GiantElectrobikeHephaFillari
Sivu 365 / 373 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 265 315 355 363 364 365 366 367 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 10.921 - 10.950 / 11177

Aihe: Pyöräsi kuva Vol III

  1. #10921
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Specialized Epic 8 Expert muutamalla päivityksellä:

    - Sram XX SL kammet tehomittarilla
    - Reverb AXS tolppa
    - Enven kuitutanko
    - Shimano XT 4 mäntäset jarrut

    Takavaihtaja on tosin täälläkin paljon parjattu GX eli eihän tuolla mihinkään pääse.

    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  2. #10922
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Specialized Epic 8 Expert muutamalla päivityksellä:
    Kerrassaan komea laite! Toimiiko Reverb AXS ongelmitta talvipakkasilla? Täällä moinen tolppa (tai jokin muu langaton) myös harkinnassa.

  3. #10923
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Kiitos! Mä en tuolla ole talvella ajanut, niin en osaa sanoa. Edellisessä täpärissä oli samanlainen, mutta silläkään en talvisin ajellut. Se toimi kyllä muuten tosi hyvin sen kolme vuotta ilman minkäänlaista huoltoa. Jos myyn ennen ensi talvea jäykkäperän pois niin tulee varmaan talveksi laitettua tähän täpäriin nastat ja sitten näkee miten tolppa toimii talvella.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  4. #10924
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.420
    ^Onnistuisikohan AXS vivut vaihtaa päikseen. Keinuvipu on turhan epämääräinen ja herkkä häiriöille kun taas podissa on selvät naksut.

  5. #10925
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    Kaikki AXS vehkeet toimii keskenään. Sehän siinä on ideana.

  6. #10926
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Siis jos ymmärsin tuon kysymyksen oikein, niin ei tuota oikealle tarkoitettua Rocker Paddle PODia pysty vasemmalle siirtämään. Rocker Paddle PODit on joko oikealle tai vasemmalle tarkoitettu. Tavallisen PODin pystyy kääntämään ympäri ja käyttämään oikealla tai vasemmalla.

    Tuon pyörän mukana tuli siis alunperin oikealla tavallinen POD vaihteiden parina. Uuden hissitolpan kaveriksi piti joka tapauksessa ostaa toinen, niin ostin tuon Rocker Paddle PODin oikealle, koska se on samantapainen kuin mun edellisen pyörän alkuperäinen AXS vipu ja itse tykkäsin sen toimintaperiaatteesta. Mukana tulleen tavallisen PODin käänsin sitten ympäri ja siirsin vasemmalle ohjaamaan hissitolppaa.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  7. #10927
    Liittynyt
    11/2001
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    556
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Specialized Epic 8 Expert muutamalla päivityksellä:

    - Sram XX SL kammet tehomittarilla
    - Reverb AXS tolppa
    - Enven kuitutanko
    - Shimano XT 4 mäntäset jarrut

    Takavaihtaja on tosin täälläkin paljon parjattu GX eli eihän tuolla mihinkään pääse.
    Komea on Epic. Mihinkäs lukemiin puntarin viisari värähtää tuolla kokoonpanolla. Veikkaisin, että ~10,5kg

  8. #10928
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Tuo ei edes ole mikään keijukainen, koska siinä ei oikeastaan ole mitään varsinaista kevennyspalikkaa. En tiedä yhtään miten tarkka mun kalavaaka on, mutta se näytti 11,3 kiloa sisureiden kanssa. Otan sisurit pois ja laitan litkut tilalle sitten kun otan pyörän ajoon. Ei mitään hajua kuinka painavat sisurit tuolla on ja paljonko siinä säästää verrattuna 1,5 kuppiin Stania per rengas ja venttiilit päälle.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  9. #10929
    Tällä mennään pari seuraavaa kesää. Laitoin alkukaudeksi alle varastosta löytyneet Vittoria Corsa Controllit 28mm leveinä. Ei tarvitse joka lenkin jälkeen pestä pyörästä ja vaatteista litkuja pois. Kevyempää kumia alle sitten kun tiet on putsattu. Tuossa kunnossa painoa ilman litkuja 6,845kg.


  10. #10930
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    1.139
    Komia!

  11. #10931
    Liittynyt
    08/2022
    Viestit
    144
    Kyllästyin jäykkään menoon.
    40mm nakkien tilalle 2,2" Contin X-kingit, stemmi vaihtu Redshiftin joustostemmiksi, lokarit läks - läppä tilalle ja eturatas kutistui 40t -> 38t.



    Sent from my SM-S921B using Tapatalk
    Sbafu muokkasi tätä : 04.03.2025 at 09.16

  12. #10932
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.627
    ^ Oikeeta peliä . Ihan sama pyörinyt mielessä oman grizlin suhteen.

  13. #10933
    Liittynyt
    02/2022
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    37
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sbafu Katso viesti
    Kyllästyin jäykkään menoon.
    40mm nakkien tilalle 2,2" Contin X-kingit, stemmi vaihtu Redshiftin joustostemmiksi, lokarit läks - läppä tilalle ja eturatas kutistui 40t -> 38t.
    Sent from my SM-S921B using Tapatalk
    Aika muhkut kumit . Paljonko jää tilaa? Haaveillut ISP:eistä omaan Grizliin, mutta ei varmaan sovi. (joku on varmaankokeillut. Itsellä ei ole kuin 27,5:t ISP, joten ei pysty kokeilemaan)

  14. #10934
    Liittynyt
    08/2022
    Viestit
    144
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JeyJey Katso viesti
    Aika muhkut kumit . Paljonko jää tilaa? Haaveillut ISP:eistä omaan Grizliin, mutta ei varmaan sovi. (joku on varmaankokeillut. Itsellä ei ole kuin 27,5:t ISP, joten ei pysty kokeilemaan)
    Noi vanhat X-Kingit on nimellisleveyttä kaveammat ja vastannee 2.1" kumeja. Edessä tilaa ihan hyvin, mutta takana vetopuolella jotain 3mm.

    2.2" ISPit ei kyllä millään mahu, niin isot nappulat. Mulla Unitissa moiset ja ovat paljon isommat kuin Schwalben 2.2" kesäkumit.

    Jos muhkumpaa kumia kaipaa Grilziin, niin nastattomista vaihtoehdoista Vittorialla olis Barzo (eteen) ja Mezcal (taakse) koossa 29x2.1.
    Meinasin jo moisen setin tilata, kunnes netistä tuli vastaan, että vanhat kaapin perukoilta löytyvät X-Kingit ovatkin luvattua kaposemmat. (Tovi meni kyllä saada kyljet pitämään kun eivät ole tubeless)

  15. #10935
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.890
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JeyJey Katso viesti
    Aika muhkut kumit . Paljonko jää tilaa? Haaveillut ISP:eistä omaan Grizliin, mutta ei varmaan sovi. (joku on varmaankokeillut. Itsellä ei ole kuin 27,5:t ISP, joten ei pysty kokeilemaan)
    Piikkisikaa löytyi ainakin ennen taittuvana tubelessina 29x2" kokoisena. 100 kertaa parempi rengas joka paikassa kuin isp. Se varmaan mahtuisi hyvin.

  16. #10936
    Liittynyt
    02/2022
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    37
    ^ No niinpä onkin...Tai itseasiassa 2.1 tuumasena. Ja tiedossa on, että Piikkisika on parempi kuin ISP (vaikka onkin osittain mielipidekysymys, mutta olen samoilla linjoilla kokemuksesta) Mahtaakohan tuo 2.1 tuumanen olla minkä kokoinen oikeasti? Jatkan nastarengas langassa...

  17. #10937
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Tuli kasattua itselleni tällainen uusi gravel, Santa Cruz Stigmata. Kiekot vielä vanhasta pyörästä lainassa kun uusien toimituksessa tuntuu kestävän. Samoin toisenlaiset Santa Cruzin logot on vielä matkalla.

    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  18. #10938
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.212
    Vielä ehdit perua kiekkotilauksen ja vaihtaa spessun uusiin xc kiekkohin!

    Näyttää kyllä hyvältä. Onko tuo M vai S koko?

  19. #10939
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Tuo on M. Reserve 40/44 GR kiekot tulossa DT:n 350 navoilla.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  20. #10940
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Tuli kasattua itselleni tällainen uusi gravel, Santa Cruz Stigmata…
    No niin, nyt kelpaa!

    Aika vähän näyttää uudessakin rungossa jäävän tilaa satulaputkeen Thunder Burteilla. V3:seen ei taida kyllä olla toivoakaan saada niitä mahtumaan.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  21. #10941
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Näppärän näköinen kapistus elastolla. Hullun pieniltä näyttää noi Swissit tuossa kuvassa. Mitäpäs muuta komponenttia tuossa on? Uusi Redin mittarikampi nyt ainakin.

    Stigmata näyttää tosiaan olevan rengaskoon puolesta samalla viivalla Cruxin kanssa. Itse laitoin tohon satulaputkeen ja chainstaun seutuihin siivut sellasta pirun sitkasta paksua läpinäkyvää kivenisku teippiä.

  22. #10942
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Vielä ehdit perua kiekkotilauksen ja vaihtaa spessun uusiin xc kiekkohin!
    Onko tuollaisessa Boost spacing?

  23. #10943
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    ^ kivan hintaiset ainakin ovat.

  24. #10944
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.212
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Föhn Katso viesti
    Näppärän näköinen kapistus elastolla. Hullun pieniltä näyttää noi Swissit tuossa kuvassa. Mitäpäs muuta komponenttia tuossa on? Uusi Redin mittarikampi nyt ainakin.

    Stigmata näyttää tosiaan olevan rengaskoon puolesta samalla viivalla Cruxin kanssa. Itse laitoin tohon satulaputkeen ja chainstaun seutuihin siivut sellasta pirun sitkasta paksua läpinäkyvää kivenisku teippiä.
    Elasto ottanut tuon kuvan laajiksella ja yläviistosta. Taitaa tuossa olla ihan riittävästi tilaa. Crux taisi olla aika ahdas seat- ja chainstayn kohdilta burteilla.

  25. #10945
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    On siinä tilaa tarpeeksi.

  26. #10946
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    No niin, nyt kelpaa!

    Aika vähän näyttää uudessakin rungossa jäävän tilaa satulaputkeen Thunder Burteilla. V3:seen ei taida kyllä olla toivoakaan saada niitä mahtumaan.
    Tosiaan kuten paaton totesi niin tuo kuva hämää. Renkaan ja satulaputken väliin mahtuu 5mm kuusiokoloavain. Ahtain kohta on chainstayn ja reunanappuloiden väli, mutta sielläkin näyttäisi olevan noin 4mm tilaa per puoli. Kaikki kriittiset kohdat suojattu kuitenkin varmuuden vuoksi kiveniskuteipillä. Yllättävän hyvin jäi tilaa tuollakin renkaalla niin tuskin tulee ongelmia uusilla kiekoillakaan joissa 27mm ID verrattuna näihin 24mm ID kiekkoihin.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Föhn Katso viesti
    Näppärän näköinen kapistus elastolla. Hullun pieniltä näyttää noi Swissit tuossa kuvassa. Mitäpäs muuta komponenttia tuossa on? Uusi Redin mittarikampi nyt ainakin.

    Stigmata näyttää tosiaan olevan rengaskoon puolesta samalla viivalla Cruxin kanssa. Itse laitoin tohon satulaputkeen ja chainstaun seutuihin siivut sellasta pirun sitkasta paksua läpinäkyvää kivenisku teippiä.
    Force XPLR osat tuolla uudella Redin mittarikammella (170mm ja 40t ratas)
    DT Swiss GRC1400 kiekot väliaikaisesti
    2,1" Thunder Burtit
    Zipp SL-70 XPLR hiilaritanko 40cm leveenä
    Joku Zippin 70mm stemmi
    Ergon CF Allroad Pro tolppa, zero setback
    Selle Italia SLR Boost Superflow satula
    XTR polkimet
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  27. #10947
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.890
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Kaikki kriittiset kohdat suojattu kuitenkin varmuuden vuoksi kiveniskuteipillä. Yllättävän hyvin jäi tilaa tuollakin renkaalla niin tuskin tulee ongelmia uusilla kiekoillakaan joissa 27mm ID verrattuna näihin 24mm ID kiekkoihin.
    Kannattaa seurailla niitä chainstayn sisäreunoja. Mulla oli OPEN U.P.issa teipattu nuo ppf-kalvolla mitä käytetään autojen teippaukseen. Oli 650b nuo samat DT Swissin kiekot ja Gravel Kingi SK:t 48mm. Openin ilmoitettu rengastila 650b kiekon kanssa on 2.1", mutta noilla 48mm kumeillakin hinkkaantui chainstayn ppf-teippaukset puhki ja sitten maalipinta lakkoineen. Putkelta kun runttaa ylämäkeen ja loppukiriin, niin kiekko elää sen verran että rengas pääsee hankaamaan. Tämä varmaan oli ihan tiedossa, mutta hyvä se on muistuttaa

    Ps. Pyörä on hieno. Musta pyörä on aina hieno.

  28. #10948
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    ^ Juuri näin. Hyvä ajankohtainen muistutus.
    Syytä on myös seurailla että rengas sekä kiekko pysyy vielä suorana kun kilometrejä tulee jos renkaan ja rungon väli on tiukka. Vaikka kyllähän tuon toki ajaessa tuntee, ainakin isommat heitot.

    Rapakeleissä ja savivellissä ajaessa saa sellaista kittiä nuppineulapään kokoisista murusista jotka kovinkin ahtaalla olevalla välillä naarmii varmasti runkoa.

  29. #10949
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Tosiaan kuten paaton totesi niin tuo kuva hämää. Renkaan ja satulaputken väliin mahtuu 5mm kuusiokoloavain. Ahtain kohta on chainstayn ja reunanappuloiden väli, mutta sielläkin näyttäisi olevan noin 4mm tilaa per puoli. Kaikki kriittiset kohdat suojattu kuitenkin varmuuden vuoksi kiveniskuteipillä. Yllättävän hyvin jäi tilaa tuollakin renkaalla niin tuskin tulee ongelmia uusilla kiekoillakaan joissa 27mm ID verrattuna näihin 24mm ID kiekkoihin.



    Force XPLR osat tuolla uudella Redin mittarikammella (170mm ja 40t ratas)
    DT Swiss GRC1400 kiekot väliaikaisesti
    2,1" Thunder Burtit
    Zipp SL-70 XPLR hiilaritanko 40cm leveenä
    Joku Zippin 70mm stemmi
    Ergon CF Allroad Pro tolppa, zero setback
    Selle Italia SLR Boost Superflow satula
    XTR polkimet
    Tattis spekseistä.

  30. #10950
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Niin ja tietysti rengas valinnalla on myös merkitystä. Lähinnä siinä että miten nakki pysyy muodossaan eri paineilla tai tyhjänä/ vuotavana. Jäykkäkylkinen tietysti paremmassa asemassa joka pysyy muodossaan kuin kortsun ohut kylkinen hipsterirengas.

    Hyvä esimerkki on contsun Race King E-25 speksattu helevetin painava 50mm rengas joka pysyy jo pystyssä paketissa ottaessa verrattuna vaikka Hersen Anteloop Hilliin joka menee aivan littanaksi puhjetessaan.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •