ElectrobikeGiantLostInLaplandBikeshop
Sivu 15 / 20 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 13 14 15 16 17 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 421 - 450 / 571

Aihe: Polkijoiden toinen toistaan hienommat pyörät

Meinasin kirjoittaa saman noista navoista kuin kaakku.

DT350 on todettu riittäväksi tasoksi. 240 ei tarjoa mitään oleellista lisää, vaikka minulla sellaisiakin on ajossa, kun ”halvalla” sai. En ole havainnut eroja.

Maasturiin investoin kyllä Hellbenderin ohjainlaakeriksi. Luultavasti kestää pidempään kuin pyörä kokonaisuudessaan. Oli se silti reilusti sitä Kingiä halvempi…

Napojen osalta mulla on ehdottomana kriteerinä konelaakerit. Kaikki muu on neuvoteltavissa. Suurin osa on i9:iä, sitten on kahdet Crankbrothersin kiekot, joissa lienee heidän omat tai jotkut oem-viritykset. Maantiepyörässä DT Swissit. Nii-joo, titsku-hei heissä Hopen navat…

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Uskoisin, että laakeriasioissa on kuitenkin merkitystä myös sillä, että miten, mistä materiaalista ja millaisin toleranssein laakerit on valmistettu. Lisäksi kai sekin vaikuttaa odotettavissa olevan käyttöikään, että ainakin noi kaikki vanhempien standardien Kingin ohjainlaakereiden ja napojen laakerit on alusta pitäen suunniteltu huollettaviksi. Niissä on se metallinen ”snap ring” ja uudelleenkäytettävä tiiviste (jonka voi myös tarvittaessa myös uusia). Voi verrata vaikka Cane Creekin 110-laakeriin.
    Ohjainlaakerin huollettavuuden etu on vähän riippuvainen millaisessa pyörässä laakeri on: hydrauliset jarrut ja jarruletku reititetty läpi haarukan jalan, niin epäilen harvemman mekaanikon innostuvan kovin tiheästi laakeria huoltavan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Petän heti lupaukseni. Status on usein/yleensä riippuvainen viiteryhmästä. Jollekin uusi golf driveri voi olla status esine hänen ryhmässään, mutta lauantain porukkalenkillä se ei ole status esine, ehkä ei edes mainittavan arvoinen puheenaihe. Polkupyorä, kallis tai harvinainenkaan, ei puolestaan ole kummoinen status esine Ruskeasannan Shellin parkkiksella lauantai-iltana (ei varmaan muulloinkaan). Jossain talonvaltaaja tms. porukoissa statusta ponkitetään ihan eri asioilla kuin jossain verkostomarkkinointipiireissä. Ihminen tuppaa olemaan sellainen elukka, että status on melko tärkeä vaikkei sitä itselleen haluaisi myontääkään.
    Tässä on hyvin perusteltu statuksen merkitystä meille kuin muillekin harrastelijoille

^jep. Tuo oli hyvä kirjoitus. Mulla on kaveri joka harrastaa kelloja. Joka kerta, kun nähdään, on ranteessa eri laite hintahaarukassa 20-40k€. Hymistelen jotain kohteliasta, mutta mulle nuo merkitsevät yhtä paljon kuin kuutiometrin titaanimöhkäleestä koneistettu polkupyörän kampi hänelle.

Mulla on yhdet, tai ehkä kahdet, keskiölaakerikupit, joihin voi vaihtaa pelkät laakerit ja tämä ominaisuus oli silloin myyntimiehen puheissa etu. Mulla on myös hyllyssä uusia sopivia laakereita, kuten ovat nämä kupitkin -odottamassa jotakin.

Shimanon omat hyvin tiivistetyt kestävät paremmin vettä ja kuraa, eivätkä ole kalliita. Pyörivät toki vähän nihkeämmin.

Kuinka usein te joudutte noita keskiö- tai ohjainlaakereita vaihtamaan? Mä en ole vaihtanut kertaakaan yhteenkään mun pyöristä. Tosin en kyllä,pesekään mun pyöriä kuin ehkä kerta vuoteen, jos silloinkaan. Sateessa ajan, jos sattuu satamaan, mutta en ehdoin tahdoin lähde sateeseen lenkille. Joku työmatkalaite on sitten asia erikseen.

Voisin vielä lisätä, että mulle esim. Chris King edustaa jotain sellaista harvinaistuvaa yrityskulttuuria, jossa toiminnan ydin on siinä, että asiat tehdään niin hyvin kuin osataan - ei se, että ne tehdään niin kannattavasti kuin osataan.
    Tämä oli hienosti sanottu. Tuota arvostan itsekin.

Mutta siis toinen toistaan hienommat polkupyörät. Kun sitä pysähtyy miettimään, niin itse pidän hienona sellaisia pyöriä joissa näkyy kasaajan oma räätälöinti. Toki jos jossain on joku pro-tason maastopyörä niin kyllähän minä sitä katsomaan jään. Mutta silti sellaiset itse kasatut, persoonalliset jutut on minusta hienompia.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Kuinka usein te joudutte noita keskiö- tai ohjainlaakereita vaihtamaan? Mä en ole vaihtanut kertaakaan yhteenkään mun pyöristä.
    Onko sulla PressFit keskiöitä?
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Onko sulla PressFit keskiöitä?
    On. Valitettavasti nykyisessä maantiepyörässä, mutta myös molemmissa läskeissä. Beargreasella on ajettu vajaa kymppitonni sen jälkeen, kun sen kasasin fillaritorilta ostettuun runkoon, eli todelliset kilometrit ei ole tiedossa. Kerran vuoteen otan kammet irti, kokeilen että laakerit pyörivät tasaisesti ja laitan ulkopintoihin vaseliinia kosteuden varalta. Noin on menty jokunen vuosi.

Kuinka usein te joudutte noita keskiö- tai ohjainlaakereita vaihtamaan? Mä en ole vaihtanut kertaakaan yhteenkään mun pyöristä. Tosin en kyllä,pesekään mun pyöriä kuin ehkä kerta vuoteen, jos silloinkaan. Sateessa ajan, jos sattuu satamaan, mutta en ehdoin tahdoin lähde sateeseen lenkille. Joku työmatkalaite on sitten asia erikseen.
    Sramin GXP:n joudun vaihtamaan vähintään kerta vuoteen niillä kilsoilla, mitä mulle tulee rosteri-Lutteroon vuodessa (6-7k). Samoin SSCX:ssä, vaikka siihen tulee kilsoja vähemmän, mutta mutaiset cx-kisat syö fillaria aika tehokkaasti.

Eihän se kierteellisen laakerin vaihtaminen ole iso homma ja Sramin laakerit ei maksakaan juuri mitään, mutta silti se vaihtorumba ärsyttää periaatteellisella tasolla. Hommasin nyt C-Bearin laakerin cx-tiivisteillä. Tuskin se hintaeronsa verran enempää kestää, mutta jos kestäisi edes jonkun verran pitempään, niin olisin tyytyväinen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sivustakatsoja Katso viesti
    Ohjainlaakerin huollettavuuden etu on vähän riippuvainen millaisessa pyörässä laakeri on: hydrauliset jarrut ja jarruletku reititetty läpi haarukan jalan, niin epäilen harvemman mekaanikon innostuvan kovin tiheästi laakeria huoltavan.
    Totta, siinä joutuu jo runko-/pyörävalintoja miettiessä preferoimaan huollettavuuden ja muiden asioiden välillä.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Sellainenkin pointti, että mulla ainakin vaikuttaa myös se, että millaiseen pyörään niitä pulikoita ruuvailee. Vaikka esimerkiksi Shimanon 105 on varmasti useimpaan käyttöön ”riittävän hyvä” setti, niin onhan sellaiset jossain Colnagossa tai Pinarellossa vähän meh. Custom-teräsrunkoon mun mielestä vähän niinkuin kuuluu Kingit, onpa se sitten snobbailua tai ei. Stigmatassa jotkut riittävän hyvät toimii erinomaisesti. Sitten on joitain poikkeuksia, kuten vaikkapa Surlyn Steamroller, joka kyllä huutaisi ehdottomasti Kingin laakeria, vaikka mun Rollerissa Orbit X olikin.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Molemmissa pyörissä, joilla on ajettu 26-28 vuoden aikana kuusinumeroinen kilometrimäärä, on ilmeisesti jonkinlainen ohjainlaakeri. Pitäisikö niille tehdä jotakin? Vai olisiko se vain snobbailua? Mitään oireita ei kummassakaan ole.
    Kotikaupungin katu oli hiekkainen tie, siinä Anglia katolleen kääntyi.
    Gösta Sundqvist: Teuvo, maanteiden kuningas

Samoin SSCX:ssä, vaikka siihen tulee kilsoja vähemmän, mutta mutaiset cx-kisat syö fillaria aika tehokkaasti.
    Se on selvä, että olosuhteet ratkaisevat. Ja kisat on ajettava silloin kun ne ovat, eikä silloin kun aurinko paistaa.

Mutta noin yleisesti noihin laakereihin ja niiden kestoihin. Jotenkin tällaista vanhan koulukunnan ukkoa häiritsee noiden pyörien jatkuva peseminen. Ymmärrän, jos pyörää joutuu säilyttämään asuintiloissa tai kuljettamaan niiden läpi, tai kuskaa autossa sisällä. Mutta noin muuten en kyllä pesemiselle löydä hirveästi tarvetta. Jälleen joku mutakuopassa ajettu lenkki tai kisa on eri asia, mutta joku metsäpolulla rymistely ei fillaria paljon likaa. Harjailen neulaset ja kuntan pois kun se on kuivunut. Ohjainlaakeria suojaa pieni lokasuojan lirpake.

Mutta toki jokainen tekee niin kuin haluaa.

Sellainenkin pointti, että mulla ainakin vaikuttaa myös se, että millaiseen pyörään niitä pulikoita ruuvailee. Vaikka esimerkiksi Shimanon 105 on varmasti useimpaan käyttöön ”riittävän hyvä” setti, niin onhan sellaiset jossain Colnagossa tai Pinarellossa vähän meh. Custom-teräsrunkoon mun mielestä vähän niinkuin kuuluu Kingit, onpa se sitten snobbailua tai ei. Stigmatassa jotkut riittävän hyvät toimii erinomaisesti. Sitten on joitain poikkeuksia, kuten vaikkapa Surlyn Steamroller, joka kyllä huutaisi ehdottomasti Kingin laakeria, vaikka mun Rollerissa Orbit X olikin.
    (lihavointi lainaajan)

Täytyy myöntää että jos mulla olisi kallis teräsrunko ja siinä ulkoiset laakerikupit, niin ne olisivat Kingit.

Se on selvä, että olosuhteet ratkaisevat. Ja kisat on ajettava silloin kun ne ovat, eikä silloin kun aurinko paistaa.

Mutta noin yleisesti noihin laakereihin ja niiden kestoihin. Jotenkin tällaista vanhan koulukunnan ukkoa häiritsee noiden pyörien jatkuva peseminen. Ymmärrän, jos pyörää joutuu säilyttämään asuintiloissa tai kuljettamaan niiden läpi, tai kuskaa autossa sisällä. Mutta noin muuten en kyllä pesemiselle löydä hirveästi tarvetta. Jälleen joku mutakuopassa ajettu lenkki tai kisa on eri asia, mutta joku metsäpolulla rymistely ei fillaria paljon likaa. Harjailen neulaset ja kuntan pois kun se on kuivunut. Ohjainlaakeria suojaa pieni lokasuojan lirpake.

Mutta toki jokainen tekee niin kuin haluaa.
    Pestäänhän niitä autojakin vaikka se vaikuttaa vielä vähemmän toimintaan..

Vakavammin puhuen niin tuossa kun tuo munamankeli lepää olohuoneessa niin onhan sitä siistimpi katsella kun se on siisti (lue miten haluat).
    Kaikki huoltotoimenpiteet ovat mukavampia suorittaa kun huoltokohde on puhdas, ei koske ainoastaan pyöriä. Osittan uskon että kyse on myös psykologiasta, kun sen pyörän merkitys itselle on tavanomaista suurempi niin tämä asenne heijastuu myös huolenpitoon. Joku voi löytää muita fiksumpia syitä pestä tai olla pesemättä, loppujen lopuksi kyseessä on henkilökohtainen valinta, eikä oikein/väärin vastakkainasettelu.

Oma työmatka/asiointi sähkis kovalla käytöllä. Ajoa noin 4500 km ympäri vuoden, mukaan lukien pääkaupunkiseudun suolasohjot. Pesut aika harvoin.
    Aiemmin jouduin Cane Creek 40-sarjan alemman BAA1132 ohjainlaakerin aika tiheään vaihtamaan, jotain kerran vuoteen. Nyt on mennyt vajaa vuosi, kun laitoin Cane Creek Hellbender BAA1055 ohjainlaakerin. Maksaa jotain 2,5 kertaa tuohon 40-sarjaan verrattuna, mutta toivottavasti nyt muutaman vuoden tätä rääkkiä kestäisi. Viime talvi oli poikkeuksellisen vaikea ja voimansiirto oli keväällä aivan loppu, vaikka kilometrejä ei niin hirveän paljon talvella tullut. Hellbender kesti tämänkin
    Zykkel muokkasi tätä : 12.08.2025 at 14.49

Sramin GXP:n joudun vaihtamaan vähintään kerta vuoteen niillä kilsoilla, mitä mulle...
    Niitä tosiaan menee kuin leipää. Stronglightin keskiö kesti kauan, pitääkin excelistä tarkistaa kilsat, mutta muistaakseni toissa(!) keväänä sen vaihdoin. Nyt ennen kesäreissua oli sekin loppu ja Sramia tilalle kun sellainen oli hyllyssä. Kestääköhän talveen asti. Gravelin 10-vuotissynttärit on nyt syksyllä ja lahjaksi voisi sille jonkun kivan keskiön laittaa.

S-Worksin voi tosiaan suunnilleen kuka tahansa keskituloinen normaalin varallisuuden omaava henkilö ajaa kaupasta kotiin, jos sellaiseen haluaa rahansa laittaa kiinni. Ehkä oikeasti hieno pyörä onkin se ruoska, jossa näkyy koettujen seikkailujen tai koluttujen kisojen jäljet ja kymmenien tuhansien kilsojen aikana muotoonsa asettuneet omistajansa näköiset speksit, jotka ei aina ole täydellisen yhteensoituvia, värikoodattuja ja muutenkaan kuratoituja. Sellaista ei saa kuka vaan kaupasta ja sellaisen saadakseen pitää jo nähdä aika paljonkin vaivaa. Ehkä se ruoskasnobbailu on siinä mielessä ihan vähän perusteltuakin? Tai ainakin perustellumpaa kuin S-Works-snobbailu.
    En mä näe Spessun S-Worksia minään snobbailupyöränä. Kyseessä ei kuitenkaan ole mikään blingbling -tuote, vaan ammattilaistenkin käyttämä kovan luokan työkalu. Ne on vaan hyviä fillareita. Enemmän snobbailuna näen custom -fillarit, jotka eivät tarjoa em. S-Worksiin verrattuna mitään parempaa laadullisesti tai suorituskyvyllisesti. Koskee aika pitkälti myös kaikkia teräs- tai titaanifillareita.

Sramin GXP:n käyttö ei taasen ole snobbailua, vaan kertoo ihmisen kyvystä kestää ihan itse aiheutettua kärsimystä ja on siten itsessään kunnioitettavaa. Myös Sramin mekaanisten doubletap -lirputtimien käyttö menee samaan kategoriaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MPS Katso viesti
    Pestäänhän niitä autojakin vaikka se vaikuttaa vielä vähemmän toimintaan..
    Toki, mutta se peseminen - etenkin täällä Etelä-Suomessa - myös säästää sitä autoa ruostumiselta. En tiedä paljonko kuiturunko ruostuu ja pesisinkö autoa, jos siinä olisi hiilikuitukori ja itsekantava titaanirunko. Mä olen kyllä auton pesunkin kanssa aika säästeliäs. Nyt on huhtikuussa käyttöönotettu auto pesty ehkä kolme kertaa. Tai siis pesetetty. Ja jotkut pesettää niin, että kuukausihintaisissa pesuloissa on jouduttu rajaamaan pesukerrat yhteen per päivä. Tai muuten tekee siitä elämänsä sisällön, kuten pesukintaasta voi käydä lukemassa.

Lisäksi autot on suunniteltu pestäväksi. Sen sijaan pyörissä, jopa niissä erittäin kalliissa, on kosteus- ja vesisuojaus jätetty yleensä hoitamatta.

Toki, mutta se peseminen - etenkin täällä Etelä-Suomessa - myös säästää sitä autoa ruostumiselta. En tiedä paljonko kuiturunko ruostuu ja pesisinkö autoa, jos siinä olisi hiilikuitukori ja itsekantava titaanirunko. Mä olen kyllä auton pesunkin kanssa aika säästeliäs. Nyt on huhtikuussa käyttöönotettu auto pesty ehkä kolme kertaa. Tai siis pesetetty. Ja jotkut pesettää niin, että kuukausihintaisissa pesuloissa on jouduttu rajaamaan pesukerrat yhteen per päivä. Tai muuten tekee siitä elämänsä sisällön, kuten pesukintaasta voi käydä lukemassa.

Lisäksi autot on suunniteltu pestäväksi. Sen sijaan pyörissä, jopa niissä erittäin kalliissa, on kosteus- ja vesisuojaus jätetty yleensä hoitamatta.

Epäilemättä ihminen toimii aina rationaalisesti sekä ympäristöstään riippumattomasti. Siksi pesenkin pyörän aina kun siltä tuntuu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    En mä näe Spessun S-Worksia minään snobbailupyöränä. Kyseessä ei kuitenkaan ole mikään blingbling -tuote, vaan ammattilaistenkin käyttämä kovan luokan työkalu. Ne on vaan hyviä fillareita. Enemmän snobbailuna näen custom -fillarit, jotka eivät tarjoa em. S-Worksiin verrattuna mitään parempaa laadullisesti tai suorituskyvyllisesti. Koskee aika pitkälti myös kaikkia teräs- tai titaanifillareita.

Sramin GXP:n käyttö ei taasen ole snobbailua, vaan kertoo ihmisen kyvystä kestää ihan itse aiheutettua kärsimystä ja on siten itsessään kunnioitettavaa. Myös Sramin mekaanisten doubletap -lirputtimien käyttö menee samaan kategoriaan.
    Mun mielestä kaikki yli 15k fillarit on snobbailupyöriä tai vaikea sellaisen ostamista olisi itselle perustella. Mut ehkä tää oli vaan tämmöstä köyhän huutelua..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Joo mä en itseasiassa olekaan todennut S-Worksinkaan välttämättä olevan snobbailua. Se vaan jonkun toisen toimesta nostettiin tän ketjun alussa esimerkiksi pyörästä, joka voi olla sitä ja on sitten kulkenut ketjun mukana jonkinmoisena referenssinä jostain.

Kun sulla on noin vahva mielipide asiasta, niin kiinnostaa, että kuinka monesta sulle tehdystä custom-pyörästä sulla on kokemusta?
    Ei munkaan mielestä custom- tai teräspyörä ylipäätään ole paras valinta mihin tahansa tarpeeseen. Mutta on myös monenlaisia tarpeita, joihin teräspyörä on parempi vastaus kuin mikään kuitupyörä ja on olemassa myös monenlaisia tarpeita, joihin ei löydy ratkaisua muutoin kuin teettämällä (tai tekemällä itse).

Oon testannut S-Works Cruxia ja se varmaan onkin juurikin ammattilaiselle erinomaisen hyvä fillari, mutta mun mielestä tällaselle setämiesharrastajalle tarpeettoman kova ja jäykkä, joten kyllä mä ehkäpä itse saattaisin kokea sen vähän snobbailuna, jos sellaisella ajelisin ja siis se täysin riippumatta siitä, että miten joku ulkopuolinen sen kokisi. Toisaalta sitä, että mä ajan customilla, jonka olen joutunut teettämään, koska haluamillani ominaisuuksilla varustettua pyörää tai runkoa ei ollut eikä ole tehdastekoisena ostettavissa, en koe snobbailuksi, vaikka se jonkin toisen silmissä siltä näyttäisi.

^ Paremmin tai siis edes melkein yhtä hyvin en olisi osannut tuota(kaan) sanoiksi laittaa!

Yksi snobin määritelmä, jonka olen joskus lukenut ja josta olen tykännyt, oli: henkilö, joka joutuu ostamaan kallista, koska ei tosiasiallisesti tiedä mistä hyvän tuntee.

Pyörän - ja miksei minkä tahansa kestokulutushyödykkeen - osalta vetäisin rajan käyttöön. Jos, tässä tapauksessa pyörällä, ajetaan tyyliin kerran ja kesässä ja silloinkin johonkin miittiin, niin kyse voisi olla snobbailusta. Veneilyssähän tätä tapaa aina silloin tällöin.

Snobbailu on ainoastaan ulkopuolisen ongelma. Hienon pyörän omistaja itse tietää tarkoitusperänsä ja on oikeuttettu tekemään hankintansa omien mieltymystensä mukaan. Varsin perisuomalaista nähdä vaivaa toisten tekemisistä.

Joo mä en itseasiassa olekaan todennut S-Worksinkaan välttämättä olevan snobbailua. Se vaan jonkun toisen toimesta nostettiin tän ketjun alussa esimerkiksi pyörästä, joka voi olla sitä ja on sitten kulkenut ketjun mukana jonkinmoisena referenssinä jostain.

Kun sulla on noin vahva mielipide asiasta, niin kiinnostaa, että kuinka monesta sulle tehdystä custom-pyörästä sulla on kokemusta?
    Ei munkaan mielestä custom- tai teräspyörä ylipäätään ole paras valinta mihin tahansa tarpeeseen. Mutta on myös monenlaisia tarpeita, joihin teräspyörä on parempi vastaus kuin mikään kuitupyörä ja on olemassa myös monenlaisia tarpeita, joihin ei löydy ratkaisua muutoin kuin teettämällä (tai tekemällä itse).
    Ei yhdestäkään, eikä sillä olisi mitään väliäkään, koska ne custom pyörät on kaikki yksilöitä. Väittäisin että pyöräilijöillä on vähän erilaisia tarpeita mihin tarvitaan teräspyörää tai customia, tai nämä molemmat olisivat suositumpia vaihtoehtoja. Pääosin tarpeet tulee tyydytettyä hyllytavaralla, ja muu on erikoisuuden tavoittelua eli snobbailua. En toki sano etteikö näin voisi toimia, jos sille tarvetta kokee.

Oon testannut S-Works Cruxia ja se varmaan onkin juurikin ammattilaiselle erinomaisen hyvä fillari, mutta mun mielestä tällaselle setämiesharrastajalle tarpeettoman kova ja jäykkä, joten kyllä mä ehkäpä itse saattaisin kokea sen vähän snobbailuna, jos sellaisella ajelisin ja siis se täysin riippumatta siitä, että miten joku ulkopuolinen sen kokisi. Toisaalta sitä, että mä ajan customilla, jonka olen joutunut teettämään, koska haluamillani ominaisuuksilla varustettua pyörää tai runkoa ei ollut eikä ole tehdastekoisena ostettavissa, en koe snobbailuksi, vaikka se jonkin toisen silmissä siltä näyttäisi.
    Cruxia on yleensä arvosteluissa arvioitu enemmän mukavaksi kuin epämukavaksi, mutta nämä lienee makuasioita ja mihin vertaa.

Ei kai se ole ihan tavatonta kuulla jonkun kehuskelevan jollain kehitellyllä altavastaajan asenteella että ”ohitin Porschen tällä mun Carina II:sella” tai poljin Jopolla jonku trikootyypin ohi” tms?

Ohittamisesta muistui mieleeni, että noin 30 vuotta sitten ohitin harmaalla Peugeot’lla harmaan Lamborghinin. Se tapahtui jossain Mecklenburg-Etu-Pommerissa Lyypekin ja Ratzeburgin välillä. Lamborghini kyllä ohitti minut takaisin. Kyseinen Lamborghini oli traktori ja Peugeot polkupyörä. Noloa tappiota voin vähätellä myös sillä, että oli kuuma päivä ja mahdollisesti hitaampi kaveri mukana, eikä silloisen Itä-Saksan tiestökään ollut parhaassa kunnossa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MPS Katso viesti
    Snobbailu on ainoastaan ulkopuolisen ongelma. Hienon pyörän omistaja itse tietää tarkoitusperänsä ja on oikeuttettu tekemään hankintansa omien mieltymystensä mukaan. Varsin perisuomalaista nähdä vaivaa toisten tekemisistä.
    Etkö ole suomalainen?

Samanlaisia aiheita

1. Ibis -pyörät
    By Portti in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 679
    Viimeinen viesti: 24.02.2025, 10.31
  2. Mondraker pyörät
    By hphuhtin in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 44
    Viimeinen viesti: 15.07.2022, 15.25
  3. Norco pyörät
    By Sambolo in forum Fillarisuositukset