Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pete a Katso viesti
Itselläni on sekä Petzl Myo XP (3w ledi) että Sigma Mirage (5+10w) ja pakko kyllä sanoa, että 3w ledi ei ole ihan edes pelkän 5w halogeenipolttimon tasolla.
Heh, on siinä 3W ledi, mutta jos siinä revitään kolmella aa-patterilla 70h, 90h ja 170h paloajat, niin kolmella watilla sitä ei ajeta...
Siinä otsalampussa "Wide-angle lisälinssi hajottaa valon laajalle säteelle", joka tietenkin verottaa kirkkautta suoraan eteenpäin.

Muutenkin sanoin että "moderni 3W" ledi. Kaksi vuotta vanha 3W ja moderni 3W on eri määrä valoa, että ei niitä tehoja voi oikein vertailla. Lumenit ratkaisee ja tietenkin optiikka, joka ei ole Fenixissä aivan optimaalinen metsässä ajeluun.

Silti mulla on vähän eri kokemus tässä halogeeni/LED vertailussa:

Ajelin kaverin kanssa, jolla oli Sigma Mirage (5+10w) halogeenisatsi, ja se kysyi että "mikä tykki toi on", kun mulla oli Fenix Digital L2D RB100 turboteholla. Siinä oli rinnakkain sysimustalla tiellä ajellessa ihan sama oliko se Sigma päällä vai ei, ja sitten ne akut hyyty pakkasessa reilusti ennen lenkin loppua ja se oli siinä. Mulla oli kaksi AA-akkua taskussa Fenixiä varten ja puolivälissä vaihto riitti kolmen tunnin lenkkiin mainiosti. Vähemmän massaa ja enemmän valoa Fenixillä.