracker.com/#/workout/jasan/54143584e4b0c8296a9f9236)
Ainii tais siellä olla makkaraakin:p - TAAS - episodien välissä. Mut tää olikin 5v. 7-v. juhla-ajo.

O'man
25.09.2014, 14.43
Asiasta kolmanteen, heitetään muhimaan…

Kun kelit taas vaihteeksi näyttäisi olevan kohdillaan, olisko lauantaina makkaranpurijoita lähdössä matkaan jonnekin? (sunnuntaina XCO kisat Hyvinkäällä joten siellä varmaan touhuilemassa jotain)
Ja jos ei ihan aamu-usvan aikoihin lähde jottei ihan alkumetreille kastuis;)

sirrautio
26.09.2014, 12.33
Asiasta kolmanteen, heitetään muhimaan…

Kun kelit taas vaihteeksi näyttäisi olevan kohdillaan, olisko lauantaina makkaranpurijoita lähdössä matkaan jonnekin? (sunnuntaina XCO kisat Hyvinkäällä joten siellä varmaan touhuilemassa jotain)
Ja jos ei ihan aamu-usvan aikoihin lähde jottei ihan alkumetreille kastuis;)
Missäs ajattelit maggaraa käryytellä? Oittiin vai jotain muuta. Olettaen että öinen myrsky laantuu päiväksi, niin voishan tuota lähtä ajeleen.

O'man
26.09.2014, 12.44
Oitti käy hyvin, jos sinne vaan osataan;) Parin kerran jälkeen ei vielä paljoa reiteistä muista…
Olisko 10:00 passeli aika, niin olis lounasaikaan nuotiopaikalla
Hitaahkoa vauhtia ehdottaisin omasta puolestani matkalle

sirrautio
26.09.2014, 14.08
Ok. Oliskos se 10:00 Alttarikiveltä matkaan. Katotaan reitit Garminista, niin eiköhän tuone löydetä.

O'man
26.09.2014, 14.57
Tämähän käy, toivottavasti ryhmä kasvaa Duosta vielä joukoksi

SimmiS
30.09.2014, 17.36
Olen lähdössä sunnuntaina Kallen laavulle lenkille ja saatampa ottaa sihijuoman mukaan. Ajan rauhallisesti ja saatampa muutaman mutkankin sutaista. Onko inokkaita mukaan?
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=13973&d=1408692346

sma
30.09.2014, 17.51
Vahva ehkä että lähden. Onko kellonajasta arviota?

Make79
30.09.2014, 20.02
Olen lähdössä sunnuntaina Kallen laavulle lenkille ja saatampa ottaa sihijuoman mukaan. Ajan rauhallisesti ja saatampa muutaman mutkankin sutaista. Onko inokkaita mukaan?
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=13973&d=1408692346

Mukana ollaan jos lentsu helpottaa.. monelta lähtö?

SimmiS
01.10.2014, 21.43
Lähdetään lenkille kello 9.00 tapaininlinnan koululta.

lansive
01.10.2014, 23.26
Jos tää lenssu nyt menee ohi niin mukana hillutaan. Perunasalaattia pitää olla Oktoberfestin kunniaksi ja lapiokalja jos löytyy muuten kuin klasiputelissa.

Kahilati
04.10.2014, 20.18
Lähdetään lenkille kello 9.00 tapaininlinnan koululta.

Lähden mukaan.

lansive
04.10.2014, 21.18
Ei oo meikäläisestä huomenna ajomieheksi.

SimmiS
04.10.2014, 21.50
Ei oo meikäläisestä huomenna ajomieheksi.
Eikös se vieläkään helpota? Sehän on ollu sulla jo viikkoja. No enskerralla sit.

lansive
04.10.2014, 22.08
Sanos muuta. Onhan tää nyt mennyt ohi, mutta ei uskalla lähteä lenkille. Viimeksi tuli bonuksena keuhkoputkentulehdus ja kahden viikon antibioottikuuri, kun heti lähdin metsään rymyämään. Täytyy säästellä syyslomaan kun silloin on kaikki illat vapaita (lapset mummolassa).

Make79
05.10.2014, 08.31
Määkään en oo tulos..

SimmiS
05.10.2014, 17.30
Kiitos kaikille mukanaolleille. Nyt on eka makkaralenkki takana ja uutta jo sunnitellaan. Matka n. 50km keskisyke n. 130 aikaa meni kaikkineen n. 5h.

Kahilati
11.10.2014, 17.02
Oliko huomiselle suunnitteilla maastolenkkiä? Sääennuste näytää hyvältä.

SimmiS
11.10.2014, 19.15
Oliko huomiselle suunnitteilla maastolenkkiä? Sääennuste näytää hyvältä.

Arvaa olisko kiva lähtee mukaan.:( Eilen tähystys ja tänään on menty ilman sauvoja ontuen jääkaapin ja sohvan väliä.:p Toistaiseksi näyttää hyvältä. Toivottavasti jo ensiviikon loppupuolella pääsis maantie tahi GG lenkille koklaan uutta polven kokoonpanoa. Nivelkalvonpoimu poistettu ja durolon:cool: asennettu. Vai oliko se duracell:seko:. No nyt ei muista, mutta vauhdistahan tuon sitten näkee. :rolleyes:

Kahilati
11.10.2014, 19.31
Arvaa olisko kiva lähtee mukaan.:( Eilen tähystys ja tänään on menty ilman sauvoja ontuen jääkaapin ja sohvan väliä.:p Toistaiseksi näyttää hyvältä. Toivottavasti jo ensiviikon loppupuolella pääsis maantie tahi GG lenkille koklaan uutta polven kokoonpanoa. Nivelkalvonpoimu poistettu ja durolon:cool: asennettu. Vai oliko se duracell:seko:. No nyt ei muista, mutta vauhdistahan tuon sitten näkee. :rolleyes:

Niin se leikkauksesi oli nyt - uutta osaa siis välillä kuskiinkin :)
Kävin tänään Usmissa ajamassa osan 7:n veljeksen MTB-reitistä. Kalliot olivat hieman liukkaita ja käytti kertaalleen kyljellään mutta sää oli hieno. Vielä kun tulisi se päivä että pääsisi Isolle-Kypärälle laskevan kivikkopolun ajamalla läpi. Tänään(kään) se ei onnistunut.

Olisiko joku siis lähdössä huomenna aamusta ajamaan? Minun kartturintaidot riittää Usmiin mutta eivät juuri muualle.

sma
20.10.2014, 21.28
Lauantaina olisi tarkoitus ajaa sääksin ympäri ja samalla esitellä reittejä parille vierailevalle tähdelle. Lähtöajankohdaksi on toivottu 8:30 ja matka vauhti on tarkoitus pitää vieras koreasti rauhallisena. Onko kiinnostuneita lähtemään mukaan eväs retkelle? Sään pitäisi olla lauantaina pilvi poutaa ja lämpötilan jotain lähellä nollaa mutta ajetaanhan me talvellakin ;)

lansive
20.10.2014, 21.45
Teidän "rauhallinen" on kumminkin sellaista että rapakuntoilija joutuu vetämään kynnystehoilla koko matkan. Ei pysty eikä kykene.

Oikeasti mulla on lauantai jo kiinni joten en pääse mukaan.:(

O'man
20.10.2014, 21.58
Kiinnostusta kyllä, mutta joo ei tänä kesänä(kään) ole yhtään oikeasti rauhallista lenkkiä varttuneessa seurassa ollut, muuten kun yksin tai nuorison lenkeillä;) Seurataan kelin kehittymistä....

Make79
20.10.2014, 22.14
Teidän "rauhallinen" on kumminkin sellaista että rapakuntoilija joutuu vetämään kynnystehoilla koko matkan. Ei pysty eikä kykene.

Oikeasti mulla on lauantai jo kiinni joten en pääse mukaan.:(

Ku riittäski vaa kynnyksellä rimpuilu.. Mukaan tullaan vaik ei passais näin PK kaudella. kerrankin on lauantai vapaa että pääsee ennen ens kesää.
Makkaroilla vai ilman?

SimmiS
20.10.2014, 23.34
Mitä mitä mitä????. Kaverit on teräs kunnossa ja silti kuuluu soraääniä. Tarkoitus on todella ajaa hitaasti. Miekii aattelin lähtee ja mulla on toi oikea polvi vähän voimaton. Ei ainakaan tänä aamuna tuolille nousu onnistunut ilman käsien tuottamaa apuvoimaa. Eli kipu estää kovan voiman tuoton. Minä ainakin ajan hiljaa ja talutan vaikeat kohdat.

Toki seuraan sekä keliä, että polven kuntoa. Vastaus vahva ehkä. JASAA mis oot. Tuutko?

Make79
21.10.2014, 00.15
Mitä mitä mitä????. Kaverit on teräs kunnossa ja silti kuuluu soraääniä. Tarkoitus on todella ajaa hitaasti. Miekii aattelin lähtee ja mulla on toi oikea polvi vähän voimaton. Ei ainakaan tänä aamuna tuolille nousu onnistunut ilman käsien tuottamaa apuvoimaa. Eli kipu estää kovan voiman tuoton. Minä ainakin ajan hiljaa ja talutan vaikeat kohdat.

Toki seuraan sekä keliä, että polven kuntoa. Vastaus vahva ehkä. JASAA mis oot. Tuutko?

On yhren polven ja yhden vaihteen watit ennenki meijän kyytii riittäny..

JaSa
21.10.2014, 11.41
...
JASAA mis oot. Tuutko?"Hallitulla riskillä"sanoisin, et
"Vahava EHKÄ":cool:

lansive
21.10.2014, 12.00
Mitä mitä mitä????. Kaverit on teräs kunnossa ja silti kuuluu soraääniä. Tarkoitus on todella ajaa hitaasti.

Terästä ollaan, mutta varmaan se on toi vetykorroosio kun on syönyt sisältäpäin. Keskivartalo pullottaa silleen, että ihan kuin ylimääräiset kaasukuplat koittais pintaan.:p

Mulla on melkein kaikki lauantait kiinni loppuvuoden, joten koittakaas nyt sunnuntaille keksiä kanssa jotain hidasta puuhastelua pyörän päällä.

T-CUP
21.10.2014, 14.11
Vahva ehkä myös täällä... lähtö Tapainlinnan koulultako?

sma
23.10.2014, 18.05
Koska mukaan on tulossa vierailevia tähtiä niin lähtö tavallisesta poiketen KONE Heves parkkipaikalta Myllykatu 3, hiekka parkkis lähellä Hangon junarataa. Ja aika siis 8:30 lauantaina.

SimmiS
23.10.2014, 18.36
Koska mukaan on tulossa vierailevia tähtiä niin lähtö tavallisesta poiketen KONE Heves parkkipaikalta Myllykatu 3, hiekka parkkis lähellä Hangon junarataa. Ja aika siis 8:30 lauantaina.

Mites

sma
23.10.2014, 22.37
Ainakin märkiössä olisi nuotiopaikka ja laavu jos haluaa grillailla. Puita en uskalla luvata.

lansive
23.10.2014, 23.34
Käpylännummen laavulla oli viime viikolla ainakin joku tulilla, joten siellä voisi olla puitakin ihan kunnan puolesta.

Kurapyörä
24.10.2014, 00.39
Käpylännummen laavulla

Missäs tuo sijaitsee, vai tarkoitatko tulistelu paikkaa hautausmaan ja Kehityksen majan puolivälissä, sitä jonka kunta aina kesäkaudeksi poistaa käytöstä?

lansive
24.10.2014, 09.39
Missäs tuo sijaitsee, vai tarkoitatko tulistelu paikkaa hautausmaan ja Kehityksen majan puolivälissä, sitä jonka kunta aina kesäkaudeksi poistaa käytöstä?

Juurikin sitä tarkoitan. Sehän on vielä samaa nummea vaikka onkin Astrakanintien eteläpuolella.

JaSa
24.10.2014, 11.24
Juurikin sitä tarkoitan. Sehän on vielä samaa nummea vaikka onkin Astrakanintien eteläpuolella.
Saiskos koordinaatteja kehiin vaikkapa kansalaisen karttapaikkaa käyttäen?

lansive
24.10.2014, 11.33
Saiskos koordinaatteja kehiin vaikkapa kansalaisen karttapaikkaa käyttäen?

Koordinaatteja! (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=Laavu+ja+tulistelupaikka&srs=EPSG%3A3067&y=6712648&x=374941&lang=fi)

JaSa
24.10.2014, 11.49
Thnx:)
Jäänyt huomiotta. Normipolku taitaa mennä lähempänä suota?

lansive
24.10.2014, 12.01
Thnx:)
Jäänyt huomiotta. Normipolku taitaa mennä lähempänä suota?

Yleensä ajetaan ihan Matkunsuon laitaa pitkin, joten tuo ohitetaan ihan reippaasti kiertäen. Talvellahan tuo on suksijoiden suosiossa kun on sopivasti latujen risteykessä.

Make79
24.10.2014, 19.09
Mites
Sinappi ja sihijuoma löytyy mut makkarat viel kaupassa.. käynkönä hakemas vai en? Sininen tietys menis kylmiltääki..

sma
24.10.2014, 21.48
Sinappi ja sihijuoma löytyy mut makkarat viel kaupassa.. käynkönä hakemas vai en? Sininen tietys menis kylmiltääki..

Polttopuut on varmaan suurin epävarmuus tekijä grillailun suhteen
Joustopyörän joustot huollossa Tambereella, olleet jo 2 viikkoa.�� Joutuu ajamaan täys jäykällä työmatka konkelilla.

lansive
24.10.2014, 22.03
Joustopyörän joustot huollossa Tambereella, olleet jo 2 viikkoa.

Olisit laittanut ne Fillariosaan. Aina on mennyt päivässä huolto. Tietty aikaa ei saa välttämättä huomiseksi, mutta eipähän ole turhaan juustopalikat poissa pöörästä.

SimmiS
24.10.2014, 23.31

Tää tulee ehkä vähän myöhään, mut hae vaan. Mul on maggarat ja jos muistan niin otan tallista sihijuoman. Muistakaa pakkasnesteet juomapulloihin jos on pakkasta. Vink vink Hakamarket aukee klo 7:00.
Jotenki ne makkarat on aina paistettu. Ehkä säälittävin kerta oli taannoin Kiistaveikoilla JaSa:n ja TaitettaVille:n kanssa. :)
Hyviä muistoja jotka naurattaa aina.

SimmiS
25.10.2014, 00.26
Onko KSU vielä hengissä? Kohta alkaa pk kauden treenit.

Kaikki ovat tervetulleita mukaan. Tarkoitus on kerätä hyvät pohjat, jotta jaksaa keväällä reenata itsensä iskuun esim. XCM tahi XCO:ta varten.

Huomisen jälkeen selviää milloin pystyn aloittaan ja minkälaisella systeemillä.

pötkö
25.10.2014, 10.42
Olisit laittanut ne Fillariosaan. Aina on mennyt päivässä huolto. Tietty aikaa ei saa välttämättä huomiseksi, mutta eipähän ole turhaan juustopalikat poissa pöörästä.
Olisin luvannut seuraavaksi päiväksi, tosin olisi pitänyt käydä ihan Hikiässä saakka joko tuomassa tai hakemassa takaisin.

Muistakaahan että sieltä fillariosasta löytyy naapurikylän mies hommista.

Mulla alkaa tasapaino palailemaan, fillarilla mennään jo hienosti ihan polkuja myöten, ja eilen ekaa kertaa tänä vuonna painelin kylänraitilla skeittilaudan kanssa. Kova meno. Saatan tulla valopää-lenkeille arkisin, viikonloput ihan tukossa...

KSU
25.10.2014, 16.55
Työt vähän häiritsee makkaralenkkejä, muuten oisin kyllä mukana. Kalustossaki pikku muutoksia...

sma
25.10.2014, 19.49
Kiitokset lenkki seurasta. Meitä oli 8 pyöräilijää liikkeellä ja ainakin itse koin lenkin muuten mukavaksi, mitä nyt pitää kasvatella polveen ja kyynärpäihin vähän uutta ihoa kaatumisen jäljiltä. Väitän että alamäki kurvissa oli jäätä ;)

voisi mennä lähiaikoina vastaavalle reissulle Oittiin Kallen laavulle.

sma
25.10.2014, 20.03
Olisin luvannut seuraavaksi päiväksi, tosin olisi pitänyt käydä ihan Hikiässä saakka joko tuomassa tai hakemassa takaisin.

Muistakaahan että sieltä fillariosasta löytyy naapurikylän mies hommista.

Mulla alkaa tasapaino palailemaan, fillarilla mennään jo hienosti ihan polkuja myöten, ja eilen ekaa kertaa tänä vuonna painelin kylänraitilla skeittilaudan kanssa. Kova meno. Saatan tulla valopää-lenkeille arkisin, viikonloput ihan tukossa...

Takaiskari pitää huoltaa viimeistään keväällä. Täytyy pitää Hikiän mies mielessä.

Jostain syystä arki lenkit tuntuvat olevan kovasti pois muodista täälläpäin. Tai ainakin olen parina viime torstaina saanut ajella ihan itsekseen. Seura olisi paitsi sosiaalisista niin myös turvallisuuden kannalta tervetullutta etenkin valopää lenkeillä. Lamppu treffejä saa ehdotella..

lansive
25.10.2014, 20.28
Takaiskari pitää huoltaa viimeistään keväällä. Täytyy pitää Hikiän mies mielessä.

Kannattaa. Mun takakeula kävi hoidossa ja tuli kuin uusi. Nyt tosin pyörä on myyty ja olen joustoista vapaa.

Make79
25.10.2014, 21.57

Jostain syystä arki lenkit tuntuvat olevan kovasti pois muodista täälläpäin. Tai ainakin olen parina viime torstaina saanut ajella ihan itsekseen. Seura olisi paitsi sosiaalisista niin myös turvallisuuden kannalta tervetullutta etenkin valopää lenkeillä. Lamppu treffejä saa ehdotella..
Makkarat jos sunnuntaisin niin mukana ja valopäitä ma,ke,pe,la tahi su ehtoisin niin mukana niissäkin..
Tänään ok vauhti paitsi sykekoneen mielestä.. eli mukana ois pysyneet muutkin jarruryhmäläiset..

Kahilati
30.10.2014, 20.23
Minulle sopii makkaralenkit parhaiten sunnuntaisin ja valopäälenkit arki-iltaisin. Onko viikonlopulle ajosuunnitelmia?

Make79
31.10.2014, 08.57
Minulle sopii makkaralenkit parhaiten sunnuntaisin ja valopäälenkit arki-iltaisin. Onko viikonlopulle ajosuunnitelmia?
Su aamusta pitkästi ja hiljaa makkaroilla tai ilman kävis mulle. Onko lähtijöitä? Poikkeuksellisesti lauantaikin käy..

sma
31.10.2014, 17.27
Lauantai aamuna 9:14 lähtö lentokentän parkkikselta, Ilmailutien ja lentokentäntien risteys.
ja suuntana Oitin laavut. Eli maggara lenkkiä tarjolla.
Vauhti on tarkoitus pitää vastaavana kuin viikkositten, eli rauhallisena.
Säänkin pitäisi olla poutainen eli luvassa on leppoisa reissu.

Kahilati
31.10.2014, 17.27
Su aamusta pitkästi ja hiljaa makkaroilla tai ilman kävis mulle. Onko lähtijöitä? Poikkeuksellisesti lauantaikin käy..

Sunnuntai aamu käynee minulle. Aika esimerkiksi 8-12.

KSU
31.10.2014, 18.20
Lauantaina 9:14 mukana.

Make79
31.10.2014, 20.00
Lauantai aamuna 9:14 lähtö lentokentän parkkikselta, Ilmailutien ja lentokentäntien risteys.
ja suuntana Oitin laavut. Eli maggara lenkkiä tarjolla.
Vauhti on tarkoitus pitää vastaavana kuin viikkositten, eli rauhallisena.
Säänkin pitäisi olla poutainen eli luvassa on leppoisa reissu.

Tulikin tuplabuukkaus eli jos ei näy aamulla niin älköö ootelko..

SimmiS
31.10.2014, 22.01
Aamusella nähdään.

Kahilati
31.10.2014, 22.53
En pääse huomenna lähtemään. Sunnuntaille sääennuste puolestaan näyttää aika epäsuotuista. Ehkä sitten ensi viikolla valopäälenkille joku ilta?

Make79
31.10.2014, 22.57
En pääse huomenna lähtemään. Sunnuntaille sääennuste puolestaan näyttää aika epäsuotuista. Ehkä sitten ensi viikolla valopäälenkille joku ilta?

"Sateen sattuessa ajetaan satellaa" vai miten se oli.. ma,ke,pe valopäihin ois kiinnostusta myös..

T-CUP
01.11.2014, 08.59
Mukana myös 9:14

SimmiS
03.11.2014, 23.56
"Sateen sattuessa ajetaan satellaa" vai miten se oli.. ma,ke,pe valopäihin ois kiinnostusta myös..
Olisko keskiviikko iltana valopäälenkille lähtiöitä. Voita kiertää kylä ympäri.

Kahilati
04.11.2014, 08.15

Todennäköisesti mukana.

Make79
04.11.2014, 10.11

Monelta lähretään?

pötkö
04.11.2014, 11.39
Monelta lähretään?

jos kuuden jälkeen niin saatan olla letkassa mukana

sma
04.11.2014, 16.43
Mielellään tulisin mukaan ja 18:00 sopisi minulle lähtöajaksi

Kahilati
04.11.2014, 18.22
Mielellään tulisin mukaan ja 18:00 sopisi minulle lähtöajaksi

Minulle sopii myös kello 18:00 lähtöajaksi.

SimmiS
04.11.2014, 19.04
No jos muut on valmiina klo 6 ja Pötkölle sopisi 6 jälkeen.
Lähdetään klo 18:15 lentokentän parkkikselta, Ilmailutien ja lentokentäntien risteys (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/karttalinkki/karttalinkki.html?map.x=501&map.y=495&e=384579&n=6725578&scale=8000&tool=merkitse&styles=normal&lang=fi&showSRS=EPSG%3A3067&width=1000&height=1000&tool=merkitse&lang=fi).

T-CUP
05.11.2014, 17.17
Mukana myös 18.15

pötkö
05.11.2014, 17.31
En päääse tänään. Yhyy. Työssä pitää ihmisen olla

SimmiS
06.11.2014, 00.21
Kiitos kaikille osallistujille. Meitä oli kaikkiaan 6 kuntoilIjaa.
Puhelimme notta isänpäiväajot ajettas sunnuntaina jos säät sallii. Suuntana on Usmin maratonrata ja makkaratauolla.
Palataan myöhemmin tarkemmilla spexeillä. Saa toki ehdottaa.

T-CUP
06.11.2014, 07.15
Hyvä oli lenkki eilen, vaik meinas olla vähän pimeetä loppumatkasta akkujen hyytymisen takia.(siis lamppujen��)
Mites Sunnuntaina olis suuntana Sääksi? Jos kerta ehdotuksia otetaan vastaan...

Kahilati
06.11.2014, 17.43
Puhelimme notta isänpäiväajot ajettas sunnuntaina jos säät sallii. Suuntana on Usmin maratonrata ja makkaratauolla.

Sunnuntai käy, mielellään aamusta liikkeelle. Usmi käy suunnaksi.

KSU
07.11.2014, 10.02
Mukana sunnuntai retkellä.

sma
07.11.2014, 17.39
Ja myös mukana sunnuntaina:D

Make79
07.11.2014, 22.09

Monelta ois tarkotus lähteä ja kuinka pitkää settiä?
varauksin mukana jos retkeen ei mene kokopäivää..

SimmiS
07.11.2014, 23.23
Monelta ois tarkotus lähteä ja kuinka pitkää settiä?
varauksin mukana jos retkeen ei mene kokopäivää..

Mitäs jos lähtis klo 9:15 Puolimatkan urheilukentän päästä (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/karttalinkki/karttalinkki.html?map.x=322&map.y=345&e=381785&n=6722024&scale=8000&tool=merkitse&styles=normal&lang=fi&tool=merkitse&lang=fi).
Muistakaa eväät mukaan. Ehkä joku näistä?
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=14588&d=1414076435
Ajoaika on yleensä ollu 4-6h.

Kahilati
08.11.2014, 09.10
Mitäs jos lähtis klo 9:15 Puolimatkan urheilukentän päästä (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/karttalinkki/karttalinkki.html?map.x=322&map.y=345&e=381785&n=6722024&scale=8000&tool=merkitse&styles=normal&lang=fi&tool=merkitse&lang=fi).
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=14588&d=1414076435
Ajoaika on yleensä ollu 4-6h.

Tuo lähtöaika käy mutta kävisi aikaisemminkin. Usmiin jos mennään niin sieltä pääsee lähtemään tarvittaessa aikaisemmin. Minulla on sunnuntaina lähtö työmatkalle niin voi olla että poistun letkasta vähän aikaisemmin.

SimmiS
08.11.2014, 12.31
Tuo lähtöaika käy mutta kävisi aikaisemminkin. Usmiin jos mennään niin sieltä pääsee lähtemään tarvittaessa aikaisemmin. Minulla on sunnuntaina lähtö työmatkalle niin voi olla että poistun letkasta vähän aikaisemmin.

Mulle käy hyvin. Mites olis 8.30?

Kahilati
08.11.2014, 18.32
Mulle käy hyvin. Mites olis 8.30?

8:30 käy minulle. Miten muille?

Make79
08.11.2014, 19.02
8:30 käy minulle. Miten muille?
Mulle käy jos tuun.. eli älkööt ootelko jossei näy eikä kuulu.

T-CUP
08.11.2014, 20.16
Multa jää huominen väliin, lähden vaimon kanssa kierteleen paikallisia polkuja aamusta.

SimmiS
08.11.2014, 20.33
Lähtö huomen aamuna klo 8:30 Puolimatkan urheilukentän päästä (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/karttalinkki/karttalinkki.html?map.x=322&map.y=345&e=381785&n=6722024&scale=8000&tool=merkitse&styles=normal&lang=fi&tool=merkitse&lang=fi).

Make79
09.11.2014, 08.24
En oo ajokunnossa joten jää väliin tältäpäivältä..

JaSa
09.11.2014, 21.57
... .
4 hemmoa nähty polkevan pitkospuiden jälkeen Kytäjäntien jälkeisellä pellolla suuntana Usmi.
Syttyx notski ja saitex poltettua jotakin noista^ vai joutux syömään kylmänä¿

lansive
10.11.2014, 11.06
Seitsemän veljeksen reitti päässyt Hesariin (http://www.hs.fi/ihmiset/a1305893751996) jo 50 vuotta sitten.

sma
10.11.2014, 19.53
4 hemmoa nähty polkevan pitkospuiden jälkeen Kytäjäntien jälkeisellä pellolla suuntana Usmi.
Syttyx notski ja saitex poltettua jotakin noista^ vai joutux syömään kylmänä¿[/QUOTE]

Ihmettelinkin että kuka raggari soitteli torvea autolla ohi ajaessaan..
Meinattiin paistella Iso kypärän nuotiopaikalla maggaroita, mutta siellä näytti laavulla olevan makuupusseissa brokeback mountain hetki menossa jollain tyypeillä. Emme hirvinneet jäädä tuota ihmettelemään vaan jatkoimme Sohkasen 7-veljesta reittiä seuraillen kaksoislammille ja siellä oli edellisten retkeilijoiden jättämä hyvä hiillos/tuli odottamassa.
Ihan onnistunut Usmiretki, kiitokset osallistuneille seurasta.

SimmiS
11.11.2014, 00.20
Syttyx notski ja saitex poltettua jotakin noista^ vai joutux syömään kylmänä¿

Ei ollu mikään noista. Mulla oli ekan joulukinkun jämät mukana. On muuten aika hyvää toi grillattu kinkku.
Niin ja tällä kertaa ei tosiaan tarvinnu säätää notskin kaa vaan siellä oli hiillos parhaimmillaan. Olis ollu JaSa:lle ja kumppaneille tilaa letkassa.

SimmiS
11.11.2014, 20.13
Olisko huomenna kukaan lähössä völjyyn. Aattelin ajella hth:ta kp:lla. Sma:lla on kuulemma jokin maisemareitti. Voip olla, että hämärä haittaa katselua.

sma
11.11.2014, 22.39
Olisko huomenna kukaan lähössä völjyyn. Aattelin ajella hth:ta kp:lla. Sma:lla on kuulemma jokin maisemareitti. Voip olla, että hämärä haittaa katselua.

Huomenna 18 jälkeen mahkut ajella. hth? hiekkatie hinkkaus? kp:lla? kaasu pohjassa?:)
Hiljakseen voisin ajella hiekkateitä.

JaSa
11.11.2014, 22.55
... Olis ollu JaSa:lle ja kumppaneille tilaa letkassa.
En uskaltanut lähtiä suntaina Usmin lampien rannoille maggaran paistoon - katselin lauvantairetkueeni kuvaa Iso-Kypärälammesta ja siellähän se ui - paikallinen "LochNessin" -hirviö :eek:

http://but.fi/t/34r (http://but.fi/34r) ("klick")

SimmiS
11.11.2014, 22.56
Huomenna 18 jälkeen mahkut ajella. hth? hiekkatie hinkkaus? kp:lla? kaasu pohjassa?:)
Hiljakseen voisin ajella hiekkateitä.

No lähetään 18:05 huomenna Vehkojan ja Sonninmäen karjasillalta (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/karttalinkki/karttalinkki.html?map.x=312&map.y=348&e=381653&n=6721722&scale=16000&tool=merkitse&styles=normal&lang=fi&tool=merkitse&lang=fi) Hiekkatie hurjasteluun Pekka peruskunto vauhdilla. Mää laitan rajottimeen rajat 100-130.

JaSa
11.11.2014, 23.03
... Pekka peruskunto vauhdilla.....

...Mää laitan rajottimeen rajat 100-130.

Joo kyllä mulla on hyvä käsitys teitin rajoooottimista ja PK'sta:mad:
:rolleyes:

SimmiS
11.11.2014, 23.15
En uskaltanut lähtiä suntaina Usmin lampien rannoille maggaran paistoon - katselin lauvantairetkueeni kuvaa Iso-Kypärälammesta ja siellähän se ui - paikallinen "LochNessin" -hirviö :eek:

http://but.fi/t/34r (http://but.fi/34r) ("klick")

Tonne pitää lähtee sotamaalauksen ja rambopuukon kera.

JaSa
11.11.2014, 23.26
Tonne pitää lähtee sotamaalauksen ja rambopuukon kera.
Voisit hoitaa noi maahisten pesät samalla keikalla, niin voi rauhassa taas läskitellä
http://but.fi/t/34t (http://but.fi/34t)

SimmiS
11.11.2014, 23.41
Voisit hoitaa noi maahisten pesät samalla keikalla, niin voi rauhassa taas läskitellä
http://but.fi/t/34t (http://but.fi/34t)

Olix tää se mesta jonne ei mee älyhyvää polkua? Röllin koti? Tonne mää haluun exyy.

JaSa
12.11.2014, 00.00
Olix tää se mesta jonne ei mee älyhyvää polkua?..
JEP ja välillä ei polkukaa elikkäs Paalijoen vartta pohjoiseen.
Onx sulla vapaata / http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?52406-Global-Fat-Bike-Day-6-joulukuuta-2014&p=2290864#post2290864. Vois läskitellä jossakin, jonnekin...

lansive
12.11.2014, 00.26
Itsepäisyyspäivänä syödään läskiä ja ajetaan pyörällä? "Kuullostaa suunnitelmalta", sanoi jenkki.

SimmiS
12.11.2014, 15.22
Onx sulla vapaata / http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?52406-Global-Fat-Bike-Day-6-joulukuuta-2014&p=2290864#post2290864. Vois läskitellä jossakin, jonnekin...

No tää on soiva peli jos ei oo polkuu. Helppo kantaa ja laukkuun mahtuu isommatkin eväät.
Mennääx sunnuntai aamuna vai iltapäiväll?

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=14728&d=1415768511

SimmiS
12.11.2014, 17.49
Itsepäisyyspäivänä syödään läskiä ja ajetaan pyörällä? "Kuullostaa suunnitelmalta", sanoi jenkki.

Kylä mää voisin lähtee vetään klopaalia paalia läskipläjäys systeemiä. Laitan kalenteriin varauksen ja vain voima majuri syyllä jätetään väliin. Esim linnan juhlat jne....

Mites muuten tulevana sunnuntaina olis toi mörrilaakson arvotuksen ratkaiseminen?

JaSa
12.11.2014, 20.05
... Mites muuten tulevana sunnuntaina olis toi mörrilaakson arvotuksen ratkaiseminen?
Josko sä tosiaan uskallat lähtee osittain poluttumille röllitaipaleille, niin eiköhän sit mennä het aamusta.

SimmiS
12.11.2014, 21.36
Josko sä tosiaan uskallat lähtee osittain poluttumille röllitaipaleille, niin eiköhän sit mennä het aamusta.

Näin tehdään. Kerro aika ja paikka. Olen jo polkimilla.

lansive
14.11.2014, 10.33
Kylä mää voisin lähtee vetään klopaalia paalia läskipläjäys systeemiä. Laitan kalenteriin varauksen ja vain voima majuri syyllä jätetään väliin. Esim linnan juhlat jne....

Ei ole postilaatikko vielä kolissut, joten Saulin pirskeisiin ei varmaan tarvitse lähteä. Eli läskeilemään. Kalenteriin merkattu ja hallitusta informoitu asiasta. Muistin kehua että on globaali tapahtuma.

Make79
14.11.2014, 21.40

Pääseekös tuohon mukaan ilman Pläskiä?? Ois lääkärin määräämä pelikieltokin ehken kärsitty tuohon mennessä ja uusi kalustokin ehken kasassa..

Aiheen vierestä onkos kellään jäänyt 29 taperetti qr15mm keulaa tai jarruja joutilaaksi? keulaksi joku kunnollinen ja jarruiksi kävis huonommatkin.
Toisesta pyörästä tulee vaihteeton mutta kait siihen taytyy jarrut laittaa..

Onkos keskiviikkoisin uusi vakio joko valopäät mettässä tahi hiekkatiehinkutusta kp vauhdilla?

SimmiS
14.11.2014, 22.40
Pääseekös tuohon mukaan ilman Pläskiä?? Ois lääkärin määräämä pelikieltokin ehken kärsitty tuohon mennessä ja uusi kalustokin ehken kasassa..

Aiheen vierestä onkos kellään jäänyt 29 taperetti qr15mm keulaa tai jarruja joutilaaksi? keulaksi joku kunnollinen ja jarruiksi kävis huonommatkin.
Toisesta pyörästä tulee vaihteeton mutta kait siihen taytyy jarrut laittaa..

Onkos keskiviikkoisin uusi vakio joko valopäät mettässä tahi hiekkatiehinkutusta kp vauhdilla?

Mahtuu mukaan mutta ohittelua ei hyvällä katella jos ei oo pläski:rolleyes:.

Ei varsinaisesti ole vakio reenejä mut käydään aina kun on saderintamassa on reikä.

JaSa
15.11.2014, 19.43
Näin tehdään. Kerro aika ja paikka. Olen jo polkimilla.
Oliskos 8.30 sopiva? Vaiko joku muu aika?
Lähtöpaikka KYTTÄ-MARKET'in P: http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=KYTT%C3%84-MARKETin+parkkis&srs=EPSG%3A3067&y=6723874&x=382391&lang=fi (Ex pyrhönen)

Pääseekös tuohon mukaan ilman Pläskiä??
Jos kestää urputtamatta tällaisiakin paikkoja:
http://but.fi/t/34y (http://but.fi/34y) (klikkaa kuvaa)
Eikä noita niin monta ole:rolleyes:

Yleensä vaan tällaaaasia:
http://but.fi/t/34z (http://but.fi/34z) :o

No löytyy sieltä paljon uutta hyvää polkua. Tuota röllimetsää on noin about alkumatkalla
Sitten viel varoitus:
VAUHTIA löytyy, mutta seoooon sitten niin hiljaista, että tällä reissulla voi tulla mielensä pahoittajaksi.
.
Mukaan mahtuis muitakin. Tota aikaakin voidaan sorvata huikan verran myöhäsemmäksikin, jos seooon kynnys.
Kysymys: onx tää notski lenkki?

sma
15.11.2014, 20.15
Voisin tuppautua mukaan laihis pyörällä. Sitä on kevyt kantaa jos polku käy riittämättömäksi.;)
hiukan myöhäisempi lähtöaika olisi mieleinen koska poden pientä matka väsyilyä sateisesta Pariisista paluun kunniaksi.

SimmiS
15.11.2014, 20.21
Aika on äärimmäisen hyvä. Ehtii loppupäivän säätää muita kiireitä.

lansive
15.11.2014, 20.26
Täällähän on kilpailevia ryhmiä kuin muinaisessa SKP:ssa.

SimmiS
15.11.2014, 20.28
Mul olis kaks maggaraa pakkasessa. Kyllä se maistus.

JaSa
15.11.2014, 21.01
Mul olis kaks maggaraa pakkasessa. Kyllä se maistus.
Joo olkoon tääkin sitten maggaralenkki.

... pientä matka väsyilyä sateisesta Pariisista paluun kunniaksi.
Annetaan tolle Parriisilaispojjaalle 16 minuuttia lisäaikaa:rolleyes:

Täällähän on kilpailevia ryhmiä kuin muinaisessa SKP:ssa.
@lansive. Jossain vaiheessahan sää huhuilit:
koittakaas nyt sunnuntaille keksiä kanssa jotain hidasta puuhastelua pyörän päällä.
- ja sitä saa,mitä tilaa :rolleyes:
;
Elikkäs lähtöaika muuttunut Parriisilaispojjaan pyynnöstä "hiukan myöhäisempi" eli 8.46. Lähtöruutu edelleen sama.

Tää lähtee ny Siwaan maggaran ja -juoman hakuun.

lansive
15.11.2014, 21.33
Mutta en mä aamuyöllä jaksa nousta ajamaan. Ehkä ensi viikolla piqqujoulun katumusharjoituksena voisi aikaistella.

JaSa
16.11.2014, 20.39
Kiitokset ajoseurueelle, että kestitte näitä mun Offroad pätkiä. Ite tykkään tollasista-kin pätkistä. Meinas vaan tulla lyhyt reissu, kun vetäjän vauhti loppu suopätkällä ja jalka upposi suon syvyyksiin. Laken popot pelasti tilanteen ja matka jatkui kuivin jaloin.
Hirvimiesten reviireille ei kantsi mennä ja jäi vielä hyviä pätkiä ajamatta. Mutta neuvottelemalla löyty mun mielestä kohtalainen ratkaisu pienestä tunkkaamisesta huolimatta, kun ei tarvinnut takaisinkaan kääntyä. Koetetaan uusia retkue joku viikonloppu uudestaan, josko päästään höntsäilee ne loput pätkät. Tai ehkä jotakin muuta uutta:seko:

Läskit Urojärven rannalla
http://but.fi/t/351 (http://but.fi/351) ("kclick")
HÖH! Taustalla tapahtuu taas ...

Ainnii "S" - sorry väärinymmärys. Kyl viel mennään sinne rölli II:een.
http://but.fi/t/352 (http://but.fi/352)

SimmiS
16.11.2014, 21.30
Kiitos vetäjälle äärinmäisen hienosta surviivoll seikkailusta. Onget jäi tällä kertaa kotia, muta joku kerta nekin on tanassa tarakalla.

Kahilati
17.11.2014, 08.20
Kiitos täältäkin eilisestä retkestä, minulle ennen ajamattomia polkuja tuli vaikka miten ja niistä suuri osa sellaisia että täytyy ajaa ne uudestaan.
Harmi kun ei ollut Polaria matkassa, olisi voinut jälkikäteen katsoa missä sitä oikein tuli käytyä. Itse en ollut kartalla kuin hetkittäin :)

JaSa
17.11.2014, 12.21
Kiitos täältäkin eilisestä retkestä, ...
Kiitos vetäjälle äärinmäisen hienosta surviivoll seikkailusta....
Olkaatte hyvät:o

... minulle ennen ajamattomia polkuja tuli vaikka miten ja niistä suuri osa sellaisia että täytyy ajaa ne uudestaan.
Lähdetkö oppaaksi:rolleyes:

...Harmi kun ei ollut Polaria matkassa, olisi voinut jälkikäteen katsoa missä sitä oikein tuli käytyä. Itse en ollut kartalla kuin hetkittäin :)
Linkistä voinnee nähdä ? (työmaan rajoittuneessa maailmassa linkattu) eilisen osittaisen Offroad'in kiemurat.
http://www.sports-tracker.com/#/workout/jasan/54688ffde4b04bbfca9f8b78
Jos linkki ei nävy, niin illalla korjaan, kunhan pääsee täältä rajoittunuuden maailmasta pois.

Kahilati
17.11.2014, 17.50
Olkaatte hyvät:o

Lähdetkö oppaaksi:rolleyes:

Linkistä voinnee nähdä ? (työmaan rajoittuneessa maailmassa linkattu) eilisen osittaisen Offroad'in kiemurat.
http://www.sports-tracker.com/#/workout/jasan/54688ffde4b04bbfca9f8b78
Jos linkki ei nävy, niin illalla korjaan, kunhan pääsee täältä rajoittunuuden maailmasta pois.

Voisin toimia retkueen virallisena harhaanjohtajana...

Linkki toimii, mentiin paljon enemmän luoteeseen mitä kuvittelin.

SimmiS
18.11.2014, 22.12
Olisko perstaina yön mustaan verhoon sukeltajia? lähtö vois olla klo 18.00 suuntana tuntematon. Allekirjoittanella jää vko loppu väliin kissanristiäisten johdosta ja johdottomuudesta.

sma
18.11.2014, 23.08
Perjantaina pimeyden ytimeen kuulostaa suunnitelmalta.

Kahilati
19.11.2014, 07.41
Olisko perstaina yön mustaan verhoon sukeltajia? lähtö vois olla klo 18.00 suuntana tuntematon. Allekirjoittanella jää vko loppu väliin kissanristiäisten johdosta ja johdottomuudesta.

Mahdollisesti mukana.

KSU
19.11.2014, 18.25
Voishan sitä lähteä mukaan pimeyteen.

SimmiS
20.11.2014, 19.16
Huomenna lähdetään klo 18.00 Tapsan koululta. Mula on aikataulu tiukka joten saatan minuutin tahi kaks ottaa penaltii. Matkaa taitetaan tunteen mukaan, eli rajottimesta on ääni pois. Tarkistellaan miten syke ja tuntemus pitää paikkansa. Tarkoitus on, että vauhti ei karkaisi äärimmäisyyksiin.

Ens viikolla Torstaina aattelin lähtee sauvojen kanssa hakeen maximi sykettä. Onx muita halukkaita? Tarvitaan lenkkikengät, hiihtosauvat ja syke mittari mielellään tallentava tahi sellainen jossa maximi jää muistiin. Olotilan pitäisi olla levännyt eli edellisenä päivänä lepo. Flunssaa tahi flunssan jälkihöyryjä ei saa olla. Siis perusterve ja 60km XCM pitäisi mennä alle 3:33.:)

Make79
20.11.2014, 22.01
Huomenna lähdetään klo 18.00 Tapsan koululta. Mula on aikataulu tiukka joten saatan minuutin tahi kaks ottaa penaltii. Matkaa taitetaan tunteen mukaan, eli rajottimesta on ääni pois. Tarkistellaan miten syke ja tuntemus pitää paikkansa. Tarkoitus on, että vauhti ei karkaisi äärimmäisyyksiin.

Ens viikolla Torstaina aattelin lähtee sauvojen kanssa hakeen maximi sykettä. Onx muita halukkaita? Tarvitaan lenkkikengät, hiihtosauvat ja syke mittari mielellään tallentava tahi sellainen jossa maximi jää muistiin. Olotilan pitäisi olla levännyt eli edellisenä päivänä lepo. Flunssaa tahi flunssan jälkihöyryjä ei saa olla. Siis perusterve ja 60km XCM pitäisi mennä alle 3:33.:)

Mää lähren tohon sauva himmeliin ku pyörä kielletty.. ei menny ihan 3.33 ku ei ollu viel välineitä ja lähtö ryhmä väärä.. ei vaa lääkärin määräämä maksimi mulla loppuvuodeks jossain 120 nurkilla et näillä mennään.. tapsalla saatan huomenna lährön hetkillä pyörähtää.

Kahilati
21.11.2014, 17.38

Valopäälenkki jää tältä päivältä väliin. Menen sen sijaan pihalle kiroilemaan, palelemaan ja heittelemään työkaluja ts. vaihtamaan autoon talvirenkaita.

SimmiS
26.11.2014, 18.03

No nyt se viikko jo meni. Huomenna klo 18:00 Pujottelutie 29 (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/karttalinkki/karttalinkki.html?map.x=292&map.y=272&e=380843&n=6725982&scale=16000&tool=merkitse&styles=normal&lang=fi&tool=merkitse&sc=16000&srs=EPSG%3A3067&lang=fi&y=6726114&x=380803) lähdetään lämppälenkille. Jos olet joskus miettinyt max sykkeen kartotusta, mutta yksin et moiseen rääkkiin ole halukas. Nyt jos koska olisi seuraa tarjolla. Paljoa kiinteää ei kannata syödä ennen koetta ja juomaakin hallitusti. Jokainen osallistuu mäkijuoksuun vapaasta tahdosta ja omalla vastuulla. Jos tunnet olosi epätervelliseksi on koe syytä keskeyttää. Huomenna nähdään moniko mukaan lähtee. Älä myöhästy.

Herman
30.11.2014, 16.56
Kiitokset Miletski, Simmis, JaSa ja KSU, Burron pikkujoulujärjestelyistä ja mukavasta ajelupäivästä. Hienoja reittejä teillä tuntuu olevan. Käydään joku kerta tarkistamassa ne länsipuolen mäetkin :).

SimmiS
10.12.2014, 18.54
Olisko huomenna ilta lenkille lähtiöitä? Alla olis upouusi jäykkä hiilari sinkula. Ohjelmassa on kiekkojen sisäänajoa vauhdilla 36/20. Ei siis mitään kaameeta kyytiä ja mihinkään kauhukivikkoon en ole menossa. Rajamäen suunta on mielessä. Jos joku ilmottautuu niin tapikselta klo 18, mutta jos ei ilmoja klo 15 mennessä tule niin sutesen tallin nurkalta matkaan.

Make79
11.12.2014, 00.59
Olisko huomenna ilta lenkille lähtiöitä? Alla olis upouusi jäykkä hiilari sinkula. Ohjelmassa on kiekkojen sisäänajoa vauhdilla 36/20. Ei siis mitään kaameeta kyytiä ja mihinkään kauhukivikkoon en ole menossa. Rajamäen suunta on mielessä. Jos joku ilmottautuu niin tapikselta klo 18, mutta jos ei ilmoja klo 15 mennessä tule niin sutesen tallin nurkalta matkaan.
Mulla taitaa olla 36/18 tossa alu jäykässä ni ei vauhdit täsmää joten joutuu viel jättää väliin..

SimmiS
11.12.2014, 23.43
Nyt pärähtää jäykkää lenkkikutsua. On olemassa global fat bike day:tä, nakkirengas päiviä ja sun sitä ja tätä. Mutta nyt on On One ajot sunnuntaina klo 9:15 tapsan koululta. Kalustosuositus on 29" jäykkää hiilikuitua yhdellä hyvällä vaihteella tai voihan sitä ottaa koko pakankin mukaan. Kaikki maastokelpoiset pyörät ja kuskit mukaan. Suuntana on joko Sääksi tahi Nopo/Jokela.

Lenkki voi olla vahva ehkä makkaralla. Tutkailen reittiä ja sen mahdollisuuksia.

KSU
12.12.2014, 11.31
Mukana suosituksen mukaisella kalustolla.

SimmiS
12.12.2014, 12.58
Mukana suosituksen mukaisella kalustolla.
Esimerkillistä toimintaa.

Make79
12.12.2014, 16.39
Nyt pärähtää jäykkää lenkkikutsua. On olemassa global fat bike day:tä, nakkirengas päiviä ja sun sitä ja tätä. Mutta nyt on On One ajot sunnuntaina klo 9:15 tapsan koululta. Kalustosuositus on 29" jäykkää hiilikuitua yhdellä hyvällä vaihteella tai voihan sitä ottaa koko pakankin mukaan. Kaikki maastokelpoiset pyörät ja kuskit mukaan. Suuntana on joko Sääksi tahi Nopo/Jokela.

Lenkki voi olla vahva ehkä makkaralla. Tutkailen reittiä ja sen mahdollisuuksia.
Josko pääsis ees lähtö viival käymään.. hyväksytäänkö kuituiseen jäykkään aluhaarukka? Ja jos runsaat vaihteet korvaa jarruttomuudella.. :)

SimmiS
12.12.2014, 17.28
Josko pääsis ees lähtö viival käymään.. hyväksytäänkö kuituiseen jäykkään aluhaarukka? Ja jos runsaat vaihteet korvaa jarruttomuudella.. :)

Loistoidea. Sellanen pyörä olis alamäessä lyömätön ja kuski hetken päästä lyöty.

Kahilati
12.12.2014, 19.21

Voisin lähteä matkaan: kalustokin on vaatimusten mukaista- tosin runko on alumiinista, vaihteita on runsaasti ja joustoa löytyy molemmista päistä mutta muuten siis täyttää vaatimukset.

SimmiS
12.12.2014, 21.01
Voisin lähteä matkaan: kalustokin on vaatimusten mukaista- tosin runko on alumiinista, vaihteita on runsaasti ja joustoa löytyy molemmista päistä mutta muuten siis täyttää vaatimukset.

Juurikin näin. Pienillä poikkeuksilla täsmälleen samanlainen paketti.

Kahilati
13.12.2014, 13.25
A vot, tässä ratkaisu liukkaille poluille- lisäksi 50% säästö nastarengaskuluissa:) Vain saisiko tuohon vielä joustohaarukan jotenkin?
https://www.dropbox.com/s/eloqf0hgdchqm3n/WP_20141212_15_44_19_Pro.jpg?dl=0

SimmiS
13.12.2014, 13.27

Huomisesta tulee raskas reissu joten eväät mukaan. Jätetään noi makkaran paistot seuraavaan kertaan. 17cm on satanut lunta joten paikkapaikoin voi olla hankea. Reittiä ei voi paljastaa koska sitä vielä harkitaan. Voi olla että vasta aamulla tehdään viimeinen päätös.

SimmiS
14.12.2014, 22.53
Hienot setit oli tänään. Sääksi kierrettiin ja kaikkien kuskien voimavarat käytettiin melko tarkasti. Reissu oli raskas, mutta antoisa. Kiitos kaikille.

SLauniainen
15.12.2014, 11.01
Hieno oli eilinen reissu - lumi teki sopivasti haastetta. Tämä aamu olikin sitten luku sinänsä, kropassa niinsanotusti käytetty olo.

Kahilati
15.12.2014, 22.37
Kiitos minunkin puolesta, jalat olivat aivan loppu kun pääsin lopulta kotiin.

SimmiS
16.12.2014, 23.17
Mites olis lauantaina josko sitä pitkälle lenkille lähtis tekeen kinkulle tilaa. Onko innokkaita seikkailijoita lähdössä mukaan?

Make79
18.12.2014, 00.09
Mites olis lauantaina josko sitä pitkälle lenkille lähtis tekeen kinkulle tilaa. Onko innokkaita seikkailijoita lähdössä mukaan?
Hinku olis lähtee mut viel ei pysty.. mut aiheen vierest mites on tän vuoden vika ja ens vuoden eka lenkura? Onko perinteisille retkille lähtijöitä?

SimmiS
18.12.2014, 07.58
Hinku olis lähtee mut viel ei pysty.. mut aiheen vierest mites on tän vuoden vika ja ens vuoden eka lenkura? Onko perinteisille retkille lähtijöitä?

Meinasitko et ajettas pimeessä piposilmillä ja raketit kainalossa. Ehkä jopa pata takahutlarissa.
Hyvinkään ympäristössä 4h tyyliin. 21-01???????????

sma
18.12.2014, 08.47
Lauantaina lähtisin mieluusti ajamaan mutta vapaudun joulujuhla velvoitteista 9:05, eli ajamaan pääsisi noin 9:30. Mikä on suunniteltu aikataulu?

KSU
18.12.2014, 09.18
Lauantaina vois lähtee retkeilemään.

SimmiS
18.12.2014, 10.58
Lauantaina lähtisin mieluusti ajamaan mutta vapaudun joulujuhla velvoitteista 9:05, eli ajamaan pääsisi noin 9:30. Mikä on suunniteltu aikataulu?

Tokihan me haluamme sma:nnen mukaan seikkailuun. Otamme siis lähdön Tapsan koululta 9:30 (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/karttalinkki/karttalinkki.html?map.x=308&map.y=189&e=383654&n=6722785&scale=8000&tool=merkitse&styles=normal&lang=fi&tool=merkitse&lang=fi). Suunta vielä auki kun huomisen sateet voivat vaikuttaa suuntaan. Sää ajopäivänä on mahtava ellei jopa täydellinen.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=14904&d=1418889189

Toistaiseksi mukana
sma
KSU
Allekirjoittanut

Vahva ehkä
SLauniainen
JaSa
Kahilati

Jyrkkä ei mutta hengessä mukana
Make 79

Make79
18.12.2014, 17.15
Meinasitko et ajettas pimeessä piposilmillä ja raketit kainalossa. Ehkä jopa pata takahutlarissa.
Hyvinkään ympäristössä 4h tyyliin. 21-01???????????

Tuossa piti olla ja tilalla tai mut miksei noinkin... :)

Kahilati
18.12.2014, 17.37
Tokihan me haluamme sma:nnen mukaan seikkailuun. Otamme siis lähdön Tapsan koululta 9:30 (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/karttalinkki/karttalinkki.html?map.x=308&map.y=189&e=383654&n=6722785&scale=8000&tool=merkitse&styles=normal&lang=fi&tool=merkitse&lang=fi). Suunta vielä auki kun huomisen sateet voivat vaikuttaa suuntaan. Sää ajopäivänä on mahtava ellei jopa täydellinen.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=14904&d=1418889189

Toistaiseksi mukana
sma
KSU
Allekirjoittanut

Vahva ehkä
SLauniainen
JaSa
Kahilati

Jyrkkä ei mutta hengessä mukana
Make 79

Joudun jättämään lauantain lenkin väliin- "saan" lähteä Helsinkiin jouluostoksille. Voi riemua.

SimmiS
18.12.2014, 18.21
Joudun jättämään lauantain lenkin väliin- "saan" lähteä Helsinkiin jouluostoksille. Voi riemua.
Onneksi olkoon. Toisilla vaan on parempi flaxi.

SimmiS
19.12.2014, 18.17
Käydään kattoon huomenna onko Kiistaveikoilla kuivia puita tarjolla jos sitä jokukerta menis paistaan makkarat. Tällä kertaa kylmäkön eväät ovat paikallaan.

svheebo
19.12.2014, 22.14
Heräänpä ajoissa, otan rengasjumpan ja ilmestyn Hyvinkäälle.

svheebo
20.12.2014, 16.57
Hyvä keikka, nousu ja laskumetrejä tuli mukavasti gepsin mukaan. Kaksi konttausta minulle, toinen kivikossa kun ei kenkä pitänytkään. Siitä sitten kivet hieraisi vähän etuhaarukkaa. Eiköhän ole vain kosmeettinen haitta. Toinen tuli sitten jäisellä kävelytiellä, mtn ei ehtinyt tehdä. Hetken matkaa luistelin kyljelläni pakenevan Fatboyn perässä :)
Kiitoksia vetäjälle / ajoseuralaisille, kannatti ajella Hyvinkäälle.
http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/12/20/93fab55d3379cf699449f304866b24fb.jpg

SimmiS
20.12.2014, 17.05
Kiitos kaikille lenkistä. Mukana oli pläskillä allekirjoittanut, JaSa ja svheebo. Nakkipiikeillä oli sma, KSU, SLauniainen.
Seuraava pitkä lenkki onkin kinkunsulatuslenkki.

Kahilati
20.12.2014, 21.42
Oliko polut miten jäisiä? Ajattelin käydä huomenna vaikka Usmissa ajelemassa ja pitäisi valita lähteäkö nastarenkailla vai Smörgåsbordeilla liikkeelle.

SimmiS
20.12.2014, 22.40
Oliko polut miten jäisiä? Ajattelin käydä huomenna vaikka Usmissa ajelemassa ja pitäisi valita lähteäkö nastarenkailla vai Smörgåsbordeilla liikkeelle.
Metsässä ei tarvi nastoja kun ei paljoa ole lunta jos ollenkaan. Siirtymät on liukkaita. Eli jos on ajettu autolla tahi aurattu.

SimmiS
25.12.2014, 13.54
Kiitos kaikille lenkistä. Mukana oli pläskillä allekirjoittanut, JaSa ja svheebo. Nakkipiikeillä oli sma, KSU, SLauniainen.
Seuraava pitkä lenkki onkin kinkunsulatuslenkki.

Kinkun kiusauslenkki lähtee 8:30 ja kuinkas muuten Tapaninpäivänä voisi lähteä liikenteeseen kuin Tapaninlinnan koululta. Sää on hiutaleen hemmotteleva -3 lähdössä ja takaisin ajellaan auringon kiristämän pakkasen turvin -4. Ahtojäätä esiintyy sitten iltasella crokylasissa. Ja mahdollinen puuskittainen tuuli/rajuilma puhaltaa hellan äärestä ihan siitä konvehtirasian kupeesta.

Tämähän on virallinen makkaralenkki joten tulet tehdään ja nautitaan hyvistä eväistä. Oli ne sitten ruisleipää, maggaraa, tahi sian persemää. Kyytipojaksi suosittelen Jouluolutta tahi vastaavaa ei jäätyvää nestettä.

Kuka lähtee seuraksi Kallen bygäämään hirsirakenteiselle luavulle? Oletko pukin vai aasin kaveri?

P.s. lämmintä päälle jottei tule vilu verkkasessa vauhdissa.
Viesti sisältää tuotesijoittelua. Buhuhuhahaaaaa,:seko:

sma
25.12.2014, 14.41
Tapsana kinkut Kallelle tapsalta, mukana.

Kahilati
25.12.2014, 15.39
Jyrkkä ehkä.

mxv
25.12.2014, 17.35
Itse en pääse huomenna, mutta suosittelen lämpimästi muille. Ajelin tänään reilut kolme tuntia Hyvinkään polkuja lentokentän nurkalta aloittaen ja nyt oli olosuhteet viimeisen päälle kohdallaan läskittelyä ajatellen. Sai ajaa auringonpaisteessa syvässä lumessa, mutta paksusta lumikerroksesta huolimatta kevyessä puuterilumessa pääsi silti etenemään melko kivuttomasti. Lumen määrän takia ei tarvinnut tunkata kuin parissa kohtaa.

KSU
25.12.2014, 19.52
Voishan sitä lähteä.

Kahilati
25.12.2014, 21.20
Osallistuminen vahvistui, nastarenkaat olisivat varmaan overkill-varuste eli täysjoustolla liikkeelle.

SimmiS
26.12.2014, 18.00
Reissu tehtiin hienossa säässä vaikka ei aivan liitämällä kulkenu puuterissa. Koko reissu taittui 6 tuntiin ja nekin kinkut suli mitä ei vielä ollu syötykkän. Nyt voi hymyssäsuin sutasta konfehtirasian huiviin. Onhan suklaassa paljon roheiiniä. Iso kiitos pojoille seurasta ja sekoilusta. Kohta otetaan uusiksi. Oheisessa kuvasta voisi luulla että oikealla ja vasemmalla olisi polun tynkää. Muuutta mutta keskeltä mentiin vaikka melko tukkoselta näytti. Keulilla oli hienoo kun lumi pöllysi tunnelissa. JaSa:lle kiitos kun tämänkin hienouden näytti GFBD ajoissa.

Eräsakin polkija kertoi seuraavan tosi seikan. On olemassa sellainen sää, että poron päähän jäätyy lunta. Loppujen lopuksi sitä on niin paljon, että tuo tuntureiden viidasuden perikuva kuolee koska aivot jäätyvät. Pusikon läpi ajettaessa näin meinas käydä aasillekkin. Onneksi aasi on poroa viksumpi ja puhdisti kypärän ennen jatkoa. :)
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=14953&d=1419605020
Pyörän paino lähtiessä oli 27,96kg "0,33l Karhu olut taskussa" ja koska puita oli perillä niin takaisin tultiin samaalla lastilla "olut juotuna". Tämän kauden raskain yhdistelmä ja pisin keikka täydellä painoilla. Kunhan vuosi vaihtuu niin...............

p-olkisin
26.12.2014, 18.54
Oho! Melkonen kuorma...
Mihis päin tamppasitte?

kalppinokka
26.12.2014, 22.50
Jo vain olisin pyrkinyt mukaan puuteroimaan, mutta oli muuta ohojelmaa buukattuna. Ellen olisi näin tyhmä, laittaisin kuvankin, mutta onneksenne en ossaa.

SimmiS
26.12.2014, 23.22
Oho! Melkonen kuorma...
Mihis päin tamppasitte?
Oitin suunnalla. Linkistä löytyy rantua nimellä Oitti Kallenlaavu.
https://docs.google.com/folderview?id=0B_nFt2cwsjMNU3hvaEwtNklCa0k&tid=0B_nFt2cwsjMNblBWNkI5Wkg2VVE

SimmiS
27.12.2014, 17.29
Sen verran rankka:o oli puuterilumi surffailu, että huomenna ajetaan rauhallinen maantiesäätö klo 9:00 akselilla Tapsankoulu-Kolumäentie-Rantakulma-Maatalousoppilaitos-Hyvinkäänkylä-Tapsalle. Kesto noin 1-1,5h eli 20km/h toleranssilla +0 -5. Mukaan mahtuu letkaan. kertokaa jos lähdette niin osataan ootella. Letkassa tällä hetkellä Allekirjoittanut ja Sma.

Make79
27.12.2014, 20.42
Sen verran rankka:o oli puuterilumi surffailu, että huomenna ajetaan rauhallinen maantiesäätö klo 9:00 akselilla Tapsankoulu-Kolumäentie-Rantakulma-Maatalousoppilaitos-Hyvinkäänkylä-Tapsalle. Kesto noin 1-1,5h eli 20km/h toleranssilla +0 -5. Mukaan mahtuu letkaan. kertokaa jos lähdette niin osataan ootella. Letkassa tällä hetkellä Allekirjoittanut ja Sma.

Epämääräinen ehkä.. 20 voi olla liikaa mut pääseehän sielt kesken kotio..

Make79
28.12.2014, 01.30
Epämääräinen ehkä.. 20 voi olla liikaa mut pääseehän sielt kesken kotio..
Määräinen ei eli älköön ootelko.. tulee ajokoirille kylmä jos lähen jarruttelee letkaa..

SimmiS
29.12.2014, 22.04
Olisko kukaan lähössä pikaselle pyrähdykselle keskivikkona hakeen isoo janoo illaksi. lähtö vois olla klo 13-17 välillä? ehdotuksia?

Make79
29.12.2014, 23.00
Olisko kukaan lähössä pikaselle pyrähdykselle keskivikkona hakeen isoo janoo illaksi. lähtö vois olla klo 13-17 välillä? ehdotuksia?

Jos ei lähetä usmii kiertämään niinku viimeks niin mukana..
Tai lähen mä usmiinki ku jäi tältä suvelta ajamatta.
tolpan clamppii ehken lainaks tarttee jos en kerkii hommaa..
Tai sit uusi kalusto ajoon vast ens kaudelle..

Make79
29.12.2014, 23.41
Ja pata kainaloo ja raketit hutlarii vai miten se oli.. :)

SimmiS
30.12.2014, 22.16
Nyt kun on näin vähän innostuneita niin mennäänkö jo aamusta Make79? Esim 8:30?

Make79
30.12.2014, 23.32
Nyt kun on näin vähän innostuneita niin mennäänkö jo aamusta Make79? Esim 8:30?

Teoriassa joo. Käykö 9.00? Joutaako clamppi?

SimmiS
30.12.2014, 23.48
Teoriassa joo. Käykö 9.00? Joutaako clamppi?
käy ja clamppi on tarjolla. Laita textarilla osoite niin ajelen sinne ysiksi. Tahi sitten tuu meille ysiksi.

SimmiS
02.01.2015, 18.00
Huhuu onko talvipyöräilijöitä näkyny. Oisko sunnuntai aamuna hankikantoajelulle lähtiöitä?

sma
02.01.2015, 18.31
Huhuu onko talvipyöräilijöitä näkyny. Oisko sunnuntai aamuna hankikantoajelulle lähtiöitä?
Mielellään lähtisin mutta onko sunnuntaina Hyvinkäällä hankea jäljellä ja kantojakin lähinnä hakkuu aukeilla��
Ilmeisesti hakusessa lenkki jossain vähemmän jäisessä maastossa?

SimmiS
02.01.2015, 19.09
Mielellään lähtisin mutta onko sunnuntaina Hyvinkäällä hankea jäljellä ja kantojakin lähinnä hakkuu aukeilla😄
Ilmeisesti hakusessa lenkki jossain vähemmän jäisessä maastossa?
Lauantaina tulee ensin vettä ja sit lunta. Nyt toivotaan että sitä tulee kuin kuuluisasta Esterin takalistosta. No mut pitäs olla jok tapauksessa vähemmän sateinen päivä ku tänään. Katellaan aamusta klo 8.30 Tapsan koulun pihalla minne mennään ja millä kalustolla kukin uskaltautuu.

Make79
03.01.2015, 09.19
Lauantaina tulee ensin vettä ja sit lunta. Nyt toivotaan että sitä tulee kuin kuuluisasta Esterin takalistosta. No mut pitäs olla jok tapauksessa vähemmän sateinen päivä ku tänään. Katellaan aamusta klo 8.30 Tapsan koulun pihalla minne mennään ja millä kalustolla kukin uskaltautuu.

Eilen eli pe iltana oli esim sonninmäki ihan hyvässä kunnossa nastoilla suhailuun.. vettä tuli ylhäältä ja alhaalta mutta muuten oli hyvää settiä.. osa poluista jäättömiä lumettomia ja miltei vedettömiä..

SimmiS
03.01.2015, 17.32
Eilen eli pe iltana oli esim sonninmäki ihan hyvässä kunnossa nastoilla suhailuun.. vettä tuli ylhäältä ja alhaalta mutta muuten oli hyvää settiä.. osa poluista jäättömiä lumettomia ja miltei vedettömiä..
Eilen oli siis kantoajelupäivä. Kunhan Esterillä helpottaa niin ehkä saadaan huomiseksi hankikin. Ainakin pakkasukko on pelissä mukana.

SimmiS
04.01.2015, 20.21
Tällä kertaa olikin melko rauhallinen setitys kylän ympäristössä. Reissun pituuskin oli 3.5h. Kivaa oli ja mukaankin olisi mahtunut. Lurtsilla olin matkassa ja sitähän oli yllättävän kiva kannella. Kiitoksia seuralaiselle ja koiranulkoiluttajille.

Make79
05.01.2015, 14.56
Lenkki kutsun välitys:
Huomenna ti olisi lenkuraa tyrkyllä Klo 14 alkaen. pituus, vauhti, suunta ja lähtöaika on arvoitus.(metsään nyt joka tapauksessa..) Saapi ehdotella.
Lähtöpaikka perinteinen tapis.
Mukana ainakin allekirjoittanut ja SimmiS

Rauhallinen 2h ehdoteltu.

Kahilati
05.01.2015, 20.50
Lenkki kutsun välitys:
Huomenna ti olisi lenkuraa tyrkyllä Klo 14 alkaen. pituus, vauhti, suunta ja lähtöaika on arvoitus.(metsään nyt joka tapauksessa..) Saapi ehdotella.
Lähtöpaikka perinteinen tapis.
Mukana ainakin allekirjoittanut ja SimmiS

Rauhallinen 2h ehdoteltu.

Voisin lähteä mukaan. Ajoajaksi 2h on oikein sopiva- aika kylmää luvattu huomiselle. Lähden nastarenkailla liikkeelle.

SimmiS
07.01.2015, 18.43
Tällästä oli viime. Ei huono setti.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=15027&d=1420645166

Make79
07.01.2015, 19.32
Tällästä oli viime. Ei huono setti.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=15027&d=1420645166

Ajeliko ne viel pitkästi? Löytykö sielt uusvanhast hyvää settiä?

SimmiS
08.01.2015, 23.16
Ajeliko ne viel pitkästi? Löytykö sielt uusvanhast hyvää settiä?

Siitä lähettiin sutiin hienoo alamäki settiä. Ajeltiin Martin kautta kotio.

Miten olisko lauantaina päivä lähdöllä seuraa tulossa? Lastenhoidon jälkeen olisin viivalla klo 13:30.

JaSa
09.01.2015, 11.22
...lauantaina päivä lähdöllä seuraa tulossa? Lastenhoidon jälkeen olisin viivalla klo 13:30.
Aamuvuoro😩, jos edes silloinkaan lähdössä?

KSU
09.01.2015, 12.33
Voishan sitä lähteä.

sma
09.01.2015, 16.54
Lauantaina mukana

Make79
09.01.2015, 17.53
Siitä lähettiin sutiin hienoo alamäki settiä. Ajeltiin Martin kautta kotio.

Miten olisko lauantaina päivä lähdöllä seuraa tulossa? Lastenhoidon jälkeen olisin viivalla klo 13:30.

Onneks on liian aikanen lähtö ni ei tuu lähettyy.. ens viikolla sitten..

svheebo
09.01.2015, 18.50
Ehkä mukana, olen koululla tuolloin jos lähden. Onko pitkä pätkä mietteissä?

SimmiS
09.01.2015, 20.26
Aamuvuoro, jos edes silloinkaan lähdössä?
Hameväki ajaa aamuvuorossa. Sulla on siis ylämaan meininki. Kiltti päällä polkemassa:)

SimmiS
09.01.2015, 20.32
Ehkä mukana, olen koululla tuolloin jos lähden. Onko pitkä pätkä mietteissä?
Tapsan koululta lähretähän klo 13.30 ja 2,5h pystyy ajaan valosassa. Vois harkita sellasta 3h +-n tyyppistä settiä. Tulin just tukkeja "3m" kantamasta. Palttiarallaa puuta siirsin yhteensä 1000 kg kärryyn ja kärrystä pinoon.

SimmiS
10.01.2015, 19.39
Tapsan koululta lähretähän klo 13.30 ja 2,5h pystyy ajaan valosassa. Vois harkita sellasta 3h +-n tyyppistä settiä. Tulin just tukkeja "3m" kantamasta. Palttiarallaa puuta siirsin yhteensä 1000 kg kärryyn ja kärrystä pinoon.

Hienoo settii kuinka kierrettiin kaupuntin reunamilla. Ajoajaksi 🔥 3.5h eli tällä kertaa n=30 min. Kiitos kaikille mukanaolleille. Huomenna on ohjelmassa sohvaa ja lumen luontoa.

SimmiS
13.01.2015, 23.37
Nyt olis taas tarjolla legendaarista Kallen laavu settiä lauantaina. Viime kerralla yritettiin ajaa kivitien ohi tipulinjaa, mutta enpä ole varma menikö oikein. Loppu peleissä se olikin melko settiä ja saavuttiin lopulta kivitien alkumetreille. Nyt olis tarvetta suunnistus ikonille "JaSa". Mies joka jo nakkisodan aikana ajoi pläskillä ja söi stroganohvia. Se oli sitä aikaa kun tosi kuskien ajoasento oli niinkin hyökkäävä, että istuttiin lähes etuakselin päälä. Tosin nakkirengas mikä nakkirengas. Tuumat oli kyllä kohdallaan ainakin etukiekossa.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=15062&d=1421180240
Voihan se olla niinkin, että lunta on korviin asti. Silloin ei tipupolulle ole asiaa. Toiveissa on, että erilaiset metsän kävijät olisivat polkuja tuolle alueelle tehneet. Mutta jos se on neitsellistä niin sitten tehrähän itte. Silloon se on sellaanen ku siitä tuloo. No nyt on jaariteltu tarpeheksi ja säätiedotuskin on ihan OK luokkaa.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=15063&d=1421181171

Lauantaina Tapsan koulun pihalta 8:30 makkarat ja virvokkeet repussa kohti KaLaa.
KukaMukana????????

Ja koska Torstai on myös hyvä pyöräilypäivä niin iltalenkille lähtiöitä? Lähtö vois olla klo 17:30?

Kahilati
14.01.2015, 20.41
Huomenna voisin lähteä ajamaan 17:30 käy.

Lauantaille ehkä. Henkiset arvet eivät ole vielä edellisestä umpihanki-korpivaelluksesta Kallen laavulle täysin parantuneet...

SimmiS
14.01.2015, 22.04
Huhujen mukaan JaSa on nähty hameväkifoorumilla. Onko siitä foorumista tullut jo liian vetovoimainen? Pitääkö keksii jotakin aivan uutta? Lähtisit nyt vetään lenkkii pliide pliide pliiiideee. Mä lupaan olla perämees tahi tarvittaessa latumees. Tuus ny messiin. Tuuthan?

SimmiS
14.01.2015, 22.07
Huomenna voisin lähteä ajamaan 17:30 käy.

Lauantaille ehkä. Henkiset arvet eivät ole vielä edellisestä umpihanki-korpivaelluksesta Kallen laavulle täysin parantuneet...
Assii akvarelli. Tapikselta 17:30 valopää tahi sitten soihtupää lenkkiä. Jos vaan ehdin riifittaan uuvet gummit niin otan nakirenkaan mukaan. Muuton seikkailen pläskillä.

Make79
15.01.2015, 08.36
Assii akvarelli. Tapikselta 17:30 valopää tahi sitten soihtupää lenkkiä. Jos vaan ehdin riifittaan uuvet gummit niin otan nakirenkaan mukaan. Muuton seikkailen pläskillä.

Väärille päiville lenkuroita pukkaa.. muutoin lähtisin.

JaSa
15.01.2015, 10.53
Huhujen mukaan JaSa on nähty hameväkifoorumilla. Onko siitä foorumista tullut jo liian vetovoimainen? Pitääkö keksii jotakin aivan uutta? Lähtisit nyt vetään lenkkii pliide pliide pliiiideee. Mä lupaan olla perämees tahi tarvittaessa latumees. Tuus ny messiin. Tuuthan?
Nequ ei oo tollassi pliideruikkuja ja lenkilkii q ol niin mukavoo ol perämees:o
Katotaaans josqu ny sit lähtis messiin pliidelenkil?

SimmiS
15.01.2015, 21.07
Kiitos Kahilati ja Sakke seurasta. Tuossa pohdittin ja hyvää pohdintaa olikin. Polut oli melko vaiheessa. Jos lunta tulee pe-la yönä on vaarassa että polkuja ei ole lauantain spektaakkelilenkkillä. Lauantain lähtö peruttu mahdollisten uraongelmien johdosta.

HUOM !!! "uusi huutelu"
Siirretään Kallen laavun lenkki sunnuntaille. Tapsan koulun pihalta 8:30 makkarat ja virvokkeet repussa kohti KaLaa.
KukaMukana????????

JaSa
15.01.2015, 21.55
Kiitos Kahilati ja Sakke seurasta. Tuossa pohdittin ja hyvää pohdintaa olikin. Polut oli melko vaiheessa. Jos lunta tulee pe-la yönä on vaarassa että polkuja ei ole lauantain spektaakkelilenkkillä. Lauantain lähtö peruttu mahdollisten uraongelmien johdosta.

HUOM !!! "uusi huutelu"
Siirretään Kallen laavun lenkki sunnuntaille. Tapsan koulun pihalta 8:30 makkarat ja virvokkeet repussa kohti KaLaa.
KukaMukana????????
No can go - suntai ei käy. Lavantain pliidelenkki olis ollu OK. Täytyy vissii lähtee avamaan teille polkuja vai ...

Make79
15.01.2015, 22.46
No can go - suntai ei käy. Lavantain pliidelenkki olis ollu OK. Täytyy vissii lähtee avamaan teille polkuja vai ...

Käyppäs avaamas ni määkin voisin su lähtee ainakin alkumatkaan..

SimmiS
15.01.2015, 22.47

No perskules. Olo on kuin politikoilla . Takki kääntyy kuin Tokmamnin ovi . Mennään alkuperäisellä aikataululla. Suositeltava pyörä on läski.

Lauantaina Tapsan koulun pihalta 8:30

JaSa
16.01.2015, 09.23
No perskules. Olo on kuin politikoilla . Takki kääntyy kuin Tokmamnin ovi . Mennään alkuperäisellä aikataululla. Suositeltava pyörä on läski.
Kiitän politiikko SimmiS:stä luottamuksesta ja rohkeudesta kääntää takkinsa vaikkakin vaalit ovat näin lähellä.

Suositeltava pyörä on läski.Riittäneekö tuokaan lavvantain kelille:rolleyes:

.. että polkuja ei ole ...
Ei oo ei oo polkuja ei - seoon varma.
Tästä tulee kauden spektaalilenkki - seoon varma (katsoo ikkunasta lumisadetta).

SimmiS
16.01.2015, 09.36
Kiitän politiikko SimmiS:stä luottamuksesta ja rohkeudesta kääntää takkinsa vaikkakin vaalit ovat näin lähellä.

Riittäneekö tuokaan lavvantain kelille:rolleyes:

Ei oo ei oo polkuja ei - seoon varma.
Tästä tulee kauden spektaalilenkki - seoon varma (katsoo ikkunasta lumisadetta).

Kävin just kolaas 2 pihaa ja lumi on raskasta. Onnea naapuri tulee jo tänään takas. Ajetaan niin pitkälle kun jaksaa ja katsotaan mihin se riittää.
.

JaSa
16.01.2015, 10.32
... Ajetaan niin pitkälle kun jaksaa ja katsotaan mihin se riittää.
Mites takasintulo, jos noin pitkälle? Ookkonää järjestäny kuljetuksen takasi :rolleyes:

SimmiS
16.01.2015, 11.28
Mites takasintulo, jos noin pitkälle? Ookkonää järjestäny kuljetuksen takasi :rolleyes:

Jos aluksi laitetaan vetonartsa pyörien välille ja lopuksi soitetaan pelastuspartioon.

lansive
16.01.2015, 11.47
Lauantai on no-go koska pitää Porwwoossa tuomita pikkupoikien heittoja.

sma
16.01.2015, 20.24
Kävin just kolaas 2 pihaa ja lumi on raskasta. Onnea naapuri tulee jo tänään takas. Ajetaan niin pitkälle kun jaksaa ja katsotaan mihin se riittää.
.
kolasin kanssa juuri kaksi pihaa ja lumi on todellakin raskasta. Luvassa siis mukavan hapokas retki lauantaina. Täytyy vissiin tulla Mukaan karkeloon.

JaSa
16.01.2015, 21.08
^mahtavaa - ainakin yx nakkirenkainen mukana

SimmiS
16.01.2015, 21.36
kolasin kanssa juuri kaksi pihaa ja lumi on todellakin raskasta. Luvassa siis mukavan hapokas retki lauantaina. Täytyy vissiin tulla Mukaan karkeloon.
Kyl me JaSa:n kaa yritetään tampata sitä penkkaa jotta nakki renkaallakin pääsee. Ite kyllä laitan nakit ja öölit laukkuun ja läskit lumen pintaan. Aamulla taitaa viivalla olla JaSa, Sma ja mä. :seko:
Onkohan siel salakätkössä puita? Mul on matolaatikko verstaalla.

JaSa
16.01.2015, 22.20
...
Onkohan siel salakätkössä puita? Mul on matolaatikko verstaalla.
Mihinkös ne sieltä? Eli on siellä.

Make79
16.01.2015, 22.55
Kone kävi pihan juuri putsaamas mut portaitten lakasu otti koville ..:) eli virtaa ois. Myöki jätettii klapia jemmaa sillon ittepäisyys karkelos siihen 13.5 askelta takavasemmal. Jotain risuu keppii puunjuurel merkkinä..

SimmiS
16.01.2015, 23.12
Kone kävi pihan juuri putsaamas mut portaitten lakasu otti koville ..:) eli virtaa ois. Myöki jätettii klapia jemmaa sillon ittepäisyys karkelos siihen 13.5 askelta takavasemmal. Jotain risuu keppii puunjuurel merkkinä..

Mihinkös ne sieltä? Eli on siellä.

Roger

SimmiS
17.01.2015, 18.15
Talvispektaakkosittain ala Kallen laavu suoritettu. Leppoisasta vauhdista johtuen kostoksi tuli 6.5h. Kiitos kaikille osallistujille. Matkaan mahtui jäätä ja hankea.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=15075&d=1421507056
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=15076&d=1421507114
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=15077&d=1421507148

JaSa
17.01.2015, 23.03
Kiitti reissun Kapulle ^ mahtavasta polun avauksesta syvässä hangessa. Kiitos myös Kipinämikolle.
Jälkiä (http://www.sports-tracker.com/workout/jasan/54ba5a68e4b02018396897c8) jäi muuhunkin kuin hankeen.

svheebo
17.01.2015, 23.36
Hatunnosto Teille noista kilsoista. Ajelin tänään Poronpolun ympäristöä umpihangessa 21km ja olin ihan sippi :)