GarminGiantHephaElectrobike
Sivu 15 / 28 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 13 14 15 16 17 25 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 421 - 450 / 815

Aihe: Pääkaupunkiseudun pyöräteiden kunto

  1. #421
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Korso
    Viestit
    358
    Onneksi täällä Vantaalla ei ole tuota kevyen liikenteen väylien suolausta harrastettu, mitä nyt pari kolme vuotta sitten jossain Porttipuistossa käydessäni huomasin paljasta pintaa ja valkeita rakeita (olisikohan ollut jokin kaliumformiaatti-kokeilu). Niin, ja suolaa tuskin kannattaa kylvää riittävän rapsakalla kelillä. Muistaakseni jokin raja on -5°C.

    Tänään huomasin ilokseni, että lumisateettomuudesta ja 20 asteen pakkasesta huolimatta oli saatu aurauskalustoa liikkeelle. Yleensä ajelen lähinurkilla autojen jäljiltä paljaalla päällysteellä (täällä melkein maaseudulla on harvoin liikennettä eikä kaikkialla edes ole pyöräteitä), mutta tänään aamulla Korsosta palatessani pääsin nauttimaan ihan tasaisesta "kampa-auralla" tehdystä jäähilepinnasta Metsolantiellä. Siinä on suuri ero, onko pinta vaikka vain sentin perunapeltoa kävelijöiden tiivistämän lumen jäljiltä. Vaihdan tappajasepelinkestäviä renkaitani (Schwalbe Marathon Plus 28-622) vain silloin kun ne sattuvat puhkeamaan muutaman vuoden välein. Täytyy näköjään olla tyytyväinen asuinpaikan mikrosijaintiin tai sitten tähän helppoon pakkaslumitalveen.

    Ehkä siellä merellisen ilmaston Häslingissä asiat ovat huonommin. Kävin uudenvuodenaattona sittenkin Oulunkylän sijaan vain Tikkurilassa, joten en osaa sanoa, onko Malmilla edelleen sitä lähes ajokelvotonta kolmen sentin perunapeltoa. Kuulemma Oulunkylässä olisi ollut erittäin liukasta. Vantaalla oli ihan kohtalaista. Menomatkalla muutama kilometri hienoa siloiteltua pätkää ja muuten melko siedettävää perunapeltoa, jopa paluureitilläni, joka ei käsittääkseni ole tehostetun kunnossapidon piirissä. Ainakin osa lauantain lumista oli viikonlopun aikana aurattu.

  2. #422
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    Mitähän tervaa tonne pyöräteille on laitettu, kun on työmatkat kulkenut harvinaisen tahmeasti tänään ja eilen? Ja aivan hirveä hiki pakkasesta huolimatta. Tänään paluumatkalle löytyi kohtalainen kombo teknisestä t-paidasta ja kohtuu ohuesta pitkähihaisesta vuorettoman ulkoilutakin alle. Ehkä se on noi Sorelit jalassa, jotka vie kaiken polkutehon ja painaakin aika paljon.

  3. #423
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    1.247
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti skela Katso viesti
    Onneksi täällä Vantaalla ei ole tuota kevyen liikenteen väylien suolausta harrastettu, mitä nyt pari kolme vuotta sitten jossain Porttipuistossa käydessäni huomasin paljasta pintaa ja valkeita rakeita (olisikohan ollut jokin kaliumformiaatti-kokeilu). Niin, ja suolaa tuskin kannattaa kylvää riittävän rapsakalla kelillä. Muistaakseni jokin raja on -5°C.

    Tänään huomasin ilokseni, että lumisateettomuudesta ja 20 asteen pakkasesta huolimatta oli saatu aurauskalustoa liikkeelle. Yleensä ajelen lähinurkilla autojen jäljiltä paljaalla päällysteellä (täällä melkein maaseudulla on harvoin liikennettä eikä kaikkialla edes ole pyöräteitä), mutta tänään aamulla Korsosta palatessani pääsin nauttimaan ihan tasaisesta "kampa-auralla" tehdystä jäähilepinnasta Metsolantiellä. Siinä on suuri ero, onko pinta vaikka vain sentin perunapeltoa kävelijöiden tiivistämän lumen jäljiltä. Vaihdan tappajasepelinkestäviä renkaitani (Schwalbe Marathon Plus 28-622) vain silloin kun ne sattuvat puhkeamaan muutaman vuoden välein. Täytyy näköjään olla tyytyväinen asuinpaikan mikrosijaintiin tai sitten tähän helppoon pakkaslumitalveen.

    Ehkä siellä merellisen ilmaston Häslingissä asiat ovat huonommin. Kävin uudenvuodenaattona sittenkin Oulunkylän sijaan vain Tikkurilassa, joten en osaa sanoa, onko Malmilla edelleen sitä lähes ajokelvotonta kolmen sentin perunapeltoa. Kuulemma Oulunkylässä olisi ollut erittäin liukasta. Vantaalla oli ihan kohtalaista. Menomatkalla muutama kilometri hienoa siloiteltua pätkää ja muuten melko siedettävää perunapeltoa, jopa paluureitilläni, joka ei käsittääkseni ole tehostetun kunnossapidon piirissä. Ainakin osa lauantain lumista oli viikonlopun aikana aurattu.
    Ogelin baanalla on tosiaan suolaa joka on jäätynyt, oli kuitenkin aivan ajokelpoinen. Nyt kun vähän tulee pakkaslunta (eilen) harjaaja ajeli ja putsaili. Sitten kun tulee painavampaa lunta enemmä mikä pitäisi saada pois niin auraajat ovat aivan muualla.

    Toinen asia mitä ihmettelen kun tuon pakkaslumen päälle kylvetään hiekkaa. Ei se pakkaslumi ole liukasta, jollei ole nyt aivan surkeat talveen sopimattomat kengät.

  4. #424
    Liittynyt
    01/2005
    Viestit
    273
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kupla Katso viesti
    Munkin mielestä siinä risuaitakohdassa on varaus rinnakkaiselle tielle, mutta jossain langassa jo spekuloin etten elinaikanani sitä remonttia näe. Kun en omista suksia, en ikinä ole Paloheinään talvella päässyt, mutta onko vielä niin että tasalykkijät kiertävät tuon mun mainitseman mäen pellon kautta Niskalaan? Eli hiihtäjät haluaisivat tasaista latua pellolla, muut liikkujat Kuninkaantammentien, mutta kaikki seisoo tuon 200m pätkän ja sen kuusen takia? Peltoladulle varmaan saataisiin omat urat molempiin suuntiin tasa- ja vuorotyöntäjille ja sitte vielä nopea+hidas ränni V-hiihtotyylille? Kuusen kaataminen tuntuu päivä päivältä paremmalta vaihtoehdolta.
    Kun nyt tämän kapistuksen kuitenkin elinaikanani näin ja kuusi on ilmeisesti nurin, niin lyhyet kommentit. Muutaman kerran Kuninkaantammentietä ajellut lenkkiä tai asiointiajoa tänä talvena. Käyttäjäkunta suunnilleen tasamäärin hiihtäjiä vs. normi-ihmisiä lastenrattaiden kanssa/koiraa ulkoiluttamassa. Pellolla on 2+2 latua molempiin suuntiin ja keskellä kaista kiilusilmille. Pertsaa rinnakkain hiihtävät pariskunnat luultavasti latujen vesijuoksijoita, mutta vielä ei ole laturaivosta IL:ssä asti uutisoitu. Mun mielestäni tämä on parantanut kaupunkilaisten ulkoilumahdollisuuksia.

  5. #425
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.734
    Eilen oli aamulla kunnon lumipyry töihin mennessä, mutta illalla olikin ihan suffelia ajaa kotiin

    Suunnilleen 9km oli enemmän ja vähemmän tämmöistä

    Ja joku kilometrin verran tämmöistä. Tuossa ajaminen kävi kyllä jo urheilusta sähköpyörälläkin


    Sent from my iPad using Tapatalk

  6. #426
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Korso
    Viestit
    358
    Tänään ajoin Korsosta Tuusulantien, Rantakujan ja kuntarajan kautta Oulunkylään. Vantaalla homma toimi erittäin hyvin, jopa tuon yläkuvan näköistä väylää, mutta kuntarajan todella huomasi, sillä Tuusulantien pyörätietä ei ollut aurattu lainkaan. Ensin ajattelin, että vain Vantaanjoen ylittävä silta olisi ajokelvoton, mutta samanlaisena se jatkui, arviolta toistakymmentä senttimetriä lunta. Päädyin ajamaan sen pätkän ajoradalla; onneksi autoja oli melko vähän, ja pysähdyin muutaman kerran päästämään letkan ohi.

    Palasin radan itäpuolta, mitä nyt lyhyt länsipuolen pätkä Hiekkaharjun kohdalla. Oulunkylästä Vantaanjoelle pyörätie oli aurattu erinomaisesti. Vantaanjoen ylityksen jälkeen päätin mennä Ollinkujan kautta eli seurata rautatietä näköetäisyydeltä. Yleensä olen kiertänyt kauempaa itäpuolelta (Longinojan vartta Tapanilaan), sillä Malminkaarella saa aina varoa eteen tai kylkeen tulevia autoja, niin tälläkin kertaa.

    Koko 40 kilometrin matkalla ei ollut muuta ongelmaa kuin se Tuusulantien pätkä Helsingin puolella. Eilen meidän lähikulmilla näin sellaisen ihmeen, että pyörätiet oli aurattu kauan ennen ajoratoja. Joskus illalla aura heitti jääkokkareita puhtaalle pyörätielle. Tänään aamupäivällä nekin oli jo siivottu. Minusta tuntuu, että Vantaan kunnossapitoa on todella parannettu viime vuodesta. Toki sääolotkin ovat helpomat, koska suojasäitä on ollut vain pari päivää koko talvena.

  7. #427
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.440
    Länsimäen ja Mellunkylän rajallakin huomasi että perähelsingissä ei ole prioriteetit yhtä korkealla kuin hepon ydinalueilla. Länsimäentiellä oli aura kai käynyt pyryn alettua, mutta tuulen ja tuiskun vaikutuksesta oli kertynyt lisää ja oli aika pöpperöistä.

  8. #428
    Ainakin eilen neljän jälkeen himaan polkiessa kehä 3 varren auraus oli paikoin ala-arvoista. Paikoin toki hyvin mutta todella paljon kohtia joihin jätettu ansoja lumikasojen muodossa, ihan kuin aurakuski ei huomais että toi vika 10m meni aika perseelleen, ei taida vaan kiinnostaa kun kukaan ei valvo työn laatua. Toki sitten myös paikkoja joissa ajoradalta lumet aurattu kelville kuten itäosan peltoaukeapätkä joka oli melkeen kokonaan sotkettu, enkä usko että kukaan tekee asialle mitään ennen seuraavia sateita, korkeintaan kylvää sepeliä siihen lumipuuroon. Välillä tuntuu että oikein yritetään lennättää lumet kelville ajamalla sillä auralla täysiä reikä päässä kun 10metrin päästäkin lentää.

  9. #429
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.294
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti skela Katso viesti
    Tänään ajoin Korsosta Tuusulantien, Rantakujan ja kuntarajan kautta Oulunkylään. Vantaalla homma toimi erittäin hyvin, jopa tuon yläkuvan näköistä väylää, mutta kuntarajan todella huomasi, sillä Tuusulantien pyörätietä ei ollut aurattu lainkaan. Ensin ajattelin, että vain Vantaanjoen ylittävä silta olisi ajokelvoton, mutta samanlaisena se jatkui, arviolta toistakymmentä senttimetriä lunta. Päädyin ajamaan sen pätkän ajoradalla; onneksi autoja oli melko vähän, ja pysähdyin muutaman kerran päästämään letkan ohi.

    Palasin radan itäpuolta, mitä nyt lyhyt länsipuolen pätkä Hiekkaharjun kohdalla. Oulunkylästä Vantaanjoelle pyörätie oli aurattu erinomaisesti. Vantaanjoen ylityksen jälkeen päätin mennä Ollinkujan kautta eli seurata rautatietä näköetäisyydeltä. Yleensä olen kiertänyt kauempaa itäpuolelta (Longinojan vartta Tapanilaan), sillä Malminkaarella saa aina varoa eteen tai kylkeen tulevia autoja, niin tälläkin kertaa.

    Koko 40 kilometrin matkalla ei ollut muuta ongelmaa kuin se Tuusulantien pätkä Helsingin puolella. Eilen meidän lähikulmilla näin sellaisen ihmeen, että pyörätiet oli aurattu kauan ennen ajoratoja. Joskus illalla aura heitti jääkokkareita puhtaalle pyörätielle. Tänään aamupäivällä nekin oli jo siivottu. Minusta tuntuu, että Vantaan kunnossapitoa on todella parannettu viime vuodesta. Toki sääolotkin ovat helpomat, koska suojasäitä on ollut vain pari päivää koko talvena.
    Tuo pätkä on ollut ennenkin auraamatta lauantaina. Kannattaisi varmaan laittaa viestiä.

  10. #430
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.181
    Ihan hirveä. Ainakin aamulla oli.

  11. #431
    Melkoinen riman alitus. Mitään ei oltu tehty kehän varrelle aamulla, myös perjantaina ajoradalta auratut skeidat edelleen paikallaan. Mm. pääradan yli menevä silta käyttökelvoton, pitääkö lähteä jonnekkin puistolan asemalla että pääsee radasta yli, uskomatonta. Sama jatkui illalla, ei mitään tehty, ennen kuin Hakunilan kohdalla noin klo 18 aura tuli vastaan. Eli käytännössä täysin laiminlyöty kunnossapito työmatkaliikennettä varten, lumimössöä kun satoi jo lauantaina ja maanantai-iltana aurataan.

  12. #432
    Äsken pitskun baanaa ajaessa vastaan tuli harja- sekä suolausauto. Ulkona on -18°C ja suolaliuoksen vaikutus on olematon. Luulisi, että talvikunnossapidon kanssa voisi käyttää jotain järkeä...

    Helsingin Sanomissa oli juttu lentokentän talvikunnossapidosta. Jos suolan käyttäminen olisi oikotie onneen, luulisi tuollakin sitä käytettävän. Vahvasti jutun mukaan toiminta kuitenkin perustuu mekaaniseen lumen/jään poistamiseen.

  13. #433
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    1.247
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nakkalajarvi Katso viesti
    Äsken pitskun baanaa ajaessa vastaan tuli harja- sekä suolausauto. Ulkona on -18°C ja suolaliuoksen vaikutus on olematon. Luulisi, että talvikunnossapidon kanssa voisi käyttää jotain järkeä...

    Helsingin Sanomissa oli juttu lentokentän talvikunnossapidosta. Jos suolan käyttäminen olisi oikotie onneen, luulisi tuollakin sitä käytettävän. Vahvasti jutun mukaan toiminta kuitenkin perustuu mekaaniseen lumen/jään poistamiseen.
    Täysin samaa mieltä. Suolauksen voisi lopettaa kokonaan.

  14. #434
    Liittynyt
    01/2024
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    9
    Mitähän tuo scheisse on jota pyöräteille levitetään? Tänään oli kuusisaarentie märkänä, vaikka oli yli 10 astetta pakkasta. Autotie oli jäinen/luminen, mutta kuiva.

  15. #435
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.181
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti turbo-kalevi Katso viesti
    Mitähän tuo scheisse on jota pyöräteille levitetään? Tänään oli kuusisaarentie märkänä, vaikka oli yli 10 astetta pakkasta. Autotie oli jäinen/luminen, mutta kuiva.
    Olisko sitä HePon namia, kaliumformiaattia?


  16. #436
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.294
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nakkalajarvi Katso viesti
    Äsken pitskun baanaa ajaessa vastaan tuli harja- sekä suolausauto. Ulkona on -18°C ja suolaliuoksen vaikutus on olematon. Luulisi, että talvikunnossapidon kanssa voisi käyttää jotain järkeä...

    Helsingin Sanomissa oli juttu lentokentän talvikunnossapidosta. Jos suolan käyttäminen olisi oikotie onneen, luulisi tuollakin sitä käytettävän. Vahvasti jutun mukaan toiminta kuitenkin perustuu mekaaniseen lumen/jään poistamiseen.
    Ei ongelmaa. Se liuos kai toimii vielä paljon kylmemmälläkin. Pitää vaan levittää tosia paljon jotta saa nopsaan muutettua kaiken satavan lumen loskaksi. Mutta hyvä yritys on tärkeintä!

  17. #437
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Ei ongelmaa. Se liuos kai toimii vielä paljon kylmemmälläkin. Pitää vaan levittää tosia paljon jotta saa nopsaan muutettua kaiken satavan lumen loskaksi. Mutta hyvä yritys on tärkeintä!
    Tänään uudelleen reittiä ajaneena voin todeta, että eipä erikoisesti ollut sulatusominaisuuksilta toiminut. Mun fillari ja kengät aivan täynnä tuota tavaraa, mutta väylä oli melko luminen. Siitä Huopalahden aseman viereiseltä suoralta oli sulanut, mutta muualla ei vaikutusta nähtävissä.

    Auraus ja harjaus olisi erinomainen kombi. Ehkä joskus vielä sillä menetelmällä.

  18. #438
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.555
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nakkalajarvi Katso viesti
    *

    Helsingin Sanomissa oli juttu lentokentän talvikunnossapidosta. Jos suolan käyttäminen olisi oikotie onneen, luulisi tuollakin sitä käytettävän. Vahvasti jutun mukaan toiminta kuitenkin perustuu mekaaniseen lumen/jään poistamiseen.
    Se oliskin hauskaa kun koneista alkaisi osat syöpymään ja ruostumaan

  19. #439
    Liittynyt
    04/2016
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    285
    FB:ssä tuli vastaan HePon jakama Talvipyöräilijäprofiili-kysely mm. kunnossapitoon liittyen ja mielipide suolauksesta taitaa sopia hyvin vapaaseen kenttään vaikkei monivalinnoissa kysytä. Kumma kun ei ole täällä sattunut silmään, mutta tuskinpa levittämisestä haittaa on:
    https://form.typeform.com/to/PuJh0gL1

    Kyselyn toteutaa Winter Cycling Federation ry. yhteistyössä Navico Oy ja Sporttest Oy kanssa. Tuloksia käytetään valtakunnallisesti ympärivuotisen arkiliikunnan edistämistyössä sekä siihen liittyvässä tiedottamisessa ja valistamisessa.
    Eilen kannatti rämpiä aamulla pakkasessa töihin, kun leudomman kelin venytetty kotimatka Turuntietä pitkin oli parhaita pyöräilyhetkiä tälle talvelle. Tavoitetaso väylien kunnolle löytyi hetkellisesti

  20. #440
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.294
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nakkalajarvi Katso viesti
    Tänään uudelleen reittiä ajaneena voin todeta, että eipä erikoisesti ollut sulatusominaisuuksilta toiminut. Mun fillari ja kengät aivan täynnä tuota tavaraa, mutta väylä oli melko luminen. Siitä Huopalahden aseman viereiseltä suoralta oli sulanut, mutta muualla ei vaikutusta nähtävissä.

    Auraus ja harjaus olisi erinomainen kombi. Ehkä joskus vielä sillä menetelmällä.
    Jep. Noin se toimii lumisateella. Saadaan sulatettua sopiva suolaloskakerros, jossa voi pilata pyörän ja ajokamat.

    Samoin ajonautinto on taattua. Ulkona lenkkeilystä tulee oikein mukava mieli.

  21. #441
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.294
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gary oin' Katso viesti
    FB:ssä tuli vastaan HePon jakama Talvipyöräilijäprofiili-kysely mm. kunnossapitoon liittyen ja mielipide suolauksesta taitaa sopia hyvin vapaaseen kenttään vaikkei monivalinnoissa kysytä. Kumma kun ei ole täällä sattunut silmään, mutta tuskinpa levittämisestä haittaa on:
    https://form.typeform.com/to/PuJh0gL1



    Eilen kannatti rämpiä aamulla pakkasessa töihin, kun leudomman kelin venytetty kotimatka Turuntietä pitkin oli parhaita pyöräilyhetkiä tälle talvelle. Tavoitetaso väylien kunnolle löytyi hetkellisesti
    Laitoin palautetetta. Mutta eiköhän tuo ohiteta nopeasti.

  22. #442
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.734
    Hatunnosto kaikille jotka painoivat tänään luomulla duuniin, oli sähköpyörälläkin tekemistä

  23. #443
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.929
    ^Oli vähän tekemistä, onneksi ei ollut kuin 18km siivu.

  24. #444
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    1.247
    Pakko oli liikkua tänään, en kyllä odotellutkaan, että olisi aurattu missään. Ainoa paikka mikä pidetään tip top kunnossa (ainakin viime ja tämän talven) on Pirkolan alaparkkiksen kohdalta lähtevä Maunulan uurnalehdon vierestä menevä hiekkatie joka päätyy Rajametsän- ja Metsäläntien risteykseen. Ei pettänyt tänäänkään, oli kello 7 aamulla tosi hyvä ja samoin iltapäivällä 17 aikaan. Kahvit tarjoisin kuskille jos tietäis kuka sitä hoitaa.

    Ja luikerteluahan se oli poislukien edellä mainittu väylä. Pirkkolassakin pääsi ihan kelvollisesti menemään. Tää ois kai ollu se päivä kun ois pitäny olla läskipyörä.

  25. #445
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    1.247
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gary oin' Katso viesti
    FB:ssä tuli vastaan HePon jakama Talvipyöräilijäprofiili-kysely mm. kunnossapitoon liittyen ja mielipide suolauksesta taitaa sopia hyvin vapaaseen kenttään vaikkei monivalinnoissa kysytä. Kumma kun ei ole täällä sattunut silmään, mutta tuskinpa levittämisestä haittaa on:
    https://form.typeform.com/to/PuJh0gL1



    Eilen kannatti rämpiä aamulla pakkasessa töihin, kun leudomman kelin venytetty kotimatka Turuntietä pitkin oli parhaita pyöräilyhetkiä tälle talvelle. Tavoitetaso väylien kunnolle löytyi hetkellisesti
    Vastasin minäkin tuohon kaavakkeeseen, vaikken odotakkaan mitää parannusta.

  26. #446
    Voi *****, loppu yksinkertaisesti kondis, pari kertaa joutu vaan pysähtymään ottamaan happea ja toteamaan että on vaan löysä runkku. Aamulla parit turvat lumihankeen. Odotin yhtä helvettiä ja sitä sain.

  27. #447
    Liittynyt
    08/2019
    Viestit
    1.878
    Olin eilen baanalla kaksi kertaa. Puoli kymmenen maissa se vaikutti vasta harjatulta (mikä tietysti oli ajamisen kokonaisuuden kannalta lähinnä pieni hengähdystauko). Puoli kuudelta taas näytti että aamupäivän harjauksen jälkeen ei oltu tehty yhtään mitään. Varmasti riitti auraus- ja harjauskalustolle töitä enemmän kuin ehtii tehdä, mutta jotenkin tökkii että Helsingissä edes pyöräilyn pääväylä ei ole kunnossa, kun taas kotikylällä oli aurattu reitti kotiovelle asti.

  28. #448
    Liittynyt
    02/2000
    Paikkakunta
    HKI
    Viestit
    1.885
    Laajasalontien vieressä menevät yksisuuntaiset pyörätiet. Etenkin lännen puoleinen alkaa näyttää melkoiselta surman tieltä. Lumitilanne vaihtelee randomilla, mutta suurin ongelma on autojen linjan siirtyminen pyörätien päälle. Etenkin oikealle kääntyvässä mutkassa autot leikkaa suoraan pyörätien yli. Skenaariossa pyörä on pyörätiellä ja samaan aikaan siihen änkeää kaksi autoa vierekkäin...

  29. #449
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Skatta
    Viestit
    1.099
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bndit Katso viesti
    Hatunnosto kaikille jotka painoivat tänään luomulla duuniin, oli sähköpyörälläkin tekemistä
    2014 pikkujouluihin erehdyin viimeksi menemään julkisilla, sitten illalla ei saanut taxia. Never again.
    Eilen oli ihan ok, pikkusen meinasi tulla turhan lämmin, mutta no problems ihan luomuna. Toki vaan nelisen kilsaa toimipisteelle.

  30. #450
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Korso
    Viestit
    358
    Tänään kävin Tikkurilassa lähellä Tuusulanväylää. Olisi vain kannattanut kiltisti odottaa liikennevaloja Osmankäämintielle eikä lähteä kiertämään seuraavaan alikulkuun, sillä se olikin hiihtäjille. Samoin pyörätieksi merkitty pätkä Läntiseltä Valkoisenlähteentieltä Koisotielle olikin hiihtolatua. Niinpä jatkoin Läntistä Valkoisenlähteentietä länteen Tuusulanväylälle saakka. Siellä jouduin ajamaan jonkin sähköläskin tekemässä urassa. Paluumatkalla tiet eivät olleet ongelma: Tikkurilantietä itään Mesikukantien kohdalle, siitä sitten Kylmäojan länsipuolta Koisotielle, sitten Osmankäämintie, Simontie, Talvikkitietä pohjoiseen. Valtion kunnossapitovastuulla olevat tiet (Tuusulanväylä ja varmaankin Kehä III) lienevät huonoimmat.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •