Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti
Tässä tosiaan mielenkiintosia elementtejä mukana.


Nythän takuukorjaouksissa saattaa hyvinkin olla Bosch:n/pyörävalmistajan ja sitten huoltoliikkeiden välillä erilaisia sopimuksia ja nythän liike jossa pyörä tarkastuksessa/korjauksessa ovat "ulkopuoliset" asian suhteen (eivät ole myyneet pyörää asiakkaalle), jos he eivät saa joltain muulta taholta (Bosch, maahantuoja, pyörän myyjä) täyttä korvausta omasta työstään, niin sittenhän sen joutuu asiakas maksamaan ja tappelemaan osuudestaan jonkun toisen tahon kanssa (nykyinen huoltoliikehän ei sitä ole varsinaisesti velvollinen tekemään).
Ja kun pyörän myynyt taho on todennäköisesti Bosch:n/pyörän maahantuojan/valmistajan kanssa sopimus jonka mukaan he asentavat (omalla kustannuksellaan/alennetulla palkkiolla) uudet osat, niin nyt kun näin ei tapahdu ja sopivat erikseen asiakkaan kanssa kustannusjaosta, niin..?

Mutta silti näkisin että kuluttajalla olisi ollut oikeus vaatia ettei asiasta tule hänelle kustannuksia, mutta jos jo kuluttaja itse suostuu kustannusten jakoon koska se kuluttajalle itselleen helpompaa (esim. pyörän nopeampi takaisinsaanti) niin en tiedä onko mitään ohjeistuksia silloin rikottu isommin
Monimutkainen järjestely tuossa varmasti on takana. Kävin tänään ohimennen sähköpyöriä huoltavasta liikkeestä kyselemässä, miten heidän mielestään takuuasiat hoidetaan. Siellä sanottiin, että pyörän valmistajat monesti korvaavat takuuasioissa syntyvät asennuskulut huoltoliikkeille.

Oma pyörä on nyt samaa merkkiä myyvässä liikkeessä tutkittavana, niin katotaan saisiko ne valmistajalta jotain vastaantuloja mahdollisissa asennuskuluissa.