ElectrobikeGiantHephaFillari
Sivu 129 / 148 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 29 79 119 127 128 129 130 131 139 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.841 - 3.870 / 4420

Aihe: Nastarenkaat näin yleensä ottaen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Kuronen Katso viesti
    Mä uhkasin luonnonvoimia ja liimasin uudet nastat kera rubberfixin. Tolla tökötillä olen vaihtelevalla menestyksellä korjannut renkaiden vikoja: toisissa on pysynyt todella hyvin ja toisissa sitten taas ei.

Uusia en tälle kaudelle hanki, on tuo budjetti vähän levinnyt muutenkin.
    Tuo voisi tosiaan olla nastojen liimaukseen oikea aine. Koetin paikata samalla kamalla renkaita sisäpuolelta, mutta eihän ne paikat siellä litkujen kanssa pysyneet. Sisurilla varmaan olisi onnistunutkin.

Se normaali elastinenkin pikaliima teki sellaisia ihme könttejä vaan nastanreikiin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    Tänään piikkisika koe ajossa 74 km Tampereen ympäristön metsissä sähköpyörässä ja heti huomasin pyörä raskaan etenemisen verrattuna kesäkumiin ja aattelin jo alussa että akku ei tuu riittämään koko matkaa mutta ei palkki tippunut vasta kuin ihan loppumatkasta yhden pykälän ja range näytti 120 km
    Aika kovat lukemat. Mä en pääse 625Wh akulla ja piikkisioilla sekalaisessa ajossa kun maksimi 60-70km ja kesäkumeilla muutama kymppi enemmän, eikä avustukset ole edes puolessavälissä.
    Kylätason pyöräilijä

Työmatkaa vedelly 630Wh akulla tässä pk seudulla, eli viime aikoina lämpö nollan tuntumassa. Akku molemmissa päissä lämmin liikkeelle lähtiessä. Länsiväylää keskustaan ja takaisin 28km, ei uskalla kolmannelle päivälle lähtee ilman latausta (tuulista riippuen akussa on kahden päivän jälkeen 20-30% jäljellä). Sika edessä, isp takana. Täpäri pyöränä ja kuski kevyt alle 80kg. Sykkeet pyrin pitää PK tasolla, eli econ/trail moden välillä mennään EP8 motilla ja keskari aika tarkkaan aina sen 23-25km/h

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Se on ku poistetaa ne kaikki myrkylliset aineet muuten toimivista tuotteista samaa voi sanoa vaikka maaleista.
    Kyllä vaan. Lyijyt ja muut mausteet kun on jätetty nyt pois. Huomaa että ei niitä huvikseen sinne ole sekaan laitettu, on niillä ollut ihan merkityksensä.

Olipas sitten tullut lunta reilu parikymmentä senttiä metsään ja piikkisika testaukseen Halimaankallio. Vaikka ei edes polkua näkynyt niin kumi on hyvä ajettava paksussa kinoksessa ja äkkiä vois sanoo että eipä luomu läski ois enään tullut samoja reittejä muuten kuin tuuppaamalla

Katselin tarkemmin piikkisika sl 2.35x29, toinen vispaa kuin hullun mulkku. Ei jatkoon. Mahtuu sentään pyörimään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Username. Katso viesti
    Katselin tarkemmin piikkisika sl 2.35x29, toinen vispaa kuin hullun mulkku. Ei jatkoon. Mahtuu sentään pyörimään.
    Ihan on yläkerran herran hallussa minkälaiset kumit saa.. ittellä täysin suorat

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Koheltaja Katso viesti
    Aika kovat lukemat. Mä en pääse 625Wh akulla ja piikkisioilla sekalaisessa ajossa kun maksimi 60-70km ja kesäkumeilla muutama kymppi enemmän, eikä avustukset ole edes puolessavälissä.
    Izmon tapauksessa vastuu siirtyy lukijalle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jakkok Katso viesti
    Uudemmat kruunupäänastalliset piikkisiat oli yllättäen tyhjänä. Tai no takarengasta on jostain syystä saanu pumppailla vähän väliä...
    Aika kehnoon kuntoon menny kyljet. Edessä pahempi, joka kuitenkin tähän asti pitänyt ilmat. No sisurit paikalle ja ajoa. Ei jaksa/uskalla alkaa näillä tappeleen tubelesshommia.
    Laitas viestiä myyjälle tai suoraan Suomi Tyresille kuvan kera. Mulle tuli uudet Roudat (2 paria, eri koossa) kun oli kyljet talven jälkeen samanlaiset. Enkä ole ainut.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hece Katso viesti
    Laitas viestiä myyjälle tai suoraan Suomi Tyresille kuvan kera. Mulle tuli uudet Roudat (2 paria, eri koossa) kun oli kyljet talven jälkeen samanlaiset. Enkä ole ainut.
    Kannattaa nykyään laittaa myyjälle ekana, Suomi tyresillä todettiin nihkeästi että ensi viestiä myyjäliikkeelle ja sitten vasta heille jos myyjäliike ei hoida asiaa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaakku Katso viesti
    Izmon tapauksessa vastuu siirtyy lukijalle.
    No sanotaan että tää oli järjestetty retki ajo isossa letkassa niin ehkä aika turha käyttää turbo boostia vaan voi mennä akun säästötilalla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Tuo voisi tosiaan olla nastojen liimaukseen oikea aine. Koetin paikata samalla kamalla renkaita sisäpuolelta, mutta eihän ne paikat siellä litkujen kanssa pysyneet. Sisurilla varmaan olisi onnistunutkin.

Se normaali elastinenkin pikaliima teki sellaisia ihme könttejä vaan nastanreikiin.
    Loctite 480 on todettu varsin toimivaksi pärrien jääratarenkaiden valmistuksessa.
    Mulla lähti wrathchildeista reippaasti nastoja irtoilemaan. Uudet sekä vielä kiinniolevat (ruisku+injektioneula) liimasin samalla tavaralla ja toistaiseksi ovat pysyneet.

Kuulemma jääratarenkaista ei liimattuna ole irtoillut piikkejä, lähtee koko nappula.

Varsin kallista tuo Loctite 480 on kotimaan kaupoista, saamani tuubi on jostain isommasta erästä, muistaakseni eBay/Malesia.

K.Kuronen Guest
    ^Miten toi pikaliima soveltuisi väljäksi kuluneisiin nestareikiin -täyttääkö?

Täyttää. Oon itse laittanut nastan paikalleen ja liima sitten perään. Menee hyvin nastan reikään.

Lähetetty minun LE2113 laitteesta Tapatalkilla

Kokeile. Minä en enää ala mitään liimaa laittelemaan gravdalleihin, ilman että tuosta on tosiaan testattua tietoa.

Minusta sen pitäisi olla jotain elastista kamaa, mikä käytännössä vulkanisoituisi tuohon kumiin uudelleen. Se elastinen pikaliimakokeilu vaan huononsi tilannetta.

Varmaan tuo loctite on just sitä kamaa, millä kannattaa testata. Jos toimii, niin voin mieluusti koettaa samaa itsekkin ainakin eturenkaaseen. Takaa rengas menee varmasti jo vaihtoon.

Ei ollut tarkoitus piikkisikoja hommata mutta tuli napattua prismasta rengaspari puoleen hintaan.
    Leveys 2,25” ja vaijeriversio.
    Jännityksellä pumppailin ilmat sisään ja jee, aivan suorat.
    Halkeamia ei havaittavissa.
    Leveys 57milliä 30id vanteella.
    Newmen kiekolle aivan järkyttävän tiukka sovitus ja bontragerille kohtuu helppo.
    Muutaman talven olen ajellut 45nrht nicotineilla ja ne on ollu ihan mukavat paitsi jäätiköllä.

Äsken kävin motonetissa. Onhan se piikkisika kyllä houkuttelevan oloinen rengas. Yhtä notkeat kyljet, mitä orginaali ispissä.

Sitten taas vieressä oli e-bike versio roudasta. Saletisti vie sen +250w tehoa. Aivan yhtä jäykkä kylkinen kuin mara winterit.

Vapaasti kovettuessaan tuo Loctite jää melko kovaksi, oikeastaan samanlaista kuin mikä tahansa pikaliima. Kontaktissa (ohuilla kierroksilla) tuntuu pitävän jonkinlaisen elastisuuden. Nastojen pysymisestä paha sanoa, parisataa kilsaa tullut nyt ajettua liimailun jälkeen vasta. Yli pursunnyt liima ainakin on irronnut. Kokeeksi liimasin poikki menneen Vantage M:n silikonihihnan ja ei se ainakaan helposti katkea. Ihan varauksetta en kyllä reiän täyttöön suosittele, melko rapeaksi jää paksummin laitettuna.

Jos jää kovaksi, niin ei se minusta toimi noissa pehmeissä ja joustavissa gravdalleissa, joista reiät ovat levinneet väljiksi.

Sitten siellä on ikäänkuin vaan isompi nasta ja vähemmän kumia muutenkin pienessä nappulassa.

Onko vinkkejä jostain liimasta nastoille, mikä ei maksa 40-50e per pikkupullo kuten Loctite 480?
    60 sek pikaliimalla liimatut nastat eivät meinaa pysyä takarenkaassa ellei maa ole kunnolla lumen peitossa.

Mikä lie kiire Lieksassa päällä, eivät ole vastanneet liikkeen reklamaatioon mitään, mutta nyt sovittiin että saan hakea liikkeestä uuden renkaan ja jäävät odottamaan uutta suomi tyresiltä. Johan tää vanha alkaa kohta tiputtaa nastoja, kun halkeilee jo nappultakin

Kysy Mcarbonilta. Sain sieltä jotain Wurthin joustavampaa liimaa nastojen mukana. Parempi että liimassa on joustoa koska muuten sieltä irtoaa nastan mukana myös kumia Käytännön kokemusta liimailusta ei ole koska nastoja ei ole irronnut vielä...

Erikoisesti halkeillut. Kilsoja ei lienee kovin paljon ajettu, koska karvatkin vielä tallessa? Onko ollut millaiset paineet?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Suiza Katso viesti
    Erikoisesti halkeillut. Kilsoja ei lienee kovin paljon ajettu, koska karvatkin vielä tallessa? Onko ollut millaiset paineet?
    250km näyttää nyt olevan ajettu, mutta halkeamat alkoi ilmestyä jo alle 100km jälkeen. Paineet on ollut 1.6-2.4bar välillä, vähän ajoalustasta riippuen.

Loctite 4902 on joustava pikaliima elastisuutta vaatiiin liitoksiin.
    Kylätason pyöräilijä

Toisaalta mitä se liima auttaa jos nappula murenee ympäriltä, uuta kuitenkin tulossa tilalle

https://www.kuralappa.fi/tuotetestit...t-nastarengas/

tietää mitä testata piikkisikojen jälkeen

Mjaa mun mielestä kuulostaa, että ei taaskaan mitään uutta nastarintamalla. Tilaa olis uudelle tuotteelle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti T33mupa Katso viesti
    https://www.kuralappa.fi/tuotetestit...t-nastarengas/

tietää mitä testata piikkisikojen jälkeen
    Samaa olen itse suunnitellut Ice spikereiden seuraajiksi. Hinta noillakin on vaan mielestäni älytön...niin kuin kaikilla 29" nastagummeilla.

Omiin taittuviin Piikkisikoihini olen sen verta tyytyväinen jotta merkissä pysyn, josko noilla vielä kaksi talvea pärjäisi. Uskon että siinä vaiheessa SuomiTyres on saanut laatu-ongelmansa ratkaistua. Litkutusta en ole yrittänyt kunnen sitä talvirenkaissa tiedä tarvitsevani.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •