ElectrobikeFillariGiantHepha
Sivu 89 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 39 79 87 88 89 90 91 99 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.641 - 2.670 / 4142

Aihe: Paksut GG renkaat

  1. #2641
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.421
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tchegge_ Katso viesti
    Jos noita haluaa testata ajamalla eikä rullalla niin pitäisi oikeasti ajaa sisävelodromilla täysin katetulla nojakilla aika aika monta kierrosta.
    Gravel renkaat pitää testata ravi- tai speedwayradalla. Muuten testataan ominaisuuksia väärinpyöräilyssä.

  2. #2642
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Mä olin jotenkin lukevinani, että siinä puhuttiin sorarenkaista ja karkeasta alustasta, mutta pitänee lukea uudestaan..

    Mun mielestä olennaisin asia oli tuo alla oleva ja syy siihen, että miksi ohuet Herset (ja kaikki muutkin notkeat renkaat) rullaa soralla suhteessa paremmin kuin testiolosuhteissa. Tuskin ne Resolutetkaan on todellisuudessa niin hitaat kuin, mitä BRR väittää.



    Kukin toki saa ihan vapaasti uskoa, mihin uskoo tai olla uskomatta, mihin ei usko. Ja itse ei ainakaan kannata kokeilla, niin voi pysyä uskossaan.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  3. #2643
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Marsusram Katso viesti
    Gravel renkaat pitää testata ravi- tai speedwayradalla. Muuten testataan ominaisuuksia väärinpyöräilyssä.
    Juuri tämä

    Sileä rulla poistaa kaikki ylimääräiset muuttujat. Siinä testataan vain renkaan nopeutta rullan päällä ja verrataan toisiin.
    Jo tuo tcheggen kuvailema renkaan oleminen painon varassa tuottaisi varmaan aika sekavaa dataa.

    Tärkeintä näissä mittauksissa on toistettavuus. Jokainen voi sitten valita sen itselleen sopivimman renkaan. Ja välittää rullauksien eroista tai olla välittämättä. Eihän noihin ole mikään pakko uskoa.

  4. #2644
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Mä olin jotenkin lukevinani, että siinä puhuttiin sorarenkaista ja karkeasta alustasta, mutta pitänee lukea uudestaan..

    Mun mielestä olennaisin asia oli tuo alla oleva ja syy siihen, että miksi ohuet Herset (ja kaikki muutkin notkeat renkaat) rullaa soralla suhteessa paremmin kuin testiolosuhteissa. Tuskin ne Resolutetkaan on todellisuudessa niin hitaat kuin, mitä BRR väittää.

    Kukin toki saa ihan vapaasti uskoa, mihin uskoo tai olla uskomatta, mihin ei usko. Ja itse ei ainakaan kannata kokeilla, niin voi pysyä uskossaan.
    Noin minäkin vähän epäilin, kun resoluteilla ajoin ja tykkäsin. Sitten vaihdoin terra speedit ja tajusin miten paljon nopeammat ne oikeasti ovat. Ja ne endurance hurricanet ovat molempia selvästi hitaammat.

    Mutta tuokin ero katoaa sekuligravellissa. Isompien nappuloiden vuoksi resoluteilla voi ajaa joihinkin mutkiin kovempaa ja tosiaan pehmeällä hiekalla leveämpi rengas on nopeampi. Mutta kun pinta kovenee, niin terra speed on aivan selvästi nopeampi. Se ero ei ole mitenkään pieni.

    Edit: Mutta joo, tuo suhteessa paremmin rullaaminen pitää salettiin paikkaansa. Eli juurikin kun pinta huononee, resolute loistaa.

  5. #2645
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    ^ Brr:n mukaan muistaakseni Getawayn pitäisi rullata suunnilleen yhtä hyvin kuin Terran, mutta en mä niitten kanssa soralenkeillä pääse mitenkään silminnähden kovempaa kuin Hersen nappuloilla. Jos ajan pelkästään asfalttia, niin ero alkaa tuntua ja ehkä näkyä keskareissakin.

    Mutta lupaan testata Terrat ensi kesänä. Jos ei nouse sorakeskarit kolmeenkymppiin, laitan laskun niistä sulle
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  6. #2646
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.297
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Juuri tämä


    Jo tuo tcheggen kuvailema renkaan oleminen painon varassa tuottaisi varmaan aika sekavaa dataa.
    .
    Samaa mietin itse kanssa äsken pyykkiä levitellessä, pelkkä paino on liian "nopeaa", järjestelmään pitää tuoda massaan hitaus. Joko istuttamalla Felipe Massa siihen palkin päälle tai joku muu radalla yhtä nopea, esim säkki teurasjätettä.

    Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla

  7. #2647
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    ^ Brr:n mukaan muistaakseni Getawayn pitäisi rullata suunnilleen yhtä hyvin kuin Terran, mutta en mä niitten kanssa soralenkeillä pääse mitenkään silminnähden kovempaa kuin Hersen nappuloilla. Jos ajan pelkästään asfalttia, niin ero alkaa tuntua ja ehkä näkyä keskareissakin.

    Mutta lupaan testata Terrat ensi kesänä. Jos ei nouse sorakeskarit kolmeenkymppiin, laitan laskun niistä sulle
    Ei ne sekulilenkillä olekkaan nopeammat. Yritin tuota itse testata ajamalla tuota tosi teknistä petikko-pirttimäki-kaukalahti eekoota. Ja penteles ajoin resoluteilla sen vikkelämmin.

  8. #2648
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.528
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Eiköhän aika useat wt tiimi noita testaile. Kummasti esimerkiksi ineos päätyi ajamaan gp5000TL renkaalla myös aika-ajot.*
    Noi muuten toimi yllättävän hyvin 25mm levyisenä ohuella lumella / jäällä takarenkaana

  9. #2649
    Liittynyt
    01/2003
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    160
    Tänään duunista etelän myrskyssä 30km Rene Hersen 48mm Oracle Ridgeillä. Yllättävän positiivinen fiilis, matalahkoilla paineilla ei juuri luikerrellut kinostuneessa pakkaslumessa, sen verran oli kovat pohjat tuolla lumen alla.Toisaalta muutaman kerran lähti aika yllättäen alta autojen tamppaamassa lumitöhnässä, tosin maapallokontaktilta vältyin.

    Ihan jatkoon näin ei-jäisen lumikelin talvirenkaana.
    Pyörällä päästään pyörälle päästään

  10. #2650
    Nyt on hetken harjoiteltu pöpperö ja töhnälumiajoa Spessun Rhombus takasena. Sangen kelvollinen ollut, kun ei paremmasta tiedä. Lyhyttä matkaa olen sahannut eriasteisesti hoidetuilla väylillä ja tampatuilla poluilla.

  11. #2651
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.682
    Onko gravel-renkaat nyt se rengastyyppi, missä eniten puhuttaa tämä rullaavuus?

    Maastokumeissa pidon tarve tulee sotkemaan kuvioita ja sitten maantiellä sliksien eroavaisuudet on niin mitättömät eri renkaiden välillä?
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  12. #2652
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Maantiellä erot ovat isoja.

  13. #2653
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Onko gravel-renkaat nyt se rengastyyppi, missä eniten puhuttaa tämä rullaavuus?
    Minusta vaan tuntuu, että tämän aiheen parissa on ne pahimmat jankkaajat.

  14. #2654
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Niin. Ei sillä rullauksella ole väliä jos se ei kiinnosta ja ajaa yksin. Senkun ajaa vaan.

    Maastossakin marakisat kuitenkin voitetaan nopeilla renkailla. Aika useasti märälläkin näyttää alla olevan Speed kingejä osaavilla kuskeilla.

  15. #2655
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.106
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Onko gravel-renkaat nyt se rengastyyppi, missä eniten puhuttaa tämä rullaavuus?
    En usko. Läskirengastopicissa ainakin tuntuisi olevan kiinnostusta.


  16. #2656
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Usein tuo nopeus kanssa on yhtäkuin mukavuus. Eli rengas on smoothi ajaa.

  17. #2657
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Tai vielä oleellisemmin: smoothi = nopea

    Ohiampuja, mä luulen, että graveliin liittyvä ”jankkaus” renkaiden (ja kaiken muunkin) kanssa on seurausta siitä, että gravel tarkoittaa aika laajalla skaalalla eri asiaa eri ihmisille, joten myös tarpeet on erilaiset. Ihmisillä on kuitenkin voimakas taipumus määrittää asioita oman kokemuspohjansa kautta, mikä on ihan luonnollistakin. Maantiepyöräily sekä maastopyöräilyn alalajit on suhteellisen yksiselitteisiä tekemisen luonteen suhteen, joten myös tarpeet ja niiden tyydyttämiseksi tarjotut tuotteet on homogeenisempiä.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  18. #2658
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Juma oli stenulta hienosti sanottu.

    Mutta tuo on varmasti totta. Gravellin monipuolisuus antaa mahdollisuuden ikuiselle rengasspeksaamiselle!

  19. #2659
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mkone Katso viesti
    Tänään duunista etelän myrskyssä 30km Rene Hersen 48mm Oracle Ridgeillä. Yllättävän positiivinen fiilis, matalahkoilla paineilla ei juuri luikerrellut kinostuneessa pakkaslumessa, sen verran oli kovat pohjat tuolla lumen alla.Toisaalta muutaman kerran lähti aika yllättäen alta autojen tamppaamassa lumitöhnässä, tosin maapallokontaktilta vältyin.

    Ihan jatkoon näin ei-jäisen lumikelin talvirenkaana.
    Jeh, itsellä ollut se yhtä kapeampi eli Hurricane Ridge käytössä sekä mudalla että lumella. Samoin kuin Pirellin Cinturato gravel M ja molemmat ovat erinmaisia kumeja sekä mudassa että lumella. Riittävän rouhea ja harva kuvio yhdistää molempien olosuhteiden hyviä renkaita.

  20. #2660
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.682
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    gravel tarkoittaa aika laajalla skaalalla eri asiaa eri ihmisille, joten myös tarpeet on erilaiset. Ihmisillä on kuitenkin voimakas taipumus määrittää asioita oman kokemuspohjansa kautta, mikä on ihan luonnollistakin. Maantiepyöräily sekä maastopyöräilyn alalajit on suhteellisen yksiselitteisiä tekemisen luonteen suhteen.
    Harvinaisen hyvin sanottu.

  21. #2661
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217


    Jos miettii, että gravelin reviiri kattaa kaiken maantieltä sinne, missä mtb olisi oikeasti parempi väline ja renkaat on yleensä graveleiden ensisijainen jousitusmekanismi sen lisäksi, että niiden pitäisi olla kestävät, kevyet, pitävät ja nopeat. Vielä kun huomioi, että kaikki ominaisuudet on jollain tapaa ristiriidassa jonkun toisen kanssa ja aina pitää tehdä jonkin tai joidenkin asioiden suhteen kompromissiä, niin kyllähän siinä spekuloitavaa riittää. Gravel-rengas voi olla mitä vaan 300-grammaisesta 30 mm pierunkuorisliksistä 600 grammaiseen 50 mm pistosuojattuun järeään nappularenkaaseen. Valitse siinä niistä nyt sitten paras.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  22. #2662
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Niin ja se mielipide voi muuttua samalla lenkilläkin. Järeä nappula on aivan loistava mudassa ja saa nauraa sille kaverille, joka tulee tiputtamaan peesistä seuraavalla assupätkällä gravell kingin sliksillä. Mutta onneksi saa lopulta parhaan naurun, kun se gk sliksi repeää sepelillä ennen kirkkonummea .

    Mun pitäisi jostain kaivaa se kaverin postaama kuva. Tuohon liittyi juurikin gk sliksi, porkkala ja kyyti kirkkonummelle TVL:n auton lavalla Mä olin duunissa kun kaveri postasi kuvan kyydin aikana. Repesin ihan totaalisesti.

  23. #2663
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    maastopyöräilyn alalajit on suhteellisen yksiselitteisiä tekemisen luonteen suhteen, joten myös tarpeet ja niiden tyydyttämiseksi tarjotut tuotteet on homogeenisempiä.
    No jaa. Onhan noissa nykyisissä maastopyörän renkaissa äkkiä 3-5 kylkivaihtoehtoa. Riippuu kovin paljon kuskin ajotyylistä ja massasta mikä niistä on hyvä ja niin edespäin.

  24. #2664
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.023
    Noissa renkaissa sellainen miten, missä, milloin ja omat tuntemukset tärkeitä.

    Linkitän oheen Ben Delaneyn youtube-pätkän jossa hän kertoo ihan hyvin po. asioista. Hänen top 5 on: 30 mm Cadex, Maxxix Rambler, Terrano Dry, Spessun Pathfinder ja Schwalbe g-one rs. Eli aika laaja rengasvalikoima.

    Delaney ollut parikymmenetä vuotta toimittajana mm. bikeradarilla ja velonewsillä, ja on itsekin kohtuullisen hyväjalkainen; voitti tänä vuonna SBT gravelin 100 mailia ja oli kolmas Unboundin 100:lla maililla. Nämä on tavallaan "II kategorian kisoja" po. tapahtumissa, mutta aika kovaa sielläkin pitää päästellä (liitteenä Delaneyn dataa SBT:stä).

    Schwalbet on muuten olleet monen tunnetun toimittajan valinta, kun ylipäätään on kysytty 2022 parhaita tuotteita. Kehuvat että nopeat (vaikka ei ehkä testeissä tai muuten absoluuttisesti nopeimmat kuitenkin riittävän lähellä), taipuisat/notkeat ja pitävät. Hintaa taitaa olla jotain 70 eur/kpl


    https://www.youtube.com/watch?v=P9Grj-Dndtk


    https://fascatcoaching.com/blogs/tra...power-analysis

  25. #2665
    Schwalbe G-one RS on kyllä mielenkiintoisen oloinen rengas, ilmeisen mukava ja nopea. Ilmeisesti kestävyyskin kohtuullista luokkaa, joten tuo on hyvin todennäköinen Pirelli Cinturato Gravel H:n korvaaja, kun sen aika ehkä ensi kauden jälkeen tulee. Vähän epäilyttää kestävyys arkiajossa, mutta kai tuon mainitulle Pirellille pitäisi pärjätä. Toinen vaihtoehto olisi sitten Spessun S-works Pathfinder, joka lienee vähän kestävämpi ja hitaampi. Käyttörenkaana kyllä varmaan luotettavampi. Keväällä, loppusyyksystä ja osin talvella sitten rouheampaa nappulakumia.

  26. #2666
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gambinamiäs Katso viesti
    Schwalbe G-one RS on kyllä mielenkiintoisen oloinen rengas, ilmeisen mukava ja nopea. Ilmeisesti kestävyyskin kohtuullista luokkaa, joten tuo on hyvin todennäköinen Pirelli Cinturato Gravel H:n korvaaja, kun sen aika ehkä ensi kauden jälkeen tulee. Vähän epäilyttää kestävyys arkiajossa, mutta kai tuon mainitulle Pirellille pitäisi pärjätä. Toinen vaihtoehto olisi sitten Spessun S-works Pathfinder, joka lienee vähän kestävämpi ja hitaampi. Käyttörenkaana kyllä varmaan luotettavampi. Keväällä, loppusyyksystä ja osin talvella sitten rouheampaa nappulakumia.
    S-Works Pathfinder ei sitten ole yhtään parempi kuin halvempi Pathfinder Pro, ainoastaan vähän kevyempi. Painoero on otettu trimmaamalla nappuloita pienemmiksi ja näin mutkapitoa ollaan samalla heikennetty.

  27. #2667
    Juu, 540g vs 435g. Itse tykkään, ettei siinä ole niin älytöntä nappulaa reunassa, vaan että se on tasaisempi. Molemmat varmasti hyviä kumeja.

  28. #2668
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.106
    Sivuleikkureilla saa siis Prot S-Workiksi? Taakse vois vaikka askarrella.


  29. #2669
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.917
    ^Eikö siitä Pro:sta tule sitten S-Works kun se kuluu?

  30. #2670
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.106
    ^ mutku ne ei kulu.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •