GiantElectrobikeGarminHepha
Sivu 442 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 342 392 432 440 441 442 443 444 452 492 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 13.231 - 13.260 / 15442

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #13231
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    HKI
    Viestit
    13
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    ^^ Kiva nähdä muitakin Stiggyjä
    Parin viikon takaisessa FLL -tapahtumassa tuli bongattua peräti kaksi laventeli-Stiggyä oman lisäksi, joten kyseessä lienee Suomen mittakaavssa varsinaiset kokoontumisajot.

  2. #13232
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Joskus kokeilin tätä yhden pyörän taktiikkaa, eikä gravelpyörä ole maantiepyörän veroinen sileällä vaikka sillä kyllä ajelee. Ohjaus on hidas eikä pyörä ole samalla tavalla "leikkisä". Eipä tosin maantiepyörällä sorateidenkään ajelua samanlaista herkkua ole kuin gravelilla. Tietenkin jos tyytyy kompromissiin mikä ei ole hyvä kummassakaan, niin sitten voi yhdellä pyörällä mennä.
    Tämä on kyllä tiedossa. Jääneet vaan varsinaiset maantiekilometrit niin vähiksi, että alkanut mietityttää onko järkeä pitää nurkissa omaa pyörää sitä varten.

  3. #13233
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.923
    ^Tätä silloin itsekin mietin, mutta kun hankin maantiepyörän uudestaan niin sillä on tullut enemmän ajettua sellaista yleisajoakin. Toki oma graveli on aika järeä/painava teräsrompe, joten joku kevyt ja ketterä (esim. Spessun Crux) olisi varmaan kivempi maantielläkin.

  4. #13234
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Joo en ihan taivaaseen sentään minäkään hypännyt uuden Grailin julkaisusta. Ehkä odotin enemmän. Hyvännäköinen pyörä kuitenkin. Eritoten tuo ohjaamo hivelee silmää. Omassa Grizlissä häiritsee stemmi eniten. Pystyn elämään kuitenkin.

  5. #13235
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Kaveri laittoi vissiin tilaukseen. Saapa nähdä tarjoaako koeajot.


  6. #13236
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    ^Tätä silloin itsekin mietin, mutta kun hankin maantiepyörän uudestaan niin sillä on tullut enemmän ajettua sellaista yleisajoakin. Toki oma graveli on aika järeä/painava teräsrompe, joten joku kevyt ja ketterä (esim. Spessun Crux) olisi varmaan kivempi maantielläkin.
    Itsellä on tosiaan kuitu-Grizl gravelina ja ei se kamalasti tuota maantievehjettä painavampi ole. Toki akseliväliä on senttejä enemmän jne. joten ei se ole lähellekään niin herkkä ja ketterä ajaa. Silti sellaiseen yleishöntsäilyyn tulee aina lähdettyä sillä ja maantiepyörällä vain vakavat lenkit.

  7. #13237
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.395
    Sanokaas mikä Graveli oli paras kompromissi maantielle? Tai toisinpäin, mikä maantiepyörä olis paras kompromissi soratieajoon?

  8. #13238
    Kyllä minä sitä gravelia joka toimii maantielläkin hyvin lähtisin hakemaan 3T:n tai BMC:n mallistosta. Jälkimmäisessä Kaius.

  9. #13239
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.070
    Tulva katkaisi gravel-lenkin ja ajoin sitten assua loput. Pirellit rullas ihan kohtuudella hiukan alle 2 barin paineella myös kestopäällysteellä.


  10. #13240
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.833
    ^hieno rekki.

    Sen verran oon utelias että mitä sun kanzolle kävi?!

  11. #13241
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.070
    ^ Kiitos.

    Kanzosta.

    Unohdin, että se oli kattotelineessä kun tulin reissusta kotiin ja ajoin katokseen. Meni n. 0,2 sek. tajuta - kun kuului räsähdys - että mikä otti. Kirosanojen määrässä ei säästelty sen jälkeen. Runko viistoputkesta Thulen telineen kouran kohdalta murtui ympäriinsä.


  12. #13242
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalkkis Katso viesti
    Sanokaas mikä Graveli oli paras kompromissi maantielle? Tai toisinpäin, mikä maantiepyörä olis paras kompromissi soratieajoon?
    Tuollainen Trekki kuin misopalla. Tai Kaius. Tai Time ADHX.



    Tai Standert Kettensäge.

    The older I get the faster I was

  13. #13243
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    Uuteen Grailiin voi toki asentaa perinteisen stemmi+tanko -yhdistelmän, mutta onhan se ikävää heittää integroitu tanko mereen kun siitä on kerran kalliisti maksanut.
    Yön yli nukuttua mielipide on pehmennyt sen verran, että vaikka pro-tanko maksaa 395 euroa niin Grail jää vielä silti hinnaltaan "järkeväksi". Esim. Grail CF SLX 8 AXS tuolla tangolla 5900 euroa, sis. Force XPLR + Zipp Firecrest.
    The older I get the faster I was

  14. #13244
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.256
    Jalkkis, hanki toiset kiekot kapeille renkaille niin kyllä maantie hommat hoituu.

    Miksihän nuo Stigmatat täytyy olla tuollaisella Tynkkys värityksellä?

  15. #13245
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.260
    ^ Niin nyt tosta uudestahan on tarjolla vain se aavistuksen pappamainen ruosteenpunainen.

    Silloin -21, kun ostin omani, oli valittavana ”Moonstone Blue” ja ”Midnight Green”. Mulla oli jo yksi tummanvihreä pyörä, joten valitsin vaaleansinisen. Sillä tapaa muuten harvinainen rungon väri, että sen kanssa sopii jopa Ultradynamicon Racet kohtuullisen hyvin.

    Noin yleisesti ottaen kivanväriset yksiväriset rungot hillityllä logotuksella bäst - poikkeuksen tekee Geekhousen (rip) cyclocrossarit, joissa oli rungon kanssa eriväriset etuhaarukat ja parhaat väriyhdistelmät ikinä, esim tämä. Omaan Stiggyyn laittaisin pinkin Kingin ohjauslaakeriksi, jos vaan sellaisen jostain löytäisin.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  16. #13246
    Liittynyt
    07/2018
    Viestit
    233
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    Tai Standert Kettensäge.
    Tätä Standertia olen katsellut aiemminkin, mutta onko 5000e alumiinipyörästä kuitenkin vähän liikaa..

  17. #13247
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.685
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    Unohdin, että se oli kattotelineessä kun tulin reissusta kotiin ja ajoin katokseen…
    Et ole kuule eka jolla noin käy. Oliko vakuutusyhtiöllä mitään kantaa asiaan?

  18. #13248
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.070
    ^Kyse oli työsuhdepyörästä ja Suomen Työsuhdepyörä hoiti asian enemmän kuin mallikkaasti. Siitä isot pisteet heille! Olin heti vahinkoa seuraavana päivänä heihin yhteydessä ja sanoivat että ala katsella heti uutta pyörää tilalle että pääset ajamaan, he hoitavat asian vakuutusyhtiön kanssa loppuun. Lähetin Kanzon heille ja aloin kartoittamaan vaihtoehtoja.

    Kanzossa saatavuus S koossa oli sillä hetkellä heikkoa, muuten olisin voinut ottaa sen uudestaan. Päädyin nyt Trekin Domaneen parin muun vaihtoehdon sijaan. Trekissä houkutti juuri tuo ajatus maantiepyörästä isolla rengastilalla ja Isopeedin tuoma mukavuuslisä peräpäähän. Tuohan on tuollainen "aeroendurance", eli suunniteltu Paris-Roubaix kisaa silmällä pitäen, joka nykyään ajetaan yli 45km/h keskarilla. Jasper Stuyven ajoi tuolla tänä vuonna juuri tuon Paris-Roubaixin lisäksi gravelin EM-kisat, jonka meni myös voittamaan. Joten renkaat vaihtamalla soveltuu ilmeisen hyvin sekä maantielle, että graveliin aina sinne 42-44mm kumeihin asti. Jos tarkoitus on ajella myös välttipelto-gravelia, niin sitten tuon saa unohtaa, kun +45mm kumeja nappulalla ei saa enää järkevällä hajuraolla alle.
    misopa muokkasi tätä : 14.10.2023 at 15.03

  19. #13249
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.260
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti petewow Katso viesti
    Tätä Standertia olen katsellut aiemminkin, mutta onko 5000e alumiinipyörästä kuitenkin vähän liikaa..
    Onhan se kuitenkin Dedacciaita ja Italiassa hitsattu. Alumiini on uus teräs

    Standertin isoin ale koskaan alkoi just, mutta siellä on näytti olevan vaan Pfadfinderia (ja maantiepyöriä)
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  20. #13250
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.070
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Et ole kuule eka jolla noin käy.
    En varmasti. Muistin vielä kilometri ennen kotia, että pyörä on sitten katolla. Mutta sitten ajatus harhautui ja kops sekä naps. Enää ei itelle pääse noin käymään. Teen tuohon katokseen sellaisen alaslaskettavan ”muistuttimen”, joka aina alas kun pyörän nostan pihalla katolle.
    misopa muokkasi tätä : 14.10.2023 at 15.01

  21. #13251
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    2.061
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Alkaa olemaan tod.näk. Idässä tilanne että on halvempaa tuottaa kuituisia bulkkirunkoja kuin alumiinisia.
    Grailin kohdalla Canyon heitti luiskaan myös oman designin ja otti tilalle jonkun taiwanilaisen pajan tekemän bulkkirungon. No niinhän toimii valtaosa muistakin pyöräfirmoista, ei siinä mitään. Omistajana toimiva pääomasijoittaja halunnee parantaa lukuja ennen exitiä.

  22. #13252
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Pari tonnia alurungosta on paljon jos vertaa bulkkirunkoihin, mutta onhan tuossa Standertin/Dedaccian rungossa viimeistelyn taso aivan eri kuin massavalmistajilla. Tuon ostaja antaa taatusti rungon valmistukselle, laadulle ja valmistusmaalle paljon painoarvoa. Niihin saa helposti upotettua tonnin. Sentään rungon mukana tulee satkun (ylihintaiset) Ceramicspeedin ohjainlaakerit.

    5000 euroa kompliitista Rival AXS:lla ja Dt perus alukiekoilla on yläkanttiin. Itse rakentamalla hieman edes tarjouksia kytäten varmaan saisi samalla osasarjalla ja kiekoilla päälle 4000 euron pintaan.

  23. #13253
    Liittynyt
    08/2019
    Viestit
    1.878
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Standertin isoin ale koskaan alkoi just, mutta siellä on näytti olevan vaan Pfadfinderia (ja maantiepyöriä)
    En tarvitse Umlaufbahnia, en tarvitse Umlaufbahnia, en tarvitse Umlaufbahnia, en tarvitse Umlaufbahnia….

  24. #13254
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.260
    ^

    Escapessa vähän syväluotaavampi review Grailista: https://escapecollective.com/2024-ca...l-bike-review/

    Good stuff: Better aerodynamic efficiency, more stable handling, lots of well-done integration, looks good, excellent value.
    Bad stuff: Limited cockpit and seatpost sizes, firm ride quality.”
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  25. #13255
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Escapessa vähän syväluotaavampi review Grailista: https://escapecollective.com/2024-ca...l-bike-review/

    Good stuff: Better aerodynamic efficiency, more stable handling, lots of well-done integration, looks good, excellent value.
    Bad stuff: Limited cockpit and seatpost sizes, firm ride quality.”
    ^"Rengastila 42 mm lokareiden kanssa, ilman lokareita lähempänä 45 mm". Tuo kuulostaa jo uskottavammalta kun vertaa siihen mitä paljas silmä kertoo. Huang osaa kertoa stemmin kulman eri tangoilla (-6° ja -18° efektiivinen).

    EDIT: kuvassa 45 mm Pirelli. Ei riitä. https://twitter.com/davearthur/statu...59895129849988
    huotah muokkasi tätä : 15.10.2023 at 15.44
    The older I get the faster I was

  26. #13256
    Onko kokeneemmilla antaa vaihtoehtoja seuraavaksi Graveliksi.
    Budjetti: alta 4000e
    Käyttö: Pääosin asvaltilla, mutta satunnaista hiekka ja soratietä.

    Itse en ole tuossa 3000-4000e hintaluokassa löytänyt mitään muuta vaihtoehtoa kuin Canyonin Gravelit.
    Siinä missä Canyonin saa hiilikuitu rungolla ja Srammin sähkövaihteilla, niin muilta merkeiltä saa alumiinia ja vaijeria?
    Canyonillakin sitten eri ketjussa juuri arvon, että mikä olisi hyvä malli. Joko tuo uniikki kaksitasoisella ohjaamolla varustettu Grail vai Grizl vaiko jopa Grailin gen2? Onko hiilikuitu kiekot yksi asiat mikä kannattaa ottaa huomioon pyöriä vertailessa? Grailin Gen1 mallin Sähkövaihteisessa olisi hiilikuitukiekot ja Gen2 taas ei. Hinta about sama.

  27. #13257
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    Lorentzweiler, Luxembourg
    Viestit
    89
    Cube Nuroad C.62 SLT hiilarikiekoilla ja sähkövaihteilla alle 8kg lähtee alle neljän tonnin mm. täältä: https://www.mhw-bike.de/cube-nuroad-...locross-166251

  28. #13258
    Open Up Ekar halvin versio selvästi alle vaaditun 3.999,-

    https://opencycle.com/store/bikes

  29. #13259
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Marmat Katso viesti
    Onko kokeneemmilla antaa vaihtoehtoja seuraavaksi Graveliksi.
    Budjetti: alta 4000e
    Käyttö: Pääosin asvaltilla, mutta satunnaista hiekka ja soratietä.

    Itse en ole tuossa 3000-4000e hintaluokassa löytänyt mitään muuta vaihtoehtoa kuin Canyonin Gravelit.
    Siinä missä Canyonin saa hiilikuitu rungolla ja Srammin sähkövaihteilla, niin muilta merkeiltä saa alumiinia ja vaijeria?
    Canyonillakin sitten eri ketjussa juuri arvon, että mikä olisi hyvä malli. Joko tuo uniikki kaksitasoisella ohjaamolla varustettu Grail vai Grizl vaiko jopa Grailin gen2? Onko hiilikuitu kiekot yksi asiat mikä kannattaa ottaa huomioon pyöriä vertailessa? Grailin Gen1 mallin Sähkövaihteisessa olisi hiilikuitukiekot ja Gen2 taas ei. Hinta about sama.
    Lauf Seigla löytyy sähkövaihteilla kuiturunkoisena alle neljän tonnin, www.laufcycles.com.

  30. #13260
    Liittynyt
    07/2018
    Viestit
    233
    ^Giantia saa myös tuohon hintaan. Löytyy myös hissitolppa, jos sellaisen kokee tarvitsevansa.

    https://cyclecenter.fi/osasto/pyorat...okoml-vm-2022/

    edit. Exploroa saa myös, eli onhan noita vaihtoehtoja

    https://www.tonitoni.fi/3t-exploro-u...acing-green-51

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •