ElectrobikeHephaFillariGiant
Näyttää tulokset 1 - 30 / 5421

Aihe: Uudet kiekot maantiepyörään

Threaded View

Edellinen viesti Edellinen viesti   Seuraava viesti Seuraava viesti
  1. #11

    Lahnakiekot vs. normaaliprofiiliset

    Vai mittausdataa. Hans pitää noita mittaustuloksia erittäin ongelmallisina eikä oikein jaksa uskoa niiden luotettavuuteen/ puoluettomuuteen kun viereisellä sivulla komeilee voittaja kiekon mainos... tuo oli ehkä hieman liiottelua mutta suuntaa-antavasti luotettavuuskuvio menee kyllä noin. Sama broblematiikka koskee kyllä kaikkia vimpaimia tekniikanmaailaman autotesteistä musiikin/kuvan esittämiseen jne...

    Profiilikiehot ovat tuttuja tempo-puolelta. Takana on zipin 900 levyke ja edessa spinenergyn lahna jollain 60mm profiili kehällä. Takana on tietysti tuubi mutta edessä avokas lateksilla ja contin erittäin keposella päälikumilla (en nyt muista nimeä)... eteen on hankinatlistalla joku oikeasti korkeaprofiilinen zipin kehä tuubilla. Eiköhän tämä kerro mitä ajatten tuulenhalkomisesta... kun ajetaan soolona... mutta maanatie yhteislähdöt ovat aivan toinen juttu.

    Porukassa peesin vaikutus on varmasti suurempi kuin lahnojen paremmasta aerodynamiikasta saatava hyöty, tähän ei tarvita edes mittausdataa koska peesietu on niin paljon suurempi. Tärkeämpää on kuitenkin ajotuntuma ja kiekon käsiteltävyys kun ajetaan pienessä tilassa kyynärpäät kolisten. Irtiotossa varmaan etua syntyy lahnan hyväksi tietyissä olosuhteissa mutta esim. tuulet voivat kääntää tämänkin hyödyn negaatioksi. En muista edes milloin joku olisi ajanut soolona irti maaliin saakka näillä lakeuksilla, sen sijaan muistissa on montakin pienemmän porukan hatkaa. Kuten täällä varmasti tiedetään ja on todettukin niin muutaman äijän porukkahatka perustuu peesihyötyyn ja tällöin korkeprofiilisen kiekon hyöty pienenee ja es'mes pahaan sivariin siitä tulee haitta.

    Tuubi/ avokas-asetelmasta en lähde tässä yhteydessä edes jauhamaan, puhtaan nyt vain profiilin korkeudesta. Yksi näkökulma käytännön kiekkovalinassa on ajotuntuman lisäksi myös kiekkosten hinta. Jos ajaa issessään niin asialla ei ole niin suurta merkitystä mutta jos ajaa isommassa porukassa ja/tai kisaa niin läjän vaara on olemassa. Tästä syystä yhteislähdöissä näkee harvoin laitveittejä ja muita donaluokan kiekkoja. Treenatessa ne voi olla mukavia jos niin tykkää mutta aika harva "hennoo" laittaa niitä kisoihin alle... niiiin ja kyllä se kuoppa rikkoo yksin ajellessa laitveitin siinä missä kolme kertaa halvemman matalaprofiilisemmankin...

    Vielä noista ksyrreistä joiden luotettavauutta arvioitaessa pitää ottaa kaikkitietävän datan lisäksi huomioon myös otoksen suuruus eli se että mavikkeja myydään tietojeni mukaan tässä maassa aika paljon suhteessa muihin kiekkoihin ja jos otettaisiin reklamaatiot es'mes 100 tapausta kohti niin se antaisi ehkä paremman kuvan kyseisen kulutushyödykkeen laadusta ja luotettavuudesta... tosin ei monia merkkejä edes myydä sataa zipaletta vuodessa tähän maahan.

    Hankintalistalla ei ole mitään mavikkia vaan samaalit koska mieli tekee kokeilla välillä jotain kampan kiekkosatsia. En myöskään halua tämän enempää puolustaa mavikkia mutta sillä tiedolla mitä itselle on kertynyt ja mitä olen tietooni saattanut lähikäyttäjäpiiristä erilaisista ksyrreistä sanoisin ao.kiekkoja kuitenkin aika luotettaviksi... tosin arvosanaksi ei tipu kuin 7½-8... kypää ei vielä ole alla ollut... tosin joskus vuosia sitten yksi record napainen kustomisatsi oli ysi½ tasoinen... hienoa jos kustomit ovat muotia... harvemmin niitä kyllä näkyy pyörien alla...
    Hans Opinion muokkasi tätä : 22.01.2008 at 10.58
    Hannes polkee - kunnes halkee.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •