ElectrobikeHephaGiantGarmin
Sivu 464 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 364 414 454 462 463 464 465 466 474 514 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 13.891 - 13.920 / 15440

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #13891
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    ^^ Eikä ole vaihtajaongelmia.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  2. #13892
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti markkut Katso viesti
    Pitäisikö sen noin periaatteessa mennä noin, että mitä enemmän eturattaita, sitä paremmin löytyisi sopiva välitys? Retkipyörän 3x7:lla tuntuu, että koko ajan on väärä vaihde päällä. Toisessa pyörässä 2x11, edessä 31-48 ja takana 11-32 ja aina löytyy sopiva.
    Useammalla eturattaalla voi takapakka olla väleiltään tiukempi eli otetaan vaikka uusi grx820 1x hypyt 10-12-14-16-18-21-24-28-33-39-45-51 510% ja 2× hypyt 11-12-13-14-15-17-19-21-24-28-32-36 506%
    Itselle tulleessa retkipyörässä oli aikoinaan 3x9 ja siinäkin oli joku vaihdeväli just semmonen että pykälää vaihtamalla meni joko liian pitkäksi tai vastavuoroisesti lyhyeksi. Nyt se on sitten 3x10 ja toimii ilman ärsytystä.
    Älä itke ruma lapsi, ota rusina.

  3. #13893
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.068
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Noissa Shimanon ja Sramin 1x pakoissa on kyllä aika törkeät 2 hampaan eli 15-20% hypyt pakan "kireässä" päässä. Ihan kuin ne olisi suunnitellut joku joka ei ole koskaan ajanut pyörällä? Voi toki toimia maastopuolella missä kadenssi on aina sinnepäin muutenkin, mutta kun kihnutat pitkää pätkää tien päällä ja koittaa löytää sopivan vaihteen niin ei meinaa löytyä. Campan Ekar pakat on mun mielestä suunniteltu tässä mielessä paremmin 1-hampaan hypyillä.
    Kyllä. Campa on tässä jäljillä. 13-rattainen pakka mahdollistaa laajan välitysalueen ja järkevät välit, jos niin halutaan. Säädöt vaan pitää jo tuolla määrällä olla kohtuu tikissä, että pelaa sujuvasti. Shimanolta löytyy 11-36 12-vaihteinen pakka, jossa 1-hampaan nousut kireällä puolella. Sramilla 10-36 pakassa tuo 10-ratas on kyllä turha.

    11-36 pakka yhden hampaan nousulla niin ylös kuin mahdollista ja kaksi isointa ratasta vain ns. pelastusrenkaaksi jyrkimpien kohtien kihnutusta varten olisi pop. Pitäs olla semmonen pakka, joka kasataan irtorattaista haluttuun kokoonpanoon ja sitten opetetaan takavaihtajalle mitkä rattaat pakkaan on valittu ja vaihtaja tekee säädöt sen mukaan.

  4. #13894
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti duris Katso viesti
    Omassa 3T RaceMax -gravelissa GRX 1x11 vaihteet ja nyt sen joutui maantiepyörän viivastymisen takia laittamaan sopivaksi maantielle niin vahvistui kyllä mielipide siitä ettei ainakaan itselle 1x sovellu jos samalla pyörällä pitäisi vuorotellen ajaa maantie ja gravel -ajot

    Välitykset sai lopulta hyväksi, mutta vaati eturattaan vaihdon 46T -> 50T ja takapakan 42-11 -> 30-11

    Takapakka toki vaihtuisi helposti kiekkojen mukana, mutta ei olisi intoa vaihtaa eturatasta aina sen mukaan mille lenkille menossa.
    Aika rapee setuppi solvallan mäkiin!

    Mutta joo, ihan samaa mieltä. Ei pysty 1x laittamaan omilla ajoilla. Viimeinen niitti on voimansiirto osien hinta. Pakan hinta kallistuu selvästi jos alkaa speksaamaan sinne alapäästä tiheämpää välitystä.

    Tosi hienosti tuollainen 50/34 11-34 toimii r2000:lla. Ei tiputtele ketjua eikä yhtään vaihdemissiä eturattaalla.

    Joissain mäissä pitää vaan tietää missä kohtaa vaihto tulee eturattaalla tehdä, tai sitten runtata all-out putkelta.

  5. #13895
    Liittynyt
    07/2021
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    26
    Mattamaali rungossa - uhka vai mahdollisuus? Kuinka hankala pitää nättinä ja meneekö miten helposti pilalle?

  6. #13896
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    648
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Aika rapee setuppi solvallan mäkiin!

    Mutta joo, ihan samaa mieltä. Ei pysty 1x laittamaan omilla ajoilla. Viimeinen niitti on voimansiirto osien hinta. Pakan hinta kallistuu selvästi jos alkaa speksaamaan sinne alapäästä tiheämpää välitystä.

    Tosi hienosti tuollainen 50/34 11-34 toimii r2000:lla. Ei tiputtele ketjua eikä yhtään vaihdemissiä eturattaalla.

    Joissain mäissä pitää vaan tietää missä kohtaa vaihto tulee eturattaalla tehdä, tai sitten runtata all-out putkelta.
    Tällä setupilla Solvallaan on ajettava asfalttia pitkin. Hiekakteitä ei uskalla. Joku kuitenkin tulee just silloin vastaan kun jää kammelle.

    Oli kyllä aikamoinen viritys saada maantiekampiin mahtumaan 50T ratas 3T RaceMax runkoon. Piti laittaa speisseireitä joka väliin ja nyt ketjulinja about suora 50-11 rattailla. Mutta eihän sitä muilla ajetakkaan....

  7. #13897
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.030
    Sähköistä vielä sen verran, että tallaisena ei-teknisenä loppukäyttäjänä koen ne itselle huomattavasti yksinkertaisimmiksi kuin mekaaniset; eli vaikka rakenne saattaa olla hankalampi, niin käyttäjäkokemus helpompi ja yksinkertaisempi. Helppo laittaa paikalleen, säätää, olleet huoltovapaat jne. Toki jos menee rikki, niin todennäköisesti kokonaan uutta osaa joutunee tilaamaan.

    Stenun Stigmata, Aspero, Domane tms. voisi olla jollakin 40 mm rengastuksella aika pätevä pyörä kaikenlaiseen/ sekalaiseen käyttöön. Normaalissa lenkkikäytössäni ei varmaan häväisi nykyiselle ainakaan paljoa, mutta saattaisi mukavalla tavalla tuoda vaihtelua tiestön puolesta. Minä yritän taas tehdä maantiepyörästä semi-gravelia 35-36 mm renkailla, pitää katsoa miten se onnistuu

  8. #13898
    Liittynyt
    06/2009
    Viestit
    426
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SvaR Katso viesti
    Useammalla eturattaalla voi takapakka olla väleiltään tiukempi eli otetaan vaikka uusi grx820 1x hypyt 10-12-14-16-18-21-24-28-33-39-45-51 510% ja 2× hypyt 11-12-13-14-15-17-19-21-24-28-32-36 506%
    Itselle tulleessa retkipyörässä oli aikoinaan 3x9 ja siinäkin oli joku vaihdeväli just semmonen että pykälää vaihtamalla meni joko liian pitkäksi tai vastavuoroisesti lyhyeksi. Nyt se on sitten 3x10 ja toimii ilman ärsytystä.
    Joo jotenkin noin olen sen järkeillyt, että pakka voisi olla vaikka ihan 1 rattaan hypyillä. Taitaa 7-pakoissa olla valikoima niin huono, ettei ole ratkaistavissa ihan helposti.

    Vähän kaiholla muistelen vanhan cyclocrossarin 10-vaihteista Ultegraa 46/36-kampisetillä, kun eturattaan vaihdon jälkeen oli yleensä heti oikea välitys alla. 50/34 tai nykyisellä 48/31 kampisetillä joutuu aina naksun tai pari korjaamaan takaa, kun siirtyy edessä toiselle rattaalle.

  9. #13899
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.030
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Maaku79 Katso viesti
    Mattamaali rungossa - uhka vai mahdollisuus? Kuinka hankala pitää nättinä ja meneekö miten helposti pilalle?
    Ei se mahdollisuus ole. Itsellä ollut yksi, pöly näkyy helpommin, samoin hiki-urheilujuoma yms. sotkut /hankalampi pitää puhtaana. Jossain vaiheessa saattaa alkaa kiillottumaan hankauskohdista ja naarmuuntuu helpommin. Ei se noista pilalle kuitenkaan mene.

  10. #13900
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti duris Katso viesti
    Tällä setupilla Solvallaan on ajettava asfalttia pitkin. Hiekakteitä ei uskalla. Joku kuitenkin tulee just silloin vastaan kun jää kammelle.

    Oli kyllä aikamoinen viritys saada maantiekampiin mahtumaan 50T ratas 3T RaceMax runkoon. Piti laittaa speisseireitä joka väliin ja nyt ketjulinja about suora 50-11 rattailla. Mutta eihän sitä muilla ajetakkaan....
    Sulla on nyt oikea polvi offsetillä. Lumpio katkeaa.

  11. #13901
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    Sähköistä vielä sen verran, että tallaisena ei-teknisenä loppukäyttäjänä koen ne itselle huomattavasti yksinkertaisimmiksi kuin mekaaniset; eli vaikka rakenne saattaa olla hankalampi, niin käyttäjäkokemus helpompi ja yksinkertaisempi. Helppo laittaa paikalleen, säätää, olleet huoltovapaat jne. Toki jos menee rikki, niin todennäköisesti kokonaan uutta osaa joutunee tilaamaan.

    Stenun Stigmata, Aspero, Domane tms. voisi olla jollakin 40 mm rengastuksella aika pätevä pyörä kaikenlaiseen/ sekalaiseen käyttöön. Normaalissa lenkkikäytössäni ei varmaan häväisi nykyiselle ainakaan paljoa, mutta saattaisi mukavalla tavalla tuoda vaihtelua tiestön puolesta. Minä yritän taas tehdä maantiepyörästä semi-gravelia 35-36 mm renkailla, pitää katsoa miten se onnistuu
    Tuollainen Domane olisi aika namu. Sillä ei oikeasti tarvitse antaa maantiepyörälle tasoitusta. Tasan joka vuosi miettii tuollaista setupia, kun kiinnostelisi ajaa soraakin pitkien lenkkien yhteydessä, muttei haluaisi kuitenkaan gravellia alle, vaan nopean roadin.

  12. #13902
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.429
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    Sähköistä vielä sen verran, että tallaisena ei-teknisenä loppukäyttäjänä koen ne itselle huomattavasti yksinkertaisimmiksi kuin mekaaniset; eli vaikka rakenne saattaa olla hankalampi, niin käyttäjäkokemus helpompi ja yksinkertaisempi. Helppo laittaa paikalleen, säätää, olleet huoltovapaat jne. Toki jos menee rikki, niin todennäköisesti kokonaan uutta osaa joutunee tilaamaan.
    Käteväksi kuvittelen langattomat vaihteet myös sinkuloitavassa rungossa. Senkun ottaa irti korvakkeesta, eikä tarvitse vaijereita purkaa.

  13. #13903
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    2.059
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    Sähköistä vielä sen verran, että tallaisena ei-teknisenä loppukäyttäjänä koen ne itselle huomattavasti yksinkertaisimmiksi kuin mekaaniset;
    Alkaa sähkövaihteet olla de facto pakko kohta, kun ainakaan maantielle (ja väärinpyöräileville gravelisteille) ei Shimanolla ole myynnissä kuin 105:sta mekaanisena.

  14. #13904
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti YocceT Katso viesti
    Alkaa sähkövaihteet olla de facto pakko kohta, kun ainakaan maantielle (ja väärinpyöräileville gravelisteille) ei Shimanolla ole myynnissä kuin 105:sta mekaanisena.
    Vähän kun miettii, niin tuo on ihan viisaskin valinta shimanolta.

    Mun mielestä maantiellä sähkö ei ole edes niin tarpeellinen kuin gravellissa. Dura-acen mekaaninen vaihtaa ihanasti. Mutta siis parempiin maantiepyöriin ei vaan nykyään kovin helposti mekaanisia osasarjoja asennella. Mekaaninen ei vaan oikein toimi integroituna.

    105 taas riittää oikein hyvin niihin halvempiin ulkoisilla vedoilla oleviin fillareihin.

  15. #13905
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    2.059
    ^joo, no melkein mikä tahansa nykyisistä Shimanon mekaanisista on toiminnaltaan erittäin hyvä. Vaikea löytää todellista toiminnallista eroa 105-Ultegra-Dura-Ace:n väliltä. Erothan on sitten painossa ja muotoilussa. Ja hintalapussa.

  16. #13906
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.684
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Mutta siis parempiin maantiepyöriin ei vaan nykyään kovin helposti mekaanisia osasarjoja asennella. Mekaaninen ei vaan oikein toimi integroituna.
    Mitä tuo integroitu meinaa?

  17. #13907
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Mitä tuo integroitu meinaa?
    Integroituja tankoja ja stemmiä, piilotettuja kaapeleita ja jyrkkiä mutkia vaijerivedoissa yms. epäoptimaalista.
    The older I get the faster I was

  18. #13908
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti YocceT Katso viesti
    ^joo, no melkein mikä tahansa nykyisistä Shimanon mekaanisista on toiminnaltaan erittäin hyvä. Vaikea löytää todellista toiminnallista eroa 105-Ultegra-Dura-Ace:n väliltä. Erothan on sitten painossa ja muotoilussa. Ja hintalapussa.
    On niissä eroa. Dura-ace naksuu niin ihanasti ja täsmällisesti muutaman vuoden käytön jälkeenkin. 105 muuttuu vähän sohloksi.

    Vaihteet tietty vaihtuu molemmilla ihan yhtä hyvin.

  19. #13909
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Mitä tuo integroitu meinaa?
    Pelkästään maastopyörällä ajavan on tosiaan vähän hankala käsittää mihin sähköä tarvitaan.

    En itsekkään keksi järkevää syytä sähkövaihteille maasturissa. Vähän hölmöä lataillla akkua ja lisätä pyörään massaa kalliilla rahalla. Vaijeri kuitenkin kestää noissa ikuisuuden.

  20. #13910
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kontiolahti
    Viestit
    735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti YocceT Katso viesti
    ^joo, no melkein mikä tahansa nykyisistä Shimanon mekaanisista on toiminnaltaan erittäin hyvä. Vaikea löytää todellista toiminnallista eroa 105-Ultegra-Dura-Ace:n väliltä. Erothan on sitten painossa ja muotoilussa. Ja hintalapussa.
    En tiedä kuvittelenko mutta tuntuu että Ultegra verrattuna 105 takavaihtajaan vaihtaja vaihtaa vaihteen varmemmin vaikka säädöt ei olisi aivan millilleen kohdalla.

  21. #13911
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.684
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    Integroituja tankoja ja stemmiä.
    Okei, eli kyse oli integroiduista ohjaamoista. Minä jo mietin onko noihin jarru/vaihdekahvoihin integroitu jotain uusia toimintoja tai onko runkojen ja osasarjojen integrointi lisääntynyt.

  22. #13912
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Alasiperiassa
    Viestit
    821
    Lueskelin eilisiä viestejä ja ne olivat hyvin hyödyllisiä: En tee mitään aiheen kuvaamilla laitteilla. En tarvitse sähkövaihteita. Vanhasta kalustostani johtuen minulla ei ole mitään asiaa yhteislenkeille, koska minut mobataan kahvipöydässä. Jos haluan vaimentaa jo huonontuneiden ja yhä huonontuvien tienpintojen aiheuttamia tärinöitä ja iskuja, on mietittävä rengastusta, mutta se on ensi kevään asia.
    Kotikaupungin katu oli hiekkainen tie, siinä Anglia katolleen kääntyi.
    Gösta Sundqvist: Teuvo, maanteiden kuningas

  23. #13913
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Alasiperiassa
    Viestit
    821
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti YocceT Katso viesti
    Jotain 8000+ km on Shimanon vaijerin vaihtoväli ollut itsellä maantiellä (takavaihtaja). Etuvaihtajalle on vielä alkuperäinen vaijeri, aavistuksen vajaa 20 000 ajettu. Uusi on kyllä kaapissa odottamassa tarvetta.
    Takavaihtajan vaijerin vaihtoväli vastaa kokemuksiani, noin 9 tkm. Soran ensimmäinen vaijeri kesti vain 4 tkm, joten siirryin hieman parempiin ja ohuempiin vaijereihin. Viimeisellä on ajettu yli 10 tkm ja vaihteet pelaavat paljon paremmin kuin alkuperäisellä Shimanon vaijerilla.

    Etuvaihtajan vaijerin vaihtoväli Ultegrassa oli yli 50 tkm ja Soralla on ajettu jo yli 40 tkm.
    Kotikaupungin katu oli hiekkainen tie, siinä Anglia katolleen kääntyi.
    Gösta Sundqvist: Teuvo, maanteiden kuningas

  24. #13914
    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    1.475
    Jos haluaa gravel-tyyppisen pyörän yleispyöräksi kun niissä on kippuratanko ja mahtuu paksummat renkaat. 50/50 asf/hiekkateitä niin mikä pitääkö olla yksi eturatas vai saako olla kaksi? Tykkään kahdesta nykyisen kokemuksen perusteella. Miksi yksi olisi parempi oikeaoppisessa gravelissa?
    Jos pystyisi etukäteen päättämään, että tänään ajan vain maantiellä/asfaltilla huomenna soratiellä eli kaksi pyörää tarvittaisiin, muttamutta...
    Laskettelusuksiakaan mä en tosin vaihda kesken kaiken rinteessä vaikka teenkin välillä lyhyttä käännöstä ja välillä pitkää. Joskus jopa aika suoraan lasken. Kolmet sukset pitäisi olla.

  25. #13915
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    648
    Jos on pakko olla 1x ja samalla fillarilla ajaa asfalttia ja gravelia niin ratkaisuhan voisi olla classifiedin napa. Tuollahan esim Ganna ajoi eilen isoa mäkeä ylös jollain 60T eturattaalla

    Lähetetty minun SM-S921B laitteesta Tapatalkilla

  26. #13916
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.328
    2400€ Classified Powershift navalla 1x:n puutteiden paikkaaminen on aika villi idea. Tuohon vielä vanne, pinnat ja kasaaminen päälle.

  27. #13917
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti duris Katso viesti
    Jos on pakko olla 1x ja samalla fillarilla ajaa asfalttia ja gravelia niin ratkaisuhan voisi olla classifiedin napa. Tuollahan esim Ganna ajoi eilen isoa mäkeä ylös jollain 60T eturattaalla

    Lähetetty minun SM-S921B laitteesta Tapatalkilla
    Tämän lasken samaan osastoon kuin campagnolon tai rotorin pakat. Saa toimivaksi jos laittaa rahaa kunnolla kiinni. Ei kyllä ole minusta fiksua ainoaan gravelliin. Ehkä ok jos on toinen gravelli suolaloskapskakeleille.

  28. #13918
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    2400€ Classified Powershift navalla 1x:n puutteiden paikkaaminen on aika villi idea. Tuohon vielä vanne, pinnat ja kasaaminen päälle.
    Niin, ei se 2x ihan tyhmä keksintö ole halpaa ja toimivaa.

  29. #13919
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.433
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hower Katso viesti
    Jos haluaa gravel-tyyppisen pyörän yleispyöräksi kun niissä on kippuratanko ja mahtuu paksummat renkaat. 50/50 asf/hiekkateitä niin mikä pitääkö olla yksi eturatas vai saako olla kaksi? Tykkään kahdesta nykyisen kokemuksen perusteella. Miksi yksi olisi parempi oikeaoppisessa gravelissa?
    Jos pystyisi etukäteen päättämään, että tänään ajan vain maantiellä/asfaltilla huomenna soratiellä eli kaksi pyörää tarvittaisiin, muttamutta...
    Laskettelusuksiakaan mä en tosin vaihda kesken kaiken rinteessä vaikka teenkin välillä lyhyttä käännöstä ja välillä pitkää. Joskus jopa aika suoraan lasken. Kolmet sukset pitäisi olla.
    Elämä on liian lyhyt että sitä kannattaisi uhrata omassa poterossaan istuen. Mäkin kokeilin yhtä eturatasta, koska pidin kahta parempana.

    Ei ole muuta syytä roikkua tällaisilla palstoilla, kuin antaa itsensä altistua uusille hullutuksille: jotain saattaa jäädä nuppiin muhimaan.

  30. #13920
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.030
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hower Katso viesti
    Jos haluaa gravel-tyyppisen pyörän yleispyöräksi kun niissä on kippuratanko ja mahtuu paksummat renkaat. 50/50 asf/hiekkateitä niin mikä pitääkö olla yksi eturatas vai saako olla kaksi? Tykkään kahdesta nykyisen kokemuksen perusteella. Miksi yksi olisi parempi oikeaoppisessa gravelissa?
    Jos pystyisi etukäteen päättämään, että tänään ajan vain maantiellä/asfaltilla huomenna soratiellä eli kaksi pyörää tarvittaisiin, muttamutta...
    Laskettelusuksiakaan mä en tosin vaihda kesken kaiken rinteessä vaikka teenkin välillä lyhyttä käännöstä ja välillä pitkää. Joskus jopa aika suoraan lasken. Kolmet sukset pitäisi olla.


    Itse olen nyt ajellut jonkin verran maantiepyörällä normihiekkateitä ja sorapolkuja, asfalttiteiden ohessa.
    2 x vaihteisto, maantiepyörä ja + 30 mm renkaat, niin lisävarusteeksi ei tarvi kuin korvatulpat, jottei soran rapina häiritse (kun sitä ei aikaisemminkaan ole kuulunut). Ja pikkuisen malttia ja varovaisuutta.
    Jos nyt päivittäisin kaluston 50/50 asfaltti/hiekkatieajeluun, niin Aspero (ehkä edellinen normi tai 5) tai Domane gen.4, 2x vaihteisto grx di2 tai 105 di2. lisäys; tai Giant Defy tms
    Ja jos ajaa huonolla kelillä, niin siihen vielä jokin muu

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •