Vuosi sitten tuli hankittua 45NRTH:N kenkiä viileämmille keleille...
Ragnarök:t ostin syyskeleille. Toimivat hyvin minulle pidemmissäkin ajoissa +15 °C ... ±0 °C lämpötiloissa. Lyhemmissä ajoissa esim. asioille, kauppaan, harrastuksiin toimivat myös muutaman asteen pakkasessa.
Wölvhammer:t ostin kylmemmille keleille. Toimivat hyvin minulle n. -15 °C asti pidemmillä ajeluilla. Tunnin-parin päästä sukkien kostuminen alkaa vähentämään lämmön eristyskykyä ja kylmyys alkaa "hiipimään" varpaisiin. Lyhemmissä ajoissa esim. asioille, kauppaan, harrastuksiin toimivat ok noin -25 °C asti. Lumi tarttuu helposti pohjiin, kun menee sisältä lämpimillä kengillä ulos ja aiheuttaa ongelmia klossin kanssa. Silikonia olen suihkutellut pohjiin+klosseihin ja se on vähän helpottanut ongelmaa.
Koot vastaa 1:1 Shimanon kokoja. Itsellä on Shimanon kengiä, joten Ragnarök:t otin samaa kokoa kuin muut pyöräilykenkäni. Wölvhammer:t otin yhtä kokoa suuremmat, niin kenkään mahtuu normisukka + ohut villasukka.
BOA:aa vähän vierastin, mutta kyllä nuo tuntuu toimivan riittävän hyvin. Klossien paikat on "sisään päin" umpinaista pohjaa, joten sieltä ei kylmä eikä vesi pääse sisään kenkään.
Nimimerkillä 'yedi' vuosia sitten. Wanha salasana on unohtunut, niin jatketaan uudistetulla nimimerkillä...
Kirjanmerkit