ElectrobikeBikeshopLostInLaplandGiant
Sivu 13 / 20 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 11 12 13 14 15 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 361 - 390 / 571

Aihe: Polkijoiden toinen toistaan hienommat pyörät

Joo ”nuukapyöräilijöitä” on varmasti, mutta siitä, että voiko tiedostavaa nuukailua pitää snobbailuna, en ole niin varma.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Mä uskon, että nuukapyöräilijöitä on, mutta ei teeskennelläkseen sosioekonomista asemaansa vaan hakevat statusta ympäristötietoisena kuluttajana, parempana kuin muut.

Luulen, ettei Elokapinat tai Greta Thurnberg ajele hiilikuituhimmeleillä vaan kierrätyskeskuksen tai Fidan tarjonnasta valituillla.
    Riippuu vähän kunkin pään sisäisestä tilanteesta: onko nuukapyöräily sisäsyntyistä, vai ulkosyntyistä, mikä nykyään somen vaikuttaessa vahvasti on hyvinkin mahdollista.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Nuukapyöräilysnobbailu sen sijaan ei mulla ihan aukea. Meinaatko, että on pyöräilijöitä, jotka tietoisesti ajavat halvoilla tai vanhoilla pyörillä sen vuoksi, että he hakevat statusta teeskentelemällä edustavansa alempaa sosioekonomista ryhmää kuin mihin todellisuudessa kuuluvat?
    Minun käyttöpyörässäni on varkaidenkarkotusvärinen noin 20 vuotta vanha alumiinirunko, jossa on Rohloff ja SON sekä Tubus-tavarateline. Noin kymmenen vuotta sitten maalasin sen paskanruskeaksi samalla maalilla kuin jotkin talon ja pihapiirin metalliosat. On sillä ihan kiva ohitella uudemman näköisiä pyöriä.

Ortlieb-laukut hankin reilut parikymmentä vuotta sitten. Olen paikannut niitä ja hankkinut varaosia tarpeen mukaan. Rohloffiin vaihdettiin juuri uudet öljyt ja koko voimansiirto. Tallissani on kertaluokkaa kalliimpikin pyörä (Santana Cabrio), jolla ajettiin enemmän lasten ollessa pieniä. Ei minua haittaa, että luullaan köyhäksi, vaikka ihan ympäristösyistä olen jättänyt autot, veneet, kesämökit ja kaukomatkat väliin. Minä pidän siitä, että sama pyörä sopii sekä vähän pidempiin reissuihin (reilu viikko sitten 2×150 km) että tavaroiden kuljettamiseen. Olen kyllä joskus miettinyt, että titaanirunkoinen pyörä olisi päheä, mutta muistaakseni titaanin pelkistyksessä uhrataan magnesiumia, joka ei sekään ole ympäristöystävällisimmästä päästä tuotettava aine.

Olen odotellut, milloin tuo runko halkeaisi, mutta voihan se kestää vielä toisetkin 20 vuotta.

Joo ”nuukapyöräilijöitä” on varmasti, mutta siitä, että voiko tiedostavaa nuukailua pitää snobbailuna, en ole niin varma.
    Pidempi vastaus meni hukkaan koska voorumi kenkkuilee. Tiivistys alla.

Kun nuukapyoräily menee statushakuiseksi, niin sanoisin sen olevan jonkinlaista snobbailua.
    6.7 WTF/kg

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti

Kun nuukapyoräily menee statushakuiseksi, niin sanoisin sen olevan jonkinlaista snobbailua.
    Tai kuten Studio Julmahuvin uniennätys-sketsissä aikanaan jo todettiin, halutaan huomiota ja päteä.

Sent from my Takapalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti

Mikä on siis se status, mitä tällaiset snobbailijat tavoittelevat? Joku haluaa esittää olevansa vähärahaisempi kuin onkaan ja se on sitten ikäänkuin käänteistä snobbailua? Vai tuo Jackojan esiin nostama eettisyysnäkökulma, jossa sen voi ehkä ajatella joidenkin kohdalla olevan oman imagon viherpesua, jos todellinen arvomaailma ei edusta sitä, mitä valinnoillaan esittää, mutta en mä sitä snobbailuna pitäisi. Ei se esimerkiksi ole minusta snobbailua, että ostaa ja käyttää second hand -vaatteita, vaikka olisi varaa uusiinkin ja vaikka second hand -ostamisen taustalla ei olisi erityisen vahvaa ekologista ideologiaa.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tchegge_ Katso viesti
    Tai kuten Studio Julmahuvin uniennätys-sketsissä aikanaan jo todettiin, halutaan huomiota ja päteä.

Sent from my Takapalk
    Aika yleisinhimillistä se sitten on -vähän jo pelkäsin että olisi jotakin epäinhimillistä taustalla.

Snobbailua? En ole tullut ajatelleeksikaan. Läpikotaisin tuttu vanha raato itsekasatuilla vanteilla on luja, helppo ja halpa pitää, se ei kelpaa kenellekään ja foorumilla sitä voi perustella raatoajajaerikoisasiantuntijan ympäristötietoisuudella. Voihan sitä joku alaspäin katsella ja katsokoon, mutta aika vähän siitä kommentteja saa. Yksi naapuri toki on pari kertaa maininnut, että pesisit sen edes joskus, vaikka yleensä vinkuukin muiden veden käytöstä.

Joku litkufriikki kitisee toisen sisäkumeista, vaikka 99,999 % niitä käyttää. Jotain täytyy olla vinksahtanut!
    Kotikaupungin katu oli hiekkainen tie, siinä Anglia katolleen kääntyi.
    Gösta Sundqvist: Teuvo, maanteiden kuningas

Mikä on siis se status, mitä tällaiset snobbailijat tavoittelevat? Joku haluaa esittää olevansa vähärahaisempi kuin onkaan ja se on sitten ikäänkuin käänteistä snobbailua? Vai tuo Jackojan esiin nostama eettisyysnäkökulma, jossa sen voi ehkä ajatella joidenkin kohdalla olevan oman imagon viherpesua, jos todellinen arvomaailma ei edusta sitä, mitä valinnoillaan esittää, mutta en mä sitä snobbailuna pitäisi. Ei se esimerkiksi ole minusta snobbailua, että ostaa ja käyttää second hand -vaatteita, vaikka olisi varaa uusiinkin ja vaikka second hand -ostamisen taustalla ei olisi erityisen vahvaa ekologista ideologiaa.
    Ei välttämättä tarvitse esittää nimenomaan vähävaraisempaa, mutta ei ole ihan kaksi kertaa kun on vastaan tullut "vanhalla ruoskalla" sotkevia tyyppejä jotka tekevät selväksi minkälaisella fillarilla ajavat. Tämä menee mun mielestä snobbailun puolelle. Ei snobbailu ole vain massilla mälläämistä.
    6.7 WTF/kg

Mistä tietää, että joku ajaa vannejarrullisella pyörällä? Älä huoli, se kertoo kyllä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fillarijeti Katso viesti
    Snobbailua? En ole tullut ajatelleeksikaan. Läpikotaisin tuttu vanha raato itsekasatuilla vanteilla on luja, helppo ja halpa pitää, se ei kelpaa kenellekään...
    Tuollainen kuullostaa aidolta nuukapyöräilyltä ja asianosaisille pojot siitä. Nyt onkin kysymys siitä kuka on aito ja kuka feikkaa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti petewow Katso viesti
    Mistä tietää, että joku ajaa vannejarrullisella pyörällä? Älä huoli, se kertoo kyllä.
    Pätee myös teräs- ja titaanipyöriin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti petewow Katso viesti
    Nyt tuli pakottava tarve kertoa: mulla on yksi vannejarrullinen pyörä, maaantiepyörä tarkemmin -ja siihen on jopa menneenä talvena hankittu uusi kiekkopari lähes loppuun ajettujen tilalle.

Raati saa sitten pohtia miksi mulla on sellainen -olenko snobi, nuukailija vai mikä outolintu?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Copilot Katso viesti
    Hep -mulla on yksi teräspyörä!

Sitäkin saa pohtia että miksi?

Jaa pitääkö nää kertoa, mullakin on kolme teräspyörää, yksi vannejarrupyörä ja yksi titaanipyörä.

^pitää, premissi on nääs sellainen, että teräs-, titaani- tai vannejarrupyörä on merkki snobiudesta.

Mä halusin pienenä poikana punaiset sammarit -ja sain kovan vääntämisen jälkeen.

Mä täytän snobin tunnusmerkit: on vannejarrullinen, yksivaihteinen ja teräspyöräkin. Lähikauppaan polkaisen vanhalla naisten Sardalla, ilman kypärää tukka hulmuten.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sivustakatsoja Katso viesti
    ...Lähikauppaan polkaisen vanhalla naisten Sardalla...
    Nuukailusnobi.

Nyt ollaan kyllä asian ytimessä kun vanhalla pyörällä ajaminen on snobbailua, ketjun aloittanut trolli nauraa peikon partaansa

No jos ihan rehellisiä ollaan niin mun mielestä on vaan hienoa, että pyöräilyä voi harrastaa monella tavalla. Siinä vaiheessa mennään snobbailuun, kun katsotaan muiden tapaa harrastaa nenänvartta pitkin tai muuten tuputetaan ja saarnataan sitä omaa valintaa ainoana oikeana...Oli se sitten köyhäpöyräily tai hifistely.

No jos ihan rehellisiä ollaan niin mun mielestä on vaan hienoa, että pyöräilyä voi harrastaa monella tavalla. Siinä vaiheessa mennään snobbailuun, kun katsotaan muiden tapaa harrastaa nenänvartta pitkin tai muuten tuputetaan ja saarnataan sitä omaa valintaa ainoana oikeana...Oli se sitten köyhäpöyräily tai hifistely.
    Ja vielä kaikki muiden ketjujen viestisi, joissa lapsimaisesti huudetaan spandexeista. Sori nyt, mutta todistusaineisto ei oikein täsmää tähän teikäläisen väitteeseen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti El-Carpaso Katso viesti
    Ja vielä kaikki muiden ketjujen viestisi, joissa lapsimaisesti huudetaan spandexeista. Sori nyt, mutta todistusaineisto ei oikein täsmää tähän teikäläisen väitteeseen.
    Komppaan :-) Tai sitten katostaan nenävartta pitkin muita harrastuksia kuin pyöräilyä.... Minusta on psykologisesti erittäin tervettä ihimelle keskittyä omaan - eikä muiden tekemiseen. Vertaa omaa entistä itseään nykyiseen sen sijaan että vertaa itseään muihin.

Ei esimerksi vanhalla naisten Sardalla harrastaminen ole mitään snobbailua kuten ei ole Factorilla lenkkeilykään vaikka käyttäisi Lightweightejä lenkkikiekkoinaan.

p.s. Pyöräily on harrastuksista jaloin ja kaikki muut harrastukset sekä urheilulajit ovat takapuolesta.
    6.7 WTF/kg

Nyt tuli pakottava tarve kertoa: mulla on yksi vannejarrullinen pyörä, maaantiepyörä tarkemmin -ja siihen on jopa menneenä talvena hankittu uusi kiekkopari lähes loppuun ajettujen tilalle.
    Oletuspyörässäni on Rigita Andra CSS, joten jarrupinta ei kulu. Valitettavasti CSS-vanteita ei valmisteta enää. Jarrukumeja saisi ehkä vielä. Joskus 20 vuotta siirryin "palatelineisiin" kaikissa pyörissä jätteen vähentämiseksi.

^pitää, premissi on nääs sellainen, että teräs-, titaani- tai vannejarrupyörä on merkki snobiudesta.
    Itse asiassa kaikki muut paitsi Canyon, Rose tai Cube on snobiutta. Mullapa onkin Cube!

Mulla on Cube, Spessu, Merida ja Haibike. Mutta en ole snobi kun mulla on vanha Nishiki myuös. Vai tekeekö se nimeomaan musta snobin?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Haibikeilijä Katso viesti
    Mulla on Cube, Spessu, Merida ja Haibike. Mutta en ole snobi kun mulla on vanha Nishiki myuös. Vai tekeekö se nimeomaan musta snobin?
    Jo Spessu riittää siihen. Pyörän pitää olla saksalainen massatuote ja auton Skoda tai Qashqai.

Jos vanhalla Nishikillä ajelu on jonkilaista poseerausta, niin sitten snob.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti skela Katso viesti
    Oletuspyörässäni on Rigita Andra CSS, joten jarrupinta ei kulu. Valitettavasti CSS-vanteita ei valmisteta enää. Jarrukumeja saisi ehkä vielä. Joskus 20 vuotta siirryin "palatelineisiin" kaikissa pyörissä jätteen vähentämiseksi.
    OT: Hed julkaisi just alkuvuodesta uuden vannejarruvanteen, jossa on uritettu moderni keraaminen pinta. Belgium Plussat on olleet varsin pitkäikäisiä ja erinomaisia jarrutuntumaltaan normi perusaluvanteisiin verrattuna, mutta silti elättelen vähän toivoa, että noita Ardennes Blackejä saisi irtovanteinakin jossain lähitulevaisuudessa. Parilla tutulla on DT:n Oxic-kiekkoja käytössä ja se vaikuttaa myös toimivalta konseptilta.

Vannejarruhifistely on varmaan ykkösluokan snobismia tosin..

Samanlaisia aiheita

1. Ibis -pyörät
    By Portti in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 679
    Viimeinen viesti: 24.02.2025, 10.31
  2. Mondraker pyörät
    By hphuhtin in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 44
    Viimeinen viesti: 15.07.2022, 15.25
  3. Norco pyörät
    By Sambolo in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 31