GiantElectrobikeHephaGarmin
Sivu 277 / 352 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 177 227 267 275 276 277 278 279 287 327 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 8.281 - 8.310 / 10535

Aihe: Jarrut, vaihteet, vanteet... pikakysymykset

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bndit Katso viesti
    Veikkaisin että vapari on paskana, parit pienemmät rattaat ja mutterin voi helposti asentaa väärin, mutta ei koko pakkaa. Tai sitten on täysin väärä pakka....
    Pakka tuli tosiaan ostettua itse. Vanha pakka oli Sunracen CSMZ800. En löytänyt tuosta sähköpyörään sopivaa versiota (en tiedä onko näillä oikeasti väliä), joten otin samaan vapaarattaaseen sopivan saman valmistajan pakan samoilla hammasluvuilla, mikä oli listattu sähköpyörälle sopivaksi. Sanoin vielä huoltoon viedessä, että ilmoittelevat jos pakka ei olekaan sopiva. Toivottavasti ei ole siitä kyse, että ei olisi sopiva, koska eihän tuota enää voi palauttaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bndit Katso viesti
    Veikkaisin että vapari on paskana, parit pienemmät rattaat ja mutterin voi helposti asentaa väärin, mutta ei koko pakkaa. Tai sitten on täysin väärä pakka....
    On mulla tullut vastaan kiero pakka...se oli xd vaparille kylläkin, mutta samalla lailla noi varmaan prässäämällä valmistetaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Steve Baggy Katso viesti
    Ainakin itse vaihdan sen 40 euron ketjun mielelläni pikkasen liian aikaisin, jos sillä se 250€ pakan elinikä tuplautuu.
    Hyvä huomio. Itse kuulun tähän pappa-sarjaan, ja olen oikein tyytyväinen kun välttelen näitä uusimpia ja kalleimpia osia. Kun ajelee 80€ takapakoilla, niin se ei ole niin justiinsa.

Oon ite saanut pienimmän rattaan vinoon, pyörähtää yllättävän helposti yhden pykälän yli lukkorengasta laittaessa.

Eiköhän tuossa ole suurimmat kolme yhdessä ja loput irtona, kuten shimanon pakoissakin. Veikkaisin että joko tuo kolmen suurimman pakka on kiero tai sitten niiden taakse on jäänyt joku roska. Tai sitten vapari on pettänyt...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Hyvä huomio. Itse kuulun tähän pappa-sarjaan, ja olen oikein tyytyväinen kun välttelen näitä uusimpia ja kalleimpia osia. Kun ajelee 80€ takapakoilla, niin se ei ole niin justiinsa.
    Kyllä minä olen noista halvemmillakin osilla varustetuista pyöristä yhtälailla huolta pitänyt.

Kyllä minäkin pyöristä huolta pidän. Erittäin tarkasti jopa.

Mutta kohta 30 vuotta maastopyöräilyä takana, enkä vielä(kään) omista mitään ketjutulkkia.

Stevie poju, papat pitää pyöräteollisuutta pystyssä että sinäkin saat kehitettyjä palikoita ajoon. Sillä rahalla mitä laittaa voimansiirtoon kaudessa niin ei saa kummaakaan osaa esim. autoon...

Joka pyörästä pidetty samalla lailla huolta, halpoja kylläkään en nykyään enää paljoa harrastanut. Kun pariin kymmeneen vuoteen ole valmista pyörää ostanut niin jotenkin ovat kuin omia "lapsia" niin huolenpito samaa luokkaa.

Ohiampuja, mikä ihmeen ketjutulkki...?

Ketjun venymämittari.
    https://www.bikester.fi/red-cycling-...AaAnLpEALw_wcB

Ellei kyse ollut huumorista.

Oikein. Tuohan se, mutta ihan rullamitan tai tönärin kanssa olen pärjännyt.

Kauris, puhtaasti huumoria.

Itse olen pärjännyt yli 40vuotta kummemmin mittailematta ja tuskin enää alan mittaamaan, ajetaan ja vaihdetaan kun ei enää toimi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti v4lt5u Katso viesti
    Pyörään vaihdettu takapakka joitain viikkoja sitten ja ollut ilman ajoa siitä lähtien. Tänään työmatkalle pyörän selässä, mutta vaihteita ei saanut mitenkään säädettyä ajon aikana (30 km), että olisi toiminut luotettavasti kaikilla rattailla. Kotona pyörä telineeseen ajatuksena säätää ajan kanssa vaihteet kuntoon, mutta huomasinkin että pakka pyörii melko levottomasti polkiessa. En ole aikaisemmin kiinnittänyt vanhalla pakalla tähän mitään huomiota. Onko tämä normaalia?

Taisi selvitä tämä. Pyörä meni takaisin Yeplylle huollettavaksi ja pakan takaa oli löytynyt ylimääräinen spaceri. Myös lukitusrenkaan pinta oli kulunut ja piti vaihtaa. Ilmeisesti kasetti oli päässyt pyörimään vapaasti, tai jotain tämän suuntaista minulle kerrottiin. En ole tuota kasetin huojuntaa nyt tarkastanut, mutta kaikki vaihteet menevät mukavasti rattaille eikä ajossa tarvitse enää pelätä että milloin ketju lähteekin kesken polkaisun pois rattaalta.

Onkohan nyt niin että jos tarvitsee 12x142 perä (dt 350) muuntaa microspline vaparille, niin siihen kelpaa sama vaparirunko kuin 148 mtb napaan?

Tässä kaavailen uutta osasarjaa graveliin/työmatkapyörään kun on kahvat hajoomispisteessä ja 12s grx kiinnostaisi kun olisi sitten samaa osaa maasturissa ja gravelissa.

^Eikös muutkin takapakat käy ihan hyvin?

En halua muita kun pointti on juuri se, että maasturi ja garveli käyttäisi samoja. Ja kun ostaa täyden osasarjan (alesta saisi tonnilla) ni siinä tulee pakka mukana.

On se sama.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti v4lt5u Katso viesti
    Taisi selvitä tämä. Pyörä meni takaisin Yeplylle huollettavaksi ja pakan takaa oli löytynyt ylimääräinen spaceri. Myös lukitusrenkaan pinta oli kulunut ja piti vaihtaa. Ilmeisesti kasetti oli päässyt pyörimään vapaasti, tai jotain tämän suuntaista minulle kerrottiin. En ole tuota kasetin huojuntaa nyt tarkastanut, mutta kaikki vaihteet menevät mukavasti rattaille eikä ajossa tarvitse enää pelätä että milloin ketju lähteekin kesken polkaisun pois rattaalta.
    Eli se kasetin lukitusrengas on pyöriessään hieronut sun rungosta vähintään maalit pois? Tarkasta vielä vauriot vetopuolelta ja tee reklamaatio jos tarpeen.

Kukahan toope sen on asentanut? Jos liike ei ekalla kertaa virhettä huomannut niin lukkorenkaan lisäksi huoltoliike vaihtoon.

Eipä noihin jarruihin paljoa nestettä mene, about 20g yhteennsä...

Roudaria vai maalarinteippiä vannenauhaksi? Joskus ollut roudarii mutta tuo maalarinteippi olisi sopivan levyisä, mahtaako erisqtää tarpeeksi edit: upotetut nippelit eli kai se maalari menis

En luottaisi maalariin. Jesse toimii ainakin pienemmillä paineilla.

Eikös se oranssin värinen teippi vois olla hyvä. En tosin tiedä saisko sitä sopivan leveänä. Näyttää olevan suojausteippi nimeltään. Motonet näköjään päivittää sivujaan.

https://www.motonet.fi/tuote/suojaus...roduct=60-0260

Eikä ku tuli vaan mieleen että jos vaikka on olemassa joku maalarifoorumi niin mahtaakohan siellä joku tiedustella että toimiiko vannenauha maalarinteippinä…

Sent from my iPhone using Tapatalk
    ​Mick Channon: "We've got to get bodies into the box! The French do it, the Italians do it."
    Brian Clough: "Even educated fleas do it."

Tuo suojateippi varmaan toimii mutta maalarinteipin pysyvyys perustuu lyhytaikaiseen suojaukseen ja tuskin kestää litkua.

Mites ruskea pakkausteippi? Se olisi tarpeeksi leveää ja varmasti halpaa.

Miten olisi ihan vannenauhaa vannenauhaksi? Tokmannilta 7€/2kpl tai Biltemasta 2,5€/kpl. Vai onko tarkoitus käyttää jotain random teippiä ihan väkisin?

Elmukelmua löytyy todennäköisesti jokaisen kotitaloudesta ja on tarpeeksi leveää.

Se on vaan kummaa että joku Pelle Peloton haluaa säästää kolikoita väärästä paikkaa.

Ajatuksena vaihtaa pyörään jytkympää takavannetta ja tässä tyhmänä taas pähkäillyt tätä asiaa. Tällä hetkellä pyörässä on ihan pikalinkku takavanne HG-sarjan takapakalla ja vaparilla (Shimano CS-HG-200, 11-36, 9-speed) ja aioin vaihtaa 12*142 vanteen. Käykö tämä linkin takana oleva vanne tuolle pakalle ym., kunhan tietenkin valitsee tuon Shimano-version? Olen hankkinut jo tarvittavat adapterit, jotta saa pikalinkkuakselin sopimaan.

https://www.bike-discount.de/en/dt-s...-cl-rear-wheel

Onko runko myös tehty pikalinkuille?

Samanlaisia aiheita

1. Pikakysymykset.
    By lynxlynx in forum Varusteet
    Vastaukset: 7215
    Viimeinen viesti: 18.10.2025, 06.21

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja