Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nautiskelija Katso viesti
Kiitos kun jaoit tämän kokemuksen. Täytyy pitää mielessä sen jälkeen, kun palojen puhdistus on kokeiltu vielä toisemman kerran.

Täällä kokemuksia vasta kaksista hydraulisista. Ensimmäiset oli käytännössä pakko ilmata muutaman vuoden (rauhallisen) käytön jälkeen. Erehdyin ilmaamaan samalla kertaa toiset, uudemmat ja vielä täysin toimivat. Arvaatte varmaan kummat alkoivat operaation jälkeen ULISTA!! Hihii. Jarruteho molemmissä hyvä ja pitkään pärjäsi huolitta.

Useampi halpis v-jarruinen pyörä ollut alla. Kunhan palat muistaa uusia ja saa hyvin keskitettyä, mielestäni aika huoletonta ajoa seuraavaan palojen vaihtoon saakka, satunnaisten ulinoiden saattelemana.

Parit mekaaniset levyjarrut oli aikaisemmin. Ne jäivät mieleeni vaikeiten ajokuntoon laitettavina ja huonotehoisimpina. Tosin työmatka-ajoon nekin välttivät.

Onko joku muuten upgreidannut BR-RS405 jarrusatuloista ylöspäin? Teen jo pientä markkinatutkimusta, jos ei muilla konsteilla (äänet) hiljene..
Ajokin ulinat katosivat ainakin tältä erää näin: Kiekot irti, palat irti. Rätillä satuloista pahimmat liat pois. Bräkleeniä paloille, satuloille ja jarrulevyille. Palojen kevyt hionta santapaperilla. Paloille uudestaan bräkleeniä.