GarminGiantElectrobikeHepha
Sivu 430 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 330 380 420 428 429 430 431 432 440 480 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 12.871 - 12.900 / 15442

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #12871
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.246
    ^ Ei ne pahalta näytä mutta lähinnä käytännön seikkoja mietin, ei sen kummempaa.

    Vaikka kuinka ajamiseen hankittu niin silti esteettisyys osa pyörää.

  2. #12872
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.009
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Uusimman Grand Fondon Best Gravel Race Bike 2023 -vertailun voittaja on Ridley Kanzo Fast. En päässyt vielä niin pitkälle, että osaisin kertoa miksi.
    Sopivasti lähtisi -20% reward-jäsenille

    https://www.xxl.fi/ridley-kanzo-fast...1_style?page=1

  3. #12873
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaakku Katso viesti
    Typerin idea ikinä tuollainen ohjainlaakerin läpi vedetty. Oikeastaan kaikki suunnitteluratkaisut jotka vaikeuttavat huoltotoimenpiteitä ovat enemmän tai vähemmän perseestä.
    Joskus voi vaijerin vaihto olla neljän tunnin homman ja pyörän purkaminen osiin... mutta kiva kun ne vaijerit on piilossa

  4. #12874
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.709
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    Joskus voi vaijerin vaihto olla neljän tunnin homman ja pyörän purkaminen osiin... mutta kiva kun ne vaijerit on piilossa
    Niin ja kyllähän se itseltä sujuu kunhan on vain sopivat työkalut, mutta kun on nähnyt kaikenlaista säätäjää ja häslääjää ihan fillariliikkeiden palkkalistoilla (sekin yksi kauppias joka kasasi suoravetonapaan kiekon j-pinnoilla), niin mietteliääksi vetää. Enkä siis väitä että olisin itsekään mikään huippumekaanikko.

  5. #12875
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaakku Katso viesti
    Niin ja kyllähän se itseltä sujuu kunhan on vain sopivat työkalut, mutta kun on nähnyt kaikenlaista säätäjää ja häslääjää ihan fillariliikkeiden palkkalistoilla (sekin yksi kauppias joka kasasi suoravetonapaan kiekon j-pinnoilla), niin mietteliääksi vetää. Enkä siis väitä että olisin itsekään mikään huippumekaanikko.
    täytyy tunnustaa että olen puoli ammattilainen mekanikon hommissa ja vaijerin vaihto ois kestänyt mulla vuoden kaksi ja päätin ulkoistaa homman ihan asiantuntijalle

  6. #12876
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.246
    Itsellä oikeastaan noiden täysin integroitujen suhteen tilanne helpottui kun maantietanko muuttui suoraan eikä noita tarvi kuolata, riittää mainiosti kun kulkee rungon sisällä ja viimeisessä rungossa oli suht helppoa vaijerien viennit.
    Myös itseeni luotan paremmin kuin jonkin liikkeen sunnuntaimekaanikkoon ainakin hommissa mihin omat työkalut riittää, taitaa olla kiekkoihin liittyvät hommat ainoita yhden rungon rotsauksen lisäksi mihin tarvinut ulkopuolista apua.

  7. #12877
    Nyt olisi valinnan paikka edessä. Viime viikolla tuli tilattua Verkkokaupasta Baana Noux gravel hintaan 999€, mutta nyt Canyonilta tuli Grizl AL 6:sta tilattavaksi n. 1600€ toimituskulujen kanssa ja hieman houkuttelisi Baanan vaihto Canyoniin. Pyörä tulisi bikepacking käyttöön ja Grizlissä olisi paremmin kiinnitys mahdollisuuksia. Toki hintaaki on n. 600€ enemmän. Molemmat on tällä hetkellä tilattuna, Baanan toimitusaika tällä viikolla ja Canyonin toimitusaika menee kesä-heinäkuun vaihteeseen.

    Miten Canyonin Grizl AL 6 vertautuu tuohon Baana Noux:iin komponenttien puolesta? Entä kumpaa suosittelisitte bikepacking käyttöön?

  8. #12878
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.246
    ^Tietenkin puhdas mielipide, aika samantasoiset, erivalmistajan osilla ja tarkoitukseen sopii kummatkin. Äkkiä katsottuna Nouxin heikoin lenkki taitaa olla nuo kiekot muttei mielestäni Canyon ei ole silti 600€ parempi.

  9. #12879
    Liittynyt
    08/2019
    Viestit
    1.878
    Tämä nyt riippuu vähän millaisilla seteillä meinasit bikepackingia tehdä. Esim. tässä mulla on n. 32 litraa laukkutilaa plus kaksi reilun litran vetävää ohjainkannatinpussia, ja sitten vielä ulkopuolelle kiinnitetty tavaraa remmeillä ja verkolla, kaikki ilman mitään pyörän ”kiinnitysmahdollisuuksia”.


    Erona Baanaan mun pyörässä on kolmas paikka juomapullolle alaputken alla, mitä itse arvostan koska hikoilen paljon. Mutta saisi sen tilalle pullon remmeilläkin kiinni: ei mulla koskaan niin kiire ole että ottaisin tuon alimman pullon vauhdissa. Ja tässä on myös iso runko, joten tilaa runkolaukulle ja litran juomapulloille löytyy.

    Mukana kulkee leirivälineet joilla voin yöpyä mukavasti missä vain, ts. ei tarvitse löytää laavua ja sade ei haittaa. Ihan kohtuullinen summa rahaa toki palaa sellaisiin leirikamoihin jotka pakkautuu tarpeeksi pieneen tilaan.

    Tuossa ei tietenkään ole tilaa kantaa viikon ruokia tms., joten mukana ei myöskään ole retkikeitintä. Jos tarkoitus on olla omavaraisempi tai siemailla vastajauhetuista pavuista keitetyt aamukahvit leirituolissa istuen tai leirikamat on mallia solumuovipatja ja intin makuupussi niin sitten katsoisin pyörää johon saa tarakan.

  10. #12880
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.246
    ^Niin, missä vaiheessa tilanne muuttui tuollainen laukkuhelvetti syrjäytti perinteiset sivulaukut? Saavutetaanko jotain olennaista hyötyä esim. Ortliebin etu- ja takalaukkuihin verrattuna?

  11. #12881
    Liittynyt
    07/2020
    Viestit
    370
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Noviiisi Katso viesti
    Nyt olisi valinnan paikka edessä. Viime viikolla tuli tilattua Verkkokaupasta Baana Noux gravel hintaan 999€, mutta nyt Canyonilta tuli Grizl AL 6:sta tilattavaksi n. 1600€ toimituskulujen kanssa ja hieman houkuttelisi Baanan vaihto Canyoniin. Pyörä tulisi bikepacking käyttöön ja Grizlissä olisi paremmin kiinnitys mahdollisuuksia. Toki hintaaki on n. 600€ enemmän. Molemmat on tällä hetkellä tilattuna, Baanan toimitusaika tällä viikolla ja Canyonin toimitusaika menee kesä-heinäkuun vaihteeseen.

    Miten Canyonin Grizl AL 6 vertautuu tuohon Baana Noux:iin komponenttien puolesta? Entä kumpaa suosittelisitte bikepacking käyttöön?
    Aika saman tasoisia näyttäisi olevan äkkiseltään. Baanassa kiekot tosiaan varmaan heikoin osa-alue, mutta toisaalta tuolla 600 euron erotuksella saa ostettua vaikka Fillaritorilta käytetyn kiekkosarjan kaveriksi ja rahaa jää vielä muihin tarvikkeisiin. Tolla hinnalla itse varmaan pitäytyisin Verkkiksen pyörässä kaksilla kiekoilla.

  12. #12882
    Liittynyt
    08/2019
    Viestit
    1.878
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^Niin, missä vaiheessa tilanne muuttui tuollainen laukkuhelvetti syrjäytti perinteiset sivulaukut? Saavutetaanko jotain olennaista hyötyä esim. Ortliebin etu- ja takalaukkuihin verrattuna?
    Pyörissä joissa ei ole kiinnityspisteitä tarakoille saavutetaan huomattava hyöty. Jos on tarkoitus mennä kovaa niin saavutetaan huomattava hyöty. Mulle taas ortliebit ei ole mikään normaalitila josta poikkeaminen tarvitsisi erikseen perustella.

  13. #12883
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jomar Katso viesti
    Oon tutkinut teräsgraveleita ja koeajanut ne, mitä olen löytänyt käsiini. Genesiksen Croix de Fer on vahvoilla. Jos nyt ostaisitte tämän pyörän, ottaisitteko mallin 20 vai 30 ja millä perusteella? Alustan kysymystä vähän. Mielestäni 10-versiosta kannataa suosiolla siirtyä 20:een, koska hintaero on pieni (200 euroa) ja osat paranevat huomattavasti (Sora -> grx400/Tiagra, nimetön cromorunko -> Reynoldsin 725). Hintaero 20 ja 30 välillä on suurempi (yli 500 euroa), enkä tiedä ovatko osat vastaavasti niin paljon parempia. Esim. onko GRX 800 niin paljon parempi kuin 400, ja 105-kahvat niin paljon paremmat kuin Tiagrat. Toki CdF 30:ssä on myös läpiakseli. Muita tämän suuren hintaeron oikeuttavia eroja en ole itse huomannut, pikkueroja on muitakin (esim. navat, takavaihtajan pidike).
    Allaolevissa linkeissä lisätietoa pyöristä:
    https://www.genesisbikes.co.uk/genes...-10-vargn21020
    https://www.genesisbikes.co.uk/genes...-20-vargn21041
    https://www.genesisbikes.co.uk/genes...-30-vargn21050
    Tähän palatakseni, päädyin versioon 20. GRX 400/Tiagra ja hyvät mekaaniset jarrut saa riittää kaltaiselleni aloittelijantapaiselle. Voin sitten päivittää myöhemmin, jos huvittaa, rungon pitäisi kuitenkin olla erinomainen ja ilman hankalia läpivientejä. Eipä ole varaosatkaan niin kalliita (vrt GRX 800/105).
    Säästyneet rahat menee työkaluihin ja sen sellaisiin oheisjuttuihin, joita vielä puuttuu. Tullimaksuista huomauttaneille, ei hätää, tämä tulee kivijalkakaupasta.

  14. #12884
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.246
    ^Ei varmaankaan huono valinta ja hyvä aihio rakentaa parempi kun innostus kasvaa. Ja muista että muitakin osia löytyy kuin Shimano.

  15. #12885
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.833
    https://www.fillaritori.com/topic/28...%A4skyl%C3%A4/

    Eiks tää ole järkyttävän halpa.

  16. #12886
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.147
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stumpe Katso viesti
    https://www.fillaritori.com/topic/28...%A4skyl%C3%A4/

    Eiks tää ole järkyttävän halpa.
    On. Osta pois jos koko natsaa. Itse olisin jo ostanut jos olisi 58.

  17. #12887
    Liittynyt
    12/2018
    Paikkakunta
    LPR
    Viestit
    32
    ^sama mut jos ois ollu 52/54

  18. #12888
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.253
    Stiggy on edellistä, cx-kisaisempaa sukupolvea, mutta hyvä runko ja tuohon hintaan löytö siitä huolimatta. 15 mm etuakseli voi tosin vähän rajoittaa kiekkovalikoimaa ja post mount jarruvalikoimaa.

    (Itseasiassa henk. koht. saattaisin mahdollisesti tykätä tosta vanhemmasta jopa enemmän kuin tuosta nykyisestä. On vähän pitempi reach ja matalampi stack. ja muutenkin vähän krossisemmat geot on alkaneet tuntua ihan virkistäviltä viimeaikoina.)
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  19. #12889
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Ehken offaria mutten ainakaan teitä nuorempana,luulen niin. Siis silloin aikoinaan kun ekan oman pyöräni sain niin graveliähän tää oppikouluun ja ennen sitä kansakouluun ajo oli.Eli silloin joutui ajamaan soratietä eikä se aina niin hauskaa ollut. Nyt siitä on tullut hupia ja muotia. Suatto olla ettei kalusto aivan tämän
    päivän tasolla olleet... Ja ennenkuin nastarenkaita sai niin Rouskut piti liukkaalla. Nykykäsityksellä hengenvaaralliset.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  20. #12890
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.246
    ^Niinpä, gravel on vain trendinimitys nuoruuden normaali ajeluille. Tosiaan kalusto oli mitä oli mutta kaikenlaisilla teillä ja maisemissa ajeltiin.

  21. #12891
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Mitkä olisi kestävät Shimanolle sopivat jarrupalat? Tänään loppui sadassa kilometrissä, kun ajettiin rapavellissä.

  22. #12892
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.009
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stumpe Katso viesti
    https://www.fillaritori.com/topic/28...%A4skyl%C3%A4/

    Eiks tää ole järkyttävän halpa.
    Onhan se. Yritin ostaa tota pyynnillä ja noudolla vaikka heti vajaa pari tuntia ilmon julkaisemisesta mutta en oo vielä saanut vastausta

  23. #12893
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.395
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hitlike Katso viesti
    Onhan se. Yritin ostaa tota pyynnillä ja noudolla vaikka heti vajaa pari tuntia ilmon julkaisemisesta mutta en oo vielä saanut vastausta
    No parissa tunnissa voit olla pari tuntia myöhässä.

    Just tässä viimeisten viikkojen aikana metsästin pojalle seuraavan pyörän niin monesti 1h ilmoituksen julkaisusta oli jo liian myöhäistä.

    Ja juuri eilen yhden pyörän myyneenä ei ole helppoa olla myyjäkään ja pitää kaikki kysyjät ajantasalla

  24. #12894
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.299
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalkkis Katso viesti
    No parissa tunnissa voit olla pari tuntia myöhässä.

    Just tässä viimeisten viikkojen aikana metsästin pojalle seuraavan pyörän niin monesti 1h ilmoituksen julkaisusta oli jo liian myöhäistä.

    Ja juuri eilen yhden pyörän myyneenä ei ole helppoa olla myyjäkään ja pitää kaikki kysyjät ajantasalla
    Fillareissa on sentään yleensä joku tolkku. Ostettiin talvella lasten kerrossänky torista, viestitettiin ostajalle että hinta ok ja voidaanko hakea parin päivän päästä. Meidän jälkeen oli tullut 27 kyselyä ekan päivän aikana ...

    Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla

  25. #12895
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.253
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti moukari Katso viesti
    Mitkä olisi kestävät Shimanolle sopivat jarrupalat? Tänään loppui sadassa kilometrissä, kun ajettiin rapavellissä.
    Heh…se onkin ollut jonkin verran jännä juttu, että gravelilevareiden akilleen kantapää tuntuu olevan juuri ne kelit, joissa levareiden pitäisi olla ylivertaiset vannejarruihin verrattuna, mutta vähän yllättäen usein lähteekin vannejarrupyörä alle mieluummin niillä keleillä.

    Swissstopin paloista on mulla nyt melko hyviä kokemuksia, mutta Sramin jarrujen kanssa. Noista eri seosten logoista kun klikkaa, niin esiin tulevat kuvaukset on melko realistisia. Kaksi keskimmäistä kuluu hitaimmin, mutta jarrutehon suhteen joutuu tekemään vähän kompromissia ja märässä kuuntelemaan ulvomista. Kaikki kestää kilsoja enemmän kuin Sramin originaalit orgaaniset ja ulvoo vähemmän kuin Sramin metalliset, jotka on ihan kauheet märällä.

    https://www.swissstop.ch/brakepads/discbrakes/
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  26. #12896
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Heh…se onkin ollut jonkin verran jännä juttu, että gravelilevareiden akilleen kantapää tuntuu olevan juuri ne kelit, joissa levareiden pitäisi olla ylivertaiset vannejarruihin verrattuna, mutta vähän yllättäen usein lähteekin vannejarrupyörä alle mieluummin niillä keleillä.

    Swissstopin paloista on mulla nyt melko hyviä kokemuksia, mutta Sramin jarrujen kanssa. Noista eri seosten logoista kun klikkaa, niin esiin tulevat kuvaukset on melko realistisia. Kaksi keskimmäistä kuluu hitaimmin, mutta jarrutehon suhteen joutuu tekemään vähän kompromissia ja märässä kuuntelemaan ulvomista. Kaikki kestää kilsoja enemmän kuin Sramin originaalit orgaaniset ja ulvoo vähemmän kuin Sramin metalliset, jotka on ihan kauheet märällä.

    https://www.swissstop.ch/brakepads/discbrakes/
    Pitääpä harkita näitä Swisstopeja seuraavaksi alle. Joo aika jännä, että vannejarrut kuitenkin pelittävät oikein surkealla kelillä jotenkuten. Levyjarrupalat saisivat olla yhtä paksuja kuin vannejarrupalat, niin tuskin tätä ongelmaa olisikaan.

  27. #12897
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.246
    ^Voi olla että vannejarruissa taas ongelma olisi jarrupinnan kuluminen, kumpihan pienempi paha, uudet kiekot vai jarrupalat?

  28. #12898
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.431
    ^^Kumma juttu näin maastokuskin mielestä. Maastossa joutuu sentään jarrua käyttämään jatkuvasti, myös rapaisissa olosuhteissa, eikä palat kuitenkaan hupene silmissä.
    Kilometrit eivät kai kuluta paloja, vaan jarrutusten määrä..

  29. #12899
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.923
    ^Onkohan maantiejarruissa sitten vähemmän tilaa palan ja levyn välissä, ja hiekka hinkkaa paloja vaikkei jarruttaisikaan?

  30. #12900
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    ^Onkohan maantiejarruissa sitten vähemmän tilaa palan ja levyn välissä, ja hiekka hinkkaa paloja vaikkei jarruttaisikaan?
    Varmaankin näin tai sitten ei. Ehkä jos sitä vetistä hiekkaa vaan tulee riittävästi tuonne jarruun ja levyihin, niin ne vaan menee siinä. Oli ihan uudet palat ja ei mitenkään erityisen paljon enempää tullut jarruteltua.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •