Totta kai kaikki kovettuu, mutta parhaiten tuo t9 pitää niistä renkaista mitä mulla on ollut.
Totta kai kaikki kovettuu, mutta parhaiten tuo t9 pitää niistä renkaista mitä mulla on ollut.
Kiitos.
Jostain arvoin, että Wicked Will eteen ja Racing Ray taakse vois toimi kans aika hyvin, mutta eipä noilla taida järisyttävän isoja eroja olla omalla kokemuksella ja käytöllä. Toi Rick XC toki on joku uus malli, mitä en osannut huomioida. Pit'' katsoa mitä löytyy.
Wicked will ei minusta ole enää xc rengas. Racing ray taas on eturengas.
Myös contin uutuudet kannattaa tsekata. Märkäpitoa on kehuttu paljon ja noista on useampi eri seos/runko. Esim tritonal eteen ja dubnital taakse.
Ok. Kiitos!
Onpahan kyllä arpomista noissa Schwalben kumeissa, kun yrittää saada sopivat kuviot, seokset, rungot ja vielä leveydet. Huh. Helpompi olis laittaa sama rengas eteen ja taakse![]()
Rocket ron molempiin päihin speedgrippinä ja supergroundina taitaa olla aika varma valinta syksylle, jos ajaa pääasiassa polkuja.
Sitten taas jos haluaa yleisrenkaat läpi kesänkin, niin ray eteen ja tuo rick xc taakse. On pirullisen nopea setti kaikkialla. Ray myös pitää märälläkin.
Mä kaivoin nyt syksyksi varastoni perukoilta lähes ajamattoman Contin Der Baronin eteen ja laitoin kesällä edessä olleen Schwalben Hanssin taakse. Baron on kyllä edelleen todellä pitävä eturengas. Poistui harmillisesti markkinoilta silloin aikanaan. Hans taas on suht rullaava niin isonappulaiseksi.
https://larunpyora.com/fi/articles/2...tlr-taitettava
Edit. On niitä näköjään vielä jämiä myynnissä
Joo mulla sama homma kun oon kanssa vanhaNoi Spessut on niin pitävät kun voi olla, eli sen takia ei tarvitse vaihtaa. Mulla loppui toisesta pyörästä Maxxikset ennen syksyä niin en kerenny kokeileen. Siihen Contit silloin alle ja erittäin pitävät noi Super Soft Kryptot. Niillä meni edellinenkin syksy Gen2 Levossa. Ja sitä edellinen Contin Baroneilla joissa huikea pito. Nyt molemmissa sähkötäpäreissä Radiaalit alla, katotaan miten syksy menee. Kesällä ainakin huikea pito ja ennen kaikkea mukavuus.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Hyvin pitänyt spessun Eliminator/Butcher combo kun on nyt päässyt vähän jo märällä ajamaan.
Tottakai sitä tekis mieli kokeilla eri kumeja ja speksailla, mut oli kova homma vakuutella paremmalle puolisolle miksi tarviin 4500e pyörän niin ei kehtaa heti ruveta renkaisiin tuhlaamaan.
Sitäpaitti nastakumien osto kohta edessä.
Radialit himottaa.
Minulla täpärissä ensiasennusrenkaina Schwalbet, edessä Wicked Will 2.4" ja takana Racing Ralph 2.35".
Etunen on Addix Speedgrip ja se pitää ihan OK, mutta takana tuo Ralli Rane Addix Speed ei kyllä pidä sivuttain yhtään.
Kumpiko nykyään merkkaa märillä juurilla ennemmän, kumilaatu vai kuvio? Ja mikä olisi passeli kumi tuonne taakse syksyn ajeluihin? Rocket Ron vai samanlainen Wicked Will?
XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.
Aika veikeä tilanne. Minä laittaisin wicked willin taakse jos yhteensopiva ja ,eteen joko Rocker ron tai sit wicked will jota saa soft seoksella. Raketti Roni ehkä ei tukkeudu niin helposti ,mutta sitä ei taida saada softina.
Nobby nic soft ois kova eteen jos ei haittaa 200g painonlisäys ja rullaus ei ihan samaa tasoa.
?Fear is a mindkiller
Mulla on samanlainen rengasspeksailu perverssio. Sen takia ei voi ostaa enää mitään vararenkaita kun mieli on jo muuttunut rengasvalinnasta ennen kuin niille tulee käyttöäNytkin jäi DH Super Soft Kryptotal takarengas ylimääräiseksi kun päätin ajella vaan radiaaleilla...no ehkä tilaan sille seuraavaksi Enduro supersoftin pariksi eteen...mutta radiaalitkin on niiiiin hyvät
![]()
Perk. Ei jaksa ajaa niin paljon ,et noi spessut kulus vaihtokuntoon ja sais radiaalit.![]()
Doc.blob muokkasi tätä : 01.09.2025 at 14.59 Syy: Himiöt
?Fear is a mindkiller
Riippuu ihan mitä ajaa. Itse en kyllä kusekkaan enää nobby nic softin suuntaanRullauksesta ei voi edes puhua tuon renkaan kanssa. Schwalben speedgrip pitää ja rullaa.
Tuo ohiampujan combo on kyllä aika hullu. Missä pyörässä tuollainen tulee vakiona?
Wiced will on minusta eri kaliiberin rengas mitä rocket ron, eli juurikin naksun järeämpään ajoon tarkoitettu. Jos tuollaiselle ei ole käyttöä, niin sitten rocket ronia molempiin päihin märälle.
Jos taas on, niin sitten vaan wicked williä speedgrippinä molemmat.
Oho, b-d myy tosiaan race kylkistä speedgrippiä sika halvalla. Ehkä täytyy vielä testata sateilla.
Mustia molemmat. Etunen eli se Race on varmaan OEM tuote, en minäkään sitä mustana löytänyt. Painoeroa ei race ja ground malleilla taida olla kuin kymmenisen grammaa.
XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.
Minun sähkisparkki on Puijo josta löytyy kaikenlaista ajamista flo hardpack:stä ,kallio helvettiin ja kiviikko juurakko enskapätkää .Oikeet parkkihommat hyppyreineen vähän pelottaa kun aikoinaan meni olkapää kunnolla paskaks hypyssä.( dead seilor).
Sen jälkeen hyndät ei oo oikein lähtenyt. Oishan tässä lähellä kasurila ja Tahko jos sais kerättyä rohkeutta. Ikää on yli 50 ,mut sehän on vaan numero.(hymiö)
Asiaan. Joo. Einää kumit kestä kun häthätää tän syksyn. Ainakin eliminatorissa jo selvää kulumista ja reunanappulat on alkanut murentua reilun 40h pyörät pyörii ajoilla. Ens keväänä sit radiaalit alle jos ei mieli muutu. Noista voi tehdä vaikka ruuvirenkaat jos sellaisille tulee tarvetta.
edit:kyllä multa löytyy vielä fullface ja joitain suojiakin, joten pitäs pakottaa ittensä sinne parkkiin. Täähän on itsensä voittamista.Mun allekirjoitus kertoo kaiken.
Doc.blob muokkasi tätä : 05.09.2025 at 13.08 Syy: Typot
?Fear is a mindkiller
Mulle tuli eka ryppy radiaalirakkauteen kun Levossa oleva Albert takarengas alkoi vuotaa vanteen välistä litkuja pihalle ja vähän sieltä täältä muualtakin. Schwalbe pyysi palauttamaan jälleenmyyjälle joka ei ole vielä vastannut mitään. Ilmat pysyy edelleen hyvin.
Ajattelin ,että ottas albertit eteen ja taakse. Muddy Mary on ehkä ylirengastusta polkuajoon. Park tietenkin eri homma.
edit. Toi vuotohomma vähän huolestuttaa. Mitenkäs noiden radiaalien rullaus. Onko suurta eroa puoleen tai toiseen verrattuna vastaavaan ei radiaaliin?
Doc.blob muokkasi tätä : 05.09.2025 at 13.40 Syy: Kysymys
?Fear is a mindkiller
Albertit on just hyvät polkuajoon. Mulla on toisessa pyörässä Magic Mary radiaali edessä ja parkissa ottaisin sen anytime ennemmin kun Albertin, mutta polulla ei niin väliä puoleen jos toiseen. Se pitää kyllä kun tauti polullakin, ajelin just keskiviikkona kaatosateessa keskupuiston juurakoissaTuossa on erittäin hyvä rengastesti, omat havainnot tukee noita vierintävastusmittauksia mitä olen conteilla, maxxikseilla ja spessunrenkailla ajanut: https://enduro-mtb.com/en/specialize...-tires-review/
Kuuntelin taas lenkillä kuraläppä podcastia jossa Tarmo Ryynänen sano ,et sillon kun se ajo Spessulla niin sillä oli aina Gravity T9 Butcherit alla. Ainoastaan jos oli tosi mutaista vaihtoi sitten hilbillyyn tai mikä se Spessun piikkirengas onkaan. Antoi paljon luottamusta tohon Butcheriin. Taitaa olla oikeesti hyvä rengas. Itseltä kun vertailukohdan puuttuvat viimeiseltä 8:lta vuodelta.
Doc.blob muokkasi tätä : 05.09.2025 at 18.25 Syy: Typot
?Fear is a mindkiller
Meillä on kahdessa pyörässä ollut tämän kesän radialit Magic Mary/Albert combona. On todella hyvät renkaat. Useat ominaisuudet mielestäni aivan ylivoimaiset muihin kokeilemiini renkaisiin verrattuna. Ei täydelliset kuitenkaan, ohjaustuntuma ei ole kaikista tarkin. Parkissa ei ajeta eli kokemukset ovat lähinnä trail/enduro tyyppisestä ajosta. Sähkiksessä Magic Mary edessä ei varsinaisesti ole mikään hirveä jarru. Voi olla ylirengastusta mutta itse tykkään että pyörän käytös on yliohjaava ja takarengas irtoaa ensimmäisenä sivuttaispidon loputtua. Albertin profiili on melko pyöreä ja reunanappulat ei ole kovin agressiiviset. Tosin en ole edessä kokeillut eli mutua.
Totta ,että mieluummin yli kun alirengastus. Mikään ei oo vattumaisempaa kun tunne , etunen meinaa lipsua määristä juurista jossain kovavauhtisella pätkällä missä on offcamber juurakkoa ja limakiviä.
noh,mulla on koko talvi aikaa miettiä ja eihän sitä tiedä mitä uutuuksia sieltä putkahtelee. Tämä syksy mennään näillä mitkä on alla.
?Fear is a mindkiller
Ykai oleellinen ongelma noissa renkaissa on ollut jo pitkään: saatavuus. Suosittuja renkaita on todella vaikea löytää mistään silloin kun niitä tarvitsee. Mulla kävi kauhea pulla ton Magic Mary radiaalin kanssa kun satuin käymään R2:sen sivuilla just kun sitä oli varastossa. Nyt olisin halunnut eteen Kryptotalin super soft enduron, tai edes Argotalin samoilla spekseillä mutta niitä ei saa mistään. Tilasin sitten Argotalin DH supersoftin vaihtelun vuoksi ja oli tarjouksessa. Palautan ton ”viallisen” Albertin ja ajelen toisella pyörällä sit conteilla syksyn. Hyvä vertailla niitä sit radiaaleihin. Keväällä päädyin kyllä siihen että pitää olla radiaalit molemmissa pyörissäNo tämmöstä tää harrastaminen on…
Outo tunne kun ei oo kun yhdet renkaat ja vaan yks kiekkopari. 26:seen sit löytyy ,mut eihän niillä jaksa ajaa kun sähkis täpäriin isoilla kumeilla nyt tottunut.
Himottaa tilata renkaita ja en kyllä usko ,että selviän enää pitkään. On tää speksauskoukku paha. Pahimpaan himoon tilasin Cromag:in stemmin ja deathgrip tupit. Vähän offtopiccia sori kaikille.
Pirellin enskarenkaita kehuttu kovasti maailmalla.
?Fear is a mindkiller
Nyt on tullut ajettua parit sadekelit Conteilla ja kyllähän ne otsikon keleissä pitää kun tauti. Tuntui kyllä Alberttien jälkeen aika kovilta. No hinkkasin vähän paineita ja parin ajokerran jälkeen oli kun kotiin olis tullut. No tänään ajelin sit radiaaleilla ja ero mukavuudessa on kyllä huima
Ja kyllähän noikin pitää
Saa nähdä miten noi radiaalit kestää kun sen yhden jo palautin. Sähköpyörässä noi molemmat on kyllä mainiot, voi ajella samoilla renkailla vaikka ympäri vuoden ja aina on pitoa ja rullaakin ihan tarpeeksi.
Kirjanmerkit