Veikkaan että tossakin kiekossa on konelaakerit ja navan sekä vapaarattaan rungon laakerien välissä on metallinen holkki. Itellä on aina ollut päätytulpat sellasia, että vaan painetaan sormin paikalleen eikä ne ole kierrettäviä (esim DT swiss). Tämän tyyppisissä navoissa tuo laakerien välissä olevan holkki asettaa sopivan esijännityksen tai pikemminkin välyksen poiston kun laakerit prässätään paikalleen. Kun läpiakseli kiristetään, se ottaa sitten noiden "irtonaisten" päätytulppien välyksen pois.

Onkohan mahdollista, että kierrettävien päätytulppien tapauksessa on mahdollista, että se lisää puristusvoimaa tuota holkkia vasten lisäten näin esijännitystä? Holkki toki ottaa vain laakerien sisäkooliin kiinni, mutta päätytulppa taas ottaa koko laakeriin yleensä kiinni, eli siis päätytulpan laakeria vasten tulevan pinta on täysin tasainen ja on sama ulkohalkaisija, kuin laakerilla.