GiantAjopyoraVelosportSorahiisiContinentalVelobe
Sivu 92 / 134 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 42 82 90 91 92 93 94 102 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.731 - 2.760 / 3991

Aihe: Paksut GG renkaat

  1. #2731
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti moukari Katso viesti
    Mä tilasin Bike24:stä S-Works Pathfinder Pro:t ensi kesän kisarenkaiksi, kun olivat alessa. Olikohan 45 e kpl tai jotain sellaista. Normaaliin hintaan en näitä kyllä ostaisi. Saa nyt nähdä millaiset ovat, vähän huonompi pito kuin tavallisessa Pathfinder Pro -mallissa, mutta toisaalta huomattavasti kevyemmät. Pistosuojaus pitäisi olla parempi kuin Tufon renkaissa.
    Laitahan sitten palautetta. Toi olisi nyt nopeana ja sileänä renkaana toimivaan 45mm Pirellin Gravel H:n verrattuna reilu 150g kevyempi ja pistosuojaus kai jopa parempi. Tosin kai muutaman millin kapeampi (todelliset leveydet kai 25mm vanteella Pirelli 47mm ja Spessu 45mm) ja jonkun watin hitaampia, mutta mitä sitten.

    Manastash Ridge taas voisi olla Pirellin Gravel M'ien korvaaja, tosin pirellit ei tunnu millään kuluvan, eli ei ihan heti ajankohtaista. Tosin tässäkin pirelli on kai selkeästi nopeampi rengas, mutta onhan toi kuvio Hurricane Ridgejen, jotka meni lopulta puolisolle, perusteella loistava.

    Yleensä sepelien siivoamisen jälkeen tullut vaihdettua nopeammat ja sileämmät renkaat alle ja sitten jossain vaiheessa loppusyksystä sitten kuvioidummat takaisin kun polut alkavat olla märkiä ja afaltillakin pikkuhiljaa sepeliä odotettavissa. Tänä vuonna voisi kokeilla pitää mahdollisimman pitkään kuvioidut, jos siihenjyristelyyn tottuisi kaupungissakin.

  2. #2732
    Liittynyt
    06/2019
    Viestit
    70
    ^ehkä vähän ot, mutta miten hoidat renkaidenvaihdon yhteydessä tubelesshommat? Kaapii vanhat litkut mahdollisuuksien mukaan talteen? Vai meetkö sisureilla?

  3. #2733
    Itseasiassa mennyt juurikin tästä syystä sisureilla ja nyt kun vaihdan nastat pois (takana tosin ollut koko talven gravel M) niin laitan litkut. Saas nähdä, mielessä toisten kiekkojen hankkiminen, mutta katsotaan nyt jaksaisko niillä kuvioiduilla jyristellä kesänkin. Ehkä, mutta epäilen.

  4. #2734
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Soiski Katso viesti
    ^ehkä vähän ot, mutta miten hoidat renkaidenvaihdon yhteydessä tubelesshommat? Kaapii vanhat litkut mahdollisuuksien mukaan talteen? Vai meetkö sisureilla?
    Huutelen sivusta, itse vetäisen isolla injektioruiskulla enimmät litkut talteen, ja lopuksi pyöräytys rätillä.
    Reunoista vaan vähän tarkemmin pois ettei vuoda ja asettuu helposti seuraavassa asennuksessa.

  5. #2735
    Liittynyt
    07/2018
    Viestit
    220
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miz Katso viesti
    Huutelen sivusta, itse vetäisen isolla injektioruiskulla enimmät litkut talteen, ja lopuksi pyöräytys rätillä.
    Reunoista vaan vähän tarkemmin pois ettei vuoda ja asettuu helposti seuraavassa asennuksessa.
    Taidan olla vähän yksinkertainen, kun ei ole tällainen kikka tullut mieleen aikaisemmin. Kiitti vinkistä!

  6. #2736
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SuccessFactor Katso viesti
    ..laittelin nyt sitten myös RH:t tilaukseen Endurance versioina Just Pedalista. Lisäpaino standardiin näytti olevan kohtuullinen ja vain 5gr enemmän kuin nykyisillä G-one biteillä.

    Gravel ämmistä näytti yleisesti ottaen olevan hyviä käyttökokemuksia porukoilla, toivotaan että pistosuojaus näissä kunnossa. Paineita ei onneksi tarvii pitää kovina kun suunnitelmissa rauhalliset lenkit maksimipidolla.
    Pari lenkkiä nyt Pirelli Ämmillä takana ja ovatpas hyvät! Paljaallakin asfaltilla rullaa hyvin, fiilispohjalta vähintään yhtä hyvin kuin G-onet ja pienet loskapätkätkin sinnittelee suuntavakaasti läpi. Ainoa pieni haaste tuli litkutuksessa, ei oikein pidä ilmoja sisällä samoin kuin Schwalbet, mutta ei oo iso juttu tsekata paineet ennen lenkkiä. Varsinkin hyvän rullaavuuden takia tuntuu siltä että näillä vois ajella nyt pitkäänkin kevääseen ennenkuin vaihtaa Snoqualmie Passit alle.
    "Lumihiutaleita kaikkialla. Ei ketaan kiinnosta mita sina ostat tai teet. Tai jatat ostamatta tai tekematta." -chrisekh, io-tech BBS

  7. #2737
    Se missä noi tosiaan pääsee oikeuksiinsa on pehmeä ja märkä, eli märät polut ja vaikka lumi. Varmaan aikalailla parhaat gravel-renkaat tuohon käyttöön. Itsellä tulee kuskin rajat paljon aiemmin vastaan kuin renkaiden.

  8. #2738
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    164
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SuccessFactor Katso viesti
    Ainoa pieni haaste tuli litkutuksessa, ei oikein pidä ilmoja sisällä samoin kuin Schwalbet,
    Testaa Pirellin litkulla. Niillä on useampi heebo saanut huonosti tiivistyvät gummit pitäviksi.

  9. #2739
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pastu Katso viesti
    Testaa Pirellin litkulla. Niillä on useampi heebo saanut huonosti tiivistyvät gummit pitäviksi.
    Elikkäs tästä oli varmaan kyse. Vois Mcarbon tehdä vähän hintavertailua, siellä 60ml puteli maksaa euron vähemmän kuin tuo Verkkiksen 125ml..

    Täytyy tuota testata. Tähän asti tullut kokeiltua Stanin korvasienifiaskon jälkeen Orangea, Muc-offia ja Zefalia, Orange tuntunut toimineen parhaiten ja Muc-off taas tuoksunut parhaimmalta asennuksen aikana. Sillä sai myös läskikumit tiivistymään oikein mallikkaasti.

    Tuli juuri heitettyä taas lenkki ämmillä ja tuntuvat kyllä tosi hyviltä, käytös ennustettavaa ja vakaata. Pitää joku teknisempi lenkura löytää että pääsee testaamaan rajoja.
    "Lumihiutaleita kaikkialla. Ei ketaan kiinnosta mita sina ostat tai teet. Tai jatat ostamatta tai tekematta." -chrisekh, io-tech BBS

  10. #2740
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    164
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SuccessFactor Katso viesti
    Elikkäs tästä oli varmaan kyse. Vois Mcarbon tehdä vähän hintavertailua, siellä 60ml puteli maksaa euron vähemmän kuin tuo Verkkiksen 125ml..
    MCarbonin 60 ml puteli on P Zero eli maantierenkaan litkua. Sitä saa ainoastaan tuossa koossa. Verkiksen 125 ml Cinturato on Gravel/MTB renkaille tarkoitettu. Sitä saa 125-5000 ml pakkauskoossa. Isommat putelit myydään Scorpion nimellä.

    Veikeää italialaista brändäystä

  11. #2741
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pastu Katso viesti
    MCarbonin 60 ml puteli on P Zero eli maantierenkaan litkua. Sitä saa ainoastaan tuossa koossa. Verkiksen 125 ml Cinturato on Gravel/MTB renkaille tarkoitettu. Sitä saa 125-5000 ml pakkauskoossa. Isommat putelit myydään Scorpion nimellä.

    Veikeää italialaista brändäystä
    Näyttääpi saavan tuota P Zeroakin 125ml koossa Verkkiksestä ja jopa euron halvemmalla kuin karponista

    https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...tiivistyslitku

    Kyllä näissä pitää olla joo tarkkana..

    Edit: jaahas, Pirellin omien sivujen mukaan P Zeroa saa vaan 60ml koossa, Verkkiksen tiedossa virhe. Mutta siis kummalla näissä nyt sitten olisi odotettavissa parempi tiivistyskyky, vai onko väliä?
    "Lumihiutaleita kaikkialla. Ei ketaan kiinnosta mita sina ostat tai teet. Tai jatat ostamatta tai tekematta." -chrisekh, io-tech BBS

  12. #2742
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    164
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SuccessFactor Katso viesti
    Mutta siis kummalla näissä nyt sitten olisi odotettavissa parempi tiivistyskyky, vai onko väliä?
    Jep, Verkiksessä virhe. Mä oon käyttänyt P Zeroa ainoastaan maantietsygässä. Siinä ei ole paineelle annettu ylärajaa ja sisältää ammoniakkia ja lateksia.

    Hyviä kokemuksia Cinturato/Scorpion litkusta itsellä ja useammalla tutulla hankalien gravel ja maastorenkaiden kanssa. Tässä litkussa suositeltu korkein paine on 7 Bar, ei sisällä ammoniakkia eikä lateksia.

    Edit: tässä koko repertuaari

  13. #2743
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    736
    Bontragerin GR1:t BRR:n testissä, paskat renkaat. Hitaat ja kehno pistosuojaus. Näistä Trek kuitenkin kehtaa pyytää 63 euroa. https://www.bicyclerollingresistance...gr1-team-issue

  14. #2744
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    258
    Pirellin Gravel M:t on kyllä ollut näillä keleillä positiivinen tuttavuus. Pitoa on ehkä vähän liiankin luottamusta herättävästi ja ovat ehkä hieman mukavammat kuin odotin, vaikka toki mukavammatkin voisivat olla. Saa nähdä alkaako rullaavampien asennushalut poltella liikaa kelien kuivuttua, vai onnistuinko ostamaan koko kauden renkaat ja säästyn rengashommilta, jos ei rikkoontuumisia tule. Ainakin tähän keväälle tuntuvat olleen nappihankinta.

  15. #2745
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    16.546
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bomb Katso viesti
    Pirellin Gravel M:t on kyllä ollut näillä keleillä positiivinen tuttavuus. Pitoa on ehkä vähän liiankin luottamusta herättävästi ja ovat ehkä hieman mukavammat kuin odotin, vaikka toki mukavammatkin voisivat olla. Saa nähdä alkaako rullaavampien asennushalut poltella liikaa kelien kuivuttua, vai onnistuinko ostamaan koko kauden renkaat ja säästyn rengashommilta, jos ei rikkoontuumisia tule. Ainakin tähän keväälle tuntuvat olleen nappihankinta.
    Pirellin H on kyllä ihmeellisen nopea rengas. Kaverilla oli tänään nuo alla, enkä huomannut mitään nopeusseroa Pirellin Velo TLR 32mm sliksiin. Ja maantiellä.

  16. #2746
    Pirelli H:sta vielä. Itsellä gravelin kesäkiekoilla nyt kolmas (voi olla neljäskin) pari 40mm versiona. Kyllä rullaa. Kyljet eivät ole pehmeimmät, mutta muihin verrattuna ”ilmainen” vauhti kyllä maistuu. Toistaiseksi ainoan flätinkin syy oli kuivahtanut litku… Näistä syistä olen toistaiseksi vetänyt näillä.

  17. #2747
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Pirellin H on kyllä ihmeellisen nopea rengas. Kaverilla oli tänään nuo alla, enkä huomannut mitään nopeusseroa Pirellin Velo TLR 32mm sliksiin. Ja maantiellä.
    35mm Velo vastaa rullausvastukseltaan 40mm Gravel M:ää ja H on molempia sen kolmisen vattia kevyemmin rullaava. Nopea kesärengas, kun M taas on erittäin pitävä ja kestävä ja kuvioiduksi verrattain kestävä muta/lumi/sepelirengas.

  18. #2748
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    16.546
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gambinamiäs Katso viesti
    35mm Velo vastaa rullausvastukseltaan 40mm Gravel M:ää ja H on molempia sen kolmisen vattia kevyemmin rullaava. Nopea kesärengas, kun M taas on erittäin pitävä ja kestävä ja kuvioiduksi verrattain kestävä muta/lumi/sepelirengas.
    Ai toi 35mm velokin on testattu? Muistaakseni katselin maantiepuolelta, että velon pitäisi olla nopeampi. Todellisuudessa kyllä tuntui, että gravell H on nopeampi rengas.

    Mulla on toisesa fillarissa michelinin v2 endurancet latekseilla ja ne ovat oikeasti noita kaikkia selvästi nopeammat renkaat.

  19. #2749
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    16.546
    No joo, piti tsekata. Kyllä nuo michelin pro 4 v2 endurancet ovat tosiaan kanssa 3w nopeammat, mitä velo tlr 26 maantiepuolellakin. Eli ihan oikean huomion tein.

    Tuon eron huomaa ajossa ihan selvästi.

  20. #2750
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    258
    Niinhän siinä kävi, että kun pitoa riitti, niin vähä vähältä menin etukäteen hieman haastavamman näköisistä paikoista, kunnes alla oli odottamattomasti hieman muhkuraista, mutta muuten sileää jäätä ja loiva alamäki (en kauempaa tajunnut jääksi ja lähestyessä piti eturengasta lähestyviin kuoppiin ym, kunnes se eturengas olikin jo melkein jäällä ja oli myöhäistä jarruttaa tarpeeksi ja varmaan oli alle metri jäätä enää jäljellä, kun eturengas luisti alta). Polvet ei tykänneet, mutta tulipahan testattua Garminin tapahtumantunnistus, hyvin toimi
    Bomb muokkasi tätä : 04.04.2023 at 12.05

  21. #2751
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    5.971
    Jatkot sepeliketjusta:

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gambinamiäs Katso viesti
    Näistähän on aiemminkin ollut keskustelua, mutta paljos sulla on kilsoja alla noilla? Parin tonnin jälkeen olisi kiinnostava kuulla välitilinpäätöstä vaikka GG-rengas-ketjuun. Nyt kun noista on tullut myös 44mm versio, niin ihan varteenotettava vaihtoehto Pirellin M'lle. Tosin ne ei taida koskana kulua loppuun. Mutta jos ja kun nämä kestää sepeliä ja kovempaa kohtelua ja taitavat olla nopeimmat tämän tyyliset renkaat, niin kiinnostaa kyllä.
    En muista kauanko Swamperot ehti olla alla alkusyksystä, mutta nyt olen polkenut kolme viikkoa työmatkaa niillä ja jonkin verran lenkkiä kepun lumipoluilla jne. Työmatkaa on nyt tullut vähän reilu 100 km/viikko, kun olen poikkeuksellisesti joutunut tekemään 5-päiväistä viikkoa. Syksyn ajot mukaan laskien voi olla tonni täynnä. Runko on mukavasti notkistunut kilsojen myötä ja ovat selvästi mukavammat nyt kuin uusina tai sitten talven nasta-ajot välissä vaan hämää.

    Mulla siis Swamperot on 36-millisinä SSCX:ssä ja tykkään niistä koko ajan vaan enemmän ja enemmän. Rouvan pyörässä on 40-milliset, mutta niillä ei ole ajettu kuin jokunen satku syksyllä. Jos on tosiaan 44-millinenkin nyt olemassa, niin tulee Stigmatankin alle Swamperot ainakin kakkoskiekoille, jos ei peräti Herseläisten seuraajiksi.

    E: näköjään on jo kaupoissakin. Kiitos vinkistä!
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  22. #2752
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    736
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Jatkot sepeliketjusta:



    En muista kauanko Swamperot ehti olla alla alkusyksystä, mutta nyt olen polkenut kolme viikkoa työmatkaa niillä ja jonkin verran lenkkiä kepun lumipoluilla jne. Työmatkaa on nyt tullut vähän reilu 100 km/viikko, kun olen poikkeuksellisesti joutunut tekemään 5-päiväistä viikkoa. Syksyn ajot mukaan laskien voi olla tonni täynnä. Runko on mukavasti notkistunut kilsojen myötä ja ovat selvästi mukavammat nyt kuin uusina tai sitten talven nasta-ajot välissä vaan hämää.

    Mulla siis Swamperot on 36-millisinä SSCX:ssä ja tykkään niistä koko ajan vaan enemmän ja enemmän. Rouvan pyörässä on 40-milliset, mutta niillä ei ole ajettu kuin jokunen satku syksyllä. Jos on tosiaan 44-millinenkin nyt olemassa, niin tulee Stigmatankin alle Swamperot ainakin kakkoskiekoille, jos ei peräti Herseläisten seuraajiksi.

    E: näköjään on jo kaupoissakin. Kiitos vinkistä!
    44 mm Swamperot olisi varmaan hyvät underbiking-hommiin. Mä vetäisin tänään pitkän maantielenkin 44 mm Thunderoilla, välillä tie oli ihan jäässä ja välillä sohjoa täynnä. Pidon kanssa ei kuitenkaan ollut ongelmia ja ihan hyvin ne rullasi. Mietin josko noilla ajelisi ensi talven, ei oikein kiinnostaisi ajella nastoilla, kun trainerikin on keksitty huonoille keleille.

  23. #2753
    Uskaltaakohan vääntää jo Terra speedit vanteille kun on vielä tota sepeliä? Alkaa nastarenkailla ajo jo vähän tympästä.

  24. #2754
    Itse ajoin marraskuusta tubeless 40mm terra traileilla joka arkipäivä 38-40km. Takarengas kului aika sileäksi, mutta rengastöihin ei joutunut kertaakaan, kerran suihkusi litkut eturenkaasta niin että joutui pumppuhommiin, mutta litku paikkasi lopulta. Iso plussa kaikin(puhkeavuus, paino, rullaavuus, mukavuus ja jopa pito kaikella muulla kuin jäällä jota ei edes ollut monena päivänä) puolin edellisen vuoden sisurinastoilla jurnuttamiseen jotka ei lopulta edes kestäneet puhkeamatta. Ehkä ensi talveksi jotain vähän paremmin kulutusta kestävää gravelkumia taakse vastaavasta rengasluokasta, ehkä pirelli gravel m. Nastoja en laita enää koskaan

  25. #2755
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.012
    Pumppasin ilmat 40-millisiin Swamperoihin ja mittailin leveydeksi nappuloiden kohdalta noin 42 mm. Tuo on noin 1...1,5 mm enemmän kuin alunperin, 2,5 bar paineilla ja ID 23 mm hookless -vanteilla. Renkailla ajettu tuhat kilometriä.
    The older I get the faster I was

  26. #2756
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    5.971
    ^ joo ne ”36-milliset” on 21 sisäleveällä aluvanteella 38 mm leveät.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  27. #2757
    F. Kotlerburg Guest
    Ostin 44mm Thunderot. Eihän nämä perhanat yritä nousta vanteelle edes kompuralla...

  28. #2758
    F. Kotlerburg Guest
    Eipä voi paskempia renkaita olla. Täyttä sutta ja sekundaa. Sisurilla nostettu toinen puoli niin ei siltikään edes yritä nousta vanteelle tubeleksena. Tubeless Ready my ass.

  29. #2759
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    736
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Eipä voi paskempia renkaita olla. Täyttä sutta ja sekundaa. Sisurilla nostettu toinen puoli niin ei siltikään edes yritä nousta vanteelle tubeleksena. Tubeless Ready my ass.
    Kokeile laittaa yksi ylimääräinen kierros teippiä vanteelle, se voi auttaa. Minulla tubeless-asennus onnistui ihan perus lattiamallisella pumpulla.

  30. #2760
    Onkohan Terra speedissä joku syy pyörimissuunnalle? Laitoin ikänäöllä alle ja todennäköisyys toteutui että toinen on väärinpäin. Sais olla vähän leveämpi. 40 TR 303fc:n 25 leveällä kiekolla vain 39mm leveä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •