FillariElectrobikeGiantHepha
Sivu 13 / 239 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 11 12 13 14 15 23 63 113 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 361 - 390 / 7160

Aihe: Pyöräprojekti

  1. #361
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Subzero Katso viesti
    Huh ja huh, sehän on oikeasti kevyt. Paljon painoi vakioiskarilla ja lukitusvivulla vaijereineen vai jäikö ne kaupan hyllylle?
    Alkuperäisosat odottaa kotona kuituiskarin räjähtämistä.

    Kyllä se alkuperäinen iskari puntarilla kävi, mutten nyt onnistu muistamaan tarkkaa lukemaa. 300 g lukituksen kaukosäädön kanssa ei kuitenkaan liene kaukana totuudesta. Eli hiukan yli 1800 g rungolle ja iskarille.

  2. #362
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Tampester
    Viestit
    1.830
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Saamari, kun se on kevyt! 1520 g ilman iskaria ja 1688 g DT Carbon -iskarin, puslien ja titaanipulttien kera. Kyseessä on siis 2008-mallinen Spark 10 koossa L.
    << ...hieno kuva poistettu... >>
    hieno on runko!

    nimimerkillä oman striken seuraajaa pohtien ja kesän kestotestituloksia odotellen
    In triathlon, the suffering is so central and the other rewards so peripheral that one could only do it for the suffering.

  3. #363
    Liittynyt
    09/1999
    Viestit
    5.830
    Ajettavuus varmaankin kohenisi pirusti toisenmoisella takaiskarilla? Kun tuota on vissiin tarkoitus ajaa kuitenkin melko löysällä jousituksella, niin näyttäisi siltä, että kiikkumalla ja kaakkumalla mennään kun lykkää kiinni tuon DT:n?


  4. #364
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Saattaa olla noinkin, mutta hyvin mää tulin ton DT:n kanssa toimeen jo edellisen runkonikin kanssa...

  5. #365
    Liittynyt
    09/1999
    Viestit
    5.830
    No joo, kai sitä tuollakin etenee tasaisen varmasti.

    Miä kyllä tarvitsisin kaikki mahdolliset ja mahdottomat apukeinot, mikäli erehtyisin kilipailemaan. Seuraavaksi voisin kyllä muuten vaan kokeilla tuota pyörän siunausta. Semmonen rienaajamunkki vaan heiluttelemaan savuavaa pönikkää ja höpisemään tekolatinaa. Spiritus sanctus!


  6. #366
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leku Katso viesti
    Miä kyllä tarvitsisin kaikki mahdolliset ja mahdottomat apukeinot, mikäli erehtyisin kilipailemaan.
    Ei kai sitä kilipailemista tartte ottaa liian tosissaan. Izmo sanoi joskus osuvasti, että kun ympäri vuoden ajellaan, niin kisapäivät on sitten niitä juhlapäiviä. Ja nyt, jos/kun saan valmiiksi tämän uuden laitteen, ajaminen muuttunee entistä enemmän ohjetta "aja fillarilla siten, kuin fillari haluaisi sillä ajettavan" noudattavaksi. [1] Ei toi välttämättä tarkoita sitä, etteikö vois ajaa täysillä, mutta varsinkin näissä lyhyehköissä kisoissa tulee aika usein ajettua reikä päässä laitteistoa säälimättä. Tahkon pitkille matkoille toi ei sen sijaan ainakaan mun osaltani pidä enää paikkaansa, kun siellä alku ajetaan hissukseen, ja lopussa täysillä ajaminen tarkoittaa tasaisella likimain vauhtia 10 km/h.

    Eli vaikka mää osallistunkin kisoihin, sillä ei oo juurikaan merkitystä, miten niissä kisoissa pärjää. Mukavaa puuhaa se joka tapauksessa on. Mun reenaaminen tähtää pääosin siihen, että jaksais edes kerran elämänsä aikana ajaa edes jollain lailla sen Tahkon kolmannenkin kierroksen. Ja vielä edellistäkin enemmän reenaaminen tähtää siihen, että olis joskus 50 vuoden päästä yhtä rautaisessa kunnossa, kuin mitä Talisker yhä tulee olemaan parinkymmenen vuoden kuluttua.

    Eli elämäntavasta tässä on kyse. Kylläpä meni rajusti ot:n puolelle. Joka tapauksessa tuo pyörän siunaaminen on oiva idea

    Lähteet:
    [1] private communication with Menni Merkkari

  7. #367
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    2.357
    Siis sinäkin kilpailet vain omaksi iloksi?

    If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.

  8. #368
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Mää en oikein näe sitä, kenenkä muun iloksi sitä vois kilpailla.

  9. #369
    Liittynyt
    09/1999
    Viestit
    5.830
    No yleisön iloksi, mutta se vaatii jotain tangon yli kiepahduksia tai muita lapajättiläisiä.

    Joko se sun runkos on Samulla rakennettavana? Siellä on kuulemam mukaan ollut tällä viikolla jo kiusaksi asti noita scotteja?


  10. #370
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leku Katso viesti
    Joko se sun runkos on Samulla rakennettavana?
    Ei o vielä. Haaveilen saavani fillarin tänä iltana ajokuntoon, ja sitten tarttis lähteä kuitupajalle mittailemaan penkin kulmia.

  11. #371
    Liittynyt
    09/1999
    Viestit
    5.830
    Aja K:n akkunan ohi, niin myö voidaan ihailla. Sitä pyörää meinaan.

    Kai se jää sitten sinne imulle viikonlopun yli työstettäväksi, joten voin mennä hiveltämään sitä vaikka huomenna rasvaisilla sormillain?

    No ei vaan vakavastipuhuen, kyllä mä käytän valkoisia puuvillasormikkaita.


  12. #372
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leku Katso viesti
    Aja K:n akkunan ohi, niin myö voidaan ihailla. Sitä pyörää meinaan.
    Saattaa jopa onnistua. Tai sitten ei, jos rakentelun viimeistelyssä ilmenee jotakin yllättävää. Saa nährä.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leku Katso viesti
    Kai se jää sitten sinne imulle viikonlopun yli työstettäväksi, joten voin mennä hiveltämään sitä vaikka huomenna rasvaisilla sormillain?

    No ei vaan vakavastipuhuen, kyllä mä käytän valkoisia puuvillasormikkaita.
    Ei jää. Tarkoitus on istua penkissä koko viikonloppu, ja välillä ajaa eteenkinpäin.

  13. #373
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leku Katso viesti
    Aja K:n akkunan ohi, niin myö voidaan ihailla. Sitä pyörää meinaan.
    Ei kerinnyt, mutta sain laitteen kuitenkin jonkinlaiseen kuosiin. Nykykunnossa massaa kertyy nahkarenkailla noin 8.7 kg, ja kunhan saan tuohon Raceking Supersonic 2.2" -renkulat, niin sitten ollaan yhdeksässä kilossa. Jos Samu suo, niin ehkä se tuosta vielä hiukan laihtuu.

    Tässä on listaus osista massoineen

    http://kotisivu.dnainternet.net/akik...nkit/spark.pdf

    ja ohessa on pari hätäistä otosta neitsytlenkiltä. Ainoa ensilenkillä ilmi tullut yllätys oli takajousituksen aktiivisuus ja pehmeys. Vaikka kyseessä kai pitäisi olla puhdasverinen xc-kisarunko, takajousitus toimii miellyttävän pehmeästi!




  14. #374
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    2.357
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    takajousitus toimii miellyttävän pehmeästi!
    Kyllä näin on. Ja silti pyörä etenee eikä kiiku. Varsinkin sen oman iskarin "keskiasennolla".

    Race King 2,2" SS painaa karvoineen 478+-3g neljän kappaleen punnituksen perusteella. Ja ilmatilassa löytyy!
    If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.

  15. #375
    Liittynyt
    09/1999
    Viestit
    5.830
    Olis se Korpeljonttikin voinut aloittaa tästä aiheesta oman projektinsa - paljon hölmömmistäkin aiheista on niin tehty.

    Kyllähän tuosta varsin komia tuli. Moitteita voi antaa paainavuudesta ja siitä, ettei pyörää iskalla nostaa ilmaan tangosta roikottaen.

    Mulla on muutes jotain sanomista tuossa omassa DT:ssä. Alkoi pitämään välillä ihmeellistä kolahtavaa ääntä, mutta toiminnassa ei ole tapahtunut muutosta. Rod-endseistä ääni ei lähde, ne on ihan ok:t. Viä.

    Että tulihan sillä jo ajettua helmikuun lopusta ja kun justiinsa pääsin jonkun myös DT:nsä kolisemaan saaneen kanssa haastelemaan aiheesta ja kertomaan, että "ei tää kolise".
    En nyt vaan muista kuka se oli, että jos ko. herra lukee tämän, niin etsäviitsisitsä laittaa YV:tä.


  16. #376
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Vaikka kyseessä kai pitäisi olla puhdasverinen xc-kisarunko, takajousitus toimii miellyttävän pehmeästi!
    Paha miinus kisarungolle!

    Voiko moisella päästä "fiilikseen"

  17. #377
    Liittynyt
    09/1999
    Viestit
    5.830
    Jokos sen keulan kitiseminen on kokeiltu?

    Ei sitä fiitseriä ole tietenkään pakko käyttää (täten myönnän oikeuden olla käyttämättä), mutta olishan se kiva, että keula olisi ehjä suoraan paketista...


  18. #378
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leku Katso viesti
    Jokos sen keulan kitiseminen on kokeiltu?

    Ei sitä fiitseriä ole tietenkään pakko käyttää (täten myönnän oikeuden olla käyttämättä), mutta olishan se kiva, että keula olisi ehjä suoraan paketista...
    Btw. mun -07 Talas RL ei nitise yhtään lukittuna.
    -07 RP23 taas nitisee helvetin ärsyttävästi jos prööpetaali on päällä.

    Katoaako tämä nitinä huollolla?
    Pro pedaalia kyllä käytän aika harvoin maastossa ja tiellä nitinä on vähäisempää.

  19. #379
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leku Katso viesti
    Jokos sen keulan kitiseminen on kokeiltu?
    Pitikö sen kitistä lukittuna? Ei toi mun kappaleeni ainakaan moista tee, vaan pysyy ihan hiljaa ja ummessa.

    Huomasin eilen paria ylämäki-iskua tehdessäni, etten osaa ajaa jäykkäperäisellä pyörällä. Keulan lukitseminen tuntui kyllä putkelta ajaessa mielekkäältä, mutta kun perän laittoi lukkoon, fillari lähes karkasi käsistä.

  20. #380
    Liittynyt
    09/1999
    Viestit
    5.830
    Kai sen sitten pitäisi kitistä, koska Foxilta on annettu ohje: "ääniä ei aleta korjaamaan".

    Jos sulla on se lukitus ihan umpilukitus, eli keula ei jousta mökkylässä, niin tuskin se silloin juurikaan kutisee.


  21. #381
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leku Katso viesti
    Olis se Korpeljonttikin voinut aloittaa tästä aiheesta oman projektinsa - paljon hölmömmistäkin aiheista on niin tehty.
    Ei kai ny sentään. Tässä on nääs sellainen ero, että Scottin voi ostaa marketista, mutta Ibiksen löytää vain oikeasta pyöräkaupasta.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leku Katso viesti
    Moitteita voi antaa paainavuudesta ja siitä, ettei pyörää iskalla nostaa ilmaan tangosta roikottaen.
    Kieltämättä huolestuin hieman, kun Samu kiinnitti Rapalansa koukun tuohon muovitankoon.

  22. #382
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wanderer Katso viesti
    Race King 2,2" SS painaa karvoineen 478+-3g neljän kappaleen punnituksen perusteella.
    Sää oot saanu kepeitä yksilöitä. Mun molemmat Raceking SS 2.2":t on 486 g.

  23. #383
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.682
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    ...kun perän laittoi lukkoon, fillari lähes karkasi käsistä.
    Kulkiko se niin kovaa? Eikös jäykkäperäisten pitäisi olla tosi nopeita.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  24. #384
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.696
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti


    Kieltämättä huolestuin hieman, kun Samu kiinnitti Rapalansa koukun tuohon muovitankoon.
    Eikait Samu punnitse pyöriä rapalalla??? Anyway, nätti on pyörä...
    https://www.instagram.com/xtranza/

  25. #385
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    575
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antti Kuitto Katso viesti
    Eikait Samu punnitse pyöriä rapalalla??? Anyway, nätti on pyörä...
    Eli Samun laitokset on oikeasti useita kiloja kevyempiä kun mitä rapala näyttää
    Vai paljonko tollasessa kalavaa'assa on kalamiehen kerrointa tuloksessa?

  26. #386
    Norso Guest
    Tässä minun rataprojektini lähtö. Ekat osat tulivat.

    CRC:n mustasta jätesäkistä paljastui tällainen:
    http://www.pinkbike.com/photo/2086472/

    Ja laatikosta tällainen:
    http://www.pinkbike.com/photo/2086473/

  27. #387
    Norso Guest

  28. #388
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    2.357
    Aki: tieto lisää tuskaa.
    FD-M953 on uutta M971-etuvaihtajaa 23g kevyempi! (126g vs. 149g vakiopulteilla)
    Joutuu ruuvaamaan tuon wanhan XTR:n kiinni..
    If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.

  29. #389
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wanderer Katso viesti
    Aki: tieto lisää tuskaa.
    FD-M953 on uutta M971-etuvaihtajaa 23g kevyempi! (126g vs. 149g vakiopulteilla)
    Joutuu ruuvaamaan tuon wanhan XTR:n kiinni..
    Oikeassa oot, M971 ei oo erityisen kevyt. Tekis mieli kokeilla Campan Recordin etuvaihtajaa, jota Tonykin käyttää Cannondale Taurine Team Replicassaan. Heittämällä tuo ei taida kolmella eturattaalla toimia, mutta joku oli jossain päin maailmaa saanut tuon maastopyörässä kolmellakin eturattaalla toimimaan... Tuota, tai sitten Dura-Acea, vois tässä kesän aikana yrittää viritellä.

    Asiasta neljänteen: ensikokemusten perusteella nuo 2.2 tuumaa leveät RaceKing SS:t ovat kyllä melkoiset kuningasrenkaat! Rullaavat pirusti, pitävät kurveissa, ovat ilmatilavuudeltaan valtavat, eivätkä painakaan juuri mitään!

  30. #390
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    575
    Tässäpä linkkivinkki mihin pyrkiä fillarien kevennys projekteissa

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •