ElectrobikeFillariHephaGiant
Sivu 129 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 29 79 119 127 128 129 130 131 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.841 - 3.870 / 4161

Aihe: Kengät talveksi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nautiskelija Katso viesti
    Onko näistä NW:stä ehtinyt jo kertymään käyttökokemuksia? Sovitin 47-kokoisia myymälässä ja vaikuttivat sopivan pohjan muodoltaan aika hyvin meikäläisen jalkaan ja muutenkin päteviltä ehdokkailta välikausikengiksi (lue suurimmaksi osaksi vuotta)
    Hiukkasen epämääräinen kysymys. NW on valmistaja jolla varmaan kymmenen erilaista talvikenkää tarjolla.

Mulla ei riitä intoa eikä tilillä varaa joten kun on oikein kylmää eli yli -10 pakkasta niin flättipolkimet ja Kamik/Sorel tossuilla mennään.

Ehkä -15C, siihen asti OMW kera sähköpohjallisten.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker;[URL="tel:3161374"
    3161374[/URL]]Mulla ei riitä intoa eikä tilillä varaa joten kun on oikein kylmää eli yli -10 pakkasta niin flättipolkimet ja Kamik/Sorel tossuilla mennään.

Ehkä -15C, siihen asti OMW kera sähköpohjallisten.
    Sama homma, Sorelit ovat olleet yllättävän hyvät talvipyöräilykengät!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Scoobydoo Katso viesti
    Tuli tilattua Northwave Celcius XC Arctic GTX sovitukseen ison puljun yömyynnistä. Vertailukohtana on samaa kokoa 45 olevat ikivanhat Shimanon SH-M300E wide kesäkengät, joilla on kuitenkin pystynyt polkemaan monta vuotta. Suunilleen sama kokoa (ja leveyttä) nämä ovat. Varpaista sen verran ahdistaa, että muiksi urheilukengiksi ei voisi kuvitellakaan, mutta pyöräilyssä ei haitanne. Edellisen kokeilun perusteella Shimanon ja NW:n 45 voisi vastata ehkä Laken wide 46:sta.

Onko Giro Blazen lestistä ja varvastilasta kokemusta? Näitä pääsisi sovittamaan kivijalassa vielä kohtuullisen ajomatkan päässä. Ajattelin pitää nuo NW:t, jos Girot ei oleellisesti tilavammat ole?
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Hiukkasen epämääräinen kysymys. NW on valmistaja jolla varmaan kymmenen erilaista talvikenkää tarjolla.
    Oho, oli jäänyt viittaus pois. Toivottavasti näkyy nyt

^
    Mulla on nuo NW:t juurikin välikausikenkinä. Siinä käytössä oikein hyvät, sopivan jäykät ja hyvät ajaa mun jaloille.

Omat varpaat palelee suht helposti, ja noilla laitan mielellään sähkösukat 0..+5 kieppeillä, vähän matkasta ja kelistä riippuen.
    Pienelläkin pakkasella mun varpaat kyllä jäätyy ilman sähköjä näillä npeasti, mutta silloin on yleensä talvikengät paikallaan muutenkin.

On toimineet hyvin märälläkin kelillä, kunnolla jos vesi lentää niin menee siitä resorin/kauluksen kautta pikkuhiljaa sisältäkin märäksi.

päteviltä ehdokkailta välikausikengiksi (lue suurimmaksi osaksi vuotta)
    Sama juttu. Se mitä talvikenkinä kaupataan on täällä oikeasti syksy / kevät kenkä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti miz Katso viesti
    ^
    Mulla on nuo NW:t juurikin välikausikenkinä. Siinä käytössä oikein hyvät, sopivan jäykät ja hyvät ajaa mun jaloille.

Omat varpaat palelee suht helposti, ja noilla laitan mielellään sähkösukat 0..+5 kieppeillä, vähän matkasta ja kelistä riippuen.
    Pienelläkin pakkasella mun varpaat kyllä jäätyy ilman sähköjä näillä npeasti, mutta silloin on yleensä talvikengät paikallaan muutenkin.

On toimineet hyvin märälläkin kelillä, kunnolla jos vesi lentää niin menee siitä resorin/kauluksen kautta pikkuhiljaa sisältäkin märäksi.
    Kiitos kokemuksista! Katsastan kenkiä Spessun Defrosterien (vanhempi malli) tilalle. Nekin ovat kelpo välikausikengät, vaikka niilläkin polkiessa varpaat palelevat pakkaskeleillä. Osasyy taitaa tosin olla aikanaan valitsemassani koossa, joka on turhan myötäinen varpaiden edestä. Myöskin hyvät märällä kelillä. Defrosterin uudempi malli täytyy myös käydä sovittamassa, vaikka pelkäänkin thinsulatevuorin rajoittavan käyttöä lämpötilaskaalan yläpäässä.
    Minäkin siirryin jo kylmempien kelien osalta flättien ja talvikenkien käyttäjäksi, ainakin kun on kyseessä retki eikä lenkki tai työmatka, jolta pääsee suht pian lämpimään.

Mulla samat kengät, Michelinin pohjilla. Tarkenee ajella 5-10 aseteen pakkasessa noin tunnin, sitten alkaa tuntumaan pohjasta kylmä läpi. Yli 2 tunnin lenkillä jo palelee.
    Toisaalta olen ajanut -20 kelilläkin, juuri tunnin lenkin pärjää, sitten on pakko päästä lämmittelemään. Kylmä siirtyy klossien kautta enimmäkseen.
    Lisäpohjallisina al pintaiset huopapohjat.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Suiza Katso viesti
    ...Tarkenee ajella 5-10 aseteen pakkasessa....
    Sinä tarkenet, tarkennan varmuuden vuoksi ettei tästä jää kenenkään yleiskäsitystä.

Kenelläkään kokemusta näistä?
    https://www.sport-conrad.com/en/prod...RoC9kIQAvD_BwE
    Arvostelut olleet hyviä, mutta tarkeneeko noilla oikeassa talvessa...

^samaa tyyppiä kuin omat syksykengät.

Defrosterin uudempi malli täytyy myös käydä sovittamassa, vaikka pelkäänkin thinsulatevuorin rajoittavan käyttöä lämpötilaskaalan yläpäässä.
    Muistaakseni Spessu lopetti Defrosterien tekemisen pari vuotta sitten, jotain vanhoja hajakokoja voi toki vielä löytyä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Muistaakseni Spessu lopetti Defrosterien tekemisen pari vuotta sitten, jotain vanhoja hajakokoja voi toki vielä löytyä.
    Kyllä kyllä. Asia etenikin osaltani niin, että kävin sovittamassa Lake 304, jotka lähtivät mukaan poskettomasta hinnastaan huolimatta. Käyttöäkin on ollut jo tovi ja tyytyväisiä ollaan. Tosin jonkinlainen n+1 tilanne on eskaloitumassa, sillä 304 ja kesäkenkien väliin taidan tarvita vielä yhdet popot..

Kyllä kyllä. Asia etenikin osaltani niin, että kävin sovittamassa Lake 304, jotka lähtivät mukaan poskettomasta hinnastaan huolimatta. Käyttöäkin on ollut jo tovi ja tyytyväisiä ollaan. Tosin jonkinlainen n+1 tilanne on eskaloitumassa, sillä 304 ja kesäkenkien väliin taidan tarvita vielä yhdet popot..
    Varmasti lämpöisemmät kuin Defrosterit, myin itse nuo Spessut uutena pois pitkin hampain toissa talvena kun ei istunut jalkaan kotona sovittaessa. Ostin viime talvena viimein Laken MXZ400:t pakon edessä kun omistan todella herkästi kylmettyvät varpaat. Noilla pärjäsi juuri pari tuntia -10C kelissä tuplasukilla. Täksi talveksi ostin Black Friday tarjouksista Lenzin akkusukat. Nyt on kaikki mahdollinen tehty, enkä usko flättipolkimien olleen koskaan ratkaisu omalla kohdalla.

Itsellä on tuohon väliin kahdetkin kengät: 45NRTH Ragnarök, ja ne vanhemmat Defroster trailit. Kun Spessuista aika jättää niin ajattelin ne korvata Lake MX146 kengällä.

Mulla menee kengät seuraavasti syksy-talvi-kevät -keleissä:

Sidi MTB Frost Gore Tex +10 -> +5
    Diadora Polaris +5 -> -5
    45NRTH Japanther -5 -> -10..-12
    Lake MXZ 304 -10 -> -20

About ja äärikylmissä en aja. Tyypilliset lenkit 1.5 h - 3 h metsää, jäätä, ulkoiluväyliä. Klossipolkimet.

Japanthereita ei enää saa. Itse olen tykännyt.

Oli mulla 45NRTH Wölvitkin, kun säksäkssällästä sai sataseen, mutta myin käyttämättömänä pois, kun on sellaiset moon bootsit.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti

Diadora Polaris +5 -> -5
    Lake MXZ 403 -10 -> -20

About ja äärikylmissä en aja. Tyypilliset lenkit 1.5 h - 3 h metsää, jäätä, ulkoiluväyliä. Klossipolkimet.

Oli mulla 45NRTH Wölvitkin, kun säksäkssällästä sai sataseen, mutta myin käyttämättömänä pois, kun on sellaiset moon bootsit.
    Itse arvoin Wolfgarien ja Laken MXZ 400 välillä, lopulta saatavuus ratkaisi. Moon bootsit nuo Laketkin on, varsinkin kun isoin koko. Eikö Wölvhammerit ole kuitenkin sirommat kuin Laket, mikäli tarkoitat 403:lla 400:ta?
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

^304:t, korjasin. Wölvit (Wölvhammerit) oli reilusti muhkummat kuin nuo. Varmaan myös lämpöisemmät, mutta sitten mentäisiin jo niin marginaaliseen käyttöön täällä etelässä, että en viitsinyt niitä pitää. Varsinkin kun niistä sai 100% katteen fillaritorilta.

Wölvhammerit (eka sukupolvi) eivät ole erityisen lämpimät sateentekijä- tai jeesuskengät. Jossain kymmenen pakkasasteen lämmöissä jalat alkaa jäätyä muutaman tunnin ajelun jälkeen. Sähkösukka tarvitaan niihinkin ineen.

Niin. Varsinkin tasaisia pk lenkkejä on ihan turha yrittää pärjätä ilman sähköä.

Jos laitat älyttömän paksua kenkää ja sukkaa jalkaan, niin jalka hikoaa ihan väkisin ensimmäisen tunnin aikana ja tuon jälkeen tulee 2H kohdilla väkisinkin kylmä taas varpaille.

Paras on hyvä ja jalkaan istuva välikelin kenkä+kengänpäällinen, jolla pärjäisit kyseisessä kelissä tunnin helposti ilman sähköä. Tuohon kun laittaa sähkön pienimmälle teholle, niin voi ajella -15c pakkasessa ihan niin kauan kuin jaksaa. Ei ole akun keston kanssa mitään ongelmia.

Mutta tosiaan ainakin minulla tuo vaatii ne paksut kengänsuojat lisänä. Pelkällä sähköllä joutuisi hiillostamaan varpaat taas märäksi.

Käyttääkö muut säärystimiä? Itse tykkään että ne ovat talven lumimöyrimisessä ihan ehdottomat. Siis kun väkisin joutuu jalkautumaan ja tunkkaamaan pyörää, niin nämä pitää jalat ja nilkat kuivina.

https://varuste.net/p32944/deuter-altus-gaiter

No noistahan on viimeiset sivut puhuttu. Päälisukat ajaa saman asian ohuempien kenkien kanssa. Samalla kenkä pysyy puhtaana kurasta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Käyttääkö muut säärystimiä? Itse tykkään että ne ovat talven lumimöyrimisessä ihan ehdottomat. Siis kun väkisin joutuu jalkautumaan ja tunkkaamaan pyörää, niin nämä pitää jalat ja nilkat kuivina.

https://varuste.net/p32944/deuter-altus-gaiter
    Itse hommasin TSL säärystimet saman merkkisten lumikenkien kaveriksi, koska kengissä ei ollut vartta juuri nimeksikään. Nuo hiukka turhan pussittavat omaan makuun fillarointihommiin. https://varuste.net/p65212/tsl-trek-s%C3%A4%C3%A4rystin Ehkä joku slimfit malli voisi mennä fillaroidessa. Itsellä ei ole ollut ongelma tuo lumen pääsy kenkään, kun lahkeet olleet sen verran tiiviisti kengän päällä. Ainoastaan tuo aiemmin mainittu ongelma uusien Laken kenkien kanssa, kun lahje ei mahdu varren päälle. Muistelisin, että näitä Varustelekan säärystimiä olisi foorumilla joskus kehuttu, mutta nuo aina loppu varastosta, kun muistanut vilkaista. https://www.varusteleka.fi/fi/produc...ylijaama/57644
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    No noistahan on viimeiset sivut puhuttu. Päälisukat ajaa saman asian ohuempien kenkien kanssa. Samalla kenkä pysyy puhtaana kurasta.
    Paitsi, että päälisukka kerää kosteutta.

Mulla on oheiset säärystimet ja ehkä paras hankinta pyöräilyyn koskaan. No, kompressorin jälkeen.

https://www.partioaitta.fi/trekmates...-black-3003706

Käytän niitä alkusyksystä pitkälle kevääseen. Lämmittävät myös mukavasti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Wölvhammerit (eka sukupolvi) eivät ole erityisen lämpimät sateentekijä- tai jeesuskengät.
    Mun kengät oli ne boat. Niissähän on erillinen sisäkenkä. En tositoimissa päässyt kokeilemaan, mutta tuntuivat lämpöisiltä, kun sovitin.

Paitsi, että päälisukka kerää kosteutta.

Mulla on oheiset säärystimet ja ehkä paras hankinta pyöräilyyn koskaan. No, kompressorin jälkeen.

https://www.partioaitta.fi/trekmates...-black-3003706

Käytän niitä alkusyksystä pitkälle kevääseen. Lämmittävät myös mukavasti.
    Riippuu tietysti miten ja missä ajaa. Perus maantieloskalenkille en välttämättä noita laittaisi.

Sealzkinilla on aika näppäriä päälisukkia välikelikenkien päälle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Riippuu tietysti miten ja missä ajaa. Perus maantieloskalenkille en välttämättä noita laittaisi.
    No ei, mutta läskipyörän kanssa tuolla umpihankeen väsätyillä poluilla oikein hyvät, jos ja kun sitä lunta on tullut riittävästi.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

Deore XT flättipolkimet, Sievi XL Gore-Tex turvakärjettömät varsikengät ja varsien päälle Endura MT500 Spray housujen lahkeet. Noilla jalkineilla ei ollut ongelmia kylmän eikä märän kanssa, eikä haittaa hypätä syvään lumeen kun lahkeet on napakasti varsien päällä. Siitä kivat jalkineet että pohjat pysyy pehmeänä ja pitävänä myös pakkasilla sekä peilijäällä, eikä lipsuile flättipolkimilla.
    Kylätason pyöräilijä

Diadora Polaris +5 -> -5
    Lake MXZ 304 -10 -> -20

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Itsellä on tuohon väliin kahdetkin kengät: 45NRTH Ragnarök, ja ne vanhemmat Defroster trailit. Kun Spessuista aika jättää niin ajattelin ne korvata Lake MX146 kengällä.
    Kiitos, pidetään mielessä vaihtoehtoina

Lainaus Alkujaan tämän lähetti dirtyrider Katso viesti
    Varmasti lämpöisemmät kuin Defrosterit, myin itse nuo Spessut uutena pois pitkin hampain toissa talvena kun ei istunut jalkaan kotona sovittaessa. Ostin viime talvena viimein Laken MXZ400:t pakon edessä kun omistan todella herkästi kylmettyvät varpaat. Noilla pärjäsi juuri pari tuntia -10C kelissä tuplasukilla. Täksi talveksi ostin Black Friday tarjouksista Lenzin akkusukat. Nyt on kaikki mahdollinen tehty, enkä usko flättipolkimien olleen koskaan ratkaisu omalla kohdalla.
    MXZ400:t ovat kyllä vakuuttavan näköiset. Itse annoin nyt kombipolkimille uuden mahdollisuuden, ainakin muksukärry-retkien vetojuhdassa.

Minä olen pitkään miettinyt uusiksi välikelinkengiksi Fizikin articeja. Noissakin kuituvahvisteinen pohja ja nopea narukiinnitys, jollainen on vanhoissakin NW:n kengissä. Mun mielestä tuo on ihan paras sydeemi talvikenkiin, joiden kanssa aikoo käyttää päälisukkia ja kengänsuojia. Ja ennenkaikkea tosi nopea käyttää.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •