HephaGarminGiantElectrobike
Sivu 39 / 46 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 29 37 38 39 40 41 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.141 - 1.170 / 1352

Aihe: Gravel Grinding ja Gravel Racing

  1. #1141
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi Rajamäki
    Viestit
    1.511
    Tykkään liikkua maaseudulla, metsissä, pysähtyä lammen rannassa, ajaa kallioilla ja joskus upota suohon, välillä toki pistäytyä kesäkahvilassa pikipintaa pitkin.
    Pyöräily on kivaa!

  2. #1142
    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    1.475
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    No jaa, onhan noita hirveän pitkiä ajettu maantiellä iän kaiken.
    Tässä nyt kai oli ajatuksena se, että gravelin ja polkujuoksun myötä ylipitkät matkat ovat yleistyneet. Useampi siis harrastaa noita. Sama huomio itselläni, triathlonin yleistymisen myötä sama juttu. Voit toki inttämisen ilosta inttää vastaan hamaan maailman tappiin.

  3. #1143
    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    1.475
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Miksi se on gravelilla helpompaa kuin jollain muulla?
    Olisko niin, että maantiepyörällä asfalttimaantien reunassa jurraaminen ei ole niin kivaa kuin luonnommassa ajaminen? Autoliikenne ja silleen...

  4. #1144
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hower Katso viesti
    Olisko niin, että maantiepyörällä asfalttimaantien reunassa jurraaminen ei ole niin kivaa kuin luonnommassa ajaminen? Autoliikenne ja silleen...
    Se, että joku on mukavampaa ei ole sama asia kuin että se olisi helpompaa.

    Naurattaa vaan tää gravelin klorifioiminen pyöräilyn syöpälääkkeeksi, jonka mahdollistamiseksi pitää olla juuri gravel-spesifit välineet sun muut. Ihan kuin aina ei olisi ajettu sorateillä Suomessa monenlaisilla pyörillä, mutta kun on keskitty termi gravel ja ison veden takana alkanut vaahtoaminen niin vanhat totuudet ei enää päde.

  5. #1145
    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    1.475
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Se, että joku on mukavampaa ei ole sama asia kuin että se olisi helpompaa.
    .
    Jos tää sanohin takertuminen, pilkun...iminen ja viisastelu tuo sulle paivän tyydytyksen niin kiva.

  6. #1146
    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    1.475
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti

    Naurattaa vaan tää gravelin klorifioiminen pyöräilyn syöpälääkkeeksi, jonka mahdollistamiseksi pitää olla juuri gravel-spesifit välineet sun muut. Ihan kuin aina ei olisi ajettu sorateillä Suomessa monenlaisilla pyörillä, mutta kun on keskitty termi gravel ja ison veden takana alkanut vaahtoaminen niin vanhat totuudet ei enää päde.
    Eiköhän ne sullakin taida olla ihan spesifit välineet jokaiseen fillaroinnin eri alalajiin.
    Myy ne pois ja aja lenkkisi perinteisellä, yksivaihteisella miestenpyörällä äläkä vaahtoa.

  7. #1147
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    ^ Tänks.

    Videon aiheeseen liittyen, minusta ihan hyvä kirjoitus siitä, miten gravel on normalisoinut ylipitkät kilometrit (mulla maksuversio, joten en tiedä, onko muurin takana). Mun mielestä vähän sama tilanne kuin se, että polkujuoksu on normalisoinut ylipitkät juoksumatkat. Eipä itsellekään olisi ennen gravelia juurikaan tullut mieleen tehdä 8 tunnin tms pituisia lenkkejä. Joskus oli päällä vaihe, jolloin itsestänikin tuntui siltä, että alle 100 km soralenkki ei ollut edes lenkki, mutta varsinkin tänä kesänä olen onneksi totaalisesti päässyt eroon siitä ja tunnin lähinurkkalenkitkin on maistuneet oikein hyvin.

    https://velo.outsideonline.com/grave...urse-sbt-grvl/
    Näitä 200-mailisia tai 300-kilometrisiä tapahtumia toivoisin tänne Suomeen, tosin kohderyhmä saattaa jäädä sen verran pieneksi, ettei kannata järjestää. Ei tunnu oikein olevan yli 200 km sora-ajoja täällä, maastossa löytyykin sitten Tahkoa ja Syötettä. Toisaalta näitä pitkiä ajoja voi ajella omatoimisesti niin paljon kuin tykkää ja ne ovat oikein mukavia.

  8. #1148
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hower Katso viesti
    Jos tää sanohin takertuminen, pilkun...iminen ja viisastelu tuo sulle paivän tyydytyksen niin kiva.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hower Katso viesti
    Eiköhän ne sullakin taida olla ihan spesifit välineet jokaiseen fillaroinnin eri alalajiin.
    Myy ne pois ja aja lenkkisi perinteisellä, yksivaihteisella miestenpyörällä äläkä vaahtoa.

    Onko taas paha päivä?

  9. #1149
    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    1.475
    ^ei sen kummemmin. Tyhjänpäiväisen inttämisen seuraaminen ihmetyttää. Miehisty vähän.

  10. #1150
    F. Kotlerburg Guest
    Onko sulla muutakin kommentoitavaa kuin kirjoittajien kommentointi?

    Ja miten niin tyhjänpäiväistä inttämistä, jos hakee perusteita joillekin väitteille?

  11. #1151
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    2.062
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu H Katso viesti
    On tuo aivan tosi juttu ainakin minun osaltani, gravelilla on jotenkin kivempi retkeillä hitaasti ja hartaasti (vs. maantie)
    Nojaa. Omassa statistiikassa gravel vs road -lenkit eivät poikkea keskimääräisen käytetyn ajan tai ajetun matkan suhteen toisistaan.

  12. #1152
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Se, että joku on mukavampaa ei ole sama asia kuin että se olisi helpompaa.

    Naurattaa vaan tää gravelin klorifioiminen pyöräilyn syöpälääkkeeksi, jonka mahdollistamiseksi pitää olla juuri gravel-spesifit välineet sun muut. Ihan kuin aina ei olisi ajettu sorateillä Suomessa monenlaisilla pyörillä, mutta kun on keskitty termi gravel ja ison veden takana alkanut vaahtoaminen niin vanhat totuudet ei enää päde.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Ja miten niin tyhjänpäiväistä inttämistä, jos hakee perusteita joillekin väitteille?
    Jep, mun mielestä vähän turhaa rajata sorateillä ajamisen ainoastaan yhdellä pyörätyypillä tehtäväksi. Sillä saadaan tosin myytyä enemmän tavaraa https://www.bike-discount.de/en/lezy...ive-floor-pump siinä gravel-pumppu. Voiko tällä pumpata muiden pyörien renkaita?

    Läskipyörä toimii oikein hyvin syrjäisillä metsäautoteillä ja maantiepyörällä ajelee valtion hiekkateitä tosi hyvin. Jäykkäperä voi oikeilla renkailla olla ihan yhtä hyvä kuin gravelpyörä.

  13. #1153
    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    1.475
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Onko sulla muutakin kommentoitavaa kuin kirjoittajien kommentointi?
    Ja miten niin tyhjänpäiväistä inttämistä, jos hakee perusteita joillekin väitteille?
    Oli mulla tämä; "Tässä nyt kai oli ajatuksena se, että gravelin ja polkujuoksun myötä ylipitkät matkat ovat yleistyneet. Useampi siis harrastaa noita. Sama huomio itselläni, triathlonin yleistymisen myötä sama juttu. Voit toki inttämisen ilosta inttää vastaan hamaan maailman tappiin."
    Mutta sä tunnut tietävän paremmin, ei siis pidä paikkaansa.

  14. #1154
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti moukari Katso viesti
    Läskipyörä toimii oikein hyvin syrjäisillä metsäautoteillä ja maantiepyörällä ajelee valtion hiekkateitä tosi hyvin. Jäykkäperä voi oikeilla renkailla olla ihan yhtä hyvä kuin gravelpyörä.
    Nimenomaan. Pohjoisessa on paljon pieniä sorateitä, jotka on usein isolla murkulalla koska metsäteollisuus ja 74 tonniset. Siellä jäykkäperä 29er rullaavilla renkailla on vähintään yhtä nopea kuin gravel ja miellyttävämpi ajaa.

    Tuosta samasta syystä pitkät gravel-lenkit on aina vähän arvalla, kun tien kunnosta ei koskaan tiedä. Vastalanattu 30-50km pätkä isoa murkulaa vie helposti voimat.

  15. #1155
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.685
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hower Katso viesti
    Olisko niin, että maantiepyörällä asfalttimaantien reunassa jurraaminen ei ole niin kivaa kuin luonnommassa ajaminen? Autoliikenne ja silleen...
    Joo, on se ainakin monipuolisempaa kun käytettävä tiepohjaa on eri tyyppisiä.

    Ps. Joskus 90-luvulla oli maratonbuumi. Silloin oli työpaikan kahvipöydän kurko jos olit Helsinki City Maratonin juossut. Nyt kun juokset 40 km asfalttia, niin et saa osaston sihteereiltä kuin sääliviä katseita.

  16. #1156
    Liittynyt
    08/2019
    Viestit
    1.878
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti moukari Katso viesti
    Jep, mun mielestä vähän turhaa rajata sorateillä ajamisen ainoastaan yhdellä pyörätyypillä tehtäväksi. Sillä saadaan tosin myytyä enemmän tavaraa https://www.bike-discount.de/en/lezy...ive-floor-pump siinä gravel-pumppu. Voiko tällä pumpata muiden pyörien renkaita?
    Maksimipaine on aika nafti jos on vaikka tällainen 90kg heppu jonka maantiepyörään mahtuu 25mm renkaat. Ja toisaalta voi olla että läskipyörään saisi tarvittavat paineet vähemmillä painalluksilla jollain toisella.

  17. #1157
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Aika moni tuttu vetää maastossa 5-6h lenkkejä. Peruslenkki on se 2-3h. Sama itsellä.
    Tuosta varmaan tuleekin se ”nykymaailman keskimääräisen perusharrastajan” 10-15 h/vko (2-3 peruslenkkiä ja yksi pitkä)? Tuohon se samaan on mullakin on graveltouhujen myötä lipsahtanut. Pikaisella stravavilkaisulla tämän kesän toteuma on 11-17 h/vko + yksi reissuviikko 28 tuntia. Kymmenen vuotta sitten tuntimäärät oli puolet tuosta ja silloin kuitenkin ajoin vielä mtb-maroja ”kilpaa”. Mulla tuo lipsahtaminen on ihan selkeästi seurausta gravelpyöräilystä ja esim. siitä ajatusmaailmasta, että gg-kisan perusmatka on tyyppillisesti se 100 mailia, joten pitäähän ne lenkitkin olla nyt ainakin lähelle sitä.

    Eikä kyse ole siitä, että kuinka paljon liikuntaa tällainen perusharrastaja oikeasti tarvitsee kuntoilumielessä, vaan siitä, että mitä pääkoppa tarvitsee, jotta henkisesti tuntee liikkuneensa ”tarpeeksi”. Sitä mindsettiä olen nyt tietoisesti yrittänyt palauttaa sellaiseen suuntaan, että se viikon pitkä lenkki voisikin olla ihan tavallinen Solvalla-Luukki-Pirttimäki-Kökkeli-lenkura n. 75 km, pk-vauhdilla +/- 3 h ja peruslenkit 1-2 h lähinurkkapyörittelyä SSCX:llä tai vaikka Kepu-mtb:tä. Eikä muuten ole mindsetin muuttaminen ihan helppoa, vaikka ajankäytöllisesti tuo olisi helpompaa ja todennäköisesti kuntoilumielessä myös tehokkaampaa.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  18. #1158
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.300
    Toisaalta gravelit mahdollistaa myös lyhyet lähi ja hyötyliikunnat. Erityisesti kun ei ole mahdollisuutta hommata joka puuhaan omaa pyörää.

    Mulla aika usein ollut kärry perässä ja silloin mennään sekä asvaltti että hiekkatietä.
    Samoin työmatkaan voi valita reitit missä mennään kauempana isojen teiden varsilta niin hermokin lepää.

    Sent from my CPH2399 using Tapatalk

  19. #1159
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti moukari Katso viesti
    Näitä 200-mailisia tai 300-kilometrisiä tapahtumia toivoisin tänne Suomeen, tosin kohderyhmä saattaa jäädä sen verran pieneksi, ettei kannata järjestää. Ei tunnu oikein olevan yli 200 km sora-ajoja täällä, maastossa löytyykin sitten Tahkoa ja Syötettä. Toisaalta näitä pitkiä ajoja voi ajella omatoimisesti niin paljon kuin tykkää ja ne ovat oikein mukavia.
    Suht läheltä NGS:ien organisoimista seuranneena Suomen sorateiden omistuspohjalla ja omistajien jääräpäisyydellä yms. noin pitkiin tapahtumiin tienkäyttölupien hankkiminen on äkkiä muutaman kuukauden projekti jollekin, joten tarvittavien osallistujien määrää voi alkaa laskemaan vaikka sen mukaan. Toki voishan sen ajatella niin, että jos kierretään 60 km lenkkiä niin kuin Tahkolla sen 300 km:n vaatimat 5 kierrosta, niin siitähän se syntyisi..

    (Kuulin just viikonloppuna yhdeltä ruotsalaiselta työtutulta, että siellä on jotain lakia muutettu niin, että maantiekisoissakaan tikkarimiehiksi ei kelpaa enää vapaaehtoiset vaan pitää olla poliisi tikun päässä. Hänen tietojensa mukaan U6:lla olisi tänä vuonna ollut tikkarikulut oli 1000000 (kyllä - miljoona) kruunua. Vähän kuulosti mun korvaan erikoiselta summa, mutta joka tapauksessa toivottavasti ei Suomessa ei mennä samaan.)
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  20. #1160
    F. Kotlerburg Guest
    ^se on juuri noin. Tuo ongelma iskee tosi vikkelää silmille. Maanomistus moninpaikoin on tosi hajaantunutta ja virallista tapahtumaa et järjestä ilman maanomistajan lupaa, jos mennään valtion teiden ulkopuolelle. Tässä kohtaa voin luvata, että jos minun maillani kulkevilla sorateillä joku haluaa tapahtuman järjestää niin lupa tulee, mutta kovin vahvasti tätä epäilen, että kysely tulisi.

  21. #1161
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    2.062
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Suht läheltä NGS:ien organisoimista seuranneena Suomen sorateiden omistuspohjalla ja omistajien jääräpäisyydellä yms.
    Yksityistien osakkaista yhdenkin ollessa jääräpää, jää lupa saamatta. Omakohtaista kokemusta ex-Neste, nykyisin Secto Rallyn ajoilta, kun kolmenkymmenen osakkaan joukosta yksi papparainen oli sitä mieltä että tie menee pilalle. No erikoiskokeeksi tuo tie tuli sitten kun pappa kuoli, ja rallien organisaation hoitaessa jälkikunnostuksen tie on ollut paremmassa kunnossa kuin ikinä.

  22. #1162
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Suht läheltä NGS:ien organisoimista seuranneena Suomen sorateiden omistuspohjalla ja omistajien jääräpäisyydellä yms. noin pitkiin tapahtumiin tienkäyttölupien hankkiminen on äkkiä muutaman kuukauden projekti jollekin, joten tarvittavien osallistujien määrää voi alkaa laskemaan vaikka sen mukaan. Toki voishan sen ajatella niin, että jos kierretään 60 km lenkkiä niin kuin Tahkolla sen 300 km:n vaatimat 5 kierrosta, niin siitähän se syntyisi..

    (Kuulin just viikonloppuna yhdeltä ruotsalaiselta työtutulta, että siellä on jotain lakia muutettu niin, että maantiekisoissakaan tikkarimiehiksi ei kelpaa enää vapaaehtoiset vaan pitää olla poliisi tikun päässä. Hänen tietojensa mukaan U6:lla olisi tänä vuonna ollut tikkarikulut oli 1000000 (kyllä - miljoona) kruunua. Vähän kuulosti mun korvaan erikoiselta summa, mutta joka tapauksessa toivottavasti ei Suomessa ei mennä samaan.)
    Jep, näin se on. Pitää mennä Tahkolle gravelilla, varmaan puolessavälissä jo tuntuu ihan riittävän pitkältä

  23. #1163
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.685
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti YocceT Katso viesti
    Yksityistien osakkaista yhdenkin ollessa jääräpää, jää lupa saamatta. Omakohtaista kokemusta ex-Neste, nykyisin Secto Rallyn ajoilta, kun...
    Minulla on kokemuksia taas Päitsistä, eli endurokisasta. Siellä kanssa aina luvattiin korjata jäljet, kun reitti meni pellolle johtavan tien yli. Mutta koskaan sitä ei korjattu, itse se piti käydä traktorilla korjaamassa.

  24. #1164
    F. Kotlerburg Guest
    Ei siis eroa näiden pärräpellejen yleisestä linjasta, että kaikki paikat paskotaan oli lupa tai ei.

  25. #1165
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.150
    Eiks Fiskarsissa ole syksyisin ollut joku ajelu? Nyt en ole törmännyt mihinkään tietoon sellaisesta.

  26. #1166
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.268
    ^ Viime vuonna siellä oli sen BBB-festivaalin yhteydessä joku ajelu. Tänä vuonna messut oli keväällä, joten oliskohan niin, ettei ole syksyllä mitään.

    Tulevana viikonloppuna on ensimmäiset viralliset USA:n mestaruuskisat. Ihan kaikkien kovien aikatauluihin se ei ole mahtunut, koska kiireinen gravelsyksy, palautuminen jne. mutta miehissä mm. Swenson on viivalla metsästämässä MM-paikkaa. Myös isot palkintorahat voi toki kiinnostaa. No-binary ja avoin singlespeed -sarjat mukana, kuten Jenkkilässä on gg-yhteyksissä tapana, joten USAC on lukenut läksynsä niiltä osin.

    https://velo.outsideonline.com/grave...ourse-preview/

    https://velo.outsideonline.com/grave...e-start-lists/

    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  27. #1167
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.150
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    ^ Viime vuonna siellä oli sen BBB-festivaalin yhteydessä joku ajelu. Tänä vuonna messut oli keväällä, joten oliskohan niin, ettei ole syksyllä mitään.
    Ai se "jokasyksyinen" on lopetettu. Olis hotsittanut käydä jossain tapahtumassa ajalemassa.


  28. #1168
    ^Viime vuonna 17.9 ajelin keväältä siirtyneiden messujen yhteydessä järjestetyn Gravel Grinderin. Alun perin se Gravel Grinder, joka oli pari vuotta osa NGS:sääkin, ajeltiin elokuulla. Tämä siis ilmeisesti tippunut pois kalenterista. Harmi sinänsä, oli nimittäin mukavan mäkinen pläjäys aina. Osallistuin tietääkseni kaikkiin, mitä ehtivät järjestää.

  29. #1169
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    646
    Tulevana lauantaina Vihdissä gravelia https://www.facebook.com/groups/bian...n=mo&ref=share

  30. #1170
    F. Kotlerburg Guest
    Olikos joku Pyhä Gravelia ajamassa? Oliko millainen tapahtuma? Itse en päällekäisten menojen takia päässyt paikalle.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •