GiantBikeshopLostInLaplandElectrobike
Sivu 44 / 70 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34 42 43 44 45 46 54 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.291 - 1.320 / 2086

Aihe: Uusi maantiepyörä hakusessa

Laitetaan lähes lopullinen versio uudesta maantiepyörästä.
    - koko on 56, M/L , vaihtoehtona oli yksi koko suurempi joka nykyisellä asetuksella olisi ottanut spacerit pois. Pro vibe ohjaamo on pikkaisen matalampi kuin aiempi ohjaamo. Valinta siis 2-3 cm spacereita tai slämmätty ohjaamo, vähän siinä rajoilla tuo on mutta ainakin varmisti sen että yhtään matalampi runko ei saa olla. Tuosta voi lähteä vielä jotain poiskin.
    - rotor 50/34 eteen kun shimanoa ei ollut saatavilla. Verrattuna 53/39:een niin vajaa vaihde lähtee raskaasta päästä pois ja yksi lisävaihde tulee kevyeen päähän. Sellainen minut yllättänyt kustannus rotoreissa oli, että kiinnityspultit ja vastinkappaleet piti ostaa erikseen 4 kpl 60 eur
    - garminin 530 alennuksesta keulalle
    - ratkaisu oli nyt kokonainen alkaen malli , kun tarvin voimansiirron vanhaan. Rungolle tuli hintaa noin 2- 2,5 teur.
    - - harmittavasti eilen löytyi headtuben kyljestä pieni särö, josta reklamoinut runkotakuuna.
    -

Hieno on. Giantin spaceripinkka on sellainen mikä pitää, eli kapenee heti ohjainlaakerin yläpuolelta. Pron tanko näyttää kuin olisi ollut tuossa tehtaalta. Hyvää duunia.

Mun mielestä hyvä runko on sellainen, missä riittää säätövaraa joka suuntaan. Tuo sulkee sen isomman koon äkkiä pois.

Huomasin saman rotoreista, kalliit coverit, enkä noita rattaita kyllä enää hanki. Shimano vaan toimii nätimmin.

Kiitos. Itse olen oikein tyytyväinen lopputulokseen. Koon suhteen olen samaa mieltä, isommassa koossa voisi tulla rajat vastaan ja itseäni ei tuo spacerpino haittaa vaikka se jäisi tuollaiseksi. Isommassa koossa puolestaan satulatolppa jäisi vastaavasti lyhyemmäksi/aika lyhyeksi kun toptube on tuossa vaakasuora

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    Kiitos. Itse olen oikein tyytyväinen lopputulokseen. Koon suhteen olen samaa mieltä, isommassa koossa voisi tulla rajat vastaan ja itseäni ei tuo spacerpino haittaa vaikka se jäisi tuollaiseksi. Isommassa koossa puolestaan satulatolppa jäisi vastaavasti lyhyemmäksi/aika lyhyeksi kun toptube on tuossa vaakasuora
    Tuosta Gianttiin vanteet: https://www.fillaritori.com/topic/25...li%C2%A0espoo/

Kyllä! Nyt on pyörää sanan varsinaisessa merkityksessä. Tuo väri on kyllä aika bueno. Giant sekä BMC osaa tehdä kyllä tuon toptuben hyvännäköiseksi. Takakiekko näyttää profiililtaan korkeammalta. Miten lie?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Föhn Katso viesti
    Kyllä! Nyt on pyörää sanan varsinaisessa merkityksessä. Tuo väri on kyllä aika bueno. Giant sekä BMC osaa tehdä kyllä tuon toptuben hyvännäköiseksi. Takakiekko näyttää profiililtaan korkeammalta. Miten lie?
    On hieno pyörä kyllä. Roval Rapidet taitaa olla profiililtaan 51/60mm.

Jotain tuollaista funtsin itsekin sen kummemmin googlettamatta. Ei kai tuollaiseen pyörään voi muuta oikeestaan laittaa jos ulkonäöstä puhuttaisiin. Omakin fillari näyttää ihan hullulta vaikka siinä joskus 23mm profiilin varakiekkoja käytänkin. Muutenhan on Zipp 808 ja 404.

Kuva onnistui hyvin. Tuommoinen metallinhohtosininen vaihtelee väriä kivasti eri valaistuksessa. Toptubessa liukuma vaaleamman sinisestä tummempaan, se on kyllä tosi mieto.
    Rovalit on tosiaan 51/60, ulkoleveys etukiekossa on 35 ja takakiekossa 30,7, sisäleveydet 21. Nuo on gen 1:t eli ei tubelekset joten latekseilla mennään.

Giantin hinnoittelu on ihan ok, eli tuosta perusmallista saa sähkövaihteisen hyvillä kiekoilla kohtuu rahalla (sikälimikäli sellaista haluaa), eli luokkaa canyon aeroad slx ja oikeastaan vähän allekin ultegralla tai forcella. Peruspyöräkin on hyvä, mutta kyllä se minusta uusia kiekkoja kaipaa.

Käytiin kaverin kanssa ihan mielenkiintoinen -uusi maantiepyörä ja hinta- keskustelu, osittain liittyen tähän minunkin projektiin.

Jos pyörän kokoamisen aloittaisi puhtaalta pöydältä, niin nykyisten komponenttien hinnat ja niiden alentuminen antaisi aika lailla mahdollisuuksia varsinkin kalliimmassa hintaluokassa, ainakin jos vertaa ovh hintoihin

Lähtökohtana että ostaisi ainakin ajatuksissa ensin komponentit ja katsoisi sitten mitä eri pyörät tulisi maksamaan, esimerkiksi
    ultegra di2 + zipp 303/404 tai dt swiss arc 1400 = 3.000 eur

Tähän sitten pyörän hinta päälle (ei huomioitu renkaita, tankoa eikä satulaa), jolloin ollaan jotakuinkin tasolla
    - Tarmac S-works = 7.400 eur (bikeplanet yksittäinen 54 runko), muuten n. 8000 eur
    - MY23 Cannondale supersix hi-mod = 7.200 eur
    -MY23 Cannondale supersix lab71 = 8.400 eur
    - Pinarello Dogma F = 9.400 eur, Pinarello F = 8.000 eur

Kun Canyonia on monesti käytetty hintareferenssinä niin SLX aeroad ultegralla ja ja arc 1400:lla 6.800 eur ja CFR dura acella ja arc 1100:lla 9.700 eur.

Vertailu on puutteellinen, kun verrataan osien hintaa (ja niitäkin puutteellisesti) kokonaiseen pyörään mutta ehkä se jotain kertoo hintatason alentumisesta -kokoa pyörä itse harrastajan näkökulmasta-.
    Pyörät/rungot valittu pääosin sen perusteella kun olen lähdössä reissuun Hollantiin, niin lähistöllä olevista pyöräliikkeistä löytyy po. runkoja, lisäksi myös mm. Factoria ja Mootsia

Lisäys: tässä minun harrastamassa hintaluokassa n. 5 teur, niin esimerkiksi 105 di2 ja zipp 303s, noin 2 teur ja siihen itselle sopiva kokonainen pyörä, tai sitten jos löytyy runkoa 2-3 teurin hintaluokassa

^ Maantiepyörien kysyntä on kyllä jotenkin laskenut gravelbuumin myötä rajusti. Kauppiaat kertovat samaa. Mullakin roikkuu myynnissä kuituinen Ridley Fenix SLiC Ultegra Di2 2*12 osasarjalla ja integroidulla ohjaamolla. Alla 200km ajetut BMC:n ensiasennus alumiinikiekot(tubeless) ja renkaina saman verran ajetut pro one tle:t. Runko, ohjaamo ja voimansiirto käyttämätön ja ostettu Suomesta 9/22 + kuitti löytyy. Hintapyyntö mielestäni maltillinen 3200€, mutta about nolla kyselyä. Toki noiden kalliimpien pyörien myyntiä yksityishenkilönä syö myös työsuhdepyöräetu. Ja eihän 3200€ ole pyörästä raha eikä mikään.

Juu, näin se varmastikin on. Porukoilla ei ole tarvetta/halua päivittää uuteen, ja sitten käytettyjen maantiepyörien kilpailijoina vielä gravelit, uuden sukupolven allroadit ja osa uusista pyöristä.
    Jotenkin sellainen vaikutelma että canyonin hintataso on noussut vaivihkaa, ja esimerkiksi uudet ultimatet on pääosin jo ihan normaalihintaisia pyöriä.

F. Kotlerburg Guest
    Onhan tuo kaikkien muidenkin hintataso noussut. Oma Ultimate tuli 2v sitten. Vastaava malli on nyt 700e kalliimpi. Tosin tehomittarilla varustettuna, mutta eipä nuo vaihtoehdotkaan mitä silloin katselin (lähinnä Tarmac ja TCR) ole yhtään vähempää kalliimpia vrt. Canyon kuin 2v sitten.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Ja eihän 3200€ ole pyörästä raha eikä mikään.
    Mitä olen tänä keväänä nähnyt sun postauksia upeista pyöristä, niin nostan hattua ja onnittelen. Sitten on meitä, joille kolme tonttua on jo pitkä penni Kun esimerkiksi stemmin vaihto (kulma/pituus/sähköt) voi olla työlästä, ei ostajia löydy niin helposti kuin ennen tästäkään syystä.

Hienon näköisiä fillariehdokkaita tässä ketjussa näkyy. Oman ostokuumeen sammuttaa tehokkaasti epästandardit ohjaamoratkaisut, läpiakselit, tubelessit ja jopa levarit. Onneksi on vielä kaksi hyväkuntoista Bianchi Oltrea alla eikä tarvitse ehkä ihan hetkeen täällä kysellä. Mahtaako löytyä valmistajia, jotka tekevät uusvanhoja? Ehkä käsityönä?
    10k-kerhon jäsen

F. Kotlerburg Guest
    Tubeless ei ole mitenkään pakollinen.

Riippuu kanssa hytin ratkaisusta. 12sp di2 on vain jarruletkut. Kun opettelee niiden asennuksen ja ilmauksen, on ohjaamonkin vaihto nopeaa. Vaijeripyörässä on ainakin minulla jarru ja vaihdevaijerit tangon sisällä.

Uusien Shimanon satuloiden ilmaus on tosi helppoa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Mitä olen tänä keväänä nähnyt sun postauksia upeista pyöristä, niin nostan hattua ja onnittelen.
    Kiitos vaan. On se kolme tonnia itsellenikin iso raha, mutta tulee tingittyä aika paljon muualta ja käytettyä ne rahat pyöräilyyn. Ja nuo tämän kevään uutuudet, eli BMC TMR01 ja Scott Scale täysjäykkäsuoratankograveli jäivät maksamaan minulle reilusti vähemmän mitä ihmiset luulevat, koska tuli oltua BMC:n kanssa oikeassa paikassa oikeaan aikaan ja Scottiin on haalittu osat sieltä täältä "halvalla".

Canyonien hinnat on kyllä nousseet jo aika lähelle muiden hintoja ja muidenkin hinnat alkaa kyllä olemaan järkyttäviä. Nykyään saa alumiinisen pyörän 105 tasoisilla osilla parilla tonnilla, kun sellaisen sai vielä viitisen vuotta sitten tonnilla.

F. Kotlerburg Guest
    Niin toisaalta Canyon niitä harvoja merkkejä joilta saa vielä kuitupyörän 105-osilla reippaalla parilla tonnilla. Endurace CF 7. Naapuri oli tuollaisen hommannut. Tuntui olevan tyytyväinen.

Mun canyon otos on tosi suppea 2020 aeroad ultegra di2 vs. kilpailijat, ja muutama ultimate ja aeroad sähköillä nykyisessä mallistossa.
    Silläkin on varmasti vaikutusta hintamielikuvaani, että 5-20 % alennuksia on alkanut näkymään muissa pyörissä, ja itse asiassa myös canyon aeroadissa, mutta se johtunee tässä tapauksessa hot-salsa väristä joka ei ole ollut ilmeisesti suosikki

F. Kotlerburg Guest
    Canyonilla on tasaiseen joku pyörä/pyörät alessa pl. gravelit. On ihan varmasti kyse siitä, että kysyntä sakkaa ihan yleisesti.

Varmaan siitäkin. Olin ostamassa ensin aeroadia rivalilla ja hot-salsaa löytyi koko ajan ja kaikkia kokoja, kun tuli jokin muu väri niin varasto tyhjeni 2 päivässä. En tietenkään tiedä varastosaldoa mutta tuota väriä on saanut koko kevään sekä rivalina että forcena mm. M ja L koossa ja varastosta

Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Canyonilla on tasaiseen joku pyörä/pyörät alessa pl. gravelit. On ihan varmasti kyse siitä, että kysyntä sakkaa ihan yleisesti.
    Ultimatet ja Enduracet tosin eivät ole olleet alessa, sikäli kuin niitä olen katsellut. Saatavuus niiden osalta on ollut heikko. Ja plussana vielä rumat värivaihtoehdot tälle vuodelle.

- Tarmac S-works = 7.400 eur (bikeplanet yksittäinen 54 runko)
    Tuohan kävi kiinnostamaan, mutta tietääkö kukaan onko tämä väri 'Ready to Paint Satin Carbon/Snake Eye' ihan puhtaalla hiilikuitupinnalla vai onkohan koko runko lakattu?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TKe_ Katso viesti
    Tuohan kävi kiinnostamaan, mutta tietääkö kukaan onko tämä väri 'Ready to Paint Satin Carbon/Snake Eye' ihan puhtaalla hiilikuitupinnalla vai onkohan koko runko lakattu?
    https://www.specialized.com/it/en/s-...=386564-249165

The Satin Carbon/Snake Eye colorway is ready to ride as is but features logos that are decals over a clear coat, so they can be easily removed if you choose to work with a custom painter. The frameset includes a second set of decals to be applied after painting. Keep in mind that when you modify the paint and/or graphics on your Tarmac, the limited warranty provided by Specialized will no longer cover your paint and graphics.

Puhtaan maantiepyörän osto ollut jo hetken mielessä ja aikani vertailtua jatkan Canyon miehenä. Endurance/ultimate pyörittely kesti jonkun aikaa, mutta halusin kerralla hyvän aihion vuosiksi eteenpäin. 105 saa riittää tällä kertaa työläisen rooliin, varmaan tuntuu halvalta sähkö ultegran jälkeen mutta näillä mennään. Kiekoiksi tilasin Zipp 303 S. Saa hieman painoa pois (400g) ja kevyesti aeroa. Jospa se toimisi ensimmäisenä puhtaana maantiepyöränä itselläni.

Embrace the moment

Eipä oikeestaan muuta vikaa kuin näkyvät roikat mutta tämähän onkin mun henkkohtainen perversio.
    Omien kokemuksien mukaan 303s ei hirveästi aeroa tarjoa mutta toki enemmän kuin joku 23mm vanne.
    onnittelut uudesta kamppeesta kuitenkin.
    T: Ultimaten omistaja

Pyörän aero hyöty on muutenkin aivan toissijainen, kun kuskina on 2m pitkä hirvi, meinaan melkoinen purje. Siksi tarkoitus hakea mahdollisimman matalaa asentoa kun tottuu. Mites näissä pyörissä, tubeless vai lateksisisurit tms?
    Embrace the moment

Hieno on. Valkoinen-musta yhdistelmä toimii hyvin.
    Kuva ei vissiin sun pyörästä, jos 2 m pituutta ja koko xl tai xxl ?

Omat tavarat vielä matkalla, koko 2XL
    Embrace the moment

Lainaus Alkujaan tämän lähetti xc-pyöräilijä Katso viesti
    Pyörän aero hyöty on muutenkin aivan toissijainen, kun kuskina on 2m pitkä hirvi, meinaan melkoinen purje. Siksi tarkoitus hakea mahdollisimman matalaa asentoa kun tottuu. Mites näissä pyörissä, tubeless vai lateksisisurit tms?
    Mun mielestä makuasia. Itse kyllä suosin tubelessia. Ja saahan noinkin jo kun gramman alas jos sillä on merkitystä.

Purjeista tulikin mieleen että kaksimetrisenvarrensaa kyllä varmaankin kivasti piiloon mutta entäpä allekirjoittaneen vajaat 120cm ympärysmitan ruhon?

Samanlaisia aiheita

1. Maantiepyörä hakusessa
    By STN in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 17
    Viimeinen viesti: 22.09.2017, 19.12
  2. Uusi (GPS) mittari hakusessa
    By scalpel in forum Varusteet
    Vastaukset: 1
    Viimeinen viesti: 06.04.2017, 11.37
  3. Uusi maantiepyörä hakusessa
    By jannevaro in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 16