BikeshopGiantElectrobikeLostInLapland
Sivu 285 / 348 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 185 235 275 283 284 285 286 287 295 335 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 8.521 - 8.550 / 10432

Aihe: Jarrut, vaihteet, vanteet... pikakysymykset

  1. #8521
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    20.968
    Joissain Mavicin navoissa on vielä sellainen tarpeeton toiminta kuin automaattisesti löystyvä välyksen säätö. Miksei voi olla kokonaan välyksetön, miksi pitää voida säätää? Saamari!

    Nimim: "napa pilaa kivat kiekot". Saiskohan Tonit tehtyä sille jotain? Tai jos vaihdattaisi navan DT350:een vaikka.


  2. #8522
    Liittynyt
    11/2021
    Viestit
    120
    Vapaarattaan päässä ilmeisesti joku mutteri, onkohan se se säätö, vai kuuluukohan se napalaakerin säätöön.

  3. #8523
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.087
    Oman kokemuksen mukaan joissain on ja joissain ei

    Halvemmissa "no name" ja shimanon perusnavoissa on ollut vapaarattaassa välystä, joka ei vaihtamalla poistunut. Varsinkin jos on kinni fyysisesti iso pakka, niin se huomaa selkeämmin.

  4. #8524
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.075
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tulluska Katso viesti
    Vapaarattaan päässä ilmeisesti joku mutteri, onkohan se se säätö, vai kuuluukohan se napalaakerin säätöön.
    Siellä on oikeasti sellainen muoviholkki, jossa klappia. Jos huolto on tuon tarkastanut niin anna olla vaan.

    Tai siis ainakin osissa maviceissa on. Tuohon on olemassa joku aftermarket korjaussarja, joka poistaa muoviholkin ja korvaa sen laakereilla, jos en muista väärin.

  5. #8525
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.075

  6. #8526
    Onkohan kukaan tilannut alilta Avid:n jarrulevyjä tai mitään jarrulevyjä? Tarve olisi itselläni 4 kpl 180mm. Ne saisi sieltä posteineen 19,86€. Onko jo liiankin halpa ja joku feikki kopio?
    AVID Disc Brake Rotor 160mm 180mm 203mm Hydraulic Brake Rotors Heat Dissipation Road Mountain Bike Rotor Fit Shimano SRAM (aliexpress.com)

  7. #8527
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Zykkel Katso viesti
    ^Hydrauliset laittaisin itsekin. Tässä tapauksessa valitsisin pidemmät kolmensormen kahvat. Esim. nämä: Shimano Deore Trekking BL-T6000 + BR-M6000 Hydraulic Disc Brake - I-Spec II - J-Kit - Set FW + RW - black (bike24.com) .
    No niin, noihin sitten päädyin. Jäsen Bennyn linkkaamat ei passannut, kiinnityspanta on erilainen.
    Muuten kyllä. Muutama palikka pitää vielä kivijalassa hypistellä ja mallata, valkovuokkojen aikaan
    pitäisi olla valmista. Pinnojen tulo Ranskasta näyttää kestävän.

    Markku Lehikoinen

  8. #8528
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.008
    ^^Jos joku luulee saavansa neljä levyä alle yhden hinnalla niin ei takuulla ole väärennös ... :-)))

  9. #8529
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.820
    ^Joo, ei välttis oo ihan kaikkia eettisyyskohtia täytetty tuollaisessa.

  10. #8530
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    1.119
    Eipä tuollaisen jarrulevyn materiaali- ja valmistuskulut voi olla kummoiset, jos jossain Kiinalaisessa hikipajassa tehdään miljoona levyä vuodessa. Toisaalta tuo on sellainen tuote, että toleranssit on pienet, laatupoikkeamia ei saa olla ja vahingon sattuessa voi käydä huonosti. En itse ottaisi riskiä, että levyt on tehty jostain vähän juustoa kovemmasta romuraudasta...

    Ei sillä etten itse olisi vaihtoehtoja pohtinut, kun 75 € sramin jarrulevyparista maksoin

  11. #8531
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Zykkel Katso viesti
    Onkohan kukaan tilannut alilta Avid:n jarrulevyjä tai mitään jarrulevyjä? Tarve olisi itselläni 4 kpl 180mm. Ne saisi sieltä posteineen 19,86€. Onko jo liiankin halpa ja joku feikki kopio?
    AVID Disc Brake Rotor 160mm 180mm 203mm Hydraulic Brake Rotors Heat Dissipation Road Mountain Bike Rotor Fit Shimano SRAM (aliexpress.com)
    Vaikka on joku 600 positiivista arvostelua, niin ei niistäkään tiedä onko todellisia. Jokin tuossa nyt ei ole kohdallaan. Liian halpa? Tilaan jostain saksaan putiikkista muun roinan lisäksi.

    Edit. Sellainen tuli vielä mieleen, että jos levyt ovat jonkin Avid:n alihankkija kiinanhikipajan tekemiä, jotka ovat menneet laadunvalvonnassa hylkyyn? Luulisi kyllä, että Avid:lla olisi tässä tapauksessa jotain sanomista, jos sekundaa myydään heidän brändinsä alla.

  12. #8532
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    1.119
    Saahan tuolta sramin ja avidin logolla myös sateenkaaren väristä ja kullattua levyä, vaikkei sellaisia muuten missään myydä. Taitaa olla tekemätön paikka tuo tuoteväärennösten poistaminen tuolta. Toki voivat olla vaikka saman tehtaan täysin kuranttia tavaraa jota alihankkija myy omaan pussiin suoraan, tai b-stockia, tai kopioita, tai ihan mitä vaan...

  13. #8533
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.804
    Samasta tehtaasta nuo pääsääntöisesti tulee. Pakataan vaan eri valmistajan lootaan. Varsinkin tuollaiset yksinkertaisemmat kuuspulttiset. Vähän erilaisuutta haetaan reiitystä muuttamalla. Eikä noiden valmistuskustannukset voi olla kuin euroja per kpl. Teräkseen niitattua jyrsittyä alumiinia eloksoinnilla kun ostaa niin tietää maksaneensa tekijöiden pubi-illankin.

  14. #8534
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.008
    Itse jätän sovinnolla tuoteväärennykset omaan arvoonsa ja onneksi rahat riittää aitojenkin hankintaan.

  15. #8535
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.804
    Samasta tehtaasta tulee Nuren jarrulevytkin. Tuo on juuri sellaista sälää joka nojaa alihankkijoihin. Siinä sivussa ruokit vaan tuontantoketjusta loppukuluttajalle liittyvät tekijät.

  16. #8536
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.008
    ^Ihan kuinka vaan mutten ainakaan suoranaisesti varkaita rahoita olkoot ketju mikä tahansa.

  17. #8537
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.820
    Tässä oli juttua tuoteväärennöksistä. Pdf löytyy jutun lopusta.

    https://bikebiz.com/faking-it/amp/

  18. #8538
    Liittynyt
    09/2014
    Viestit
    320
    https://danishbike.eu/products/52-ac...p-sram-2422mm/

    Mitenhän hyvin tämmöiset toimii käytännössä? Pyörän myynti mahdollisesti edessä ja siihen on vaihettu wattikampia varten C-bearin Hollowtech II -keskiö, niin tuolla saisi alkuperäiset Apex1 GXP-kammet paikalleen.

  19. #8539
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.370
    Hope käyttää vastaavaa GXP-adapteria,
    Luultavasti toimii jos hyvin suunniteltu, valmistettu ja asennettu.
    https://www.youtube.com/watch?v=NufgDt2zwXk
    Chris King
    https://chrisking.com/search?q=gxp&t...article%2cpage

  20. #8540
    Liittynyt
    11/2001
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    556
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rawjunk Katso viesti
    https://danishbike.eu/products/52-ac...p-sram-2422mm/

    Mitenhän hyvin tämmöiset toimii käytännössä? Pyörän myynti mahdollisesti edessä ja siihen on vaihettu wattikampia varten C-bearin Hollowtech II -keskiö, niin tuolla saisi alkuperäiset Apex1 GXP-kammet paikalleen.
    Mulla on ollut tuommoinen Hopen adapteri Shimanon keskiössä GXP-kammilla ja hyvin toimi.
    Itseasiassa löytyy edelleen yksi käyttämätön ylimääräinen, kun noita myytiin pareittain. Jos kiinnostaa ostaa pois, niin nakkaa viestiä. Itselläni ei tuolle koskaan enää käyttöä, kun ei ole kuin yhdet GXP-kammet enää jäljellä ja muutenkin olen nyt ja jatkossa Sram-mies.

  21. #8541
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.075
    No hävisi viesti kun koetin kännyllä muokata.

    Hopen adapteri ei ole samanlainen. Se on tarkoitettu toimimaan kuten normaalikin gxp. Ei niitä holkkeja ole ylimääräisiä sarjassa, vaan toinen asennetaan laakerin sisäpuolelta ja toinen ulkopuolelta.

    Tuo rawjunkin linkin holkki asennetaan taas ulkopuolelta, eli gxp toimii kuten hollowtec tuon jälkeen. Ei ole varmasti ollenkaan huono vaihtoehto. Jakaa päittäisvoiman molemmille laakereille.

    Varmaan presfitti kyseessä. Kierrekeskiön kanssa tietysti kannattaisi tietysti vaihtaa koko keskiö.

  22. #8542
    Liittynyt
    11/2001
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    556
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Hopen adapteri ei ole samanlainen. Se on tarkoitettu toimimaan kuten normaalikin gxp. Ei niitä holkkeja ole ylimääräisiä sarjassa, vaan toinen asennetaan laakerin sisäpuolelta ja toinen ulkopuolelta.
    Kaikkea sitä oppii. Mä laitoin adapterin vaan ulkopuolelle ja toimi mielestäni hyvin. Ois varmaan toiminut vielä paremmin, jos olisi asentanut oikein. Noh, sattuuhan sitä.

  23. #8543
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.075
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu Katso viesti
    Kaikkea sitä oppii. Mä laitoin adapterin vaan ulkopuolelle ja toimi mielestäni hyvin. Ois varmaan toiminut vielä paremmin, jos olisi asentanut oikein. Noh, sattuuhan sitä.
    Niin tuo on kanssa ollut sitten kuin shimano. Vähän ohut holkki laakerin alla, mutta tuskinpa sillä on ollut merkitystä.
    Tämä vaan vaatii minusta sitten rikkoja sinne ei-vetopuolenkin alle, koska muutenhan kampi jää päittäin irti.

  24. #8544
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.075
    Tässä hönö-hambinin kirjoituksessahan tuosta olikin juttua. Ainakin väittää, että pro-teamit ovat modanneet keskiötään noin.

    Käytännössä siis täytyy tarkistaa, että se preload jollain tapaa toteutuu. Shimanohan on kiinteä veto puolelta ja esijännitys vedetään ei-vetopuolen kammen mutterista.

    https://www.hambini.com/sram-gxp-an-engineering-guide/

    Sellainen halkaistu olakkeellinen holkkikin on olemassa, joka siis työnnetään ulkopuolelta sisään, mutta jos laakereiden välissä on väliputki, niin tuo ei mene paikalleen.

    Kivaa mietiskelyä, mutta rawjunkkina ehkä vaan laittaisin sinne oikean keskiön myyntiä varten.

  25. #8545
    Liittynyt
    09/2014
    Viestit
    320
    Taidan antaa wattikampien mennä pyörän mukana, kun ei ole keskiötyökaluja. Nyt siis paikallaan BBrightiin prässätty adapterikeskiö. Joku WeightWeenie oli saanut tuolla Hopen adapterilla keskiön rikki, kun ei ollut tukenut laakeria toiselta puolelta, kun oli napauttanut adapterin paikalleen

  26. #8546
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.665
    Millaisia nuo uudet ohjainlaakerit oikein ovat? Ne missä on se integroitu vaijereiden läpivienti?

    Kiinnostaa että millainen se konstruktio oikein on, yritin jotain videota aiheesta etsiä mutta enpä löytänyt.

  27. #8547
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.075
    Ihan normaaleja laakereita ne on.

    Käytännössä tuossa on kaksi mallia. Yleisin, ja se rumempi vaihtoehto, on iso ylälaakeri. Eli ylä/ala samankokoisia. Lopputuloksena massiivinen emäputki.

    Toinen ja nyt yleistyvä vaihtoehto on kolmio/ura/U-mallinen kaulaputki, jolloin se pienempi ylälaakeri sopii edelleen paikalleen.

  28. #8548
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.665
    Meneekö molemmissa tapauksissa letkut sen emäputken läpi?

    Eli varsinaiset laakerit on ihan normaalit, mutta ne kannet kartiorenkaineen, välirenkaat, sekä tietysti keula ja stemmi on ne erikoisosat?

  29. #8549
    Uusi hieno teräsrunko, mintunvihreä metalliväri. Minkäs sorttista vahaa
    arvoisat asiantuntijat suosittelevat? Hinta ja hinkkaamisen vaiva toisarvoisia.
    Ja tarraako suojateippi vahattuun pintaan?

    Markku Lehikoinen

  30. #8550
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    1.212
    ^ Silloin kun olin vielä ahkera vahailin auton kaksi kertaa vuodessa Simonizilla. Hyvin pysyi ja oli helppo pestä skeidat pois. Todella työläs oli kyllä. Luulisi sopivan myös pyörään.

    https://www.espoonstarwash.fi/simoni...a-wax-autovaha

Samanlaisia aiheita

  1. Pikakysymykset.
    By lynxlynx in forum Varusteet
    Vastaukset: 7193
    Viimeinen viesti: Eilen, 21.56

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •