ElectrobikeGiantFillariHepha
Sivu 123 / 128 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23 73 113 121 122 123 124 125 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.661 - 3.690 / 3837

Aihe: Mitä asensit tai säädit viimeksi?

  1. #3661
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    5.679
    Uudet kiekot ja ketju maantiepyötään, polttelis jo, mutta pitää vielä pari viikkoa vetää gravelilla.

  2. #3662
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.630
    Kakkoskiekot grizliin ja thunder burtit niille.

  3. #3663
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.425
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sivustakatsoja Katso viesti
    Loppu purkaminen siten, että vapari olisi vielä käyttökelpoinen ei taida onnistua. Tai onnistuisi jos olisi tuohon tarkoitettu laadukas työkalu, mutta kun ei ole. Tyydyin siis poistamaan varsin ohuen ja väljän tiivisteen takakautta ja syyllinen rahinaan löytyi heti. Pesu mineraalitärpätillä ja ohennettua rasvaa pienellä ruiskulla sisään.



    Katsotaan kunhan tärpätit haihtuvat, mutta nyt pyörii herkästi ja rahisematta.
    Saatoin tämän tapauksen maaliin: pientä imua käyttäen uitin rasvaa takapuolen laakerikuulien ohi kunnes toiselta puolelta tuli tippa uloskin. Laakerit prässäsin takaisin ja laitoin navan kasaan. Nyt käy kitisemättä ja pyöriikin pehmeämmin kuin uutena, vaparin kynnetkin ottavat kiinni. Jää varakiekoksi.

  4. #3664
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.113
    Teippasin erään kiekon uusiksi. Enää ei tarvitse perikunnan ihmetellä.

  5. #3665
    Uuden hissitolpan täpäriin. Vaihdoin vaijerinkin samalla.
    Moottori olet sinä.
    Think for yourself, question authority!
    Meidän jälkeemme hiljaisuus

  6. #3666
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Alasiperiassa
    Viestit
    821
    Pikiratsu rähmi eilen vaihteita viimeisellä vitosella, joten arvasin ennen lenkille lähtöä koeponnistaa takavaijeria viistoputken alla käsin alaspäin vetämällä. Poikkihan se meni eikä edes voimaa paljon tarvittu. Vaihdoin myös kahvan kumin ja jarruvaijerin, joka näytti Biltemasta ostetulta. Vaihdevaijeri meni kerralla suoraan oikeaan kireyteen ilman hienosäätöä.

    Seuraavaksi vaihdoin takapään jarrupalat ja huomasin vanteessa melkoisen mutkan. Pökön 11 vuotta sitten soikeuttama vanne ei vaan tahdo pysyä suorassa. Oikaisin mutkaa lähinnä pinnoja kiristämällä.

    Vaihdoin penkin saman valmistajan kovasta mallista muuten identtiseen geelimalliin.
    Fillarijeti muokkasi tätä : 08.04.2025 at 20.18
    Kotikaupungin katu oli hiekkainen tie, siinä Anglia katolleen kääntyi.
    Gösta Sundqvist: Teuvo, maanteiden kuningas

  7. #3667
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Vihti
    Viestit
    1.379
    Vaihdoin tehovalaisimen ns. kesävalaisimeen.
    Don't ride faster than your guardian angel can fly!


    http://pd.kuvat.fi/

  8. #3668
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    Kauppakassiin viimein kesärenkaat. Nastoille ei ole hirveästi ollut tarvetta enää pariin viikkoon, mutta ei tuolla pitkiä matkoja ajeta ja ContiSpiken ainoa hyvä ominaisuus on rullaavuus nastarenkaaksi niin ei ole sekään häirinnyt.

  9. #3669
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.397
    Mäkinapit.
    Tai itselle ne ovat lähinnä maiseman katselu napit. Pikkasen vielä hakevat parasta paikkaa mutta hyviltä vaikuttavat.

  10. #3670
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.422
    Kahteen talvella käytettyyn pyörään vaihdoin kesärenkaat tubelessina ja jarrupalatkin piti uusia enemmän ajettuun.

  11. #3671
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.297
    Pyöräilysortsien henkselien saumat alkaneet pettää niin ompelin ne paikalleen, saapi nähdä kestääkö ommel.

    Sent from my Takapalk

  12. #3672
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.113
    En muista mitä se oli, mutta pitäisi asentaa ykkösgräveliin uudet ketjut ja ehkä pakkakin ja kierittää uudet tankonauhat.


  13. #3673
    Tässä taannoin yhteen pyörään uusi voimansiirto ja 42shield käsittely sille.(Reippa 200km menty tällä ja vaikuttaa hyvälle)
    Äsken Hutsun caracal racet alle.
    Täpäriin pitäs vaihtaa iskarin puslat ja huoltaa se kyllä totaalisesti muutenkin.
    Grepp tankonauhat pitäs laittaa testiin tai äsken olisin väkertäny, mutta kädet oli niin soppaset etten kehannu.
    Furius Fred renkaat pitäs oikeesti vaihtaa pois vanhuksesta, kun niissä reikiä enempi kuin juuttisäkissä.
    Jokohan läskiin vaihtas kesänäkit vai vaihtaako vasta sitten jos sillä oikeasti on ajoa kesällä....en tiiä.

    Eli kaikki näköjään taas vähän rempallaan...
    Älä itke ruma lapsi, ota rusina.

  14. #3674
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    Toisen täpärin kesäkuntoon. Uusi tanko, eteen nelimäntäjarru ja renkaisiin uudet litkut.

  15. #3675
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.919
    Kuuntelin lisääntyvää naksetta ja narinaa keskiön seudulta viikon verran jatkuvasti katuen sitä että tuli otettua fillari press fit -keskiöllä. Iloinen yllätys sitten olikin kun päätin kokeilla olisiko sittenkin eturattaiden pultit löysällä, ja niiden kiristämisellä ärsyttävät äänet katosivat.

  16. #3676
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Kuuntelin lisääntyvää naksetta ja narinaa keskiön seudulta viikon verran jatkuvasti katuen sitä että tuli otettua fillari press fit -keskiöllä. Iloinen yllätys sitten olikin kun päätin kokeilla olisiko sittenkin eturattaiden pultit löysällä, ja niiden kiristämisellä ärsyttävät äänet katosivat.
    Juma! Voisikohan itselläni olla täsmälleen sama juttu. Varsinkin alkuun aamulla liikkeelle lähdettässä naksetta ja narinaa kuuluu. Tuota ei ole muistanutkaan, koska shimanon pultit eivät tapaa narista tai löystyä. Nyt paikallaan rotorit perinteisillä pulteilla.

  17. #3677
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.919
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Juma! Voisikohan itselläni olla täsmälleen sama juttu. Varsinkin alkuun aamulla liikkeelle lähdettässä naksetta ja narinaa kuuluu. Tuota ei ole muistanutkaan, koska shimanon pultit eivät tapaa narista tai löystyä. Nyt paikallaan rotorit perinteisillä pulteilla.
    Ultegran kammet, olin yllättynyt että olivat todella löysällä. Pitää laittaa lukitetta viikonloppuna väliin. Ihmettelin että ääni vielä vaimeni sateella, että mikä voi olla? Ilmeisesti vesi meni väliin liukasteeksi.

  18. #3678
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    2.049
    Ai hemmetti. Toi mun Cube narisee kans, uusi fillari (tai no onhan se alle tonnin ajettu). Mutta sietämätön kitinä (ei niin kovaääninen, mutta ei nyt tuon ikäisessä saisi olla yhtään mitään sivuääntä). Kaikki ruuvit on kiristelty oikeisiin momentteihin. Pitää vielä kattoa noi kammen pultit.

  19. #3679
    Liittynyt
    04/2020
    Viestit
    134
    Vastaava harmi 500 ajetussa Cuben gravelissa. Jokin naksuu aina välillä, hävettää polkea moisella. Pitää vkl aikana tutkia tarkemmin.

  20. #3680
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    2.049
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti YocceT Katso viesti
    Ai hemmetti. Toi mun Cube narisee kans, uusi fillari (tai no onhan se alle tonnin ajettu). Mutta sietämätön kitinä (ei niin kovaääninen, mutta ei nyt tuon ikäisessä saisi olla yhtään mitään sivuääntä). Kaikki ruuvit on kiristelty oikeisiin momentteihin. Pitää vielä kattoa noi kammen pultit.
    Noniin, kävin tuossa ruokiksella kattoon. Ohjemomentti on 12-16 Nm, nyt ne tarkistettu että on kaikki alarajan yläpuolella (momenttiavaimen asteikko lopuu tuohon 12:sta). Naksun verran kiristin jokaista. Katotaan auttaako.

  21. #3681
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    2.049
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti YocceT Katso viesti
    Noniin, kävin tuossa ruokiksella kattoon. Ohjemomentti on 12-16 Nm, nyt ne tarkistettu että on kaikki alarajan yläpuolella (momenttiavaimen asteikko lopuu tuohon 12:sta). Naksun verran kiristin jokaista. Katotaan auttaako.
    Ja täähän toimi. Tänään lenkillä ei nitissyt, ei natissut, eikä äännellyt muutenkaan.

  22. #3682
    jalava Guest
    Maasturista nastarenkaat pois ja kesäkumia tilalle.

  23. #3683
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.425
    Konaan 165-milliset kammet ja ryömintäratas eteen (28T). Nyt on ketju sen verran pitkä, että pienimmällä rattaalla ei enää kiristä. Ajan kuminkin maastossa muutaman kilsan ja päätän sitten, että vaihdanko takaisin 30-piikkisen, vai lyhennänkö ketjun.

  24. #3684
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.425
    ^kävin reilu pari tuntia pyörimässä Konalla maastossa ja muutoksen suunta oli selvästi oikea, vaikka välitykset on siirtymille vähän lyhyet. Lyhyemmät kammet ja pienempi eturatas yhdessä tuotti selvästi tasaisemman pyörityksen, eli paremman hitaan etenemisen tiukoissa nousuissa. Samoin hankala isokivinen polkukin meni jouhevammin ja tökkimättä -yksi Trailmapissä oranssi kohta johon olen aiemmin käytännössä aina tökännyt meni nyt laakista läpi.

    Ei muuta kun ketjusta pala pois. Taidan myös etsiä varastosta tiuhemman ratchetit.

  25. #3685
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.425
    ^36T-ratchetti olikin asennettuna gravelikiekkoon. Siinä se on ollut aika turha, joten gravelikiekko sai toimia luovuttaja. Saa nähdä kestääkö tuo tiuhempi hammastus maastokäytössä.

  26. #3686
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    Miksei kestäisi? Olen ajanut 36t ja 54t ratcheteilla maastossa vuosia ilman ongelmia. Melkeinpä pakollinen tuollainen tiheämpi maastoon.

  27. #3687
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.425
    ^jostain on jäänyt mielikuva että 36- ja 54-hampaiset eivät olisi aivan yhtä kestäviä. Toisaalta paremmat DT:n kiekot ovat saaneet jo tehtaalla tiheämmät kuin 18-hampaisen.

    Pakosta mä en osaa sanoa, kun tuo mun Unit X ei ole ollenkaan optimi maastoon. Edelisestä maastopyörästä on aikaa reilusti, niin toimikoon tuo nyt harmaapartaisen ukon aktivoijana.

    Mutta pienillä säädöillä ja yrittämällä sinnikkäästi yhä vaikeammista paikoista näyttää pääsevän. Tuo 18-hampainen ei ole ollut tähän asti rajoittava, vaan joku muu puute joko kuskin taidossa tai fillarissa on tullut vastaan ensin. Näitä sitten on ratkottu Konan hankinnasta lähtien: tanko, jarrut, hissitolppa, satulan paikka eli painopiste, kammet ja välitykset.

  28. #3688
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.327

    Mitä asensit tai säädit viimeksi?

    Etenkin 54t räikkä saattaa pomppia kylmällä jos on liikaa tai väärää voiteluainetta.
    36t on erittäin luotettava mutta kai nuokin saa rikki.

  29. #3689
    Liittynyt
    11/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    345
    Etuvaihtajan häkki oli mennyt rikki. Oli tuolta etureunasta ratkennut auki. Tein sinne duralista semmosen L mallisen palikan jonka niittasin kiinni. Hyvä tuli, kohta testaamaan. Tietty hitsaamalla olis ollut helpompi korjata jos vaan olis hitsausvehkeet.
    www.youtube.com/watch?v=zSPsEn7Mfb8

  30. #3690
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.397
    ^Saman toimenpiteen joutunut tekemään kaksi kertaa. 0,75 tai 1,0 mm pellistä pieni u-palkki ja migillä kiinni. Di2 joten häkki piti irrottaa ennen hitsausta. Hyvin toimii, korjauksen jälkeen ei enää ongelmia.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •