Hitto kun en millään viitsisi mokomaa Paypal accountia avata.
Mitäs jos tilaisin sun kauttas sen hipun ja maksan vaikka pikkasen vaivanpalkkaa kun käytetään sun Paypal accountia maksamiseen eli laitan rahat sun tililles etukäteen ja tilaaat sitten hipun Tasklediltä joka postittaa sen suoraan mulle.
Jos vain sulle sopii niin laita privaa.
Biltemalla lataillaan. http://www.biltema.fi/osteri/osteri....707&ryhmaid=23
Jännite ledeille on n. 11.2 V, eli eipä juuri enempää voisi (maks 3.8V * 3 = 11.4V). Virtaa mitattu n. 0.7 - 0.8A, eli tuosta laskettuna akkukesto
4.5Ah / 0.8A = 5.7h.. Kyllä tuolla varmaan sen 4-5 tuntia ajelee hyvinkin.
Täällä on myös suunnitteilla 3 x P4 kypärävalo, 14.4V akulla. Tutkin juuri erilaisia lediajureita ja kiinnostaisikin tietää, että onko kenelläkään kokemuksia led-tech:n myymästä PowerLine Constant Current Power Supply (1000mA, 30V) -ajurista?
Muuten tuo vaikuttaa mun mielestä ihan hyvältä, mutta vähän epäilyttää se, että miten lämpimänä tuo käy? Myynnissä näyttää olevan sekä ilman, että jäähyllä varustettua versiota. Talvella ei varmaan tule ongelmia vaikka tuota pitäisi erillisessä suojapussissa tai repussa, mutta mitenköhän näin syksyn lämpimissä keleissä?
Sattumalta osui tämmöinen linkki kohdalle, ihan vaan tee-se-itse -henkisille tiedoksi:
http://matako.fi/catalog/product_inf...roducts_id=366
Näyttäisi ihan kelvolliselle halogeenivalolle/kotelolle, eikä edes kauhean hintainen. Tuohon akku ja kiinnityssysteemi tankoon/kypärään ni se on siinä.
Kiitos tiedosta! huomasin muuten juuri, että noita Led-Tech:n sivuja voi lukea myös enemmän ja välillä vähemmän selkeällä lontoon kielellä, kun vaihtaa sen sieltä yläreunasta. Ko. tuotetteessa sanottiin näköjään seuraavaa "can be mounted directly on metall surfaces to guaranty a good heat conductance in durating use". Eli tuo menee varmaan ihan mukavasti repussa akun seurana...
Lazzella on logiikka kieltämättä vähän ontuva, mutten usko tuon olevan mikään ongelma (siis sen vakiovirtalähteen sijoitus). Se on sitten eri asia, kuinka käytännöllinen ratkaisu on paketoida vakiovirtalähde akun kanssa. Kannattaa ainakin liittimet ja katkaisimet laittaa niin, että sähköt katkeaa mahdollisimman läheltä akkua.
Homma etenee; bFlexit tuli tänään. Vielä kun Güntherit sais toimitettua ledit ja linssit niin pääsisi ihmettelemään loistavaa tulevaisuutta.
Kaverin painostaminen koteloiden koneistamiseen on aloitettu. Akku-asia on vielä mietinnässä.
Myönnetään, tuli kirjoitettua vähän epäselvästi
Ontuva logiikka perustui siis tuohon Trohin vastaukseen, eikä sakemannien kirjoitukseen. Se ei tosin tuosta mun kirjoittamasta pätkästä käynyt ollenkaan selville...
Eli tarkoitus olisi siis rakentaa kypärävalo, jonka akku ja muu elektroniikka kulkisi juomarepussa. Ei välttämättä saman kotelon sisällä, mutta ajatuksena se, että ne olisivat siellä sateen ja kuran suojassa. Toki jos on hyviä ehdotuksia, miten tuon piirin saa kätevästi yhdistettyä kypärään kiinnetettävään kolmen ledin lamppuun, niin otan mielelläni vastaan.
Tuo kytkimen paikkaa on myös hyvä pointti... Noh, onhan tässä aikaa miettiä ja suunnitella, kun kaikki kamatkin on vielä tilaamatta.
Onneksi on tangossa valaisemassa 21W metal halidi, niin ei pääsee kuitenkin ajelemaan illallakin.
Lazze muokkasi tätä : 03.10.2007 at 22.50 Syy: typoja...
Tilannerapparia,
Nyt on vastatuuli ilmeisesti. Tuhosin 2 kpl hakkureita. Työjärjestyksellä on näemmä väliä. Vinkkinä muillekkin, kytkekää ne akut niihin piireihin viimesenä. Paljon helpompi operoida niiden liittimien ym kanssa kun piiri on "kylmä"
Ja ei siinä kaikki. Tein ylijäämä kamasta hätä apu työmatka härpäkkeen. 3x K2 + lyijyhyytelö akku vastus virityksellä.
Liimailin ledit jäähyyn ja eiku testilenkille. Hiukka aikaa ajeltuani savun haju tunkeutui sieraimiin. Yksi K2 välähti kirkkaasti ja pimeni. Ilmeisesti optiikan pitimiin käyttämäni liimaa oli kulkeutunut ledin liimamiseen käytettävän lämpöliiman sekaan. Seurauksena puutteita lämmön johtumisessa jäähyyn.
Jos joku on tilailemassa Dotlightista jotakin voisin hypätä kimppatilaukseen mukaan.
Meille jotka kulkevat omia polkujaan
-- mtbSeikkailu 2016 --
[quote]
xenon
http://www.agrimarket.fi/Liitetiedos...rvikekuv06.pdf
eli paikallinen Agrimarket myy samaa lamppua ja löytyy vielä 20W versio.
http://www.solentia.fi/Sunsboy.htm
ja lisää infoa
Lainaan omaa viestiäni toisesta foorumista, akku+laturi tulee biltemasta ja tommosta
valopääksi vakaasti harkitsen
arctic biker muokkasi tätä : 10.10.2007 at 09.04
Näin ne hommat kehittyy niin ettei mukana pysy.
Seoul semiconductorin uutisten mukaan viellä loppuvuodesta 2007 lanseerataan markkonoille uusi LED joka tarjoaa 420 lumenia 600mA teholla eli nelin kertaisen määrän nykyiseen Seoul P4 lediin verrattuna.
Huh huh !
http://www.seoulsemicon.com/_homepag...sp?news_idx=43
Seoul Semiconductor’s single package product emitting up to 420 lumens at 600 mA at maximum and 350 lumens at average, is the world highest brightness among conventional LEDs at the level of 8 watt.
Nykyiselle P4:lle luvataan max 240 lumenia vajaan neljän watin maksimiteholla (1000mA, 3,8V tms), tai se satakunta lumenia reilulla yhdellä watilla (350mA, ~3,4V tms., voltit heitetty hatusta). Uutuus max 420 lumenia kahdeksalla watilla, mutta saadaanhan se toki aikaan "yhdellä ytimellä"...
...ehkä ainakin se, että mikäli hinta saadaan painettua alas, sisustushalogeeneja ei enää kauaa kutsuta "sisustushalogeeneiksi".
(8W/0,6A=~12V)
mulla on muutaman vuoden ikäinen Cateye Daylites II tuplahalogeenivalaisin (6V), minkä valoteho eikä varsinkaan akunkesto häikäise. Kaveri keksi, että tonhan voisi päivittää teholedejä käyttäväksi. Ei kuitenkaan tiennyt kuinka...
Onko teholedien käyttö ja asennus mahdollista-jos, niin miten? Kaikki neuvot ovat tervetulleita.
Pyöräily on ikääntyvien miesten laji
Muovikuorisena laitteena ei ko lampusta pysty kauhean paljoa hyödyntämään ledi projektissa. Ledi vaativat kohtuu jykevän alumiinikappaleen jäähdytykseen ja se on aika hankala järjestää lamppuosan sisälle. Optiikat on ledille omansa ja akkukotelokin taitaa olla mallia ei helposti aukaistavissa / takaisin kasattavissa.
Jäljelle jää tanko kiinnikkeet ja johdotus joista saattaa olla hyötyä. Lähtökohtaisesti antaisin lampoun olla ehjänä ja laittaisin sen esim työmatka kiiluksi.
Meille jotka kulkevat omia polkujaan
-- mtbSeikkailu 2016 --
Akkupussit syntyy HammerLabran ompelimossa. Ei mee hermot sopivan valmiin pussukan etsikelyssä ... nääs.
Meille jotka kulkevat omia polkujaan
-- mtbSeikkailu 2016 --
Pongasin tälläsen pätkän mtv3:sen sivuilta
Kyseessä oli juttu energiansäästölamppujen valotehosta. Lähinnä pisti silmään että LED:it ovat jo kohtuu lähellä energiansäästölamppuja (pienloisteputkia) tossa lumenia / watti arvossa.Lamppujen valinnassa pitäisi Härkösen mukaan kiinnittää huomiota wattien sijaan valovirran määrään eli lumen-arvoon. 60 watin hehkulampussa valovirran määrä on 710 lumenia, 11 watin energiansäästölampussa 550. Härkösen suosittelemassa 15 watin säästölampussa valovirtaa on 900 lumenia.
Lamppujen valotehomittaukset tehtiin integroivalla pallolla Oulun yliopiston optoelektroniikan ja mittaustekniikan laboratoriossa. Kaikki lamput mitattiin samalla laitteella ja tehoja verrattiin Osramin 60 watin hehkulamppuun.
Niin ja se linkki alkup juttuun
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.s...2007/10/571310
Hammer muokkasi tätä : 15.10.2007 at 10.32 Syy: Lisättiin linkki
Meille jotka kulkevat omia polkujaan
-- mtbSeikkailu 2016 --
Omaan työmatkalamppu projektiin löysin tämmöisen paikallisesta pyöräliikkeestä:
http://www.topeak.com/2007/products/...yphonepack.php
Kätevä tapa kuljettaa akkua mukana ja menee moneen paikkaan pikakiinnityksellä kiinni.
Tai sitten käyttää vaan tarpeeksi montaa lediä ja tarpeeksi pieniä virtoja. Muovia ne ovat Lupinen kuoretkin...
Alkuperäisestä kun puhutaan, niin se löytyy Kalevan nettisivuilta.
Miten niin lähellä? Esimerkiksi tuolla Seoulilla valovoima oli 350mA:lla eli reilun yhden watin teholla max 120 lumenia. Siis tuplasti enemmän. Ja jos kohtalaisesti pienempitehoinen ledi ei kelpaa vertailukohdaksi, niin Osram Ostarille lupailtiin 22 watin kulutuksella 1100 lumenia.
Lämpö pitää joka tapauksessa johtaa pois LED:eiltä ja muovikuoret ei mitenkään helpota lämmön siirtymistä. Yleensäkään juuri mitään lamppua ei kannata modifioida käyttämään jotain kovin erilaista tekniikkaa, koska suunnittelun lähtökohdat voi olla hyvinkin erilaisia.
Lupinen Wilmassa näyttäisi ainakin takaosa olevan alumiinia mustaksi eloksoituna. Bettyssä myös se linssien ympärillä oleva kehys on hyvin alumiinisen näköinen.
Jos on alua kuorissa, niin sitten. Pahoitteluni väärinkäsityksestä, joka on syntynyt vain kuvia katsomalla.
Itselläni on Petzl Myo XP, joka on kolmen watin ledilla varustettu otsalamppu. Sen paksu ja umpinainen muovikuori on sen verran pieni, ettei sisällä ole tilaa edes ilmalle. Taatusti kuumempi koppa kuin Cateyessä. No siellä on kuitenkin pieni pellinkappale heat sinkinä (siis niiden kuorien sisällä, ulkoilman kanssa se ei pääse kosketuksiin). Aavistuksen tehottomammassa Tikka XP:ssä ei ole yhtään mitään, mutta kun virrat ovat kohtuullisen pienet, lämpeneminen ei ole mikään ongelma. Ja valoa tulee silti ihan kohtuullisesti.
Ennen minulla oli tapana verrata Myo XP:tä 5-wattiseen Mirageeni ja todeta, että aivan samaa valomäärää ei ehkä lähde mutta kohtuullisen lähellä ollaan kuitenkin. Nyt kun vaihdoin alkuperäisen Luxeonin uuteen Seoul P4:ään, Mirage jää selvästi toiseksi ja kolmesta AA-akusta riittää virtaa tuntikausiksi.![]()
Esko muokkasi tätä : 15.10.2007 at 16.19
Tässä kuvia valmistuneista omista lamppuprojekteista Seoul P4 ledeillä. Mukana myös lampputesti johon verrokiksi otettiin Sigman valot.
http://tmh78.nettigalleria.fi
No nuo ovat kyllä jo aika pro-tasoa..
Mulla alkaa oma lamppu olla kohta kasaus valmis, vaihdoin vielä K2:sten tilalle Seoul P4:t. Kun vertaan noita K2- ja Seoul P4 -lamppujen testikuvia, en kyllä kadu ledien vaihtoa.
Kirjanmerkit