...Ja hienoa havaita, että tässä säikeessä on useampi GIS-ammattilainen. Apuja välillä tarvitsisi kun itse tulee GIS:n ulkopuolelta (ja myös kartta- & paikkatieto ulkopuolelta pl. viimeiset pari vuotta altaan syvässä päässä). Tarvetta olisi kartta-aineistoja työstää eri tavoilla jotta voi itse näkyvää karttaa kehittää. Isompi urakka olisi saada MML:n maastotietokantaa (Geopackage-formaatissa) leivottua eri tavoin (esim. MML polut vs. OSM polut suodatus) jotta siitä voisi sitten leipoa MVT-speksin mukaisia vektoritiiliä. Nyt leivon OSM-vektoritiilet itse, mutta otan MML:n suoraan heiltä ja se ei oikein toimi kun on enemmän "taustakartta" kuin "maastokartta" - ovat kyllä mukavasti luvanneet parannuksia, mutta silti olisi parempi olla tuo omassa hanskassa. Toinen alue olisi DEM-aineiston käsittely: siitä sekä korkeuskäyrät että rinnevarjostus vektoreiksi ja edelleen vektoritiiliksi tai sitten DEM-aineisto Mapbox RGB formaatin mukaisiksi DEM-tiiliksi jolloin client-puolella voisi tehdä hienoa korkeuskäyrää ja rinnevarjostusta. Rinnevarjostuksen optimointi myös kiinnostava aihe.
Kirjanmerkit