^muistaakseni tuo mx146 ei ole widenä kovinkaan wide. Sovittelin sitä viime syksynä ja palautkseen meni. Mikä oli yllätys, kun muut Laken widet sopii mulle.
^muistaakseni tuo mx146 ei ole widenä kovinkaan wide. Sovittelin sitä viime syksynä ja palautkseen meni. Mikä oli yllätys, kun muut Laken widet sopii mulle.
Talvikengissä pitoon vaikuttaa kuviointi ja pohjamateriaali.
Flättikengissä on oltava päkiän alla sileähkö alue, jotta pedaalikontakti toimii hyvin. Jonkinlainen mikrokuviointi kylläkin on mahdollinen.
Pohjamateriaali ei saa olla pakkasella kovettuva, jotta se tarttuu pieniinkin rosoihin. Esim. Vibram -pohjat säilyttävät ominaisuutensa pakkasella, mutta olisi hyvä kokeilla kitkan lähtötaso pohjakuviossa.
Viime talvi tuli ajettua Trailcrossin Goe Tex versiolla. Mitään ihmeellisiä pakkasia täällä etelässä ei ollut, mutta jalat olivat aina kuivat ja lämpimät. Siispä peukku niille.
www.tkudeadsailors.com
-El Presidente-
Ajokuvia:
http://www.flickr.com/photos/samikorhonen/sets/72157609634847056/
^ Minäkin ihmettelin samaa.
Mites 45Nrthin uudemman malliset Ragnarökit vertautuu koon puolesta niihin Giron foorumiBlazeihin?
Giron 49 oli liian ahdas mun jalkaan ja semmoiset saisi nyt taas kelien kylmeydyttyä halvalla vähän käytettyinä
Sent from my Takapalk
Lakella on monta lestiä ja tosi hyvät taulukot. Meikällä kolmea eri lestiä kengissä ja kaikissa eri kokonumero.
Sent from my CPH2663 using Tapatalk
Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi
^hankin noiden Lake 146:n sijasta jotkut Scottit. Ne oli leveämmällä lestillä. En muista mallia.
Mihin lämpötilaan etsit kenkiä? Scottit toimii mulla -5…+5 välillä.
Siis nämä: https://www.bikeradar.com/reviews/sh...ex-shoe-review
Sopii leveään ja korkeaan jalkaan.
^Ensimmäinen Spessun Defroster oli melko muovinen pohjaltaan ja kovat nappulat. Uudemmissa oli parempi pohja ja lämmöneristys.
Scottissa mainitaan käytetyn kitkakumia jonka mahdollisesta kovettumisesta pakkasella voi kysellä käyttäjiltä.
Tänään ajoin normaali talvikengillä ja jalat ei meinannut pysyä fläteillä yhtään. Pakko se on jotkut hommata. Oli muutama kunnon oho tilanne.
?Fear is a mindkiller
Ärsyttävät nuo Shimano MW kenkien tarraläpät, kolmessa vuodessa alkaa repsottaa aina auki.
Edellisiin kötöstelin jotain metrinauhaa tilalle, vaa sekin ärsytti ja ostin toiset.
Tuli sit tilatttua tällaset. Saa nähdä miten ne suomen talvesta selviää. Paremmin kun nykyiset ”kesäkengät ” . Se on nyt ainakin varma.
https://www.bike-discount.de/en/nort...305061&c=23984
?Fear is a mindkiller
Ongelmahan tämmöisissä kengissä on että "winter" tarkoittaa maksimissaan 0 tai -1 lämpötiloja, kylmempää kun on niin varpaat jäätyy. Toki jo mahtuu paksua sukkaa sisään ja hikoilee paljon jaloista niin voi hyvinkin toimia. Toinen ongelma on pohja, jos on lunta/jäätä niin noihan ei pidä mitään.
Itse olen nyt kolmatta (vaiko neljättä) talvea ajamassa tuon kyseisen kengän Plus versiolla (eli sama kenkä mutta nauhojen sijasta tuo BOA mekanismi).
Ja kyllä sukalla tuossa kengässä jotuu osan tuosta "lämpöeristyksestä" hoitamaan, itsellä sähkösukka kengän kanssa käytössä viimeistään tuoll -10´C jälkeen, välillä aikaisemminkin. Mutta lämpimämpi tuo kenkä on kuin "ei talvi" kenkä.
Niin, taitaa aika harvassa olla Flat kengät joissa olisi selkeän pitävä kuvio, sellainen kun harvoin toimii hyvin taas polkimien kanssa. Omasta mielestäni kun polkupyöräkengän tärkeämpi ominaisuus on hyvä toiminta ajettaessa kuin kävellessä ja ainakin omien polkimien kanssa tuo Multicross:n pohja toimii mielestäni oikein mallikkaasti.
Ja on noilla(kin) kengillä muutama mäkikin tullut yläs tunkattua kun pito ei ole sähköfätillä riittänyt mäen ylös ajamiseen.
Tämän olen tiedostanut,et noi kengät ei oo ihan suomen talveen tehdyt. Otin tilavan koon ,et mahtuu sukkaa sisään.
Mulle poljinpito on paljon tärkeämpi kun se ,et miten liukkaat ne on kävellä. Tunkkaus onnistuu kun käyttää nastarenkaiden pitoa ja jarrua apuna. Aikoinaan ajoin pari kokoa liian isoilla Five/10 varrellisilla kengillä -10 pakkasissa ilman ongelmia.
Oishan siellä ollut kovempiinkin pakkasiin tehtyjä kenkiä ,mut ei antanut kukkaro periks.
Doc.blob muokkasi tätä : 16.12.2025 at 20.06 Syy: Muoks…
?Fear is a mindkiller
Ekat lenkit nyt ajettu Northwaveilla. Hyvältä näyttää. Eilen oli -4 ja vaan ohuet sukat. Parin tunnin lenkin loppupuolella rupes vähän varpaita paleltamaan,mut villasukkaa ja uskon ,et toimii kovillakin pakkasilla. Lesti on tarpeeksi leveä tällaiselle lättäjalallekkin ja tosiaan saavat kastua aika pahasti ennenkun vesi pääsee sukkaan asti.
Pohjat pitää hyvin polkimilta ,mutta muuten saa olla tarkkana. Ei pitävimmästä päästä jäällä , puunrungoilla jne…
Kenkien saaminen jalkaan on oma taiteenlaji ,mut ei nyt mikään dealbreaker.
?Fear is a mindkiller
Kirjanmerkit