GiantFillariElectrobikeHepha
Sivu 203 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 103 153 193 201 202 203 204 205 213 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 6.061 - 6.090 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Votkins Katso viesti
    Tämä siis vain tilanteessa, että sattui ostaneeksi tai ei ole muuta kuin liian kapeaa teippiä jne. Normaalisti tietenkin milli-kaks vannetta leveämpää.
    Sisä- vai ulkoleveys? Itsellä nyt millin sisäleveyttä leveämpää ja vähän jäi fiilis, että leveämpää olisi pitänyt laittaa. On kyllä pitänyt toistaiseksi eikä ehkä tuota ongelmia mutta ainakin oman mielenrauhan vuoksi ajattelin seuraavalla kerralla ostaa 3-5mm sisäleveyttä leveämpää.

Edit: 3-5mm oli ehkä liiottelua ja ajatus, että voisi olla ulkoleveydestä muka puhe näin jälkikäteen ihan naurettava...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bomb Katso viesti
    Sisä- vai ulkoleveys?
    Sisä tietty.

...seuraavalla kerralla ajattelin ostaa 3-5mm sisäleveyttä leveämpää.
    Kuullostaa paljolta, pitäisi sen teipin kuitenkin mahtua sinne vanteen sisäreunojen väliin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Sitäkin IPAa on hyvä olla saatavilla.
    Nämä tilanteet vaatii aina asennuskaljaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Kuullostaa paljolta, pitäisi sen teipin kuitenkin mahtua sinne vanteen sisäreunojen väliin.
    Mjoo, olet varmaankin oikeassa, mutta se 1mm leveämpi tuntui henkisesti ja näytti vanteella niin kovin kaposelta.

K.Kuronen Guest
    Mä teippasin sisäleveydeltään 19.5-millisen 23-millisellä teipillä ja 24-milliset 27:lla. Vähän varmaan riippuu vanteesta, mutta toisaalta teippejäkin on vain muutamaa leveyttä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohnnyBuzz Katso viesti
    Stansin 27 mm -teippiä löytyisi Larun pyörästä. Taidan käydä hakemassa sitä rullan. Ja DT Swissin omaa teippiä on tällä hetkellä vanteissa. Hyvä kuulla, että se lähtee helposti irti. Mikäs tää mainittu IPA on? Tuskin sukua oluelle?
    Stan's teipin olen parhaiten saanut asennettua niin että kaveri pitää kiinni vanteesta. Itse pingotan vähän teippiä ja ohjaan sitä vanteen keskelle ja kaveri painaa sitä samalla uraan. Ei mene montaa minuuttia hommassa kun vanne pysyy paikallaan. Ja lopuksi vuorokaudeksi sisulla asettumaan.

Mä en ole koskaan viitsinyt laittaa sisäkumilla teippiä asettumaan. En ole keksinyt syytä siihen. Riittää kun teipin ja vanteen välissä ei ole ilmakuplia. Ja teippi 1-2 milliä vanteen sisäleveyttä leveämpi.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    ​Mick Channon: "We've got to get bodies into the box! The French do it, the Italians do it."
    Brian Clough: "Even educated fleas do it."

Sama juttu, 25 mm kehään 27 mm Stanin teippi. Ja teipin päät niin että venttiilin kohdalle tulee tuplateippi. Joku 50-100 mm yli venttiilin molempiin suuntiin.

Sitten terävällä ja kapeateräisellä veitsellä tarkasti leikattu reikä. Huolellinen venttiilin asettelu ja kiristely, ja samantein kumit ja litkut perään.

Ravistelua ja pyörittelyä, sitten ekaksi yöksi vähän reilumpi paine.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Sama juttu, 25 mm kehään 27 mm Stanin teippi. Ja teipin päät niin että venttiilin kohdalle tulee tuplateippi. Joku 50-100 mm yli venttiilin molempiin suuntiin.

Sitten terävällä ja kapeateräisellä veitsellä tarkasti leikattu reikä. Huolellinen venttiilin asettelu ja kiristely, ja samantein kumit ja litkut perään.

Ravistelua ja pyörittelyä, sitten ekaksi yöksi vähän reilumpi paine.
    Teipin päät niin että ovat venttiin reiästä katsottuna kehän vastakkaisella (!) puolella päällekkäin sen kymmenisen senttiä.
    ​Mick Channon: "We've got to get bodies into the box! The French do it, the Italians do it."

Lainaus Alkujaan tämän lähetti zort Katso viesti
    Teipin päät niin että ovat venttiin reiästä katsottuna kehän vastakkaisella (!) puolella päällekkäin sen kymmenisen senttiä.

Miksi? Tesan/stanin teippi on niin jäykkää kamaa, että kun päädyt varmistaa venttiilillä, ei se oikeasti voi irrota millään.

Reikä tulee aika näppärästi sopivan kokoisella meisselillä, jonka kärjen kuumentaa kuumaksi. Tosin kiireessä olen kyllä tempaissut suoraan presta venttiilinkin läpi testan teipistä.

Mä en ole koskaan viitsinyt laittaa sisäkumilla teippiä asettumaan. En ole keksinyt syytä siihen.
    Varmaa kiinni teipistä, teippaajasta ja ajasta.
    Kirjoittelun perusteella kysyjä ei ole teippauksen erikoisasiantuntija joka on teipannut kymmeniä vanteita niin sisurilla voi varmistaa että teippi on hyvin asettunut paikalleen. Mieluiten lukisin seuraavassa kommentissa että litkut renkaassa, ilmat pysyy ja testilenkki on ajettu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arosusi Katso viesti
    Varmaa kiinni teipistä, teippaajasta ja ajasta.
    Kirjoittelun perusteella kysyjä ei ole teippauksen erikoisasiantuntija joka on teipannut kymmeniä vanteita niin sisurilla voi varmistaa että teippi on hyvin asettunut paikalleen. Mieluiten lukisin seuraavassa kommentissa että litkut renkaassa, ilmat pysyy ja testilenkki on ajettu.
    No en mä sillä ekallakaan teippauskerralla sisuria käyttänyt enkä vieläkään mikään teippauksen erikoisasiantuntija ole. Eikä tollanen teippaushomma sellaista vaadikaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Miksi? Tesan/stanin teippi on niin jäykkää kamaa, että kun päädyt varmistaa venttiilillä, ei se oikeasti voi irrota millään.

Reikä tulee aika näppärästi sopivan kokoisella meisselillä, jonka kärjen kuumentaa kuumaksi. Tosin kiireessä olen kyllä tempaissut suoraan presta venttiilinkin läpi testan teipistä.
    No enpäs oikeastaan osaa sanoa, oon vaan noudattanut noita useampia näkemiäni teippausohjeita. Mutta toisiaan löytyi kuuklella näköjään sellaisiakin ohjeita joissa toimitaan mainitsemallasi tavalla.
    Ja samaa mieltä että kuumennetulla ristipäämeisselillä tai piikillä saa kätevästi pyöreän reiän.

Ite laitoin 30mm vanteelle 30mm stanssin teippiä kuten heidän suositus(28-30mm), seuraava koko olis ollu 33 ja suositus 31-33.

K.Kuronen Guest
    Mä en ole koskaan viitsinyt laittaa sisäkumilla teippiä asettumaan. En ole keksinyt syytä siihen. ...
    Mulla tässä on sellainen lähestyminen, että ei vara venettä kaada: sisurilla puristamalla voi vain voittaa -hyllyssä kun on sisureita ja vanhoja renkaita, eikä aikakaan ole ongelma.

Mä nautin myös huolellisesti tehdystä ja silmää viehättävästä asennuksesta: työn jälki on yhtä tärkeää, kuin lopputuloksen toimivuus.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Kuronen Katso viesti
    Mulla tässä on sellainen lähestyminen, että ei vara venettä kaada: sisurilla puristamalla voi vain voittaa -hyllyssä kun on sisureita ja vanhoja renkaita, eikä aikakaan ole ongelma.

Mä nautin myös huolellisesti tehdystä ja silmää viehättävästä asennuksesta: työn jälki on yhtä tärkeää, kuin lopputuloksen toimivuus.
    Näin. Saa aina pelkkää priimaa sisurin kanssa.

Milloinkas tämä menee pahojen tubeless - ongelmien puolelle?

Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla

^^^ ja ^^
    Juu ei mitään. Peukkua sille että tekee priimaa, sehän on vaan positiivista.
    Mun ex-pomokin vaati että tehdään asiat viimesen päälle. Oli tarkka jopa siitäkin että vaimonsa silitti miehen kalsarit ja sukat. No ehkä se ei enää ollut kovin positiivista, vaimohan siitä joutui kärsimään.

Pahoja Tubeless ongelmia!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tchegge_ Katso viesti
    Milloinkas tämä menee pahojen tubeless - ongelmien puolelle?

Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla
    Mulla samanlaiset RoRot täplitti renkaat juuri noin. Ei kuitenkaan vuotaneet, niin en tehnyt asialle mitään.

Toimiiko joku litku muita paremmin renkaan tiivistämiseen? Ei-tubeless -rengas vuotaa hitaasti kyljistä ja vanteen välistä. Zefalin litku ei tiivistä tuota millään. Vuoto on melko pientä, työpäivän (ja työmatkojen) aikana laski paineet 2,5->1,9 bar. Kiekko on tubeless-ready ja hyvin teipattu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti velib Katso viesti
    Toimiiko joku litku muita paremmin renkaan tiivistämiseen? Ei-tubeless -rengas vuotaa hitaasti kyljistä ja vanteen välistä. Zefalin litku ei tiivistä tuota millään. Vuoto on melko pientä, työpäivän (ja työmatkojen) aikana laski paineet 2,5->1,9 bar. Kiekko on tubeless-ready ja hyvin teipattu.
    Zefal haisee ammoniakille, oli olisiko vähän stania vastaavaa. Orange sealia kokeilisin.

Orange iha jeppistä ja e13 tire plasma tukkii hyvin myös, paljon glitteriä seassa

Pitäsköhän tuunata litkua jollain kumirouheella, pölypalloilla tms, foorumeilla suositeltua glitteriä ei taida olla tässä huushollissa missään. Harmillisen vähän ajettu grävelirengas vuotaa kyljen pikkunaarmusta eikä meinaa paikkautua Zefalin litkulla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Pitäsköhän tuunata litkua jollain kumirouheella, pölypalloilla tms, foorumeilla suositeltua glitteriä ei taida olla tässä huushollissa missään. Harmillisen vähän ajettu grävelirengas vuotaa kyljen pikkunaarmusta eikä meinaa paikkautua Zefalin litkulla.
    Laita sisärengaspaikka renkaan sisäpuolelle, niin ei vuoda enää.

Mariposa on myös tukkiva litku.
    Itse laitan maantielle mariposaa tai orangea ja maastoon siten keveämpää kamaa mitä sattuu olemaan. Vaikka zefal, stans ja vittoria.
    Sit jos ei kevyellä litkulla pidä niin rajumpaa kamaa joukkoon vaan tai jopa litkut vaihtoon.
    "Kevyen" litkun etu on ettei tuki venttiiliä, kestää pidempään eikä jätä niin paljon kamaa renkaaseen kuivuessaan. Kylkiä ne ei oikein paikkaa enää gravelpaineilla ja rocket ronista hikoilu on ihan normaalia.

Toi sisurilla tepin asetus on kyllä sellanen, mikä itsekkin tekis mieli tehdä, mut en kyllä millään viitsi Jos ei pidä niin uus teippaus vaan, yleensä pitää.
    Bike componentsin teippiä on tullut nyt käytettyä kun on halpaa, taipusampaa kun kovimmat (helpompi laittaa) ja on kuitenkin pysynyt siinä missä muutkin.
    Varmaan sisurilla asetettu kova teippi (stans, WTB) olis kaikkein hienoin ja paras.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti moukari Katso viesti
    Laita sisärengaspaikka renkaan sisäpuolelle, niin ei vuoda enää.
    Tämä.

^ Renkaan paikkaaminen ei ole ongelma ennen seuraavaa pidempää siivua mutta tässä testataan nyt tubeless-litkun paikkauskykyä rävelissä. Maastopyörässä toiminut paremmin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Mitenköhän tämä https://konetalovainikka.fi/tuote/11...ikkausaine-1l/ toimisi?

OKOn litkua on myös tullut käytettyä.

Elämä on kuolemista
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qps Katso viesti
    Mariposa on myös tukkiva litku.
    Mariposan ainoa ongelma on sen huono kesto. Omissa renkaissa litkut kuivuneet 1-2kk aikana, aina. Ei kovin ideaali tubeless-tuote, kun ei se kuiva kalvo renkaan sisällä paikkaa enää uutta reikää, vaikka tiivistikin alussa hyvin. Toimii hyvin tuohon tiivistyshommaan, mutta käyttölitkuksi siitä ei ole.

Vittorian litku on tähän mennessä osoittautunut parhaaksi. Tiivistää, pysyy juoksevana kesät/talvet ja ei maksa maltaita. Ei sisällä myöskään ammoniakkia.

https://www.bike-discount.de/en/vitt...s-tire-sealant

Itse olen käyttänyt Caffelatexia kalvon tekemiseen ja Stania, Orangea tai jotain kestävämpää perään.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •