Taisinpahan tänään nähdä d-testaajat pesiksen harjoituspelissä... Ja olin hyvilläni...

Niin. Dopingista ei hyödy lääketiede. Joku viittasi d-laboratorioihin... Jos niistä tulee jotain ulos, niin ei ainakaan ihmislääketieteen hyväksi lääkekäyttöön... Ja mm. apteekissa työskennelleenä, jo vitamiinien myyminen oli minulle lähtökohdaltaan välillä hankalaa, kun kyse oli bisneksestä, eikä todellisen tarpeen tyydyttämisestä. Ja lihasneuloja oli pakko myydä, kun ei aina voinut kysellä, et mihis nää menee, vaikka kaveri oli 130 kiloinen kävelevä pihvi...

Niin... korjaan aiempaa kantaani, että kukaan ei hyödy dopingin käytöstä; urheilija tai kuntoilija itse. Mutta kestääkö monenkaan kuntoilijan, joka aineilla pääsee urheilijaksi, kantti tulla käryn jälkeen viivalle? Yhden tapauksen tiedän triathlonin piiristä, ja kyllä kaveri varmaan tietää mitä hänestä ajatellaan... Jos muun muassa siihen on valmis, niin kai se urheilija voittaa sitten aina. Jopa jäätyään kiinni.

Se mitä niillä rahoilla voisi tehdä, jotka menee dopingin vastaiseen duuniin, niin keksisin monta käyttökohdetta. Yleisesti kaikki tietää, että terveydenhuolto on pohjaton suo rahan suhteen. Kaikki menee mitä saadaan. Kyllä jokainen käry, olkoon 1 tuhannesta on esimerkkinä, ja voitto puhtaan urheilun ja moraalin puolesta. Siis miksi ne panokset, kokonaisuudessa olemattomat, ei voitaisi jatkossakin laittaa dopingin vastaiseen työhön... Olisiko tilanne toinen, jos antidoping työ tuottaisi taloudellista tulosta? Voi V**** että jaksankin selittää tässä koko asiaa, koska ymmärtämättömät voisi mun puolesta mennä vaikka nypläämään puutarhaan tai jotain... S*****!