Jos meinaa peesata koko matkan, niin silloin voi ajella ihan millä tykkää. Kuten jos tossa aikaisemmin sanoin, niin lyhyilläkin keulilla kääntymisillä on paljon kivempi jos pääsisi edes sen 5w helpommalla. Joku 5w ero keskiwateissa 60-90s ajan on aivan riittävän iso ratkaisemaan sen, että ehditkö mukaan irtiottoon vai et. Tietty jos on tarkoituksena peesailla, niin silloin ei tällaisista ikävistä asioista tarvitse välittää.

Isossa porukassa se peesihyöty pesee kiekoista saatavan hyödyn, mutta pienessäkin porukassa se 5w on aivan riittävästi. Esimerkkinä voisi olla vaikka viiden kuskin hatka missä jokainen vetää sen ~15s, eli 15s keulilla ja 60s peesissä tai muuten kevyemmin. Toi 5w on aivan riittävästi tekemään eron palautumisen ja jatkuvasti punaisella tinttaamisen välillä.

Jos aero ei kiinnosta vaan pitää olla luotettavaa kamaa mikä on halpa korjata/korvata uudella, niin kyllä silloin voi unohtaa ihan kaikki valmiskiekot. Laittaa alle vaan Open Prot DA tai Record tms. asiallisilla navoilla ja DT Compit pinnoiksi. Nämä on halvat ja luotettavat (riippuu tietty rakentajasta). Tai hommaa vaikka ne American Classicit pyörämaailmasta ja vaihtaa navat jos/kun ne hajoaa ja silti ollaan hinnassa alle monien valmiskiekkojen.

EDIT: Kyllähän jokainen Lightweightit tarvitsee.