ElectrobikeHephaGiantGarmin
Sivu 429 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 329 379 419 427 428 429 430 431 439 479 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 12.841 - 12.870 / 15442

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #12841
    Liittynyt
    10/2020
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    32
    Mitäs mietteitä tämä Verkkokaupan myymä Baana Noux herättää tässä edullisen pään hintaluokassa? Oma ajo on pääosin maasto- ja alamäkipainotteista, mutta etsinnässä olisi myös joku edullinen perus gravelli

    https://www.verkkokauppa.com/fi/sear...y=baana%20noux

  2. #12842
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.246
    ^^Eipä tuossa Baanassa mitään olennaista vikaa ole, aivan toimivat osat, jos äkkiä jotain heikkoa löytyy niin navat ei mitään laatua mutta muutamalla satasella saa paremmat kiekot. Ihan ok hankinta tuohon tonnin hintaan, ohjehintaan en välttämättä hankkisi.

  3. #12843
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Baanassa erikoisesti toteutettu kaapeli- ja johtoviennit. Taakse menee ohjainlaakerin kautta, mutta tulee ulos jo ennen keskiötä. Etujarrun vienti kokonaan ulkoisesti. Mistä lie syystä pitänyt tällainen viritys kehitellä.


  4. #12844
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.246
    ^Positiivista että vaikuttaa että kaikki vaijerit kuitenkin täyspitkillä kuorilla. Noista stemmin läpi viedyistä kylläkään en ole innostunut.

  5. #12845
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    Baanassa erikoisesti toteutettu kaapeli- ja johtoviennit. Taakse menee ohjainlaakerin kautta, mutta tulee ulos jo ennen keskiötä. Etujarrun vienti kokonaan ulkoisesti. Mistä lie syystä pitänyt tällainen viritys kehitellä.
    No riippuu millaisia osia on saatu alilta tilattua. Varmaan ei ole kaulaputkessa, eikä haarukan lehdessä reikää mistä letkun/kaapelin saa ulost tuotua. Tuo kuvan pyörähän näyttää olevan mekaanisella jarrulla, eikä kaapelin veto letkureiän kautta varmaan toimi, vaikka sellainen haarukassa olisikin.

    Edit: On tuossa haarukassa näköjään kyljessä reikä vaijerille. Muttei sitten varmaan kaulaputkessa. Ihan siistihän tuo muuten on. Ja hydro jarrutkin. Mikähän tuo mölkerö on letkussa...

  6. #12846
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.709
    Typerin idea ikinä tuollainen ohjainlaakerin läpi vedetty. Oikeastaan kaikki suunnitteluratkaisut jotka vaikeuttavat huoltotoimenpiteitä ovat enemmän tai vähemmän perseestä.

  7. #12847
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.684
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaakku Katso viesti
    Oikeastaan kaikki suunnitteluratkaisut jotka vaikeuttavat huoltotoimenpiteitä ovat enemmän tai vähemmän perseestä.
    Just noin.

  8. #12848
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Noinhan se on, mutta sitten kun mennään sähköihin, niin sen yhden letkun irroittaminen ohjainlaakerin vaihtoa varten on kuitenkin suhteellisen helppoa. Enemmän ne vaijerit ja letkut ovat tiellä pyörää pestessäkin. Ja ne ovat siinä joka kerta. Viikosta toiseen.

    Eikä letkua edes tarvitse välttämättä irroittaa.

  9. #12849
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.252
    Uusimman Grand Fondon Best Gravel Race Bike 2023 -vertailun voittaja on Ridley Kanzo Fast. En päässyt vielä niin pitkälle, että osaisin kertoa miksi.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  10. #12850
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.895
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Uusimman Grand Fondon Best Gravel Race Bike 2023 -vertailun voittaja on Ridley Kanzo Fast. En päässyt vielä niin pitkälle, että osaisin kertoa miksi.
    Nopea ja hieno pyörä. Ei kai se muuta vaadi?

  11. #12851
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.252
    Pikareferaatti:

    Kanzo nopea ja mukava. Ei tartte ammattilaista ohjaksiin. Pärjää jollain tapaa teknisemmissäkim paikoissa, vaikka ei ole parhaimmillaan. Paras hinta/laatu. Suht leikkisä ja vakaa(?), kohtuu hyvä fun factor

    Kaiusta olisin voinut veikata ykköseksi, mutta se todettiin nopeaksi ja kovahkoksi. Ei paras valinta tosi pitkiin tai monipäiväisiin kisoihin. Kapea ohjaamo ei toimi leveäharteisemmilla. Suht leikkisä, ei kovin vakaa. Kallis.

    Factor Ostro nopea mutta tosi kova. Suoralla hyvä, sopii USA-tyyppisiin kisoihin, mutta aliohjautuva mutkissa. Liian kova pitkiin kisoihin ja ei huippukuntoisille kuskeille.

    Crux erityismaininta hauskuudesta, leikkisin geo ja kevyin. Ei varsinaisia floppeja

    Grail sopii kaikille, mukava mutta joustotolppa pompottaa, ei erityistä mainittavaa, halpa, ei erityistä haukuttavaakaan, paitsi jotain kaapelivetoihin liittyen. Vakaa, ei kovin leikkisä

    Checkpoint, ei erityisen race, voi olla hyvä momipäiväisiin kisoihin ja bikepacking-kisoihin, mutta ei nopeisiin lyhyisiin. Vakaa, ei leikkisä.

    + pari muuta pyörää

    Testiympäristö Espanjan hiekka-aavikko. En lähde arvioimaan, miten eroaa Suomi-gravelista.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  12. #12852
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Arvaako täällä mitään kirjoittaa? Mulle kohta neljä vuotta tallissa ollut Space Chicken edustaa parhautta. Häntä säestää Crossheck enkä unohda Battaglinia. Miekat miestä myöten.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  13. #12853
    Oon tutkinut teräsgraveleita ja koeajanut ne, mitä olen löytänyt käsiini. Genesiksen Croix de Fer on vahvoilla. Jos nyt ostaisitte tämän pyörän, ottaisitteko mallin 20 vai 30 ja millä perusteella? Alustan kysymystä vähän. Mielestäni 10-versiosta kannataa suosiolla siirtyä 20:een, koska hintaero on pieni (200 euroa) ja osat paranevat huomattavasti (Sora -> grx400/Tiagra, nimetön cromorunko -> Reynoldsin 725). Hintaero 20 ja 30 välillä on suurempi (yli 500 euroa), enkä tiedä ovatko osat vastaavasti niin paljon parempia. Esim. onko GRX 800 niin paljon parempi kuin 400, ja 105-kahvat niin paljon paremmat kuin Tiagrat. Toki CdF 30:ssä on myös läpiakseli. Muita tämän suuren hintaeron oikeuttavia eroja en ole itse huomannut, pikkueroja on muitakin (esim. navat, takavaihtajan pidike).
    Allaolevissa linkeissä lisätietoa pyöristä:
    https://www.genesisbikes.co.uk/genes...-10-vargn21020
    https://www.genesisbikes.co.uk/genes...-20-vargn21041
    https://www.genesisbikes.co.uk/genes...-30-vargn21050

  14. #12854
    Liittynyt
    08/2019
    Viestit
    1.878
    Ostin CdF 30 ennen koronaa. Merkittävimpänä erona että silloin tuohon hintaan sai nestelevarit, ja pyörää pääsi koeajamaan kahdessakin Helsingin kivijalkaliikkeessä. Ja pyörä oli vielä varsin hyvä diili kilpailijoihin verrattuna.

    Nyt mun olisi kyllä vaikea perustella CdF 30 verrattuna vaikka Pelago Stavangeriin. Ja kävisin kyllä muidenkin teräspyörävalmistajien katalogit aika tarkkaan läpi.

  15. #12855
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.246
    Teräspyörien hinta nousee helposti kun rungon laatu paranee, parempi runko jo alkaa olemaan tuon 20:sen hintainen ja kun siihen vastaavan tasoiset osat vielä kiinni.
    Kannattaa tsekata Foxcompilta myös All-Cityn tarjonta, itsellä oli tovin MachoMan ja ainakin rungosta tykkäsin kovasti, hankin kun CdF:ää ei ollut sopivan kokoista hyllyssä.

  16. #12856
    URS:n omistajille kysymys

    Ostin second hand URS:in ja mietin pitääkö jotain vielä säätää. Kokemusta ei graveleista,

    Kokonais reach vaakasuoraan mitattuna kahvoilta satulaputken keskelle 2cm lyhyempi kuin maantiepyörässä ja droppi on 8cm, joka on 2cm vähemmän kuin maantiepyörässä.

    Oisko noisaa järkeä gravelissa?

  17. #12857
    Foxcompilta kaikki All-Cityn pyörät taitaa olla niitä 650-kiekollisia. CdF30 on kyllä aika hintava jos siinä ei ole edes mekaanisia levareita. Katso myös, että tuleeko noihin brexit-pyöriin myös tullit päälle, Fairlightista piti ainakin maksaa.

    Stavangerin katsoisin itse vaihtoehdoksi ja toki Fairlightin Faran tai Secan jos vielä sporttisempaa ja kuitukeula tarvitsee. Faran taitaa olla kokonaan made in UK eli ei tartte maksaa tulleja, ainoastaan Suomen ALV.t Fairlightin sivuilla löytyy erikseen kv-hinnat. fairlighteissa kiva kun saa itse konfiguroida aika paljon ja jos jos esim noita CdF 30-40 malleja katsoo, niin hinnat taitaa jo nousta fairlightien tasolle tai aika lähelle.

    https://fairlightcycles.com/product/faran-2-deposit/
    https://fairlightcycles.com/wp-conte...l-April-23.pdf

    https://fairlightcycles.com/product/secan-deposit/
    https://fairlightcycles.com/wp-conte...l-April-23.pdf

    https://fairlightcycles.com/eu-inter...al-taxes-duty/

    Jos nämä kiinnostaa, niin voin kaivella vielä omat excelit ja verrata todellisuudessa maksettuihin tulleihin jne. Sain oman Straelin viime loppuvuodesta.

  18. #12858
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.684
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gambinamiäs Katso viesti
    Stavangerin katsoisin itse vaihtoehdoksi ja toki Fairlightin Faran tai Secan jos vielä sporttisempaa ja kuitukeula tarvitsee. Faran taitaa olla kokonaan made in UK eli ei tartte maksaa tulleja, ainoastaan Suomen ALV.t Fairlightin sivuilla löytyy erikseen kv-hinnat.
    Kävin noiden sivuja tutkimassa ja jonkun Secan mallin siinä malliksi speksasin, mutta kokonaishintaa en mistään löytänyt. Aina vaan lukee se 750£.
    Kuinka halvalla tuolla pystyy pyörän kasaamaan GRX-osilla?
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  19. #12859
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.246
    ^Näköjään ovat. Omani ostin runkona ja pari vuotta sitten löytyi valmiitakin täyskokoisina.

    Siis CdF 30:ssä Spyren mekaaniset jarrut jotka (mielestäni) mekaanisten huippua, Itsellä SLC versio ollut sekä maasto- ja maantiepyörässä eikä pahaa sanottavaa.

    Paljonko oma Strael tuli maksamaan, mahtuuko kysyjän budjettiin?

  20. #12860
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Kävin noiden sivuja tutkimassa ja jonkun Secan mallin siinä malliksi speksasin, mutta kokonaishintaa en mistään löytänyt. Aina vaan lukee se 750£.
    Kuinka halvalla tuolla pystyy pyörän kasaamaan GRX-osilla?
    Tossa noi hinnastot oli yllä laittamassani viestissä, ilman Vattia ja tullia. Vat on 24% ja tulli kai 14%, mutta ilmeisesti Faranista sitä ei tarvitse maksaa, kun runko on made in UK.

    Strael tuli 105di2 versiona ja pienillä maksamaan joku 6keur. Voin kaivaa tarkat laskut ja tullimaksut jos kiinnostaa.

    edit. eli hinnat eri palikoilla:
    https://fairlightcycles.com/wp-conte...l-April-23.pdf
    https://fairlightcycles.com/wp-conte...l-April-23.pdf


    Ja näiden pohjalta sitten verot ja tullit.
    https://fairlightcycles.com/eu-inter...al-taxes-duty/

  21. #12861
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.252
    Standertin rosteri-Erdgeschossin uudet värit khaki, keltainen ja pinkki tulee tänään myyntiin klo 14.00 (CET)

    https://www.instagram.com/p/CrdHHmpo...d=YmMyMTA2M2Y=
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  22. #12862
    Liittynyt
    10/2020
    Viestit
    155
    Terästä janoavien kannattaa myös tsekata ranskalainen Distance. Samalta pajalta kuin Victoire customit.
    https://distance.bike/

  23. #12863
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.246
    ^Tyylikkään simppeleitä mutta voi olla alkuperäiselle kysyjälle kallis.

  24. #12864
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.709
    En kyllä jaa samoja esteettisiä mieltymyksiä kuin Standertin maaliduunin suunnitellut jeppe. Distancella hienoja runkoja.

  25. #12865
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.069
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Uusimman Grand Fondon Best Gravel Race Bike 2023 -vertailun voittaja on Ridley Kanzo Fast. En päässyt vielä niin pitkälle, että osaisin kertoa miksi.
    Ha, kuinka sattuikaan! Eilen vaihtui Revolt Kanzo Fastiin.

    Pikku testilenkki takana ja vaikutelmat varsin positiiviset. Livenä hienonnäköinen laite (varsinkin metalliväri pääsee oikeuksiin). Painoa n. 8,6kg (ankkuri Rival AXS osasarja + Quarq tehomittari).

    Alta kasin kuitenkin pääsisi esim. keveämmillä kiekoilla ja Rene Hersen 44mm EL kumeilla. Kumit kyllä vaihtuu, mutta ei tällä kertaa herskoihin vaan Schwalben G-One RS:iin 40mm leveinä. Eipä tuolla painolla sinänsä kauheaa vaikutusta näillä tasamailla ole, kunhan se jossain kohtuudessa pysyy. Otetaan hienompia kuvia auringossa sitten myöhemmin hienojen sorateiden kera. Nyt tällainen ankea sään mukainen räpsy.

    ps. Varmaan otan vielä tuon viimeisenkin 10mm spacerin tuolta stemmin alta pois kuleksimasta.


  26. #12866
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    556
    ^ hieno on, paikallisestako https://www.xxl.fi/ridley-kanzo-fast...1_style?page=1 ostit? (kävin kuolaamassa alkuviikosta juurikin tätä mallia)
    -ei oo pakko, jos ei taho-

  27. #12867
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.069
    ^Sama pyörä ja sama kauppa. Tuo vaan piti tilata ensin liikkeeseen (oli vain keskusvarastolla tms.), jotta pääsi koeajamaan ja varmistumaan oikeasta koosta jne.

  28. #12868
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.246
    ^Tyylikäs runko vaikken noita täysin integroiduista letkuista pidäkkään. Värinä tietenkin voisi olla joku muu kuin tuo paskanruskea.

  29. #12869
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gambinamiäs Katso viesti
    Tossa noi hinnastot oli yllä laittamassani viestissä, ilman Vattia ja tullia. Vat on 24% ja tulli kai 14%, mutta ilmeisesti Faranista sitä ei tarvitse maksaa, kun runko on made in UK.

    Strael tuli 105di2 versiona ja pienillä maksamaan joku 6keur. Voin kaivaa tarkat laskut ja tullimaksut jos kiinnostaa.

    edit. eli hinnat eri palikoilla:
    https://fairlightcycles.com/wp-conte...l-April-23.pdf
    https://fairlightcycles.com/wp-conte...l-April-23.pdf


    Ja näiden pohjalta sitten verot ja tullit.
    https://fairlightcycles.com/eu-inter...al-taxes-duty/
    Pieni tarkennus, eli ensin lasketaan tuo tullimaksu 14% ja alv 24% maksetaan sitten kokonaisusmmasta, ml tulli. Eli kun veroton hinta euroina itselläni oli 3642,99e, niin tulli oli 3642,99*0,14=510,01e ja alv oli (3642,99+510,01)*0,24=996,72e.

    Tullit hoidin itse, kuriiri ollisi ottanut jonkun pari % kokonaishinnasta ja homma hoitui helposti itse netissä tekemällä.

  30. #12870
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.069
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^Tyylikäs runko vaikken noita täysin integroiduista letkuista pidäkkään. Värinä tietenkin voisi olla joku muu kuin tuo paskanruskea.
    Itse taas tykkään noista täysin integroiduista letkuista ja myös tuosta ohjaamosta. Oikein hyvin istuu mitoitus käteen sekä stemmin pituuden (100mm) ja tangon leveyden suhteen. Kahvoilta C-C mitta 36cm ja alaotteelta 44cm. Flarea on 16 astetta.

    Väristä osittain samaa mieltä. Tietyssä valaistuksessa näyttää paskanruskealle (eipä erotu paska niin hyvin, heh) toisessa sitten tuollaiselta tumman kuparin ja kullan sekoitukselta. Vähän vaikea tarkkaan kuvailla. No ajettaviksi nämä on hankittu, mutta saahan se tietysti silmääkin miellyttää siinä ohessa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •