Se olin minä kuka sanoi ton "urheilun halutaan olevan puhdasta". Ainakin minä haluan puhdasta urheilua niin kauan kuin minä urheilen koska aineiden salliminen pakottaisi minut joko lopettamaan kilpailemisen tai alkamaan itsekin ropittamaan. Aineiden käyttö suorituskykyvyn parantamiseksi on ihan aina epäterveellistä kun annokset ovat vähintään tuplat sairaudenhoidossa käytettyihin annoksiin verrattuna. Sitten joidenkin aineiden, esimerkiksi EPOn kohdalla on vielä kaikkea muutakin kivaa. Lisäksi EPOn kanssa on otettava rautalisiä, että aine edes toimisi ja nämä rautalisät tekevät aika pahaa sisäelimille. Ammattiurheilu on tietenkin asia erikseen, mutta nykyäänhän ammattilaiset ja amatöörit ajavat paljon samoja kisoja. Meinaatko, että kun ammattilaiset saisivat käyttää aineita, niin amatöörit lopettaisivat aineiden käytön ja sitten voitaisiin luopua testaamisesta? Ammatikseen ajavia amatöörejä on paljon ja siellä ne pahimmat douppaajatkin piilevät. Ammattilaisten testaaminen on kyllä enemmänkin PR-toimintaa ja jos amatöörien testauksen tehostaminen vaatii ammattilaisten valvonnan löyhentämistä, niin mä olen kyllä sen kannalla. Kun 19-v jannut ottavat ensiaskelia aikuisten luokkiin, niin ei ole kovin hyvä asia jos ympärillä pyörii lääkkeiden voimalla +30-v tai jopa +40-v veteraaneja.

Lainaa viestiä vastauksessa

Kirjanmerkit