HephaElectrobikeFillariGiant
Sivu 366 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 266 316 356 364 365 366 367 368 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 10.951 - 10.980 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

Minä ostin jo aikaa sitten Al Mightyn että minä en enää nastarenkaita tarvitse.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti artzi Katso viesti
    Verkkokaupassa hyvä hinta Vee Tire jättinakilla...
    Nyt alla JJ 4.0" ja ne luistelee lumella minne sattuu, ei yhtään sivuttaispitoa.
    Mitenhän los laittais eteen Vee Tiren 4" Snow Avalanchen, toiskohan helpotusta asiaan ?

EDIT: Tilasin yhden renkaan jokatapauksessa, olkoon vararenkaana jos ei auta asiaa.
    ttimonen muokkasi tätä : 27.12.2023 at 12.47

Onko kukaan bongannut kaupoissa jumalrenkaita Bud ja Lou?
    www.tkudeadsailors.com
    -El Presidente-

Ajokuvia:

http://www.flickr.com/photos/samikorhonen/sets/72157609634847056/

Jos ei löydy niin hyvä korvike on Johnny 5.

Vähän käytettyä löytyy kyllä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Boot Katso viesti
    Onko kukaan bongannut kaupoissa jumalrenkaita Bud ja Lou?
    Tuolla on hyllyssä, ite kaupasta ei oo kokemusta.

https://alexfatbikeshop.de/fatbiketeile/reifen/?p=2

Lähetetty minun CPH2307 laitteesta Tapatalkilla
    Kona kikapu deluxe 2004

Lainaus Alkujaan tämän lähetti laattamaa Katso viesti
    Tuolla on hyllyssä, ite kaupasta ei oo kokemusta.

https://alexfatbikeshop.de/fatbiketeile/reifen/?p=2

Lähetetty minun CPH2307 laitteesta Tapatalkilla
    Mä meinasin tilata tuolta takanavan, vaikutti ihan asialliselta kaupalta. Ilmeisesti jonkun saksalaisen harrastajan pitämä paksupyörien osiin erikoistunut kauppa.

Uutta rengasta markkinoille.

https://www.wtb.com/products/bailiff

Pöh. 27.5”.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti
    VanHelgat kokoa 26 * 4.2" vaalealla kyljellä lähti tilaukseen.
    Nyt on VanHelgat rullattu alle, ei halunnut ihan suosiolla nousta vanteelle, mutta onnistui lopulta, on kyllä ihan toista jäykkyyttä kuin vaikka nuo pois otetut JumboJim:t (oli niillä yli 550gr./kpl painoerakin JJ:n kanssa...).

On kyllä nappuloissa kokoeroa, toivottavasti lähipäivinä pääsen maastoon testaamaan pitoa...

Ja mittauksen perusteella tuo 4,2" Vanhelga todellisuudesa noin 5-6mm. tuota 4.0" JJ:ä leveämpi, ja nyt sitten isoimmalla rattaalla ylempi ketjulinja aivan aavistuksen irti renkaasta ja alempi ketjulinja ottaa jo renkaaseen kiinni.

Nyt on VanHelgat rullattu alle, ei halunnut ihan suosiolla nousta vanteelle, mutta onnistui lopulta, on kyllä ihan toista jäykkyyttä kuin vaikka nuo pois otetut JumboJim:t (oli niillä yli 550gr./kpl painoerakin JJ:n kanssa...).

On kyllä nappuloissa kokoeroa, toivottavasti lähipäivinä pääsen maastoon testaamaan pitoa...

Ensimmäinen testilenkki VanHelgoilla ajettu ja on kyllä juuri sitä mitä hainkin, pehmeässä lumessa etenemiskyky sekä suuntavakaus on jotain aivan muuta kuin mitä JJ:llä tai millän muullakaan Fat renkaalla millä itse olen ajanut. Rullaa tosi heikosti ja 1,1-1,2kg lisää painoa pyörivään massaan kyllä tuntuu, mutta sen arvasinkin ja jos kesällä fatti ajossa niin silloin vaihtuu JJ:t takaisin alle, mutta "lumileikeissä" tuo VanHelga on kyllä kova sana.

Jelppiä tarvitsisin...

joskus aikaa sitten joku (suuri kiitos hänelle) kertoi miten vakuumimuovist tehdään läskivanteelle "teippaus" etämään litkun karkaamista. Siinä ohjeessa oli se muovin pituus millä onnistuu.
    Olen hukannut tuon tiedon. Muistaisko kukaan tuota muovin pituutta?

Olis aika vaihtaa möyrimispyörään uusi JJ4.8 taakse ja tuo muovi hajoaa aina rengasta vaihtaessa.

Onko tästä kokemuksia verratuna Dillingeriin? Dillingeri edessä on ehkä kamalinta pehmeässä lumessa mitä voi kuvitella. Onko AlMighty parmepi?

https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...SABEgLiwPD_BwE

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    Jelppiä tarvitsisin...

joskus aikaa sitten joku (suuri kiitos hänelle) kertoi miten vakuumimuovist tehdään läskivanteelle "teippaus" etämään litkun karkaamista. Siinä ohjeessa oli se muovin pituus millä onnistuu.
    Olen hukannut tuon tiedon. Muistaisko kukaan tuota muovin pituutta?

Olis aika vaihtaa möyrimispyörään uusi JJ4.8 taakse ja tuo muovi hajoaa aina rengasta vaihtaessa.
    Kun saumojen väli on 88-89 cm, niin silloin tulee sopiva 26" läskivanteelle. Ite oon onnistunut vaihtamaan rengasta myös muovin hajoamatta, ja kun ylimääräistä pois leikatessa ei vedä ihan vannetta myöten vaan jättää sentin-pari yli, niin se helpottaa uudelleenasennusta. Toki tämä kesä-talvirengassyklissä, jos siellä on sama kalvo niin kauan että ajaa renkaan loppuun, niin sitten se on varmaan jo aika hapero.

Vastaan samalla tuohon toiseen kysymykseesi: on, Al Mighty on huomattavasti parempi ja minusta oikeastaan mihin tahansa verrattuna mainio rengas pidoltaan. Litkutettuna eturenkaana en voi oikein valittaa rullaavuudestakaan, takana en oo koittanu. Ja tuo kaikki siis nastoitettuna, sitähän taitaa saada ilmankin.

Eikös tuo 88-89cm ole liian pieni vanteen ympärysmitaksi muoville?

Kiitos Al Mighty tiedosta. tuo 150e nastaversiosta ei olisi kovin paha.

Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

Hirvisäkki sellaisenaan just sopiva 26 kiekolle. Leikkaa siitä haluamansa levyisen suikaleen. Ei tarvitse saumailla.
    tinke77 muokkasi tätä : 14.01.2024 at 23.08

Eikös tuo 88-89cm ole liian pieni vanteen ympärysmitaksi muoville?
    No olisi se ympärysmitaksi liian pieni, mutta kun tekee vakuumipussista, niin siitähän leikataan saumaamisen jälkeen pitkät sivut auki, jolloin ympärysmitaksi tulee kaksi kertaa tuo. Ainakin sillä tavalla kun itse sen teen, en tiiä onko muitakin tapoja

Ja toisaalta 26" vanteella 559 mm * pii / 2 ~ 87,8 cm, tuo ylimääräinen sentti on että se menee kivemmin vanteen reunan yli, jonka halkaisija on vähän suurempi kuin sen mihin rengas asettuu.

Eliskä jos siis mittaan 2x88cm ja siihen saumavara, vaikka 15cm minkä matkalta menisi päällekkäin, pitäisi olla oikean mittainen.

Muistelen että vaikka niitä päällekkäisiä kalvoja silitysrauralla lämmitti niin silti se vuosi jonkin verran ensialkuun siitä saumasta. Onkohan jotain liimaa mitä siitä voisi käyttää?

Normaalisti olen pärjännyt talvet ihan OK, että on JJ takana. Nyt tänä talvena en.

Eliskä jos siis mittaan 2x88cm ja siihen saumavara, vaikka 15cm minkä matkalta menisi päällekkäin, pitäisi olla oikean mittainen.
    Joo, just noin, nyt minulla palaili mieleen miten niitä silitysraudalla tehtiinkään.

Sen sijaan jos on käytössä vakuumipakkauslaite, niin se tekee tuollaisen ihan ohuen sauman, ja sellaiset kun laittaa sen ~89 cm välein ja leikkaa pitkät sivut auki, niin se on just hyvä 26":lle ja nuo saumat on minulla kestäny jopa renkaanvaihdon.

P.S. Näyttää kallistuneen ne vakuumikoneetkin takavuosista aika paljon, että jos sille ei oo muuta käyttöä, niin tuo hirvisäkki on varmasti hyvä valinta sekin. Tai sitten käy metsästävän/sienestävän tutun luona saumaamassa noita rullallisen valmiiksi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Normaalisti olen pärjännyt talvet ihan OK, että on JJ takana. Nyt tänä talvena en.
    Mä en viime lenkillä pärjännyt edes nastoitetuilla B&L yhdistelmällä . Ekat kolme kilsaa meni hyvin, sitten iski väsy.

Kyllähän mullakin väsy iskee, mutta se ei ole renkaan vika.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Kyllähän mullakin väsy iskee, mutta se ei ole renkaan vika.
    On se, jos ei pyörässä mitään muuta väsyn aiheuttajaa löydy

Juuri äsken tajusin...
    Löytääkö joku muu kuvasta jotain tyystin outoa?

Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

^Noi on VanHelgat mutta kyljessä lukee Dillinger 5

Pikku jekku

Lainaus Alkujaan tämän lähetti vihtis83 Katso viesti
    ^Noi on VanHelgat mutta kyljessä lukee Dillinger 5
    Tuossa kuva samassa lähetyksessä tulleesta toisesta renkaasta (ja 2kpl VanHelgoja tosiaan tilattu)

Kuukauden noilla ajellut ja parisen tuntia sitten kun pyörää katsoin aloin vasta ihmettelemään miksi eturenkaassa lukee Dillinger 5 kun se on VanHelga... (eli kai se on vain VanHelgan kylkeen vahingossa laitettu Dillingerin lätkä kylkeen...)

Tuossa kuva samassa lähetyksessä tulleesta toisesta renkaasta (ja 2kpl VanHelgoja tosiaan tilattu)

Kuukauden noilla ajellut ja parisen tuntia sitten kun pyörää katsoin aloin vasta ihmettelemään miksi eturenkaassa lukee Dillinger 5 kun se on VanHelga... (eli kai se on vain VanHelgan kylkeen vahingossa laitettu Dillingerin lätkä kylkeen...)
    Jos tuo olis postimerkki, niin tuommoinen virhe nostaisi keräilyarvoa aika lailla. Pyörän kumeille ei taida olla vastaavaa vaikutusta.

Scwalbelta tulossa/tullut mielenkiintoinen uutuus, Johnny Watts 27.5 x 4". Muita havaintoja renkaasta ei vielä oo kuin Tern Oroxin speksissä mainittu ko. rengas. https://www.bikeshop.fi/Tern-Orox-S1...ERNOROXS12275/
    Ei riemulla rajaa kun SuperMörrillä ajaa!

^Jos kuviota katsoo niin ei jatkoon...näyttää jo kuvissa kovin painavalle ja jäykälle renkaalle. Oisko tehty ihan sähkön ehdoilla?

27.5 koossa Terrenen Yippee Ki Yay näyttää Johnny5 pikkuveljelle ja jos runko yhtä hyvä siinä niin tuota kokeilisin talvelle ehdottomasti.
    Älä itke ruma lapsi, ota rusina.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •