Mtb-kahvassa suurempi vetosuhde (eli pienempi vipusuhde eli vähemmän voimaa) kuin maantiekahvassa. Jos mtb-kahvan naittaa maantiejarruun, jarrun liike kasvaa eli ne on helpompi säätää niin, että palat ei laahaa, mutta samalla jarrutusteho pienenee. Jos maantiekahvan naittaa mtb-jarruun saa enemmän tehoa, mutta todennäköisesti jarrut, jotka on mahdottomat säätää niin, että ne ei laahaa.
Sitten on tosiaan noita molempiin käyviä, joissa vetosuhdetta pystyy vaihtamaan, samoin joissain vanhoissa mtb-kahvoissa oli vetosuhteen hienosäätö (esim. paremman pään Avid-kahvat) ja hyvällä tuurilla sellaisten ristiin naittaminen voi onnistua jollain tapaa.
Tuolta selviää tuon Tiagra-kahvan periaate: https://manualzz.com/doc/36405611/sh...ealer-s-manual
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Kirjanmerkit