Minä alan nyt innostumaan yhden rattaan etupäästä.
Se alkaa kuulostaa koko ajan paremmalta idealta.
Kävin tänään kokeilemassa niin että poljen koko ajan isommalla eturattaalla.
Ei ongelmaa. Aiemmin en ole kokeillut koska halunnut pitää ketjulinjan suorana.
En mä näe mitään tarvetta kahdelle rattaalle.
Kävin just varta vasten kokeilemassa nousta kovempia mäkiä ja vastatuuleen.
En tarvinnut keveintä vaihdetta vaikka olin viikonloppuna ajanut itseni ihan loppuun
Lisäksi kokeilin ajella n. 6 km suoran lenkin joka oli mennessä koko matka ylämäkeä ja melkoinen vastatuuli.
Takaisin sitten alamäki ja myötäinen.
Mennessä vastamäkeen watit oli selvästi suuremmat kun sain itse valita itselle sopivan vaihteen. Koska nopeus oli "hidas".
Tullessa ajoin koko matkan raskaimmalla välityksellä kasvavan nopeuden takia ja kadenssi oli hieman korkeampi kuin vastamäkeen.
Minua koko ajan ahdisti kun lisää pykäliä ei löytynyt. Välillä kokeilin painella nappia jos jostain löytyis vielä edes yksi pykälä

Watit oli selvästi pienemmät kun en saanut pyörittää haluttua nopeutta. Nopeus toki nousi selvästi takaisin tullessa.
Mutta tuli selkeästi tunne että nopeus olisi noussut enemmänkin myötämäkeen suuremmalla välityksellä.
Koska olisin varmasti pystynyt käyttämään enemmän watteja pienemmällä kadenssilla.
Nyt katselinkin nuota annettuja linkkejä yhden rattaan vaihtoehdoista..
No tottakai törmäsin ovaaleihin rattaisiin.
Mikäs se juttu olis tässä tapauksessa?
Kirjanmerkit