FillariHephaGiantElectrobike
Sivu 509 / 512 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 409 459 499 507 508 509 510 511 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 15.241 - 15.270 / 15342

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #15241
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    On kyllä pirullisen komea pyörä.
    Kiitos. Tykkään kyllä itsekin kokonaisuudesta. Noin 50mm kumit kun nielisi, niin olisi täydellinen paketti itselle. Mukava ja nopea. Sunnuntaina ajoin soolona 102km PK2 lenkin, josta soraa 67%. Keskinopeus 32,5km/h, keskitehon ollessa 205W. Reitillä oli mm. 1,4km pitkä upottavaa hiekkaa sisältävä pätkä, joka meni liki ryömintävauhtia. Mutta näitä "seikkailu" gravelkisoja/tapahtumia ajatellen saisi tosiaan olla muhkumpaa alla.

  2. #15242
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaakku Katso viesti
    Niin, onko pitkästä stemmistä muuta haittaa gravelissa, kuin että eturenkaan nostaminen esteiden yli vaikeutuu? Mulla on nyt 100 mm ja koklaan kun sopiva osuu kohdalle myös 110 mm.
    Joo sitä mä olen tässä pohtinut, kun reilun vuoden on jo ollut aatoksissa teettää Lutterolle seuraaja, mutta vatuloin sen kanssa, että millainen se etupään ideaali gg-geometria pitäisi olla. Jos oletetaan, että ajoasento pysyy samana, jolloin lyhyempi stemmi edellyttää pidempää runkoa, niin ei sillä stemmin pituudella ole vaikutusta etupään nostamisenkaan.

    Sen tiedän, että pitkä runko, loiva keula ja lyhyt stemmi ei mulla toimisi, koska etupää jäisi liian kevyeksi, kun mukavuussyistä en jaksa ajaa suoralla tolpalla satula edessä. Stigussa on 71,5-asteinen keula ja rake 50 mm. 100-millisen stemmin kanssa mulla on kaksi kertaa karannut etupää alta niin, että olen kaatunut mutkassa.

    Gravan rungon piirsin aluperin 90 mm:n stemmille riittävän pitkäksi. Siinä keula oli alunperin 72 astetta ja haarukka 47 mm rakella. Sittenhän sen runko lyheni vähän, kun emäputki piti vaihtaa kolarin seurauksena. Samalla keulaa loivennettiin n. 0,5 astetta ja nyt siinä on 100 mm stemmi. Haarukkaa olen joutunut oikomaan pariin otteeseen, eikä rake ole enää ihan millin tarkkudella tiedossa, mutta se lienee jossain 47-48 mm hujakoilla.

    Front-center mittoja en ole vertaillut, pitäiskin itseasiassa tehdä se.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  3. #15243
    Uusi Rose Backroad: https://www.rosebikes.com/bikes/grav...nture/backroad

    Vaikuttaa järkevältä pyörältä sekalaiseen gravelointiin. Hinta kohtuullinen ja sisältää runkolaukun. Valmis USB-johdotus valolle yms. Rengastila 53mm.

    Kuvan kokoonpano (Force AXS 13s) 4200 euroa.


  4. #15244
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Oho. 400 reach ja 425 perä. 78mm bb-droppi

  5. #15245
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.427
    Vaikuttaa hyvältä. Tosin rengastila saisi olla suoraan se 57 mm, 2.1" renkaat on aika harvassa. Toki todellisuudessa isompi saattaa mahtua. Esim. 2.25" Thunder Burt on noin 55 mm, eli vain 2 mm leveämpi kuin mitä tuohon virallisesti mahtuu. Jos ostaa tuon dynamollisen version niin ohjaamossa on aika paljon integrointia, tangon tai edes stemmin vaihtaminen voi olla haastavaa. USB-latausportti ei taida haitata sen enempää kuin ohjainlaakerin läpi menevät jarruletkutkaan.

  6. #15246
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.705
    Tuo maaliduuni on kyl yksi karseimmista mitä nähnyt pitkiin aikoihin. Voi luoja sentään.

  7. #15247
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.110
    Eikä edes muita värejä tarjolla. Karsea. Lenkkipyöräksi ehkä vähän överi, mut retkelle paljon kivaa.


  8. #15248
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    261
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Eikä edes muita värejä tarjolla. Karsea. Lenkkipyöräksi ehkä vähän överi, mut retkelle paljon kivaa.
    On siellä tommonen "leijonanharja", joka sit taas on vähän pliisu vaikkakin miljardi kertaa parempi kuin tuo harmaa-oranssi hirvitys https://www.rosebikes.com/p/rose-bac...ions+mane&sf=1

  9. #15249
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.110
    ^katos vaan, oli niin väritön, että hukkui taustaan.


  10. #15250
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.212
    ^^Olis edes kunnon oranssi niin pelastaisi paljon.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  11. #15251
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    369
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaakku Katso viesti
    Tuo maaliduuni on kyl yksi karseimmista mitä nähnyt pitkiin aikoihin. Voi luoja sentään.
    Makuasia, kyllä minä voisin tuon ottaa jos olisi tarvetta.

  12. #15252
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    1.609
    Onko niin, että jos tommosissa kuiturungoissa on jotain ei-pyöreitä aerotolppia, niin ne ei oo yleensä mitään standardia, vaan jokaisella valmistajalla on omansa? Eli Rosen sivuilta löytyy tasan yks d-tolppa, joka on yhteensopiva tasan kahteen pyörämalliin? Sitten jos tolppa sanoo viiden vuoden päästä kräks, niin tommosta ei ehkä saa mistään ja koko pyörän voi heittää sillalta? Ei tietenkään haittaa tai kiinnosta porukkaa, jotka ostaa uuden pyörän kahden vuoden välein.

    Toi valo ja akkusysteemi on tavallaan hieno, mut noita stemmejä ei esim. oo tarjolla muussa koossa ollenkaan.

    Värityksessä kauheinta on musta osuus valkoisilla roiskeilla.

  13. #15253
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Just noin se on.

    Mutta kuitutolppaa voi onneksi korjata, tuo voi olla jopa ratkaisu mitä uuden ostaminen.

  14. #15254
    Uusi Spec Divergegin julkastiin virallisesti. Nyt kun "kaikilla" muilla letkut piilossa, niin Spessu valinnut vanhan tavan. Voi johtua tuosta future shockista...

    85mm bb droppia ja geo muutenkin ihan ok. 2.2kin menee kun Ben Delaneyn mukaan 50mm kumilla jää 8mm per puoli vielä tilaa taakse. Harkitsisin...

    GRX600 malli eli ha kuitu 3700e...aika pitkät hinnat muutenkin.

  15. #15255
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    ^Eikä pelkkää runkosettiä saatavilla. Ainakaan vielä.

  16. #15256
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.624
    Plussaa kaapelivedoista.

  17. #15257
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.212
    ^Plussaa kommentista.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  18. #15258
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Onko tuo joku uusi myyntivillitys, että pitää olla M/L. Eikö isot ihmiset enää kehtaa ostaa XXL-tuotteita?
    Roots, bloody roots

  19. #15259
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Paksupolkija Katso viesti
    85mm bb droppia ja geo muutenkin ihan ok.
    Tekisi mieli testata tuollaista oikeasti paksummille renkaille riittävän isolla dropilla varustettua pyörää. Jotenkin toi V3 Stigmata vaan tökkii 45 mm Ultradynamicoilla.

    Lisäksi vaikka ensin luulin, että se ei yliohjaisi noilla, niin kyllä se vaan alkaa tekemään sitä, kun tiputtaa paineet sen verran alas, että saa 45 mm renkaan mukavuuspotentiaalin käyttöön. Jollain vähän alta 2 barin paineilla ei yliohjaa, mutta on sitten jo aika kivireki.

    En oikein edes tiedä, että millainen etupään geon pitäisi olla, jotta keskeltä rullaavampi leveä rengas matalilla paineilla ei alkaisi yliohjaamaan. 44 mm Hersen nappula toimi niin pitkään kunnes kului keskeltä matalammaksi. Sen jälkeen sekin teki sitä.

    Huonot piirteet oikein korostuu vielä, kun olen nyt cx-kauden kynnyksellä ajanut sitä myös kapeammilla vanteilla ja 33 mm krossikumeilla. Jos nyt ei ajele mitään röllijuurakoita, niin ne on melkein mukavammatkin kuin 45 mm:n UD:t.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  20. #15260
    Liittynyt
    03/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    51
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Tekisi mieli testata tuollaista oikeasti paksummille renkaille riittävän isolla dropilla varustettua pyörää. Jotenkin toi V3 Stigmata vaan tökkii 45 mm Ultradynamicoilla.

    Lisäksi vaikka ensin luulin, että se ei yliohjaisi noilla, niin kyllä se vaan alkaa tekemään sitä, kun tiputtaa paineet sen verran alas, että saa 45 mm renkaan mukavuuspotentiaalin käyttöön. Jollain vähän alta 2 barin paineilla ei yliohjaa, mutta on sitten jo aika kivireki.

    En oikein edes tiedä, että millainen etupään geon pitäisi olla, jotta keskeltä rullaavampi leveä rengas matalilla paineilla ei alkaisi yliohjaamaan. 44 mm Hersen nappula toimi niin pitkään kunnes kului keskeltä matalammaksi. Sen jälkeen sekin teki sitä.

    Huonot piirteet oikein korostuu vielä, kun olen nyt cx-kauden kynnyksellä ajanut sitä myös kapeammilla vanteilla ja 33 mm krossikumeilla. Jos nyt ei ajele mitään röllijuurakoita, niin ne on melkein mukavammatkin kuin 45 mm:n UD:t.
    Jopas. Pistin tuon aiemmin pelkästään renkaiden piikkiin (Pathfinder Pro 38mm) mutta että pyörälläkin on vaikutusta (samanlainen V3 Stiggy). Keväällä alle vaihtui Pathfinder S-Works 42mm ja painopiste siirtyi taaemmaksi lyhyemmän stemmin ja setback-tolpan myötä, enkä muista milloin viimeksi yliohjautuvuutta olisi tullut edes ajateltua.

  21. #15261
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Tekisi mieli testata tuollaista oikeasti paksummille renkaille riittävän isolla dropilla varustettua pyörää. Jotenkin toi V3 Stigmata vaan tökkii 45 mm Ultradynamicoilla.

    Lisäksi vaikka ensin luulin, että se ei yliohjaisi noilla, niin kyllä se vaan alkaa tekemään sitä, kun tiputtaa paineet sen verran alas, että saa 45 mm renkaan mukavuuspotentiaalin käyttöön. Jollain vähän alta 2 barin paineilla ei yliohjaa, mutta on sitten jo aika kivireki.

    En oikein edes tiedä, että millainen etupään geon pitäisi olla, jotta keskeltä rullaavampi leveä rengas matalilla paineilla ei alkaisi yliohjaamaan. 44 mm Hersen nappula toimi niin pitkään kunnes kului keskeltä matalammaksi. Sen jälkeen sekin teki sitä.

    Huonot piirteet oikein korostuu vielä, kun olen nyt cx-kauden kynnyksellä ajanut sitä myös kapeammilla vanteilla ja 33 mm krossikumeilla. Jos nyt ei ajele mitään röllijuurakoita, niin ne on melkein mukavammatkin kuin 45 mm:n UD:t.
    Sama. Mun Asperossa esiintyi yliohjautuvuutta 40mm Caracal Racen kanssa, mikä esti rengaspaineiden laskun mukavuuden kannalta riittävän alas. Erittäin nopea rengas, mutta em. syystä en tavoittanut niillä muiden käyttäjien kokemaa mukavuutta.

    Vaihdoin CR:t 45mm Terra Speedeihin, joilla pystyy laskemaan rengaspaineet alemmaksi ilman mitään negatiivisia vaikutuksia ohjaukseen. Sen minkä rullauksessa häviää niin voittaa mukavuudessa ja ohjauksessa (ja pidossa).

    Sivumennen sanoen, 40mm CR ja 45mm TR ovat 43,5 ja 44,5 milliä leveät 24mm leveillä vanteilla (2,2 ja 2,0 bar paineilla).

  22. #15262
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kontiolahti
    Viestit
    731
    Onko kellään vielä kokemusta Yoeleo Altera G21 gravel rungosta tai aiemmasta G21? Mietin jos black fridayna päivittäisi gravelin rungon. Bb droppi 79, rengastila 53mm ja muutenkin mitat olisi aika hyvät.

    Ilman black friday aleja saisi n. 1200e toimitettuna. Muitakin saman hintaluokan runkoja saa suositella.

  23. #15263
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Trek Checkout. 55/60 mm joustoa. Nivelletty pakkari on piste i:n päälle.



    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  24. #15264
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Mitattua dataa kuskin tärinään hukkuvista wateista (ja epäilijöille tiedoksi, Heine tosiaan oli oikeassa): https://www.trekbikes.com/us/en_US/c...nsion-science/
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  25. #15265
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Melkolailla paras laite pitkille reissuille.

    https://bikepacking.com/news/justina...s-balkan-race/

    Nyt kyllä trekillä sattui munkki julkaisun kanssa. Tämä täysjousto/dropbar villityshän alkoi vasta tänä kesänä jenkkien kisoissa. Tätä on ollut pakko suunnitella jo kauan. Tehty uusi haarukkakin.

    Checkmate oli taas vanha jo julkaisun aikana.

    Ja tuosta tarakasta iso plussa. Ei ole täpäriin helppo suunnitella jälkikäteen tukevaa ja kevyttä ratkaisua.

  26. #15266
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.212
    Aika vekkuli vekotin, Foxin keula kuitenkin näyttäisi paremmalta tuossa. Reilu 8tonnia ja pikkuisen yli 11kg, ei paha!
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  27. #15267
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.425
    Täysjoustogravelin ja kehon tärinän vaikutuksen ovat havainneet jotkut ennakkoluulottomat ja edistyneet gravelistit kotimaassakin jo muutama vuosi sitten.

    Etu- ja takajousitettua pyörää kevyempi ja edullisempi ratkaisu on jousitetut satulatolppa ja stemmi. Toki jousituksen suunnittelu runkoon ja keulaan takaa varmasti hallitumman lopputuloksen.

    Entä iskari edessä ja jousitettu satulatolppa -vähän hinnakkaampi, mutta silti huomattavasti täysjoustoa edullisempi. Tätä olen aika-ajoin pohtinut -jos Salsa saa joskus vaihteet, niin siinä olisi runko valmiiksi sopiva iskarille.

  28. #15268
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Niin turkulaiset katsovat vaan haarukan väriä. Trekk/rockshox ovat olleet nyt aikaansa edellä ja tuo uusi haarukka on suunniteltu 2.25" renkaille.

    https://bikepacking.com/news/rockshox-rudy-xl-intro/

    Oikeastihhan tuollaisella pyörällä ei tee mitään turkulaisten peräkammarin seinillä, eikä eteläsuomen teillä. Noilla pitäisi oikeasti ajaa. Luultavasi suunniteltu suoraan esim leadvilleä tai tuota leveikan voittamaa balkania varten.

  29. #15269
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.212
    Erehdyin haarukan merkistä https://www.bike24.fi/tuotteet/82864...gaAshdEALw_wcB Kyse oli tuosta Cane Creekistä ja oikeastaan en kyllä pitänyt tuon pyörän "lastenhuone" värimaailmasta mutta pyöränä silti kiintoisa.

    Päätön, sun höpinöiden perusteella mun huoneen seinät jo aikoja sitten peittynyt pyöristä ;-)))
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  30. #15270
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.425
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    ...

    Oikeastihhan tuollaisella pyörällä ei tee mitään turkulaisten peräkammarin seinillä, eikä eteläsuomen teillä. Noilla pitäisi oikeasti ajaa. Luultavasi suunniteltu suoraan esim leadvilleä tai tuota leveikan voittamaa balkania varten.
    Yhtä vähän tai paljon on maastossa tarvetta täysjoustolle. Ja tätä aasinsiltaa pitkin pääsemme satuun ketusta ja pihlajanmarjoista.

    ----------------

    Musta tuollainen vähän joustava on ihan täydellinen kuopille ajetulle soratielle: antaa soittaa minkä turkulaisista jaloista ikinä irtoaa, jousitus huolehtii lopusta.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •