Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sivustakatsoja Katso viesti
Millaisella vauhdilla nää pitkät ajorupeamat pitäisi pystyä ajamaan -mä ajattelen siten että peruskestävyyttä kasaamalla rasvan käyttö energialähteenä kasvaa ja verensokeri pysyy paremmin tasaisena.

Omalla kohdallani olen havainnut että jos en aja liian kovaa, niin lopussa löytyy paukut vielä tykittää sokerin voimin. Mä olen joskus ollut sokerin voimin käyvä, mutta siihen on tullut aika isoa muutosta -paljon vain peruskestävyyttä alle.
Niin. Ajastahan tuo riippuu. Itse tykkään ajaa vain valoisan aikaan, enkä nukkua bussipysäkeillä. Eli jos meinaa ajaa +300 niin kuntoa saa olla sen verran että +30 on helppo matkavauhti. Jos joutuu ajamaan sokerilla, johon tuo 15min energiaväli viittaa, niin ajo menee hankalaksi. Pelkästään tuon sokerin mukana kantaminsen vuoksi. Energiaa on kyllä ajaessa saatava, mutta melko maltillisella määrällä pärjää kun ei aja liian kovaa.

Minusta siis tuo kilometritavoite on vähän huono. Parempi ajaa sen oman kunnon ja ajan mukaan. Km määrään on ihan liikaa muuttujia.