GiantHephaElectrobikeGarmin
Sivu 34 / 52 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 24 32 33 34 35 36 44 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 991 - 1.020 / 1532

Aihe: Mikä asia yllätti sinut viimeksi?

Kenellekkään henkilökohtaisesti en viestiä osoita. Poimin vain jäsenien tuntoja näiltä päiviltä . . .

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    Kyllä minä nyt luuseri olen. Tullu niin paljon sairauksia, kaikista työpaikoista heivattu, Yhdessäkin paikassa jossa olin vastaanotossa ja avustin leikkauksissa, menin pomon puheille ja olin varma että tulee lisää vastuuta ja palkankorotus - tuli potkut, ja olin ollut työllistämistöissä.

12 vuotta työttömänä valmistumisen jälkeen. Siinä välissä tempon suomenmestaruuksia ( jotka oli elintärkeintä, pystyn edes johonkin) 2004 sain ensimmäisen ( valmistuin siis 1992) työpaikan, ja sekin sitten meni ei minun takia vaan omistaja väsähti.

Ei voi ymmärtää, että aikoinaan koulun ( lukio) kaikkien aikojen paras oppilas päätyy kohta ruokajonoon.

Niin, sitä jaksaa nousta ja yrittää aikansa......mutta jossain vaiheessa voimat vaan yksinkeritaisesti loppuu.

On aikaa puuhastella itelle tärkeiden asioiden parissa, mutta voimia on aika vähän.
    Tätäkin kirjoittaessani kyyneleet valuu. Ihmiset pitää mua ikivalittajana, mutta miettikää jos pitäisi tilillä nyt olevilla rahoilla tulla toimeen seuraavat 6 vuotta.

Olisi niin kiva jos pystyisin pyöräilemään ( vasemman kyljen revähtymä ja kylkiluitten murtuma estää, kipu on aika infernaalinen) yritän käydä lintukävelyillä ja kohta vien ruokinnat vanhalle vakiopaikalleni, mutta vain yhden ruokinnan ( aiemmin oli kaksi) ...eipä mulle soittele kun äitee...

anteeksi, mutta kun elämäntilanne on ihan järkyttävän toivoton ...
    Masennusta, hiukan ?

8-10 viikkoa ollu myös pakkohuilausta syyskuun lopulta ja nyt oon päässyt pyöräilemään kuuden kylkiluun pahanlaatuisten paskojen pirstoutumisten jälkeen.

Kylkiä pakottaa mutta ovat onneksi kipeänä ainoastaan aamuin, päivin, illoin ja öisin.
    Ei oo äitee tai isä 25 vuoteen soitellu koska kuolleet

Me ei ala ketään soimaamaan omasta olotilastaan. Näin se menee. Soimaamme itse itseämme.

Myrsky-yönä kylmissään allekirjoittanut 20.11.2024
    sivustot.net/Pekka/eb/ | pyöräilyä vuodesta 1960

Joka tapaus yksilöllinen. Tapaturma saattaa murtaa toiselta mielen ja toiselle se saattaa olla pitkä loma.

Ps. Jack, olen hyvin rauhallinen...
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

tempokisu Guest
    ...ei ole masennus, on epätoivo ja pelko miten selviää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu
    miettikää jos pitäisi tilillä nyt olevilla rahoilla tulla toimeen seuraavat 6 vuotta.
    Sulla on kaikenlaista mihin en osaa sanoa mitään, kun itseä ei ole elämä repinyt tarpeeksi. Ja tämäkin on aihe jota ei ole tarvinnut henkilökohtaisesti kokea. Mutta olettaisin että myös sinä olet oikeutettu perustoimeentulotukeen sitten kun ei ole enää säästöjä. Ja jos mikään muu ei natsaa ja tuo tilanne lähestyy, jos on vielä jotain harrastevälineitä yms. mitä myydä, niin niistä ei kannata hirveästi huudella, ja mahdolliset kaupat hoitaa käteisellä.

Tämä lähinnä tarjoamaan pientä puskuria jos ja kun tukipäätösten kanssa tulee lisäselvityspyyntöjä ja jääkaappi on tyhjä.

Oujee! Telia lähettää "kehitämme palveluamme" viestin, jossa kerrotaan että 1Gb valokuitusopparin hinnastohinta nousee 60,63 eurosta 60,99 euroon kuukaudessa.
    Onneksi eivät kehitä tuon enempää.

^ Firmat ovat kyllä näppäriä käyttämään kiertoilmauksi, niinkuin hallituskin.

https://www.fillaritori.com/topic/34...C2%A0helsinki/

Yllätyin siitä miten hyvin tavara pitää arvonsa. Ostin Tämmöset Joensuusta vuonna 1997 eine silloin paljon sen kalliimmat olleet.

^ Retroilu ja vintage harrastus pitää hinnat tietyllä tasolla. Nuo suht perustavaraa mutta joidenkin tuon ajan HiEnd osien hinnat saattaa olla aika hurjia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Esuli Katso viesti
    https://www.fillaritori.com/topic/34...C2%A0helsinki/

Yllätyin siitä miten hyvin tavara pitää arvonsa. Ostin Tämmöset Joensuusta vuonna 1997 eine silloin paljon sen kalliimmat olleet.
    Pyyntihinta on eri asia kuin myyntihinta. Ei noita kukaan tuolla hinnalla osta.

^Toisaaltaan eihän nuo ole edes kalliit jos hyviä jarruja kaipaa.

Taas yllätti, kuten jokainen vuosi tätä ennenkin, kuinka nopeasti pääkaupunkiseudun suolasohjo vetää ketjut pintaruosteeseen. Olin juuri kahden pyörän ketjut cleanerilla puhdistanut ja Squirt Low Temperature Chain Lube:lla käsitellyt. Tänään molempiin sama uusiksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Zykkel Katso viesti
    Taas yllätti, kuten jokainen vuosi tätä ennenkin, kuinka nopeasti pääkaupunkiseudun suolasohjo vetää ketjut pintaruosteeseen. Olin juuri kahden pyörän ketjut cleanerilla puhdistanut ja Squirt Low Temperature Chain Lube:lla käsitellyt. Tänään molempiin sama uusiksi.
    Ne pitää kuivata rätillä jokaisen ajon jälkeen. Ufo drip on aika hyvää kamaa.

Migreeni

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Ne pitää kuivata rätillä jokaisen ajon jälkeen. Ufo drip on aika hyvää kamaa.
    Niinhän ne pitäisi. Molemmat pyörät ovat työmatka/asiointikulkineita eikä tuo ketjujen pyyhkiminen hirveästi houkuttele. Minulla on vielä kaapissa puolitoistapulloa legendaarista Holmenkol Lube Extremeä. Se kyllä toimii eikä ruostetta tule, eikä tarvitse pyyhkiä. Haittapuolena on, että sen putsaaminen talven jälkeen rattaista on kova työ. Ketjut voin hyvin vaihtaa ja heittää vanhat metallikierrätykseen. Voi olla kuitenkin, että vedän molempiin seuraavaksi Holmenkollenia.

tempokisu Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti navajokoira Katso viesti
    Sulla on kaikenlaista mihin en osaa sanoa mitään, kun itseä ei ole elämä repinyt tarpeeksi. Ja tämäkin on aihe jota ei ole tarvinnut henkilökohtaisesti kokea. Mutta olettaisin että myös sinä olet oikeutettu perustoimeentulotukeen sitten kun ei ole enää säästöjä. Ja jos mikään muu ei natsaa ja tuo tilanne lähestyy, jos on vielä jotain harrastevälineitä yms. mitä myydä, niin niistä ei kannata hirveästi huudella, ja mahdolliset kaupat hoitaa käteisellä.

Tämä lähinnä tarjoamaan pientä puskuria jos ja kun tukipäätösten kanssa tulee lisäselvityspyyntöjä ja jääkaappi on tyhjä.
    En ole oikeutettu perustoimeentulotukeen, koska "työllistyn yrittäjänä" ?? soitin ja kysyin että missähän mä työllistyn? Se oli se y-tunnus, joka poistuu 31.12.2024, tein pitkän kaavan kautta netissä muutoshakemuksen josko se poistuisi aikaisemmin ja yritän hakea perustoimeentuloa sitten uudelleen.

Olen yrittäny myydä nukkeja, mutta ei mene kaupaksi. Sain nyt 6 puettua nukkea myydyksi yht 400eurolla, eli ihan polkuhintaan. Huutonetissä on mulla myynnissä nrfb (eli ikinä ei otettu laatikostaan paitsi kansi kuvausta varten) se on ebayssa 900e ja mä kauppaan 160e. Ei kelpaa. Ebayssa myyminen on hankalaa, koska ilmoitus kuvineen maksaa ja myynnistä pitää maksaa joku maksu. Lisäksi toi ulkomaille myynti on paha, aiemmin tuli valituksia kun rikki, tahraantunu ( eikä todellakaan ollu) että keskustellaanpa rahapalautuksesta. Ostaja laittoi kuvan saamastaan paketista, joka oli näköjään käyny uiskentelemassa Atlantissa eli ite aiheutettu vaatimus palautukseen. pska. Sen jälkeen otin kuvat joka paketuksen vaiheesta.
    Mutta kun on niin paljon rakkaita nukkeja joitten eteen olen tehny töitä, hankkinu varusteita ja ottanu hienot kuvat.

Joo mutta aiheeseen. Yllätti kun aamulla oli ihan hirvee olo, jalat ei meinannu kantaa ja nukuin siis 12.30 asti. Ei hyvänen aika, olen ollu aamuvirkku koko ikäni ja nyt sitten käy näin. No, päätin kummiskin käydä viemässä linnuille lisäravinnetta....ja siellä näin jo kaukaa että tiaiset siellä lentelee ja ilahduin niin että hyppelin siinä ja taputtelin että ihanaa....mun perässä tulikin kävelijöitä, ne varmaan ihmetteli että mikä hullu tossa hyppii.
    Ja sitten, siis pähkinärouhe on pikkulintujen herkkuruokaa. Mutta joku oli vieny mun lintulaudalleni kokopähkinöitä! Lisäsin rouhetta ja huutelin siellä yläoksilla oleville tiaisille että nyt täällä on herkkuruokaa pähkinärouhetta nyt syömään - ja minäkin lupaan syödä tänään ( kun tällä viikolla olen kyllä aamupalan syöny mutta 4 päivän iltaruoka jääny..)

^Jos sulla on säästöjä enemmän kuin perustoimeentulon perusosa on (587e) niin tuskin saat euron latia.

Sain nyt 6 puettua nukkea myydyksi yht 400eurolla
    Mä nyt toistan vielä kerran, että jos ja kun toimeentulotuen asiakkuus lähestyy, niin sä et halua kertoa ihmisille että olet saanut rahaa jostain muualta. Sä et halua kertoa että sulla on arvokkaita harrastusvälineitä joita yrität myydä, tai yhtään mitään muutakaan varallisuutta mikä ei näy tiliotteella. Tiaiset on hyvä puheenaihe.

^ Kaikki käteisenä ja ei rahoja tilille!

Miksi täällä jaetaan vinkkejä miten saada epärehellisesti rahaa yhteiskunnalta? Jos olet peeaa niin olet oikeutettu tukiin. Tuskin Kelan tarkastaja tulee kotiisi katsomaan onko siellä jotain myytävää irtainta (nuket, pyörät yms.).

tempokisu Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti navajokoira Katso viesti
    Mä nyt toistan vielä kerran, että jos ja kun toimeentulotuen asiakkuus lähestyy, niin sä et halua kertoa ihmisille että olet saanut rahaa jostain muualta. Sä et halua kertoa että sulla on arvokkaita harrastusvälineitä joita yrität myydä, tai yhtään mitään muutakaan varallisuutta mikä ei näy tiliotteella. Tiaiset on hyvä puheenaihe.
    En mä toimeentulotukea saa, enkä hae. On omistusasunto ( joka niin huonokuntoinen ettei se kaupaksi mene ja missä mä sitten asuisin, yhtiövastike on 220e/kk..) ja sitten on vielä autokin ( vm 2006 ja varmaan pakko ostaa "uusi" ja on mulla siihen raha, mutta ostan käytetyn Nissan qashqain )
    Mutta mielestäni olisin oikeutettu peruspäivärahaan.
    Yritän jos saisi työkyvyttömyyseläkkeen, olen sen aiemmin...joskus vuonna 2000 saanu, mutta nyt ei tarvi edes näytellä masentunutta.
    Oman...tai siis entisen oman alan ( en pidä itseäni enää koulutukseni alan tyyppinä ) töitä en saa enkä hae, mutta jos tämä selkä/kylkivamma ( kaaduin) hellittää niin meen kyseleen Alkosta töitä. Mä osaan aika hyvin suositella jos kysellään mikäs sopisi kalan kanssa....

Stumpe, eikös yhteiskunta aja ihmisiä siihen tilanteeseen? Ainoa huono puoli että pitäisi olla miljonääri että oikein kunnolla pystyisi kusettamaan...

En mä toimeentulotukea saa, enkä hae. On omistusasunto ( joka niin huonokuntoinen ettei se kaupaksi mene ja missä mä sitten asuisin, yhtiövastike on 220e/kk..) ja sitten on vielä autokin ( vm 2006 ja varmaan pakko ostaa "uusi" ja on mulla siihen raha, mutta ostan käytetyn Nissan qashqain )
    Yritän jos saisi työkyvyttömyyseläkkeen, olen sen aiemmin...joskus vuonna 2000 saanu, mutta nyt ei tarvi edes näytellä masentunutta.
    Oman...tai siis entisen oman alan ( en pidä itseäni enää koulutukseni alan tyyppinä ) töitä en saa enkä hae, mutta jos tämä selkä/kylkivamma ( kaaduin) hellittää niin meen kyseleen Alkosta töitä. Mä osaan aika hyvin suositella jos kysellään mikäs sopisi kalan kanssa....
    Okei, mä nostin toimeentulotuen esiin tilanteessa jossa puhuit että pitäisi selvitä 6 vuotta pelkästään nykyisillä säästöillä. Ja itsekin puhuit tuolla yllä myös toimeentulotuesta, mutta nämä toki menee helposti sekaisin. Siitä sen verran että omistusasunto jossa itse asuu ei ole ongelma, mutta toki jos on rahaa ostaa joku katumaasturi niin sitten se ei ole sinulle toistaiseksi relevantti tukimuoto. Parempi tietysti jos mikä tahansa muu tulee kyseeseen.

Stumpe, ei ollut puhe kotiin tulemisesta vaan nimenomaan siitä mitä voi nähdä toimistolla istuen tiliotteesta tai mistä voi keksiä pyytää lisäselvitystä. Ja siitä millä elää sen aikaa kun odottaa kelan päätöstä. Jos jollakulla on tähän joku syököön jäkälää -tason näkemys niin saa jättää kirjoittamattakin, keskustelu aiheesta on osaltani joka tapauksessa ohi.

Jos olet työkykyinen, työttömyysetuuden saaminen edellyttää ilmoittautumista työnhakijaksi. Jos kassapäivät täyttyvät, voit saada kassasta ansioturvaa. Jos et ole kassassa, mutta työssäoloehto täyttyy, voit saada Kelasta peruspäivärahaa. Jos työssäoloehto ei täyty, voit saada Kelasta työmarkkinatukea, joka on yleisin työttömyysturvamuoto.

Työttömän tuet:
    https://www.kela.fi/tyottomyystuet

Milloin yrittäjä voi saada Kelan työttömyystukea?
    https://www.kela.fi/yrittajyys-tyottomyys

Työvoimaviranomainen voi selvittää työkykysi vaatimalla lääkärilausunnon.

Alin vanhuuseläkeikäsi lienee tällä hetkellä 65v 1kk. Vanhuuseläkkeensaaja, mutta myös työkyvyttömyyseläkkeensaaja voi edelleen saada asumistukea omistusasuntoon.

https://www.kela.fi/elakkeensaajan-asumistuki

Laskurit antavat käsityksen vaadittavista tiedoista ja arvion tuen suuruudesta:

https://laskurit.kela.fi/tyomarkkinatuen-laskuri

https://laskurit.kela.fi/elakkeensaa...istuen-laskuri
    Kotikaupungin katu oli hiekkainen tie, siinä Anglia katolleen kääntyi.
    Gösta Sundqvist: Teuvo, maanteiden kuningas

Mä osaan aika hyvin suositella jos kysellään mikäs sopisi kalan kanssa....
    Paistetut muikut perunamuusin, puolukkahillon ja rasvattoman piimän kanssa. Onko parannettavaa?
    Kotikaupungin katu oli hiekkainen tie, siinä Anglia katolleen kääntyi.
    Gösta Sundqvist: Teuvo, maanteiden kuningas

^no paistetun lohen kanssa Mufloni Kalakaveri.

Jeti, Kisu lienee viinejä tarkoitti. Sinun setistä kyllä tuo piimä tippuu pois.

Se että tilaamani uusi töllö kannetaan sisään postin toimesta.

Se että avaamalla asumukseni ulko-oven ja katsomalla itään 15.06.2025 näen suoraan Pirkan Pyöräilyn Klassikko ja Pitkä-Pirkka reitillä eteläänpäin pyöräilevät.

Toisin sanoen uudet reitit on/ovat julkistettu/julkistetut ja hyvin arvattavasti kisakeskuksena on TMU eli Tampereen Messu- ja Urheilukeskus.
    | PKK |
    Irma eksytti seuraajat, lenkillä laite näytti isoja lukuja. (11)

Ratapyöräily oli yllättävän mielenkiintoista seurata telkkarista. Vaikka en kaikkien lajien sääntöjä tiedäkään.
    The present now will later be past.

Samanlaisia aiheita

1. Mikä asia EI yllättänyt sinua tänään?
    By VesaP in forum Kyselyt ja gallupit
    Vastaukset: 3647
    Viimeinen viesti: Eilen, 23.29
  2. Mitä söit viimeksi, Vol 2
    By EePee in forum Kyselyt ja gallupit
    Vastaukset: 2046
    Viimeinen viesti: 26.06.2025, 15.25
  3. Mitä unohdit viimeksi?
    By VesaP in forum Kyselyt ja gallupit
    Vastaukset: 43
    Viimeinen viesti: 20.02.2024, 06.34
  4. Vastaukset: 17