ElectrobikeHephaFillariGiant
Sivu 124 / 128 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 24 74 114 122 123 124 125 126 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.691 - 3.720 / 3837

Aihe: Mitä asensit tai säädit viimeksi?

  1. #3691
    Kendat vaihtui Wolfpackeihin. Pitää kokeilla kun tuollaisia löytyi varastosta. Pari sataa grammaa tuli lisää painoa, pikkuisen tuhdimmat kyljet Speedeissä.
    Moottori olet sinä.
    Think for yourself, question authority!
    Meidän jälkeemme hiljaisuus

  2. #3692
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.425
    ^ihan selvä työkalu, mun silmä lepää.

  3. #3693
    Työkalu parhaasta päästä tuottamaan ensiluokkaista mielihyvää ensimmäiselle persoonalle. Ja mukavaa että näköaistimien kautta joku muukin saa nautintoa.
    Moottori olet sinä.
    Think for yourself, question authority!
    Meidän jälkeemme hiljaisuus

  4. #3694
    Liittynyt
    01/2012
    Paikkakunta
    Satakunta
    Viestit
    511
    Graveliin 650b kiekot takaisin, jostain syystä jarruja ei tarvinnut säätää eli palat ovat varmaan sopivasti kuluneet.

  5. #3695
    Liittynyt
    11/2001
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    556
    Vaihdoin takavaihtajan rissat. Aina, kun tämän tekee ja katsoo niitä vanhoja rissoja, niin muistuu mieleen, että vaihtoväli voisi olla hieman lyhyempi. Laakerit sentään rullasivat hyvin, mutta piikit muistuttivat enempi heittotähteä kuin rissaa.

  6. #3696
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Räveliin uudet ketjut ja tankonauhat. Vähän kattelin, että vanha pakka ja eturatas saa vielä olla jos toimivat ajossa. Vauhtikiekot oli aikomus vaihtaa myös alle, mutta jos nappularenkailla vielä vaikka viikon ajelisi. Tai nää talvikelit.

  7. #3697
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Vihti
    Viestit
    1.379
    Vaihdoin taakse uuden sisurin kun en löytänyt mistään paikkarasiaa. Eilinen lenkki kun jäi kesken tyhjenevän takapyörän takia ja en ollut muistanut ottaa kesäfillariin sisuria ja työkaluja mukaan satulalaukkuun. Nyt on.
    Don't ride faster than your guardian angel can fly!


    http://pd.kuvat.fi/

  8. #3698
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.630
    Parista fillarista ilmasin jarrut.

  9. #3699
    Liittynyt
    01/2012
    Paikkakunta
    Satakunta
    Viestit
    511
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti xs2jammu Katso viesti
    Vaihdoin taakse uuden sisurin kun en löytänyt mistään paikkarasiaa. Eilinen lenkki kun jäi kesken tyhjenevän takapyörän takia ja en ollut muistanut ottaa kesäfillariin sisuria ja työkaluja mukaan satulalaukkuun. Nyt on.
    Molemmissa fillareissa on aina laukussa multitool, pumppu, rengasmuovit, pikalukko + pihdit, sisuri ja paikkasatsi. Mistä tulikin mieleen että voisi vaihtaa maantiesisurin tilalle 650b:n niin siitä voi olla enemmän iloa...

  10. #3700
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Vihti
    Viestit
    1.379
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J3K Katso viesti
    Molemmissa fillareissa on aina laukussa multitool, pumppu, rengasmuovit, pikalukko + pihdit, sisuri ja paikkasatsi. Mistä tulikin mieleen että voisi vaihtaa maantiesisurin tilalle 650b:n niin siitä voi olla enemmän iloa...
    Kyllä mullakin normaalisti on molemmissa pyörissä sisurit ja vehkeet, mutta syksyllä kun laitoin kesäpyörän talviteloilla niin jonkun aivopierun takia otin ne sieltä pois ja en nyt muistanut laittaa takaisin.
    Don't ride faster than your guardian angel can fly!


    http://pd.kuvat.fi/

  11. #3701
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Vaihdoin takarenkaan (litkutuksineen) trailitäpäriin ja pumppailin renkaat kolmeen muuhun fillariin. Nostin myös kahden pyörän satulaa (pojan joka on kasvanut ja vaimon pyörän jota viimeiseen pariin vuoteen on käyttänyt vain minä). Vaimon pyörän satulaa nostin kyllä vain niin vähän että hänkin pystyy sillä hyvin edelleen ajamaan ja mulle se on vähän parempi vaikka vieläkin liian matalalla. Käytän siis sitä peruspyörää salilla, kaupassa tai juna-asemalla käyntiin.

  12. #3702
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.200
    Tailfin laukkuräkin asennus, aika helppo oli, mukana tilatut 22l laukut kiinnittyy helposti niin tukevasti ettei milliäkään heilu. Läpiakseli kiinnitys myös pätevä. Hintaa on, mutta kyllä myös laatua.

  13. #3703
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Alasiperiassa
    Viestit
    821
    Tein ison vaihteistoremontin pikiratsuun eli vaihdoin 105-eturattaat, ysin 12/25-Sora-pakan, Sram971-ketjun ja kesäkiekot. Pieni eturatas kutistui kolmella hampaalla ja on nyt 39t. Ostin kymppieturattaat koronapula-aikana, jolloin heikko saatavuus ohjasi valintaa standardin suuntaan. Yllättäen etuvaihtaja ei enää nostanut isolle rievälle ennen kuin kiristin vaijeria. Takarengas oli pitkälti kudoksilla 5500 ajokilometrin jälkeen, joten sekin meni uusiksi. Pakalla oli kilometrejä yhtä paljon. Vasta taakse uusitut jarrupalat olivat kivikovat, joten vaihdoin nekin.

    Koeajo sujui OK. Etuvaihtaja voisi toimia paremminkin eli sitä voisi joskus katsoa aamupuuron suomalla pirteydellä. Tankonauhat kävivät mielessä, mutta ehkä ensi kesänä.
    Kotikaupungin katu oli hiekkainen tie, siinä Anglia katolleen kääntyi.
    Gösta Sundqvist: Teuvo, maanteiden kuningas

  14. #3704
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Alasiperiassa
    Viestit
    821
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fillarijeti Katso viesti
    Koeajo sujui OK. Etuvaihtaja voisi toimia paremminkin eli sitä voisi joskus katsoa aamupuuron suomalla pirteydellä.
    Puuron voimalla kiristin eilen etuvaihtajan vaijeria ja jopa pelasi. Yllättävää, kuinka paljon Shimanon originaalivaijeri oli venynyt 7-8 vuodessa!
    Kotikaupungin katu oli hiekkainen tie, siinä Anglia katolleen kääntyi.
    Gösta Sundqvist: Teuvo, maanteiden kuningas

  15. #3705
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Eilen vaihdoin kesäksi vauhtikiekot ykkösgräveliin alle. Takakiekko ravistaa epäkeskosti eikä ihan vähän. Varmaan talven jäljiltä kuivunut litkuklöntti sisällä. Kevyt kiekko ja kumi taitaa korostaa ilmiötä, pienikin köntsä vaikuttaa.
    Tuntuukohan se ajaessakin vai pitäiskö vaan suosiolla aukaista paketti ja kattoo.

    EDIT: kävin katsomassa enkä jaksanut alkaa, mietitään sitten uudestaan jos tuntuu ajaessa.
    JackOja muokkasi tätä : 13.05.2025 at 18.37


  16. #3706
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Gräävelin ketjuihin voitelua ja vaihteiden säätöä. Ja gepsiin huominen ajelu.


  17. #3707
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    2.049
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti YocceT Katso viesti
    Ja täähän toimi. Tänään lenkillä ei nitissyt, ei natissut, eikä äännellyt muutenkaan.
    No se riemu oli ennenaikainen. Nitinä jatkui, tosin intensiteetti vaihteli. Seuraavaksi satulatolpan kimppuun, lisää hiilikuituasennustahnaa ja koeajolle. Nitisi. Polkimet, kammet, pullotelineet ja joka ikinen muukin ruuvi käyty läpi. Nitisi edelleen. Keskiötä katselin "sillä silmällä" ja Shimanon press-fitille korvaavia ratkaisuja.

    Eilen otin takakiekon irti. Sipaisin vaseliinia läpiakseliin (ei se kuiva ollut), akselin kierteisiin ja navan päätyihin (niihin kohtiin mitkä vastaa takahaarukkaan kun kiekko on paikallaan). Eilen ei kehdannut raesateessa lähteä kokeilemaan, mutta tänään: kaksi tuntia ilman nitinää. Kaikkea kokeilin, vedin mm ylämäkeen putkelta isoilla tuumilla ja isoilla wateilla, jotta saisin nitinän kuulumaan. En saanut.

    Jokohan nyt hiljeni pidemmäksi aikaa.

  18. #3708
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Navan päätyholkin ja kiekon väliin voi helposti päästä hiekkaa sateella. Ja ääntää oikeasti hyvin. Eli päätyholkkia myös pois ja rasvaus.

  19. #3709
    Vaihtajankorvakkeen jouduin kerran käyttämään irti että sai nitinät loppumaan. Vaihtoehtoja kyllä löytyy.
    Moottori olet sinä.
    Think for yourself, question authority!
    Meidän jälkeemme hiljaisuus

  20. #3710
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Pesin grävelin lauantain kuralenkin jäljiltä, vaihdoin pakan toisista kiekoista koska paikalla ollut toimi huonosti ja voitelin ketjut.

  21. #3711
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.224
    Vihdoinkin nesteet jarruihin. Pääsee Sardinhaan tekemään hienosäädöt.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  22. #3712
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.425
    Sinkulagraveliin isomman eturattaan, 40T Alugear. Samalla piti kaivaa kaapista ajettu ketju, kun paikallaan ollut oli lyhyt. Edellinen eturatas oli Garbaruk, eikä se ollut aivan pyöreä. Alugear on osannut tehdä pyöreämmän. Kiristimettömässä sinkulassa rattaiden lieväkin poikkeama pyöreydestä tulee hyvin esiin.

  23. #3713
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.224
    ^ Lienee oli kyse ovaalista?
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  24. #3714
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.425
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^ Lienee oli kyse ovaalista?
    Ei ollut, ainakaan tarkoituksellisesta. Toinen vaihtoehto on, että ketjussa olisi jotakin vialla, mutta silloin kireys ei vaihtelisi kampikierroksen tahdissa.

    Mulla on kahdessa pyörässä ovaali, eikä sellaista saata sekoittaa pyöreään ja kääntäen.

  25. #3715
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.224
    ^ Kai niitä kaikkialla maanantai päiviä on, en kyllä moiseen törmännyt.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  26. #3716
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.425
    ^tietenkin on lisäksi mahdollista että ratas on pyöreä, mutta reikä rattaan keskellä on vähän sivussa.

  27. #3717
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.224
    ^Tuo ehkä uskottavampaa. Onkos rattaat olleet DM vai perinteisiä? Itse käyttänyt Absoluten ja Garbarukin rattaita ilman ongelmia.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  28. #3718
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.425
    ^DM. Mulla on sekä Absoluten että Garbarukin rattaita, pyäreänä tai ovaalina, mutta en mä niiden pyöreyteen tai keskisyyteen vaihtajallisessa fillarissa kiinnitä mitään huomiota.

    Eikä tuo epäkeskisyys tai soikeus varsinainen ongelma ole, lähinnä havainto -ei sitä ajaessa tule mietittyä, on se ketju kumminkin yläpuolelta lähes aina kireä.

  29. #3719
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.425
    Sinkulagraveliin Maxxis Rambler 50-milliset renkaat 28-tuumaisille kiekoille. Takakiekolle tuli 19-piikkinen ja toiset ketjut piti myös laittaa, kun edellisten pituus ei riittänyt. Alle olisi varmaan mennyt 2.1-tuumaisetkin, eteen vielä isompi, mutta korkeutta tulisi sitten vielä enemmän.

  30. #3720
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.425
    ^välitysten kannalta tuo ei oikein ollut ideaaliratkaisu, parempi olisi ollut vaihtaa eteen 38T ja pitää takana 17-piikkinen. Mutta tämä nyt on tällaista hakemista ja haarukointia.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •