GiantFillariElectrobikeHepha
Sivu 365 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 265 315 355 363 364 365 366 367 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 10.921 - 10.950 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

^ei haittaa nastanreiät kesällä ajoa.

Mulla oli noi 4.2 vanhelgat ajossa viime talvena, vaikea keksiä niistä mitään huonoa sanottavaa. Pitoa on enemmän kuin jumboissa, varsinkin lumella ja rullasi ihan ok. Keskiö laskee hieman, itse en huomannut tätä ajossa.

Tuossa kun vihdoin sain litkutettua Duden renkaat, niin huomasin mikä etu on talkista siellä renkaassa. Eturenkaan olen joskus ottanut irti ja siinä yhteydessä laitoin talkkia sinne renkaaseen, mutta takarengas oli ihan tehtaan jäljiltä. Niin ihan huomattava määrä oli kumimutua siellä takarenkaan sisällä kun matalassa paineessa sisä- ja ulkorengas hierovat toisiaan vasten. Eturenkassa tätä ei ollut.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

Onko nuilla jumbo jimien tpi luvulla iso merkitys että onko se 67 vai 127?

Vahingossa tuli tilattua tuolla 67 tpillä olevat, litkut tulee sisälle

Pitäis kattella uudet renkaat fättiin. Onko jumbo jimeistä mihinkään jos polkujen availukin on osana ajelua, vai pitääkö kääntää katseet johonkin muuhun? Al Mighty ilman nastoja kenties? Alkaa omat Snowshoe 2XL kumit olemaan jo niin vanhat ja kovettuneet, että noilla ei pääse enää mihinkään.
    Nastorenkaita en enää kelpuuta.

Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

Jos tosiaan polkujen avaaminen kuuluu ohjelmaan, niin JJ on vähän kehno. Al Mighty menee jo paljon paremmin ja jos oikein haluaa maksimoida vetopitoa, niin Surly Lou taakse ”kuokka-asennossa” ja Bud eteen huolehtimaan siitä, että menee sinne, mihin ohjaa. Bud/Lou ongelmana on vaan huono saatavuus.

Sent from my iPad using Tapatalk
    Ylämäkeä seuraa aina alamäki - ainakin jossain vaiheesa

Johnny 5 voisi olla hyvä Bud/Lou korvike. Millilleen samankokoiset. Nastoitettavissa tarvittaessa.
    harald muokkasi tätä : 27.11.2023 at 11.59

Alex fatbikeshopista löytyy bud/lou kumit.

Lähetetty minun CPH2307 laitteesta Tapatalkilla
    Kona kikapu deluxe 2004

Kyselin suoraan Veetire tehtaalta onko valkoisia 2XL snowshoeta enää tulossa.
    Tuotanto on jo kuulemma käynnissä ja tulossa lähiaikoina kauppoihin.

Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ylämäessä heikottaa Katso viesti
    Jos tosiaan polkujen avaaminen kuuluu ohjelmaan, niin JJ on vähän kehno...ja jos oikein haluaa maksimoida vetopitoa, niin Surly Lou taakse ”kuokka-asennossa” ja Bud eteen huolehtimaan siitä, että menee sinne, mihin ohjaa.
    Allekirjoitan yllä olevan. JJ on oman kokemukseni mukaan melkoinen pulkka talvikelillä. Kesällä mukava ja rullaava. B & L lumeen täydellisiä.

Toissa kesänä vaihdoin fat:n alkuperäiset 26*4.0 VeeTiren Snow Avalanchet pois kun en vain tykännyt niistä oikein yhtään. Tilalle tuli 4.0" JJ:t ja on kyllä paljon parempi yleisrengas (ja kevyt), mutta kun oma Fat:n käyttö on isolta osin talvikäyttöä lapin tuntumaisemissa (puolet talvesta Lapissa aina työkeikalla) ja tuo JJ ei lumirenkaana ole mikään kovin kaksinen (en sitä nyt aivan surkeanakaan pidä kuitenkaan), mutta tekisi mieli hommata joku selkeästi paremman lumipidon (etenkin hieman irtonaisella lumella) omaava rengas talvikäyttöön (ja JJ.n voisi vaihtaa takaisin sitten kesäksi).
    Valintaa vaikeuttaa ketjulinja joka ei taakse salli paljoa yli 4.0" rengasta laitettavan (4.2" voisi juuri vielä mennä mutta sen jälkeen tekee varmasti jo ahdasta).
    Mitkäs tuolla 4.0-4.2" kokoluokassa nyt olisi niitä selkeitä "lumirenkaita"?

Noin kapeana vaihtoehtoja on vähemmän, itse kokeilisin van helgaa.
    https://www.mcarbon.fi/fi/tuote/45no...tpi-nastaengas

Mulla on VanHelgat nastoilla läskitäpärissä. Rullaavuus on ihan ok, kun ottaa talviolosuhteet noin muutenkin huomioon. Pito myös ok, mutta tänä talvena ei oikein ole päässyt kokeilemaan, kun Helsingin polut aika pöppörössä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti liero Katso viesti
    Noin kapeana vaihtoehtoja on vähemmän, itse kokeilisin van helgaa.
    https://www.mcarbon.fi/fi/tuote/45no...tpi-nastaengas
    Tuo VanHelga voisi olla ihan kohtuupätevä vaihtoehto ja voisin vielä miettiä etenkin tuota mallin vaaleakylkistä "skinwall" versioita. Painoahan tuolla on suht paljon JJ:ä enemmän, mutta jostain varmasti joutuu aina tinkimään

45nrth flow&dunderbeist, ilmotettu koko on 26x4.6" mutta todellisuudessa nuo on n. 4.3" leveitä. Paljonkos jää tilaa jumbon kans?

Kona kikapu deluxe 2004

Lainaus Alkujaan tämän lähetti laattamaa Katso viesti
    45nrth flow&dunderbeist, ilmotettu koko on 26x4.6" mutta todellisuudessa nuo on n. 4.3" leveitä. Paljonkos jää tilaa jumbon kans?

Yläketjulinja noin 3mm. alaketjulinja 1-2mm. (eli melkein kiinni, vaihtaja vissiin hieman kääntää linjaa...)
    jotenkin tuntuisi että se 4.2" voisi olla aika maksimi mihin tuota uskaltaa/haluaa kasvatta, siis jos mitta linjassaan tuon JJ:n kanssa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti
    Yläketjulinja noin 3mm. alaketjulinja 1-2mm. (eli melkein kiinni, vaihtaja vissiin hieman kääntää linjaa...)
    jotenkin tuntuisi että se 4.2" voisi olla aika maksimi mihin tuota uskaltaa/haluaa kasvatta, siis jos mitta linjassaan tuon JJ:n kanssa.

Onpas osattu tehä nafti. Mites ketjulinja, kestäskös eturattaassa olla yhtään offsettia? Sais lisää tilaa.
    Surly natessa varmaankin ois tuon kokoluokan paras pito kantavuus toki huononee napsun kun on 3.8" kumi.

Kona kikapu deluxe 2004

Jotenkin muistaisin lukeneeni että tuossa Bosch:n moottorissa olisi jotain Bosch:n antamia rajoituksia tuon eturattaan sijoittamiseen ja siksi nuo Bosch:n tekniikalla olevat Fat:it tahtovat lähes järjestäen olla tuolla 4.0” renkaalla ja tämän takia noita Fat:ä boschin tekniikalla ei kauhean isosti tällä hetkellä ole markkinoilla.
    voi olla että olen väärässä mutta tälläistä selostetta joskus muistan lukeneeni.

Lisäähän se tieten rasitusta akselille/laakereille jos ratas on ulompana, niinkö lie heikkoja teheneet ettei uskalla antaa käyttää erimallista ratasta.

Kona kikapu deluxe 2004

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Mulla on VanHelgat nastoilla läskitäpärissä. Rullaavuus on ihan ok, kun ottaa talviolosuhteet noin muutenkin huomioon. Pito myös ok, mutta tänä talvena ei oikein ole päässyt kokeilemaan, kun Helsingin polut aika pöppörössä.
    Mitä mä nyt oikein kirjoitan? Siis Vanhelgat on, mutta ei nastoilla. Eli normirenkaina läskitäpärissä. Nyt talvella kakunsyöjät nastoilla. Vanhelgat on varmaan ok lumella ilman nastoja, aika karkea kuvio.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    VanHelgat kokoa 26 * 4.2" vaalealla kyljellä lähti tilaukseen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti
    Jotenkin muistaisin lukeneeni että tuossa Bosch:n moottorissa olisi jotain Bosch:n antamia rajoituksia tuon eturattaan sijoittamiseen ja siksi nuo Bosch:n tekniikalla olevat Fat:it tahtovat lähes järjestäen olla tuolla 4.0” renkaalla ja tämän takia noita Fat:ä boschin tekniikalla ei kauhean isosti tällä hetkellä ole markkinoilla.
    voi olla että olen väärässä mutta tälläistä selostetta joskus muistan lukeneeni.
    Moustache Samedi Fat 4:ssä on Boschin tekniikka ja 4.8" leveät renkaat. Vähän noita tosiaan on Boschin tekniikalla muutenkin. Uudistunut malli ei saanut 750 Wh akkua harmittavasti. Tosin hintalappukin on nyt semmoinen, että ei vaikuta ostopäätökseen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti S50B32 Katso viesti
    Moustache Samedi Fat 4:ssä on Boschin tekniikka ja 4.8" leveät renkaat. Vähän noita tosiaan on Boschin tekniikalla muutenkin. Uudistunut malli ei saanut 750 Wh akkua harmittavasti. Tosin hintalappukin on nyt semmoinen, että ei vaikuta ostopäätökseen.
    Hieman menee nyt aiheen ulkopuolelle, mutta koskee mielestäni kuitenkin senverran tuota Fat rengas asiaa että ajattelin tuohon vastata mikä saattaisi asiaan vaikuttaa, kun asiaa ihmettelin.
    Esimerkiksi omassa Fat:ni on moottori asennettu moottorin lohkoon nähden "toispuoleisesti", mutta kun noita Samedi Fat:n kuvia koittaa netistä tiirailla, niin vaikuttaisi että siinä moottori olisi keskitetty hivenen enemmän tuonne ketjulinjan suuntaan.
    (ja koittakaa kestää että tähänkin ketjuun tuli maininta myös noista sähköistä...)

Onko kammet kuitenkin keskellä runkoa, eli Q factor menee tasan?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Kyllä ne vaikuttaisivat olevan samalla etäisyydellä keskilinjasta kun satuputkesta mitan avulla mittasin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Ois melkoinen aivopieru jos ei olis.

Verkkokaupassa hyvä hinta Vee Tire jättinakilla...

Löytyykö niitä? Joskus -20 tai -21 talvella tilasin ko kumit, niin koko talven tuli ilmoituksia että kohta tulee erä kauppaan. Ikinä ei tullut

En tiedä mutta.. Lähetettävissä: Heti yli 25 kpl

^ostaa samantien muutamat parit varastoon?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •