GiantGarminElectrobike
Sivu 138 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 38 88 128 136 137 138 139 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.111 - 4.140 / 4143

Aihe: Canyon maantiepyörä

^^Samaa mieltä. Maltti korostuu varsinkin kun ollaan ostamassa työsuhdepyörää mistä ei välttämättä pääse helposti eroon jos tulee väärä koko.
    The older I get the faster I was

Lainaus Alkujaan tämän lähetti japoo Katso viesti
    Kannattaa kysyä (jos ei oo jo kysyttykin) neuvoa kanjonin chatista Turusta. Omassa tapauksessa sain nevuoa ja vahvistusta oikeaan kokoon. Itsellä L-kokoinen Graili ollut kohta viisi vuotta ja nyt syksyllä tilaisn L-kokoisen Enduracen maantielenkeille. Näissä mitat kutakuinkin vastaa toisiaan.
    Soittelin Canyonille eilen. Heidän mielipide oli mittojen ja taustojen perusteella, että ota XL Grail jos haluat pystymmän fillarin tai L kokoisen jos matalamman sporttisen ajoasennon. Näillä tiedoilla suositteli tilaamaan. Siksi jäikin vähän sellainen fiilis, että eiku tilaamaan. Rosebike iski myös silmään hintalaadultaan, mutta ei mitään tietoa merkistä tai miten heidän kanssa työsuhdepyöräsopimus tehtäisiin ulkomaille. Voisihan sitäkin kysyä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mik@ Katso viesti
    Minä olen ostokiimassa ostanut elämässäni yhden pyörän, jonka koko ja malli eivät olleet aivan täysosuma. Ajoa se ei estänyt, mutta...
    No montako onnistunutta pyöräostosta olet tehnyt?

Minusta pyörän ostamisesta ei tarvitse tehdä liian vaikeata. Tietysti jos on kovin herkkä aistimaan geometrioiden yms yksityiskohtien vaikutukset niin tilanne voi olla toinen.

Olen toki ennenkin kertonut että olen aika "tunteeton" kaikenlaisille pikkujutuille, niin minä olen kyllä tottunut ajamaan kaikenlaisilla pyörillä. Minua lähinnä naurattaa puheet jostain kampienpituuksien vaikutuksista 2,5 mm tarkkuudella. Yhdessä pyörässä minulla oli vasen ja oikea kampi 5 mm erimittaiset enkä minä huomannut mitään. (Tiedostan tämän ja en juuri osallistu rengas- tai kiekkokeskusteluihin, kun en huomaan niissä juurikaan eroja. Toki 4.8" JumboJimin erotan 40 mm gravelkumista, mutta esim maantierenkaista en huomaa mitään eroja, kunhan ehjiä ovat.

Ei se niin tarkkaa ole.

Tämähän ei liity mitenkään Canyoniin mutta työsuhdepyöriä voi hankkia käytännössä kaikista suomalaisista kivijalkaliikkeistä, riippuen toki toimijasta. Itse hankin työsuhdepyöräksi maantiepyörän Lundbergilta (Trek Domane) nimenomaan siksi että samaan syssyyn siellä tehtiin minulle bikefit. Se kuului pyörän hintaan ja sen ansiosta sain kerralla pyörän jonka ohjaamo oli hyvin pientä hienosäätöä vailla (satulan kulmaa muutin inan kesällä) kohdallaan, kenkien klosseja myöten.
    Vaikka maastopyöräilyä on tullut harrastettua pitkään ja sellaisen ohjaamon säätämiseen en tarvitse apua mutta tämä oli (on) eka maantiepyöräni niin en halunnut alkaa kantapään kautta tekemään säätöä itse (mahdollisesti) pitkän kaavan kautta. Kroppa kun kyllä oppii sietämään epämukavuuttakin mutta se tulee kostautumaan kilometrien karttuessa. Varsinkin itsellä kun alaselän kanssa on omat haasteensa.

Sopiva pyörä on tärkeämpi kuin pyörän speksit.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    ​Mick Channon: "We've got to get bodies into the box! The French do it, the Italians do it."
    Brian Clough: "Even educated fleas do it."

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Heittäisin kyllä vastapalloon saman kysymyksen itsellesi. Nimittäin jos et huomaa eroja mainitsemissasi asioissa niin oletko mahdollisesti koskaan ajanut itsellesi hyvin sopivalla pyörällä?

​Mick Channon: "We've got to get bodies into the box! The French do it, the Italians do it."

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Innostuin tässä foorumipyöräilyyn pitkästä aikaa kun loukkasin vähän pahemmin itseni pyöräkilpailussa. Onneksi pääsi tänään ekaa kertaa wattbiken päälle ja voi keskittyä taas pikkuhiljaa oleelliseen ja jättää tämän foorumin vähemmälle. Kiitos kannustuksesta

Lainaus Alkujaan tämän lähetti zort Katso viesti
    Itse hankin työsuhdepyöräksi maantiepyörän Lundbergilta (Trek Domane) nimenomaan siksi että samaan syssyyn siellä tehtiin minulle bikefit. Se kuului pyörän hintaan ja sen ansiosta sain kerralla pyörän jonka ohjaamo oli hyvin pientä hienosäätöä vailla (satulan kulmaa muutin inan kesällä) kohdallaan, kenkien klosseja myöten.
    Tällaista hyvää pyöräliikettä (pyöränoston hintaan leivottu sisään perustason bikefit) voisi suositella monelle muullekin jos ei ole mitään käsitystä pyörän geometriasta tai omista mitoista. Vaikka Canyon tarjoaa 30 päivän palautusoikeutta niin en usko, että lähelle nollaa tietämystasoisen osaavan löytää sillä perusteella vääriä mittoja pelkästään fiilispohjalta. Varsinkin jos ei ole edes vertailukohtaa muihin kuin one-size-fits-all pyöriin.

Menisi jo toiseen avautumisketjuun, mutta saa verenpaineen nousuun jos joku tuttu tai sukulainen laittaa viestiä ja kysyy mikä sähköpyörä olisi hyvä ja varsinkin Canyonin valikoimasta työsuhdepyöräksi. Ilman, että kertaakaan edes käyty pyöräliikkeissä selvittämässä mikä pyörä voisi olla sopiva.

Maantiepyörä on kieltämättä se tarkin oikeasta koosta, vaikka se postimyyntipyörä houkuttaa erinomaisilla osilla hintaluokassaan niin ajamisesta ei tule muutakuin ongelmia, jotka näkyvät jatkossa jopa muussa elämässä. Kun mitat ovat tiedossa ja kilometrejä takana useampi tuhat, voi pikkuhiljaa alkaa ymmärtää mikä on itselle hyvä, tai sitten ei. Siksi ammattilaisten apu on ainut oikea ratkaisu.

Sähköpyörä esim työmatkapyöräilyyn on mielestäni koon puolesta varsin eri asia, ei puhuta milleistä vaan senteistä ja kroppa tottuu siihen ei täydelliseen fittiinkin, jos koko ei ole isosti pielessä.

Maantiellä haluaa kokemuksen kertyessä pikkuhiljaa alkaa painamaan aseantoa alas kun tajuaa kuinka suuri merkitys sillä on, mikäli notkeus antaa myötä. Sentakia nämä integroidut vaihtoehdot ovat armottomia.

Täällä 2XL Ultimate, pituus 198/sisäjalka 99. Koko on juuri passeli, saatan ensi kesäksi yhden spacerin vielä ottaa tangon alta pois. Droppia satulasta tankoon on toki jo reilusti.
    Embrace the moment

Canyon maantiepyörä

^^Enkä tiedä oliko edes ihan perustason bikefit kun oli laitteet ja tietokannat käytössä sekä tietotaitoa niiden käyttämiseenkin. Toimenpide kesti muistaakseni jotain vajaa pari tuntia. Ja siitä sain itselleni pdf:n jossa on tietokannan minulle ehdottamat mitat sekä ne lopulliset mitat ja ne toteutuneet säädöt mihin session tuloksena päädyttiin.

Itse olen kolmessa eri pyöräliikkessä
    käynyt yleisesti kyselemässä maantie/gravelpyöristä. Jokaisessa olen saanut ok tason palvelua. Yleensä niin, että käsketty mieleisen pyörän satulaan ja sanottu 2sekunnin arvion perusteella ”juu tuo näyttää sopivalta”. Kiva kuulla tuollaisesta liikkeestä missä oikeasti fittaillaan kunnolla.

Canyonillahan ilmeisesti on Helsingissä edustus Peloton Eatery nimisessä pyöräilykahvilassa. Pyöriä on näytillä ja edustajakin kuulemma paikalla. Onko kellään tietoa saako siellä ihan koeajaa pyöriä? Sehän helppottaa hankintaa. Se tosin ei amatööriä vielä paljon auta kun ei ole mihin verrata..

Varovaisesti sanoen, hyvin harvassa kivijalassa on riittävästi ammattitaitoa bikefittiin, se pyörän päällä käyminen kun ei kerro mitään. Kysytään miltä tuntuu ja asiakas joka ei tiedä oikeasta koosta mitään vastaa "hyvältä". En veisi osaan kivijalkaliikkeitä pyöriäni edes huoltoon, sen verran vaihtelevaa on taso. Hyvät onkin sitten erittäin hyviä.
    Embrace the moment

Täällä vähän sama juttu kuin ohiampujalla , en ole niin tarkka mitoille kuin toiset .
    Olen aika pitkäjalkainen 173 ja 87 ja 53-54 senttisillä olen tyytyväisenä ajellut , kampiakin ollut 170-175 enkä tuotakaan hyppäystä tuntenut , en varmaan osaa ajaa .

Viimeiset viisi "maantiepyörää" kasannut runkoihin ja rungot hankittu mittoja vertailemalla ja yksikään ei ole mennyt pieleen. Jos ei osta ekaa pyörää niin helppo rungon mittoja verrata johonkin jo olemassa olevaan.
    Jos tuollaisen "tehdaspyörän" hankkii niin aina saa varautua määrättyjen osien uusimiseen saadakseen pyörän istumaan täydellisesti.

Rotkale sai tuollaiset trendikkäät ja painavat tuulipurjeet, satulatolppa odottaa ovaaliadapteria Canyonilta. Yhteensopivuutta ei nettisivujen mukaan tuohon tolppaan ollut mutta aspa osaili vastata kysymyksiin tehokkaasti.

Embrace the moment

Taisi olla 5 tällaista paikkaa Suomessa.

Nyt tapahtuu!
    Peloton on Canyonin uusi Experience Partner, joka mahdollistaa verkkokauppana tunnetun brändin kokemisen paikallisesti ja tarjoaa laajan valikoiman palveluita.

- Pyörien koeajomahdollisuus
    - Esittelypyöriä
    - Apua sopivan koon valintaan ja pyörän hankintaan
    - Valtuutettu Canyon-huolto (ASP): kausihuollot ja korjaukset
    - Tietoa paikallisista reiteistä, ohjattuja lenkkejä ja tapahtumia
    - Erikoistarjouksia uusista ja käytetyistä pyöristä

Experience Partner -kumppanuus käynnistyy koeajotapahtumalla 12.-13.4. Peloton Cycling Eateryssä (pe klo 15-19, la klo 11-17).

Grail ohjainlaakeri kiristys

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Föhn Katso viesti
    Ultimatessa se on ainakin tollanen. Miten lie sitten Grailissa?
    Ajattelin kommentoida tänne vielä tätä jotta SEURAAVA uhri ei ole ihan hukassa. Itsellä oli jumppaa juuri Grailin kanssa kun ohjainlaakeria ei saanut kireälle ja tästä sivustosta oli apua (sivut 131-132). Itse tajusin vian olevan siinä että tehtaalla tuo kuvan expanderi oli asennettu liian ylös. Vaikka stemmin kannen kiristi ohjeen mukaan 2Nm, niin ei auttanut. Mittasin tönärillä expanderin syvyyden(oli 20mm) putken päästä. LÖYSÄSIN expanderin ohjainputken sisällä varovasti ja napautin expanderia 3mm alaspäin ja kiristin sen uudestaan. Sitten ohjeen mukaan paketti kasaan. Jo loppui klonksuminen.

Onko täällä tietoa , että mahtuuko 2016 vannejarruliseen Ultimate CF:n 28 milliset Contin GP 5000 kumit Mavicin Ksyrium kiekoilla ? Nyt alla 25 milliset ja hiukan arveluttaa mahtuminen, niin en viitsi ostaa ja kokeilla. Jos mahtuu niin haittuu uuden Ultimaten haihattelu.
    Ride harder - Ride a totally rigid.

Muistelisin että kanssapyöräilijällä oli juurikin tuo yhdistelmä, takarengas ei mahtunut halkaisijan puolesta pyörimään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukka Häkämies Katso viesti
    Muistelisin että kanssapyöräilijällä oli juurikin tuo yhdistelmä, takarengas ei mahtunut halkaisijan puolesta pyörimään.
    Tämä vahvistaa oman näkemyksen. Ulkomaisilta foorumeiltä ei ihme ja kumma löytynyt suoraa vastausta aiheeseen.
    Ride harder - Ride a totally rigid.

Viime kesänä ostin Ultimate CF 7 AXS:n ja olen ollut erittäin tyytyväinen pyörään. ZIPP 404 FC:t hommasin kiekoiksi ja niissäkään ei ole ollut valittamista. Nyt kuitenkin työnantajani alkoi tarjoamaan työsuhdepyöräetua ja harkitsen uuden Aeroadin hankkimista työsuhde-etupyöräksi.

Onko palstalaisille ehtinyt muodostua käsitystä tuosta uudesta Aeroadista? Halvinta AXS-mallia tuossa olen speksaillut ja uskoisin sen olevan itselleni aikas osuva valinta. Ultimate laitettaisiin myyntiin, jos tuohon lähden.

Itse ostaisin heti uuden aeroadin. Nyt tuossa ei ole enää mitään ostoa jarruttavia seikkoja. Ohjaamoa voi säätää t-kappaletta ja droppeja vaihtamalla haluamakseen.

Taitavat vaan olla kaikki loppu.

Mikä on ero Ultimatessa ja Aerossa ?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jurpu Katso viesti
    Mikä on ero Ultimatessa ja Aerossa ?
    Geometrialtaan samankokoiset pyörät vastaavat toisiaan nykymalleissa ymmärrykseni mukaan. Aeroad on suunnilteltu ilmanvastus ensisijaisesti huomioiden ja Ultimate on enemmän kiipeilijän pyörä. En tosin usko, että omassa käytössäni huomaan tuossa mitään muuta kuin ulkonäköeron.

Kaveri tuossa vinkkasi, että tosiaan kannattaa varmistaa että ostaa oikeasti sen uusimman aeroadin. Canyonilla on varmasti niitä viime vuoden mallejakin vielä kaupan, joka näyttää ulkoisesti aivan samalta.

Taitaa ne edellisen mallin pyörät olla tuolla Outletin puolella.

Missä sijaitsee Ultimatessa(kin) di2 -akku? Kysyn koska itsellä uudemman mallin Grailiin työn alla mekaanisesta sähkövaihteistoon päivittäminen ja se D-mallin satulatolppa aiheuttaa pään raapimista näin ostoslistaa tehdessä. Toki hyviä vinkkejä otetaan vastaan akun sijoittamisesta ja kiinnittämisestä muutenkin.

^Varmaan Canyonin aspa osaa vastata asiaan, sivuilla on myynnissä useampikin pidike di2 akulle eri malleihin.

https://www.canyon.com/fi-fi/support..._overview.html

Löytyisikö täältä apuja? Nopeasti katsoen esim. 22 Ultimatessa on DI2 battery holder tuossa viistoputken luona eli akku on viistoputkessa. Enduracessa on käsittääkseni sama.

Räjäytyskuvista vastaus jo löytykin. Kyseinen kiinnike ei taida ilman reikien poraamista asettua tuohon Grailiin.

Sen di2-malleissa taasen akku on ymmärtääkseni sijoitettu viistoputkessa olevan säilytystilan luukun alle - jota taas ei omasta alahyllyn mallista löydy koko luukkua. Edettäneen siis satulatolppa-ajatuksella edelleen.

^Sitten vaan hankit jonkun tuollaisen ja veistelet mattoveitsellä omaan tolppaan sopivaksi: https://r2-bike.com/SCOTT-Battery-Ho...Shape-Seatpost.

Se akkuhan on tosi pieni ja kevyt, sellainen isomman tussin kokoinen.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •