
Alkujaan tämän lähetti
nure
^Voi olla että vannejarruissa taas ongelma olisi jarrupinnan kuluminen, kumpihan pienempi paha, uudet kiekot vai jarrupalat?
Aika vähän laadukkaat aluvanteet sora-ajoissa kuluu eikä se vanteen vaihtaminen kiekkoon keskimäärin kerran noin kymmenessätuhannessa kilometrissä ole mikään ongelma niin pitkään, kun hyviä vannejarruvanteita saa.

Alkujaan tämän lähetti
Marsusram
^^Kumma juttu näin maastokuskin mielestä. Maastossa joutuu sentään jarrua käyttämään jatkuvasti, myös rapaisissa olosuhteissa, eikä palat kuitenkaan hupene silmissä.
Kilometrit eivät kai kuluta paloja, vaan jarrutusten määrä..

Sepä olikin kaikkein yllättävintä. Vielä kun huomioi sen, että soralla ei tosiaankaan tule jarruteltua lähimainkaan niin paljon kuin maastossa. Suuremmat nopeudet voi olla yksi syy, pidemmät lenkit mahdollisesti ja sitten varmaan myös se, että jarrupaloihin joutuvan moskan laatu ei kuitenkaan ole identtistä maastossa ja sorateilla. Ei mulla ole maasturissa jarrut ulvoneetkaan metallipaloilla samalla tapaa kuin sorapyörässä.
Ps. Ei ollut tarkoitus aloittaa mitään vanne-/levyväittelyä. Peilasin vaan omiin kokemuksiini, kun on nyt kokemusta graindailusta vannejarrupyörällä toistakymmentä vuotta ja nyt kohta pari vuotta tuolla levarillisellakin. Sorahommissa niissä molemmissa on omat hyvät ja huonot puolensa, mitkä korostuu molempiin suuntiin, jos ajaa ns. jokakelissä.
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Kirjanmerkit